Tak to tedy žiješ v blažené nevědomosti. Nová Fabia Combi, na kterou čekaly desetitisíce zákazníků nebude (byť už byl její vývoj téměř dokončen), nabídka čtyřkolek byla brutálně osekána (např. velmi žádaný Karoq 1.5 TSI 4x4 byl po několika měsících výroby zaříznutý) a dle vyjádření škodovky už Fabia ani Scala nedostane žádné následníky - tj. pro běžné lidi už okřídlený šíp za pár let nebude nabízet vůbec nic. Je ti tato plánovaná sebevražda málo?!! :-O:-O:-O
Já tedy zrovna u Škodovky žádné "hození přes palubu všeho kromě EV" nevidím. Vedle EV mají stále jednu z nejširších nabídek ICE na trhu, Ukaž mi, kdo má dnes v mainstreamu dvoulitrový diesel nebo dvoulitrový přeplňovaný benal a vedle toho běžné 1.0 nebo 1.5 turbobenzíny. Napočítáš na prstech jedné ruky a to ještě nešikovného truhláře.
Urcite to dopomohlo, ale skor by som za tym hladal prostu zmenu globalneho myslenia ludstva. 20 rokov dozadu sa auta vnimali inak ako dnes. Prihliadalo sa na motor vybavu a spolocensky status. Dnes ostal viac menej len ten status. Auta musia mat velke loga aby sa ukazalo, ze co mam. A zaujem o parametre proste opadol. Ludom je jedno aky maju motor. Viac sa priklada doraz na fnkcie s telefonom.
Na druhu stranu pre automobilky tiez uz nieje extra miesto kam vylepsovat bezne auto. V podstate sa auta dostali uz naozaj na dokonalu uroven. Takze nejaka zmena musi byt. Neustale zvysovanie vykonu o par koni a pridavanie vybavy uz straca zmysel ked male auta maju uz teraz cez 100 k a pohodlie, ktore v podstate uz tiez staci beznym ludom.
Tazko povedat. To ako neskutocne skarede su ID modely, tak ich vidam casto. Takze si myslim, ze pre buducnost vw groupe to moze byt spravny krok. Ak sa dodrzi legislativa, ktora sa schvaluje. Tak za dekadu bude vw vnimany ako vyrobca elektromobilov dlhsiu dobu a doverihodna znacka. Cize zakaznici sa vratia opat k nemu.
Co ja osobne dufam je mierny odklon od aktualneho prisneho smeru, pretoze pre zivotne prostredie je mozno lepsia elektrika v mestach. Ale pre ekonomiku je to silna rana. Snad sa prejde sa k malemu kompromisu a prave k tymto hybridom.
A idealne by bolo keby automobilky dostali volne ruky k alternativnym pohonom na zaklade vlastnych poznatkov. A aby vyhralo najlepsie riesenie. Pretoze momentalne je vyvoj prkazany legislativou a to je blbost
Už jsem o tom psal jinde. "Dieselgate" byla naplánována a chytře provedena ekoteroristy, aby vyvinuli tlak na politiky a automobilky ve věci elektrifikace. A to se jim podařilo náramně dobře. Právě v důsledku dieselgate, která se použila jako argument, vše se pohnulo EV směrem. :-(
Tie auta budu chybat, ale nieco pride urcite aj neskor. Len to chce trochu cas a zial viac penazi. Ale megan je sympatické auto. A focus st pred faceliftom bolo tiez pekne, len ten interier
Jo dieselgate je zasáhla, ale hlavně mozkově. Myslím, že jejich zákazníci to přešli bez problémů a nestyděli se koupit si od nich další naftový auto. Jinak s tebou souhlasím. Taky doufám, že rozum a pragmatismus zvítězí a hybridy dostanou větší prostor. Netřeba hybridní auta házet přes palubu. Reálně dokážou jezdit za 3-4 litry, což je fajn a pro životní prostředí dostatečně šetrný. :yes:
Ja si myslim, ze skodu a celkovo vw group zasiahla dieselgate. A potrebovali spravit gesto. Tak nakupili baterky a snazia sa spravit prechod teraz aby ich v dobe ked uz bude elektro povinne ludia vnimali ako vyrobcu s historiou. Je to risk a poruadne drahe. Ja ale stale dufam, ze sa ukaze negativita v realnom ekonomickom procese a nieco sa este zmeni. A auta budu este hybridne. Podla mna je to idealny kompromis. Proboem je ze zmena je legislativna a nie podla dopytu. A tam sa tazko robia rozhodnutia z nejkaych analyz alebo dat chovania zakaznikov.
Tohle je zrovna, ale chybné rozhodnutí managementu Škody hodit přes palubu všechno krom EV. Mohli dělat třeba i hybridy jako Toyota. Jestli si myslí, že postaví svůj prodej na autech již od 1 milionu a nejmenší auto bude Karoq a Oktávka, tak to asi dost narazí.
Treba len dufat, ze ekonomicke vysledky upravia legislativu. Bud sa ukaze, ze s elektro sa da zit, alebo sa setrenie planety musi robit lokalne a nie len v automotive.
Tak hlavní trh byl pro Renault EU. Tam se spalováky zakazují, tak proč by něco takového dál vyráběli? To nebude jen o franouzském úpadku, ale úpadek nastane v evropském automotive v této dekádě u všech automobilek. Počkej jak dopadne Škodovka. Začínají tím, že přestávají prodávat auta, o která je mezi zákazníky zájem.
Opravdu smutné čtení - Peugeot i Renault zařízl to nejatraktivnější, co mohl automobilivému světu nabídnout - své skvělé hot-hatche. Jedinou světlou vÿjimkou byl právě Megane R.S.. Smutné a ostudné! A to Renault už někdy v r. 2020 u tohoto autao přestal nabízet manuální převodovku a poslední Clio R.S. ji nedostalo vůbec! :-O:-(:no::no::no: