To je neskutečné jak lidé blázní.Měli jsme tenhle křáp a když píši křáp,tak jsem hodně shovívavá.Za to bych nedala ani 3300 kč.Co z toho ten kupec bude mít?Na nějaké jízdy delší než 50 km ten kostitřas ani není stavěný.Takže si ho pstaví před dům a bude ho oprašovat a utěšovat se že mu ostatní závidí.Jak řekl Einstein:vesmír je možná nekonečný,ale lidská blbost rozhodně!
Přesně tak. Ona vůbec standardně nabízená barevná škála prvních ročníků Favoritu (i posledních ročníků řady 742/743) byla tragická. Asi nejodpudivější byla "tabáková hnědá" připomínající průjmovou stolici, hnědá na Favoritů nebyla o moc lepší. Nebo taková podivná modrošedá či slonová kost na Fáčku... Ani ta zelená nebyla nic moc. Prostě děs, ale hezčí odstíny tehdejší n.p. Barvy laky prý nebyl schopen dodávat, protože prý nebyly devizy na potřebné pigmenty, dovážené z kapitalistické ciziny... :-O:no:
Však měl taky model 136 L pohotovostní hmotnost jen 845 kg (na co nejmenší hmotnost byl v zadání projektu Š 781 od tehdejšího Ministerstva všeobecného strojírenství kladen velký důraz). U 3,8 m dlouhého auta se z dnešního pohledu jedná o naprosto neuvěřitelně lehké auto. A jelikož tehdy Škodovka vůbec neměla přístup k žádnému vysokopevnostnímu plechu, jinak to ani dopadnout nemohlo... Že je Fáčko tvrdé se tedy rozhodně neříkalo, právě naopak. Stačí si vzpomenout na jeho spoustu promáčklých kapot po jejich "nevhodném" zavření. Na druhou stranu je fakt, že tehdejší konkurence Fáva na tom s robustností a pasivní bezpečností nebyla o moc lépe. Snad s výjimkou první generace Seatu Ibiza, ale tomu právě byla vyčítána vysoká pohotovostní hmotnost (lehce nad 900 kg při délce jen 3,68 m, tedy výrazně menší, než měl Favorit). A to tato hmotnost byla udávána u 3dv. verze, 5dv. přišla až později.
Ona bola celá kisňa dosť mäkká. Bolo to plusom pri nárazových testoch, kde mäkké plechy zabezpečili dobré hodnoty spomalenia pri náraze a deformácii karosérie, mínusom pri neopatrnej výmene kolies - auto na zdviháku, koleso dole, a jak si vtedy otvoril predné dvere, riskoval si prasknutie čelného skla.
Favorit mal mäkké plechy, ktoré sa ochotne deformovali. Preto bol náraz do určitých rýchlostí mäkší a pre posádku bezpečnejší, pretože spomalenie nedosahovalo príliš vysoké hodnoty. Väčšie nárazy samozrejme dopadli zle, pretože ako píšeš, pevná bezpečnostná kabína nebola. V čom je to kravina, alebo sa to vylučuje s tým, čo si napísal ty?
Jo, jo, bylo to tak. První, co bylo třeba po koupi Fáva (i Feldy) udělat, byla instalace pořádné rozpěry předních podběhů. Felicie 1.6 a 1.9 D (a 1.3 MPi s ABS) už ji měli dokonce z výroby. :-)