Novinky
Stejsn
3
Norsko na to má podmínky. My ne.
rohor
11
V pořádku to podle mě není. Pravda je taková, že ropná velmoc Norsko si ze zisku z těžby a prodeje fosilních produktu financuje vlastní elektromobitu. To může pomoci planetě jen kdyby ta planeta končila na hranicích Norska. Jinak je to jen takový pokrytecký shit.
Mig_35
3
no, je to hlavně vychcanost. my si svoje životní prostřední ničit nechceme, ale když to chcete dělat vy, tak nám to nevadí...
rohor
6
Každopádně kupovat si vlastní eko přátelskost za peníze z ropy je chucpe. Myslím, že i sami eko fanatici mají ve své věrouce že planeta je jen jedna.
Mig_35
1
Na tom se shodneme.
ryccardo
0
A jak si nicime to zivotni prostredi? Tim ze se u nas prodavaji moderni spalovaky?
ryccardo
0
Pokrytecky shit je i to co predvadi EU, takze se tomu vlastne ani nedivim.
kari.laz
6
Úplně v pořádku to není. Pořád tam jsou masivní dotace na elektro a naopak obří zdanění na spalováky. Není to výběr trhu, ale peněženky.
ericn
1
Spíš bych řekl, že si to Hyundai chce vyzkoušet, jak to asi bude vypadat, když budou prodávat jen elektromobily 😉 Ideální trh, ale máš pravdu, díky brutálnímu zdanění ICE, to není volba rozumu, ale peněženky… Od Norska jako vždy pokrytecká volba. Nemít ropu a plyn, je to země zaostalých rybářů….
Norsko je ukázka toho, co nesmíme připustit. A to je naprostá falešnou vlastních hodnot.
Norsko bohatne a vydělává na těžbě ropy a plynu. Zatímco samo se tváří jak hrozně ekogicky se chová. Zatímco má přístavy plné lodí které pálí mazut. Zatímco každý Nor má loď s benzínovým motorem nebo sněžný skútr opět s benzínovým motorem...
Bravo! Neznám více pokrytecký národ :-!
Norsko bohatne a vydělává na těžbě ropy a plynu. Zatímco samo se tváří jak hrozně ekogicky se chová. Zatímco má přístavy plné lodí které pálí mazut. Zatímco každý Nor má loď s benzínovým motorem nebo sněžný skútr opět s benzínovým motorem...
Bravo! Neznám více pokrytecký národ :-!
Lodě mívají často diesely 😄 velmi často. Benzíny mají jen lodičky.
Ještě je třeba zmínit elektrocentrály ...
Ještě je třeba zmínit elektrocentrály ...
Ano taky předpokládám že běžný Nor má spíš ty lodičky než jachtu nebo parník 😐
Co výroba a recyklace ,to Nory nazajímá, to se nepočítá?Drahé kovy a látky potřebné k výrobě baterií se do EU dovezou a za hranicemi EU se odpady zlikvidují a EU je v pohodě.
Vše je v pořádku,vše je zelené. 😄
Vše je v pořádku,vše je zelené. 😄
... padat
všichni, kteří chtěli zkratomobily mít, je už mají, když jde do tuhého, použijí své spalováky, které si ponechali
v mrazech jsou zkraty opravdu k ničemu a jak bylo někde napsáno, před nabitím musí být baterie zahřátá, a tak polovinu doby nabíjení tvoří zahřívání baterie
ale Norská vláda to svým lidem zaplatí z prodeje plynu a ropy
Norové jsou největší pokrytci na zeměkouli :no: :no: :no: :no: :no:
všichni, kteří chtěli zkratomobily mít, je už mají, když jde do tuhého, použijí své spalováky, které si ponechali
v mrazech jsou zkraty opravdu k ničemu a jak bylo někde napsáno, před nabitím musí být baterie zahřátá, a tak polovinu doby nabíjení tvoří zahřívání baterie
ale Norská vláda to svým lidem zaplatí z prodeje plynu a ropy
Norové jsou největší pokrytci na zeměkouli :no: :no: :no: :no: :no:
Souhlas.
Spousta lidí zapomíná na to, že Norsko je jediná země na světě, která bez jakýchokoliv skrupulí a studu porušuje Mezinárodní úmluvu o regulaci velrybářství (Japonci se za sebe alespoň stydí a kamuflují lov velryb "věděckými důvody").
Spousta lidí zapomíná na to, že Norsko je jediná země na světě, která bez jakýchokoliv skrupulí a studu porušuje Mezinárodní úmluvu o regulaci velrybářství (Japonci se za sebe alespoň stydí a kamuflují lov velryb "věděckými důvody").
to jsem netušil, to jsou swině
https😐/www.tyden.cz/…kadu_317724.html
mrdky neuvěřitelné myslel jsem, že tohle se v civilizované Evropě neděje...
https😐/www.tyden.cz/…kadu_317724.html
mrdky neuvěřitelné myslel jsem, že tohle se v civilizované Evropě neděje...
A este su od ruky na severe europy ... jazdi tam skutocne malokto .... je ich este o pol miliona menej jak nas slovakov.... tak nech si tam kludne jazdia s autami aj na coca-colu bez cukru .... a cely zvysny svet im v tomto fakt nemusi nic zavidiet ani nejako riesit ... objem ich automobiloveho trhu z globalneho pohladu sa rovna kvapke v mori ...
Ja jim to zavidim.
Protoze vim, jak budou vypadat dnesni "ciste" diesely za dvacet let.
Stejne jako dneska jednickovy a dvojkovy oktavky. Kdyz je vidim pred sebou, zapinam vnitrni okruh...
Protoze vim, jak budou vypadat dnesni "ciste" diesely za dvacet let.
Stejne jako dneska jednickovy a dvojkovy oktavky. Kdyz je vidim pred sebou, zapinam vnitrni okruh...
To je ovšem problém jen a pouze neschopné státní správy... 😒 U měření emisí bych byl nekompromisní!
V Brazilii zase jazdi vacsina aut na trstinovy bioalkohol... a tiez nas to moze trapit asi tak ako spominana elektromobilita v norsku... a to je pritom brazilia objemom predaja aut fakt inde ako norsko ... takze pohoda... iste trhove anomalie tu budu stale... a vzdy aj boli...
Dnesni ciste diesely budou za 20 let stejne ciste, protoze pouzita technologie je emisne uplne nekde jinde nez u O1, ktera kourila stejne i kdyz byla nova.
Tezko neco vycitat elektromobilu, ktery jezdi (v Norsku) temer 100% na cistou energii. :-!
Tak alespon poplivat Nory za jejich vyvoz ropy a zemniho plynu. :no:
Za ktery bychom meli byt vdecni... 😲
https😐/www.lidovky.cz/…n_ekonomika_lros
„Ze spalného tepla odhadujeme, že v Praze je nyní 65 procent plynu původem z Norska,“ řekl mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek
Udelam to alespon ja: Diky Norsko!
Tak alespon poplivat Nory za jejich vyvoz ropy a zemniho plynu. :no:
Za ktery bychom meli byt vdecni... 😲
https😐/www.lidovky.cz/…n_ekonomika_lros
„Ze spalného tepla odhadujeme, že v Praze je nyní 65 procent plynu původem z Norska,“ řekl mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek
Udelam to alespon ja: Diky Norsko!
A co takato mainstreamova správa z Norska?
https😐/auto.pravda.sk/…ankovanie-nafty/
Aj ja sa chcem Norom podakovat zato,ze ev fanatikom ukazu co sa na nich chysta a co ich neminie.
https😐/auto.pravda.sk/…ankovanie-nafty/
Aj ja sa chcem Norom podakovat zato,ze ev fanatikom ukazu co sa na nich chysta a co ich neminie.
A myslis, ze to Nor tolik resi?
Hlavne ma ciste komfortni auto, ktere mu neskodi.
Znas prumerny cisty mesicni prijem Nora? Ze je to 95.000Kc? :-!
https😐/www.finance.cz/…erna-cista-mzda/?…
Nepovazuji se za EV fanatika. Ale pro tvou informaci, pocitam po rozsireni elektromobility s jistou formou zdaneni obdobnou u spalovaku. 😉
Hlavne ma ciste komfortni auto, ktere mu neskodi.
