Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Vitos Kocur
Příspěvek podléhá schvalování.
Vitos Kocur
Příspěvek podléhá schvalování.
Vitos Kocur
Příspěvek podléhá schvalování.
Vitos Kocur
Příspěvek podléhá schvalování.
DonVito
Chválím autora, že jsem si po letmém přečtení nevšimnul žádné chyby.
Auto dostalo 4 hvězdy, to také jde. :yes:
A teď drobnější kritika k nabíjení. K čemu jezdit ke 150kw nabíječce, když je baterka (patrně) studená?
Výsledný údaj dobitých 20kWh je k ničemu. Stálo by to za vysvětlení, proč na 150kw nabíječcce bylo nabíjení jen cca 50kW. Resp. nespletl si autor stojan? :D
Auto dostalo 4 hvězdy, to také jde. :yes:
A teď drobnější kritika k nabíjení. K čemu jezdit ke 150kw nabíječce, když je baterka (patrně) studená?
Výsledný údaj dobitých 20kWh je k ničemu. Stálo by to za vysvětlení, proč na 150kw nabíječcce bylo nabíjení jen cca 50kW. Resp. nespletl si autor stojan? :D
Proč by autor neměl jezdit ke 150kW nabíječce, když mu výrobce tvrdí, že auto zvládá 150kW nabíjení?
To, že ve skutečnosti auto zvládá jenom mizerných 50kW je naopak velmi užitečná informace z testu, kterou by se jinak čtenář nedozvěděl kdyby autor k takové nabíječce nezajel.
A autor/tester tady není od toho aby něco vysvětloval, ale aby korektně testoval, na vysvětlování je tu výrobce, který evidentně uvádí nafouknuté údaje, které se náramně hodí do marketingových materiálů, ale realita je zcela odlišná.
To, že ve skutečnosti auto zvládá jenom mizerných 50kW je naopak velmi užitečná informace z testu, kterou by se jinak čtenář nedozvěděl kdyby autor k takové nabíječce nezajel.
A autor/tester tady není od toho aby něco vysvětloval, ale aby korektně testoval, na vysvětlování je tu výrobce, který evidentně uvádí nafouknuté údaje, které se náramně hodí do marketingových materiálů, ale realita je zcela odlišná.
Ok, v tom pripade mi chybi vysvetleni.
Vyrobce jiste netvrdi, ze zvlada 150kw za kazdych podminek!! :D
To si muze myslet jen petrolhead...
Obycejne na cestach funguje vykonne nabijeni dobre, bo mas auto prohraty.
Tyto informace ziskas postupem casu, kdyz EV vlastnis. Nebo si muzes zjistit vlastnosti nabijeni a termomanagementu daneho modelu.
;-)
Vyrobce jiste netvrdi, ze zvlada 150kw za kazdych podminek!! :D
To si muze myslet jen petrolhead...
Obycejne na cestach funguje vykonne nabijeni dobre, bo mas auto prohraty.
Tyto informace ziskas postupem casu, kdyz EV vlastnis. Nebo si muzes zjistit vlastnosti nabijeni a termomanagementu daneho modelu.
;-)
Výrobce žádné omezující podmínky pro nabíjení neuvádí, stačí se podívat na stránky Fordu, ten pouze uvádí..."stejnosměrné nabíječky s vysokým výkonem (150 kW) dodají přibližně 119 km za 10 minut". No a autor poukázal na to, že je to pouze báchorka a realita je více než 3x horší, nic víc a nic méně. A o vlastnostech termo managementu Ford neuvádí vůbec nic.
Ale ja jsem rad, ze na to autor poukazal.
Jen by me zajimal duvod. Chapes to?
A idealne bych rad videl nejakou zajimavejsi hodnotu vykonu nabijeni, treba po jizde.
S jednim nejmenovanym diskuterem jsme "testovali" nabijeni bz4X a dostali se alespon na 90kw ted v zime. ;-)
Jinak na stranky Fordu jsem se podival.
WTF, prestan si vymyslet. Vis co to znamena: "Na těchto rychlonabíječkách se dojezd Mustangu Mach-E navyšuje tempem až 119 km za 10 minut nabíjení" ???
Dulezite je tam slovicko "až"!!!!!!
https://www.ford.cz/…-mach-e/nabijeni
Nemam rad tohle ohybani pravdy a plivani na vyrobce za neco, co jsi jen sam spatne pochopil.
Jen by me zajimal duvod. Chapes to?
A idealne bych rad videl nejakou zajimavejsi hodnotu vykonu nabijeni, treba po jizde.
S jednim nejmenovanym diskuterem jsme "testovali" nabijeni bz4X a dostali se alespon na 90kw ted v zime. ;-)
Jinak na stranky Fordu jsem se podival.
WTF, prestan si vymyslet. Vis co to znamena: "Na těchto rychlonabíječkách se dojezd Mustangu Mach-E navyšuje tempem až 119 km za 10 minut nabíjení" ???
Dulezite je tam slovicko "až"!!!!!!
https://www.ford.cz/…-mach-e/nabijeni
Nemam rad tohle ohybani pravdy a plivani na vyrobce za neco, co jsi jen sam spatne pochopil.
