Kolik tak váží X3M, která má navíc výhodu nesrovnatelně lepšího interiéru, lepší dynamiky a hlavně...bude fungovat jako SUV? 204 vs 130mm světlé výšky.
nebude x3m je zas priserne tvrda. Coz nemeni nic na tom ze 145mm tohodle fordu to deklasuje na nepouzitelnou vec i na polni ceste. Mimochodem m cx60 ma 17cm, coz je podobna hruza.
Tak to máme asi odlišnou zkušenost. Jezdím na 3-4 přírodní areály s dodávkou po polní cestě a nemám s tím nejmenší problem. Občas se zajedu podívat i s osobakem a polní cesta nepředstavuje sebemenší problem.
:-) Nekomu to staci klidne tak tezke auto, ale drivers car to proste nikdy nebude. Vykon urcite ano, ale ta vaha proste je brzda zabavy a prislib vysokych nakladu v dlouhem obdobi. 2 tunové auto muze byt jeste OK, ale 2.4 tuny uz proste z hlediska sportu nejde okecat. Mam zkusenosti i s Taycany aj. Ano, je to silne a taha, ale proste na mne moc tezke.
jasne, mas pravdu. A kolik se proda z4, ktera se ctyrvalcem ma 1300kg a s r6 pod 1500 kg…
A tahle kysna hrajici si na suv sportovni stejne neni takze vahu vem cert
Nejdu do konfrontace tím příspěvkem, není to jen agrese, prostě jen jev u EV ta váha. A číslo prodejů nic neříká o kvalitách a ani to moc nelze transponovat na možné prodeje Mach E. Jel jsem tím Fordem a je to OK. Ale pro mne OK nestačí, abych to koupil nebo mne to zajímalo. Není to levné tato vrcholná verze, ta je přímo již dost drahá.
Tak ono to nevadi do chvile, ked sa to zacne zdanovat. Frantici uz na niecom pracuju, neviem v akom to je stadiu, ale pri suv to vychadzalo na pekne palky
Chválím autora, že jsem si po letmém přečtení nevšimnul žádné chyby.
Auto dostalo 4 hvězdy, to také jde. :yes:
A teď drobnější kritika k nabíjení. K čemu jezdit ke 150kw nabíječce, když je baterka (patrně) studená?
Výsledný údaj dobitých 20kWh je k ničemu. Stálo by to za vysvětlení, proč na 150kw nabíječcce bylo nabíjení jen cca 50kW. Resp. nespletl si autor stojan? :D
Proč by autor neměl jezdit ke 150kW nabíječce, když mu výrobce tvrdí, že auto zvládá 150kW nabíjení?
To, že ve skutečnosti auto zvládá jenom mizerných 50kW je naopak velmi užitečná informace z testu, kterou by se jinak čtenář nedozvěděl kdyby autor k takové nabíječce nezajel.
A autor/tester tady není od toho aby něco vysvětloval, ale aby korektně testoval, na vysvětlování je tu výrobce, který evidentně uvádí nafouknuté údaje, které se náramně hodí do marketingových materiálů, ale realita je zcela odlišná.
Výrobce žádné omezující podmínky pro nabíjení neuvádí, stačí se podívat na stránky Fordu, ten pouze uvádí..."stejnosměrné nabíječky s vysokým výkonem (150 kW) dodají přibližně 119 km za 10 minut". No a autor poukázal na to, že je to pouze báchorka a realita je více než 3x horší, nic víc a nic méně. A o vlastnostech termo managementu Ford neuvádí vůbec nic.
Ale ja jsem rad, ze na to autor poukazal.
Jen by me zajimal duvod. Chapes to?
A idealne bych rad videl nejakou zajimavejsi hodnotu vykonu nabijeni, treba po jizde.
S jednim nejmenovanym diskuterem jsme "testovali" nabijeni bz4X a dostali se alespon na 90kw ted v zime. ;-)
Jinak na stranky Fordu jsem se podival.
