Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ne VW. Hlavním konkurentem Tesly bude podle Muska čínská automobilka

Hlavním konkurentem Tesly se patrně stane některá z čínských automobilek. Analytikům to po zveřejnění hospodářských výsledků amerického výrobce elektromobilů řekl šéf Tesly Elon Musk. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Zpět na článek
29. 1. 2023 13:59
30. 1. 2023 10:45
29. 1. 2023 15:56
29. 1. 2023 17:00
29. 1. 2023 20:00
29. 1. 2023 20:17
30. 1. 2023 09:35
29. 1. 2023 22:52
30. 1. 2023 16:38
29. 1. 2023 12:14
Vynechávám firmy z Číny i EU
Hlavními profitujícími bude Foxconn, Qualcomm a Google.

Foxconn - spolupráce s nejvíce automobilkami a vlastní továrny všude - nyní USA, Čína, Taiwan, plánují se Indie EU, ... .
Qualcomm - Snapdragon digital chassis, který budou používat všichni
Google - Android

BYD a spol se mohou kdykoliv dostat pod tlak, třeba od dalších Asijců. Foxconn, Qualcomm, Google ne.

Co se týče EU
I mě postihnou ekologické povolenky na benzín a plyn.
Ale EV by vyhrály stejně, jakmile budou baterky za 50€/kWh. Postupně se začnou objevovat velmi levné sodíkové baterky.

Sodium-ion
Cost/kWh of capacity US$40 – 77
Volumetric energy density 250 – 375 W h/L

Legacy carmakers budou mít problémy, protože náklady na ICE se budou rozpočítávat na čímdál méně vozidel, takže dluhy porostou.
Rozbalit vlákno
6
29. 1. 2023 18:12
Re: Vynechávám firmy z Číny i EU
Me se libite vy futuristi. Az budou sodikovy baterky na trhu, tak si EV klidne koupim. Do te doby to je jen fikce. Co je ve vyvoji a mozna nekdy bude me jako zakaznika nezajima. Jsou to podobny sliby jako fuzni reaktory. Ty uz nam mely taky dodavat energii desitky let podle predikci a planu.
29. 1. 2023 20:19
Re: Vynechávám firmy z Číny i EU
No tak to abys už hodně rychle začal šetřit :-) Sodíkové baterky už dnes v omezených množstvích vyrábí několik firem (např. HiNa Battery) a v některých čínských elektromobilech a skútrech mají být už letos.
29. 1. 2023 22:01
Re: Vynechávám firmy z Číny i EU
Tak to jsem na ten zazrak zvedavy :D
30. 1. 2023 13:02
Re: Vynechávám firmy z Číny i EU
A co od toho čekáš? Ještě mizernější energetická hustota než LiFePO, ale zase nižší cena. Do základních EV s malými baterkami ideální.
30. 1. 2023 13:33
Re: Vynechávám firmy z Číny i EU
třeba nižší hmotnost a nižší cenu. S ohledem na fakt co píšeš od toho koukám nemám čekat lepší výkonností parametry :-D
30. 1. 2023 14:44
Re: Vynechávám firmy z Číny i EU
Nižší hmotnost je ale devizou baterek s vyšší hustotou, které jsou naopak dražší. Tohle se prozatím docela vylučuje, jedno nebo druhé.

Levnější to bude, ale lehčí ne. Bude to ještě těžší. Nahrazuje to malé baterky (množstvím kWh), ne ty velké. Třeba Model 3 SR a LR váží skoro stejně, ačkoli mají rozdíl o více než 20 kWh. První má sice méně kWh, ale v těžších LiFePO, takže to ve výsledku vyjde nastejno. Výhodou je cena. Je tam méně kWh a ještě je každý kWh za nižší cenu, proto je to také mnohem levnější. Sodíkové toto ještě zvýrazní. Ještě těžší (což ale u malých baterek tak moc nevadí), ale ještě levnější na kWh.
Avatar - Ernesto de la Cruz
29. 1. 2023 13:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2023 13:59
Tesla a spol
Produkty skupiny VW jsou, pro mě osobně, nezajímavé. Tesla je fajn, doufejme, že se brzo dostanou někam k úrovni prodejní ceny Tesly 3 v Číně (cca 740 tisíc Kč). Tento týden přicházejí z továren skládajících auta v ČR trochu znepokojivé zprávy. Po Toyotě v Kolíně i omezení výroby v Škodě Auto - https://hradecka.drbna.cz/…zuji-vyrobu.html .
Rozbalit vlákno
9
29. 1. 2023 15:48
Re: Tesla a spol
Co je zaujimave na dvoch sedanoch jednom liftbacku a jednom suv? To portfolio teda nestoji za vela
29. 1. 2023 18:14
Re: Tesla a spol
A co by si jeste potreboval za modely? Kolobezku dela Xiaomi 😃
29. 1. 2023 21:59
Re: Re: Tesla a spol
Auto segmentu b, c, kombi, mpv, je toho vela co tesla neponuka
29. 1. 2023 22:02
Re: Re: Tesla a spol
Tak to mi fakt nechybi. Neni snad nutny aby delali vsechno ne?
30. 1. 2023 11:12
Re: Re: Re: Tesla a spol
Nutne to samozrejme nie je, len reagujem na to, ze sa tu niekto smeje z portfolia vw co ponuka hadam vsetko od mini auta po 12valcovy supersport a porovnava to s portfoliom tesly
30. 1. 2023 12:17
Re: Re: Re: Tesla a spol
Já bych neřekl, že jde o srovnání portfolia, ale konkrétního modelu s odpovídající konkurencí od VW ne?
29. 1. 2023 22:14
Re: Tesla a spol
Vim jen o jednom sedanu Tesla (3)... :D

