Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Zafira-e Life L 75 kWh Elegance – Střet s realitou

Dlouhých 20 let býval Opel Zafira typickým kompaktním MPV. Nyní známé jméno nosí výrazně větší osobní dodávka. A výhradně elektrická.
Zpět na článek
8. 1. 2023 18:54
8. 1. 2023 19:57
8. 1. 2023 20:40
8. 1. 2023 20:42
10. 1. 2023 03:11
8. 1. 2023 20:40
8. 1. 2023 22:00
9. 1. 2023 08:08
9. 1. 2023 10:05
9. 1. 2023 10:23
9. 1. 2023 10:27
9. 1. 2023 11:03
9. 1. 2023 18:56
10. 1. 2023 01:04
9. 1. 2023 13:39
8. 1. 2023 20:42
9. 1. 2023 09:16
9. 1. 2023 09:41
8. 1. 2023 22:33
9. 1. 2023 09:56
9. 1. 2023 16:47
8. 1. 2023 22:43
9. 1. 2023 06:55
9. 1. 2023 09:13
9. 1. 2023 09:54
8. 1. 2023 21:39
8. 1. 2023 21:58
9. 1. 2023 06:48
9. 1. 2023 09:22
9. 1. 2023 13:30
9. 1. 2023 13:44
9. 1. 2023 15:12
9. 1. 2023 13:31
9. 1. 2023 14:59
9. 1. 2023 18:35
9. 1. 2023 10:18
9. 1. 2023 14:53
9. 1. 2023 19:01
10. 1. 2023 08:17
9. 1. 2023 06:54
9. 1. 2023 09:36
9. 1. 2023 19:03
8. 1. 2023 18:51
Elektrická past
Tohle auto je rodině k ničemu, když nikam nedojede, navíc za tu brutální cenu. S elektrickou výbavou jako má třeba i Corsa. Stellantis tím zazdil střední i velké MPV/ osobní dodávky :no:
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2023 09:12
Re: Elektrická past
Přesně tak. Klasickou ukázkou jeho sebevražedných tendencí je zaříznutí osobních Berling a Partnerů se spalovacími motory! :-O :-O :-O :no:
Avatar - Stejsn
8. 1. 2023 18:54
Rodinné auto,
poštovní dodávka, pohřebák, všechno na jedno brdo. Navíc láká na jméno kdysi elegantního MPV (nechápu, proč se to teda aspoň nejmenuje e-Vivaro). To jsme to dopracovali :( A ty parametry vs cena jsou pak vyloženě otřesné. Pokaždé, když jedu po dálnici, předíždím haldy těchle elektrických sr_áčů, které jedou 90, aby vůbec aspoň někam dojely. :no:
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2023 06:53
Re: Rodinné auto,
To sis vymyslel a nebo bydlíš v Norsku. Já na českých dálnicích žádné EV téměř nikdy nevidím.
9. 1. 2023 14:37
Re: Rodinné auto,
To uz zde kdysi ale byvalo.... Skoda 1203 navazujici na osobni 1202. Taky vozidlo pro cely zivot od narozeni do smrti. ;-)
8. 1. 2023 19:57
Nechapu
Nejak nechapu praci testera/redaktora:
"Já jsem měl možnost nabíjet jen na „padesátkách“, v jednom případě stanice dodala 22,8 kWh za 34 minut, přičemž nabití dosáhlo 83 procent, jindy během nákupu 12,6 kWh za 15 minut – to jsem pak odjížděl s 54 procenty."

Sorry, ale kdybych si tohle auto pujcil na sluzebni cestu, tak otestuju nabijeni vic.
To co acz predvadi s EV, se testovanim neda vubec nazvat.
Redaktori totiz maji obvykle spoustu dulezitejsi prace, nez skutecne testovat EV.
:no: :no: :no:

Proc neuvedou, jake nabijecky vyuzivaly???
Jakym zpusobem startovali nabijecky?
Jaka byla cena nabijeni?

Asi bych toho chtel moc, kdyz redaktor ma pujcene auto zrejme prvotne pro svoji potrebu.
A nabijeni "testuje" jen behem nakupu.

WTF

Testy cehokoli elektrifikovaneho jsou na acz obvykle maximalne neverohodne a (negativne) zaujate. ;-\
Rozbalit vlákno
25
8. 1. 2023 20:40
Re: Nechapu
Áno, aj keď som sa z tohto testu dozvedel viac ako pri Corse-e. Neviem no, asi máte aj slabú nabíjaciu sieť, u nás je to už podľa mňa lepšie.

V každom prípade nerozumiem komu je toto auto určené. Dodávka na rozvoz balíkov po meste, okej, ale tu? Shuttle na letisko, kam ani nedojde? Pre veľké rodiny? Na rozvoz po krúžkoch ok, ale na väčšie cestovanie to nie je. A to ešte ponúkajú aj tú menšiu batériu. Úplne nezaujímavé, kto túži po štýlovom rodinnom elektre, už sa postavil do radu na ID.Buzz.
8. 1. 2023 20:42
Re: Nechapu
Souhlas a to i s tou poslední větou ;-)
10. 1. 2023 03:11
Re: Re: Nechapu
I buzz je uzky, nie kazdemu bude vyhovovat priestor a variabilita
8. 1. 2023 20:40
Re: Nechapu
Testy cehokoli elektrifikovaneho jsou na acz obvykle maximalne neverohodne a (negativne) zaujate. ;-\ - a ty máš pocit, že tenhle Opel k něčemu je?
8. 1. 2023 22:00
Re: Nechapu
O to ale vubec nejde.
O vyznamu tohoto auta za takove penize se muzeme dohadovat.

Pisu o diletantismu pri testovani (PH)EV.
Neumet nabijet EV testerem je, asi jako kdyby v testu spalovaku neumel zaradit spravnou rychlost.
A tento autor bud nabijet neumi nebo na to nemel cas (alespon zajet ke spravne nabijecce) nebo nejspis oboji.
:-[] :no: :no:
9. 1. 2023 08:08
Re: Nechapu
A o čo teda ide? Vysvetli mi, k čomu je nepoužiteľné auto a v čom je ekologický prínos hŕby zbytočného šrotu?
9. 1. 2023 10:05
Re: Nechapu
Neznam pozadavky ridicu dodavek.
Tudiz to nechci posuzovat.

