Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Od ledna žádný spalovací motor. Hyundai v Norsku hodlá prodávat jen elektromobily

66 komentářů

DonVito
Tezko neco vycitat elektromobilu, ktery jezdi (v Norsku) temer 100% na cistou energii. :-!

Tak alespon poplivat Nory za jejich vyvoz ropy a zemniho plynu. :no:
Za ktery bychom meli byt vdecni... 😲
https😐/www.lidovky.cz/…n_ekonomika_lros
„Ze spalného tepla odhadujeme, že v Praze je nyní 65 procent plynu původem z Norska,“ řekl mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek

Udelam to alespon ja: Diky Norsko!
DonVito
Ja jim to zavidim.
Protoze vim, jak budou vypadat dnesni "ciste" diesely za dvacet let.
Stejne jako dneska jednickovy a dvojkovy oktavky. Kdyz je vidim pred sebou, zapinam vnitrni okruh...
DonVito
A myslis, ze to Nor tolik resi?
Hlavne ma ciste komfortni auto, ktere mu neskodi.

Znas prumerny cisty mesicni prijem Nora? Ze je to 95.000Kc? :-!
https😐/www.finance.cz/…erna-cista-mzda/?…

Nepovazuji se za EV fanatika. Ale pro tvou informaci, pocitam po rozsireni elektromobility s jistou formou zdaneni obdobnou u spalovaku. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Norsko je ukázka toho, co nesmíme připustit. A to je naprostá falešnou vlastních hodnot.

Norsko bohatne a vydělává na těžbě ropy a plynu. Zatímco samo se tváří jak hrozně ekogicky se chová. Zatímco má přístavy plné lodí které pálí mazut. Zatímco každý Nor má loď s benzínovým motorem nebo sněžný skútr opět s benzínovým motorem...

Bravo! Neznám více pokrytecký národ :-!
rohor
V pořádku to podle mě není. Pravda je taková, že ropná velmoc Norsko si ze zisku z těžby a prodeje fosilních produktu financuje vlastní elektromobitu. To může pomoci planetě jen kdyby ta planeta končila na hranicích Norska. Jinak je to jen takový pokrytecký shit.
DonVito
Polozil jsem otazku, proc to resi?
Ja netvrdim, ze to tak neni.
100 statu bude danit 100x ruzne.

O tom, ze Norsko zvyhodnuje EV na ukor spalovaku snad nikdo nepochybuje.

Proto se ptam, co si z toho mam odnest?

Radeji bych se bavil o motivaci Norska, nez o zpusobu.
DonVito
Kdyz Rakusan plive na Cecha.

Stejne spatne (a ubohe) jako Cech na Nora. 😉
DonVito
Jen doplnuji, ze podobne zdaneni aut muze byt i ve state bez (obdobne) podpory elektromobility.
DonVito
Taky to povazuju za chybu.
DonVito
A kolik stoji Kia v Turecku vis? 😁

https😐/www.kia.com/…yat-listesi.html

Proč proboha řešíš zdanění cizích států o kterých nic nevíš?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... padat
všichni, kteří chtěli zkratomobily mít, je už mají, když jde do tuhého, použijí své spalováky, které si ponechali
v mrazech jsou zkraty opravdu k ničemu a jak bylo někde napsáno, před nabitím musí být baterie zahřátá, a tak polovinu doby nabíjení tvoří zahřívání baterie
ale Norská vláda to svým lidem zaplatí z prodeje plynu a ropy
Norové jsou největší pokrytci na zeměkouli :no: :no: :no: :no: :no:
DonVito
Urednici se rozhoduji na zaklade studii.

Na zaklade ceho sis vytvoril nazor ty?
DonVito
Cenotvorbe elektriny u nas uplne nerozumim. Jen tusim, ze nekdo ma slusny zisky...

Prirozenym zpusobem by elektromobilita prisla o par let pozdeji.
Ale od Cinanu, Americanu, Korejcu nebo Japoncu.

Vazne veris, ze EU jde proti (dlouhodobym) zajmum evropskych automobilek?