Žádné "až" tam není, je tam přibližně, citoval jsou to přesně metodou copy paste
https://www.ford.cz/…-mach-e/nabijeni#…
A když tě zajímají důvody tragicky pomalého dobíjení, tak tu neztrácej čas a zeptej ve Fordu.
https://www.ford.cz/…-mach-e/nabijeni#…
A když tě zajímají důvody tragicky pomalého dobíjení, tak tu neztrácej čas a zeptej ve Fordu.
Ok, ja nasel "až", viz muj odkaz.
"Až" je lepsi nez "přibližně"...
Vzdycky je lepsi, kdyz uvedes citaci a odkaz. Abychom se tu malicherne nedohadovali. :D
https://www.ford.cz/…trifikovane-vozy
Pro tebe:
"150kW nabíječka na stejnosměrný proud (DC). Tyto nabíječky jsou nejrychlejší. Za hodinu přidají na dojezdu 500 až 600 km. Nabíjecí kabel je vždy jejich součástí. Vysokorychlostní nabíječky rychle přibývají. Ford je součástí konsorcia IONITY, které buduje rychlonabíječky podél hlavních tahů v celé Evropě.
Všechny uvedené hodnoty platí pro typické podmínky. :-O Skutečná rychlost nabíjení se může lišit." ;-) ;-) ;-)
Nikdo se te tu nesnazi vodit za nos.
Maximalni vykon spalovaku je taky dostupny jen treba v sesti tisicich otacek. A casto udaj o otackach ani nedostanes. :D
PS Duvody zpomaleneho nabijeni znam. Pral jsem si predevsim, aby je autor uvedl pro tebe. :-)
Mne se toto nestava, staci jet posledni ctvrthodinu pred nabijenim svizneji.
"Až" je lepsi nez "přibližně"...
Vzdycky je lepsi, kdyz uvedes citaci a odkaz. Abychom se tu malicherne nedohadovali. :D
https://www.ford.cz/…trifikovane-vozy
Pro tebe:
"150kW nabíječka na stejnosměrný proud (DC). Tyto nabíječky jsou nejrychlejší. Za hodinu přidají na dojezdu 500 až 600 km. Nabíjecí kabel je vždy jejich součástí. Vysokorychlostní nabíječky rychle přibývají. Ford je součástí konsorcia IONITY, které buduje rychlonabíječky podél hlavních tahů v celé Evropě.
Všechny uvedené hodnoty platí pro typické podmínky. :-O Skutečná rychlost nabíjení se může lišit." ;-) ;-) ;-)
Nikdo se te tu nesnazi vodit za nos.
Maximalni vykon spalovaku je taky dostupny jen treba v sesti tisicich otacek. A casto udaj o otackach ani nedostanes. :D
PS Duvody zpomaleneho nabijeni znam. Pral jsem si predevsim, aby je autor uvedl pro tebe. :-)
Mne se toto nestava, staci jet posledni ctvrthodinu pred nabijenim svizneji.
Neznám výrobce/model ICE, který by neudával typický údaj max. výkon/otáčky (nebo rozpětí otáček) kdy je výkonu dosaženo. Jen pro dokreslení dvě nejprodávanější značky v ČR.
https://www.skoda-auto.cz/…acf-ad6c0ef60bb6
https://s7g10.scene7.com/…-fe-tech-datapdf
https://www.skoda-auto.cz/…acf-ad6c0ef60bb6
https://s7g10.scene7.com/…-fe-tech-datapdf
https://www.skoda-auto.cz/…ly/kodiaq/kodiaq
Ja mluvim o tomto:
2.0 TDI 110kw
Ze to ma 110kw jen ve 4.000ot se dozvis az z vykonove krivky!
To te nepohorsuje. :D
A ze se jedna o vykon jen v urcitych nadmorskych vyskach, nemel bys to vytacet do vyse jmenovanych otacek studeny atd.?
:D:D
Jak bys chtel proboha udavat jednoduse rychlost nabijeni?
Kdyz je zavisla na teplote baterky a stavu nabiti??
Ano, jedine vykonovou krivkou za nejakych podminek.
Coz vyrobce EV nedodava.
Tak jako vyrobce fosilu u vykonu motoru.
Takze shrnovacka:
Rychlost (vykon) nabijeni je udavan MAXIMALNI obdobne jako u vykonu spalovaciho motoru.
A rozhodne NIKDO netvrdi, ze takto lze nabijet vzdy za vsech podminek!
Ja mluvim o tomto:
2.0 TDI 110kw
Ze to ma 110kw jen ve 4.000ot se dozvis az z vykonove krivky!
To te nepohorsuje. :D
A ze se jedna o vykon jen v urcitych nadmorskych vyskach, nemel bys to vytacet do vyse jmenovanych otacek studeny atd.?
:D:D
Jak bys chtel proboha udavat jednoduse rychlost nabijeni?
Kdyz je zavisla na teplote baterky a stavu nabiti??
Ano, jedine vykonovou krivkou za nejakych podminek.
Coz vyrobce EV nedodava.
Tak jako vyrobce fosilu u vykonu motoru.
Takze shrnovacka:
Rychlost (vykon) nabijeni je udavan MAXIMALNI obdobne jako u vykonu spalovaciho motoru.
A rozhodne NIKDO netvrdi, ze takto lze nabijet vzdy za vsech podminek!
Že to má 110 kW ve 4000 ot. se dozvíš z technických údajů, které jsou všude, na webech automobilek, v různých testech, v technickém průkazu, v informačních materiálech, prostě všude. Za jakých podmínek se tenhle Ford dokáže nabíjet 150kW se od automobilky nedozvíš nikde.
