Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz zeštíhlí nabídku. Zbaví se většiny kupé a kombíků

Jak už jsme dříve informovali, německý Mercedes-Benz se chce zaměřit na ještě luxusnější nabídku a především na zvýšení výdělků. To s sebou přinese konec mnoha dosavadních modelů.
Zpět na článek
Avatar - iudex
3. 2. 2023 08:17
Re: Tesla ukazuje cestu
Kritizuješ tu množstvo verzií a tvrdíš, že Corolla to robí inak. Asi preto ponúka karosériu hatchback, sedan a kombi, plus odvodený ccrossover Corolla Cross. ;-)
To si sa teda pekne strelil do vlastnej nohy. :D
Avatar - Emel
3. 2. 2023 08:44
Re: Tesla ukazuje cestu
Jak jako k čemu je dobrý? Kompaktní kombík je racionálně nejlepší rodinné auto. Aspoň v našem evropském pojetí toho pojmu. A tomu odpovídaly i prodeje.
Octavia Combi je nejprodávanější model značky, nejprodávanější kombík v Evropě. Určitě to není žádný nerentabilní okrajový model. Možná ho i Škodovka prodá víc, než Toyota Coroll?
Jak to bude teď, za soumraku automobilismu, kdy jediná budoucnost jsou EV (kde mimochodem Toyota žádnou extra výchozí pozici nemá), to uvidíme. Ale ignorace kombíků a jejich substituce pomocí CrosSUV je za mě chyba, já si vždycky radši koupím ten kombík.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 08:34
Re: Tesla ukazuje cestu
A netýká se to ani Octavie Combi přece... zkus taky občas trošku přemýšlet.
Avatar - iudex
3. 2. 2023 09:27
Re: Tesla ukazuje cestu
Civic hatch asi ťažko ako rodinné auto. Za rodinné auto ja i drvivá väčšina zákazníkov považuje minimálne kompaktné kombi, ideálne kombi strednej triedy. A nech pozerám ako pozerám, žiadne kombi v ponuke Hondy nevidím.
Mimochodom ten Civic je dokonalý príklad kompletného osekania modelu. Jediná karosárska verzia, jediný motor (ak nerátam type R, ktorý je aj tak nedostupný), jediná prevodovka, jediný druh pohonu, proste absolútne nič na výber. Presne štýl Tesly: máme akékoľvek auto chcete... pokiaľ chcete hybridný hatch. ;-)
3. 2. 2023 08:16
Re: Tesla ukazuje cestu
No nevím, jestli se mi líbí nahrazení kombíku SUVčkem. Možná by pak mohla zůstat jen jedna kastle pro všechny auta:)
3. 2. 2023 09:15
Re: Tesla ukazuje cestu
Tak to jsem nepochopil. :D
Avatar - iudex
3. 2. 2023 08:44
Re: Tesla ukazuje cestu
Tak ja som len u nás napočítal 18 modelov Toyoty (pritom napr. tá Corolla má 3 verzie karosérie), a to nepočítam množstvo modelov, ktoré sa na našom trhu neponúka. Takže dávať Toyotu ako príklad úzkeho modelového portfólia nie je zrovna dobrý argument.
Každopádne ja nie som fanúšikom obmedzenej palety modelov, Toyota to má vcelku primerané a dá sa tam vybrať. Na rozdiel od tej Hondy, ktorú uvádzaš ako druhý príklad. 4 modely (aj to všetky s jedinou karosárskou verziou) a koniec, to nie je racionálna ponuka, to je hrubo osekaná a obmedzená ponuka, kde sa nedá vybrať. Aké auto si u Hondy vyberie bežná rodina? A aké rodina so 4 deťmi? Aké auto si vyberie manažér ako služobné? Má Honda niečo reprezentatívne?
O Tesle je v tomto kontexte úplne zbytočné sa baviť.
Avatar - iudex
3. 2. 2023 08:28
Správne
Zúženie a racionálizácia modelovej ponuky sú samozrejme správny a logický krok. Mercedes má až zbytočné množstvo modelov, ktoré sa častokrát prekrývajú a navzájom kanibalizujú. Načo napríklad existujú paralelne A sedan aj CLA, dva sedany nižšej strednej triedy ? Alebo CLS a GT 4-door? To isté teritórium, minimálne rozdiely, teda tí istí zákazníci.
Ten druhý zámer zvýšiť profit a zamerať sa na vysokoziskové modely je z ekonomického hľadiska tiež správny, ale z pohľadu zákazníka je to naopak zle. Znamená to, že sa budú vypúšťať dostupnejšie modely (ono dostupnosť v ponímaní Mercedesu je tiež len relatívna) a tlačiť hlavne tie drahé. Takže nie obľúbené a racionálne modely ako A hatch či C kombi, ale opulentné SUV a ultradrahé EQ. Len okruh zákazníkov v tejto kategórii je podstatne nižší ako zákazníkov triedy C.
3. 2. 2023 08:19
Re: Tesla ukazuje cestu
Zkus o tom vic popremyslet. :-)

