Tohle auto je rodině k ničemu, když nikam nedojede, navíc za tu brutální cenu. S elektrickou výbavou jako má třeba i Corsa. Stellantis tím zazdil střední i velké MPV/ osobní dodávky :no:
poštovní dodávka, pohřebák, všechno na jedno brdo. Navíc láká na jméno kdysi elegantního MPV (nechápu, proč se to teda aspoň nejmenuje e-Vivaro). To jsme to dopracovali :( A ty parametry vs cena jsou pak vyloženě otřesné. Pokaždé, když jedu po dálnici, předíždím haldy těchle elektrických sr_áčů, které jedou 90, aby vůbec aspoň někam dojely. :no:
Nejak nechapu praci testera/redaktora:
"Já jsem měl možnost nabíjet jen na „padesátkách“, v jednom případě stanice dodala 22,8 kWh za 34 minut, přičemž nabití dosáhlo 83 procent, jindy během nákupu 12,6 kWh za 15 minut – to jsem pak odjížděl s 54 procenty."
Sorry, ale kdybych si tohle auto pujcil na sluzebni cestu, tak otestuju nabijeni vic.
To co acz predvadi s EV, se testovanim neda vubec nazvat.
Redaktori totiz maji obvykle spoustu dulezitejsi prace, nez skutecne testovat EV. :no::no::no:
Proc neuvedou, jake nabijecky vyuzivaly???
Jakym zpusobem startovali nabijecky?
Jaka byla cena nabijeni?
Asi bych toho chtel moc, kdyz redaktor ma pujcene auto zrejme prvotne pro svoji potrebu.
A nabijeni "testuje" jen behem nakupu.
WTF
Testy cehokoli elektrifikovaneho jsou na acz obvykle maximalne neverohodne a (negativne) zaujate. ;-\
Áno, aj keď som sa z tohto testu dozvedel viac ako pri Corse-e. Neviem no, asi máte aj slabú nabíjaciu sieť, u nás je to už podľa mňa lepšie.
V každom prípade nerozumiem komu je toto auto určené. Dodávka na rozvoz balíkov po meste, okej, ale tu? Shuttle na letisko, kam ani nedojde? Pre veľké rodiny? Na rozvoz po krúžkoch ok, ale na väčšie cestovanie to nie je. A to ešte ponúkajú aj tú menšiu batériu. Úplne nezaujímavé, kto túži po štýlovom rodinnom elektre, už sa postavil do radu na ID.Buzz.
O to ale vubec nejde.
O vyznamu tohoto auta za takove penize se muzeme dohadovat.
Pisu o diletantismu pri testovani (PH)EV.
Neumet nabijet EV testerem je, asi jako kdyby v testu spalovaku neumel zaradit spravnou rychlost.
A tento autor bud nabijet neumi nebo na to nemel cas (alespon zajet ke spravne nabijecce) nebo nejspis oboji. :-[]:no::no:
To je pravda, že ne všechny lítají 1000 km denně. Na určitý způsob použití (po městě a kolem komína) s tím nebude problém, ale proč si kupovat horší dodávku za 2 míče, když můžeš mít lepší za milion?
To tě šlechtí. V pořádku. Ono z toho testu totiž celkem jasně vyplývá, že elektromobil je supr vynález, ale nelze říct, že pro všechny druhy aut. Pro auta na ježdění kolem komína je to fajn, tam kde to dává ekonomicky smysl tak proč nepoužít EV. 20-30% trhu může být EV, ale není to prostě budoucnost kdy 100% aut převedeme na EV. To je nesmysl. Tenhle test ti jasně nastavuje zrcadlo, že třeba pro auta typu Zafira je to absolutně nevhodná motorizace. Ano dával by smysl třeba hybrid nebo plug in, ale rozhodně ne EV.
To auto má využití zcela určitě. Jako dodávka pro rozvoz po větším městě. Když máš naplánován rozvoz balíků po Praze, Londýně , .... Nenajedeš víc jak těch 200 km a stavíš po ujetí třeba každých 200m. To ten spalovací motor dostane pěkně na "***". O filtru ani nemluvím. Na delší rozvozy je to nesmysl, na dálnici úplně. V osobní verzi jako shuttle bus třeba pro hotel u letiště.
