Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X1 xDrive23d – Překvapivé argumenty

Bavoráky jsme zvyklí chválit za jízdní vlastnosti, motory… Na předokolkové platformě UKL2 to sice nejsou ta pravá BMW, ale zase třeba v případě testované X1 xDrive23d budeme zapisovat jiné plusy. Překvapivé plusy. A navíc, špatně taky vůbec nejezdí.
Zpět na článek
1. 2. 2023 19:31
13. 2. 2023 20:38
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2023 13:18
Ta menší prémie tak zpraktičněla,
že už to je na pováženou vybírat mezi mainstreamem a prémií. Už nedávno to dopadlo líp pro GLB než pro Kodiaq. Hlavní rozdíl, GLB nemá vzadu nadbytek místa.
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2023 14:32
Re: Ta menší prémie tak zpraktičněla,
Nová doba, no.
Mainstreamové automobilky jako Škoda brzo narazí na realitu trhu, že prémiový cenový segment je už obsazen a že v něm nebude dost poptávky, aby se v něm uživily i mainstreamové automobilky.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2023 22:23
Re: Ta menší prémie tak zpraktičněla,
Což by nebylo nic nového. Tak dlouho se mainstream bude cpát do prémie, až si zabije další výdělečný segment.
1. 2. 2023 14:54
Asi jsem konzervativec
Asi jsem konzervativec, ale věci jako "hranatý" budík tachometru, otáčkoměr proti směru hodinových ručiček, horizontální teploměr chladicí kapaliny bez jakéhokoliv cejchování apod. absolutně nechápu.
Struktura ovládání infotainmentu vypadá už na první pohled jako hra na bludiště. Fajn pro chvíle, kdy se řidič potřebuje zabavit, pokud na někoho čeká na parkovišti, ale nastavovat něco za jízdy, to musí být peklo.
Rozbalit vlákno
51
Avatar - iudex
1. 2. 2023 16:17
Re: Asi jsem konzervativec
Jo, toto je na figu. A najviac ma štve, že BMW vedelo robiť ergonomicky dokonalé interiéry, a to už od najnižších tried, vrátane 1er a X1. Dotykáče to trošku zrelativizovali, ale stále je tu kolečko idrive, ktoré nahradí veľkú časť potreby ťukania po displleji. Ale tu si nejaký marketér povedal, prečo by sme zákazníkom platiacim málo dávali to, za čo si zákazníci vyšších rád tvrdo platia a tak sa BMW rozhodlo, že najnižšie/najlacnejšie rady už dostanú len ťapkanie po displeji. Ergonomicky lepšie kolečo idrive tak budú mať len vyššie/drahšie modely.
Osobitne ma to štve pri 1er, ktoré by som si (v hot verzii) vedel predstaviť v garáži. Kým aktuálne mi na tom aute vadí exteriér, interiér považujem za jeden z najlepších v triede (ak nie najlepší): kvalitne vypracovaný, z kvalitných materiálov a hlavne ergonomicky dokonalý, funkčný a intuitívny. V rámci faceliftu sú avíza, že ten nič moc exteriér sa zlepší a M135i dostane vyšší výkon. Ale súčasne do toho príde informácia, že 1er dostane aj nový interiér. A to nie v tom očakávanom zmysle, že pribudnú displeje v štýle 2er/3er, ale žiaľ aj v tom, že sa odstráni kolečko idrive a teda ovládanie bude kompletne len dotykové (ako to nešťastie v koncerne VW). A tým to auto pre mňa úplne zabijú. :-(
Avatar - speedfred
1. 2. 2023 17:30
Re: Asi jsem konzervativec
Súhlas v tomto už len "zatooperovať" lepšie už bolo.
Idrive-u s kolečkom sa nič len tak nevyrovnalo v ergonómii ovládania. Teraz už len konštatovanie: no nič, už sme asi starý a mladej pokrokovej generácii nerozumieme.
1. 2. 2023 19:59
Re: Asi jsem konzervativec
No jo ... německé automobilky desítky let zdokonalovaly ergonomii svých interiérů až k dokonalosti ... a teď to během několika málo let všechno hodily do koše.
BMW jsem nevlastnil, ale to natočení středového panelu na řidiče se mi vždycky líbilo a když jsem si koupil auto, kde to natočení bylo také, hned jsem si na to zvykl a blbě se mi jezdí v autech, kde to tak není. Stejně tak třeba červené podvícení přístrojů, typické právě pro BMW, mi vyhovuje, opravdu to v noci méně tahá za oči.
2. 2. 2023 07:09
Re: Asi jsem konzervativec
Je to jeden z důvodů, proč jsem přestal brát nižší třídy nad firmu. To už není idrive, ale patlání jako všude jinde.
Avatar - iudex
2. 2. 2023 08:19
Re: Asi jsem konzervativec
A je to sakra škoda. Podľa všetkých testov je nová X1 veľmi vydarené auto, jazdne, motoricky, plus dizajnovo nekonfliktné, priestorovo spĺňa požiadavky na rodinné auto a priemerná rodina by ani väčší model nepotrebovala. Ako píšem asi si to uvedomili aj v BMW a spravili to ako motiváciu na kúpu vyšších rád.
2. 2. 2023 14:33
Re: Asi jsem konzervativec
Je to strašná škoda a když vidím jak vypadá 3er, tak si na novou 5er nechávám rovnou zajít chuť. Prostě budu jezdit s gazíkem a místo sedana pořídím něco nižšího a jen se dvěma dveřmi.
Avatar - speedfred
2. 2. 2023 21:01
Re: Asi jsem konzervativec
:yes: a čo to bude?
3. 2. 2023 06:13
Re: Asi jsem konzervativec
Zatím vybírám... ;-)
1. 2. 2023 19:22
Re: Asi jsem konzervativec
U dieselového SUV s automatem jsou většině zákazníků tyto údaje naprosto jedno. A právem.
1. 2. 2023 20:01
Re: Asi jsem konzervativec
Z tohoto pohledu to asi je pravda.
2. 2. 2023 07:11
Re: Asi jsem konzervativec
Ne není to pravda, z hlediska užívání auta je to absolutní fail, mnohokrát slibované updates se vzhledem klasických budíků se neodehrál a rozhraní ovládání je totální fail. Jinak X1 nedělá nic špatně
2. 2. 2023 09:33
Re: Asi jsem konzervativec
řadíš manuálně podle otáčkoměru? u automatu? nebo sleduješ teplotu provozních kapalin?
Avatar - fOE
2. 2. 2023 10:11
Re: Asi jsem konzervativec
Obcas (stejne casto jako bych to delal s benzinem ve stejnem aute), a ano.
2. 2. 2023 11:03
Re: Asi jsem konzervativec
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8170379.jpg?…
jj v tomhle autě bez pádel a s titěrným voličem převodovky prostě chceš řadit :yes:
Avatar - fOE
2. 2. 2023 12:06
Re: Asi jsem konzervativec
Tahle fotka auta, ktere si nekdo nakonfiguroval bez padel ma dokazovat konkretne co?
2. 2. 2023 12:46
Re: Asi jsem konzervativec
že člověk, který nad jednu stranu vyžaduje možnost manuálního řazení stůj co stůj a na stranu druhou nedokáže podle sluchu posoudit, když je na čase přeřadit, je zvláštní druh... a pro takové má např. Ford šipečku nahoru a dolů :yes:
2. 2. 2023 14:31
Re: Asi jsem konzervativec
Co by jsi dělal v autě s benzínem?
Avatar - fOE
2. 2. 2023 15:31
Re: Asi jsem konzervativec
Radil "manualne" podle otacek asi stejne casto jako v aute s dieslem.
2. 2. 2023 19:55
Re: Asi jsem konzervativec
Občas rád odřazuju nahoru, ať benzín nebo diesel. Ale šlo mi spíš o ty 3,14čoidní budíky.
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 16:25
Re: Asi jsem konzervativec
Snad každej, kdo není ignorantský prase sleduje teplotu provozních kapalin...
2. 2. 2023 18:34
Re: Asi jsem konzervativec
jezdim face passatem pul tejdne a teda musim rict, sem zklamanej. Svetlo v interieru nad radickou to nema (facelift), jezdi to za 8-9 (bitdi), prevodovka to i ve sportu silene podtaci, vypnout stabilizace nejde, po startu zmrzly hlasky co neni dostupny, permanentne to vypaluje filtr a smrdi nabliti. Prevodovka je sice lepsi (min skube a trosku se snazi radit v zatckach) ale porad to tam poradne neradi. Chvili jsem koukajic do slovenskyho konfi na tuarega na vzduchu za 60k euro koukal, ale naftu a vw fakt ne. Ja se snad budu muset milesusovi omluvit (btw hl 10tkm normalni provoz mimo prahu 8-9l). Dalnice 150 dalka 12. Dluzni podotknout, ze bitdi dalnice 9-10. Bejt v tom passatu 160kw tsi manual bez esp a vw softu a okradacek bylo by to dobry auto.
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 19:30
Re: Asi jsem konzervativec
Hele, když píšeš face, tak co tím myslíš? Pre, nebo po FL? Já si nepamatuju, že by po FL bylo k dispozici BiTDI.
Světlo nad řadičkou to samozřejmě má a lze si ho nastavit v libovolné intenzitě v infotainmentu v rámci Ambientu. Já mám teda tu top verzi, tak nevím, zda to základ nemá nějak ořezaný. Mě štve, že nešlo připlatit za CD changer, ani za sólo CD přehrávač. V Audi to nechali, ale B8 FL o to přišel...

Nevím, co znamená šíleně podtočenej dehet ve Sportu, ale když jsem měl krátce BiTDI půjčený a neřešil spotřebu, tak to jelo fajn. Moje EVO to ve Sportu rozhodně nepodtáčí a zároveň zbytečně nevytáčí, takže se přistihnu, že častěji jezdím v S, než v D, aniž by mne to jakkoli rušilo. Spíš naopak. Jediné, kde to pouští motor hodně dolů je na tempomat. To jsem si zkoušel a na tempomat to zcela ignoruje změnu D vs S. Jede si to svoje a kašle na volbu řidiče. Jakmile jedu sám, tak funguje parádně.

Vypalování filtru sere i mě, to už jsem tu psal víckrát, ale nejvíc mě na tom sere, že se to nijak nehlásí a nedá se to zjistit předem a často si to vzpomene v cíli, kdy fakt nemáš náladu to řešit. V tomhle benzín teda jednoznačně vede. Mě by stačilo mít ukazatel v % zaplnění a mít možnost regeneraci sám spustit předčasně v rámci delší jízdy a nebo naopak 2-3x odložit v případě popojetí a absolvovat to až při další delší jízdě a ne to přerušovat, nebo objíždět cílovou destinaci v kruzích a nebo hučet na parkovišti, dokud nepřestane. Cítit to je trochu vždycky, ale žádnej extra puch to venku nedělá, teda alespoň u mne s malým nájezdem.

Jinak BiTDI má DQ500 a já mám DQ381, takže se to stejně chová jinak.
Pre FL míval 2.0TSI 162kW minimálně coby Alltrack. Po FL zmizel. Já ho dost zvažoval, ale už se nedělal... Ten byl fajn. Akorát silnej, ne tak žíznivej a drahej. + Nepřímej vstřik. To byla fajn verze. Škoda...
BiTDI žere hodně, to je známý. Já před týdnem jel do Frýdku a kde to šlo, jako čuně a jinde zase poslušně ve vláčku v sekcích ve výstavbě atd. a doma 5,5/100. V zimě to baští víc. Horší nafta, jiný pneu, hustší vzduch,... Jsou to kraviny, ale v součtu to pár deci udělá.
2. 2. 2023 19:41
Re: Asi jsem konzervativec
je to poface ma to napis passat vevnitr a je to rline. Je to asi 2019 bitdi slo to objednat viz:

https://zpravy.aktualne.cz/…d470cc47ab5f122/

podtoceni znamena 1350otacek ve sportu, sice se to lip sbira nez 140kw ale to duneni to je teda vec.

lampicku zkusim najit v menu, zatim je v tom tma jak v pytli.

Jinak prevodovka v klidu ve snehu podradi tak ze utrhne kola a pak zas odradi vejs po par metrech. Totalne nereaguje na kopani do plynu, podradi a za vterinu to zas da to 1400otacek.
Mimochodem to nema program na abs a sjezd po ledu, chvili to cuka brzdama a pak to za jizdy zablokuje vsechny kola a jede smykem vsema ctyrma jak sane.

jako nez todle za 1,5 tak snad radsi tu teslu. Kdyby to aspon furt nechrochtalo
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 19:58
Re: Asi jsem konzervativec
:-!

Hmmm, takže se tam to BiTDI pár tejdnů po FL ještě dávalo. No v tý době jsem se o něj nezajímal a pak už bylo vše jinak...

1350 v "S" je teda dost nízko, to mi nedělá. Chrochtání je tlumené a mně nevadí. Pokud slyším sám sebe jak dýchám a jak mi šustí ruce na volantu, tak si nemyslím, že ohluchnu motorem. Povídat se v tom dá, volat taky, když si pustím muziku, tak ani nevím, že mám diesel. Jen když stojím, tak cítím mírné vibrace na zadku a ve volantu, ale s tím jsem u nafty počítal. Chápu, že po přesednutí z benzínu je to kulturní šok, ale mě to nijak nevadí. Jak jsem už psal, aspoň nevystupuju z nastartovanýho auta a nebo ho nestartuju 2x, jak se mi už párkrát stalo u TSI :D
Mrkni do nastavení ambientního osvětlení. Myslím, že je to tam. Nastavují se tam barvy, osvětlení klik, prostoru pro nohy atd. + stropní panel, kde máš LED lampičky atd. Tak tam se dá nastavit i celkový osvit toho panelu, kde on umí jen jemně ambientně osvětlovat prostor řadičky a okolí. Já jsem si to zútulnil bleskově a cítím se tam jako doma hned a vůbec nic mne tam neruší. Zkus to pomačkat a pak dej vědět, jaxe ti to povidlo. Teda pokud to není nějakej mezikus, když to má BiTDI.
2. 2. 2023 20:06
Re: Asi jsem konzervativec
Zítra zkusím, mimochodem má to 150tkm a ten naftovej klenot je v tom už druhej...
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 20:13
Re: Asi jsem konzervativec
Pane jo! Copak? Páníček zapomněl na rozvody okolo 100-120 tisíc a nebo se to vysypalo samo? Já jsem BiTDI od začátku nechtěl ani zadarmo. Krom síly tam bylo všechno blbě.

Ještě jsem k předchozímu chtěl dodat, že na sněhu a ledu taky nemám speciální problémy, prostě to klouže, jako v zimě... Při podřazování mi to háže meziplyny a zpomaluje mi to jemně. V "S" pochopitelně o něco vejš a tím pádem i motor brzdí intenzivněji. Nejezdím s tím žádné extrémy a nikdy jsem žádné asistenty tohoto typu nepoužíval a nechyběly mi. Já si rád za volantem dělám sám vše co se dá. A na uklouzaný silnici si to vodím celkem v klidu. A co nezvládne předokolka, tak tam bude o hubu i 4x4. Kdyby šlo o vyjetí pár metrů, tak neřeknu, ale jet někam daleko v rámci kalamity ledovky a podobně, tak neřeším 4x4, nebo předohrab a radši zůstanu doma v pelechu.
2. 2. 2023 20:29
Re: Asi jsem konzervativec
Servis 100% předepsanej, ale je to BiTdi, v určitej okamžik projde kýbl šrotu motorem a je po zábavě. Některý to dokázaly během záruky i dvakrát.
Ovládat to právě na sněhu nejde vůbec, je to odporně těžký na čumák, přidat plyn do přetáčivýho smyku to dá jenom někdy když se to zrovna vyspí (ESP sport) a pak hladex si mění prokluz jak se zlíbí. Aspoň to není předokolka jako Superb 4x4. V brždění asistent jízdy z kopce je výborná věc, respektive to, že si to umí nahrnout sníh a o něj zastavit. Ale to ber v uvozovkách, chtít to od auta jako je passat je za hranou.
Naladění přovodovky s motorem je pořád bída (přitom v Kodiaqu 140kw TSI to bylo docela dobrý), na okreskách jezdím furt v manuálním režimu. A do toho to smrdí a žere. To je fakt překonaná technologie. Ještě zkusím toho 147kw supa.
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 20:54
Re: Asi jsem konzervativec
Zkus. A ideálně si zkus předokolku na 17". Vždycky to pojede o dost líp, než Scout/Alltrack na 19" a baštit to bude skoro o litr míň.
Asi nezajedeš rekord na smyčce, ale odvezeš se svižně a komfortně a za málo. A když budeš mít možnost, zkus to srovnat i s tou 110kW verzí. Ta je lepší, dokud toho moc nechceš a jen se plynule vozíš, pak je parádní. Jenže když chceš v kopci předjet kamión a není moc místa, tak je každej kůň najednou dobrej a tam je sakra znát, jak o moc dál ta 147kW verze tahá. 110kW už nad 2.600 začíná vadnout, zatímco 147 tahá pořád až do 3.800 a plný výkon drží do těch 4.400. Takže má takovou řekl bych až špičku. I když ve srovnání se špičkovým benzínem to je takovej spíš vtip, ale je to tak...

A jak jsi přišel na to, že Superb je víc předokolka, než B8 BiTDI? To snad má stejnej haldex, ne? To s tou váhou máš ale pravdu. Nedotáčivost je zde silná a podvozek díky šílené váze toho motoru je taky na 2 věci. V tom je lehké hliníkové EVO zase někde jinde a je srovnatelné s 2.0 TSI 140kW.

Jinak teda ten rozsypanej motor, to je síla. Snad mě to taky nepotká 14 dní po záruce...
2. 2. 2023 21:24
Re: Asi jsem konzervativec
no pockej nastaveni haldexu passat vs superb je uplne jiny auto, to se naprosto neda srovnat! Superb bezmocne hrabe predkem na rovine, to passat nedela
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 21:43
Re: Asi jsem konzervativec
Hele, hádat se nebudu, protože mne 4x4 nechává chladným a nijak extra jsem to nezkoumal, ale jen jsem měl za to, že je to identická záležitost a chová se to +/- stejně a rozdíl bude max. režim Sport vs Comfort atd... Nenapadlo by mne v tom hledat rozdíl.

Jestli jsi náhodou nejel v něčem, co za sebou mělo typicky profesionální servis v ČR, kdy se nechtělo mechanikovi čistit sítko a jen vyměnil olej a pak se z toho čase stala ta předokolka...
Zcela běžná věc... Případně vadné čerpadlo. Ale, že by to někdo ladil jinak...???...

https://youtu.be/H-3vLvFMzmo
3. 2. 2023 08:26
Re: Asi jsem konzervativec
supeby jsem mel od nova za sebou 206 a pak 200kw alespon 4 nebo 5 kusu, delaly to vsechny. U Passatu to fungovalo, zkusenost do 3 let stari 3 kusy
Avatar - Mokrous
3. 2. 2023 11:40
Re: Asi jsem konzervativec
Tak ti budu muset věřit, jelikož nemám možnost takového srovnání. :-)
3. 2. 2023 14:23
Re: Asi jsem konzervativec
tak svetylko nad radickou to opravdu nema. V infotaimentu je intenzita anbientu nohy a dvere. Nad radickou pouze bezne svetlo pro otevrene dvere. A to je to rline s ergo sedackama…
Avatar - Mokrous
3. 2. 2023 17:10
Re: Asi jsem konzervativec
Nechápu. Přece se jim nemůže vyplatit dělat několik verzí stropních světel...
Ale když to říkáš, tak to je asi nějak jinak.
Takhle na dálku to ale nevyřešíme...
2. 2. 2023 21:09
Re: Asi jsem konzervativec
Kľudne to napíš výrobcom, obzvlášť tým, čo namiesto budíku, alebo aspoň nejakej stupnice dali len kontrolku modrý/červený teplomer :-[] :-[]
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 21:20
Re: Asi jsem konzervativec
To mi povídej. Jsem málem omdlel, když jsem vylovil v menu Peugeotu 508 II ukazatel teploty oleje a vyskočil na mě obrázek čehosi, bez jakékoli stupnice. Takže se s tím tým grafiků prcal půl roku, aby se uživatel nedozvěděl nic. Když místo toho mohl jeden člověk za deset minut naprogramovat, aby se zobrazilo číslo z teploměru.
Na tom autě jsem fakt "miloval", že tam všechno bylo jen jako...
2. 2. 2023 21:37
Re: Asi jsem konzervativec
Povedzme že teplota oleja sa u väčšiny výrobcov v bežne zobrazovaných údajoch nenachádza. Tá kontrolka na vodu bola tuším v roomsteri, čo je 15 rokov staré auto. Vtedy sme ešte netušili, že sa z toho stane trend :-[]
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 21:46
Re: Asi jsem konzervativec
Já už bych líp pochopil, kdyby tam nebylo nic, ale dělat složitě grafiku na samostatnou obrazovku s názvem teplota oleje a tam místo jasných dat vložit nicneříkající obrázek nějakého nakloněného levitujícího disku, tak to mě sundalo...
Avatar - speedfred
2. 2. 2023 22:37
Re: Asi jsem konzervativec
Pritom starši Krišot 508 mal aj na teplotu oleja zvlášt budík, no pokrok a pomalá príprava na EV kde to nebude treba.
Avatar - Mokrous
2. 2. 2023 23:08
Re: Asi jsem konzervativec
Nechápu proč automobilky zaměstnávají týmy cvoků, kteří jen ničí dobrou práci, kterou někdo udělal dávno před nimi. A pak jim to ještě za potlesku schválí. Asi systémová inkluze. Všichni musí padnout s IQ pod 80 a moc nezlobit... A nic neřešit.
Avatar - fOE
2. 2. 2023 10:14
Re: Asi jsem konzervativec
Na ten obraceny chod otackomeru si clovek zvykne rychle a me osobne nakonec vubec nevadi. Se zbytkem souhlas.
2. 2. 2023 18:48
Re: Asi jsem konzervativec
Zvyknout se dá na ledacos.
Všechny "budíky" nebo ukazatele se nejen u aut se odjakživa čtou po směru hodinových ručiček, nebo směrem doprava. Proč zrovna otáčkoměr BMW se musí číst opačně? Jenom proto,aby byli v něčem zajímaví a odlišní? Co tedy bude příště? Udělají ovladače stahování oken tak, že stahovat dolů se budou zatažením čudlíku nahoru? Pedál plynu dají doleva, kde bývala spojka?
2. 2. 2023 21:42
Re: Asi jsem konzervativec
Jejich majstrštyk byly blinkry na starších motorkách, každý blinkr měl jedno tlačítko a třetí tlačítko bylo k jejich vypnutí. To, co jiné motorky zvládají jedním přepínačem, BMW řešilo třemi:)
Avatar - Dinar
3. 2. 2023 08:00
Re: Asi jsem konzervativec
Jak říká f0E, zvyknout se na to dá poměrně lehce, ale hezké to není, mně se ty budíky nezačaly líbit ani po třech letech. A tyhle nové idrive8 jsou ještě horší, hranatější, stupnice míň přehledné. Ale proč je to uspořádání takové, na to je jednoduchá odpověď. Kvůli prostoru mezi těmi budíky, pokud je pravá stupnice otočená, nemusí být budík kulatý, takže uprostřed displeje vzniká větší prostor, na mapu navigace plus x dalších údajů. Jak říkám, mně se to nelíbí, ale proč tu stupnici otáčkoměru otočili, chápu.
Avatar - speedfred
3. 2. 2023 09:09
Re: Asi jsem konzervativec
Keby dali aspoň možnosť to zmeniť aj za cenu že prídeš o to miesto v strede displeja. Tu ale nie a nie.
Avatar - fOE
3. 2. 2023 09:58
Re: Asi jsem konzervativec
Krom odpovedi od Dinara vysvetlujici proc, a poznamky od speedfreda kterej ma samozrejme pravu v tom, ze kdyz je to blbej display proc tam neni vic moznosti personalizace, jen za sebe dodam, ze to zvyknuti resp."me osobne vubec nevadi" chapej az tak, ze mi vyhovuje. Neni to nic nasilneho, nestava se mi, ze bych hledal otackomer jinde nez je, ze by mi prislo to kdyz "leti nahoru" nejak neprirozene, matouci nebo neprijemne. Vypada to moderne, je to citelne, nemam s tim nejmensi problem a to i kdyz nevyuzivam ten prostor uprostred kterej si BMW timhle vytvorilo (mam ten prostredek vypnutej, uz tak je tam infa az dost a nemusim tam mit naprosto vse).
Za me tak jedina chyba BMW je, ze tem tradicionalistum nenabizi alternativni zobrazeni. Nic vic.
EDIT: Beru zpet, samozrejme ze stupnice bez stupnu, ruzna silena granatost a obecne dotykac na vse jsou faily a ustup z pozic, zvlast pro BMW.
Avatar - speedfred
3. 2. 2023 11:24
Re: Asi jsem konzervativec
A pritom na moto (BMW) si môžeš prekopať cely dispej ale u auta nie?
Mne osobne sa to fakt nepáči, možno by to vyriešil HUD až tam je dostatok info a to LCD pred vodičcom môžu rovno vymontovať.
3. 2. 2023 12:55
Re: Asi jsem konzervativec
Úplna pohodička, ja vlastne otáčky ani nesledujem. Neviem prečo by som to robil. Ak by som potreboval, tak opačný chod nie je problém.

iDrive 8 grafika sa mi aj oproti aktuálnej zdá trocha divná, ale asi treba na živo.
2. 2. 2023 21:13
Re: Asi jsem konzervativec
Viem si predstaviť aj lepšie riešenie, ale pozerám opätovne galériu (druhá fotka) a až tak zle ako ty to nevnímam. Na tej obrazovke je všetko čo bežne potrebujem. Skôr mi chýba klasické ovládanie klimatizácie a pár základných funkcii mimo dotykovej obrazovky ako napr vypnutie štart stop....
3. 2. 2023 06:11
Re: Asi jsem konzervativec
Nevím jak u nové X1, u vyšších řad se dá S/S deaktivovat v jízdním režimu Sport INDIVIDUAL, takže po nastartování přepneš a je klid. Používám to do města, pak dávám do Comfort kvůli možnosti plachtění. To umí skvěle a tuším, že mám při 20tkm asi 4tkm naplachtěno.
3. 2. 2023 17:19
Re: Asi jsem konzervativec
dík za info
1. 2. 2023 19:31
Skvelé auto
Akurát takúto verziu mal kamarát požičanú a musím povedať, že je to ozaj podarené auto. Oproti GLA/GLB nič nevŕzga, interiér je síce akýsi strohý, ale kvalitne spravený. Vzadu sa človek cíti ako v MPV, ešte má aj veľké bočné okná za druhým párom dverí a veľa miesta nad hlavou. No a super spotreba aj ten mild-hybrid je úplná paráda. Asi prvé auto, kde mi fakt nevadil štart/stop a neveril som ako veľa to vie prejsť bez naštartovaného motora. Vadil mi len stredový tunel. Veľmi mrhá priestorom resp. odkladacím priestorom no a ten iDrive, ale to bude vec zvyku. Moc ma nová generácia X1 nezaujímala, ale fakt ma príjemne prekvapila.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
3. 2. 2023 08:16
Nová X1 je velmi příjemné překvapení,
první jsem vzal 18i jako náhradu za GLA 200d a musím říct, že je to lepší auto. Sice jen předokolka, kolegyně to má na ježdění kolem komína, tak to nevadí, ale to auto jede líp, než bych na 100 kW čekal, má to lepší podvozek než 3er (v míře sladění agility a komfortu), je to tiché a nečekaně prostorné. Nebýt toho nesmyslného řešení ovládání všeho přes displej, dal bych autu jedničku. Kolega byl z toho tak nadšený, že 330xi v kombíku vymění za X1 23i. Dýzl 23d jsme zkoušeli taky, a na hodnocení bych se s testérem shodnul, vyjma tuhého řízení, o tom nic nevím, ale 23i je lepší, není to sice taky žádný zvukový zázrak, ale projev jakéhokoliv dýzlového čtyrhrnku je pro ucho horší, a 23i líp jede.
Rozbalit vlákno
1
3. 2. 2023 15:39
Re: Nová X1 je velmi příjemné překvapení,
Taky jsem provedl.vymenu 330i za X1 23i a nelituju ba naopak jsem maximalne spokojen. Vzadu je vice mista pro deti a ted v zime se suv hodi. Prekvapil mne hodne tichy podvozek, prejedu kupr zeleznicni prejezd a nic. G21 mi podvozkove prisla hlucnejsi. Vyhoda mrla 330i jedinou, jela hodne slusne. Cemuz odpovidala spotreba, u mne dlouhodobě 9,2..
13. 2. 2023 20:38
infotaiment
To ovládanie je vpohode, chvíľku si zvykáš ale potom to nie je žiadny problém. A skutočne niektoré veci si nastavíš a už sa ich nechytáš... Mám pocit, že len novinári s tým majú problém, lebo stále menia autá a chceli by to mať všade rovnako. Jediné čo mne vadí je, že bez toho kolieska mám teraz upackaný display :-D
Rozbalit vlákno
0