To je škoda, mohli by nám ukázat, jak na silnější nabíječce, než je 270 kW (takže třeba 300 kW ???) dokáží nabít 75 kWh za 25 minut.
300/60=5x25=125kWh. ??? Nojo, já zapomněl, že u EV je vše "až"
Výkon "až"
Dojezd "až"
Rychlost nabíjení "až"
.
.
.
Takhle to na 50 kW stojanu bude zase za hodinku a půl nabíjení na hodinku a půl svižnější jízdy po dálnici...
No a nezapomeň, že je tam často o 5-10% víc.
A hlavně ten výkon můžeš i použít a nebát se, že nedojedeš, jako s EV, kde se šolícháš za kamionem, abys dojel na nejbližší stojan něco si tam přečíst.
:-)
Vem si auto se vzduchem chlazenym mezichladicem vzduchu. Zastav v lete kdyz je vedro na cervenou na krizovatce a pak se prudce rozjed.
A pak prijd a muzeme zacit diskutovat.
PS: nesnasenlivost ev je zalozena na vyuzivani neznalosti lidi.
Teoretik se ozval. Přesně kvůli tomu jsem si vybíral motor, abych mohl v létě vystřelit od semaforu k semaforu o 0,0001s rychleji. Zato v táhlém stoupání na dálnici ve 150 km/h, tam už o výkon nejde. :D:D:D:D:D:D
:-)
Je to k tomu vykonu o kterem pises, ze ho mas “vzdy”.
Nebo ještě jednodussi priklad pro tebe, zapni si u ice klimatizaci.
Az pochopis techniku tak zase nekdy napis…
Ty mi něco povídej o technice... :D:D:D
Tvl, u auta nad 100 koní o klimě vůbec nevíš. Kolik kW má asi odběr kompresůrek?
Napiš nám to. Navíc to se týká prvních 500 m jízdy, než to trošku vyvětráš a pak už to jen klesá a klesá.
Zrovna nedávno jsem to tu s někým rozebíral. Vypnu klimu a spotřeba 0,5l/h. Zapnu klimu a spotřeba 0,5l/h. Masakr. Podle ADACu měla u průměrné zdechliny před 15 lety automatická klima tak velký vliv, že prej to žralo mimo město o 0,09l/100km víc. Masakr. Dnes je to mnohem méně. Takže kvůli tobě, že seš to ty, tak 2-3% výkonu. Podle toho, jestli máš litrovou zdechlinu, nebo něco většího. U třílitrů a vejš je to již zcela akademická debata.
Takže vezmeme ten horší model, že výkon bude jen o 5% vyšší, než udávaný, ale klima sežere děsivé 3% a zbyde nám +/- o 2% vyšší výkon, než na papíře.
Zatracený ICE.
Ještě štěstí, že EV klimu nepotřebuje, to se chladí na slunci samo :D:D:D
EDIT: Ještě jsem koukal na 2 roky starý test ADAC a opět použili "super moderní a super výkonný" pohon Octavia 1,6 a chladili tak, aby vzduch ve výdechu byl o 10°C chladnější a zvedalo to spotřebu o 6-9% podle rychlosti, kde byl ale požadavek na výkon mezi 5 až 20 koňmi.
Takže při požadavku plného výkonu se dostáváš na hodnoty okolo, resp. pod 1% u zdechliny do 100 koní.
Nehledě na fakt, že u mnoha ICE existuje finta, kdy se při kickdownu klima odpojí, nebo sníží výkon tak, aby šlo maximum na kola. Uměla to už i Fabia 1.
Je legracni, jak se posmivas systemu (nabijeni), ktery NENi definovatelny jednim cislem...
https://media.porsche.com/…taycan/das-laden#…
in around five minutes, the battery can be recharged for a range of up to 100 km (according to WLTP). The charging time for five to 80 per cent SoC (state of charge) is 22.5 minutes in ideal conditions at an 800-volt charging station, with a maximum charging capacity (peak) of up to 270 kW.
Tohle je soucasny Taycan.
Musim te poucit, ze na cestach, kdyz si zadas nabijeni do navigace se podminky muzou priblizovat idealnim.
Mohl bych te pozadat, abys tu nefabuloval pod timto clankem s hodinou a pul?? Misto techto zbytecnych diskuzi si zkus neco zjistit o nabijeni (a provozu) EV. ;-)
PS Vazne tvuj spalovak v Alpach ve 2.000m nm dava plny vykon? EV ano. ;-)
Vazne vytacis studeny motor v zime, aby dal plny vykon? Pro EV toto neni problem.