Kdo je soudný, posuzuje to auto podle účelu, k čemu je určeno. Kdo vidí červeně, jakmile se řekne elektromobil, najde chyby vždycky.
Jinyk souhlas, že testy EV jsou zde dost nekvalitní.
Pár poznámok k tvojim otázkam:
Proc neuvedou, jake nabijecky vyuzivaly??? - čo máš konkrétne na mysli? Výkon, poskytovateľa?
Jakym zpusobem startovali nabijecky? - Hmm, opätovne upresni svoju požiadavku, resp dotaz. Mám za to že bežný užívateľ zapichne kábel a ide preč, väčšina je totiž užívateľ bez nejakého technického vzdelania, resp vykonáva len nutnú činnosť...
Jaka byla cena nabijeni? - si snáď robíš srandu, v ktorom teste klasického fosila si videl fotky bločkov z pumpy a hĺbkový rozbor ceny phm..
Nojo, jenže u spalováků se všichni orientují a říkat, jestli tankuješ na Shellce nebo Benzině je zbytečný, u EV je to jinak.
Nemusíš to citovat i s tou hrubkou ;-)
Asi tam 100 kw neboli, kde bol on. Co je na tom zle? Islo to naplno v oboch pripadoch. To je nejaka uchylka testovat nabijanie? Na 100vke by to slo rychlejsie. Kazdy to bude aj tak testovat inac, aj pri spalovacich autach nepisu, kolko krat tankovali a za kolko :-)
Ale parametre sú dávno známe, nič nové tam neobjavia a preto je úsmevné, aby každé auto na rovnakej platforme podrobne testovali na nabíjanie a teraz ešte v zime nadávali, že to nedosahuje teoretické maximá :-)
To mas asi pravdu, ale jedno z toho testu vyslo celkem jasne. Je to krap, ktery nikam nedojede za naprosto nesmyslnou cenu, kterou da leda blazen. Tohle auto leda v nafte.
A proč jako? Za prvé tenhle způsob nabíjení se mi prokázal jako nejrychlejsi a zároveň nejlevnější. Žádná alternativa ti nedá víc v ČR. A za druhé, proč zkoušet ty hlemýždi varianty jako třeba 11KW ?
Problém není EV, ale pojetí elektromobility ve Stellantisu. Jejich EVs jsou opravdu bída, jestli něco neudělají, tak po přechodu čistě na EV rychle padnou.
Tak asi bych našel use case i na tohle... nějaké rozvozy po městě a okolí, hotel-letiště... ideálně pokud třeba využiješ parkování na modrých nebo vjezd do centra velkoměsta apod.
A návratnost investice? Už tě někdy vezli na letiště fungl novou dodávkou? Mě teda ne. A proč si nekoupit za poloviční cenu naftovou jejíž užitná hodnota je daleko větší, protože s ní nemusíš jezdit jen kolem komína? Nezlob se na mě, ale tohle ekonomicky nedává vůbec smysl.
Dává. Kamarád má na starosti vozový park České pošty a kolik vydrží ten motor, když auto zastavuje každých 100m by ses divil. A nenajede ani zdaleka 200 km denně.
to muzes vzit i obracene
zrovna na dlouhy streky po dalnicich napric evropou dava naftova dovka (jeste) smysl
ale nevim, jestli vsichni krizujeme evropske dalnice v dodavkach
U pošty a kuriérov sú tie autá prevažne väčšie, napr. Opel Movano, alebo Renault Master. nákladový priestor 10-17 m3.
Naposledy chcela ČP obstarať 35 až 60 ks EV dodávok na operatívny leasing v roku 2017. Nájazd mal byť max 70 tis. km za 60 mesiacov. Takže to vychádza 50-60 km / deň. To sedí.
Limit zákazky bol 500 tis. Kč na auto. Zákazku po pár mesiacoch zrušili.
U e-verzií (napr. Movano) vnímam problematicky aj veľmi nízku užitočnú hmotnosť.
Německá pošta chtěla dodávku vlastní, koupili nějaký startup... ale pak to taky nakonec neklaplo, i když teda ta auta asi jezdí, ale komerční prodej na trhu se nechytil.