https://www.carmax.com/…enz-buying-guide
70 Mercedes-Benz Models, Explained

https://www.carmax.com/research/toyota
Toyota currently produces fourteen different models of cars.

Porovnavam predevsim pristup Tesly (a Toyoty nebo Hondy) s tim evropskym.

Kdybys pozorneji cetl tento clanek, tak pochopis i tu Corollu:
"Ve výsledku prostě nepotřebujeme kombi nebo dvoudveřové modely s nedostatečným odbytem"
Toto se Corolly combi netyka!

PS Ja nemam proti kombikum vubec nic. Problem jsou promrhane prostredky (m. j. do vyvoje) mnoha variant s malym objemem prodeje. Z tohoto duvodu se mi vzdy vic libil pristup Japoncu!
3. 2. 2023 08:36
Re: Tesla ukazuje cestu
K cemu je dobry Golf combi, Leon combi a Octavia combi???

Kdo bude nakladove ve vyhode?
VW s takovym nesmyslem nebo Toyota s Corollou combi?

A to nemluvim o motorizacich. :D
3. 2. 2023 08:09
Tesla ukazuje cestu
Ukazuje cestu evropskym automobilkam.
https://electrek.co/2023/01/11/tesla-becomes-top-luxury-auto-brand-us/
Tesla becomes top luxury auto brand in the US
:yes: :yes: :yes:
Ano, i Mercedes bude muset byt efektivnejsi. Tesle staci na milion aut dva modely. Tezko ji pak konkurovat cenove, kdyz se musi platit vyvoj uplnych zbytecnosti. A to nemluvim jen o karosarskych variantach, ale hlavne o vyvoji pitomych variant spalovaku, kterych uz dnes Mercedes proda v USA min, nez Tesla EV. :-O

Rad v teto souvislosti vzpominam na V10 TDI, V5, W8 motory. Absolutne promrhane penize za vyvoj. O karosarskych variantach plati to samy. K cemu je Octavia combi a Golf combi?? Nebo Golf a Leon?
Jen marketingovy bullshity.

Honda a Toyota to dela jinak. :yes: A muzou diky tomu nabidnout napr. s Civicem nebo Corollou lepsi value for money resp. umozni jim to vyssi zisk.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 08:37
Re: Zrovna u mercedesu
Ckupé a Ekupé budiž. Jestli ukončí Ckombi i Ekombi, tak to bude škoda...
Avatar - iudex
3. 2. 2023 09:30
Re: Tesla ukazuje cestu
Jj. Aj Toyota u nás uvádza akože 31 modelov, ale to rozlišujú samostatne Corollu hatch a sedan či Yaris a GR Yaris. Každopádne u nás som napočítal 18 samostatných modelov a to je veľmi slušná ponuka. viac asi netreba.
3. 2. 2023 09:11
Re: Tesla ukazuje cestu
Bezna rodina Civic.

Se ctyrmi detmi Odyssey.

O Tesle se bavime kvuli Mercedesu. Ukazuje, ze i ve vyssich cenovych hladinach uprednostnuji zakaznici value for money. A tudiz nema Mercedes sanci.
Bohuzel.
3. 2. 2023 08:32
Re: Správne
:yes:

Jen bych opravil tuto vetu:
"Takže nie obľúbené a racionálne modely ako A hatch či C kombi, ale opulentné SUV a ultradrahé EQ."

Mercedes musi dosahnout ziskovosti u masovych modelu. Protoze na par velmi luxusnich modelech se nezahoji. :D
3. 2. 2023 09:16
Re: Tesla ukazuje cestu
Emele, ja pisu, k cemu je dobry mit tri varianty stejnyho auta???

