Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Na prodej je takřka nejetý Favorit. Auto s 6873 km zaujme i úžasnou barvou

19 komentářů

Václav Falc
To je neskutečné jak lidé blázní.Měli jsme tenhle křáp a když píši křáp,tak jsem hodně shovívavá.Za to bych nedala ani 3300 kč.Co z toho ten kupec bude mít?Na nějaké jízdy delší než 50 km ten kostitřas ani není stavěný.Takže si ho pstaví před dům a bude ho oprašovat a utěšovat se že mu ostatní závidí.Jak řekl Einstein:vesmír je možná nekonečný,ale lidská blbost rozhodně!
Motorář
Co je na té barvě úžasného, vždyť hnědá beduinská 2105 se stříkala i na 742 a jsou podstatně méně výdané barvy na Favoritu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Navíc tyhle základy všech základů jsou poměrně časté. Minimálně mezi zachovalými kusy.

Naopak si opravdu nepamatuji, kdy bych viděl naposledy někde v nabídce zachovalou a téměř nejetou LS.
traveldrive
A k čomu je taký starý šrot skoro s nulovým nájazdom dobrý. Leda tak do múzea a na podobný účel existuje množstvo oveľa zaujímavejších áut.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není to žádný šrot. Favorit je sběratelsky i historicky rozhodně zajímavý.
Arese
Přesně tak. Ona vůbec standardně nabízená barevná škála prvních ročníků Favoritu (i posledních ročníků řady 742/743) byla tragická. Asi nejodpudivější byla "tabáková hnědá" připomínající průjmovou stolici, hnědá na Favoritů nebyla o moc lepší. Nebo taková podivná modrošedá či slonová kost na Fáčku... Ani ta zelená nebyla nic moc. Prostě děs, ale hezčí odstíny tehdejší n.p. Barvy laky prý nebyl schopen dodávat, protože prý nebyly devizy na potřebné pigmenty, dovážené z kapitalistické ciziny... 😲 :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to tak. Jiné barvy neuměli.

Ale byla i doca líbivá žlutá. Bílá byla taky v poho. A červená taky šla.
Arese
Tak tak, bílá Favoritku mimořádně slušela, hezky totiž kontrastovala s černými nárazníky. 😄 :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
že je tvrdý, ale on byl ve skutečnosti měkký, jen ta konstrukce byla jak z bahna. Němci to okamžitě vyztužili.
Arese
Však měl taky model 136 L pohotovostní hmotnost jen 845 kg (na co nejmenší hmotnost byl v zadání projektu Š 781 od tehdejšího Ministerstva všeobecného strojírenství kladen velký důraz). U 3,8 m dlouhého auta se z dnešního pohledu jedná o naprosto neuvěřitelně lehké auto. A jelikož tehdy Škodovka vůbec neměla přístup k žádnému vysokopevnostnímu plechu, jinak to ani dopadnout nemohlo... Že je Fáčko tvrdé se tedy rozhodně neříkalo, právě naopak. Stačí si vzpomenout na jeho spoustu promáčklých kapot po jejich "nevhodném" zavření. Na druhou stranu je fakt, že tehdejší konkurence Fáva na tom s robustností a pasivní bezpečností nebyla o moc lépe. Snad s výjimkou první generace Seatu Ibiza, ale tomu právě byla vyčítána vysoká pohotovostní hmotnost (lehce nad 900 kg při délce jen 3,68 m, tedy výrazně menší, než měl Favorit). A to tato hmotnost byla udávána u 3dv. verze, 5dv. přišla až později.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já nemyslel plechy, já myslel podvozek.
TT
Voči Š120 bol mäkký.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale na dírách více třískal, protože měl motor vpředu. Byl to jen pocit.
TT
To je možné. Každopádne mali kolesá väčší zdvih ako na stodváckach a odlišná koncepcia sa chovala celkom inak.
TT
Ona bola celá kisňa dosť mäkká. Bolo to plusom pri nárazových testoch, kde mäkké plechy zabezpečili dobré hodnoty spomalenia pri náraze a deformácii karosérie, mínusom pri neopatrnej výmene kolies - auto na zdviháku, koleso dole, a jak si vtedy otvoril predné dvere, riskoval si prasknutie čelného skla.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To píšeš pěknou kravinu, současná auta mají deformační zóny a pevnou kabinu. To jaksi Fáčko nemělo.
TT
Favorit mal mäkké plechy, ktoré sa ochotne deformovali. Preto bol náraz do určitých rýchlostí mäkší a pre posádku bezpečnejší, pretože spomalenie nedosahovalo príliš vysoké hodnoty. Väčšie nárazy samozrejme dopadli zle, pretože ako píšeš, pevná bezpečnostná kabína nebola. V čom je to kravina, alebo sa to vylučuje s tým, čo si napísal ty?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ted uz jo
Arese
Jo, jo, bylo to tak. První, co bylo třeba po koupi Fáva (i Feldy) udělat, byla instalace pořádné rozpěry předních podběhů. Felicie 1.6 a 1.9 D (a 1.3 MPi s ABS) už ji měli dokonce z výroby. 😄