Expanze čínských výrobců aut do Evropy je za rohem. Dalším přírůstkem by se brzy mohlo stát i SUV-kupé Nio EC7, přímý konkurent Audi Q8 Sportback e-tron a spol..
Ted uz jen aby utichli EV hejteri, kteri automobilkam hazeji klacky pod nohy.
A tim nemyslim, ze chci hejterum neco zakazovat nebo prikazovat.
Chtel bych a delam tu leta vsechno proto, aby to pochopili.
A prestali tu trollit v zajmu Ciny (aby byla bezkonkurencni) potazmo ruska (aby mohlo prodavat dal ropu, co nejdraz) proti EV.
Ano, acz a velka cast militantnich diskuteru vyznamne hejtuji elektromobilitu.
Na zaklade "testu" elektricke Corsy bych si ji nikdy nekoupil...
I kdybych na ni mel. :-)
Pritom v realu to auto bude (krome ceny) uplne skvely.
Nejde mi do hlavy, proc sem chodis diskutovat, kdyz krome osobnich utoku nemas co napsat.
Komentar typu: "Wau, 920km dojezd, to by stacilo i mne", od tebe necekam. :D:D:D
Re: Čínske automobilky EU trh nepotrebujú (zatiaľ)
Kazdy trh ma sva specifika.
EU a "nejnarocnejsi trh" je pomerne obecne a nepresne.
Podle me je EU trh pokriven:
zvyhodnenim dieselu (mirnejsi emisni norma, az doposud)
Patriotismem - toto napr. pro US trh tolik neplati
Slabou pozici zakaznika, silnou pozici domacich automobilek
Pro me je nejnarocnejsim trhem USA. Kde je nejdulezitejsi zakaznik, rychlost sluzeb, komfort, value for money.
Evropska auta za evropske ceny bys tam nikdy neprodal... Naopak za US auta za US ceny by ti tu utrhali ruce.
A neco podobnyho plati o Cine.
co jsem tu psal, že známý pracuje ve vyšším managementu VW a říkal mi, že ve VW panuje chaos a zmatek a panika. Elektromobilitu dle něj úplně zazdili a je jasné, že Tesla a časem i Čína je sežerou, protože vyrábějí levněji se ziskem a oni ve VW elektromobily dotují a (tehdy) jako největší automobilka světa neprodají nejvíc elektromobilů na světě.
Blbé pindy, výsměch, byl jsem označen za yxz, jak nic nevím, čína vyrábí plastové hračky, Tesla zkrachuje (zase)...
A Ejhle, Giga Berlín, který onehdá neměl nikdy fungovat už chrlí 2000 ks týdně a Číňani se hrnou do EU a prodávají levněji i přes clo a zaplacení dopravy a neprodávají plastové nekvalitní hračky. Jo a VW už není největší automobilkou na světě....
A mám novou předpověď, která se zase vyplní. V Kvasinách a Mladé Boleslavi budou ještě rádi, pokud tam budou vyrábět alespoň ten VW...A nebo se tam bude vyrábět "Skoda by Geely"
Kdyz me se s tebou velice spatne diskutuje. Na argumenty zalozene na fyzice a dukazech nereagujes a pak prijdes v jinem vlakne s opakem co jsi tvrdil jinde.
Psal jsi, ze jsi volicem extemistu a zajima me jestli je to v teto spolecnosti normalni jev? Stojis/stojite a dukazy a nebo ne?
Čínská auta vyrobená v Číně zásadně nekupovat. Tím domácím výrobcům podřezáváme krk. Až postaví automobilku tady a budou platit naše lidi jako Korejci, pak to bude to ok.
Ani pak to nebude OK, čínské auto bych si nekoupil, ani kdyby bylo zadarmo a vyrobené z tříděného odpadu u nás v ulici. Čína není normální země (obdobně jako Rusko není normální země, i když jsme si chvíli mysleli, že by mohlo být). Problém ale je, že spousta lidí "neřeší náš vztah k Taiwanu" a čínské auto si klidně koupí, stejně jako čínský telefon a nebo čínské cokoliv...
Výměnné baterie by sice jakousi výhodu možná přinést mohly, ale zároveň také jistá negativa.
I kdybych byl zaslepený naivní zastánce takové teorie a věřil, že se podaří dohoda výrobců používat unifikované bateriové moduly alespoň pro 50% EV napříč značkami (určené pro auta na delší cesty), tak to asi pohoří na ceně.
Domečky podél cest co 200-300 km se sklady s nabitými bateriemi, které budou lačně čekat, až je opálený vagabund se šroubovákem nebo chytrý sofistikovaný robot namontuje do auta, budou něco stát. Baterie by byly v autech a navíc by se další stovky, tisíce baterií musely válet v těch domečcích. Ten, kdo by ten cirkus zainvestoval ve velkém (aby to vůbec mělo smysl), bude svý prachy chtít určitě zpátky.
tomu generickému designu exteriéru už není moc co vytknout, přijatelný je. Interiér je pořád podivný a zjevně stavěný pro krátkonohé tabletoidní lidi, takže tam bude mít Evropa pořád navrch. Ovšem 150 kWh? Co že to říkali u Mazdy? Že jejich 30 kWh stačí? No nevím nevím. Jestli tahle čínská plečka bude pod cenou Enyaqu a spol., pak má Evropa docela problém. Jestli bude o jen něco levnější než e-tron apod., pak je to zatím v klidu.
Tak nějak. Dodnes si nevyrábějí vlastní baterie. Zatím se staví, bude stavit, plánuje se, asi bude,... výrobna baterií. Jenže prozatím to tu zásobuje ve velkém zásobuje pouze LG, Samsung, SK Innovation, CATL, Northvolt. Co víc, jen pouze Northvolt je evropským výrobcem.
EU se vzhlidla ve zvyhodnovani smradlavejch naftaku
misto toho aby podporovala novy technologie
posledni varovani bylo dieselgate pred 7 lety
misto toho aby tehdy dyzly odstavili na vedlejsi kolej ukoncenim zvyhodnovani nafty, tak naftu zvyhodnuji jeste vic
dusledkem je zaostavani v hybridech a elektromobilite
sice nam ujizdi vlak, ale verim, ze se evropsky automobilky zmatorej a auta od komunistu z chiny se tady moc nechytnou
To sú hejty?
No skratka niekomu EV nevyhovuje, nemá preň využitie, nechce sa mu prispôsobovať, nemá kde doma nabíjať či nie je ochotný vysolit také peniaze za to. To sú hejty? Reálny dôvod prečo to nekúpiť.
Ver tomu že hodne ľudí by chcelo V6/V8 motor alebo kabriolet len na to nemajú.
To je mi vcelku u zádele. Psal jsem jak se moje předpověď vyplní a taky se vyplnila. A píšu další a ta se taky vyplní.
Ropa může stát kolik chce. To je fuk. Klidně ať elektriku zruší. Jenže v Číně se jaksi nevyrábí jen elektromobily že ano. V Číně umí vyrobit vysoce kvalitní spalovací auta. A dokonce mizerní zákazníci Volva kupují modely "made in China".
A co udělá Evropa? No ta už neudělá nic. To měla udělat tak před víc jak pěti lety. Zavést clo, zrušit dotace, atd. Teď už je na nějaké opatření pozdě.
V Číně padají prodeje všem nečínským značkám. Vláda jede kampaň na "národní uvědomění" = "buďte vlastenci a kupujte si čínské auta". Teslu nemá ráda vláda obecně. Jako jediný výrobce automobilů tam nemá čínská vláda podíl.
Obávám se, že v Číně přežije leda tak prémie.
