Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Nio odpovídá na prémiová SUV z Evropy: Stovka za 3,8 s a dojezd 920 km!

Stanislav Kolman
Diskuze (85)

Expanze čínských výrobců aut do Evropy je za rohem. Dalším přírůstkem by se brzy mohlo stát i SUV-kupé Nio EC7, přímý konkurent Audi Q8 Sportback e-tron a spol..

Čínská značka Nio si velmi dobře uvědomuje současné automobilové trendy. Proto ke svému vlajkovému elektrickému SUV ES7 představuje atraktivnější alternativu EC7 ve stylu SUV-kupé, tedy se zkosenou zádí. V čínských showroomech se vůz objeví v květnu 2023 a není vyloučeno, že by výhledově zamířil také na evropský trh.

Vedení společnosti zatím potvrdilo, že v Evropě bude Nio prodávat modely ES7, ET5 a ET7. Záleží však na konkrétním trhu. Třeba ve Velké Británii potvrdila značka model ET5 a ještě jeden nespecifikovaný kousek. Jak tomu bude v nám bližších trzích – například v Německu – teprve uvidíme.

Ale pojďme zpátky k odhalené novince. SUV-kupé EC7 láká na luxusní interiér v duchu obývacího pokoje, pokročilý software i hardware. Například dvaatřicet vysoce přesných senzorů kolem vozu umožňuje autonomní jízdu čtvrté úrovně. Silueta se svažující se střechou nejenže je v očích mnoha zákazníků atraktivní, ale i funkční. Nio se totiž chlubí součinitelem aerodynamického odporu s hodnotou 0,23, což je na SUV mimořádně dobrý výsledek. Podle výrobce jde dokonce o aerodynamicky nejúčinnější SUV světa.

Video se připravuje ...

Auto nepřekvapivě sdílí platformu s ES7, s délkou 4968 mm, šířkou 1974 mm a rozvorem 2960 mm půjde o přímého konkurenta nejen zmíněného SUV čtyř kruhů, ale třeba i BMW iX či Polestaru 3. Tvůrci kromě jiného lákají na působivé parametry. Dva elektromotory v útrobách dodávají systémový výkon 470 kW a 850 newtonmetrů točivého momentu. Zrychlení na stovku trvá 3,8 sekundy, je tedy ještě svižnější než u hranatého sourozence.

Čínské SUV-kupé se nabízí se třemi bateriemi s kapacitami 75, 100, případně 150 kWh. Ta největší má vystačit na čistě elektrický dojezd přes 920 km! Ale pozor, bavíme se o čínském homologačním cyklu CLTC, který je o něco benevolentnější než nám dobře známé WLTP. I tak si ale myslíme, že novinka nabídne v reálném světě dojezd více než solidní.

Kromě jiného je Nio EC7 kompatibilní se značkovými stanicemi pro výměnu baterií. Doplnění energie tímto způsobem je podstatně rychlejší než samotné nabíjení. Třetí generace tzv. Power Swap má v sobě 21 akumulátorů najednou a zvládne přes 400 výměn každý den. Zatím se ale tento systém používá jen doma v Číně.

Stanislav Kolman
Diskuze (85)

Doporučujeme

28. 12. 2022 22:56
Nevíte někdo proč mám jen 10 minusu
Když jiní mají i 15? Nějak se ten minusovaci šmejd Dona vita a hendlika flaka
28. 12. 2022 20:24
Re: Čínske automobilky EU trh nepotrebujú (zatiaľ)
Evropa je pro vyrobce peklo. Male staty s odlišnou legislativou a reci. To je pro evropu velka brzda.
28. 12. 2022 20:20
Re: Trochu věštění
Opet dve veci na jedne hromade.
Prvni tve tvrzeni, ze cena musi byt nad vyrobni naklady.

Co napr. zaporne ceny ropy a energii. Muzes vysvetlit jak to dle tveho tvrzeni funguje?
28. 12. 2022 20:18
Re: Trochu věštění
Unifikace baterii?
Takze vsecha auta stejne siroka, stejny rozvor atd. To opravdu povazujes za realne?
28. 12. 2022 20:17
Re: Trochu věštění
To neni moc velky argument.