Nicmene verim, ze ne vsechny dodavky litaji 1000km denne.

O ekologickem prinosu se rozhodne bavit nehodlam. To uz tu probehlo tolikrat.
9. 1. 2023 10:23
Re: Nechapu
To je pravda, že ne všechny lítají 1000 km denně. Na určitý způsob použití (po městě a kolem komína) s tím nebude problém, ale proč si kupovat horší dodávku za 2 míče, když můžeš mít lepší za milion?
9. 1. 2023 10:27
Re: Nechapu
Heled, ja tohle auto uplne obhajovat nechci.

Jen napisu, ze elektricka verze bude ve meste lepsi snad ve vsem.

Doporucuju nekdy vyzkouset.
Malokdo si uziva manual v dodavkach. ;-)
9. 1. 2023 11:03
Re: Nechapu
To tě šlechtí. V pořádku. Ono z toho testu totiž celkem jasně vyplývá, že elektromobil je supr vynález, ale nelze říct, že pro všechny druhy aut. Pro auta na ježdění kolem komína je to fajn, tam kde to dává ekonomicky smysl tak proč nepoužít EV. 20-30% trhu může být EV, ale není to prostě budoucnost kdy 100% aut převedeme na EV. To je nesmysl. Tenhle test ti jasně nastavuje zrcadlo, že třeba pro auta typu Zafira je to absolutně nevhodná motorizace. Ano dával by smysl třeba hybrid nebo plug in, ale rozhodně ne EV.
9. 1. 2023 18:56
Re: Nechapu
přesně tak, dobře popsáno :yes:
Avatar - Jaros71
10. 1. 2023 01:04
Re: Nechapu
elekro jako druhé auto v rodině do města bych pochopil..tohle je naprostá imbecilita. :no:
9. 1. 2023 12:47
Re: Nechapu
To auto má využití zcela určitě. Jako dodávka pro rozvoz po větším městě. Když máš naplánován rozvoz balíků po Praze, Londýně , .... Nenajedeš víc jak těch 200 km a stavíš po ujetí třeba každých 200m. To ten spalovací motor dostane pěkně na "***". O filtru ani nemluvím. Na delší rozvozy je to nesmysl, na dálnici úplně. V osobní verzi jako shuttle bus třeba pro hotel u letiště.
Kdo je soudný, posuzuje to auto podle účelu, k čemu je určeno. Kdo vidí červeně, jakmile se řekne elektromobil, najde chyby vždycky.
Jinyk souhlas, že testy EV jsou zde dost nekvalitní.
Avatar - speedfred
9. 1. 2023 13:39
Re: Nechapu
Súhlasím s tebou že EV majú zmysel ako popisuješ ale stále tu je ešte cena za to vozidlo. To je masaker, jedine že by dávali zľavu ešte dalších 50%.
8. 1. 2023 20:42
Re: Nechapu
Pár poznámok k tvojim otázkam:
Proc neuvedou, jake nabijecky vyuzivaly??? - čo máš konkrétne na mysli? Výkon, poskytovateľa?
Jakym zpusobem startovali nabijecky? - Hmm, opätovne upresni svoju požiadavku, resp dotaz. Mám za to že bežný užívateľ zapichne kábel a ide preč, väčšina je totiž užívateľ bez nejakého technického vzdelania, resp vykonáva len nutnú činnosť...
Jaka byla cena nabijeni? - si snáď robíš srandu, v ktorom teste klasického fosila si videl fotky bločkov z pumpy a hĺbkový rozbor ceny phm..

Faktom je že posledné testy ev za veľa nestáli
Avatar - Emel
9. 1. 2023 09:16
Re: Nechapu
Nojo, jenže u spalováků se všichni orientují a říkat, jestli tankuješ na Shellce nebo Benzině je zbytečný, u EV je to jinak.
Nemusíš to citovat i s tou hrubkou ;-)
9. 1. 2023 09:41
Re: Nechapu
Myslis, nabijecky vyuzivaly.
Sorry. 8-s
To je ostuda. :D
9. 1. 2023 12:50
Re: Nechapu
Přesně tak. Benzín kupuješ plusminus za podobné peníze. U nabíjení je to často "sakra" rozdíl.
Avatar - xxc
8. 1. 2023 22:33
Re: Nechapu
Asi tam 100 kw neboli, kde bol on. Co je na tom zle? Islo to naplno v oboch pripadoch. To je nejaka uchylka testovat nabijanie? Na 100vke by to slo rychlejsie. Kazdy to bude aj tak testovat inac, aj pri spalovacich autach nepisu, kolko krat tankovali a za kolko :-)
9. 1. 2023 09:56
Re: Nechapu
Co je na tom zle?
Ze to je, podle me, velmi dulezity parametr a test bez jeho radneho otestovani je neuplny?

U spalovaku tankovani nema vliv na rychlost cestovani resp. na prakticnost pouziti.

V Cesku kdyz cestujes, tak uz se da casto planovat s vykonejsimi nabijeckami...
Avatar - xxc
9. 1. 2023 16:47
Re: Re: Nechapu
Ale parametre sú dávno známe, nič nové tam neobjavia a preto je úsmevné, aby každé auto na rovnakej platforme podrobne testovali na nabíjanie a teraz ešte v zime nadávali, že to nedosahuje teoretické maximá :-)
8. 1. 2023 22:43
Re: Nechapu
To mas asi pravdu, ale jedno z toho testu vyslo celkem jasne. Je to krap, ktery nikam nedojede za naprosto nesmyslnou cenu, kterou da leda blazen. Tohle auto leda v nafte.
9. 1. 2023 06:55
Re: Nechapu
A proč jako? Za prvé tenhle způsob nabíjení se mi prokázal jako nejrychlejsi a zároveň nejlevnější. Žádná alternativa ti nedá víc v ČR. A za druhé, proč zkoušet ty hlemýždi varianty jako třeba 11KW ?
9. 1. 2023 09:13
Re: Nechapu
Nedivím se. V redakci se o testování takových elektroverglů určitě boje mezi redaktory nevedou, právě naopak! :-[] :-[] :-[]
9. 1. 2023 09:54
Re: Nechapu
No prave.

