Vstup automobilky Volvo do segmentu SUV je krokem bezmála průlomovým. Model XC 90 jsme měli možnost vyzkoušet již před půl rokem, klasický redakční test ale ukázal, jak se vůz projevuje v typickém českém provozu.
nejelo to, jen co je pravda. Ale třeba takovej Tureg 2,5tdi, Cayenne VR6, ostatne ani Tureg V10 nejel taky. Dneska je to jinde a v základu už to jezdí opravdu důstojně.
Tuareg V10, že nejel taky? Vedle tohohle stojícího kusu železa to bylo Ferrari vedle škody 100 a tomu dnešnímu základu (čtyřválec 173+10 kW) o kterém tvrdíš, že jezdí důstojně, by turek V10 ještě dnes ujel s prstem v nose.
ja teda nemyslel xc90 ale suv vyssi tridy obecne. Tureg v10 jel hur nez soudoba 530d a ve vysledku stejne jako oktavka 1,8t rs. Na to co to bylo bida. Krom toho hmotnost vyssi nez dnesni ev. Ostatne i na tu xc90b5 bych si vsadil vic nez na turka v10. Ale vem si jak se hejbe dneska x5 40i…
Tak to máš dokonale pomotané třídy, tehdejší 530d ani oktávka 1.8T nejsou/nebyly ani zdaleka SUV vyšší třídy. Dobovým konkurentem Touarega V10 v naftě byla X5 3.0d, která za Touaregem V10 silně zaostávala (160 kW 500 Nm versus 230 kW 750Nm), sice ne o 10 parníků jako ta dobová XC90, ale stále o parník. A srovnání se soudobou XC90 B5 máš tady https://zeperfs.com/…uel8649-1082.htm
20 let starý turek té XC90 ujede v jakémkoliv jízdním režimu, rozdíl v pružném zrychlení 80-180 je pak docela propastný.
Takže pokud Kankunen napsal, že stará XC90 v naftě zoufale nejela, tak ano, nejela a ve své době to bylo nejpomalejší velké SUV v dieselu. Napsat, že soudobý turek V10 také nejel, je nesmysl, na svou dobu (a třídu) to bylo nejrychlejší naftové SUV. Sice asi dost poruchové, ale to je jiná diskuze.
.
Prva xc90 obzvlast s motorom V8 bola uz jednou nohou v premii... prva xc90 bola fakt paradna o com svedci aj fakt ze sa vyrabala dlhych 12 rokov ... skoda uz tohto dnesneho nezazivneho smerovania celeho nezazivneho volva... ale nic netrva vecne... tie spravne casy volva sa ale snad este niekedy vratia ... drzim palce...
Řídil sem tu V8, to jelo hezky, ale jen velký motor prémii nedělá, nicméně to auto na svou dobu bylo slušné a asi bych se nebál říct, že to částečně prémiové auto bylo, měl jsem tehdy srovnání třeba s korejskými SUV takové velikosti (jiní je tehdy ještě moc nevyráběli) a to Volvo bylo hodně jinde.