Ne že dává ekonomicky smysl, ale dokážeš tu investici holt utáhnout a zafinancovat. Ty jsi viděl kurýra, který při každé vykládce chcípá motor? Já teda ne. Většinou to nechají brblat na volnoběh. Ale ano pro takové si EV dodávku umím představit, nicméně tohle není užitková dodávka. To je auto pro 8 lidí, takže spíš ten shuttle bus a tam už ti dává smysl spíš ta nafta za tu pořizovací cenu co tahle sranda stojí.
Ano, vezli... ono není hotel jako hotel... v Číně mají třeba flotilu Phantomů.
Pro hotel nebo rozvážkovou službu ta užitná hodnota větší není. Pokud to chceš jako univerzální auto, tak jasně, pak je ten dojezd limitující.
Dobrý vrátíme se zpátky na zem. Že v Číně existuje luxusní hotel, kde mají RR není vůbec argument. Největší problém vidím v té ceně. Na ježdění kolem komína by i tohle stačilo pokud by to stálo ovšem stejně jako naftová varianta. Bojím se, že tohle se Opelu moc prodávat nebude.
Rakousko a jeho posedlost ekologií a další země... jinak to vychází z dodávky, která se stejnou baterií stojí 1,1M... tzn. těch 1,5 je reálná cena, viz např. https://www.automobilrevue.cz/…ativa_48897.html
což je prakticky totéž, naměřili tam trochu nižší spotřebu, a taky píšou, že
Podle průzkumu prezentovaného zástupci koncernu Stellantis při dubnové tiskové konferenci přibližně 80 % majitelů vozů této kategorie denně neujede více než 200 km.
Od konce příštího roku začne Stellantis pomalu ale jistě najíždět na nové platformy STLA. Budou vybaveny nejmodernějšími technologiemi. Dojezd u platformy STLA Large a STLA Frame je koncipovaný až na 800km jízdy. Navíc Large bude vycházet z Giorgia, tak je jasné že nebude nouze o super jízdní vlastnosti. K tomu bude špičkové rychlé nabíjení a nevidím v tom problém.
Současné verze modelů jsou jen na přechodnou dobu.
Super, že avizují ty teoretické dojezdy, tomu dneska už nikdo neuvěří ;-) Marketingový dojezd 800km znamená, že ho při běžném používání auta snížíme o třetinu a při nájezdu na dálnici o polovinu ;-) A jak víme EV se používá v rozmezí 10-80%, takže mu další třetinu sebereme a jsme tam, kde jsme byli :-[] A to se ještě nebavíme o počasí...
1. Takže na prechodnu dobu môžu predávať auta s dojazdom 200 km pri 100km/h za 60000 €?
2. Žiadny dojazd 800 km nebude. Spotreba každého osobného ev je v priemere okolo 20 kwh (treba počítať aj nabíjacie straty) a v zime a na diaľnici ešte viac. 50kwh baterka = 200 km dojazd. 70 kwh je 300 km, 90 kwh je 400 km. Koľko asi bude vážiť baterka s dojazdom 800 km? A koľko asi bude stáť?
3. Že pezotacke ev stoja za fajku mocky sa začína objavovať u viacerých zdrojov. Neviem či je to pravda ale údajne pezot má problém (okrem bežnej kvality - lebo pezot) aj problémy so spotrebou, ktorá je ďaleko vyššia ako papierová.
Netuším jaký význam má při testu dodávky ježdění výhradně s prázdným autem. Dočetli jsme se že dojmy z řízení zásadně ovlivňuje zvolený jízdní režim, ale jaký vliv na jízdu má vyšší zatížení zůstalo jen v rovině spekulací. Buď to autor vyzkoušel ale nemohl zveřejnit protože byl výsledek naprosto tragický. Anebo test v tomto ohledu zcela odflákl, a pak bych to bral jako ztracený čas a promrhanou příležitost.
Moc nechápu těch 3,5 hvězd v hodnocení. Dozvíme se, že dojezd je tragický, maximální rychlost na limitu dálnic a reálně jen teoretická, dynamicky slabé že i předjetí bude risk, navíc to nebylo ani plně obsazené. To jsou naprosto zásadní problémy, vlastně za trest s tím jezdit. To vše za šílenou cenu. Jestli je průměr 2,5 hvězdy, v čem je tohle nadprůměr? Ok, EV budou vždycky trochu o plánování delších jízd, ale tohle už je totálně mimo.
Možná proto, že průměr zde hodnocených aut rozhodně není 2,5 hvězdy. Jinak s tebou souhlasim, jen bych doplnil, že by to mohlo mít strmější řízení a samosvorný diferenciál.
Myslím to jako absolutní hodnocení tak, že 5 hvězd = 100 %, perfektní auto s minimem chyb, 2,5 hvězdy 50 %, v absolutním měřítku průměrný produkt, klidně i s přihlédnutím k cílové skupině. 70 % si nepředstavuju jako hodnocení pro něco s tolika vážnými nedostatky.
Musíš být tedy starší, než můj dědeček.
Navíc se všichni chceme neustále jen nechat rozvážet z letiště. Babiše ti dnes osvobodili tak asi mozek nenastartoval?
nebud zas tak velkej optimista, ze behem par let bude v elektrice 80% dodavek
ze 133 tehle zafir v dyzlu na mobile.de z let 2019 a 2020 jich 17 nema nalet ani 20tis km
najet za 3-4 roky necelejch 20tis km, to nesvedci o pravidelnejch dalnicnich preletech napric evropou
Tak schválne. Šiel som na mobile.de, vybral som Opel Zafira, od 2019 do 2020.
- Vyšlo mi 132 vozidiel. Nájazd do 20 tis. km a vyšlo mi 10 ks (nie 17).
- Tj. každé 13te z ponúkaných vozidiel. Nehovoriac o tom, že Korona dosť znížila nájazdy, sem tam niektoré havarované, možno stočené...
Tak to je riadny argument, že majú všetky autá nízke nájazdy a čoskoro bude 80% dodávok EV za 2-3 násobné ceny, fíha.
Každopádne, je to úplne jedno čo je na mobile.de.
Lebo tieto Zafiry sa nekupovali za 65-80 tis. Eur, ale za 30-50% z tejto hodnoty. A neboli to úplne dodávky, skôr rodinné vozy.
to dokazuje, ze je cast uzivatelu, ktery s tema autama moc nenajezdi
a kdyz jezdi pravidelne, tak denne najedou jen do 50km
a tam i takovahle dodavka v elektrice vychazi uplne v pohode
vem si treba tuhle dodavku predelanou pro rozvoz invalidu na vozejku
ta toho moc nenajede
nesmrdi
nedela ramus
je tam kus elektriky treba na zvedaci plosinu apod
Rozumiem. A pretože každé 7. auto má takýto nízky nájazd, začnú si kupujúci kupovať 80% dodávok EV za podstatne vyššiu cenu, s 200 km dojazdom (keď sú prázdne, príp. tie verzie s menšou baterkou). Tak na to sa teším :yes:
Keďže letiská sú väčšinou úplne na periférii mesta a prepojené s ním cez diaľnicu, tak je otázne, koľkokrát sa za deň takáto elektrická dodávka vie otočiť a či bude väčšinu života využívať rýchlonabíjačky.
viz prispevek vyse
vic jak 10 procent techle dodavek starejch 3-4 roky v dyzlu nabizenejch na mobile nema najeto ani 20tis km
to vic najede dcerka na elektrokole
kdyz jezdis v okruhu 150-200km od baraku, tak nabijis doma
na benzince stravim minimalne 5 minut
fakt opruz kdyz to je prinejmensim jednou tydne
a to moc nenajezdim
Podle průzkumu prezentovaného zástupci koncernu Stellantis při dubnové tiskové konferenci přibližně 80 % majitelů vozů této kategorie denně neujede více než 200 km.
Matematicky dobře vypočteno. S realitou to ale nemá nic společného. 6000 km měsíčně jsem ještě nikdy v životě nenajel. Přesto jsem mnohokrát najel více než 200 km denně.
U auta, které se dotýká hájemství Multivanů, to platí dvojnásob. Kupujou to lidi s aktivním stylem života, ne důchodci na cestu za vnoučaty. Stačí sledovat třeba sesterskou Toyotu Proace, která se stále nabízí s normálních pohonem. Na dálnicích to většinou valí levým pruhem.
Přesně jak píšeš, 6000km měsíčně jen tak nekdo nedá (počítat to 30x200km je celkem hloupost), ale více 200km denně najíždím některé dny běžně ;-)
Když jezdím hodně, tak dám lehce přes 4000tis km za měsíc, když malo, tak 2500km. Nicméně jsou i dny kdy dám v klidu přes 400km, dokonce sem tam jedu na otočku Zlín nebo Olomouc a to je 600km v jeden den úplně v klidu…
Blablablablabla a nakonec zjistíš, že je to realne jednou za měsíc, kdy bys s tím najezdem nevydržel a musel jsi nabijet i po cestě někde…a ztratil tak o půl hodiny navíc
Bavíme se o tom, co kdo najede soukromě! Služební cesty mě nezajímají :no:
btw. kolik měla dojezd ta Oktávka na CNG? tam nevadilo tankovat každých 200 km? nebo 250?
no nehráblo. velká kráva s velkou baterkou prostě bude hodně stát. a protože má debilní aerodynamiku tak má i velkou spotřebu. tohle je bohužel auto do města. ale jak říkám, tohle je totéž v pracovní verzi https://www.sauto.cz/…expert/181403057
takže cena 2M je prostě úlet... za sedačky navíc
…ale hráblo, lebo viem koľko ma stála 180PS naftová Proace v najvyššej výbave.
To auto tiež nemá velký nájazd od novoty ale keď jazdí tak zväčša dlhé štreky.
Mig_35:
Ano, právě že se bavíme o autech pro soukromé využití! Více specificky o soukromé využití pro rodiny s aktivním stylem života.
A pořád počítáme idealizovaný případ, že na každém startu máš baterii 100 % a jedeš až do úplného vybití (0 %), protože na každém kilometru každé silnice a dálnice stojí rychlonabíječka, u které zrovna nikdo nestojí. Realita je samozřejmě mnohem horší. Jezdil jsem s altervativním pohonem, takže si dovedu představit to plánování tras, ztráty času kvůli nutnosti sjet z optimální trasy atd.
Fixní denní nájezd je typický pro rozvážkové služby typu PPL, tam tahle jednoduchá matematika platí a těch 200 km dojezdu bude asi dostatečných.
to je jako bys mi vysvětloval, že jsem úplný hňup, když si kupuju dvoudveřové auto a že v tom nic neodvezu. jednou za uherský rok v tom něco neodvezu /vánoční stromeček/, ale vlastně odvezu, protože sklopím sedačky a dám ho zešikma. takže je to omezující, ale ne tak často a ne tolik, aby mě to trápilo. a podobné je to s tím dojezdem 200 km. jednou za měsíc, když s ním nevyjdu, prostě dobiju někde po cestě.
Tak používám auto pro služební i soukromé cesty, za víkend dám vždy 300-400km, někdy i víc, když je v tom i nějaký výlet po okolí. Otázka je čím jedu, pokud OIV (opět CNG) nebo Touranem (při nádrž 60l benzinu dojezd vůbec neřeším), podle toho kolik věcí vezu sebou. Jinak já bych touhle Zafirou-e Lipno z Prahy nedal (210km jen tam. jezdím 2x měsíčně), musel bych stavět v Budějkách nebo dřív (kvůli spotřebě 40kWh na dálnici) a to by mě hodně štvalo, pár km před cílem muset stavět a dobíjet :no: Pak by ta cesta trvala klidně i 3-3,5hodiny... a to s dětma vážně nechceš :-[]
Jinak k tomu CNG:
OIII měla 50l benzinu a 15kg CNG = kombinovaný dojezd reálných 1050km (750+300), projel jsem s ní celé Pobaltí (tady jsem měl dojezd 1150km) a pak celá Dánsko :yes:
OIV je slabší, díky nouzové nádrži 9l benzinu + 18kg CNG = kombinovaný dojezd reálných 520km (120+400). v klidu s ní dám to Lipno na otočku, což mám reálně vyzkoušeno.
Nicméně CNG plnička je v každém větším městě, aktuálně s cenami 45-50 kč/kg, ale už jsem viděl i méně a samozřejmě i více. Plná "nádrž" je za 5minut, tj. podobně jako benzin a jedeš dáĺ :yes:
Pokud nejsi topmanažer, coz je ve zdejsi diskuzi vetsina, tak te rozdil v radu minut nerozhazi...
Kdyz teda umis najit spravnou nabijecku. :D
Treba PRE ma v Ceskych Budejovicich vice 75kw nabijecek.
Jinak tvuj priklad je uplne mimo. Tahle Zafira samozrejme 210km dojede.
Kdybys neco vedel o EV tak vis, jak dojet.
