V pořádku to podle mě není. Pravda je taková, že ropná velmoc Norsko si ze zisku z těžby a prodeje fosilních produktu financuje vlastní elektromobitu. To může pomoci planetě jen kdyby ta planeta končila na hranicích Norska. Jinak je to jen takový pokrytecký shit.
Spíš bych řekl, že si to Hyundai chce vyzkoušet, jak to asi bude vypadat, když budou prodávat jen elektromobily ;-) Ideální trh, ale máš pravdu, díky brutálnímu zdanění ICE, to není volba rozumu, ale peněženky… Od Norska jako vždy pokrytecká volba. Nemít ropu a plyn, je to země zaostalých rybářů….
Norsko je ukázka toho, co nesmíme připustit. A to je naprostá falešnou vlastních hodnot.
Norsko bohatne a vydělává na těžbě ropy a plynu. Zatímco samo se tváří jak hrozně ekogicky se chová. Zatímco má přístavy plné lodí které pálí mazut. Zatímco každý Nor má loď s benzínovým motorem nebo sněžný skútr opět s benzínovým motorem...
Co výroba a recyklace ,to Nory nazajímá, to se nepočítá?Drahé kovy a látky potřebné k výrobě baterií se do EU dovezou a za hranicemi EU se odpady zlikvidují a EU je v pohodě.
Vše je v pořádku,vše je zelené. :-)
... padat
všichni, kteří chtěli zkratomobily mít, je už mají, když jde do tuhého, použijí své spalováky, které si ponechali
v mrazech jsou zkraty opravdu k ničemu a jak bylo někde napsáno, před nabitím musí být baterie zahřátá, a tak polovinu doby nabíjení tvoří zahřívání baterie
ale Norská vláda to svým lidem zaplatí z prodeje plynu a ropy
Norové jsou největší pokrytci na zeměkouli :no::no::no::no::no:
Re: No, trh v Norsku padá tak bude Hjondé taky ...
Souhlas.
Spousta lidí zapomíná na to, že Norsko je jediná země na světě, která bez jakýchokoliv skrupulí a studu porušuje Mezinárodní úmluvu o regulaci velrybářství (Japonci se za sebe alespoň stydí a kamuflují lov velryb "věděckými důvody").
A este su od ruky na severe europy ... jazdi tam skutocne malokto .... je ich este o pol miliona menej jak nas slovakov.... tak nech si tam kludne jazdia s autami aj na coca-colu bez cukru .... a cely zvysny svet im v tomto fakt nemusi nic zavidiet ani nejako riesit ... objem ich automobiloveho trhu z globalneho pohladu sa rovna kvapke v mori ...
Ja jim to zavidim.
Protoze vim, jak budou vypadat dnesni "ciste" diesely za dvacet let.
Stejne jako dneska jednickovy a dvojkovy oktavky. Kdyz je vidim pred sebou, zapinam vnitrni okruh...
V Brazilii zase jazdi vacsina aut na trstinovy bioalkohol... a tiez nas to moze trapit asi tak ako spominana elektromobilita v norsku... a to je pritom brazilia objemom predaja aut fakt inde ako norsko ... takze pohoda... iste trhove anomalie tu budu stale... a vzdy aj boli...
Dnesni ciste diesely budou za 20 let stejne ciste, protoze pouzita technologie je emisne uplne nekde jinde nez u O1, ktera kourila stejne i kdyz byla nova.
Tezko neco vycitat elektromobilu, ktery jezdi (v Norsku) temer 100% na cistou energii. :-!
Tak alespon poplivat Nory za jejich vyvoz ropy a zemniho plynu. :no:
Za ktery bychom meli byt vdecni... :-O https://www.lidovky.cz/…n_ekonomika_lros
„Ze spalného tepla odhadujeme, že v Praze je nyní 65 procent plynu původem z Norska,“ řekl mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek
Ja som nikde nenapisal,ze ty si zrovna ev fanatik,alebo ano?
Kazdy riesi peniaze,takze kazdy sa snazi usetrit.Dokonca aj ten Nor verim tomu,ze chce usetrit,kedze urcite aj on radsej da tie peniaze za nieco ine ako za "stavu" do auta.
Ista forma zdanenia?Silna ekonomika Norska uz zdanuje,tak co asi urobia staty,ktore su ekonomicky slabe a ziju z velkej miery zo spotrebnej dane mineralnych olejov.