Vtipné, tady jim vylizujeme aná ly a leštíme kliky a oni dělají pravý opak...
china bude mit brzo svejch starosti dost
demograficka krivka je v chine neuprosna
ale mozna jim ted pomuze chinska chripka, kdy budou umirat hlavne ti starsi
a chatrnymu socialnimu systemu se ulevi
mozna to je i zamer chinskych komunistu
jestlize EU byla schopna behem par mesicu vyresit energetickou krizi, urcite behem par let bude schopna vyresit elektromobilitu
gigafactory na baterky uz brzo zacnou rust jako houby po desti
Co číňani udělají: dají si záležet a vyvinou skutečně dobré auto, splňující všechny evropské normy, líbivé, bezpečné a prostě kvalitní. Spěchat nemusejí, fanance budou mít de fact neomezené. To dovezou do Evropy a vrhnou na trh s maximální dotací a podporou čínské vlády a proto LEVNĚ. Tím si zajístí velký odbyt, velkou uživatelskou základnu a prostě renomé (stejně jako kdysi prorazil Logan s cenou pod 200 tisíc CZK). Jejich další auto už levné vůbec nebude muset být, ale zákazníky bude mít jisté. Evropský automobilový průmysl pak skončí stejně, jako skončil ten britský.
První prototyp byl postavený na bázi Felicie, výměna byla otázka cca 5-ti minut. Smysl vidím spíš už autobusů, tam nějaký přehled bude. Ale když by jsi měl naloženou rodinu a dostal baterii na konci životního cyklu, kde by ujetý kilometr sežral 3 z dojezdu, asi to chtít nebudeš.
Na výměnné baterie zkrátka moc nevěřím.
Re: Čínske automobilky EU trh nepotrebujú (zatiaľ)
US je určite náročný trh.
Písal som, že v prípade EÚ o najnáročnejší trh z pohľadu nárokov na autá (myslené bezpečnosť, homologizácia), akceptáciu čínskych áut aj miestnu konkurenciu. A to myslím sedí, ledaže by nie :-! .
Nehovoriac o tom, koľko je nás tu malých štátov, každý hovorí iným jazykom, atď. Ospravedlňujem sa za ten obecný popis ;-)
Čínske automobilky majú kopec iných možností kam expandovať…
Re: EU se vzhlidla ve zvyhodnovani smradlavejch naftaku
EU automobilky netrpia nízkymi investíciami, ani nízkou podporou. Ale neefektivitou investovania.
EU do EV nalieva obrovské prachy, ale tie nikdy nebudú v EU socíku stačiť.
VW investičný plán 2021-2025 je 159 mld EUR, len na Software/Digital Technology je to 30 mld EUR.
Tesle stačilo na 2019- Q32022 17,8 mld USD komplet na všetko, vrátane nových závodov. NIO v roku 2021 0,64 mld USD, 2019 a 2020 spolu 0,42 mld USD.
EV sú fajn, ale nie na všetko. Potom je tu ďalšia vec a celkom dôležitá - cena. Zelenáči nám zdražejú spaľováky skrz rôzne skryté poplatky a potom už hej.
Ruku na srdce, dal by si 900t Kč za Corsu (keď si ju spomenul) alebo podobné vozidlo?
kdyz vezmes, ze baterka se za zivotnost auta bude menit cca 1000x, tak pochybuju, ze vsechny ty rozebiratelne spoje a kontakty budou v nepriznivejch podminkach po xx letech fungovat dobre
navic vymenna baterie neni konstrukcni soucasti auta, coz vede k nutnosti zesilit konstrukci auta jinde, coz ma ale vliv na na zvyseni hmotnosti a ceny
Výmenné batérie je fajn ale v aute ktoré nebudeš vlastniť (ono to k tomu aj speje) operák/zdieľanie a neviem čo ešte.
Vo svojom vlastnom aute by som to tak asi nechcel.
Evropsky automobilky nemaji sanci vyrabet konkurenceschopna EV tem cinskym. Vzdycky budou drazsi. Navic suroviny nebo i cele baterky jsou z Ciny. Cina drzi prst nad tezbou surovin i vyrobou baterek.
PS. Cinske NIO je supr hlavne svym konceptem vymennych baterii. To totiz stavi EV do uplne jineho svetla. Nemuset vyvijet extra rychle baterie a proste je v prubehu jizdy za par minut vymenit je mnohem lepsi koncept nez napad Tesly integrovat baterii do skeletu auta.
Tohle nema byt levne, to ma byt proste jen o 5-10% levnejsi nez ekvivalentni konkurence.