A je to z testu znat.

Vyjimecne s tebou souhlasim.
8. 1. 2023 21:39
Kto si to kúpi
Ja by som naozaj rád videl človeka, ktorý si toto kúpi.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2023 22:49
Re: Kto si to kúpi
Leda idiot. Tohle dava ekonomicky mnohem vetsi smysl a uzitna hodnota je o vesmir jinde.

https://www.opel-ihned.cz/…aro/laeojtal2zl/
8. 1. 2023 21:55
Stellantis
Problém není EV, ale pojetí elektromobility ve Stellantisu. Jejich EVs jsou opravdu bída, jestli něco neudělají, tak po přechodu čistě na EV rychle padnou.
Rozbalit vlákno
22
8. 1. 2023 21:58
Re: Stellantis
Jj majú najhoršie EV ale hlavne že sú si istí prechodom na ne.....
8. 1. 2023 22:51
Re: Stellantis
Koupit si dodavku, ktera da s bidou 130 a dojede realne 200 km? A za 2 mega? Proc by to nekdo kupoval?
9. 1. 2023 06:48
Re: Stellantis
Max rýchlosť 130 km/h, dojazd 200 km.
Aj to len keď je prázdna :-O

Možno keby mala väčší tablet :D
Avatar - Emel
9. 1. 2023 09:22
Re: Stellantis
Tak asi bych našel use case i na tohle... nějaké rozvozy po městě a okolí, hotel-letiště... ideálně pokud třeba využiješ parkování na modrých nebo vjezd do centra velkoměsta apod.
9. 1. 2023 10:20
Re: Stellantis
A návratnost investice? Už tě někdy vezli na letiště fungl novou dodávkou? Mě teda ne. A proč si nekoupit za poloviční cenu naftovou jejíž užitná hodnota je daleko větší, protože s ní nemusíš jezdit jen kolem komína? Nezlob se na mě, ale tohle ekonomicky nedává vůbec smysl.
9. 1. 2023 12:55
Re: Stellantis
Dává. Kamarád má na starosti vozový park České pošty a kolik vydrží ten motor, když auto zastavuje každých 100m by ses divil. A nenajede ani zdaleka 200 km denně.
9. 1. 2023 13:09
Re: Stellantis
Zrovna u rozvozu pošty to dává extrémní smysl, ale nevím, jestli nás všechny ČP zaměstná jako doručovatele s EV dodávkami.
9. 1. 2023 13:30
Re: Stellantis
to muzes vzit i obracene
zrovna na dlouhy streky po dalnicich napric evropou dava naftova dovka (jeste) smysl
ale nevim, jestli vsichni krizujeme evropske dalnice v dodavkach
9. 1. 2023 14:26
Re: Stellantis
To bude nejběžnější užití dodávek. Křižování evropských silnici a dálnic.
9. 1. 2023 13:44
Re: Stellantis
U pošty a kuriérov sú tie autá prevažne väčšie, napr. Opel Movano, alebo Renault Master. nákladový priestor 10-17 m3.

Naposledy chcela ČP obstarať 35 až 60 ks EV dodávok na operatívny leasing v roku 2017. Nájazd mal byť max 70 tis. km za 60 mesiacov. Takže to vychádza 50-60 km / deň. To sedí.

Limit zákazky bol 500 tis. Kč na auto. Zákazku po pár mesiacoch zrušili.

U e-verzií (napr. Movano) vnímam problematicky aj veľmi nízku užitočnú hmotnosť.
Avatar - Emel
9. 1. 2023 15:12
Re: Stellantis
Německá pošta chtěla dodávku vlastní, koupili nějaký startup... ale pak to taky nakonec neklaplo, i když teda ta auta asi jezdí, ale komerční prodej na trhu se nechytil.
9. 1. 2023 14:24
Re: Stellantis
Ne že dává ekonomicky smysl, ale dokážeš tu investici holt utáhnout a zafinancovat. Ty jsi viděl kurýra, který při každé vykládce chcípá motor? Já teda ne. Většinou to nechají brblat na volnoběh. Ale ano pro takové si EV dodávku umím představit, nicméně tohle není užitková dodávka. To je auto pro 8 lidí, takže spíš ten shuttle bus a tam už ti dává smysl spíš ta nafta za tu pořizovací cenu co tahle sranda stojí.
Avatar - Emel
9. 1. 2023 13:31
Re: Stellantis
Ano, vezli... ono není hotel jako hotel... v Číně mají třeba flotilu Phantomů.
Pro hotel nebo rozvážkovou službu ta užitná hodnota větší není. Pokud to chceš jako univerzální auto, tak jasně, pak je ten dojezd limitující.
9. 1. 2023 14:30
Re: Stellantis
Dobrý vrátíme se zpátky na zem. Že v Číně existuje luxusní hotel, kde mají RR není vůbec argument. Největší problém vidím v té ceně. Na ježdění kolem komína by i tohle stačilo pokud by to stálo ovšem stejně jako naftová varianta. Bojím se, že tohle se Opelu moc prodávat nebude.
Avatar - Emel
9. 1. 2023 14:59
Re: Stellantis
Nová Véčka ale jezdí i tady.
Něco ušetříš za provoz, někdo to může koupit kvůli image... ale jinak souhlas, jsou to okrajový scénáře.
9. 1. 2023 18:35
Re: Stellantis
Rakousko a jeho posedlost ekologií a další země... jinak to vychází z dodávky, která se stejnou baterií stojí 1,1M... tzn. těch 1,5 je reálná cena, viz např.
https://www.automobilrevue.cz/…ativa_48897.html
což je prakticky totéž, naměřili tam trochu nižší spotřebu, a taky píšou, že
Podle průzkumu prezentovaného zástupci koncernu Stellantis při dubnové tiskové konferenci přibližně 80 % majitelů vozů této kategorie denně neujede více než 200 km.
10. 1. 2023 08:51
Re: Re: Stellantis
Mozes to posadit detom do zahrady na tehly a maju under the tree house, ale to hodit na booking.com
9. 1. 2023 10:18
Re: Stellantis
Síce horšie, ale o to drahšie :*)
9. 1. 2023 08:44
Re: Stellantis
Od konce příštího roku začne Stellantis pomalu ale jistě najíždět na nové platformy STLA. Budou vybaveny nejmodernějšími technologiemi. Dojezd u platformy STLA Large a STLA Frame je koncipovaný až na 800km jízdy. Navíc Large bude vycházet z Giorgia, tak je jasné že nebude nouze o super jízdní vlastnosti. K tomu bude špičkové rychlé nabíjení a nevidím v tom problém.
Současné verze modelů jsou jen na přechodnou dobu.
9. 1. 2023 19:01
Re: Stellantis
Super, že avizují ty teoretické dojezdy, tomu dneska už nikdo neuvěří ;-) Marketingový dojezd 800km znamená, že ho při běžném používání auta snížíme o třetinu a při nájezdu na dálnici o polovinu ;-) A jak víme EV se používá v rozmezí 10-80%, takže mu další třetinu sebereme a jsme tam, kde jsme byli :-[] A to se ještě nebavíme o počasí...
10. 1. 2023 08:17
Re: Stellantis
1. Takže na prechodnu dobu môžu predávať auta s dojazdom 200 km pri 100km/h za 60000 €?