Rychlost nabíjení by šlo udávat zcela jednoduše, třeba jako křivka vyjadřující závislost výkonu nabíjení a kapacity baterie při určité teplotě, třeba dvě takové křivky při mínus 10 a při plus 30. Byli by to to dva grafy jako když výrobci udávají závislost výkonu a toč. momentu na otáčkách, také dva grafy.
Děláš vědu ze zcela elementárních záležitostí.
https://twitter.com/…43801348/photo/1
Rychlost nabíjení by šlo udávat zcela jednoduše, třeba jako křivka vyjadřující závislost výkonu nabíjení a kapacity baterie při určité teplotě, třeba dvě takové křivky při mínus 10 a při plus 30. Byli by to to dva grafy jako když výrobci udávají závislost výkonu a toč. momentu na otáčkách, také dva grafy.
Děláš vědu ze zcela elementárních záležitostí.
https://twitter.com/…43801348/photo/1
Kde se dozvíš o škodovce, jaký má výkon ve 2.000 otáčkách?
Ani z tvého odkazu to neodečtu.
Víš o tom, že promrzlá baterka nejde nabíjet skoro vůbec???
wtf
Zjisti si nejdřív něco o nabíjení a pak vymýšlej moudra.
https://youtu.be/i-c8AUeKs5c
Realita používání EV je úplně jinde než si myslíš.
Ani z tvého odkazu to neodečtu.
Víš o tom, že promrzlá baterka nejde nabíjet skoro vůbec???
wtf
Zjisti si nejdřív něco o nabíjení a pak vymýšlej moudra.
https://youtu.be/i-c8AUeKs5c
Realita používání EV je úplně jinde než si myslíš.
DonVito 18:28
Údaj o otáčkách maximálního výkonu nedostanu? Už jste někdy četl Technický průkaz vozidla? Pokud ne, zkuste to. Pokud ano, tak jste si bohužel nevšiml toho, že je potištěný i z druhé strany.
Údaj o otáčkách maximálního výkonu nedostanu? Už jste někdy četl Technický průkaz vozidla? Pokud ne, zkuste to. Pokud ano, tak jste si bohužel nevšiml toho, že je potištěný i z druhé strany.
6 mínusov a 4 hviezdičky je podľa teba OK ? Buď už trochu objektívny . A tá cena 88 000 € je akože v poho ? Mne osobne sa páči len škoda že je to EV naštastie tu je aj napr. toto https://www.sauto.cz/…ouareg/171966127:-):-):-) a vyrobené poctivými slovenskými rukami.
Uved mi cenu (jakekoli) konkurence s obdobnymi dynamickymi parametry. ;-)
- premiovy i4 m50?
- benzinovy x3 40i?
- naftovy x3 40d?
a to je jenom bmw nebudu vypisovat totez od mb nebo treba jagu. Predrazenej ford tim to konci
- benzinovy x3 40i?
- naftovy x3 40d?
a to je jenom bmw nebudu vypisovat totez od mb nebo treba jagu. Predrazenej ford tim to konci
No a ty ceny?
Jsou vazne levnejsi nez Ford?
Jsou vazne levnejsi nez Ford?
Asi bych srovnával ekektricke SUV s elektrickým SUV.
ten ford so svetlou vyskou 130 mm bude tazko povazovat za suv. ale i4 ma len 125 mm
Světlá výška definuje SUV? A od kolika cm je to SUV a do kolika je to kombik? Nebo crossover?
Suv musi umoznit zlepsenu priechodnost terenom, co pri 13 cm svetlej vysky a tomto razvore asi tazko.
potom nastane toto :-)https://www.youtube.com/watch?…
potom nastane toto :-)https://www.youtube.com/watch?…
No to asi definuje... co jiného by definovalo SUV?
Na stránkách Fordu se tento automobil označuje jako “plně elektrické SUV”. Je mi líto. Třeba by šlo napadnout u nejvyššího soudu ;-)
Jo, Fluence byl prémiová limuzína, to celkem není potřeba řešit.
V testu se píše o crossoveru. Což je na jednu stranu asi přesnější... na druhou stranu tomu já osobně moc nefandím, protože by za chvíli bylo víc crossoverů než normálních aut. Já teda s označením Mustangu jako SUV problém nemám... ale na obecnou otázku, jestli světlá výška definuje SUV - ano, jako jeden z parametrů, asi ten nejdůležitější.
PS: i QQ se někde označuje jako crossover a ne SUV, právě kvůli světlé výšce. Normální eMustang má 147mm, to je celkem slušný... jenom GT má 130mm, ale je zase nesmysl brát model jako SUV a GT verzi ne... takže fajn, hlasuju pro SUV :-)
V testu se píše o crossoveru. Což je na jednu stranu asi přesnější... na druhou stranu tomu já osobně moc nefandím, protože by za chvíli bylo víc crossoverů než normálních aut. Já teda s označením Mustangu jako SUV problém nemám... ale na obecnou otázku, jestli světlá výška definuje SUV - ano, jako jeden z parametrů, asi ten nejdůležitější.
