Ekonomika
Vzhledem k neschopností této vlády a všehoschopné minulé vlády je naše země v ekonomické řiti. Tzn. nákup automobilu je jedna z věcí kde lze obvykle bez větších nákladů a problémů odložit výdaj. Navíc se k tomu přidává šílená politika EU politicky šikanující běžného zákazníka a vnucující EV.
Pád prodejů tak bude pokračovat. Opravdu mě baví PR marketingové prohlášení některých "odborníků", že za ten pokles prodejů může především problém na straně nabídky v podobě porušení dodavatelských řetězců... Ano, jistě že určitý nepatrný podíl jde i na vrub tohoto. Ale zásadní je pokles poptávky. A to ještě překrucují realitu srovnáváním s covid rokem místo s čísly před covidem... :no😒br />
Otázkou je kde se pád zastaví. Na rok 2023 se obávám výsledku 150 tis. pokud bude válka pokračovat a zahraniční politika EU nedozná změn k lepšímu.
Pád prodejů tak bude pokračovat. Opravdu mě baví PR marketingové prohlášení některých "odborníků", že za ten pokles prodejů může především problém na straně nabídky v podobě porušení dodavatelských řetězců... Ano, jistě že určitý nepatrný podíl jde i na vrub tohoto. Ale zásadní je pokles poptávky. A to ještě překrucují realitu srovnáváním s covid rokem místo s čísly před covidem... :no😒br />
Otázkou je kde se pád zastaví. Na rok 2023 se obávám výsledku 150 tis. pokud bude válka pokračovat a zahraniční politika EU nedozná změn k lepšímu.
ty ŽVANILKO = hele nelíbí se ti tvrdě LEVICOVÁ ani (trochu) pravicová = tak CO "je (v tvý hlavě) správně"? 😲 :-!
tebe nějak ŠIKANUJE (přes) 50 let trvající celosvětová snaha snižovat emise? a JAK????? :😉
Auta se za dobu co pamatuju jen já DRTIVĚ ZLEPŠILA = současná (masová) Corolla má výkon co nedávno 6tiválce (jen poloviční spíš třetinovou spotřebu)
tebe nějak ŠIKANUJE (přes) 50 let trvající celosvětová snaha snižovat emise? a JAK????? :😉
Auta se za dobu co pamatuju jen já DRTIVĚ ZLEPŠILA = současná (masová) Corolla má výkon co nedávno 6tiválce (jen poloviční spíš třetinovou spotřebu)
Vypadá to, že zahraniční politika EU v posledních dnech doznává konečně potřebné změny k lepšímu. Finové, Poláci, Němci, Švýcaři a další země ve spolupráci s USA se snad domluví na masivní dodávce zbraní na Ukrajinu, tak aby bylo možné ruSSáckým vrahům zasadit tolik potřebný finální úder a zahnat je do p*dele. Je to na dobré cestě. :yes😒br />
EDIT za dvě 2 minuty od odeslání mi tu prorusská filcka naklikala 5 mínusů. Stejná proruSSká filcka, která plusuje EV pozitivní komentáře a mínusuje všechny ostatní.
EDIT za dvě 2 minuty od odeslání mi tu prorusská filcka naklikala 5 mínusů. Stejná proruSSká filcka, která plusuje EV pozitivní komentáře a mínusuje všechny ostatní.
ad 1. odst. :yes: :yes: :yes:
ad 2. tam máš myslím CHYBkU = místní extrémní PRO RUSSKÁ grupa nebude identická s(s spíš) ANTI ruSSkými příznivci pokroku (a UKONČENÍ energetické ZÁVISLOSTI právě na RUSKU
ad 2. tam máš myslím CHYBkU = místní extrémní PRO RUSSKÁ grupa nebude identická s(s spíš) ANTI ruSSkými příznivci pokroku (a UKONČENÍ energetické ZÁVISLOSTI právě na RUSKU
Titulek není definičně přesný, neboť SDA sbírá informace o registracích, což se nerovná prodejům. Každý měsíc informuji o seberegistracích Enyaqů výrobcem Škoda Auto a.s. Za prosinec SDA uvádí 53 kusů registrací Nových Enyaqů z čehož 27 kusů je registrováno výrobcem, což nelze označit jako prodej. Docela legrační jsou registrace např. Cupry Formentor a následné vývozy aut, které na českých značkách strávily jeden až tři měsíce.