2. Žiadny dojazd 800 km nebude. Spotreba každého osobného ev je v priemere okolo 20 kwh (treba počítať aj nabíjacie straty) a v zime a na diaľnici ešte viac. 50kwh baterka = 200 km dojazd. 70 kwh je 300 km, 90 kwh je 400 km. Koľko asi bude vážiť baterka s dojazdom 800 km? A koľko asi bude stáť?

3. Že pezotacke ev stoja za fajku mocky sa začína objavovať u viacerých zdrojov. Neviem či je to pravda ale údajne pezot má problém (okrem bežnej kvality - lebo pezot) aj problémy so spotrebou, ktorá je ďaleko vyššia ako papierová.
9. 1. 2023 00:23
A co trochu větší zátěž?
Netuším jaký význam má při testu dodávky ježdění výhradně s prázdným autem. Dočetli jsme se že dojmy z řízení zásadně ovlivňuje zvolený jízdní režim, ale jaký vliv na jízdu má vyšší zatížení zůstalo jen v rovině spekulací. Buď to autor vyzkoušel ale nemohl zveřejnit protože byl výsledek naprosto tragický. Anebo test v tomto ohledu zcela odflákl, a pak bych to bral jako ztracený čas a promrhanou příležitost.
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2023 06:57
Re: A co trochu větší zátěž?
:yes: věř tomu že ekos fašos nám vysvětlí, že to s nákladem víc rekuperuje a proto je to ještě ekologičtější.
9. 1. 2023 10:00
Re: A co trochu větší zátěž?
Souhlasim.

Dalsi chybejici informace v tomto "testu".

Ve vysledku, kdybych se pro toto auto rozhodoval, by mi tento test prilis nepomohl...
9. 1. 2023 06:54
Hmm
Soused si pred tydnem koupil Pro Ace. Uz se ho asi nemusim ptat, proc nesel elektromobilni cestou :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2023 08:11
Nejlepší je funkce smart mobility
Za zvýhodněnou cenu ti na delší cesty půjčí auto se spalovákem. Ty se staráš o svoje auto a na dovču jedeš erárním. :-(
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2023 09:09
Idiocie EU začíná nezadržitelně vylézat na povrch
...a to je moc dobře!
https://www.autoforum.cz/…ci-nez-k-smichu/
https://www.autoforum.cz/…maticky-pribude/
S evropským elektrofašismem to konenčně začíná jít z kopce, protože poručit větru dešti prostě neumí ani soudruzi z Bruselu! :-[] :-[] :-[] :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2023 09:36
Hodnocení
Moc nechápu těch 3,5 hvězd v hodnocení. Dozvíme se, že dojezd je tragický, maximální rychlost na limitu dálnic a reálně jen teoretická, dynamicky slabé že i předjetí bude risk, navíc to nebylo ani plně obsazené. To jsou naprosto zásadní problémy, vlastně za trest s tím jezdit. To vše za šílenou cenu. Jestli je průměr 2,5 hvězdy, v čem je tohle nadprůměr? Ok, EV budou vždycky trochu o plánování delších jízd, ale tohle už je totálně mimo.
Rozbalit vlákno
3
9. 1. 2023 12:59
Re: Hodnocení
Možná proto, že průměr zde hodnocených aut rozhodně není 2,5 hvězdy. Jinak s tebou souhlasim, jen bych doplnil, že by to mohlo mít strmější řízení a samosvorný diferenciál.
9. 1. 2023 14:25
Re: Re: Hodnocení
Myslím to jako absolutní hodnocení tak, že 5 hvězd = 100 %, perfektní auto s minimem chyb, 2,5 hvězdy 50 %, v absolutním měřítku průměrný produkt, klidně i s přihlédnutím k cílové skupině. 70 % si nepředstavuju jako hodnocení pro něco s tolika vážnými nedostatky.
9. 1. 2023 19:03
Re: Hodnocení
No kdyby dali jen 2,5 hvězdy, tak jim Opel už nikdy nic nepůjčí :-[] :-[] :-[]
9. 1. 2023 09:52
kdyz si vzpomenu na mladi
tak letadlo z pardubic doletelo jen do chuchle
dnes to da az k protinozcum na jeden zatah

pro rozvoz z letiste to je uplne OK
a uz nikdy neztracis cas na benzince
jen jsem trochu prekvapenej, kam nam ta zafira narostla
Rozbalit vlákno
48
9. 1. 2023 10:19
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Musíš být tedy starší, než můj dědeček.
Navíc se všichni chceme neustále jen nechat rozvážet z letiště. Babiše ti dnes osvobodili tak asi mozek nenastartoval?
9. 1. 2023 10:52
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
v minulym zivote sem byl Kaspar ty kaspare :D :D :D

mana rikala, ze rozsudek nad StBakem neni smeroplatnej
tak se moc neraduj
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2023 10:59
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Jak známo 80% všech dodávek jezdí z letiště do hotelu. Pak se to někde nabíjí pár hodin a zase z hotelu na letiště.
9. 1. 2023 11:08
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
nebud zas tak velkej optimista, ze behem par let bude v elektrice 80% dodavek

ze 133 tehle zafir v dyzlu na mobile.de z let 2019 a 2020 jich 17 nema nalet ani 20tis km
najet za 3-4 roky necelejch 20tis km, to nesvedci o pravidelnejch dalnicnich preletech napric evropou
9. 1. 2023 11:41
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Tak schválne. Šiel som na mobile.de, vybral som Opel Zafira, od 2019 do 2020.
- Vyšlo mi 132 vozidiel. Nájazd do 20 tis. km a vyšlo mi 10 ks (nie 17).
- Tj. každé 13te z ponúkaných vozidiel. Nehovoriac o tom, že Korona dosť znížila nájazdy, sem tam niektoré havarované, možno stočené...