A vis, ze dulezite je nabijet (krome doma nebo v praci) v cili. ;-)
PS Jedna dulezita informace. Na dalnici neni povinnost jezdit 130km/h. :D
Zvolnenim na 110 ziskas hodne dojezdu. S takovymto autem obzvlast! ;-)
Ale to uz jsme opet u poznamky o topmanažerech...
Kdybys ses nad tim trochu zamyslel, tak nikdy nenapises hloupost o 3,5 hodine. :no:
Jasně, to je přesně příklad EV fanatismu. Já nebudu jezdit = táhnout se v pravým pruhu 110kmh. Dálnice je tu od toho, aby ses dostal rychle, tam kam potřebuješ. Většinou se na dálnici pohybuju 140-150kmh, ať ta cesta utíká. Nebudu se přizpůsobovat nedokonalé technologii, abych dojel. Pojedu tak, jak budu chtit já a ne auto ;-) Poslední, co bych chtěl, je tvrdnout s dětma v Budějkách na nabíječce… Proč bych měl dobíjet v cíli, když s benzinem budu mít ještě 3/4 nádrže a pokud pojedu s CNG tak půlku + rezervu benzinu, nemusím se o auto vůbec starat ;-)
Btw ta kraksna v článku tam nedojede, stejně tak to hodnotil v testu Hrubis (měl tuším Citroen), byl rád, když se dostal na 180km dojezdu s prázdným autem a ideálních teplotách. Na rozdíl od tebe to auto testoval a není důvod mu nevěřit…
Btw nezapomínej, že EV fans jezdí systémem 80-10%, jak jste to tu všichni do jednoho tvrdili :yes:
Auto má fungovat za všech podmínek, nejen za ideálních.
Ono je to jak s baterkama Stamina vid - v ideláních podmínkách v laborce tvrdili, že na ně bude hrát walkman 15 hodin, v reálu na cestách hrál lidem s bídou 5. :-)
Benzínové auto na LPG má na obě nádrže v klidu dojezd 800-1500 km, dle typu a velikosti nádrží.
Vlastně nemusím jezdit vůbec nikam a dojezdu bude mraky ;-) Cíl sluníčkářu - znepříjemnit všem osobní mobilitu, aby zůstali doma na prd*eli, chodili jen do práce a platili daně… :no:
Jen vyvracim pitomosti, viz Hrubis a idealni podminky, co pises ty nebo nekdo jiny o zivotnosti baterek deset let.
Kdyz chces psat o cestovani elektromobilem, tak se s nim nejdriv nekdy svez!
A promluv si s majiteli EV.
Ale musel bys take poslouchat, co ti rikaji. ;-)
to co udela fotovoltaika a vitr, to usetris na plynu
greendeal je dobrej, ale chyba byla spolehat se na plyn z roSSiji
byt u nas podil OZE jako v nemecku, tak nase rocni spotreba plynu nahradi uhelne i jaderne elektrarny, kdyz plyn prezenes pres turbinu
a odpadnim teplem zatopis
Problém OZE je, že sú to občasné zdroje energie. A skladovanie energie je problém (resp. nie je, lebo ani skladovanie nie je :-! ).
Ja im každopádne fandím, ale majú svoje limity a tie si treba dobre uvedomovať.
Navyše, výroba ocele, plastu, cementu a hnojív je naviazaná komplet na fosílne palivá.
Takže skutočný efekt stoviek miliárd EUR, ktoré Nemecko investovalo do OZE za 20 rokov je zníženie závislosti primárnej energie na fosílnych palivách o pár %. Tak sa dostali z 84% na 75%-76,4% (rok 2021 rôzne zdroje). Po 20 rokoch intenzívneho úsilia... aj vďaka tomu, že celková spotreba klesla z cca 15 peta Joule na 12,2 peta Joule.
Uvidíme ako sa pomer zmení po započítaní zavretých jadrových elektrární.
Odpoveď je doteraz skutočne viac v nižšej spotrebe ako v OZE. A nie v generovaní týchto predražených a energeticky náročných EV dodávkych (hlavne pri nízkom nájazde nebudú ekologickejšie ako ich spaľovacie alternatívy).
Peugeot padá o 30%, Citroen o 30%, Fiat o 30%...