PS K tve posledni vete. Ano jsem schopen a ochoten v boji proti klimaticke katastrofe neco obetovat.
DonVito
Co je na tom nepochopitelneho?
Kdyby to tak nebylo, tak by ani zadne dotace nebyly potreba. 😁

Ja jen nesouhlasim se tvymi e😜esivnimi vyrazy jako "obludny" nebo "znasilneni"...

Podpora ma svuj duvod a je predpoklad, ze uz nebude trvat dlouho. Hodne se o to zaslouzila Tesla a Cinani.
A mas pravdu, bez te evropske podpory (znasilneni) by automobilovy trh vypadal jinak. Byla by mnohem vetsi pravdepodobnost vyznamnych problemu (az zaniku) rady evropskych automobilek.

PS Opravdu bych ocenil, kdybys prestal hodnotit muj mozek. 😉
DonVito
Ano, znam spoustu studii EU.
Podle ceho si myslis, ze se rozhoduji?

Budes se divit, ale urednik se automaticky nerovna blbec.
Tim je nechci nijak obhajovat. Chyb se udelalo spoustu.
DonVito
To je trochu složitější.

Myslel jsi na to, že odpadne import drahé ropy? A místo toho se bude jezdit na (převážně) tuzemskou elektřinu? Víš kolik stojí výroba jedné kWh v ČR?

Těch faktorů je mnohem víc, nakonec to zřejmě vyřeší silniční daň.
Ale fascinuje mně, jakou mají všichni o elektromobilisty starost.
DonVito
Nebude ta podpora stacit do chvile, kdy EV dosahnou cenove parity s ICE? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Kia ProCeed GT 1.6 Turbo DCT je jedno z posledních klasických aut koncernu Hyundai-Kia nabízených v Norsku. Kia má vstupní ceníkovou cenu tohoto auta velmi vysokou (vyšší než například plug-in hybridní Kia Ceed SW), konkrétně 474 000 NOK bez DPH, čili skoro 1,1 milionu Kč bez DPH. DPH se platí ve výši 25 %. Navíc je toto auto zatíženo speciální "ekologickou" daní ve výši skoro 109 000 NOK, což je 250 000 Kč. Celková cena včetně DPH pak činí 705 000 NOK, čili 1,6 milionu Kč.
Jako příklad elektromobilu vezměme Hyundai Ioniq 5 Long Range RWD. Není zatížen speciální "ekologickou" daní a naopak je u něj dotace na DPH ve výši 126 000 NOK, což je 290 000 Kč. Celková cena včetně DPH (které se nemusí platit) je 507 000 NOK, čili necelých 1,2 milionu Kč.
Státem přerozdělovaná suma činí v tomto srovnávacím případě přes půl milionu Kč. Kolik přerozděluje koncern Hyundai-Kia, to je samozřejmě nevíme, ale odhadem to může být taky kolem půl milionu, když se podíváme na ty nadsazené ceníky benzínových verzí. Dohromady přerozdělení ve prospěch elektromobilu milion Kč v přepočtu. Výsledek? Norové kupují převážně elektromobily.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Lodě mívají často diesely 😄 velmi často. Benzíny mají jen lodičky.
Ještě je třeba zmínit elektrocentrály ...
rohor
Každopádně kupovat si vlastní eko přátelskost za peníze z ropy je chucpe. Myslím, že i sami eko fanatici mají ve své věrouce že planeta je jen jedna.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Úplně v pořádku to není. Pořád tam jsou masivní dotace na elektro a naopak obří zdanění na spalováky. Není to výběr trhu, ale peněženky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano taky předpokládám že běžný Nor má spíš ty lodičky než jachtu nebo parník 😐
Avatar - Mokrous
Mokrous
Barnevern, když už...

Jojo, Norsko je krásná země plná zvrácených pokrytců.
Arese
Ještě jste zapomněli na státního zloděje dětí Barneberd, nebo jak že se ta zločinecká organizace jmenuje! 😲 😒 :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Rakušáci nás taky plivou za jaderné elektárny a přitom sever Rakouska svítí elektrickou energií z Dukovan a Temelína. Čili v tomto nejsou Češi jedineční.
Avatar - speedfred
speedfred
Keď vtáčka lapajú....
Audi
A co takato mainstreamova správa z Norska?

https😐/auto.pravda.sk/…ankovanie-nafty/

Aj ja sa chcem Norom podakovat zato,ze ev fanatikom ukazu co sa na nich chysta a co ich neminie.
Arese
To je ovšem problém jen a pouze neschopné státní správy... 😒 U měření emisí bych byl nekompromisní!
Avatar - Anonym
Anonym
Země je to krásná ale ten národ tam je takový divný.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
V Brazilii zase jazdi vacsina aut na trstinovy bioalkohol... a tiez nas to moze trapit asi tak ako spominana elektromobilita v norsku... a to je pritom brazilia objemom predaja aut fakt inde ako norsko ... takze pohoda... iste trhove anomalie tu budu stale... a vzdy aj boli...
Freddka
Co se ti na jeho prispevku nelibi? Jak jako “proc resis” a “o kterych nic nevis”?

Nahodou to napsal pekne vystizne jak to je.
Urcite 100x prinosnejsi nez tvuj prispevek.

Zde je definice slova “fanatismus”😒br /> Fanatismus je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas.
Spousta lidí zapomíná na to, že Norsko je jediná země na světě, která bez jakýchokoliv skrupulí a studu porušuje Mezinárodní úmluvu o regulaci velrybářství (Japonci se za sebe alespoň stydí a kamuflují lov velryb "věděckými důvody").
ericn
Ale no tak, probuď se ze svého sluníčkového snu. Každý řeší věci, které se dotýkají přímo jeho peněženky, tedy i Nor… a je jedno kolik bere 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
Norsko na to má podmínky. My ne.
Mig_35
no, je to hlavně vychcanost. my si svoje životní prostřední ničit nechceme, ale když to chcete dělat vy, tak nám to nevadí...
DonVito
Muzes to rozvest?

Najde se treba Envision...
https😐/www.reuters.com/…2526-2022-10-04/
"In 2025/2026 ... you'll start to see parity on the supply side, in developed countries," Filippi said during an interview at the Reuters IMPACT climate conference on Tuesday, adding sticker price parity meant the total cost of ownership would be lower."

Odkud cerpas ty?
Avatar - speedfred
speedfred
A koľko je mzda vo Švedsku? Pretože hodne Švédov sa hrnie pracovať do Norska ale žiť by tam nechceli.
Na severe je hodne drahý život.
Arese
😒] 😒] 😒] :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
A este su od ruky na severe europy ... jazdi tam skutocne malokto .... je ich este o pol miliona menej jak nas slovakov.... tak nech si tam kludne jazdia s autami aj na coca-colu bez cukru .... a cely zvysny svet im v tomto fakt nemusi nic zavidiet ani nejako riesit ... objem ich automobiloveho trhu z globalneho pohladu sa rovna kvapke v mori ...
Arese
Odnést si z toho máš samozřejmě to, že prodejní dominance EV nad normálními spalovacími auty je dosažitelná jen za pomocí obludného politicko-ekonomického znásilnění automobilového trhu. Naopak ve férové tržní soutěži jsou EV vůči spalovacím vozům totálně nekonkurenceschopné. Může tvůj elektrofanatický mozek tato nezpochybnitelná fakta vůbec pochopit? 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jasně, nahradit lithium vanadem, to je supr nápad. Vanad se nám tu válí kolem silnic jen tak že... 😁