Tak to je riadny argument, že majú všetky autá nízke nájazdy a čoskoro bude 80% dodávok EV za 2-3 násobné ceny, fíha.

Každopádne, je to úplne jedno čo je na mobile.de.
Lebo tieto Zafiry sa nekupovali za 65-80 tis. Eur, ale za 30-50% z tejto hodnoty. A neboli to úplne dodávky, skôr rodinné vozy.
9. 1. 2023 12:20
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Máš pravdu.
Stále však neviem čo by to malo dokazovať, že každé 7. auto z tých čo posielaš má nízky nájazd. :-!
9. 1. 2023 12:24
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
to dokazuje, ze je cast uzivatelu, ktery s tema autama moc nenajezdi
a kdyz jezdi pravidelne, tak denne najedou jen do 50km
a tam i takovahle dodavka v elektrice vychazi uplne v pohode

vem si treba tuhle dodavku predelanou pro rozvoz invalidu na vozejku
ta toho moc nenajede
nesmrdi
nedela ramus
je tam kus elektriky treba na zvedaci plosinu apod
9. 1. 2023 12:30
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Rozumiem. A pretože každé 7. auto má takýto nízky nájazd, začnú si kupujúci kupovať 80% dodávok EV za podstatne vyššiu cenu, s 200 km dojazdom (keď sú prázdne, príp. tie verzie s menšou baterkou). Tak na to sa teším :yes:

Budú aj lietať do Chuchle? :-!
9. 1. 2023 12:50
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
evidentne to nekomu vyhovuje i s omezenym dojezdem
9. 1. 2023 14:56
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
"Někomu" asi ano, ale je jich sakra málo! :-[]
9. 1. 2023 19:06
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Docela by mě zajímalo, kolik jich je? :-[]

EDIT: v ČR za celý rok 2022 6x e-Traveller / 2x e-SpaceTourer / 1x Zafira-e Life, působivá čísla :-[]
9. 1. 2023 22:58
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
:-[] :-[] :-[]
Avatar - speedfred
10. 1. 2023 00:29
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Dojazd povedzme ok, ale stále tu je cena ktorá je o 30-50% vyššia oproti spaľováku.
9. 1. 2023 11:14
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Keďže letiská sú väčšinou úplne na periférii mesta a prepojené s ním cez diaľnicu, tak je otázne, koľkokrát sa za deň takáto elektrická dodávka vie otočiť a či bude väčšinu života využívať rýchlonabíjačky.
9. 1. 2023 11:22
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
viz prispevek vyse
vic jak 10 procent techle dodavek starejch 3-4 roky v dyzlu nabizenejch na mobile nema najeto ani 20tis km
to vic najede dcerka na elektrokole
9. 1. 2023 11:30
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
To muselo byť fakt dávno. Napr. v roku 1939 bol najdlhší let 3872 km.
9. 1. 2023 11:36
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
je videt, ze jsi na vychod od moravy, kdyz ti ro nedoslo
9. 1. 2023 11:46
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Ty jsi současník Kašpara?

"a uz nikdy neztracis cas na benzince" To je pravda, ztrácíš mnohonásobek času u nabíjecí stanice. ;-)
9. 1. 2023 12:12
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
:-[] :-[] :-[] :yes:
9. 1. 2023 12:20
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
kdyz jezdis v okruhu 150-200km od baraku, tak nabijis doma
na benzince stravim minimalne 5 minut
fakt opruz kdyz to je prinejmensim jednou tydne
a to moc nenajezdim
9. 1. 2023 12:43
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Ta auta co potkáváš na dálnicích, mezi velkými městy apod jezdí krátké trasy? Mají všichni možnost nabíjet doma? Zaplatí jim to zaměstnavatel?
9. 1. 2023 12:49
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
nesud podle sebe
9. 1. 2023 13:07
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
To je odpověď? Oba ji známe, ale je ti trapně napsat realitu?
9. 1. 2023 13:27
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
realita je takova, ze u nas nejezdi ani 1% EV
a vetsina z nich nabiji doma a/nebo v praci
a tak to jeste dlouho bude
9. 1. 2023 18:36
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Podle průzkumu prezentovaného zástupci koncernu Stellantis při dubnové tiskové konferenci přibližně 80 % majitelů vozů této kategorie denně neujede více než 200 km.
9. 1. 2023 19:57
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Průzkum je takový, jaký si zaplatíš = nic to nevypovídá ;-)
9. 1. 2023 20:09
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
200 km denně je 6000 km za měsíc. Najedeš víc?
9. 1. 2023 21:34
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Matematicky dobře vypočteno. S realitou to ale nemá nic společného. 6000 km měsíčně jsem ještě nikdy v životě nenajel. Přesto jsem mnohokrát najel více než 200 km denně.
U auta, které se dotýká hájemství Multivanů, to platí dvojnásob. Kupujou to lidi s aktivním stylem života, ne důchodci na cestu za vnoučaty. Stačí sledovat třeba sesterskou Toyotu Proace, která se stále nabízí s normálních pohonem. Na dálnicích to většinou valí levým pruhem.
9. 1. 2023 22:12
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Přesně jak píšeš, 6000km měsíčně jen tak nekdo nedá (počítat to 30x200km je celkem hloupost), ale více 200km denně najíždím některé dny běžně ;-)