Neboj, něco o tom vím... Prostě "up to" , až, když, můžou, možná, někdy...
Mě zajímá svoboda, operativnost a dojezd. A když se motám v "divočině", tak chci mít klid a ne řešit nějaký pojebaný aplikace a nabíječky. A ve 2000 m.n.m. jsem 2x za rok a šourám se tam na dvojku, abych nepřejel sviště. Takže je možné, že tam pár kW chybí, ale to je v tu chvíli nepodstatné. Zimní starty jsou jediné mínus, ale opět spíš pro nějaké neurotické závodníky. Já než se vymotám z města, ohřeju to zlehka a po dalších 5 minutách za městem už se dá jet normálně a po 10 naplno. Když teda nejsi prase. Zde souhlasím, že má EV navrch. Jenže já nepotřebuju plný výkon při výjezdu z města na státovce v koloně. Tam mi stačí pár desítek kW a do 2.000 otáček. Ať pak se mnou jede EV 400 km tam kam jedu já, ne kde je na mapě nabíječka. Ať jede mým tempem po dálnici, v cíli ať se věnuje obchodu místo nabíjení a pak zase ať se mnou jede fofrem zpátky a zase bez nabíjení.
Pro mne je zcela nepodstatné kolik má EV kW. Vím, že jich může mít zbytečně hodně. Ale k čemu mi jsou, když pak stejně jedu na 20-30kW, abych se někam doplazil? Mě jsou jen k smíchu ty marketingový sliby, co by jakože na chvilku mohlo jít, kdyby toto a tamto a támhleto... Mě to nezajímá. Já chci sednout do auta, kdykoli kdekoli a jet kamkoli a nic neřešit.
od tebe uplnej fanatismus. Nedostatky spalovaciho motoru po strane vykonu a provozu jsou naprosto zanedbatelny. Vykon vs nadmorska vejska je znat na par pasech v alpach a hlavne u atmosfer. Pravda, atmo v12 tam uz fakt nejela jako dole. Resit vykon v zavislosti na teplote jsou jednotky procent a to maximalne. A kde mas zavislost vykonu na nabiti baterie (znat kazdej cyklus), viz enyaq apod ale totez tmx s poslednima 20 a min %. Komfort pouziti takze nenechavat plne nabity, nenechavat v zadnym pripade vybity v mrazu, davat nabijecky predem do navi… A bez toho viz test taycanu od elektrodad, kde to jede docela pomalu. Vykon dlouhodobe, a kde jako?! Tmx nouze, ix 60 viz test na fdrive (a to vytahuju testy od zastancu ev nebo svoje zkusenosti).
Zatim proste neporovnatelny rozdily stran dojezdu ale taky jizdnich vykonu. Spalovaci auto mi do nouze krom SL 600 (dvakrat za 10 let co to mam) nespadlo nikdy (no a teda krom zeniny a6c7 a tatovy c6..). Zatimco ev das nouzi za testovaci vikend. Zatim to jsou hracky pro fandy krom par okrajovek (za me ix, i4, prej megane a taycan). A to netaham tmy kde se ceka uz dva mesice na celni sklo.
edit:
mercedes me a dalsi sajratjy aby ti chodily faktury z italie za euro kwh?! Jako kde to jsme, proc to sakra nejde zaplatit penezma na pumpe?! Takze potrebuju budto cip automobilky (a platit krom “svejch” stojanu nesmysl) nebo mit tisic cipu a smluv (viz doted vyhodny pre vs ten mercedes). Tak vytahni cenik pre, uz se na tebe passat tdi evo tesi aby ti rekl ze jezdi za polovinu…
:D:D:D
Moderněji uvažující jedinec zvládající obchod u nabíječky. :D:D:D
"Dobrý den zákazníku. Máte u vás nabíječku s výkonem alespoň 100kW?"
"NE!"
"Aha, no tak já k vám nejedu a sejdeme se u Kauflandu na parkovišti. Vezměte si sebou ty výkresy a zboží přehážeme z kufru do kufru a pak pokecáme na parkovišti, nebo v krámě, nebo si můžeme zahrát prdící aplikaci, kdyby pršelo."
"Cože?!?!?! Děláte si ze mě ***?!?!?!"
"Ne, to bych si nedovolil. Já jsem jen progresivní majitel EV a jsem moderně uvažující a nemám kde jinde to nabít, když vy jste takový zaostalí cocoti a nemáte stojan."
