Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Tokiu se představí nová speciální edice Megane RS Trophy, zřejmě půjde o poslední RS

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Divize Renault Sport se již v roce 2021 přejmenovala na Alpine Cars, novinka tak bude zřejmě tou poslední s označením RS.

Renault Megane patří bezpochyby mezi legendy francouzské automobilky. Slavné jméno se poprvé představilo v roce 1995 a během následujících let zdobilo hatchbacky, kombíky, sedany, kabriolety s pevnou i plátěnou střechou, MPV a nakonec i čistě elektrický crossover. Nejzajímavější verze však vždy nesla označení RS, odkazující na divizi Renault Sport.

Sportovně laděný Megane si můžete koupit i dnes, ačkoliv rok 2023 bude zřejmě jeho posledním. Přesto se během tokijského autosalonu očekává představení jeho nové verze, která by mohla být posledním novým Renaultem s označením RS. Divize Renault Sport se totiž již v roce 2021 přejmenovala na Alpine Cars.

Video se připravuje ...

Informaci o představení nového modelu na tokijském autosalonu mělo celkem v tichosti vypustit japonské zastoupení automobilky, následně na ni pak upozornili kolegové z Carscoops. K novému modelu zatím nemáme žádné bližší informace ani snímky, podle některých zvěstí ale půjde o lehce upravený model Megane RS Trophy

Novinka tedy nebude tak extrémní jako Megane Trophy-R, který si v roce 2019 střihl rekord na Nürburgringu. Výjimečný by však mohl být řadou kosmetických úprav a také jménem. To by podle Motor1 mohlo znít „Ultime“, což by stylově odkazovalo na skutečnost, že jde o poslední verzi tohoto klasického hot-hatche.

Video se připravuje ...

Model Megane RS Trophy byl představen v červenci 2018, v roce 2020 pak prošel modernizací. Pod jeho kapotou je uložen 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec, který nabízí 221 kW a 420 Nm točivého momentu. O přenos výkonu na kola se stará buď šestistupňový manuál, nebo dvouspojkový automat.

Tokijský autosalon se bude konat 13. až 15. ledna, kromě nového modelu Megane RS by zde navíc automobilka měla představit sportovně laděnou verzi model Lutecia Rally5, inspirovanou závodními modely Clio. Právě model Clio se totiž v Japonsku prodává pod označením Lutecia. Zahájení prodeje nové speciální verze modelu Megane RS, která by měla být limitovaná, se očekává v průběhu jara 2023.

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Doporučujeme

4. 1. 2023 15:20
Re: Re: Francouzský úpadek
Tak to tedy žiješ v blažené nevědomosti. Nová Fabia Combi, na kterou čekaly desetitisíce zákazníků nebude (byť už byl její vývoj téměř dokončen), nabídka čtyřkolek byla brutálně osekána (např. velmi žádaný Karoq 1.5 TSI 4x4 byl po několika měsících výroby zaříznutý) a dle vyjádření škodovky už Fabia ani Scala nedostane žádné následníky - tj. pro běžné lidi už okřídlený šíp za pár let nebude nabízet vůbec nic. Je ti tato plánovaná sebevražda málo?!! :-O :-O :-O
3. 1. 2023 17:36
Re: Re: Francouzský úpadek
Já tedy zrovna u Škodovky žádné "hození přes palubu všeho kromě EV" nevidím. Vedle EV mají stále jednu z nejširších nabídek ICE na trhu, Ukaž mi, kdo má dnes v mainstreamu dvoulitrový diesel nebo dvoulitrový přeplňovaný benal a vedle toho běžné 1.0 nebo 1.5 turbobenzíny. Napočítáš na prstech jedné ruky a to ještě nešikovného truhláře.
3. 1. 2023 17:04
Re: Re: Francouzský úpadek
Urcite to dopomohlo, ale skor by som za tym hladal prostu zmenu globalneho myslenia ludstva. 20 rokov dozadu sa auta vnimali inak ako dnes. Prihliadalo sa na motor vybavu a spolocensky status. Dnes ostal viac menej len ten status. Auta musia mat velke loga aby sa ukazalo, ze co mam. A zaujem o parametre proste opadol. Ludom je jedno aky maju motor. Viac sa priklada doraz na fnkcie s telefonom.
Na druhu stranu pre automobilky tiez uz nieje extra miesto kam vylepsovat bezne auto. V podstate sa auta dostali uz naozaj na dokonalu uroven. Takze nejaka zmena musi byt. Neustale zvysovanie vykonu o par koni a pridavanie vybavy uz straca zmysel ked male auta maju uz teraz cez 100 k a pohodlie, ktore v podstate uz tiez staci beznym ludom.
3. 1. 2023 16:45
Re: Re: Francouzský úpadek
Tazko povedat. To ako neskutocne skarede su ID modely, tak ich vidam casto. Takze si myslim, ze pre buducnost vw groupe to moze byt spravny krok. Ak sa dodrzi legislativa, ktora sa schvaluje. Tak za dekadu bude vw vnimany ako vyrobca elektromobilov dlhsiu dobu a doverihodna znacka. Cize zakaznici sa vratia opat k nemu.
Co ja osobne dufam je mierny odklon od aktualneho prisneho smeru, pretoze pre zivotne prostredie je mozno lepsia elektrika v mestach. Ale pre ekonomiku je to silna rana. Snad sa prejde sa k malemu kompromisu a prave k tymto hybridom.
A idealne by bolo keby automobilky dostali volne ruky k alternativnym pohonom na zaklade vlastnych poznatkov. A aby vyhralo najlepsie riesenie. Pretoze momentalne je vyvoj prkazany legislativou a to je blbost
Avatar - pradeda777
3. 1. 2023 14:50
Re: Re: Francouzský úpadek
Už jsem o tom psal jinde. "Dieselgate" byla naplánována a chytře provedena ekoteroristy, aby vyvinuli tlak na politiky a automobilky ve věci elektrifikace. A to se jim podařilo náramně dobře. Právě v důsledku dieselgate, která se použila jako argument, vše se pohnulo EV směrem. :-(