Myslis tu elektriku,ktoru lacno vyrobite,date ju na burzu a potom ju draho kupite spat a tak momentalne mate najvacsie zdrazenie elektriky v ramci EU?Preco zdrželo nieco o 62% ked to lacno vyrabate vo svojej krajine?Odpovedat nemusis kedze sa jedna z mojej strany o recnicku otazku.
Preco ta to fascinuje?Preco ta nefascinujeme napriklad to,ze to neprichadza prirodzenym sposobom,ale natlakom?
Mne to nakazuje politik z Bruselu,ze to tak bude a tak ma to musi trapit.
Nastastie Cesi a Slovaci su chytre hlavicky a urcite sa s tym bude dat nejako vykyvat.
Silnicnou danou to nebude koncit a politici pojdu dalej a dotkne sa to rapidne aj teba.Rozdiel je akurat v tom, ze ty s tym budes ako poslusny obcan suhlasit aj keby sa ti v mene globalneho oteplovania a ekologie na hlavu ...... .
Rakušáci nás taky plivou za jaderné elektárny a přitom sever Rakouska svítí elektrickou energií z Dukovan a Temelína. Čili v tomto nejsou Češi jedineční.
Kia ProCeed GT 1.6 Turbo DCT je jedno z posledních klasických aut koncernu Hyundai-Kia nabízených v Norsku. Kia má vstupní ceníkovou cenu tohoto auta velmi vysokou (vyšší než například plug-in hybridní Kia Ceed SW), konkrétně 474 000 NOK bez DPH, čili skoro 1,1 milionu Kč bez DPH. DPH se platí ve výši 25 %. Navíc je toto auto zatíženo speciální "ekologickou" daní ve výši skoro 109 000 NOK, což je 250 000 Kč. Celková cena včetně DPH pak činí 705 000 NOK, čili 1,6 milionu Kč.
Jako příklad elektromobilu vezměme Hyundai Ioniq 5 Long Range RWD. Není zatížen speciální "ekologickou" daní a naopak je u něj dotace na DPH ve výši 126 000 NOK, což je 290 000 Kč. Celková cena včetně DPH (které se nemusí platit) je 507 000 NOK, čili necelých 1,2 milionu Kč.
Státem přerozdělovaná suma činí v tomto srovnávacím případě přes půl milionu Kč. Kolik přerozděluje koncern Hyundai-Kia, to je samozřejmě nevíme, ale odhadem to může být taky kolem půl milionu, když se podíváme na ty nadsazené ceníky benzínových verzí. Dohromady přerozdělení ve prospěch elektromobilu milion Kč v přepočtu. Výsledek? Norové kupují převážně elektromobily.
Co se ti na jeho prispevku nelibi? Jak jako “proc resis” a “o kterych nic nevis”?
Nahodou to napsal pekne vystizne jak to je.
Urcite 100x prinosnejsi nez tvuj prispevek.
Zde je definice slova “fanatismus”:
Fanatismus je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Odnést si z toho máš samozřejmě to, že prodejní dominance EV nad normálními spalovacími auty je dosažitelná jen za pomocí obludného politicko-ekonomického znásilnění automobilového trhu. Naopak ve férové tržní soutěži jsou EV vůči spalovacím vozům totálně nekonkurenceschopné. Může tvůj elektrofanatický mozek tato nezpochybnitelná fakta vůbec pochopit? :-[]
Co je na tom nepochopitelneho?
Kdyby to tak nebylo, tak by ani zadne dotace nebyly potreba. :D
Ja jen nesouhlasim se tvymi expesivnimi vyrazy jako "obludny" nebo "znasilneni"...
Podpora ma svuj duvod a je predpoklad, ze uz nebude trvat dlouho. Hodne se o to zaslouzila Tesla a Cinani.
A mas pravdu, bez te evropske podpory (znasilneni) by automobilovy trh vypadal jinak. Byla by mnohem vetsi pravdepodobnost vyznamnych problemu (az zaniku) rady evropskych automobilek.
PS Opravdu bych ocenil, kdybys prestal hodnotit muj mozek. ;-)
Najde se treba Envision... https://www.reuters.com/…2526-2022-10-04/
"In 2025/2026 ... you'll start to see parity on the supply side, in developed countries," Filippi said during an interview at the Reuters IMPACT climate conference on Tuesday, adding sticker price parity meant the total cost of ownership would be lower."
Z prostého faktu, že elektromobil je těžší (ztn. na jeho výrobu je potřeba použít váce materiálů), přičemž zároveň obsahuje více drahých materiálů (na výrobu drahých=vzácných materiálů je potřeba vytěžit více nerostných surovin).
To za současného stavu technologií vylučuje paritu.