PS: i QQ se někde označuje jako crossover a ne SUV, právě kvůli světlé výšce. Normální eMustang má 147mm, to je celkem slušný... jenom GT má 130mm, ale je zase nesmysl brát model jako SUV a GT verzi ne... takže fajn, hlasuju pro SUV :-)
Dyt je to hlavně úplně buřt. Kupci se domáhají čtyřkolky a terénních vlastnosti, které nikdy nevyužijí. No jasne, do lesa a na polnacku se autem nesmí a k těm chatam se dostanou taky, stejně jako jejich fotr s žigulíkem. Přijde vánice a všechny SUV jedou v pravým, protože v levým není pod sněhem vidět asfalt, takže by se tak zaručeně vybourali…
Tak lepší když se ***jí v pravém než aby zatarasili levý
PS: c-o-u-r-a-t se je nějaké sprosté slovo?
PS: c-o-u-r-a-t se je nějaké sprosté slovo?
Hlavně to auto projede stejně bez ohledu na to, jestli mu budeš říkat SUV nebo crossover :-) . Kupec si musí zvážit sám, jestli je pro něj 13cm dost nebo ne.
Já třeba s minulým autem drhnul normálně na nájezdu od parkovacího stání u chalupy na silnici...
Já třeba s minulým autem drhnul normálně na nájezdu od parkovacího stání u chalupy na silnici...
Emel
Plusy - dynamika, velikost baterky (dojezd už tolik ne).
Neutrál - vnější design... jako snažili se naroubovat tvary Mustanga, v detailech je to hezký, ale celkový proporce jsou pořád trošku zvláštní. I u Enyaqu se mi asi víc líbí krabice než SUVkupé. Ale jo, barva je hezká, kola jsou hezký, dohromady to docela funguje.
Mínusy - vnitřek je hezkej, ale ta televize uprostřed je strašlivá. A vzadu bych čekal trošku nějakou variabilitu... aspoň průvlak na lyže, když ne 40-20-40.
Cena začíná na 1,5M... kde Mustang začíná, tam Enyaq končí...
Neutrál - vnější design... jako snažili se naroubovat tvary Mustanga, v detailech je to hezký, ale celkový proporce jsou pořád trošku zvláštní. I u Enyaqu se mi asi víc líbí krabice než SUVkupé. Ale jo, barva je hezká, kola jsou hezký, dohromady to docela funguje.
Mínusy - vnitřek je hezkej, ale ta televize uprostřed je strašlivá. A vzadu bych čekal trošku nějakou variabilitu... aspoň průvlak na lyže, když ne 40-20-40.
Cena začíná na 1,5M... kde Mustang začíná, tam Enyaq končí...
To auto dojede dálniční 130kou zdaleka nejvíc ze všech elektromobilu, 440 km. Měřeno v reálném testu.
Tak ten reálnej test bych chtěl vidět, ale radši ne zažít. Možná EKO jízdou na okresce.
Reálně to GT žere v mixu okolo 22 kWh za ideálních teplot. A rozhodně ne 20kWh na dálnici při 130 GPS.
Když pojedeš po dálnici 120-130 max., tak si to vezme těch 26-30kWh jako nic, takže teorie bude 300-350 podle stupně šetření, ale nikdo nejde 100-0%. takže zase obligátních 200-250km. A v mínus 5°, nebo -10° uber další desítky %.
Plus to pomalu a blbě nabíjí, Adac naměřil na stojanu nabíjecí ztráty cca 19% a posledních 20% nabíjení měli softwarově omezený snad na 12kW. Nevím zda to už změnili. EV radši moc nestuduju.
Reálně to GT žere v mixu okolo 22 kWh za ideálních teplot. A rozhodně ne 20kWh na dálnici při 130 GPS.
Když pojedeš po dálnici 120-130 max., tak si to vezme těch 26-30kWh jako nic, takže teorie bude 300-350 podle stupně šetření, ale nikdo nejde 100-0%. takže zase obligátních 200-250km. A v mínus 5°, nebo -10° uber další desítky %.
Plus to pomalu a blbě nabíjí, Adac naměřil na stojanu nabíjecí ztráty cca 19% a posledních 20% nabíjení měli softwarově omezený snad na 12kW. Nevím zda to už změnili. EV radši moc nestuduju.
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/nemci-u-elektromobilu-zjistovali-realny-dojezd-na-dalnici-pres-400-km-se-dostalo-jen-jedno-auto?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Nějak ti nefunguje odkaz.
Za prvé tomu nevěřím a za druhé šlo na 100% o tu nejslabší zadokolku, kde výrobce udává asi o 110 km větší dojezd, než u GT.
Z toho by vycházelo cca 360 km na dálnici a to už není tak daleko od mého údaje.
Z toho by vycházelo cca 360 km na dálnici a to už není tak daleko od mého údaje.
Jak jako ze všech? Z těch co byly v testu... jakože třeba Tesla tam nebyla.
Z toho srovnání to vypadá na slušnou spotřebu... ale tam taky nebyla ta GT verze.
Z toho srovnání to vypadá na slušnou spotřebu... ale tam taky nebyla ta GT verze.
To je fajn, dnes sa anglicky buvar posmieva majitelom ev, ze si na frekventovanych nabijackach postali v rade priemere 3hodky pocas vianocnej cestovacky hore dole, to potesi
Lubo
Chcelo by to väčší tablet, inak všetko super. Cena 2,1M/88 tis Eur - necelý 100 násobok čistej priemernej mzdy - ako zadarmo, váha optimálna, dojazd solídnych 300-350 km, … čo si človek môže viac priať :yes: :yes: :yes:
Delas, jako kdyby obdobne tezke drahe fosily nikdo nekupoval.