1x liftback (S)

A 2x SUV (X, Y)

S3XY
:yes: :yes:
30. 1. 2023 10:45
Re: Tesla a spol
No a všechny jsou poměrně hnusný, co? ;-)
31. 1. 2023 21:59
Re: Tesla a spol
Už sa preber. Je kopa výrazne škaredších áut ako sú Tesly. Keby mali Tesly benzínové motory, chváliš ich do neba.
29. 1. 2023 15:56
EU prístup
Príliš sme si v Európe zvykli, že nám musí niekto pomáhať, zachraňovať.

EÚ automobilky s rekordným zdražovaním, rekordnými ziskami, prosíkmi vlád o podporu a neefektívnymi investíciami (VW len do infotainmentu/Digital Services chce dať 30 mld, čo je toľko ako stačilo Tesle, BYD a NIO komplet investície za 5 rokov vrátane výstavby nových závodov).

A onedlho budú prosiť o ďalšie prachy na záchranu.
Rozbalit vlákno
7
29. 1. 2023 17:00
Re: EU prístup
To je když VW potřebuje 10 tisíc programátorů na to, co obvykle umí udělat 5ti členný tým.
29. 1. 2023 18:15
Re: EU prístup
Protoze to je nemozny a akce neschopny korporat.
29. 1. 2023 20:00
Re: EU prístup
A než se rozhodnou, tak jim svět ujede o parník :-[] Navíc je to vždy takové “ne”rozhodnutí, nové není převratné a upgrade stávajícího je průšvih…
Avatar - Ji/Ri
29. 1. 2023 20:17
Re: EU prístup
Myslím, že to je plánovaná akce. Stát bude do vw /nejen/ sypat peníze. Pak převezmou správu nebo navýší státní podíly. O to eu jde: socialismus v plném rozsahu. No a pak, když v tom bude pořádná kupa peněz, přijde nějaký chytrý politik a aby vylepšil rozpočet a uklidnil davy, prodá soukromému investorovi. Vše plánované dopředu. A ani nic nového.
29. 1. 2023 22:17
Re: EU prístup
Mas rad spiklenecke teorie? ;-)
Avatar - Ji/Ri
30. 1. 2023 09:35
Re: EU prístup
Kdyby sis viděl dál než na konec vlastního kabelu, tak bych ti to rozvedl. Ale nestojíš mi za čas. Nic osobního.
Avatar - speedfred
30. 1. 2023 21:16
Re: EU prístup
Tomuto by som aj veril, len treba na to čas.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2023 22:52
Ups...
Tolik let lezení Elonovi do zadnice, ba až škrábání se co nejhlouběji, a on se Diessi odvděčí tímhle? Nemilé. A ještě o statisíce zlevnil TM3 a TMY, aby nemělo smysl kupovat ty odrbané shity, co si za ně VW účtuje 1.2M+. Vlastně už se v korporátu hnuly ledy a snížili cenu o 5 tisíc Kč, takže je prémiovka id.3 dražší jen o 95 tisíc Kč. Gratuluji. :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2023 16:38
BYD
sesadí Teslu z trůnu. To je vcelku jisté už jen díky faktu, že komouši pracují na tom, aby západní automobilky byly nežádoucí. Těžká masírka "kupujte domácí", vysloveně naschvály Tesle jak v případě zaměstnanců tak i v případě zákazníků časem udělají své. BYD roste mnohem rychleji než Tesla. A evropský zákazník rád využívá výhod západního systému, ale jen jednostranně a Číňana si klíďo koupí.

Tesle předpovídám osud iPhone. Velký a nezanedbatelný hráč, ale už ne největší.
Rozbalit vlákno
0