Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Ne VW. Hlavním konkurentem Tesly bude podle Muska čínská automobilka

28 komentářů

PowerHouse
Hlavními profitujícími bude Foxconn, Qualcomm a Google.

Foxconn - spolupráce s nejvíce automobilkami a vlastní továrny všude - nyní USA, Čína, Taiwan, plánují se Indie EU, ... .
Qualcomm - Snapdragon digital chassis, který budou používat všichni
Google - Android

BYD a spol se mohou kdykoliv dostat pod tlak, třeba od dalších Asijců. Foxconn, Qualcomm, Google ne.

Co se týče EU
I mě postihnou ekologické povolenky na benzín a plyn.
Ale EV by vyhrály stejně, jakmile budou baterky za 50€/kWh. Postupně se začnou objevovat velmi levné sodíkové baterky.

Sodium-ion
Cost/kWh of capacity US$40 – 77
Volumetric energy density 250 – 375 W h/L

Legacy carmakers budou mít problémy, protože náklady na ICE se budou rozpočítávat na čímdál méně vozidel, takže dluhy porostou.
ryccardo
Me se libite vy futuristi. Az budou sodikovy baterky na trhu, tak si EV klidne koupim. Do te doby to je jen fikce. Co je ve vyvoji a mozna nekdy bude me jako zakaznika nezajima. Jsou to podobny sliby jako fuzni reaktory. Ty uz nam mely taky dodavat energii desitky let podle predikci a planu.
Mino21
No tak to abys už hodně rychle začal šetřit 😄 Sodíkové baterky už dnes v omezených množstvích vyrábí několik firem (např. HiNa Battery) a v některých čínských elektromobilech a skútrech mají být už letos.
ryccardo
Tak to jsem na ten zazrak zvedavy 😁
Mino21
A co od toho čekáš? Ještě mizernější energetická hustota než LiFePO, ale zase nižší cena. Do základních EV s malými baterkami ideální.
ryccardo
třeba nižší hmotnost a nižší cenu. S ohledem na fakt co píšeš od toho koukám nemám čekat lepší výkonností parametry 😁
Mino21
Nižší hmotnost je ale devizou baterek s vyšší hustotou, které jsou naopak dražší. Tohle se prozatím docela vylučuje, jedno nebo druhé.

Levnější to bude, ale lehčí ne. Bude to ještě těžší. Nahrazuje to malé baterky (množstvím kWh), ne ty velké. Třeba Model 3 SR a LR váží skoro stejně, ačkoli mají rozdíl o více než 20 kWh. První má sice méně kWh, ale v těžších LiFePO, takže to ve výsledku vyjde nastejno. Výhodou je cena. Je tam méně kWh a ještě je každý kWh za nižší cenu, proto je to také mnohem levnější. Sodíkové toto ještě zvýrazní. Ještě těžší (což ale u malých baterek tak moc nevadí), ale ještě levnější na kWh.
Avatar - Ernesto de la Cruz
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xylo
Produkty skupiny VW jsou, pro mě osobně, nezajímavé. Tesla je fajn, doufejme, že se brzo dostanou někam k úrovni prodejní ceny Tesly 3 v Číně (cca 740 tisíc Kč). Tento týden přicházejí z továren skládajících auta v ČR trochu znepokojivé zprávy. Po Toyotě v Kolíně i omezení výroby v Škodě Auto - https😐/hradecka.drbna.cz/…zuji-vyrobu.html .
ptr078
Co je zaujimave na dvoch sedanoch jednom liftbacku a jednom suv? To portfolio teda nestoji za vela
ryccardo
A co by si jeste potreboval za modely? Kolobezku dela Xiaomi 😃
ptr078
Auto segmentu b, c, kombi, mpv, je toho vela co tesla neponuka
ryccardo
Tak to mi fakt nechybi. Neni snad nutny aby delali vsechno ne?
ptr078
Nutne to samozrejme nie je, len reagujem na to, ze sa tu niekto smeje z portfolia vw co ponuka hadam vsetko od mini auta po 12valcovy supersport a porovnava to s portfoliom tesly
ryccardo
Já bych neřekl, že jde o srovnání portfolia, ale konkrétního modelu s odpovídající konkurencí od VW ne?
DonVito
Vim jen o jednom sedanu Tesla (3)... 😁

1x liftback (S)

A 2x SUV (X, Y)

S3XY
:yes: :yes:
ericn
No a všechny jsou poměrně hnusný, co? 😉
traveldrive
Už sa preber. Je kopa výrazne škaredších áut ako sú Tesly. Keby mali Tesly benzínové motory, chváliš ich do neba.
Lubo
Príliš sme si v Európe zvykli, že nám musí niekto pomáhať, zachraňovať.

EÚ automobilky s rekordným zdražovaním, rekordnými ziskami, prosíkmi vlád o podporu a neefektívnymi investíciami (VW len do infotainmentu/Digital Services chce dať 30 mld, čo je toľko ako stačilo Tesle, BYD a NIO komplet investície za 5 rokov vrátane výstavby nových závodov).

A onedlho budú prosiť o ďalšie prachy na záchranu.
rohor
To je když VW potřebuje 10 tisíc programátorů na to, co obvykle umí udělat 5ti členný tým.
ryccardo
Protoze to je nemozny a akce neschopny korporat.
ericn
A než se rozhodnou, tak jim svět ujede o parník 😒] Navíc je to vždy takové “ne”rozhodnutí, nové není převratné a upgrade stávajícího je průšvih…
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Myslím, že to je plánovaná akce. Stát bude do vw /nejen/ sypat peníze. Pak převezmou správu nebo navýší státní podíly. O to eu jde: socialismus v plném rozsahu. No a pak, když v tom bude pořádná kupa peněz, přijde nějaký chytrý politik a aby vylepšil rozpočet a uklidnil davy, prodá soukromému investorovi. Vše plánované dopředu. A ani nic nového.
DonVito
Mas rad spiklenecke teorie? 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Kdyby sis viděl dál než na konec vlastního kabelu, tak bych ti to rozvedl. Ale nestojíš mi za čas. Nic osobního.
Avatar - speedfred
speedfred
Tomuto by som aj veril, len treba na to čas.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tolik let lezení Elonovi do zadnice, ba až škrábání se co nejhlouběji, a on se Diessi odvděčí tímhle? Nemilé. A ještě o statisíce zlevnil TM3 a TMY, aby nemělo smysl kupovat ty odrbané shity, co si za ně VW účtuje 1.2M+. Vlastně už se v korporátu hnuly ledy a snížili cenu o 5 tisíc Kč, takže je prémiovka id.3 dražší jen o 95 tisíc Kč. Gratuluji. :yes:
Renoo
sesadí Teslu z trůnu. To je vcelku jisté už jen díky faktu, že komouši pracují na tom, aby západní automobilky byly nežádoucí. Těžká masírka "kupujte domácí", vysloveně naschvály Tesle jak v případě zaměstnanců tak i v případě zákazníků časem udělají své. BYD roste mnohem rychleji než Tesla. A evropský zákazník rád využívá výhod západního systému, ale jen jednostranně a Číňana si klíďo koupí.

Tesle předpovídám osud iPhone. Velký a nezanedbatelný hráč, ale už ne největší.