Resp. proc tyhle poznamky nepises treba pod test Q8?
Jestli ano, tak se ti omlouvam. :-)
Resp. proc tyhle poznamky nepises treba pod test Q8?
Jestli ano, tak se ti omlouvam. :-)
Prečo tu do toho zasa motáš tú dávno prekonanú technológiu fosílnych palív? :-!
Žeby nejaká fixácia?
Ja si myslím, že Mach-E GT netreba s ničím porovnávať. Proste tie úchvatné parametre, bravúrne použitie ikonického mena a super cena hovoria samé za seba. ;-)
Žeby nejaká fixácia?
Ja si myslím, že Mach-E GT netreba s ničím porovnávať. Proste tie úchvatné parametre, bravúrne použitie ikonického mena a super cena hovoria samé za seba. ;-)
V porovnaní s Corsou za 900t+ je toto už lepšie ale 2M nech za to dajú/dávajú chlapci inovátori a taký čo to chcú skúsiť a platiť vývoj.
Za mňa v cene cca 2M by som radšej ostal u tej X3 M.
PS zajímavé info že aj na také “tankovanie” musíš baterku pripraviť. Človek sa stále učí a hlavne poriadne prečítať info k vozidlu a dávať pozor na nejaké “až” a podobne aby si na pumpe namiesto 10 min neskysol pol hodinu.
Medzi EV-čkami mi príde ako najlepší kup KIA EV6.
Za mňa v cene cca 2M by som radšej ostal u tej X3 M.
PS zajímavé info že aj na také “tankovanie” musíš baterku pripraviť. Človek sa stále učí a hlavne poriadne prečítať info k vozidlu a dávať pozor na nejaké “až” a podobne aby si na pumpe namiesto 10 min neskysol pol hodinu.
Medzi EV-čkami mi príde ako najlepší kup KIA EV6.
X3m je od 95 000 €, ev6 gt stoji 75 000 € a mozno na nabijanie treba baterku pripravit, ale zase netreba pripravovat a zahrievat motor, co mi pride lepsie. Do mesta je asi lepsie volvo xc40 twin, to stoji 64 000 €. A ten mustang gt stoji podla cennika 93 000 €, cize to bude porovnatelne s cenou x3, lebo na spalovacie daju nejaku zlavu :-D na elektricke nie
Jednoznačne, keď už by mi nejaké EV dávalo zmysel, tak zrejme EV6/Ioniq/Enyaq/i4.
Ten popis k Mach E som myslel ironicky. Neviem sa zbaviť pocitu z toho auta, že je rovnakým riešením ekologickej dopravy ako východonemecké športovkyne prístupom k športu. A ten tablet je ako fúzy, čím väčší tým viac elektroauto/športovkyňa.
Ten popis k Mach E som myslel ironicky. Neviem sa zbaviť pocitu z toho auta, že je rovnakým riešením ekologickej dopravy ako východonemecké športovkyne prístupom k športu. A ten tablet je ako fúzy, čím väčší tým viac elektroauto/športovkyňa.
Ja bych radši ušetřil a vzal si Mustanga GT a naučil rodinu žít s coupe… Určitě se na to dá koupit zahrádka a autosedačku tam dám taky :D
Jenom by děti vzadu musely dost skrčit nožičky a manželka vepředu trochu ležet na palubce. Vzadu je místo tak pro našeho pejska ( je malej).
Jinak předpokládám, že v rámci svého eko vnímání máš na mysli verzi s 2.0 turbo, ten HEMI tě ani nenapááád. :-[]
Ps.: Chvilku, opravdu malou chvilku jsem o něm uvažoval, byl kovid, člověk se nudil, jako vono by to nakonec finančně taky šlo... No a chvíli potom mi žena oznámila, že je v tom. To mi udělala naschvál! :-[]
Jinak předpokládám, že v rámci svého eko vnímání máš na mysli verzi s 2.0 turbo, ten HEMI tě ani nenapááád. :-[]
Ps.: Chvilku, opravdu malou chvilku jsem o něm uvažoval, byl kovid, člověk se nudil, jako vono by to nakonec finančně taky šlo... No a chvíli potom mi žena oznámila, že je v tom. To mi udělala naschvál! :-[]
Já byl vždy na prostor nenažraný, již od dob začátku vysoké školy, kdy kamarádi toužili a kupovali/dostávali coupé, nebo hatchback, popřípadě, co má trochu sportovní šmrnc, já zase chtěl velké kombi, což mi i moji hodní a milovaní rodičové splnili tehdejší byť ojetou, ale aktuální Lagunou2 Dci a já měl tolik možností, co vozit, spát v autě a to vše jen za 6 litrů nafty na sto a když nebylo moc peněz, tak i za 4,5, aby jako zbylo na pivo.
Od té doby jsem si na ten prostor zvykl a představa rodinného auta pro mne byla jasná, párkrát jsem absolvoval nějaký výlet s kamarády sedanem (VW Jettou - kdyz tata potreboval kombi) a vždy jsem před tímto výletem měl hrůzu, jak se tam jako vejdem, pak jsem se vrátil a zjistil, že to tak strašné nebylo...