Kombiky mam rad. ;-)
3. 2. 2023 10:16
Re: Tesla ukazuje cestu
Tak IQ nepusti a kedze DonVito ako elektromobilista ma najnizsie IQ spomedzi autickarov,tak prosim Vas neziadajte od neho ,aby si nieco premyslel.Tazko sa totiz rozmysla s nizkym IQ a urcite ho rozmyslanie bolí.

https://www.idnes.cz/…1_automoto_fdv/3#…
Avatar - Emel
3. 2. 2023 09:49
Re: Tesla ukazuje cestu
Aha... no, dobrý je to na dvě věci :-D
První je, že ty auta můžeš trošku jinak koncipovat... Octavia bývala větší, Golf kompaktnější, Leon sportovnější. To se teď možná trošku vytrácí.
Druhá je, že automobilky mají někde vybudovanou nějakou pozici. Škodovka střední a východní Evropa, Seat jižní, Volkswagen ten zbytek.
A motorizace - náročný zákazník si chce vybírat. Já bych třeba pořád nejradši silný benzín s manuálem, většině už nevadí automat... pokud jsi chtěl prodávat nějaké objemy, potřeboval jsi mít širokou nabídku. Dneska je zákazník rád, že vůbec nějaké auto dostane...
PS: Corollu si taky můžeš koupit od Suzuki.
Avatar - mariov8
3. 2. 2023 08:55
Kombi
33 je prostě moc, chápu. Navíc CLA, vs A sedan, GT sedan a CLS... to se prostě nemůže nekanibalizovat. C a E kupé a kabriolety rozdíly hledat lupou... GLC kupé a GLE kupé jsou kusovky... Ale pouhých 14 karosářských provedení? A není to Antone Pavloviči málo? Prosím, alespoň C a E kombi ponechat v produkci. E kombi s velkou naftou miluji, ano, asi jsem prostě typický Evropan...
Avatar - Emel
3. 2. 2023 08:47
Re: Zrovna u mercedesu
Právě... Mercedesy nejsou úplně můj styl, ale éčkový kombík byl klasika, na kterou bych se ukecat nechal... a v některých generacích i céčkový.
Jenže... dneska je možné všechno. PSA taky s úsměvem na tváři zařízlo Berlingo i Riftera...
Avatar - Emel
3. 2. 2023 08:49
Re: Správne
Mercedes je ziskový u masových modelů.
Avatar - Dinar
3. 2. 2023 08:33
Zrovna u mercedesu
se tohle dá pochopit, protože jeho modelové portfolio je opravdu široké a auta jako C-kupé a E-kupé vedle sebe nedávají moc smysl, když jde vývoj pohonů směrem k unifikaci. Tím myslím, že C180 kupé a E500 kupé byl vždycky nějaký rozdíl, i když kastle podobné a na parkovišti to nikdo moc nepoznal, ale teď když jsou prakticky všechny MB motorizace kombinací R4 s baterkou, nedávají takové kupé a kabria z tříd vedle sebe smysl. Stejně jako CLS a AMG GT 4d nebo CLA vedle céčka. Uvidíme, co z toho nakonec bude.
Avatar - Dinar
3. 2. 2023 08:43
Re: Zrovna u mercedesu
To je takový ten typ informace, jako když v roce 2013 mercedes tvrdil, že do pěti let, tj. od roku 2018, bude už prodávat výhradně auta s el. pohonem.
A o kombíky bych se nebál, na tom pro ně není, z hlediska prodejů, nic okrajového.
3. 2. 2023 14:46
Re: Future is electric
Asi ne, podle tempa poklesu jeho prodejů evropský autoprůmysl pravděpodobně zkrachuje mnohem dřív! :-O :no:
Avatar - Emel
3. 2. 2023 11:00
Re: Tesla ukazuje cestu
Ten souboj mezi evropskou konfigurovatelností a šíří nabídky a japonskou... hm, dejme tomu třeba efektivitou (ve smyslu soustředění se na několik málo variant) tu byl nakonec vždycky. V USA měl větší úspěch japonský přístup, v Evropě evropský. Ale nová legislativa holt té široké konfigurovatelnosti nepřeje.
A nepřeje spoustě dalších věcí - nepřeje levným autům, nepřeje lehkým autům, nepřeje silným autům (na benzín/naftu), nepřeje manuálním převodovkám.
TM3 vs. Golf - to si nejsem jistý že se držíš tématu. Že se TM3 dostala na zajímavé ceny podle mě není úplně tím, že by Tesla držela úzkou a efektivní nabídku, ale je to opět spíš dopad těch legislativních pravidel. Spíš naoopak, karoserie sedan je jedna z věcí, co Tesle brání v ukousnutí většího koláče (a částečně to řeší Y). Jak už jsem psal... že Tesla nevidí potřebu dělat EV kombík chápu, ale že nic takového nemá VW mě překvapuje.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 09:50
Re: Tesla ukazuje cestu
Dělám to nerad, ale musím ti připomenout, že tenhle pokus už tu byl...
3. 2. 2023 09:13
Re: Tesla ukazuje cestu
ano rozpor v cislach je v tom, ze MB do poctu 70 pocita kazdu karosarsku verziu, teda E limo, kombi, coupe su 3 modely. Niektore automobilky ako napr Audi pocitaju napr aj A6 a S6 a RS6 ako samostantne modely. Tak to asi spravili aj pri MB, ked sa chcu chvalit poctom modelov

