Začátek dlouhodobého testu Škoda Enyaq iV 80: Tvrdý začátek dlouhé služby
Po několika generacích fabií, octavií a už neexistujících modelech od citigo po rapid přijíždí k dlouhodobému testu další škodovka. Enyaq iV je prvním modelem značky vyvíjeným od základu jako elektromobil a v redakci má za sebou první týdny.
Padá sníh, padá sníh, pojedeme na elektřinu… Škoda Enyaq si na začátek své služby ve Světě motorů vyčíhla adventní čas – a v ten se na Česko vysypala sněhová peřina, teploty klesly hluboko pod nulu a auto ukázalo, jak to s tím elektrickým provozem v mrazivé zimě vlastně je. Ale popořadě.
Po plynu elektro
Se škodovkami na roční i delší testy má Svět motorů bohaté zkušenosti, a to i s těmi na alternativní paliva. Vždyť jsme jezdili na CNG s druhou i třetí generací fabie, hodně toho v redakci odkroutila i Octavia G-Tec.
Teď tu s okřídleným šípem máme poprvé vůz s kabely. Auto, které stojí na platformě MEB, vyvinuté výhradně pro bateriové modely. Do dlouhodobého testu přijíždí silnější varianta s elektromotorem o výkonu 150 kW u zadní nápravy.

Jak se žije uvnitř
Enyaq je velké auto od pohledu, však si rozměry nezadá s kodiaqem. Vše je ale výš: už po otevření dveří vidíme vysoko položené práh i podlahu, je v ní totiž umístěna ne zrovna malá baterie s kapacitou 82 kWh.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!