Po letech přišla rodina a předtím ještě do rodiny 3dv Clio 2. generace.... no a světe div se, neměl jsem problém do toho auta dát kočárek i s korbou, autosedačku, 2 zavazdla a i partnerku.... ono to prostě jde, když nemáš možnost (a nebo nechceš tahat pětimetrovej kombik do centra Prahy :D) no a od té doby já vím, partnerka tuší, ale nelíbí se jí to, nicméně jsme pořád jen 3, kočárek už nevozíme, takže Mustang coupé by zvládli :D
P.s. dvoulitr neměl, jen 2,3EB a HEMI není motor Fordu, tady je 5.0 atmosféra V8
Od té doby jsem si na ten prostor zvykl a představa rodinného auta pro mne byla jasná, párkrát jsem absolvoval nějaký výlet s kamarády sedanem (VW Jettou - kdyz tata potreboval kombi) a vždy jsem před tímto výletem měl hrůzu, jak se tam jako vejdem, pak jsem se vrátil a zjistil, že to tak strašné nebylo...
Po letech přišla rodina a předtím ještě do rodiny 3dv Clio 2. generace.... no a světe div se, neměl jsem problém do toho auta dát kočárek i s korbou, autosedačku, 2 zavazdla a i partnerku.... ono to prostě jde, když nemáš možnost (a nebo nechceš tahat pětimetrovej kombik do centra Prahy :D) no a od té doby já vím, partnerka tuší, ale nelíbí se jí to, nicméně jsme pořád jen 3, kočárek už nevozíme, takže Mustang coupé by zvládli :D
P.s. dvoulitr neměl, jen 2,3EB a HEMI není motor Fordu, tady je 5.0 atmosféra V8
Jo, vždy platí, že pokud se do auta nevejdeš, učil ses nevalně skládat :-[]
Moje studentské bylo Daewoo Nexia hb 1.5 atmo. Takže licenční Kadett z osmdesátek. A třeba kvalitou sedaček, nebo řazením by to bylo dobré i dnes. I motor super. O zbytku raději taktně pomlčím. Ale posloužilo dobře ;-)
Za technickou opravu dík - to o 2.3 jsem nevěděl, ale má to samozřejmě logiku, to mi mohlo dojít. Že HEMI je dnes už jen obchodní značka vím, že ji Ford nepoužívá nevím. Takže díky :yes:
Mno a ten Mustang - jako jo. Strašně se mi líbí. Ale s kočárkem a manželkou co má přes 1.8m asi jako ne (autosedačka za ní). To by nedala a já bych to následně nepřežil. :-[]
Moje studentské bylo Daewoo Nexia hb 1.5 atmo. Takže licenční Kadett z osmdesátek. A třeba kvalitou sedaček, nebo řazením by to bylo dobré i dnes. I motor super. O zbytku raději taktně pomlčím. Ale posloužilo dobře ;-)
Za technickou opravu dík - to o 2.3 jsem nevěděl, ale má to samozřejmě logiku, to mi mohlo dojít. Že HEMI je dnes už jen obchodní značka vím, že ji Ford nepoužívá nevím. Takže díky :yes:
Mno a ten Mustang - jako jo. Strašně se mi líbí. Ale s kočárkem a manželkou co má přes 1.8m asi jako ne (autosedačka za ní). To by nedala a já bych to následně nepřežil. :-[]
Až sa chceš svižne prepravovať s rodinou tak ti predám moje :*)
Není to Ford a Ozzák už má lítačku na vlak, co by s ní pak dělal? ;-)
Othello
Bylo by fajn, kdyby v případě zásadnějších nedostatků - jako například zmíněné "příšerné" dávkování brzd - se tester mohl dotázat výrobce. Zda je zjištěný problém vlastností daného modelu, anebo se jedná jen o nahodilou závadu konkrétního testovaného auta.
Bylo by to přínosné pro objektivnějsí výsledek, a třeba by pak výrobce i zjednal napravu
Bylo by to přínosné pro objektivnějsí výsledek, a třeba by pak výrobce i zjednal napravu
sir
Měl jsem Mach E týden teď v zimě místo svého Mach 1, které bylo v servisu (přejel jsem nějakou veverku nebo co :)
Moje zkušenost s elektrikou vesměs pozitivní. Jednalo se o model, který je hned pod GT, tudíž 4*4 a celkem slušná porce koní (350) s větší baterkou.
Jízdně velmi příjemné auto, velmi kvalitní materiály v interieru, pěkná dynamika a brzdy fungovaly na jedničku.
Jediné co mě zamrzelo, že nejsou vyhřívaná sedadla vzadu ani za příplatek.
Spotřeba na dálnici a teplota kolem nuly 26kw/h a topil jsem normálně na 21,5 stupně, na začátek zahrátá sedačka a volant, pak jsem to vypnul. (cesta 160km tam a druhý den zpět)
Dobijení.....jen u mě v garáři z obyčejné zásuvky na 220v :)) a úplně to stačí. Jakmile se mě nainstaluje autonabiječka (za cca 14 dnu vcetne FVE), tak to bude větší komfort (nemuset vytahovat a balit kabel) Tudíž dojezd v zimě bezproblemu dojezd přes 350, leto pocitam s 550km. Když jezdím do práce s MAch 1, tak mám spotřebu 13,5 a to jedu dle predpisu (kratak kopcovita trasa), dlouhe trate do 10l, ostre svezeni (ne na okruhu)15l. Tudiz dojezd od 350 do 450 km (má 60l nadrz)
Dále ke komfortu:
V autě nastavíte čas odjezdu a teplto´tní kofmort v kabině a vlezete do vyhřátého auta, které je plně nabito. A to je věc co mě na benzin/diesel aut štve...většinou na mě zírá prázdná nádrž a musím bud po cestě domu nebo do práce jet tankovat (ztráta času)
Závěr: pro někoho se elektro hodí, pro někoho ne. Prostě bych neodsuzoval.