Jinak tech 150kW je spis takovy pokus. Jedna vec je jaka je spotreba, kdyz mas tak velke a tezke auto a druha, nemene podstatna vec je, kolik procent kupujicich skutecne potrebuje takovy dojezd. Nejake procento lidi to oceni, ale dost mozna to neni az tolik, kolik si lidi tady predstavuji.
Muze to mit ale treba vyhodu v mistech, kde jsou nizke teploty. Sice tam bude klasicka EV degradace dojezdu, ale stale to budou na pomery EV velmi slusna cisla.
Ja to pisu furt, ale nemam z toho radost. Do 20 let nebude zadny evropsky autovy mainstream. Prezije mozna par premiovych a luxusnich znacek (BMW, Mercedes, Ferrari...), a i ty casto v asijskych rukou. Velka vyzva pro Cesko a jeste vetsi pro Slovensko. Dejte na moje slova...
Jasne ze koupi. A proc bych si ho nekoupil? Kvuli tomu ze zeleni zlocinci, co vedou EU a devastuji nas prumysl, tak ja jako zakaznik se to mam snazit zachranit tim, ze si nekoupim nejaky vyrobek? Jestli ti nevoni cinske vyrobky, tak to sedis doma nahatej a nevim na cem koukas na internet :D . To ze tady mame vsechno z Ciny je vina nenazranosti korporatu a neschopnost vedeni EU. Vyrobky cinskych pracovniku za to nemuzou.
Systém vyvíjel původně český startup. Narazilo to u OA hlavně na neschopnost sdílení části platforem jednotlivých automobilek a léta proklamované skokové zlepšení výdrže baterií a zvětšování kapacit.
Ked to ma stat o 10% menej, nie je ani naznak dovodu uvazovat o cinskom aute. Cina bude vzdy Cinou, rovnako ako Mercedes bude vzdy Mercedesom (teda ak to nie je Citan a jemu podobne paskvily :-) ).
Ano baterie bude v najmu. Budes platit za odebrany proud a asi nejaky denni pausal za den a baterii, ktery ale muze byt symbolicky. Vlastne koupis auto bez baterky a baterku si od vyrobce pronajmes. Tim ze nebude tvoje nebude problem ze nekdy doatanes trochu lepsi nebo horsi vymenou a budes mit porad OK baterii po celou zivotnost auta a nebudes se muset bat ze ti klekne a ty budes davat pul mega za novou.
Tak kdyz si dovolime zdevastovani vyrobnich podniku drahyma energiema a legislativnima prekazkama, tak co jinyho budes chtit pak koupit nez to vyrobene v Cine? EU zakazuje postupne prodej spalovaku na uzemi EU, takze zakaznik bude muset koupit EV, ale my konkurence schopne EV v Evrope vyrobit neumime. Cenove je to totalni nesmysl, ktery nedava ekonomicky smysl, takze budes muset jit a koupit Cinu.
Ja si myslím, že je to o cene. Resp o primeranej ponuke. Západné automobilky hľadajú zákazníkov, čo chcú zaplatiť za modely, čo sa doteraz predávali za 20 tis Eur zrazu po pridaní baterky 50 tis Eur.
Ja prijdu a opakem co jsem tvrdil jinde? To se teda pletes. Ja ti vysvetloval ze prodejni cena muze byt jakakoliv a jen musi byt vyssi nez je cena vyrobni. Ty jsi mi vysvetloval ze tomu tak neni. Takze myslis ze je realne, aby evropsti vyrobci slevili sva EV na pulku, aby cenove srovnali konkurenci?
Tak NIO tomu zda se uz nekolik let veri. Rozhodne tomu verim vic nez ze auta na D1 budou obsluhovana siti par desitek nabijecich stojanu co budou po ceste z Prahy do Brna a bude to kapacitne stacit.
Číňania EU trh zatiaľ nepotrebujú. V EÚ sú obrovské nároky na homologizáciu, bezpečnosť, atď. Jednoduché a lacné EV za 4-5 tis Eur, ktoré valcujú ich domáci trh a nafukujú predaj môžu kľudne bez bariér vyvážať do Južnej Ameriky, Indie, Afriky - všetko obrovské trhy.
Najväčší domáci podiel v Číne má Wuling Hongguang Mini za 4500 USD spolu s BYD Song Plus za 26 tis USD.