Keby sme pocitali modelove rady, cislo by bolo ovla nizsie, hoci 14 u Toyoty urcite nie je celosvetovo, mozno US market.
3. 2. 2023 13:17
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ano, i MB páchá postupnou elektrickou sebevraždu. Co tam máš dál? :-)
Avatar - Emel
3. 2. 2023 11:18
Re: Kdo miluje E kombi
Graf podílu na registracích tam nevidím, ale z čísel je jasné, že ten podíl je nižší než u nás... UK trh je cca. 7x větší a kombíků mají ani ne 2x víc. Pořád je to ale relativně combi-friendly trh a Superb Combi tam vyhrává různé ankety typu nejlepší rodinné auto.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 11:10
Re: Správne
No tak celkově prodává Mercedes víc aut než Tesla, ne?
Tesla je netradiční... podvozkem nebo dynamikou je to prémie, provedením je to sotva mainstream, obecně to je zacílené jako lidový elektrický vůz. Mercedes bude asi chtít zůstat co do image nad Teslou, otázka je, jak se mu to v elektrické době povede.
Avatar - Barrichello
3. 2. 2023 13:46
Re: Správne
Tesla nemá šanci konkutovat Mercedesu co se týče kvality zpracování a hlavně už vůbec ne co se týče interiérů.
A o TOP luxusních značkách typu Bentley, Rolls Royce atd vůbec nemluvě, tam ztrácí tak 25 parníků :-) :-) :-)

Jako bonus značka bez tradic, historie, s dost divným designem.

To kupující v nejvyším segmentu moc neláká, navíc model S už je těžce zastaralý a žádného nástupce nemá. Takže kdo si koupí zastaralé S místo MB S-klasse, BMW 7xx nebo snad dokonce místo RR Ghost a Bentley Flying Spur :-) :-) :-)

X bude co nevidět ve stejné sitauci, jediné co frčí je obludný nejmenší model 3 a pak to Y.

to jsou auta pro lidi s absencí vkusu, kterým se líbí kuchyně z Ikey a nevadí jim rovný dle pravítka narýsovaný, recyklovaný plasty a kus falešnýho prkna v palubce a tablet o velikosti LCD co ukazuje trasu(zastávky) v linkovým Autobusus SOR :-) :-) :-) To je fakt etalon luxusu :-) :-) :-)
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2023 10:48
A je to tu
Hviezdne casy skoncili.... doba ked kazdy vacsi vyrobca aut mal aspon 10 modelov a 6-7 typov kasni je uz definitivne fuc... a nepomoze dnes uz ani historia ani premiove meno ani duch svaty ... este 5 rokov a pocet kasni a modelov medveda bude na urovni nedavno oziveneho MG alebo low cost dacie... to bude sranda... v pripade medveda pojde pram az o premiovy humor :D
Avatar - Emel
3. 2. 2023 10:24
Re: Kdo miluje E kombi
Jo, třeba anglána myslím... konkrétně Škodovky v kombíku se tam těší docela velké oblibě.
Avatar - Ozzman
3. 2. 2023 10:41
Re: Tesla ukazuje cestu
Zajímat tě nemusí, ale 100 lidi a 100 odlišných potřeb na auto.... TM3 je auto pro 4 lidi s lehkou bagáží...když opomenu omezení dojezdu na delší trase,pardon, 10 skvělých káv a cestě k moři.
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 09:10
Re: Tesla ukazuje cestu
Počkej až jednou budeš mít vlastní prachy v ruce a budeš si vybírat auto a možná budeš mít jednou nějakou rodinu a někam pojedeš, třeba k mamce na oběd. Teprv ti dojde, co tu píšeš za kraviny.
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 09:30
Re: Tesla ukazuje cestu
Takže jsem se trefil, že
Avatar - Barrichello
3. 2. 2023 12:34
Re: Tesla ukazuje cestu
O tom, co je "pitomové" naštěstí nerozhoduješ ty zelený šmoulo.