Toyota roste o 12%
každý si to promysli sám, Stellantis stále vydělává takže nevadí když budou továrny vyrábět o 30% míň, a že bude víc nezaměstnaných .... Stellantis přece neposkytuje sociální služby, že :-)
No tak jistě... dovedeno do extrému... kdo nic nemá, může jen růst.
A budoucnost bude elektrická, bylo rozhodnuto.
Jen v té budoucnosti holt ještě nejsme a pro dodávky a polododávky to platí dvojnásob. PSA udělali krok do prázdna a jejich chování k zákazníkům je ostuda (kamarád pořád ještě nedostal auto objednané před 20 měsíci, posledního půl roku ani nebyli schopní říct jestli auto nakonec bude nebo ne, teď to teda nakonec vypadá dobře).
Tvůj kámoš musí být obrovský srdcař a pohodář se spoustou času. Osobně bych 20 měsíců nečekal ani na Prius ani na Teslu (každý ví, jak moc bych je chtěl), samozřejmě hypoteticky kdybych na tato nová auta měl peníze. Přesto bych 20 měsíců nečekal. Šel bych tam, kde se nečeká a když by nebylo vůbec žádné nové tak klidně i do bazaru.
Víš co je to salámová metoda? Objednáš na jaře, slíbí ti to na léto. Pak to posunou na podzim. Pak na jaro.
Jo, klidně ti vrátí peníze a zruší objednávku... jenže auto v mezičase podražilo o 100t.
V listopadu prý šlo do výroby, už má přidělené VINko... ale prý jsou teď zase vytížené kapacity pro přepravu aut...
Kamarád zejména auto má, fungující... tak na to vyloženě nespěchá. Ale ne že by nebyl na...štvanej.
Z pohledu akcionářů ano. Tesla už dvě čtvrtletí po sobě vyrobila výrazně více aut, než dokázala prodat. Bude muset snížit ceny, čímž klesne ziskovost. A to v situaci, kdy za celou svou historii nevyplatila ackionářům ještě ani jednou dividendu.
Nechápu , elektro dodávku za tyto peníze koupí kdo?
Mizerný dojezd , možná do města , ale to stačí menší auto.. :no:
Cena je šílená , životnost baterek po 10 letech nulová..děs! :no::no:
Cituji:
"Oproti svým koncernovým sourozencům pak Toyota Proace Elektric nabízí velmi solidní záruku na baterie. Ta potrvá 15 let (nebo do ujetí milionu kilometrů) a současně výrobce garantuje, že kapacita baterií nemá klesnout pod 75 % původní hodnoty."
Lepsi je neco o tematu vedet, nez zacnes psat do diskuze. ;-)
Ok, neni problem. Staci napsat: ,,To jsem nevedel. Zadny drahy krap! Od ted uz budu komentovat EV jinak. Tahle dodavka vydrzi to co dve dieselove, takze jeji cena je spolu s nizkymi provoznimi naklady ospravedlnitelna." ;-)
Bravo Toyota :yes:
Skvely identicky Opel :yes:
Znacka: dlouha zivotnost, nizke provozni naklady, spolehlivost, nulove emise - i po 15i letech! :yes::yes::yes:
PS Ukaz mi jine auto se zarukou milion km / 15 let. Na cokoli...
Haha a všechno zadarmo viď? Dieselová dodávka bude za 15 let jezdit pořád stejně se stejným dojezdem (nádrž se lety nezmenšuje) a když něco nebude fungovat, opravíš to za pár korun a jedeš dál ;-)
Máme tu hezkou fakturu za výměnu baterie v USA, jedná se o Chevy Volt, nájezd 70 489 majlí, výměna proveden v Roger Dean Chevrolet 23.8.2022. https://www.deanchevy.com/
Cena za výměnu baterie 29 800 ,- USD, při současném kurzu 666 000 Kč.
to se vyplatí vid u auta s nájezdem 113 000 km. Můžu ti poslat sken té faktury.
Milion to neda ani omylem, to je jen vlhky sen vsech masirovanych radoby ekologu... A nulove emise taky nema, tu elektriku musis nekde vyrobit.. A treba polaci jezdi s EV za 142g na km.. Kde ze je ta nula?? Plus tezba devastujici prirodu, baterie, ktera sama ztraci kapacitu.. Nevim, nevim, ale kdyz natankuji benzin, naftu, LPG a rok to auto bude stat, porad bude plna.. A co baterka, taky bude plna??