Znas prumerny cisty mesicni prijem Nora? Ze je to 95.000Kc? :-!
https😐/www.finance.cz/…erna-cista-mzda/?…
Nepovazuji se za EV fanatika. Ale pro tvou informaci, pocitam po rozsireni elektromobility s jistou formou zdaneni obdobnou u spalovaku. 😉
Ale no tak, probuď se ze svého sluníčkového snu. Každý řeší věci, které se dotýkají přímo jeho peněženky, tedy i Nor… a je jedno kolik bere 😉
Ja som nikde nenapisal,ze ty si zrovna ev fanatik,alebo ano?
Kazdy riesi peniaze,takze kazdy sa snazi usetrit.Dokonca aj ten Nor verim tomu,ze chce usetrit,kedze urcite aj on radsej da tie peniaze za nieco ine ako za "stavu" do auta.
Ista forma zdanenia?Silna ekonomika Norska uz zdanuje,tak co asi urobia staty,ktore su ekonomicky slabe a ziju z velkej miery zo spotrebnej dane mineralnych olejov.
Kazdy riesi peniaze,takze kazdy sa snazi usetrit.Dokonca aj ten Nor verim tomu,ze chce usetrit,kedze urcite aj on radsej da tie peniaze za nieco ine ako za "stavu" do auta.
Ista forma zdanenia?Silna ekonomika Norska uz zdanuje,tak co asi urobia staty,ktore su ekonomicky slabe a ziju z velkej miery zo spotrebnej dane mineralnych olejov.
To je trochu složitější.
Myslel jsi na to, že odpadne import drahé ropy? A místo toho se bude jezdit na (převážně) tuzemskou elektřinu? Víš kolik stojí výroba jedné kWh v ČR?
Těch faktorů je mnohem víc, nakonec to zřejmě vyřeší silniční daň.
Ale fascinuje mně, jakou mají všichni o elektromobilisty starost.
Myslel jsi na to, že odpadne import drahé ropy? A místo toho se bude jezdit na (převážně) tuzemskou elektřinu? Víš kolik stojí výroba jedné kWh v ČR?
Těch faktorů je mnohem víc, nakonec to zřejmě vyřeší silniční daň.
Ale fascinuje mně, jakou mají všichni o elektromobilisty starost.
Myslis tu elektriku,ktoru lacno vyrobite,date ju na burzu a potom ju draho kupite spat a tak momentalne mate najvacsie zdrazenie elektriky v ramci EU?Preco zdrželo nieco o 62% ked to lacno vyrabate vo svojej krajine?Odpovedat nemusis kedze sa jedna z mojej strany o recnicku otazku.
https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_tbr
Preco ta to fascinuje?Preco ta nefascinujeme napriklad to,ze to neprichadza prirodzenym sposobom,ale natlakom?
Mne to nakazuje politik z Bruselu,ze to tak bude a tak ma to musi trapit.
Nastastie Cesi a Slovaci su chytre hlavicky a urcite sa s tym bude dat nejako vykyvat.
Silnicnou danou to nebude koncit a politici pojdu dalej a dotkne sa to rapidne aj teba.Rozdiel je akurat v tom, ze ty s tym budes ako poslusny obcan suhlasit aj keby sa ti v mene globalneho oteplovania a ekologie na hlavu ...... .
https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_tbr
Preco ta to fascinuje?Preco ta nefascinujeme napriklad to,ze to neprichadza prirodzenym sposobom,ale natlakom?
Mne to nakazuje politik z Bruselu,ze to tak bude a tak ma to musi trapit.
Nastastie Cesi a Slovaci su chytre hlavicky a urcite sa s tym bude dat nejako vykyvat.
Silnicnou danou to nebude koncit a politici pojdu dalej a dotkne sa to rapidne aj teba.Rozdiel je akurat v tom, ze ty s tym budes ako poslusny obcan suhlasit aj keby sa ti v mene globalneho oteplovania a ekologie na hlavu ...... .
Cenotvorbe elektriny u nas uplne nerozumim. Jen tusim, ze nekdo ma slusny zisky...
Prirozenym zpusobem by elektromobilita prisla o par let pozdeji.
