Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZačátek dlouhodobého testu Škoda Enyaq iV 80: Tvrdý začátek dlouhé služby
59 komentářů
Xylo
Ve statistice vyvezených (a zrušených) za listopad 2022 je 47 kusů vozů Enyaq registrovaných maximálně šest měsíců. Z toho je 38 typu RS, osm typ 80 a jeden 80X. Jako obvykle v reexportech vede Cupra Formentor s 66 kusy. Zdroj: Ministerstvo dopravy, Centrální registr vozidel, Měsíční statistiky 2022.
Divil jsem se, jak se Cupře Formentor daří v prodejních statistikách. A hle, ony to byly většinou účelové registrace na pozdější reexport. Dobrá detektivní práce :yes:
Enyaq vidím na silnicích docela dost, tam bude podíl reexportů asi malý. Je to v podstatě jediný domácí elektromobil, takže může hrát bez konkurence nejvyšší českou fleetovou ligu. Třeba Komerční banka koupila 131 Enyaqů.
Enyaq vidím na silnicích docela dost, tam bude podíl reexportů asi malý. Je to v podstatě jediný domácí elektromobil, takže může hrát bez konkurence nejvyšší českou fleetovou ligu. Třeba Komerční banka koupila 131 Enyaqů.
Komerční banka v listopadu zaregistrovala 25 kusů Enyaqů 60. Nejvíc registruje Škoda Auto, což poněkud ohýbá čísla v SDA. Podle mého názoru (nemám podložené) budou tahle auta registrovaná na výrobce zřejmě zdrojem těch 47 kusů vyvezených "mladých" Enyaqů.
Reexportovat budou spíše dealeři, ne? Škodovka jim určitě dává kvóty, kolik jich musí ročně "prodat". Dealer někde v Bruntále nebo Karviné to těžko udělá jinak, než že to zaregistruje na sebe a pak to pošle do Reichu.
KB jsem dával jako příklad za celý rok, dle jejich dřívější tiskové zprávy.
KB jsem dával jako příklad za celý rok, dle jejich dřívější tiskové zprávy.
Nejsou v té KB i jejich operativní leasingy?
Těžko říct. KB publikovala, že je chce koupit, ale to v dnešní reklamštině může znamenat cokoliv.
Asi nebudou. Oni to berou postupně a financují přes sesterskou ALD klasickým leasingem. Z poskytovatelů operáků byl v listopadu zastoupen jen LeasePlan šesti kusy. Tady jsou celková čísla z mého staršího příspěvku: "Za listopad 22 bylo registrováno 107 Enyaqů. Skutečný prodej je pouze 65 kusů, protože 42 kusů bylo registrováno výrobcem (ŠkodaAuto). Šest kusů si zakoupili fyzické osoby, dokonce jeden krajan z Českých Budějovic si pořídil Enyaq RS. Sedm kusů Enyaqů 80 si pořídila jakási organizace bez IČ ve Frýdku Místku. "
Za říjen KB (přes ALD) registrovala 29 kusů Enyaq 60. Celkem dle SDA 62 kusů, dle Ministerstva dopravy 65 - Škoda Auto 13 kusů, soukromníci tři kusy, po jednom Ministerstvo dopravy a vnitra.
Za říjen KB (přes ALD) registrovala 29 kusů Enyaq 60. Celkem dle SDA 62 kusů, dle Ministerstva dopravy 65 - Škoda Auto 13 kusů, soukromníci tři kusy, po jednom Ministerstvo dopravy a vnitra.
Mokrous
tak nám tak za 10 let napište, jak je na tom baterka v testovaném Enyaqu.
Bol som sa prejst, na jednej upchanej ulici vedla mna sa posuval mercedes eqa250. Pri kazdom zabrzdeni a akceleracii sa z auta ozvala rana sko ked tresnes kladivom po plechu. Bolo mokro po dazdi, tak neviem ci to je chyba akebo vlastnost novych mercedesov, ale bola to hroza. Klepotajuci dizel aspon co to zamaskuje :-D
To je divný, to musel mít nějakou závadu brzd, ne? Snad to není vlastnost některých EV.