WTF, prestan si vymyslet. Vis co to znamena: "Na těchto rychlonabíječkách se dojezd Mustangu Mach-E navyšuje tempem až 119 km za 10 minut nabíjení" ???
Dulezite je tam slovicko "až"!!!!!! https://www.ford.cz/…-mach-e/nabijeni
Nemam rad tohle ohybani pravdy a plivani na vyrobce za neco, co jsi jen sam spatne pochopil.
Žádné "až" tam není, je tam přibližně, citoval jsou to přesně metodou copy paste https://www.ford.cz/…-mach-e/nabijeni#…
A když tě zajímají důvody tragicky pomalého dobíjení, tak tu neztrácej čas a zeptej ve Fordu.
Ok, ja nasel "až", viz muj odkaz.
"Až" je lepsi nez "přibližně"...
Vzdycky je lepsi, kdyz uvedes citaci a odkaz. Abychom se tu malicherne nedohadovali. :D
https://www.ford.cz/…trifikovane-vozy
Pro tebe:
"150kW nabíječka na stejnosměrný proud (DC). Tyto nabíječky jsou nejrychlejší. Za hodinu přidají na dojezdu 500 až 600 km. Nabíjecí kabel je vždy jejich součástí. Vysokorychlostní nabíječky rychle přibývají. Ford je součástí konsorcia IONITY, které buduje rychlonabíječky podél hlavních tahů v celé Evropě.
Všechny uvedené hodnoty platí pro typické podmínky. :-O Skutečná rychlost nabíjení se může lišit." ;-);-);-)
Nikdo se te tu nesnazi vodit za nos.
Maximalni vykon spalovaku je taky dostupny jen treba v sesti tisicich otacek. A casto udaj o otackach ani nedostanes. :D
PS Duvody zpomaleneho nabijeni znam. Pral jsem si predevsim, aby je autor uvedl pro tebe. :-)
Mne se toto nestava, staci jet posledni ctvrthodinu pred nabijenim svizneji.
https://www.skoda-auto.cz/…ly/kodiaq/kodiaq
Ja mluvim o tomto:
2.0 TDI 110kw
Ze to ma 110kw jen ve 4.000ot se dozvis az z vykonove krivky!
To te nepohorsuje. :D
A ze se jedna o vykon jen v urcitych nadmorskych vyskach, nemel bys to vytacet do vyse jmenovanych otacek studeny atd.? :D:D
Jak bys chtel proboha udavat jednoduse rychlost nabijeni?
Kdyz je zavisla na teplote baterky a stavu nabiti??
Ano, jedine vykonovou krivkou za nejakych podminek.
Coz vyrobce EV nedodava.
Tak jako vyrobce fosilu u vykonu motoru.
Takze shrnovacka:
Rychlost (vykon) nabijeni je udavan MAXIMALNI obdobne jako u vykonu spalovaciho motoru.
A rozhodne NIKDO netvrdi, ze takto lze nabijet vzdy za vsech podminek!
Že to má 110 kW ve 4000 ot. se dozvíš z technických údajů, které jsou všude, na webech automobilek, v různých testech, v technickém průkazu, v informačních materiálech, prostě všude. Za jakých podmínek se tenhle Ford dokáže nabíjet 150kW se od automobilky nedozvíš nikde.
Rychlost nabíjení by šlo udávat zcela jednoduše, třeba jako křivka vyjadřující závislost výkonu nabíjení a kapacity baterie při určité teplotě, třeba dvě takové křivky při mínus 10 a při plus 30. Byli by to to dva grafy jako když výrobci udávají závislost výkonu a toč. momentu na otáčkách, také dva grafy.
Děláš vědu ze zcela elementárních záležitostí. https://twitter.com/…43801348/photo/1
DonVito 18:28
Údaj o otáčkách maximálního výkonu nedostanu? Už jste někdy četl Technický průkaz vozidla? Pokud ne, zkuste to. Pokud ano, tak jste si bohužel nevšiml toho, že je potištěný i z druhé strany.