Máš pravdu, po očištění o seberegistrace Škodovky, není o Enyaq na našem trhu vůbec zájem…
Na Prime v Autosalone bola KB, a ich skúsenosti s Enyaqom. Pán si ich pochvaľoval.
Zaujala ma informácia, že na ceste z Prahy do Ostravy musí raz, prípadne dvakrát nabíjať.
Zaujala ma informácia, že na ceste z Prahy do Ostravy musí raz, prípadne dvakrát nabíjať.
Tak pokud by řekl pravdu (že je nařizování nechtěných zkratovozů pracovníkům KB velmi nepopulární rozhodnutí zahraničního vedení), tak na hodinu z KB letí. Taková je dnešní tvrdá realita... 😲 😲 😲 :no:
Môže byť, nebudeš do telky predsa hovoriť otvorene svoj názor, ak to šéf (centrála) rozhodol inak.
Na druhej strane oceňujem, že otvorene hovoril o 1-2 nabíjaniach cestou do Ostravy.
Aj keď vlastne im to môže byť aj trocha jedno.
Ak im firma toleruje tie zastávky, tak prečo nie. Iné by to asi bolo ak by pracovali na seba.
PS: Možno ak by chceli byť v KB skutočne eko, tak pôjdu Praha-Ostrava vlakom. :-!
Na druhej strane oceňujem, že otvorene hovoril o 1-2 nabíjaniach cestou do Ostravy.
Aj keď vlastne im to môže byť aj trocha jedno.
Ak im firma toleruje tie zastávky, tak prečo nie. Iné by to asi bolo ak by pracovali na seba.
PS: Možno ak by chceli byť v KB skutočne eko, tak pôjdu Praha-Ostrava vlakom. :-!
KB odebírá od Škody výhradně Enyaq s nejméně kapacitní baterií, tedy typ 60, kde využitelných je asi 58 kWh. Pokud tedy odečteme 20 % "rezervy" kdy vůz začne upozorňovat na nízký stav nabití máme teoreticky 46,4 kWh. Pokud tedy pojedete volně (okolo 110 km/hod) dá se předpokládat dojezd 230 km.
Tady jsou spotřeby z testu na business-car😒br /> SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Měst👋mimo město 16.2/16.3
Při ustálené rychlosti 90/130 km/h 16.2/23.9
Kombinovaná 17.3
Zdroj: http😐/www.business-car.cz/…koda-enyaq-iv-80
Tady jsou spotřeby z testu na business-car😒br /> SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Měst👋mimo město 16.2/16.3
Při ustálené rychlosti 90/130 km/h 16.2/23.9
Kombinovaná 17.3
Zdroj: http😐/www.business-car.cz/…koda-enyaq-iv-80
BEV má stále podiel v predajoch 2% tak to sa na zásadný obrat v obľúbenosti BEV nepdobá. Tu sa nič nezmenilo dokonca sa mi zdá že v 2021 mali podiel 2,8 % takže záujem o BEV klesá. Toto už EV obhajcovia neokecajú.
ty si nějak VÁŽNĚji RETARDOVANÝ? že STÁLE bereš info VÝHRADNĚ od ÚMYSLNĚ JEDNOSTRANNÉHO takže vlastně DEZINFORMAČNÍHO webu?
Pozor, ať ti nepraskne žilka, elektrofašounku! 😒]
No a ODPOVĚDĚT https😐/www.auto.cz/diskuse/88148/1#… vysvětlit to roč tak špatný zdroj NEUMÍŠ??
si v takový KŘEČi že zkoušíš místo odpovědi trapně URÁŽET?