Netusim, ale ako majitela noveho mercedesu by ma to teda stvalo dost. Asi pred rokom som mal pozicanu teslu 3 a ta vydavala v dazdi tiez divne zvuky
No mě by z toho asi ranilo a do servisu bych jel hned.
Já se do testu EV nehrnu. Ještě by se mi to mohlo líbit a to by byl průser :D:D:D:D:D
Já se do testu EV nehrnu. Ještě by se mi to mohlo líbit a to by byl průser :D:D:D:D:D
Ev je fajn, len to ma svoje limity. Nie kazdy to ma kde zmysluplne nabijat a nebudem kupovat suv krabicu za 50 000+ na poskakovanie kolo komina kde to dava najvatsi zmysel. A hlavne nebudem financovat pokus omyl a pockam 10 rokov, kym to trochu vyrobcovia poladia, jazdil som v tesle plaid na okruhu a je to proste kopa srotu. Mal som stastie, sestrin partner v usa vyberal do firmy elektro na image, tak som nieco mohol osahat. A uprimne po priamom presadnuti z eqs do plnotucneho ska stale nie je o com. To esko je vo vsetkom lepsie
Tak S-ko je celkově jinde a mimo moji ligu... EV taky nemám kde nabíjet, ale i kdybych měl, tak stejně to není nic pro mě. Jezdím nárazově hlavně delší cesty a na to EV není. Furt řešit stav nabití a kapacitu, to pro mě taky není. Roční nájezd mám nízký, takže by baterie jen stárla a už vůbec by se "nezaplatila" i když i to je dnes spíš k smíchu, nebo pláči, když nabíjení stojí, co to stojí.
Ekologicky mi to taky smysl nedává, takže jen zůstává příjemná reakce na plyn, tichost a možnost vyrazit na plno, bez zahřívání motoru.
Spalovák je sice potřeba trochu víc servisovat, to uznávám, ale většinou to není tragédie a i když něco časem po 5 leté záruce odejde, tak jsou to většinou jen tisíce a nebo nižší desítky tisíc Kč.
EV ale taky není bez nákladů. Do servisu se chodí s chl. kapalinou, s brzdama, podvozkový díky u 2,5T těžkýho SUV taky nevydrží věky. Cena a výdrž obřích pneumatik taky pár peněz přidá. Klima, filtry, tlumiče atd. Něco se zkrátka bude servisovat i tam.
Když ale odejde půltunová baterie po záruce, tak to už taková sranda nebude. Za pár let se ukáže, jaký bude zájem o 10 a více leté EV ojetiny bez záruky... Bazarovej kupec nějak počítá, že bude muset třeba časem udělat rozvody, nebo dvouhmotu, nebo spojku, nebo třeba i vstřiky, či DPF/GPF. A nebo nebude. Ale riskne to. Ale nevím jak riskne mrtvou baterii. A já teda taky beta testera dělat nebudu.
Ale pochopím, že někomu to může dávat smysl i ekonomicky a vyhovuje mu EV a tak ať si ho koupí a užívá.
Ekologicky mi to taky smysl nedává, takže jen zůstává příjemná reakce na plyn, tichost a možnost vyrazit na plno, bez zahřívání motoru.
Spalovák je sice potřeba trochu víc servisovat, to uznávám, ale většinou to není tragédie a i když něco časem po 5 leté záruce odejde, tak jsou to většinou jen tisíce a nebo nižší desítky tisíc Kč.
EV ale taky není bez nákladů. Do servisu se chodí s chl. kapalinou, s brzdama, podvozkový díky u 2,5T těžkýho SUV taky nevydrží věky. Cena a výdrž obřích pneumatik taky pár peněz přidá. Klima, filtry, tlumiče atd. Něco se zkrátka bude servisovat i tam.
Když ale odejde půltunová baterie po záruce, tak to už taková sranda nebude. Za pár let se ukáže, jaký bude zájem o 10 a více leté EV ojetiny bez záruky... Bazarovej kupec nějak počítá, že bude muset třeba časem udělat rozvody, nebo dvouhmotu, nebo spojku, nebo třeba i vstřiky, či DPF/GPF. A nebo nebude. Ale riskne to. Ale nevím jak riskne mrtvou baterii. A já teda taky beta testera dělat nebudu.
Ale pochopím, že někomu to může dávat smysl i ekonomicky a vyhovuje mu EV a tak ať si ho koupí a užívá.
Tiez chodim narazovo vela km a ev urcite nie. A nepripada mi velmi eko vlastnit viac aut na viac ucelov. Ale don vito a spol nechapu, ze ludia chcu jazdit a nerozmyslat o hlupostiach, ktore popisujes, kde ako nabit etc. Resp. Ti napisu, ze aj tak chodis do chorvatska raz za rok. Ja si vzdy zabudnem dobit hodinky pred celodennou cyklistikou, nieto menezovat vkuse baterku auta
"Ekologicky mi to taky smysl nedává," proč?
PS:Přijde mi úsměvné když pod jedným článkem řešíš jak je bazarová koupě ICE v pohodě a pod jiným zjišťuješ jak moc se sypou DSG.
PS:Přijde mi úsměvné když pod jedným článkem řešíš jak je bazarová koupě ICE v pohodě a pod jiným zjišťuješ jak moc se sypou DSG.
Raději dám jednou za 6 a více let 10 tisíc za snímač v DSG, než za 10 let půl mega za baterku.
Ve finále to moje stejně asi půjde z domu ještě v záruce (5 let), takže to je spíš akademická debata...
Ale třeba to máš jinak. Tak proto ti nebudu vymlouvat vysněné EV.
Ve finále to moje stejně asi půjde z domu ještě v záruce (5 let), takže to je spíš akademická debata...
Ale třeba to máš jinak. Tak proto ti nebudu vymlouvat vysněné EV.
Jestli umis opravovat DSG za 10 tis mam pro tebe spoustu kseftu :-)
Já ne, ale firmy co to umí mění jen snímač polohy spojky zhruba za desítku. O jiné závadě u DQ381 jsem neslyšel ani od guru Mikeše. Story o chipovaných bazarovkách neřeším a těch cca 5 lidí, kteří píšou, že měli závadu snímače u pár kusů DQ381 z prvních let výroby okolo roku 2017 sice nepotěší, ale asi se kvůli tomu nezhroutím. 5 let mám záruku a olítaný vrány s půl mega na hrbu mne nezajímají. Takže pokud bych si to čirou náhodou nechal 8-10 let, je možné, že mi taky selže snímač a tak mi ho někdo za 300-400 EUR vymění, no...
Jiné typy DSG mne netrápí a ceny spotřebního materiálu zhruba znám a počítám s nimi.
Za celej život jsem neměl u žádnýho svýho nově koupenýho auta žádnej fatální problém a vždy jsem měnil jen náplně a spotřebák. Jediný problémy, co jsem kdy zažil, krom "povedené P508", byly softwarový kraviny. Mechanicky nikdy nic, krom jednoho startovacího tlačítka u G6.
Takže to asi risknu dál. Ty to zas klidně riskni s baterií. Zatím máme pořád skoro svobodu.
Jiné typy DSG mne netrápí a ceny spotřebního materiálu zhruba znám a počítám s nimi.
Za celej život jsem neměl u žádnýho svýho nově koupenýho auta žádnej fatální problém a vždy jsem měnil jen náplně a spotřebák. Jediný problémy, co jsem kdy zažil, krom "povedené P508", byly softwarový kraviny. Mechanicky nikdy nic, krom jednoho startovacího tlačítka u G6.
Takže to asi risknu dál. Ty to zas klidně riskni s baterií. Zatím máme pořád skoro svobodu.