6 mínusov a 4 hviezdičky je podľa teba OK ? Buď už trochu objektívny . A tá cena 88 000 € je akože v poho ? Mne osobne sa páči len škoda že je to EV naštastie tu je aj napr. toto https://www.sauto.cz/…ouareg/171966127:-):-):-) a vyrobené poctivými slovenskými rukami.
Jo, Fluence byl prémiová limuzína, to celkem není potřeba řešit.
V testu se píše o crossoveru. Což je na jednu stranu asi přesnější... na druhou stranu tomu já osobně moc nefandím, protože by za chvíli bylo víc crossoverů než normálních aut. Já teda s označením Mustangu jako SUV problém nemám... ale na obecnou otázku, jestli světlá výška definuje SUV - ano, jako jeden z parametrů, asi ten nejdůležitější.
PS: i QQ se někde označuje jako crossover a ne SUV, právě kvůli světlé výšce. Normální eMustang má 147mm, to je celkem slušný... jenom GT má 130mm, ale je zase nesmysl brát model jako SUV a GT verzi ne... takže fajn, hlasuju pro SUV :-)
Dyt je to hlavně úplně buřt. Kupci se domáhají čtyřkolky a terénních vlastnosti, které nikdy nevyužijí. No jasne, do lesa a na polnacku se autem nesmí a k těm chatam se dostanou taky, stejně jako jejich fotr s žigulíkem. Přijde vánice a všechny SUV jedou v pravým, protože v levým není pod sněhem vidět asfalt, takže by se tak zaručeně vybourali…
Hlavně to auto projede stejně bez ohledu na to, jestli mu budeš říkat SUV nebo crossover :-) . Kupec si musí zvážit sám, jestli je pro něj 13cm dost nebo ne.
Já třeba s minulým autem drhnul normálně na nájezdu od parkovacího stání u chalupy na silnici...
Plusy - dynamika, velikost baterky (dojezd už tolik ne).
Neutrál - vnější design... jako snažili se naroubovat tvary Mustanga, v detailech je to hezký, ale celkový proporce jsou pořád trošku zvláštní. I u Enyaqu se mi asi víc líbí krabice než SUVkupé. Ale jo, barva je hezká, kola jsou hezký, dohromady to docela funguje.
Mínusy - vnitřek je hezkej, ale ta televize uprostřed je strašlivá. A vzadu bych čekal trošku nějakou variabilitu... aspoň průvlak na lyže, když ne 40-20-40.
Cena začíná na 1,5M... kde Mustang začíná, tam Enyaq končí...
Tak ten reálnej test bych chtěl vidět, ale radši ne zažít. Možná EKO jízdou na okresce.
Reálně to GT žere v mixu okolo 22 kWh za ideálních teplot. A rozhodně ne 20kWh na dálnici při 130 GPS.
Když pojedeš po dálnici 120-130 max., tak si to vezme těch 26-30kWh jako nic, takže teorie bude 300-350 podle stupně šetření, ale nikdo nejde 100-0%. takže zase obligátních 200-250km. A v mínus 5°, nebo -10° uber další desítky %.
Plus to pomalu a blbě nabíjí, Adac naměřil na stojanu nabíjecí ztráty cca 19% a posledních 20% nabíjení měli softwarově omezený snad na 12kW. Nevím zda to už změnili. EV radši moc nestuduju.
Za prvé tomu nevěřím a za druhé šlo na 100% o tu nejslabší zadokolku, kde výrobce udává asi o 110 km větší dojezd, než u GT.
Z toho by vycházelo cca 360 km na dálnici a to už není tak daleko od mého údaje.
Jak jako ze všech? Z těch co byly v testu... jakože třeba Tesla tam nebyla.
Z toho srovnání to vypadá na slušnou spotřebu... ale tam taky nebyla ta GT verze.