prostě viz já 13:56 a taky 14:12 https😐/www.auto.cz/diskuse/88148/1#… ty to nehraješ, ty TO PROSTĚ NEVÍŠ
sem z oboru = novinařina (dnešní) AF je nejnižší úroveń co jde (kopírované texty bez údání zdroje = kradené články) a hlavně ÚMYSLně jednostranné. Když ten den vyjde 10 textů o EV a 9 pozitivních HÁDEJ KOLIK jich vyjde na AF 😄
Jen to bohužel není vtip = ale HNUS (asi jako ruSSký dezinformační weby = ostatně i s tím PRORUSKÝ maj kucí na AF trochuPROBLÉMy :no: 😒
si v takový KŘEČi že zkoušíš místo odpovědi trapně URÁŽET?
prostě viz já 13:56 a taky 14:12 https😐/www.auto.cz/diskuse/88148/1#… ty to nehraješ, ty TO PROSTĚ NEVÍŠ
sem z oboru = novinařina (dnešní) AF je nejnižší úroveń co jde (kopírované texty bez údání zdroje = kradené články) a hlavně ÚMYSLně jednostranné. Když ten den vyjde 10 textů o EV a 9 pozitivních HÁDEJ KOLIK jich vyjde na AF 😄
Jen to bohužel není vtip = ale HNUS (asi jako ruSSký dezinformační weby = ostatně i s tím PRORUSKÝ maj kucí na AF trochuPROBLÉMy :no: 😒
Jsi ubohý lhář! Pod každým článkem s převzatými informacemi AF uvádí zdroj!
hele JAK DŮSLEDNĚ seS VYHNUL = podstatě :😉 😁 :-! 😒]
NEČTI úmyslně DEZINFORMAČNÍ web = nebo aspoń to co ti napsalo UŽ HODNĚ "normálních" neodkazuje FURT jen NA NĚJ!!!!!!!!!!! je to ÚMYSLNĚ OBLBUJÍCÍ = že TY se v tom rochníš = no my víme co to je zač
je to jako barikovo léta probíhající citování ruskejch dezinformačních webů = ubohý
NEČTI úmyslně DEZINFORMAČNÍ web = nebo aspoń to co ti napsalo UŽ HODNĚ "normálních" neodkazuje FURT jen NA NĚJ!!!!!!!!!!! je to ÚMYSLNĚ OBLBUJÍCÍ = že TY se v tom rochníš = no my víme co to je zač
je to jako barikovo léta probíhající citování ruskejch dezinformačních webů = ubohý
Jsi ulhanej lhář a šiřitel dezinformací. Docela jedeš, za leden už máš asi 500 nahlášení 😄 😄 😄 😄
500x BONZÁKem jen za leden TY JEDEŠ :yes: :yes: :yes: 😁 😁 😁 😁 :-!
Právě že šířím pravdu a lásku a fakta (a proto dávám odkazy = a NE na úroveň blekotů AF) tak ty MĚ NAHLAŠUJEŠ 😲 :😉 😁 :-! 😒]
ty SI PRO RUSSKÁ SSVOLOČ = a pravda se ti nelíbí. Kolik odhaduješ že si tu za ty roky napsal citací z dezinformačních webů? Kolik tisíc?
jsi BONZÁK? ano JSI
jsi PROTI EUropská pro ruSSká svoloč? ano JSI
Právě že šířím pravdu a lásku a fakta (a proto dávám odkazy = a NE na úroveň blekotů AF) tak ty MĚ NAHLAŠUJEŠ 😲 :😉 😁 :-! 😒]
ty SI PRO RUSSKÁ SSVOLOČ = a pravda se ti nelíbí. Kolik odhaduješ že si tu za ty roky napsal citací z dezinformačních webů? Kolik tisíc?
jsi BONZÁK? ano JSI
jsi PROTI EUropská pro ruSSká svoloč? ano JSI
Přesně tak, pod každý článekm na AF je uveden odkaz na původní zdroj. Tam píšou jinými slovy to samé, co AF.
to je UŽ ZOUFALÝ držení se NEpodstatného = teda ÚTĚK OD PODSTATY 😁
je to JAKO TVOJE letitý CITOVÁNÍ PRO RUSSKEJ ZASSRANEJCH DEZINFORMAČNÍCH WEBŮ = VÍME že to sou ŠPATNÝ zdroje SCHVÁÁÁÁLNĚ OBLBUJÍCÍ = ale když vono se to lííbí žejo 😉
no tak AF schválně Schválně SCHVÁLNĚ informuje NEobjektivně = a tak jako ty SCHVÁLNĚ cituješ JEN RUSSKÝ DEZINFORMACE tak arese schválně furt JEN to dezinformační AF :😉 😁 :-!
