Novinky
Celé čínské MG, vážený pane Ja Prvni 123, je zhmotněním především západní nenažranosti a svým způsobem i lenosti a touhy po větších ziscích a na druhé straně čínské píli, skromnosti a pracovitosti. Nemyslím si, že čínský způsob života a jejich agrese přivedla k bankrotu spoustu západních firem, které si potom v souladu s "neviditelnou rukou trhu" koupil z rozvrácené Evropy někdo, kdo na to měl. Stejně jako po II.WW byl zhmotněním amerického způsobu života nákup mozků z válkou rozvrácené Evropy. Za rozvrat aevropského trhu s auty a za likvidaci evropských výrobců si můžeme my sami. Já a asi ani Vy se toho už asi nedožijeme, ale věřte tomu, že ti mladí s nejmodernějším Huaweiem u ucha se tomu bránit nebudou. P.S. - máte představu, kolik stojí Škoda Fabia ve výbavě "holátko"?
za rok 2022 (a to se v čr prodávalo MG až někdy od července) 410 ks prodaných aut.
Letos čekám 900-1300 ks.
Čína brzy zcela ovládne evropský automobilový trh.
Poděkujte zeleným utopistům a prosazování EV
Letos čekám 900-1300 ks.
Čína brzy zcela ovládne evropský automobilový trh.
Poděkujte zeleným utopistům a prosazování EV
S tým utopisti a aktivisti nič nemajú. Je to politika, na ktorú bežný človek nemá žiadny dosah ani vplyv.
..že na to, že MG je na trhu pouhý rok a je to de facto nová značka, tak se s cenami moc nepodbízí. Jsou na úrovni Hyundai Tucson či Kia Sportage. A to jak motory, tak výbavou. Jasně, ve vyšších výbavách je to už jiná písnička, ovšem čekal bych u MG jinou cenovou politiku.
SY Korando je jistě lepší volba. Toto nenabízí za vyšší cenu nic navíc, spíše naopak, neumí ani 4x4.
Auto stojící na ukradených technologiích, mimořádně levné pracovní síle, a zneužívající levně koupené britské značky...
Je všechno možné, jen ne sympatické.
Jediným úkolem je rozvrátit evropský trh s autama a likvidace evropských výrobců.
Já už se toho snad nedožiju... ale vy mladší, braňte se!
😒
Vec sa má tak, že jedna veľká automobilka s troma diamantmi v znaku sa rozhodla to v Európe akosi zabaliť. Teda presnejšie, Nissan sa rozhodol. No a teraz to vysvetli celej tej predajnej sieti, ktorá v Európe vznikla za posledných 40 rokov. Importéri sa naštvali. A sú medzi nimi fakt veľkí hráči s dobrými právnikmi a hrozbami veľkých žalôb. A tak zrazu tri diamanty pokračujú, len akosi sa menia na preznačkovaný jeden diamant. To predajcov z biedy nevytrhne.
A tu sa už dostávam k MG. Jednoducho príde celkom logicky snaha nájsť alternatívu, aby ti ako importérovi díleri nevyplakávali, že nemajú z čoho žiť (to sa úplne reálne deje). Takže dvere čínskym výrobcom otvárajú európski importéri sami a toto je len jeden z mnohých príkladov.
Je niečo iné kupovať lokálne potraviny a podporiť domáci trh. Ale keď prídeš do showroomu a povedia ti, že SUV s benzínovým štvorvalcom nemajú alebo ho najbližší rok nevedia dodať, prípadne si zaň pýtajú v rozumnej výbave 40-tisíc, no tak prídu na rad alternatívy.
Aby som ti to zhrnul, za tento stav si môže Európa sama a mnohí výrobcovia tiež.
Už pred rokmi som tu písal, že Číňania nás, ak budú chcieť, utlčú hoci čapicami. A ono sa to deje, ešte im pomáhame.
Dong Feng by som s MG neporovnával a to už len kvôli servisnej sieti a záruke. V BA už Dong Feng zakapal, drží sa tuším len v Košiciach. MG tento rok otvára ďalšie predajne, bude ich mať na Slovensku 12 aj so servisom, no a 12-ročná záruka.
Podľa mňa je HS auto, ktoré bude lákať zákazníkov, ktorí chcú takú tu klasiku, zistili napríklad, že by inde dlho čakali alebo už nezohnali obyčajný štvorvalec. Musím povedať, že za mňa je príjemným prekvapením. Známy nedávno kúpil Grandland, ma s tým viezol, trojvalec 1,2, vrźgajúce madlá dverí a také, nijaké. To je príklad, kedy by som ozaj zvažoval aj to MG HS, tuším je to upravený motor 1,5 turbo, čo sa dával do Insignie.
No a potom je tu to menšie ZS a to môže byť pokojne hitom.
Ak výrobca neskrachuje a len odíde z nejakého trhu, väčšinou sa netreba báť, že by neboli náhradné diely, pokiaľ viem, u nás je zo zákona povinný zabezpečiť servis na 10 rokov. Za MG je u nás aj silný medzinárodný importér, takže toho by som sa nebál, ani keby to tu lokálne zabalili.
O cenách nediskutujem, tam súhlasím, hoci teda HS je trochu väčšie a komfortnejšie auto ako Korando.