Zatracované sedany, které už nikdo nechce - jako Chevy Malibu - loni u GM neskutečné nárůst vid, divný. :-) :-) :-) :-) :-)

a V8 a V6 pořád neskutečně fčí. Smůůůla
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 12:25
Re: Re: Tesla ukazuje cestu
Vito a víš co znamená sebereflexe? Zamyslel ses jestli ti z opačným názorem nemají náhodou pravdu.
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 11:32
Re: Tesla ukazuje cestu
Tys tu zavedl pindy o nesmyslu typu kombík, co takový pick up.
3. 2. 2023 11:23
Re: Re: Tesla ukazuje cestu
Vidno, ze nevies o com hovoris a kombi segmentu c alebo d si nikdy nevlastnil. Tak tu prestan poucovat ludi emel, kankunen, iudex atd co vsetci kombi myslim vlastnia/li, drz sa svojho ev kopyta o ktorom vies vsetko
3. 2. 2023 15:51
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Done,zato na tvojom webe pisali,ze zas tento rok nebude ten Cybertruck a Tesla zas a znova prelozila jeho predstavenie min o rok.

https://www.hybrid.cz/…zen-na-rok-2024/

Ako som uz pisal,tak poznam zopar ludi co maju zlozenu zalohu a im som spominal,ze pise na fore chalan co vie vsetko o EV a ma vestecku gulu.Tak som im slubil,ze sa opytam,ze preco zas nie je ten top model pick up-u v predaji a ci sa ho vobec dockaju aspon v roku 2024 po 153 odklade.Diky za odpoved :-!
3. 2. 2023 12:33
Re: Re: Re: Kdo miluje E kombi
Ano, ale zalezi ako kufor pouzivas. Ja velmi casto na dlzku pri sklopenych sedadlach, a tam uz musis ist do full size suv aby si dorovnal kombi c segmentu.
3. 2. 2023 12:39
Re: Kombi
taky už jsem skončil v gazíku.... prostě proto že Alfa kombi nedělá tak jsem šel do Stelvia. Ale kdyby byl za stejný prachy identicky praktický kombík, tak neváhám..... ale taky jsem asi dinosaur no :-)
3. 2. 2023 11:48
Re: Re: Re: Tesla ukazuje cestu
Ved pisem, ze tu vsetci kombi vlastnime, tak asi vieme preco. Argumenty dosli tebe, tak tu zase podsuvas 4x4, zvyseny podvozok a o chvilu sa tu zacnes hadat sam so sebou, ze 4x4 je blbost. Pekny vikend a vela dusevneho zdravia.
Avatar - Ozzman
3. 2. 2023 10:43
Re: Tesla ukazuje cestu
Sice nebyl krásnej , ale dnes jako ojetina bych tohle upozadil a může to bejt slušný rodinný auto. Nedávno sem znovu jel 8G a to má tak dobrý řazení...
3. 2. 2023 10:45
Re: Správne
Ok, tak udrzitelnou ziskovost. ;-)

Viz prodeje (nejen) v USA, kde dostava od Tesly na pr*el. :D
3. 2. 2023 10:43
Re: Tesla ukazuje cestu
No to je jasny.

Uz jsem to cetl. To je lepsi nez IQ test. :yes:

Mas Skodovku, jsi genius. :D
Samozrejme ze elektromobilisti jsou idioti.
:D :D :D
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 09:32
Re: Tesla ukazuje cestu
Přitom právě ten Civic kombi by byl auto aut
Avatar - Barrichello
4. 2. 2023 12:27
Re: Správne
Ano vývoj spalováků je střelbou do vlastní penumatiky, protože na Sibiři, v Kanadě atd kde bývá pravidleně v zimě mezi -25 až -58 elektromobily fungují geniálně, taková dieslová dodávka tam má dojezd něco mezi 105 až 25 km :-) :-) :-) :-) :-) a nabíjet se musí dieslovou nebo benzínovou elektrocentárlou vid.

A naopakv Africe a Arábii, kde je stabilně mezi +35 až 60 to funguje taky, tam 25-40% kapacity baterie sežere chlazení baterie a pokud náhodou přestanu fungovat, tak je baterie KO.

Prostě nejlepší je být zelený neostalinistcký utopista, vid TROFIME
Avatar - Barrichello
4. 2. 2023 12:24
Re: Future is electric
pro čínany Trofime, pro čínany, už tu prodávaj víc jak tvoje Teslička. V Lednu Teslička 48 kusů a čínan 49.
Už prohráváte nejejn se spalovacíma amerikama, ale i s čínanem.

Smutný vid :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
4. 2. 2023 12:22
Re: Správne
Akorát to z toho USA přicházelo se zpožděním 15-65 let, si zapoměl dodat. Automat měly v usa auta ve 40. letech, tady to neměly auta ještě v roce 2000 :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
4. 2. 2023 12:21
Re: Správne
Už se učíš čínsky, Trofime?

Leden 2023 v ČR:
MG - 41 ks
DongFeng - 6 ks
Maxus - 2 ks

Měl bys začít. Brzy to budeš potřebovat, čínan už tu prodá víc jak tvoje Teslička. Smutný co zelený utopisto :-)
3. 2. 2023 14:30
Re: Re: Re: Re: Kdo miluje E kombi
V tom mas pravdu, tam suv postacuje
Avatar - Emel
3. 2. 2023 14:18
Re: Kombi
Největší rozdíl jsou přední světla. Myslím, že Stelvio má taky různý varianty těch světel, ale speciálně ty stříbrný, nota bene třeba na červeným autě... to se mi nelíbí. Tonale je prostě návrat k 159... sláva.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 14:12
Re: Kdo miluje E kombi
A tak já taky budu radši jezdit kupátkem, až s ním budu jezdit sám. Moje první auto bylo kupé, může být i poslední :-)
Pokud vedle sebe postavím... abychom byli tématičtí tak třeba C43 AMG sedan a kombi... nebo v reáliích českého trhu Superb a Superb combi... tak pro mě ten sedan / liftback o nic zajímavější není.
Jo, Insignii jsem vzal v liftbacku... ale to je proto, že se mi kombík nelíbí. U Superbu je to designově remis (za mě).
3. 2. 2023 13:09
Re: Re: Re: Kdo miluje E kombi
Na délku to SUV určitě nesupluje, ale reagoval jsem spíš na toho psa a podobné věci, tam si myslím že právě pomáhá využitelná výška, možná někdy i šířka.
3. 2. 2023 12:21
Re: Re: Kdo miluje E kombi
V tomhle bych bohužel viděl obecně důvod úpadku střední třídy a jejich kombíků, protože SUV nižší třídy přesně tyhle obyčejné praktické požadavky naplní. Zrovna v případě Mercedesu se nedivím, protože rodiny a prakticky založení zákazníci očividně kupují GLB, GLC, GLE a dokážu si představit úbytek E kombi.

Já teda E kombi považuju za skvělé auto a E63 kombík je unikát, kterých ale jezdí v Česku i v Německu docela hodně, respektive já osobně ho vidím víc než bych čekal (na to o jak drahý model jde). Určitě E63 kombík přitáhl k Mercedesu zákazníky od BMW (znám osobně takový případ), protože BMW končí na 540i a RS6 je už moc přehnaná.
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 12:21
Re: Tesla ukazuje cestu
No ale ty nemáš EV, ne.
3. 2. 2023 11:31
Re: Kdo miluje E kombi
Jasně. Já se asi moc koukal na Top Gear :yes:
3. 2. 2023 14:01
Re: Kombi
no blbě, protože je drahý a nějak extra to nejede.... :-( Stelvio musí mít pěknou barvu a kola, pak je to paráda.... naopak v bílé/černé atd. je to úplná tuctovka.... Každopádně oproti Tonale je to úplně jiná kvalita jízdy.
3. 2. 2023 17:37
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Cybertruck v Evrope tak 2025.