Tutututut.... Konec posledního hovoru.
Však tak to je správně, tak to má být.
Je potřeba postupně zničit všechny fosílie. Zrušit zemědělce, cestáře, zedníky, závozníky, obchodníky, zdravotníky, pekaře, servisáky, tesaře, truhláře, ...
Prostě si tam dosaď cokoli přežitého.
A nově budou všichni sedět v Metaversu a budou to jen samí Youtubeři, investoři, influenceři a šedesátipohlavní kumdy a budou jezdit v EV.
Jenom nějak vynechávají drobný mezičlánek, kde se to všechno jako vezme. Kdo jim sklidí a doveze ty třešně a nadojí (no vlastně sojový ne) mlíko do toho jejich Latte? Kdo jim opraví silnici, kdo jim ušije trenky na tu jejich retardovanou ***, kdo jim spraví silnici a upeče novou pnojmatiku na to jejich EV, kdo je nakrmí, jestli teda nežerou jen hydroponický klíčky co jim rostou za oknem... A co když se to okno rozbije? Zavolají influencera, když sklenář nebude???
Tohle je ten trend, kterej se tu dětem vrývá pod kůži hůř jak islámská indoktrinace... A nevím, kdy a kde tahle spirála smrti skončí?
Ale ty vůbec nebereš v úvahu pokrok. Třeba já jsem již od dětských let připraven na jezdící chodníky ve městech, na potraviny zdarma, na dovolené na Měsíci...
Když tě to nebaví, tak sem nechod a nepiš tu své zelené ieologické báchorky. Máš po problému .
Nikdo tu na to není zvědav. Založte si s EV fanatiky a těmi 3 borci, co tu maj dohromady 300 fake nicků vlastní diskuzní pataofrmu, a můžete si tam foukat pod pytlíky navzájem od rána do noci.
Kde by to vzali, dovezou to z Indie a Číny, která to vyrobí z překoupených surovin z Afriky, Ruska, zemí bývalého CCCP + Jižní ameriky a doveze sem a tady na to napálí ještě clo že to není CO2 fiendly.
Takže ušetřené emise 0, nebo leda v tom, že produkt si v roce 2035 koupí oproti roku 2015 pouze 50%, protože ožebračený lid EU na to nebude díky mičurisnké greendealovské politice peníze.
A o to vlastně jde, udělat z lidí žebráky a tím dosáhnout snížení spotřeby, že :) Novodobý otrok nepotřebuje nikam cestovat, jen na kole z Hokny domů do pronajatého bejváku a spát a ráno nanovo. A aby vydělal tak na nájem, cvrčky a tofu a jutovou tašku a tričko z Bangladéše, víc nesmí potřebovat. Musí se zachránit planeta a suroviny pro elity.
A 10% elit dál bude lítat na světová fora tryskáčem, dávat si vodu z ledovce a k tomu jelenní paštiku a kubánský doutníček a 40letý konak.
Nojo no Trofime, si nesmíš kupovat 1,2 hatapák a osadit to 130 kg mamimou a 3 dětičkama , do kufru dát 3 pytle rašeliny a 6 truhlíků tulipánů ,pustit klimu a snažit se to rohuzlákat do kopce.
To poznáš že si pustil klimu.
Když si koupíš V8, tak nepoznáš že to má klimu a při 110 před kopcem to točí 2100 otáče a na vrcholu kopce to točí 2220 otáček.
Tak jediné EV, co dávalo smysl bylo Citigo-e za 459tis Kč, ale to zařízli a místo toho je e-Up za 699tis = minimální prodej :no: Elektrický Macan je úplná zbytečnost…
Nikdy nedělal? A co před pár lety všechny ty Tipa, Peugeoty 301, Základní Megane 1.6, Dacie atd. pod 300.000,- Kč Takovej Logan stával před 10 lety 160.000,-
A co jako? Já nemůžu za to, že si každej lojza radši koupí BMW v rozkladu, než novej Mégane. Spousta lidí v té nedávné době, kdy auta byly za hubičku měla v hlavě vzorec, že na nový nemá a nešla se ani podívat a ani zeptat. Prostě rovnou bazar. Takže radši stočenku za 250, místo novýho se zárukou za 320. třeba. Nehledě na financování, kde v bazoši buď cash, nebo výhodný úrok 22%RPSN a u dealera úrok 0%, nebo do 3%.