Když jezdím hodně, tak dám lehce přes 4000tis km za měsíc, když malo, tak 2500km. Nicméně jsou i dny kdy dám v klidu přes 400km, dokonce sem tam jedu na otočku Zlín nebo Olomouc a to je 600km v jeden den úplně v klidu…
10. 1. 2023 01:11
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Blablablablabla a nakonec zjistíš, že je to realne jednou za měsíc, kdy bys s tím najezdem nevydržel a musel jsi nabijet i po cestě někde…a ztratil tak o půl hodiny navíc
10. 1. 2023 06:58
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
To si zas ze sebe vyplodil blbost… ale musel si, viď :-[]
10. 1. 2023 07:34
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Bavíme se o tom, co kdo najede soukromě! Služební cesty mě nezajímají :no:
btw. kolik měla dojezd ta Oktávka na CNG? tam nevadilo tankovat každých 200 km? nebo 250?
Avatar - speedfred
10. 1. 2023 08:25
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Bavme sa o konkrétnom vozidle. Súkromne by som za toto nedal ani 900t a nie akčných či ceníkových 1,5-2M. Tak niekomu úplne hrablo.
10. 1. 2023 08:36
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
no nehráblo. velká kráva s velkou baterkou prostě bude hodně stát. a protože má debilní aerodynamiku tak má i velkou spotřebu. tohle je bohužel auto do města. ale jak říkám, tohle je totéž v pracovní verzi
https://www.sauto.cz/…expert/181403057
takže cena 2M je prostě úlet... za sedačky navíc
Avatar - speedfred
10. 1. 2023 09:05
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
…ale hráblo, lebo viem koľko ma stála 180PS naftová Proace v najvyššej výbave.
To auto tiež nemá velký nájazd od novoty ale keď jazdí tak zväčša dlhé štreky.
10. 1. 2023 09:26
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Mig_35:
Ano, právě že se bavíme o autech pro soukromé využití! Více specificky o soukromé využití pro rodiny s aktivním stylem života.
A pořád počítáme idealizovaný případ, že na každém startu máš baterii 100 % a jedeš až do úplného vybití (0 %), protože na každém kilometru každé silnice a dálnice stojí rychlonabíječka, u které zrovna nikdo nestojí. Realita je samozřejmě mnohem horší. Jezdil jsem s altervativním pohonem, takže si dovedu představit to plánování tras, ztráty času kvůli nutnosti sjet z optimální trasy atd.
Fixní denní nájezd je typický pro rozvážkové služby typu PPL, tam tahle jednoduchá matematika platí a těch 200 km dojezdu bude asi dostatečných.
10. 1. 2023 16:17
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
to je jako bys mi vysvětloval, že jsem úplný hňup, když si kupuju dvoudveřové auto a že v tom nic neodvezu. jednou za uherský rok v tom něco neodvezu /vánoční stromeček/, ale vlastně odvezu, protože sklopím sedačky a dám ho zešikma. takže je to omezující, ale ne tak často a ne tolik, aby mě to trápilo. a podobné je to s tím dojezdem 200 km. jednou za měsíc, když s ním nevyjdu, prostě dobiju někde po cestě.
10. 1. 2023 18:13
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Tak používám auto pro služební i soukromé cesty, za víkend dám vždy 300-400km, někdy i víc, když je v tom i nějaký výlet po okolí. Otázka je čím jedu, pokud OIV (opět CNG) nebo Touranem (při nádrž 60l benzinu dojezd vůbec neřeším), podle toho kolik věcí vezu sebou. Jinak já bych touhle Zafirou-e Lipno z Prahy nedal (210km jen tam. jezdím 2x měsíčně), musel bych stavět v Budějkách nebo dřív (kvůli spotřebě 40kWh na dálnici) a to by mě hodně štvalo, pár km před cílem muset stavět a dobíjet :no: Pak by ta cesta trvala klidně i 3-3,5hodiny... a to s dětma vážně nechceš :-[]

Jinak k tomu CNG:

OIII měla 50l benzinu a 15kg CNG = kombinovaný dojezd reálných 1050km (750+300), projel jsem s ní celé Pobaltí (tady jsem měl dojezd 1150km) a pak celá Dánsko :yes:

OIV je slabší, díky nouzové nádrži 9l benzinu + 18kg CNG = kombinovaný dojezd reálných 520km (120+400). v klidu s ní dám to Lipno na otočku, což mám reálně vyzkoušeno.

Nicméně CNG plnička je v každém větším městě, aktuálně s cenami 45-50 kč/kg, ale už jsem viděl i méně a samozřejmě i více. Plná "nádrž" je za 5minut, tj. podobně jako benzin a jedeš dáĺ :yes:
10. 1. 2023 20:49
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Nebudes tomu verit ale s EV se cestuje podobne.

Pokud nejsi topmanažer, coz je ve zdejsi diskuzi vetsina, tak te rozdil v radu minut nerozhazi...

Kdyz teda umis najit spravnou nabijecku. :D
Treba PRE ma v Ceskych Budejovicich vice 75kw nabijecek.

Jinak tvuj priklad je uplne mimo. Tahle Zafira samozrejme 210km dojede.
Kdybys neco vedel o EV tak vis, jak dojet.
A vis, ze dulezite je nabijet (krome doma nebo v praci) v cili. ;-)

PS Jedna dulezita informace. Na dalnici neni povinnost jezdit 130km/h.
:D
Zvolnenim na 110 ziskas hodne dojezdu. S takovymto autem obzvlast!
;-)
Ale to uz jsme opet u poznamky o topmanažerech...
Kdybys ses nad tim trochu zamyslel, tak nikdy nenapises hloupost o 3,5 hodine.
:no:
10. 1. 2023 21:42
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Jasně, to je přesně příklad EV fanatismu. Já nebudu jezdit = táhnout se v pravým pruhu 110kmh. Dálnice je tu od toho, aby ses dostal rychle, tam kam potřebuješ. Většinou se na dálnici pohybuju 140-150kmh, ať ta cesta utíká. Nebudu se přizpůsobovat nedokonalé technologii, abych dojel. Pojedu tak, jak budu chtit já a ne auto ;-) Poslední, co bych chtěl, je tvrdnout s dětma v Budějkách na nabíječce… Proč bych měl dobíjet v cíli, když s benzinem budu mít ještě 3/4 nádrže a pokud pojedu s CNG tak půlku + rezervu benzinu, nemusím se o auto vůbec starat ;-)

Btw ta kraksna v článku tam nedojede, stejně tak to hodnotil v testu Hrubis (měl tuším Citroen), byl rád, když se dostal na 180km dojezdu s prázdným autem a ideálních teplotách. Na rozdíl od tebe to auto testoval a není důvod mu nevěřit…

Btw nezapomínej, že EV fans jezdí systémem 80-10%, jak jste to tu všichni do jednoho tvrdili :yes:
10. 1. 2023 22:22
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Bavi me poucovani elektromobilisty petrolheadem o tom, jak se jezdi elektromobilem. :D

Pro tvoji informaci, pred cestou se nabiji na 100. ;-)

A Hrubis skutecne NEtestoval za idealnich podminek!
https://youtu.be/tuAf7Dy-Nzg

Vic ani komentovat nema smysl.