Problém EÚ je, že je závislá na exporte áut, a tam bude so súčasnou produkciou a zameraním na high end segment EV mimo.
Giga Berlín chrlí 2400 ks/týždeň, ale je to tam veľký chaos. Polovica áut s chybami, chýbajú zvary (veľa zvarov), zlícovanie, atď, atď … ale zasa klobúk dole, 3 roky od ohlásenia investície.
Zaujímavé je, že podiel Tesly v Číne rapídne padá a aktuálne aj zastavujú výrobu (uvidí sa, teraz s Covid.china je hľadať trendy ťažké). K tomu výrazné zľavy na Teslu v USA. Elon rieši Twitter a varuje pred recesiou. Akcionári v panike. Cena akcií spadla za rok aj čosi z cca 410 USD na cca 110 dnes ráno. https://www.bloomberg.com/…eoric-2020-rally
Čo sa týka VW, ten má obrovský investičný plán na 2021-2025, 159 mld Eur. Len nejako podozrivo málo z tohto objemu sa investuje do v ČR a SR, napr v porovnaní s objemom výroby. Obrovské peniaze smerujú do Emden, Wolfsburg, Hannover, Neckarsulm, Brussel, Španielsko.
Čína európsky trh nepotrebuje. Trh EU tvorí cca 10% celosvetového predaja áut. A ide o najnáročnejší trh z pohľadu nárokov na autá, akceptáciu čínskych áut aj miestnu konkurenciu. Je jednoduchšie zamerať sa na ostatné trhy, kde sa predáva zvyšných 90% áut s podstatne nižšími prekážkami :-! .
EU automobilky však potrebujú svetový trh.
Problém EU automobiliek je o.i., že riešenia, ktoré vyžaduje domáci trh (nároky na bezpečnosť, homologizáciu, atď) uplatňujú na svoje zahraničné modely, v kombinácii s masívnymi investičnými plánmi. A často nezmyselnými (nezvládnutými) typu VW len položka Software/Digital technology spolu 30 mld EUR v rokoch 2021-2025. A celkové investície 159 mld EUR v daných rokoch.
- Pre porovnanie celé BYD za 12 mesiacov investovalo komplet 11 mld USD, Tesla 7 mld USD. :-O
To mohlo fungovať keď neboli na trhu alternatívy.
EU automobilky však masívne zdražujú všetky modely (aj spaľovacie), potrebujú cash na financovanie investícií. A tým sa dostávajú do cenovej špirály a otvárajú svetový trh podstatne dostupnejším alternatívam z Číny.
K te vymene baterii. Co si na tom neumis predstavit? NIO to uz umi. Prijedes na pumpu a automatizovany stojan ti vezme zespoda prazdnou baterii a cvakne ti do auta nabitou a ty jedes za 10 minut dal. Neni to genialni reseni? Navic autu nestarne s vekem auta baterie a ty tak nemas za 6 let nepouzitelny kram s mizernym dojezdem, ale porad plne funkcni auto, ktere od tebe klidne i nekdo koupi.
EV vyrobit umi, ale ne cenove konkurenceschopne. Podivej co stoji takovy Dongfeng. Leda by platilo to co rikas ty a WV prodaval sva EV pod vyrobnima nakladama 😀
Ale tu nejde o hejt ale o realitu a to že bežný Európan a nielen ten jednoducho nemá a ani nebude mať / ak sa chce voziť / peniaze na BEV od povedzme 30 000 € s tým že vôbec nie je jasné a aj lacné kde a ako ho bude nabíjať. Neviem či pozeráš správy ale el. energie je nedostatok + bude drahšia naopak palivo zlacňuje. Ak padne autopriemysel v EU tak zrazu bude povedzme 50 miliónov ľudí bez práce a to sa len začnú diať veci. Za dva roky budú voľby do EU parlamentu a ak dopadnú dobre / musia sa zobudiť / tak Green Deal s tým ako ho teraz prezentujú skončí . BEV ako alternatíva v poho ale nie je to pre všetkých. https://www.sauto.cz/…ridy-c/182343167 to fakt by si si radšej kúpil IONIQ 6 ?