To je fajn, dnes sa anglicky buvar posmieva majitelom ev, ze si na frekventovanych nabijackach postali v rade priemere 3hodky pocas vianocnej cestovacky hore dole, to potesi
Chcelo by to väčší tablet, inak všetko super. Cena 2,1M/88 tis Eur - necelý 100 násobok čistej priemernej mzdy - ako zadarmo, váha optimálna, dojazd solídnych 300-350 km, … čo si človek môže viac priať :yes::yes::yes:
Prečo tu do toho zasa motáš tú dávno prekonanú technológiu fosílnych palív? :-!
Žeby nejaká fixácia?
Ja si myslím, že Mach-E GT netreba s ničím porovnávať. Proste tie úchvatné parametre, bravúrne použitie ikonického mena a super cena hovoria samé za seba. ;-)
V porovnaní s Corsou za 900t+ je toto už lepšie ale 2M nech za to dajú/dávajú chlapci inovátori a taký čo to chcú skúsiť a platiť vývoj.
Za mňa v cene cca 2M by som radšej ostal u tej X3 M.
PS zajímavé info že aj na také “tankovanie” musíš baterku pripraviť. Človek sa stále učí a hlavne poriadne prečítať info k vozidlu a dávať pozor na nejaké “až” a podobne aby si na pumpe namiesto 10 min neskysol pol hodinu.
Medzi EV-čkami mi príde ako najlepší kup KIA EV6.
X3m je od 95 000 €, ev6 gt stoji 75 000 € a mozno na nabijanie treba baterku pripravit, ale zase netreba pripravovat a zahrievat motor, co mi pride lepsie. Do mesta je asi lepsie volvo xc40 twin, to stoji 64 000 €. A ten mustang gt stoji podla cennika 93 000 €, cize to bude porovnatelne s cenou x3, lebo na spalovacie daju nejaku zlavu :-D na elektricke nie
Jednoznačne, keď už by mi nejaké EV dávalo zmysel, tak zrejme EV6/Ioniq/Enyaq/i4.
Ten popis k Mach E som myslel ironicky. Neviem sa zbaviť pocitu z toho auta, že je rovnakým riešením ekologickej dopravy ako východonemecké športovkyne prístupom k športu. A ten tablet je ako fúzy, čím väčší tým viac elektroauto/športovkyňa.
Jenom by děti vzadu musely dost skrčit nožičky a manželka vepředu trochu ležet na palubce. Vzadu je místo tak pro našeho pejska ( je malej).
Jinak předpokládám, že v rámci svého eko vnímání máš na mysli verzi s 2.0 turbo, ten HEMI tě ani nenapááád. :-[]
Ps.: Chvilku, opravdu malou chvilku jsem o něm uvažoval, byl kovid, člověk se nudil, jako vono by to nakonec finančně taky šlo... No a chvíli potom mi žena oznámila, že je v tom. To mi udělala naschvál! :-[]
Já byl vždy na prostor nenažraný, již od dob začátku vysoké školy, kdy kamarádi toužili a kupovali/dostávali coupé, nebo hatchback, popřípadě, co má trochu sportovní šmrnc, já zase chtěl velké kombi, což mi i moji hodní a milovaní rodičové splnili tehdejší byť ojetou, ale aktuální Lagunou2 Dci a já měl tolik možností, co vozit, spát v autě a to vše jen za 6 litrů nafty na sto a když nebylo moc peněz, tak i za 4,5, aby jako zbylo na pivo.
Od té doby jsem si na ten prostor zvykl a představa rodinného auta pro mne byla jasná, párkrát jsem absolvoval nějaký výlet s kamarády sedanem (VW Jettou - kdyz tata potreboval kombi) a vždy jsem před tímto výletem měl hrůzu, jak se tam jako vejdem, pak jsem se vrátil a zjistil, že to tak strašné nebylo...