Dobrou
11. 1. 2023 07:25
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Done, ty EV fanatiku, obhajuješ neohajitelné. Stačí se mrknout na prodeje a je jasné, co si o tom zákazníci myslí ;-)

Btw normální zimní počasí ve střední Evropě, s čímž spalováky nemají problém, holt tak to tu vypadá 3 měsíce v roce a jinak to nebude ;-)

K tomu dobíjení… a vyjedeš to do nuly, viď? Zvláštní jak se tvé názory mění dle potřeby :-[]
Avatar - speedfred
11. 1. 2023 09:39
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
No je pravda že kolega mal na EV 0% a spravil ešte 3km ku zásuvke.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2023 11:32
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Auto má fungovat za všech podmínek, nejen za ideálních.

Ono je to jak s baterkama Stamina vid - v ideláních podmínkách v laborce tvrdili, že na ně bude hrát walkman 15 hodin, v reálu na cestách hrál lidem s bídou 5. :-)

Benzínové auto na LPG má na obě nádrže v klidu dojezd 800-1500 km, dle typu a velikosti nádrží.

Zkus to na baterky, haha.
Avatar - speedfred
11. 1. 2023 07:15
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Tak po dialnici nemusiš jazdiť vôbec, stačia okresky s 90 a ešte toho hodne narekuperuješ.
11. 1. 2023 07:23
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Vlastně nemusím jezdit vůbec nikam a dojezdu bude mraky ;-) Cíl sluníčkářu - znepříjemnit všem osobní mobilitu, aby zůstali doma na prd*eli, chodili jen do práce a platili daně… :no:
11. 1. 2023 21:51
Re: kdyz si vzpomenu na mladi
Ja tu nic neobhajuju.

Jen vyvracim pitomosti, viz Hrubis a idealni podminky, co pises ty nebo nekdo jiny o zivotnosti baterek deset let.

Kdyz chces psat o cestovani elektromobilem, tak se s nim nejdriv nekdy svez!
A promluv si s majiteli EV.
Ale musel bys take poslouchat, co ti rikaji.
;-)
9. 1. 2023 10:57
Skutečný cíl Green Dealistů a Grétistů
https://blog.aktualne.cz/…etr-robejsek.php?…
Rozbalit vlákno
6
9. 1. 2023 11:12
Re: Skutečný cíl Green Dealistů a Grétistů
never temhle bludnym robertkum
polovinu elektriky vloni vyrobili nemci v obnovitelnych zdrojich
Avatar - Barrichello
9. 1. 2023 12:13
Re: Skutečný cíl Green Dealistů a Grétistů
V létě, to je ta elektrika nejvíc potřeba :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

A to ještě jen když jim zrovna nehoří větrníky
9. 1. 2023 12:18
Re: Skutečný cíl Green Dealistů a Grétistů
vitr v lete zas tak moc nefouka
mozna jedine tobe v trenkach
balliku
Avatar - Barrichello
9. 1. 2023 13:35
Re: Skutečný cíl Green Dealistů a Grétistů
V létě to dělá fotovoltaika, drahý korespondáku :-)

Vítr funguje tam kde je moře, proto se tam staví ty větrný parky. na rovince u Poděbrad funguje velký H**NO, komiku.
9. 1. 2023 13:55
Re: Skutečný cíl Green Dealistů a Grétistů
to co udela fotovoltaika a vitr, to usetris na plynu
greendeal je dobrej, ale chyba byla spolehat se na plyn z roSSiji
byt u nas podil OZE jako v nemecku, tak nase rocni spotreba plynu nahradi uhelne i jaderne elektrarny, kdyz plyn prezenes pres turbinu
a odpadnim teplem zatopis
9. 1. 2023 14:20
Re: Skutečný cíl Green Dealistů a Grétistů
Problém OZE je, že sú to občasné zdroje energie. A skladovanie energie je problém (resp. nie je, lebo ani skladovanie nie je :-! ).
Ja im každopádne fandím, ale majú svoje limity a tie si treba dobre uvedomovať.

Navyše, výroba ocele, plastu, cementu a hnojív je naviazaná komplet na fosílne palivá.
Takže skutočný efekt stoviek miliárd EUR, ktoré Nemecko investovalo do OZE za 20 rokov je zníženie závislosti primárnej energie na fosílnych palivách o pár %. Tak sa dostali z 84% na 75%-76,4% (rok 2021 rôzne zdroje). Po 20 rokoch intenzívneho úsilia... aj vďaka tomu, že celková spotreba klesla z cca 15 peta Joule na 12,2 peta Joule.
Uvidíme ako sa pomer zmení po započítaní zavretých jadrových elektrární.

Odpoveď je doteraz skutočne viac v nižšej spotrebe ako v OZE. A nie v generovaní týchto predražených a energeticky náročných EV dodávkych (hlavne pri nízkom nájazde nebudú ekologickejšie ako ich spaľovacie alternatívy).
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2023 12:43
... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
Peugeot padá o 30%, Citroen o 30%, Fiat o 30%...
Toyota roste o 12%