Moje zkušenost s elektrikou vesměs pozitivní. Jednalo se o model, který je hned pod GT, tudíž 4*4 a celkem slušná porce koní (350) s větší baterkou.
Jízdně velmi příjemné auto, velmi kvalitní materiály v interieru, pěkná dynamika a brzdy fungovaly na jedničku.
Jediné co mě zamrzelo, že nejsou vyhřívaná sedadla vzadu ani za příplatek.
Spotřeba na dálnici a teplota kolem nuly 26kw/h a topil jsem normálně na 21,5 stupně, na začátek zahrátá sedačka a volant, pak jsem to vypnul. (cesta 160km tam a druhý den zpět)
Dobijení.....jen u mě v garáři z obyčejné zásuvky na 220v :)) a úplně to stačí. Jakmile se mě nainstaluje autonabiječka (za cca 14 dnu vcetne FVE), tak to bude větší komfort (nemuset vytahovat a balit kabel) Tudíž dojezd v zimě bezproblemu dojezd přes 350, leto pocitam s 550km. Když jezdím do práce s MAch 1, tak mám spotřebu 13,5 a to jedu dle predpisu (kratak kopcovita trasa), dlouhe trate do 10l, ostre svezeni (ne na okruhu)15l. Tudiz dojezd od 350 do 450 km (má 60l nadrz)
Dále ke komfortu:
V autě nastavíte čas odjezdu a teplto´tní kofmort v kabině a vlezete do vyhřátého auta, které je plně nabito. A to je věc co mě na benzin/diesel aut štve...většinou na mě zírá prázdná nádrž a musím bud po cestě domu nebo do práce jet tankovat (ztráta času)
Závěr: pro někoho se elektro hodí, pro někoho ne. Prostě bych neodsuzoval.
Když máš na auto 2M, tak se to dá :-)
Ano cena elektromobilu je snad jediny problem...ten doopravdicky. Ale je nejake benzinove/dieslove SUV s 350 konmi levnejsi? (Ta verze je snad za 1,8 nebo tak nejak)
Dieselové SUV s 350 koňmi zase nekončí na 180km/h. Jo, zrychlení dobrý... a nechci to zlehčovat, mně dobře zrychlující auta baví... ale asi by mě to víc bavilo v Tesle S třeba.
Mně u EV dost děsí interiéry... jak u Tesly, tak u Fordu. Nakonec by mi možná nejlíp sedla Kia... EV6 GT je dokonce jen za 1,8.
Mně u EV dost děsí interiéry... jak u Tesly, tak u Fordu. Nakonec by mi možná nejlíp sedla Kia... EV6 GT je dokonce jen za 1,8.
Jezdit s SUV pres 180? :-O
Ekoteroristy na tebe. :D
Ekoteroristy na tebe. :D
Tak když už si explicitně pochvaluju že to má 350k...
Nejezdím s SUV, akorát se bojím, že spotřeba je stejná :D
Nejezdím s SUV, akorát se bojím, že spotřeba je stejná :D
Jestli by slo o vmax, asi by bylo vhodne pouzit prevodovku.
Ja moc smysl vyssi rychlosti nez 180 u elektrickeho SUV nevidim.
I kdyz je fakt, ze Model Y bude rychlejsi. I bez prevodovky.
Performance ma 250km/h.
https://ev-database.org/…el-Y-Performance
Ja moc smysl vyssi rychlosti nez 180 u elektrickeho SUV nevidim.
I kdyz je fakt, ze Model Y bude rychlejsi. I bez prevodovky.
Performance ma 250km/h.
https://ev-database.org/…el-Y-Performance
No a nebo ta Kia EV6 GT má myslím 260 a je i levnější... na druhou stranu nemá tak velkou baterku ani dojezd... a na třetí stranu má nejnormálnější interiér :-)
Těch 180 už by celkem stačilo, no ale když už člověk kupuje silný auto za 2M... je to "nice to have".
Těch 180 už by celkem stačilo, no ale když už člověk kupuje silný auto za 2M... je to "nice to have".
Zdraví a triezvy pohľad :yes: Akurát za E Mustafu by som nedal tie peniaze.
U EV sa mi páči ako píšeš to "tankovanie" cez noc doma, to je fajn + vyhriatie vozidla aj keď u konvečného vozidla sa to dá riešiť.
Teraz len vlastne zistiť koľko by ma stálo nabíjanie a jazdenie, sám neviem aké mám tarify na SK vs CZ.
U EV sa mi páči ako píšeš to "tankovanie" cez noc doma, to je fajn + vyhriatie vozidla aj keď u konvečného vozidla sa to dá riešiť.
Teraz len vlastne zistiť koľko by ma stálo nabíjanie a jazdenie, sám neviem aké mám tarify na SK vs CZ.
No resit u konvecnich aut leda bufíkem....ale ten nemuzu/nemel by jet v garazi.
Benzinovy Mustang ma startovani na dalku..kdy v zime sam zapne vyhrivani sedacek a volantu :)....ale zas by musel byt venku.