Po letech přišla rodina a předtím ještě do rodiny 3dv Clio 2. generace.... no a světe div se, neměl jsem problém do toho auta dát kočárek i s korbou, autosedačku, 2 zavazdla a i partnerku.... ono to prostě jde, když nemáš možnost (a nebo nechceš tahat pětimetrovej kombik do centra Prahy :D) no a od té doby já vím, partnerka tuší, ale nelíbí se jí to, nicméně jsme pořád jen 3, kočárek už nevozíme, takže Mustang coupé by zvládli :D
P.s. dvoulitr neměl, jen 2,3EB a HEMI není motor Fordu, tady je 5.0 atmosféra V8
Jo, vždy platí, že pokud se do auta nevejdeš, učil ses nevalně skládat :-[]
Moje studentské bylo Daewoo Nexia hb 1.5 atmo. Takže licenční Kadett z osmdesátek. A třeba kvalitou sedaček, nebo řazením by to bylo dobré i dnes. I motor super. O zbytku raději taktně pomlčím. Ale posloužilo dobře ;-)
Za technickou opravu dík - to o 2.3 jsem nevěděl, ale má to samozřejmě logiku, to mi mohlo dojít. Že HEMI je dnes už jen obchodní značka vím, že ji Ford nepoužívá nevím. Takže díky :yes:
Mno a ten Mustang - jako jo. Strašně se mi líbí. Ale s kočárkem a manželkou co má přes 1.8m asi jako ne (autosedačka za ní). To by nedala a já bych to následně nepřežil. :-[]
Bylo by fajn, kdyby v případě zásadnějších nedostatků - jako například zmíněné "příšerné" dávkování brzd - se tester mohl dotázat výrobce. Zda je zjištěný problém vlastností daného modelu, anebo se jedná jen o nahodilou závadu konkrétního testovaného auta.
Bylo by to přínosné pro objektivnějsí výsledek, a třeba by pak výrobce i zjednal napravu
Měl jsem Mach E týden teď v zimě místo svého Mach 1, které bylo v servisu (přejel jsem nějakou veverku nebo co :)
Moje zkušenost s elektrikou vesměs pozitivní. Jednalo se o model, který je hned pod GT, tudíž 4*4 a celkem slušná porce koní (350) s větší baterkou.
Jízdně velmi příjemné auto, velmi kvalitní materiály v interieru, pěkná dynamika a brzdy fungovaly na jedničku.
Jediné co mě zamrzelo, že nejsou vyhřívaná sedadla vzadu ani za příplatek.
Spotřeba na dálnici a teplota kolem nuly 26kw/h a topil jsem normálně na 21,5 stupně, na začátek zahrátá sedačka a volant, pak jsem to vypnul. (cesta 160km tam a druhý den zpět)
Dobijení.....jen u mě v garáři z obyčejné zásuvky na 220v :)) a úplně to stačí. Jakmile se mě nainstaluje autonabiječka (za cca 14 dnu vcetne FVE), tak to bude větší komfort (nemuset vytahovat a balit kabel) Tudíž dojezd v zimě bezproblemu dojezd přes 350, leto pocitam s 550km. Když jezdím do práce s MAch 1, tak mám spotřebu 13,5 a to jedu dle predpisu (kratak kopcovita trasa), dlouhe trate do 10l, ostre svezeni (ne na okruhu)15l. Tudiz dojezd od 350 do 450 km (má 60l nadrz)
Dále ke komfortu:
V autě nastavíte čas odjezdu a teplto´tní kofmort v kabině a vlezete do vyhřátého auta, které je plně nabito. A to je věc co mě na benzin/diesel aut štve...většinou na mě zírá prázdná nádrž a musím bud po cestě domu nebo do práce jet tankovat (ztráta času)
Závěr: pro někoho se elektro hodí, pro někoho ne. Prostě bych neodsuzoval.
Ano cena elektromobilu je snad jediny problem...ten doopravdicky. Ale je nejake benzinove/dieslove SUV s 350 konmi levnejsi? (Ta verze je snad za 1,8 nebo tak nejak)
Dieselové SUV s 350 koňmi zase nekončí na 180km/h. Jo, zrychlení dobrý... a nechci to zlehčovat, mně dobře zrychlující auta baví... ale asi by mě to víc bavilo v Tesle S třeba.