Ze zdravim znamy co slozili "zalohu".
:D
Avatar - Emel
3. 2. 2023 11:02
Re: Tesla ukazuje cestu
Pochopitelně v naftě... :D
3. 2. 2023 10:45
Re: Kdo miluje E kombi
Pro Anglány jsem pracoval od 2001 do 2005 a v mé sociální bublině se jezdilo kupéčkama. Tady je docela aktuální článek včetně grafu podílu na registracích v 2021. http://uk.motor1.com/…n-sales-outlook/
UK je šestá s cca 75 tisíci kombíky, u nás něco přes 40 tisíc.
Doplnění: Tohle je dobrá hláška - " a to proto, že si je tamní lidé spojují s pohřebními vozy" (je to o Latinské Americe). Mám to stejně zejména ve vztahu s éčkovým kombíkem, i když jsem ve služebáku měl pětilitrový motor. Sedany jsem měl dva a vzpomínám na ně rád (s výjimkou návštěv autorizovaných servisů).
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 12:31
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Víš že jsem zastánce nafty, (na budoucí jarní nedostatek nafty pumpaři reagují zdražením benzínu),
ale autoforum jsou štěky, které z reálného odpůrce EV dělají šaška. Promiň mi ten výraz.
3. 2. 2023 10:39
Re: Tesla ukazuje cestu
Kdyz myslis. :D

Promin, diskuze o nicem.

PS Me treba tvuj soukromy zivot nezajima vubec. Bylo by fajn, kdyby to bylo reciprocni. ;-)
3. 2. 2023 10:21
Kdo miluje E kombi
Typický "Evropan" miluje ékombík - to myslíš třeba Itala, Španěla, Anglána nebo Francouze ? Kombíky se ve velkém prodávají v Německu, ČR, Holandsku. Mám hypotézu, že obliba kombíků je u nás datována s nástupem prodeje aut s mřížkama (až do března 2009).
3. 2. 2023 10:35
Re: Tesla ukazuje cestu
Ty tvy duvody samozrejme chapu.
Otazkou je, zda za to je ochotny zakaznik platit. Doposud tomu tak bylo.

Ted je jina doba. Spousta lidi si evidentne radeji koupi TM3 v zakladu nez Golf nebo treba CLA, at se drzime tematu...
4. 2. 2023 00:37
Re: Kombi
Nedávno jsem měl na den Jeep Compass 1.3 110kw. Auto se mi celkově líbilo, interiér na úrovni, pohodlné a tiché. Jenom těch 110 kw tam jaksi nebylo, pocitově to jelo jak atmosféra 80 kw nebo nevim. Zrovna taky nedávno jsem jel 1.3 120kw v MB A a to jelo jak střelené :) (sice menší auto, ale motoricky i tak byl znát velký rozdíl)
Avatar - Emel
3. 2. 2023 22:25
Re: Správne
Psal jsi, že "Co je ale nejdulezitejsi, Tesla roste m. j. na ukor Mercedesu."
Ano, to je to, o co jde... ta změna. Pokud Tesla někde získala (ukousla) 400t za rok a trh je dejme tomu stejně velký, tak těch 400t někomu chybí... Mercedes to ale není.
Cílem Mercedesu nemusí být nutně vyrábět co nejvíc aut. Prémiové značky se v poslední době pustily do modelů, které jim sice zajistí čísla, ale zase způsobují nějakou erozi exkluzivity těch značek. A nějaká revize je asi na cestě a výsledkem klidně může být méně aut.
Jen by bylo škoda, kdyby zmizely zrovna C a E kombi (a nepřišla adekvátní náhrada).
Asi je na čase koupit lehce zajetou 540i Touring :-)
Avatar - Emel
3. 2. 2023 21:09
Re: Správne
Buď to lze napsat tak, že Tesla od svého založení ukousla 1,3M (z ročního objemu prodejů aut - ale ne najednou, na to číslo vyrostla během x let), nebo že loni ukousla dalších 400t (opět z ročního objemu prodejů) - to je ten počet aut, o který loni teoreticky ostatní prodali méně (oproti roku 2021), protože si někdo místo třeba Mercedesu koupil Teslu.
Mercedes ale ztratil loni globálně jen jedno procento (a to odešel z ruského trhu), takže pokud je odliv od Mercedesu k Tesle, tak je zase příliv k Mercedesu odjinud... tohle už není matematika, ale nějaká kombinace kvalifikovaných odhadů a projekce vlastních názorů.
Taky nenapíšeš, že Mercedes ukousl dva miliony aut...
PS: co kupují amíci nebo číňani je mi dost jedno...
Avatar - Emel
3. 2. 2023 20:19
Re: Správne
No tak pokud se bavíme o tom, kolik Tesla ukousla z trhu za rok, tak je to její roční přírůstek. Pokud se bavíme, že z trhu ukousla 1,31M, tak to ukousla od svého založení.
Avatar - Ozzman
3. 2. 2023 19:52
Re: Tesla ukazuje cestu
Tu 1.6 chválej, tak proč ne :D já znám jen 1.8 atmo
3. 2. 2023 19:30
Re: Správne
Aha, uz te chapu. Ty myslis o kolik navic rocne.

