Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Enyaq iV 80
Škoda Enyaq iV 80
Škoda Enyaq iV 80
Interiér je pojatý konzervativně, to je fajn. Zůstala i fyzická tlačítka pod obřím displejem, třeba ta pro volbu jízdních režimů. Kompromisem je prostřední, na snímku zapnutý Normal. Když se krátí dojezd, logika velí zmáčknout Eco zcela vlevo.
44 Fotogalerie

Začátek dlouhodobého testu Škoda Enyaq iV 80: Tvrdý začátek dlouhé služby

David Šprincl

Po několika generacích fabií, octavií a už neexistujících modelech od citigo po rapid přijíždí k dlouhodobému testu další škodovka. Enyaq iV je prvním modelem značky vyvíjeným od základu jako elektromobil a v redakci má za sebou první týdny.

Padá sníh, padá sníh, pojedeme na elektřinu… Škoda Enyaq si na začátek své služby ve Světě motorů vyčíhla adventní čas – a v ten se na Česko vysypala sněhová peřina, teploty klesly hluboko pod nulu a auto ukázalo, jak to s tím elektrickým provozem v mrazivé zimě vlastně je. Ale popořadě.

Po plynu elektro

Se škodovkami na roční i delší testy má Svět motorů bohaté zkušenosti, a to i s těmi na alternativní paliva. Vždyť jsme jezdili na CNG s druhou i třetí generací fabie, hodně toho v redakci odkroutila i Octavia G-Tec.

Teď tu s okřídleným šípem máme poprvé vůz s kabely. Auto, které stojí na platformě MEB, vyvinuté výhradně pro bateriové modely. Do dlouhodobého testu přijíždí silnější varianta s elektromotorem o výkonu 150 kW u zadní nápravy.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Jak se žije uvnitř

Enyaq je velké auto od pohledu, však si rozměry nezadá s kodiaqem. Vše je ale výš: už po otevření dveří vidíme vysoko položené práh i podlahu, je v ní totiž umístěna ne zrovna malá baterie s kapacitou 82 kWh.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!