no a realita JE JINDE
je to JAKO TVOJE letitý CITOVÁNÍ PRO RUSSKEJ ZASSRANEJCH DEZINFORMAČNÍCH WEBŮ = VÍME že to sou ŠPATNÝ zdroje SCHVÁÁÁÁLNĚ OBLBUJÍCÍ = ale když vono se to lííbí žejo 😉
no tak AF schválně Schválně SCHVÁLNĚ informuje NEobjektivně = a tak jako ty SCHVÁLNĚ cituješ JEN RUSSKÝ DEZINFORMACE tak arese schválně furt JEN to dezinformační AF :😉 😁 :-!
no a realita JE JINDE
Právě si popřel co si napsal nahoře včera ve 14:23. To dokonale ilustruje, jaké dezinformace tu tapetuješ.
Realita je že lžeš, nikdy sem tu nic zakázaného necitoval a veškeré odkazy byly z mainstreamových (a nikdy neblokovaných stránek), které čeští elfové (manipulatori)apod stránky rozhodně nikde nemají vedené jako dezinformační.
Blbý co, ulhaný šmoulo.
Realita je že lžeš, nikdy sem tu nic zakázaného necitoval a veškeré odkazy byly z mainstreamových (a nikdy neblokovaných stránek), které čeští elfové (manipulatori)apod stránky rozhodně nikde nemají vedené jako dezinformační.
Blbý co, ulhaný šmoulo.
Mám ve firmě 5 aut, každé si nechám tak v průměru 6 let, čili co rok a něco to vychází na nákup jedné funglovky. Musím to přehodnotit, už na to firma prostě nevygeneruje peníze. Náklady šly nahoru jak prase, všem klientům jsem zdražil, ale trošku mi to marže osekalo. Z mého pohledu jsou auta spíš horší než dřív a navíc prostě strašně zdražila....
Tak se holt trošku omezím, nepose*u se..... Stejně jsem to měnil spíš pro radost než že bych úplně musel.... Ale samozřejmě když to takto udělá půlka firem, máme kardinální problém. Klidně budu jezdit starším autem, to je v pohodě, ale ti lidé co přijdou o práci v automotive budou průšvih pokud je nezaměstnají jiné segmenty ekonomiky....
Přitom jsem uvažoval že koupím nějaké EV Berlingo.... Sice je to ekonomicky nesmysl, ale já tomu do jisté míry fandím a měl bych pro to auto využití tak, že by mě absolutně ten krátký dojezd neomezoval. Ale přijde mi že za poslední 3 měsíce co to sleduju to auto zdražilo snad o 200 tisíc (když se podívám na skladovky na netu) a to už je fakt úplně mimo jak rozum, tak firemní možnosti.
Tak se holt trošku omezím, nepose*u se..... Stejně jsem to měnil spíš pro radost než že bych úplně musel.... Ale samozřejmě když to takto udělá půlka firem, máme kardinální problém. Klidně budu jezdit starším autem, to je v pohodě, ale ti lidé co přijdou o práci v automotive budou průšvih pokud je nezaměstnají jiné segmenty ekonomiky....
Přitom jsem uvažoval že koupím nějaké EV Berlingo.... Sice je to ekonomicky nesmysl, ale já tomu do jisté míry fandím a měl bych pro to auto využití tak, že by mě absolutně ten krátký dojezd neomezoval. Ale přijde mi že za poslední 3 měsíce co to sleduju to auto zdražilo snad o 200 tisíc (když se podívám na skladovky na netu) a to už je fakt úplně mimo jak rozum, tak firemní možnosti.
Vždy som auto po 3 rokoch predával. Teraz ho mám 3,5 roka a uvažujem, že si ho nechám.
Kombinácia ceny nového, ponuky, ale aj neistoty ohľadom pohonu.
Ak by som teraz kúpil nové auto, neviem aký pohon si vybrať kvôli budúcej zostatkovej hodnote.
