Jihokorejské skupině Hyundai se podařilo vypracovat na třetího největšího producenta aut na světě, hned za Volkswagenem a Toyotou. Předehnala i Stellantis a GM.
Paradoxně k tomu ani nepotřebovali být lepší než dříve. Díky tomu že někteří jednoduše hodili své zákazníky přes palubu a začali dělat falešnou zelenou politiku.
Korejcům tak vlastně stačilo jen dál dělat to, co zákazníci chtějí, a zároveň být leaderem mezi EV jako alternativa. A přesně takhle to má být.
Ne, to neni presne. Fakt to neni zelenym tlakem EU. Ten je spis moc slaby. Je to celkove usnuti na vavrinech, zaostalost a lenost inovovat.
Evropsti vyrobci ve skutecnosti nestihaji ani v tech elektrickych vozech. No a v tech normalnich spalovacich nejsou dost agresivni a jejich nabidka je - takova nijaka. Ja treba ziju mimo Evropu a H/K to tady uplne valcuji. Znacka mainstreamovych aut tu moc neznamena (VW neni vic nez Hyundai, nejaky Peugeot ci FIAT by dokonce byli vnimani jako horsi/mene znami nez Hyundai a KIA), no a pak Evropa nema proti asijskemu mainstreamu moc co nabidnout. Hyundai ma zivejsi tvary, lepsi ceny, ve vnimani zakazniku rychleji inovuje technologie, o spolehlivosti nikdo nema pocit, ze by v Evrope byla vyssi. V takove situaci si 9 lidi z 10 koupi asijske auto. Z Evropy se chyta jen premie - BMW, Mercedes, Range Rover, v mensi mire Audi. A pak samozrejme vysokou prestiz ma Porsche, Ferrari.
No a takhle to podle me i skonci. Za chvili bude Evropa mit jen premiove znacky, pak jen superpremii, pak i tu koupi Cinani ci Korejci.
Integrácia v HAG je zaujímavý fenomén. Je známe, že ich dodávateľom dlhodobo môžu byť len kórejské firmy.
Na druhej strane, pre nás ako socky, čo nemajú vlastné dodávateľské firmy (99% dodávateľov Automotive ) to nie je žiadna nevýhoda, keďže vďaka stavbe lokálnych vyrobnych závodov si korci dotiahli vlastných dodávateľov a tí tu zamestnávajú kvantum ľudí.
Je to uz sama i20, i30 ci tucson.... a zasluzene :yes:
Ja dnes uz castejsie vidim novu i20 ako nove polo a novu i30 castejsie ako novy golf.... pritom este pred 15 rokmi to bolo scifi co i len pomysliet na takyto scenar...
Golf je bohužel generaci od generace už nějaký ten pátek horší. Vědí to všichni od VW.
Ale na rovinu - i30 je model, o který mám nyní asi největší obavy. Pokud totiž půjde s konkurencí, tak to půjde taky do kytek. V současnosti je to jeden z opravdu mála normálních modelů, nižší střední.
Z druhé strany - nová Koná, Tucson... nemám s těmi auty sebemenší problém. Samozřejmě pokud člověk nevybere nesmysl PHEV.