Mně u EV dost děsí interiéry... jak u Tesly, tak u Fordu. Nakonec by mi možná nejlíp sedla Kia... EV6 GT je dokonce jen za 1,8.
No a nebo ta Kia EV6 GT má myslím 260 a je i levnější... na druhou stranu nemá tak velkou baterku ani dojezd... a na třetí stranu má nejnormálnější interiér :-)
Těch 180 už by celkem stačilo, no ale když už člověk kupuje silný auto za 2M... je to "nice to have".
Zdraví a triezvy pohľad :yes: Akurát za E Mustafu by som nedal tie peniaze.
U EV sa mi páči ako píšeš to "tankovanie" cez noc doma, to je fajn + vyhriatie vozidla aj keď u konvečného vozidla sa to dá riešiť.
Teraz len vlastne zistiť koľko by ma stálo nabíjanie a jazdenie, sám neviem aké mám tarify na SK vs CZ.
No resit u konvecnich aut leda bufíkem....ale ten nemuzu/nemel by jet v garazi.
Benzinovy Mustang ma startovani na dalku..kdy v zime sam zapne vyhrivani sedacek a volantu :)....ale zas by musel byt venku.
JA mam jeste tarif za 2kč/kw, nepočítám dobijeni ze slunka, prozatim.
Tak ze ta cesta me stala do 80 kč s Mach E. S Mach 1 by mě stála 650-900 podle toho jak bych se bavil/nebavil:)))
Tak ze v zime super....to se me lepe jezdi SUV nez sportakem logicky, tak ze bych mel spis srovnavat s x5. Ale to zas na jindy.
Ako som písal vyššie keď ev v cca týchto cenách tak ja osobne by som pozeral v koncerne H/K.
Ano, dialkový štart mám v jednom a nezávislé kúrenie v druhom aute tak viem čo a ako. Používám to keď sú autá vonku, v garáži momentálne není pre ne miesto.
Škoda že nema vetsi bateri jako Rangery....hned bych do toho šel...teda po FL..ale ten je zatim v Cine....nastesti mam cas jeste rok a kousek, nez padne dalsi leasign :)
No na 20 stupnu v garazi netopim :) Tak, ze pak jsou sedadla studena, at nemusim jet v bundě a po case jei sundavat. Spousta lidi ji nema ani vytapenou.
Diky. :yes:
Bohuzel takoveto realne zkusenosti se clovek z testu tezko dozvida...
Jeste bych pridal, ze diky topeni v zime nemusis skrabat okna (dalsi uspora casu), kdyz parkujes napr. pres den venku. Staci pet minut pred odjezdem si vzpomenout...
A v lete si interier vyklimatizujes, to moc spalovaku neumi.... :yes:
A pak taky jak pises, muzes topit v garazi a neotravis se. :D
Jinak podle me by to byla paradni kombinace (netvrdim, ze super eko) vlastnit spalovaci i elektricky Mustang. Elektricky samozrejme daily, tim m. j. prodlouzi zivot (a uchova spis hodnotu) spalovaku.
Mam radost, ze nekdo s obdobnym vozovym parkem nehejtuje elektromobilitu. :yes:
EV muze byt uzivatelsky privetivejsi nez fosil. A v kombinaci s domacim nabijenim a fotovoltaikou jsou nizke provozni naklady na leta dopredu zajisteny. :-!
Každá společnost si od nepaměti musí vždy primárně zajistit od svých členů prostředky pro svůj provoz, jinak se nemá šanci udržet. Napadá mě x způsobů, jak obrat chytráky s vlastní fotovoltaikou a elektromobilem o prachy, legálně, z pozice státu. Když jich náhodou bude víc a tím pádem to bude stát za to.
Zbytečné strašení.......nejprve se budou "danit" klasické pohony.....EV má na to ještě spoustu času. Max přijde o výhody jako parkovné, nepotřeba dálniční známky atd..