každý si to promysli sám, Stellantis stále vydělává takže nevadí když budou továrny vyrábět o 30% míň, a že bude víc nezaměstnaných .... Stellantis přece neposkytuje sociální služby, že :-)
Rozbalit vlákno
9
9. 1. 2023 12:49
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
a tesla +40%
a bere se to jako neuspech
Avatar - Emel
9. 1. 2023 13:35
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
Důležitější jsou absolutní čísla. 1,3M je v rámci EV hodně, ale v rámci globálního trhu už zase tolik ne.
9. 1. 2023 13:56
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
absolutni i relativni cisla hovori jasne
podil EV roste, podil spalovaku klesa
a v ramci spalovaku podil naftaku pada strme dolu
9. 1. 2023 15:00
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
Tím bych se fakt nechlubil, je to jen "díky" obludnému bruselskému rádoby eko teroru! :-O :no:
Avatar - Emel
9. 1. 2023 15:08
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
No tak jistě... dovedeno do extrému... kdo nic nemá, může jen růst.
A budoucnost bude elektrická, bylo rozhodnuto.
Jen v té budoucnosti holt ještě nejsme a pro dodávky a polododávky to platí dvojnásob. PSA udělali krok do prázdna a jejich chování k zákazníkům je ostuda (kamarád pořád ještě nedostal auto objednané před 20 měsíci, posledního půl roku ani nebyli schopní říct jestli auto nakonec bude nebo ne, teď to teda nakonec vypadá dobře).
9. 1. 2023 15:51
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
Tvůj kámoš musí být obrovský srdcař a pohodář se spoustou času. Osobně bych 20 měsíců nečekal ani na Prius ani na Teslu (každý ví, jak moc bych je chtěl), samozřejmě hypoteticky kdybych na tato nová auta měl peníze. Přesto bych 20 měsíců nečekal. Šel bych tam, kde se nečeká a když by nebylo vůbec žádné nové tak klidně i do bazaru.
Avatar - Emel
9. 1. 2023 16:50
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
Víš co je to salámová metoda? Objednáš na jaře, slíbí ti to na léto. Pak to posunou na podzim. Pak na jaro.
Jo, klidně ti vrátí peníze a zruší objednávku... jenže auto v mezičase podražilo o 100t.
V listopadu prý šlo do výroby, už má přidělené VINko... ale prý jsou teď zase vytížené kapacity pro přepravu aut...
Kamarád zejména auto má, fungující... tak na to vyloženě nespěchá. Ale ne že by nebyl na...štvanej.
9. 1. 2023 21:10
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
Z pohledu akcionářů ano. Tesla už dvě čtvrtletí po sobě vyrobila výrazně více aut, než dokázala prodat. Bude muset snížit ceny, čímž klesne ziskovost. A to v situaci, kdy za celou svou historii nevyplatila ackionářům ještě ani jednou dividendu.
9. 1. 2023 21:13
Re: ... no už víme že se zákazníci nenašli :-)
Stellantis vyrábí i pro Toyotu, takže teoreticky můžou továrny na dodávky běžet naplno, pokud Toyota navýší tržní podíl,
Avatar - Jaros71
10. 1. 2023 01:12
to je ale drahý křáp
Nechápu , elektro dodávku za tyto peníze koupí kdo?
Mizerný dojezd , možná do města , ale to stačí menší auto.. :no:
Cena je šílená , životnost baterek po 10 letech nulová..děs! :no: :no:
Rozbalit vlákno
9
10. 1. 2023 20:15
EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Kde jsi prisel na udaj o zivotnosti baterek po deseti letech?
https://fdrive.cz/…-na-baterie-5435
Tady?

Cituji:
"Oproti svým koncernovým sourozencům pak Toyota Proace Elektric nabízí velmi solidní záruku na baterie. Ta potrvá 15 let (nebo do ujetí milionu kilometrů) a současně výrobce garantuje, že kapacita baterií nemá klesnout pod 75 % původní hodnoty."

Lepsi je neco o tematu vedet, nez zacnes psat do diskuze. ;-)
Ok, neni problem. Staci napsat: ,,To jsem nevedel. Zadny drahy krap! Od ted uz budu komentovat EV jinak. Tahle dodavka vydrzi to co dve dieselove, takze jeji cena je spolu s nizkymi provoznimi naklady ospravedlnitelna." ;-)

Bravo Toyota :yes:
Skvely identicky Opel :yes:

Znacka: dlouha zivotnost, nizke provozni naklady, spolehlivost, nulove emise - i po 15i letech!
:yes: :yes: :yes:

PS Ukaz mi jine auto se zarukou milion km / 15 let. Na cokoli...
10. 1. 2023 21:49
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
75% kapacity v tomto případě bude fakt pecka, budeš rád za dojezd 130-150km :-[] Čili tak po Praze a rychle zpět domu… Čili záruka o ničem ;-)
10. 1. 2023 22:28
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Kolik kapacity bude mit dieselova dodavka?
:D :D

Jinak baterie je mozne upgradovat, opravovat atd.
11. 1. 2023 08:01
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Haha a všechno zadarmo viď? Dieselová dodávka bude za 15 let jezdit pořád stejně se stejným dojezdem (nádrž se lety nezmenšuje) a když něco nebude fungovat, opravíš to za pár korun a jedeš dál ;-)
11. 1. 2023 11:08
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Kdyz myslis.
:D
Avatar - Barrichello
11. 1. 2023 11:27
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Máme tu hezkou fakturu za výměnu baterie v USA, jedná se o Chevy Volt, nájezd 70 489 majlí, výměna proveden v Roger Dean Chevrolet 23.8.2022.
https://www.deanchevy.com/

Cena za výměnu baterie 29 800 ,- USD, při současném kurzu 666 000 Kč.

to se vyplatí vid u auta s nájezdem 113 000 km. Můžu ti poslat sken té faktury.

HAHAHA.

Tak zalez a šoupej nohama, zelený utopisto.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2023 11:23
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Dieslová dodváka najede v pohodě 500-800 km :-) Bez tankování.
Avatar - Brmbalik
15. 1. 2023 07:51
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Treba tak, ze bezna zivotnost auta je vyrobcem planovana na 10 let uz dnes...
Avatar - Brmbalik
15. 1. 2023 07:59
Re: EV dodavka s zivotnosti delsi nez diesel...
Milion to neda ani omylem, to je jen vlhky sen vsech masirovanych radoby ekologu... A nulove emise taky nema, tu elektriku musis nekde vyrobit.. A treba polaci jezdi s EV za 142g na km.. Kde ze je ta nula?? Plus tezba devastujici prirodu, baterie, ktera sama ztraci kapacitu.. Nevim, nevim, ale kdyz natankuji benzin, naftu, LPG a rok to auto bude stat, porad bude plna.. A co baterka, taky bude plna??