JA mam jeste tarif za 2kč/kw, nepočítám dobijeni ze slunka, prozatim.
Tak ze ta cesta me stala do 80 kč s Mach E. S Mach 1 by mě stála 650-900 podle toho jak bych se bavil/nebavil:)))
Tak ze v zime super....to se me lepe jezdi SUV nez sportakem logicky, tak ze bych mel spis srovnavat s x5. Ale to zas na jindy.
Benzinovy Mustang ma startovani na dalku..kdy v zime sam zapne vyhrivani sedacek a volantu :)....ale zas by musel byt venku.
JA mam jeste tarif za 2kč/kw, nepočítám dobijeni ze slunka, prozatim.
Tak ze ta cesta me stala do 80 kč s Mach E. S Mach 1 by mě stála 650-900 podle toho jak bych se bavil/nebavil:)))
Tak ze v zime super....to se me lepe jezdi SUV nez sportakem logicky, tak ze bych mel spis srovnavat s x5. Ale to zas na jindy.
Ako som písal vyššie keď ev v cca týchto cenách tak ja osobne by som pozeral v koncerne H/K.
Ano, dialkový štart mám v jednom a nezávislé kúrenie v druhom aute tak viem čo a ako. Používám to keď sú autá vonku, v garáži momentálne není pre ne miesto.
Ano, dialkový štart mám v jednom a nezávislé kúrenie v druhom aute tak viem čo a ako. Používám to keď sú autá vonku, v garáži momentálne není pre ne miesto.
Ja jsem Fordista...zbehlej k BMW...tak ze H/K nic pro me :)
Cekam na Explorera EV a pak uviidim :)
Cekam na Explorera EV a pak uviidim :)
Kámoš má Explorer Phev a moc sa mu to páči.
Diky. :yes:
Bohuzel takoveto realne zkusenosti se clovek z testu tezko dozvida...
Jeste bych pridal, ze diky topeni v zime nemusis skrabat okna (dalsi uspora casu), kdyz parkujes napr. pres den venku. Staci pet minut pred odjezdem si vzpomenout...
A v lete si interier vyklimatizujes, to moc spalovaku neumi.... :yes:
A pak taky jak pises, muzes topit v garazi a neotravis se. :D
Jinak podle me by to byla paradni kombinace (netvrdim, ze super eko) vlastnit spalovaci i elektricky Mustang. Elektricky samozrejme daily, tim m. j. prodlouzi zivot (a uchova spis hodnotu) spalovaku.
Bohuzel takoveto realne zkusenosti se clovek z testu tezko dozvida...
Jeste bych pridal, ze diky topeni v zime nemusis skrabat okna (dalsi uspora casu), kdyz parkujes napr. pres den venku. Staci pet minut pred odjezdem si vzpomenout...
A v lete si interier vyklimatizujes, to moc spalovaku neumi.... :yes:
A pak taky jak pises, muzes topit v garazi a neotravis se. :D
Jinak podle me by to byla paradni kombinace (netvrdim, ze super eko) vlastnit spalovaci i elektricky Mustang. Elektricky samozrejme daily, tim m. j. prodlouzi zivot (a uchova spis hodnotu) spalovaku.
Souhlas, presne tak jsem to cely tyden resil. Dopredu klikl na mobilu at mam auto vyhrate i behem pracovniho dne, vzdy par minut dopredu.
To jsou veci, ktere v testech vubec neresi...to jak je elektromobil daily user friendly.
Já to mám trošku naopak...daily benzinový mustang (i na zimnich gumách) a pokud je hnusně nebo se jede někam s rodinou tak X5.
To jsou veci, ktere v testech vubec neresi...to jak je elektromobil daily user friendly.
Já to mám trošku naopak...daily benzinový mustang (i na zimnich gumách) a pokud je hnusně nebo se jede někam s rodinou tak X5.
Mam radost, ze nekdo s obdobnym vozovym parkem nehejtuje elektromobilitu.
:yes:
EV muze byt uzivatelsky privetivejsi nez fosil. A v kombinaci s domacim nabijenim a fotovoltaikou jsou nizke provozni naklady na leta dopredu zajisteny.
:-!
:yes:
EV muze byt uzivatelsky privetivejsi nez fosil. A v kombinaci s domacim nabijenim a fotovoltaikou jsou nizke provozni naklady na leta dopredu zajisteny.
:-!
Ááá, vizionář .....nízké provozní náklady na léta dopředu zajištěny....
Mladý pane, viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, chodby tak a tak. Prosím, důl se může zatopit, zasypat, ale nikdo vám ho nemůže vzít!
Mladý pane, viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, chodby tak a tak. Prosím, důl se může zatopit, zasypat, ale nikdo vám ho nemůže vzít!
Strasis nas tu revoluci, valkou nebo cim konkretne? :D
Každá společnost si od nepaměti musí vždy primárně zajistit od svých členů prostředky pro svůj provoz, jinak se nemá šanci udržet. Napadá mě x způsobů, jak obrat chytráky s vlastní fotovoltaikou a elektromobilem o prachy, legálně, z pozice státu. Když jich náhodou bude víc a tím pádem to bude stát za to.
Ze to nebude stika okresek? :D
Podelny zrychleni je slusny. ;-)
Jakou hmotnost ma jeho fosilni konkurence s obdobnymi parametry zrychleni?
A tahle kysna hrajici si na suv sportovni stejne neni takze vahu vem cert