Ťažil som z toho, že pri predaji 3 ročného auta v záruke so super výbavou ma pri predaji auto vyšlo pri prepočte na mesiac oveľa lepšie ako leasing o 2 kategórie nižšieho auta.
Kombinácia ceny nového, ponuky, ale aj neistoty ohľadom pohonu.
Ak by som teraz kúpil nové auto, neviem aký pohon si vybrať kvôli budúcej zostatkovej hodnote.
Ťažil som z toho, že pri predaji 3 ročného auta v záruke so super výbavou ma pri predaji auto vyšlo pri prepočte na mesiac oveľa lepšie ako leasing o 2 kategórie nižšieho auta.
https😐/www.autoforum.cz/…poklesy-prodeju/
Zvláště poslední odstavec by se měl tesat do kamene... 😲 😲 😲
Zvláště poslední odstavec by se měl tesat do kamene... 😲 😲 😲
Automobilky veľmi nehovoria o poklese v nových objednávkach. Naposledy v lete BMW a Stellantis. A analytici upozorňovali na veľké zľavy Tesly a krátke dodacie lehoty, čo je veľká a náhla zmena.
Všetci dookola opakujú, že majú veľkú rezervu v nevybavených objednávkach.
Som zvedavý dokedy to vydrží.
Všetci dookola opakujú, že majú veľkú rezervu v nevybavených objednávkach.
Som zvedavý dokedy to vydrží.
Tesle hnijí na odstavných parkovištích tisíce vyrobených a neprodaných aut, hlavně v Číně. Proto brutální slevy. I to je jeden z důvodů, proč jsou akcie letos mínus 73 procent.
Už roky https😐/www.hybrid.cz/…del-3-do-evropy/ a tady se (sice) čekací doby zlepšily, ale to je všechno 😄
ALE jo takhle to s čínou dál nejde = my tam MUSÍME mít společnou fabriku a "normálně" tam vyvážet (nejen) auta NEJDE = velmi NEvyrovnaný obchodní vztah(y). Ale začínají mít problém s platy = ta VELEVÝHODA že číňan makal 6 dní v týdnu 9 až 12 hodin denně ZA MISKU RÝŽE vs naše pracovní doba a naše platy = už není co bývala
ALE jo takhle to s čínou dál nejde = my tam MUSÍME mít společnou fabriku a "normálně" tam vyvážet (nejen) auta NEJDE = velmi NEvyrovnaný obchodní vztah(y). Ale začínají mít problém s platy = ta VELEVÝHODA že číňan makal 6 dní v týdnu 9 až 12 hodin denně ZA MISKU RÝŽE vs naše pracovní doba a naše platy = už není co bývala
A Tesla ani v první dvacítce. Hoši, takhle tu planetu nezachráníte... 😁 😁 😁
Prodeje klesají, protože ceny letí do nebe. Měnil jsem auta po 3 - 4 letech, súčasné má po 3 letech stejnou cenu jako jsem za něj tehdy zaplatil a nové stojí o čtvrt mega víc. Nechám si ho holt déle.
Prodeje klesají, protože ceny letí do nebe. Měnil jsem auta po 3 - 4 letech, súčasné má po 3 letech stejnou cenu jako jsem za něj tehdy zaplatil a nové stojí o čtvrt mega víc. Nechám si ho holt déle.
Snaha zavděčit se všem zákazníkům bývá podobně složitá jako dokonale se zavděčit vlastní manželce. I když se přetrhnete a uděláte 970 z 1 000 věcí správně, na očích bude jen těch 30, které jste udělali špatně. A těch 970 bude vnímáno jako samozřejmost. :yes: :yes: :yes:
Ono by úplně stačila snaha zavděčit se STÁVAJÍCÍM zákazníkům... Bohužel, Evropský mainstream se na běžného zákazníka vykašlal a naopak leze do zeleného zadku běžného politika :-! :no:
Přesně tak. A je to naprosto sebevražedné chování! 😲 :😉 😲 :no:
Dodge - 90
Chevrolet - 35
Chrysler - 12
GMC - 24
Jeep - 648
Lincoln - 5
RAM - 133
Tesla - 298
E😜lorer - 90
Mustang - 94