konecne bude nieco perspektivne pre ludi aj tu na vychode SR.... mnohi potom uz nebudu musiet utekat za pracou stovky km a byt tym padom aj mimo domova a rodin .... :yes😒br /> https😐/kosice.korzar.sme.sk/…ne-sluboval.html
I love KE 😉 :yes:
pradeda777
1
Moc dobrá zpráva pro Východňárov.....ono se tam totiž od dob Východoslovenských železáren nic podstatného nepostavilo.
Nicco
1
Škoda že im uslo BMW. Orban ich preplatil. Teraz majú problém nájsť zamestnancov. Tiež je smutné, že výroba JLR je na SK, ale vývoj je v Budapešti. No a baterie pre zilinsku Kiu budu z Ostravska.
traveldrive
3
A blbá správa pre celé Slovensko. Orientácia na jediný druh priemyslu je riziková, krátkozraká, resp.dá sa povedať, že zo strany Slovenska úplne hlúpa.
pratel
3
Myslim si, ze tym tisickam zamestnancov, ktori tam maju stabilnu pracu a solidny plat, je to uplne jedno... Alebo mas pre nich lepsiu alternativu?
traveldrive
1
Samozrejme, že je lepšia alternatíva - ponúknuť podmienky na podnikanie aj iným odvetviam, nie iba automotive. Bol u nás textilný priemysel, obuvný, vyrábalo sa sklo, odevy, papier nábytok, cukor, choval sa dobytok, ošípané, hydina, vyvážalo sa obilie, kukurica. Kde to všetko je? Ostali odrobinky, z niečoho ani to nie. A nemuseli to byť ani zahraniční investori, ale to by nesmeli tí naši slávni politici v privatizácii všetko rozpredať - za koubu do štátnej pokladne a milióny do vrecka.
Tie tisícky zamestnancov sa trasú o prácu pri každej recesii automotive, a že sa vracia každú chvíľu.
pradeda777
2
Ok. Privatizace byla nutná. Provedení mohlo být lepší. Získat zahraničního investora byla a stále je složitá věc. Slovensko si bohužel nemůže vybírat a musí být vděčné i za ty automobilky. Ano, bylo by krásné mít dobře fungující Tebou vyjmenovaná odvětví, ale svět je teď někde jinde a konkurence je neúprosná. Česko i Slovensko jsou kapitálově slabí hráči a proto byly, jsou a budou odkázáni na zahraniční kapitál. S tím je třeba se smířit a hrát tu danou hru co nejchytřeji.
traveldrive
1
Áno, máš kus pravdy. S poslednou veteou nesúhlasím aj súhlasím zároveň. Zmieriť sa s niečím a nesnažiť sa o viac, je prejav porazenectva a neschopnosti, a v každom prípade tým najhorším možným riešením. Hrať danú hru čo najchytrjšie - súhlas. Ale nedeje sa to. Leda tak čo najchytrejšie s ohľadom na cudzie záujmy a vlastné vrecko. Viem o viacerých investoroch, mimo sekciu automotive, ktorí proste nedostali ani šancu.
pradeda777
2
Hmmm....já si nemyslím, že to, že se s něčím smíříš je nutně projev poraženectví a neschopnosti. Já to spíš vnímám jako logické přijmutí reality se kterou je třeba počítat, než zvážíš další kroky.
Investoři. Kdyby to bylo snadné úspěšně investovat, tak jsme všichni investoři. A protože tomu tak není, tak těch investorů je málo. A čím menši stat, tím méně investorů. Šikovný investor nečeká až dostane šanci, ale aktivně ji vyhledává..... :-!
traveldrive
0
My dvaja to nevyriešime. Každopádne orientácia ne jediné odvetvie je dvojsečná zbraň a riziko je skutočne nemalé.
twistedTSD
0
Stát není od toho, aby podnikal. Tuplem v neperspektivních odvětvích s minimální přidanou hodnotou.
traveldrive
1
Jak môže niekto vypotiť takú kravinu... Práve pre podobné myslenie sme v takej riti v akej sme.
Ada je zase tady
1
Přesně tak. Dokud se nezačnou vyrábět auta s dieselem na plyn, ale elektrovehikly, je tento druh průmyslu mrtvý. :no:
Meky
1
Áno, to je večná téma. Ale nie je to také jednoduché. Začať treba hlavne vlastným trhom. Lenže to naši ľudia nerobia. Radšej kupujú dovoz. ;-\
traveldrive
1
Záleží na tom, ktorí ľudia. Naši a naši nie je rozhodne to isté. V jednom prípade sú tam skryté úvodzovky.
https😐/kosice.korzar.sme.sk/…ne-sluboval.html
I love KE 😉 :yes:
Tie tisícky zamestnancov sa trasú o prácu pri každej recesii automotive, a že sa vracia každú chvíľu.
Investoři. Kdyby to bylo snadné úspěšně investovat, tak jsme všichni investoři. A protože tomu tak není, tak těch investorů je málo. A čím menši stat, tím méně investorů. Šikovný investor nečeká až dostane šanci, ale aktivně ji vyhledává..... :-!