Ale od Cinanu, Americanu, Korejcu nebo Japoncu.
Vazne veris, ze EU jde proti (dlouhodobym) zajmum evropskych automobilek?
PS K tve posledni vete. Ano jsem schopen a ochoten v boji proti klimaticke katastrofe neco obetovat.
Prirozenym zpusobem by elektromobilita prisla o par let pozdeji.
Ale od Cinanu, Americanu, Korejcu nebo Japoncu.
Vazne veris, ze EU jde proti (dlouhodobym) zajmum evropskych automobilek?
PS K tve posledni vete. Ano jsem schopen a ochoten v boji proti klimaticke katastrofe neco obetovat.
Eu nejde proti nicomu. Uradnici maju iba problem vidiet veci v kontexte reality a nevedia predpovedat efekt svojich rozhodnuti
Urednici se rozhoduji na zaklade studii.
Na zaklade ceho sis vytvoril nazor ty?
Na zaklade ceho sis vytvoril nazor ty?
Tomu fakt veríš?
Ano, znam spoustu studii EU.
Podle ceho si myslis, ze se rozhoduji?
Budes se divit, ale urednik se automaticky nerovna blbec.
Tim je nechci nijak obhajovat. Chyb se udelalo spoustu.
Podle ceho si myslis, ze se rozhoduji?
Budes se divit, ale urednik se automaticky nerovna blbec.
Tim je nechci nijak obhajovat. Chyb se udelalo spoustu.
Rakušáci nás taky plivou za jaderné elektárny a přitom sever Rakouska svítí elektrickou energií z Dukovan a Temelína. Čili v tomto nejsou Češi jedineční.
Kia ProCeed GT 1.6 Turbo DCT je jedno z posledních klasických aut koncernu Hyundai-Kia nabízených v Norsku. Kia má vstupní ceníkovou cenu tohoto auta velmi vysokou (vyšší než například plug-in hybridní Kia Ceed SW), konkrétně 474 000 NOK bez DPH, čili skoro 1,1 milionu Kč bez DPH. DPH se platí ve výši 25 %. Navíc je toto auto zatíženo speciální "ekologickou" daní ve výši skoro 109 000 NOK, což je 250 000 Kč. Celková cena včetně DPH pak činí 705 000 NOK, čili 1,6 milionu Kč.
Jako příklad elektromobilu vezměme Hyundai Ioniq 5 Long Range RWD. Není zatížen speciální "ekologickou" daní a naopak je u něj dotace na DPH ve výši 126 000 NOK, což je 290 000 Kč. Celková cena včetně DPH (které se nemusí platit) je 507 000 NOK, čili necelých 1,2 milionu Kč.
Státem přerozdělovaná suma činí v tomto srovnávacím případě přes půl milionu Kč. Kolik přerozděluje koncern Hyundai-Kia, to je samozřejmě nevíme, ale odhadem to může být taky kolem půl milionu, když se podíváme na ty nadsazené ceníky benzínových verzí. Dohromady přerozdělení ve prospěch elektromobilu milion Kč v přepočtu. Výsledek? Norové kupují převážně elektromobily.
Jako příklad elektromobilu vezměme Hyundai Ioniq 5 Long Range RWD. Není zatížen speciální "ekologickou" daní a naopak je u něj dotace na DPH ve výši 126 000 NOK, což je 290 000 Kč. Celková cena včetně DPH (které se nemusí platit) je 507 000 NOK, čili necelých 1,2 milionu Kč.
Státem přerozdělovaná suma činí v tomto srovnávacím případě přes půl milionu Kč. Kolik přerozděluje koncern Hyundai-Kia, to je samozřejmě nevíme, ale odhadem to může být taky kolem půl milionu, když se podíváme na ty nadsazené ceníky benzínových verzí. Dohromady přerozdělení ve prospěch elektromobilu milion Kč v přepočtu. Výsledek? Norové kupují převážně elektromobily.
Co jsem tak četl od jednoho Slováka, žijícího v Norsku, všichni doma nechávají ještě v záloze tradiční auto…
A kolik stoji Kia v Turecku vis? 😁
https😐/www.kia.com/…yat-listesi.html
Proč proboha řešíš zdanění cizích států o kterých nic nevíš?
https😐/www.kia.com/…yat-listesi.html
Proč proboha řešíš zdanění cizích států o kterých nic nevíš?