Nicméně ano, Evropa je už teď nejmíň 10 let za Čínou...
Audi
Ja som nikde nenapisal,ze ty si zrovna ev fanatik,alebo ano?
Kazdy riesi peniaze,takze kazdy sa snazi usetrit.Dokonca aj ten Nor verim tomu,ze chce usetrit,kedze urcite aj on radsej da tie peniaze za nieco ine ako za "stavu" do auta.
Ista forma zdanenia?Silna ekonomika Norska uz zdanuje,tak co asi urobia staty,ktore su ekonomicky slabe a ziju z velkej miery zo spotrebnej dane mineralnych olejov.
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je, že ty staré diesely smrděly, už když byly nové.
ryccardo
Musim te zklamat, ale import ropy uplne nezmizi nikdy. Porad ji potrebujes na vyrobu leteckyho benzinu a dalsich petrochem. surovin.
Avatar - Anonym
Anonym
To se opravdu ještě najde někdo, kdo věří, že někdy u aut nastane nákladová (záměrně nepíšu cenová) parita EV s ICE?
Avatar - speedfred
speedfred
Tomu fakt veríš?
Freddka
No ale ta podpora bude trvat dlouho, tedy do dne, kdy se spalovaky zakazou.
Arese
Jakou chybu máš na mysli?
Avatar - Anonym
Anonym
Článek byl o Turecku, nebo o Norsku?
ptr078
Eu nejde proti nicomu. Uradnici maju iba problem vidiet veci v kontexte reality a nevedia predpovedat efekt svojich rozhodnuti
Audi
Myslis tu elektriku,ktoru lacno vyrobite,date ju na burzu a potom ju draho kupite spat a tak momentalne mate najvacsie zdrazenie elektriky v ramci EU?Preco zdrželo nieco o 62% ked to lacno vyrabate vo svojej krajine?Odpovedat nemusis kedze sa jedna z mojej strany o recnicku otazku.

https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_tbr

Preco ta to fascinuje?Preco ta nefascinujeme napriklad to,ze to neprichadza prirodzenym sposobom,ale natlakom?
Mne to nakazuje politik z Bruselu,ze to tak bude a tak ma to musi trapit.
Nastastie Cesi a Slovaci su chytre hlavicky a urcite sa s tym bude dat nejako vykyvat.
Silnicnou danou to nebude koncit a politici pojdu dalej a dotkne sa to rapidne aj teba.Rozdiel je akurat v tom, ze ty s tym budes ako poslusny obcan suhlasit aj keby sa ti v mene globalneho oteplovania a ekologie na hlavu ...... .
ericn
Spíš bych řekl, že si to Hyundai chce vyzkoušet, jak to asi bude vypadat, když budou prodávat jen elektromobily 😉 Ideální trh, ale máš pravdu, díky brutálnímu zdanění ICE, to není volba rozumu, ale peněženky… Od Norska jako vždy pokrytecká volba. Nemít ropu a plyn, je to země zaostalých rybářů….
Avatar - Anonym
Anonym
To je logické. Do budoucna tam asi bude zajímavý vozový park, který bude kombinovat nejnovější elektromobily a staré spalovací veterány.
Mig_35
Co jsem tak četl od jednoho Slováka, žijícího v Norsku, všichni doma nechávají ještě v záloze tradiční auto…
Mig_35
Na tom se shodneme.
Avatar - Anonym
Anonym
Podle fanatické zelené idologie a podle toho, z čeho jdou vyždímat prachy pro lobbisty a 😄 spřátelené firmy na dotacích. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ty jedničkový oktávy maj najeto 250-650 tis km, co ne, je z 75% stočený, takže taky 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Z prostého faktu, že elektromobil je těžší (ztn. na jeho výrobu je potřeba použít váce materiálů), přičemž zároveň obsahuje více drahých materiálů (na výrobu drahých=vzácných materiálů je potřeba vytěžit více nerostných surovin).
To za současného stavu technologií vylučuje paritu.
Mig_35
to jsem netušil, to jsou swině
https😐/www.tyden.cz/…kadu_317724.html
mrdky neuvěřitelné myslel jsem, že tohle se v civilizované Evropě neděje...
Teres Teri
Co výroba a recyklace ,to Nory nazajímá, to se nepočítá?Drahé kovy a látky potřebné k výrobě baterií se do EU dovezou a za hranicemi EU se odpady zlikvidují a EU je v pohodě.
Vše je v pořádku,vše je zelené. 😄
ryccardo
Presne tak. A smrdi tudiz furt. Holt EURO3 nebyl zadny zazarak.
ryccardo
Dnesni ciste diesely budou za 20 let stejne ciste, protoze pouzita technologie je emisne uplne nekde jinde nez u O1, ktera kourila stejne i kdyz byla nova.
ryccardo
Trefne :yes:
ryccardo
A jak si nicime to zivotni prostredi? Tim ze se u nas prodavaji moderni spalovaky?
ryccardo
Pokrytecky shit je i to co predvadi EU, takze se tomu vlastne ani nedivim.