Arese
....testuje vozidlo, které je pro 98,5 % Čechů naprosto nekoupitelné? :-O
Proč ne? Svět Motorů/Auto.cz jsou díky své pozici na trhu asi jediní, kdo můžou ve svých testech produkty domácí automobilky kritizovat, aniž by jim hrozilo, že jim Škodovka přestane auta půjčovat. Věřím, že to jejich dlouhodobý test poskytne objektivní informace. Blíží se totiž doba, kdy tp sice bude koupitelné jen pro 1,5 % Čechů, ale daleko víc dostane od zaměstnavatele informaci, že příští fasované auto bude elektromobil. Test Enyaqa se jim může hodit.
Teď mě elektromobilita nezajímá, ale těžko říct co bude za 5, či 10 let. Pro správné rozhodnutí o koupi ojetiny je každá informace dobrá. Takže souhlasím s Tycoonem, proč ne?
Zjavne to EU zobrala za “správny” koniec, záchrana planéty prechodom na ťažké a drahé BEV SUV.
Automobilky EU vrátane ľudovej značky Škoda sa nechali zlákať cestou Tesly, ktorej najsilnejšími stránkami sú, že sa vedeli rýchlo dostať na trh, zaujali bonitných zákazníkov a majú nízke náklady.
Ako tejto ceste veria akcionári Tesly, vidno na burze. Jej akcie sú klesli tento rok o 68,66%. Najnovší výpredaj tento týždeň (-20%) spustili cenové akcie Tesla v USA, zvýšenie úrokových sadzieb Fed a vyhlásenia najväčšieho predajcu jazdených áut, že sa autá stáva pre Američanov nedostupnými.
Plus, veľa ľudí má BEV ako daľšie auto popri ICE, príp sa vracia od BEV k spaľováku.
Docela by me tajimalo odkud cerpas.
BEV prečo nie, majú svoje miesto.
Ale nasilu ako sa to deje neprospieva životnému prostrediu. Sú lepšie cesty k ekológii.
Stotožňujem sa s tým ako to popisuje Pepa Vrtal https://youtu.be/qz5LP9TeO2o
O dany obor se zajimam a na podobnou statistiku jsem nenarazil. Proto by me zajimalo, odkud cerpas ty.
Pepa Vrtal ma naprosto ***sky nazory. V diskuzi bych ho roznesl na kopytech do peti minut.
Myslím, že smyslem Enyaqu dneska není ani tolik dělat velká prodejní čísla, jako spíš a) osahat si technologii, b) trošku optimalizovat emise.
Akcie Tesly, to je na delší debatu... před dvěma lety byly pod 30, teď spadly na 120.
Len sa mi zdá, že sa nimi VW, vrátane Škody až príliš inšpirujú. Tým sa vzďaľujú svojim tradičným zákazníkom a tomu v čom sú silné, nemyslím (len) pohon.
Konkrétně Škoda má jediný EV model proti sedmi spalovákům. V ČR jsou EV 2% trhu. Pokud ale věříš politikům, tak to prostě nemá žádnou budoucnost... ne dál, než v horizontu třeba 20 let.
Díky regulacím i inflaci ceny aut rostou a pokud občas někde zůstává nějaká fajn nabídka, tak je to bohužel spíš výjimka než pravidlo. Já bych naopak řekl, že VW tomu odolává relativně dobře... podívej se třeba na Ford a na to, co zbylo z jeho nabídky.
Budoucnost urcuji technologie a pokrok.
Ktery se politici snazi jen trochu urychlit.
V zajmu zdravi lidi ve mestech a ve prospech klimatu.
20 let :D:D:D
https://transportgeography.org/…ong-wave-cycles/
Vsechno se urychluje.
Jde o to, ze je jen otazka casu, nez bude EV levnejsi i na porizeni.
Před 2 roky stála jedna akcie Tesly 645 dolarů. Dnes jsou z toho tři akcie za 124 dolarů.
Originální akcie by dnes stála
Originální akcie Tesly by dnes stála 1875 dolarů, ale po štěpení 1:5 a pak 1:3 stojí dnešních 125.
Pri benzínových a naftových autách zlá aerodynamika nevadí?