Co se ti na jeho prispevku nelibi? Jak jako “proc resis” a “o kterych nic nevis”?
Nahodou to napsal pekne vystizne jak to je.
Urcite 100x prinosnejsi nez tvuj prispevek.
Zde je definice slova “fanatismus”😒br /> Fanatismus je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Nahodou to napsal pekne vystizne jak to je.
Urcite 100x prinosnejsi nez tvuj prispevek.
Zde je definice slova “fanatismus”😒br /> Fanatismus je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Polozil jsem otazku, proc to resi?
Ja netvrdim, ze to tak neni.
100 statu bude danit 100x ruzne.
O tom, ze Norsko zvyhodnuje EV na ukor spalovaku snad nikdo nepochybuje.
Proto se ptam, co si z toho mam odnest?
Radeji bych se bavil o motivaci Norska, nez o zpusobu.
Ja netvrdim, ze to tak neni.
100 statu bude danit 100x ruzne.
O tom, ze Norsko zvyhodnuje EV na ukor spalovaku snad nikdo nepochybuje.
Proto se ptam, co si z toho mam odnest?
Radeji bych se bavil o motivaci Norska, nez o zpusobu.
Odnést si z toho máš samozřejmě to, že prodejní dominance EV nad normálními spalovacími auty je dosažitelná jen za pomocí obludného politicko-ekonomického znásilnění automobilového trhu. Naopak ve férové tržní soutěži jsou EV vůči spalovacím vozům totálně nekonkurenceschopné. Může tvůj elektrofanatický mozek tato nezpochybnitelná fakta vůbec pochopit? 😒]
Co je na tom nepochopitelneho?
Kdyby to tak nebylo, tak by ani zadne dotace nebyly potreba. 😁
Ja jen nesouhlasim se tvymi e😜esivnimi vyrazy jako "obludny" nebo "znasilneni"...
Podpora ma svuj duvod a je predpoklad, ze uz nebude trvat dlouho. Hodne se o to zaslouzila Tesla a Cinani.
A mas pravdu, bez te evropske podpory (znasilneni) by automobilovy trh vypadal jinak. Byla by mnohem vetsi pravdepodobnost vyznamnych problemu (az zaniku) rady evropskych automobilek.
PS Opravdu bych ocenil, kdybys prestal hodnotit muj mozek. 😉
Kdyby to tak nebylo, tak by ani zadne dotace nebyly potreba. 😁
Ja jen nesouhlasim se tvymi e😜esivnimi vyrazy jako "obludny" nebo "znasilneni"...
Podpora ma svuj duvod a je predpoklad, ze uz nebude trvat dlouho. Hodne se o to zaslouzila Tesla a Cinani.
A mas pravdu, bez te evropske podpory (znasilneni) by automobilovy trh vypadal jinak. Byla by mnohem vetsi pravdepodobnost vyznamnych problemu (az zaniku) rady evropskych automobilek.
PS Opravdu bych ocenil, kdybys prestal hodnotit muj mozek. 😉
No ale ta podpora bude trvat dlouho, tedy do dne, kdy se spalovaky zakazou.
Nebude ta podpora stacit do chvile, kdy EV dosahnou cenove parity s ICE? 😉
To se opravdu ještě najde někdo, kdo věří, že někdy u aut nastane nákladová (záměrně nepíšu cenová) parita EV s ICE?
Muzes to rozvest?
Najde se treba Envision...
https😐/www.reuters.com/…2526-2022-10-04/
"In 2025/2026 ... you'll start to see parity on the supply side, in developed countries," Filippi said during an interview at the Reuters IMPACT climate conference on Tuesday, adding sticker price parity meant the total cost of ownership would be lower."
Odkud cerpas ty?
Najde se treba Envision...
https😐/www.reuters.com/…2526-2022-10-04/
"In 2025/2026 ... you'll start to see parity on the supply side, in developed countries," Filippi said during an interview at the Reuters IMPACT climate conference on Tuesday, adding sticker price parity meant the total cost of ownership would be lower."
Odkud cerpas ty?