Ja to beru celkove.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 19:05
Re: Správne
No však jo, sakra... 2021 necelý milion, 2022 1,31, tj. za rok Tesla ukousla 400t. BYD je cca. +200%?
Avatar - Emel
3. 2. 2023 18:44
Re: Správne
Myslíš od doby svého založení? Za loňský rok ukousla 400.000... z trhu, který je okolo 60M.
3. 2. 2023 13:54
Re: Kdo miluje E kombi
To asi jo. Ten nekombíkovej postoj může být (v mém případě) i věkem. Je fajn, že pořád se u nás objevují zajímavá auta vedle záplavy nezajímavých kombíků. V lednu si kdosi z nejmenované plzeňské softwarové firmy udělal radost a pořídil McLaren 600LT coupe.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 13:04
Re: Kdo miluje E kombi
TG je sranda... a musí se to tak brát. Názorová konzistence tam není priorita (ani praxe).
Avatar - Emel
3. 2. 2023 13:01
Re: Správne
Kdo roste na úkor koho v dnešní turbulentní době těžko říct, Mercedes je za loňský rok v plusu (v Evropě i v USA), jenže to je furt nějaký covid a čipy a válka a vlastně poslední normální rok byl 2019 a to už je přece jen dost dávno.

Nevím jak vnímají "luxury brands" v US, pro mě Tesla prémiová značka v evropském pojetí není, spíš se asi snaží být takovým "lidovým vozem" v době elektrické.
Avatar - Emel
3. 2. 2023 12:59
Re: Kombi
Viděl jsem teď před salonem vedle sebe Stelvio a Tonale... a ten rozdíl v designu je za mě jasně ve prospěch Tonale. Tak jsem zvědavý jak se mu bude dařit.
3. 2. 2023 12:10
33 karosářských provedení?
Ať počítám jak počítám tak se 33 opravdu nemůžu dopočítat. Rád bych viděl ten seznam. :-[]
Avatar - Emel
3. 2. 2023 12:09
Re: Re: Kdo miluje E kombi
Tenhle trend je konec konců všude.
3. 2. 2023 11:58
Re: Re: Kdo miluje E kombi
Kombi je v uk oblubene, ale vela zakaznikov preslo do suv. V uk sa kombi zvykli vo velkom pouzivat na prevoz psov, ale tie klietkove zastavby sa zmestia aj do suveciek typu tiguan. Takze mozes vidiet vela aut s klietkovou zastavbou namiesto kufra
3. 2. 2023 21:52
Re: Správne
Myslim, ze uz se chapeme.
Samozrejme, ze Mercedes ukusuje z globalnich prodeju sve 2M. :yes:

Co kupuji Amici nebo Cinani zde poznas o par let pozdeji. Vetsina trendu prisla z USA a prijde z Ciny.
Viz klimatizace, automat, obliba SUV (USA) nebo elektrifikace (USA i Cina).
Ale klidne strkej hlavu do pisku.
:D

PS Jako obvykle (treba u Toyoty) je dnesni stav u Mercedesu nepodstatny. Ten clanek je o budoucnosti.
3. 2. 2023 20:24
Re: Správne
No realita je proste takova, ze Tesla ukusuje rocne ostatnim z celkoveho globalniho prodeje aut 1,3M. Ne? Ty jsi psal zrejme o tom, kolik jim ukusuje mezirocne navic...
:D

https://cleantechnica.com/…on-us-sales/amp/
Mozna to ukousnuti pochopis lip z (neaktualniho) kolacoveho diagramu.
;-)

Plan je ukousnout v roce 2030 20 milionu, z celkoveho globalniho rocniho prodeje aut.
https://www.bloomberg.com/…million-car-goal

Jestli ten plan vyjde, Mercedes uz mozna nebude existovat. :-O
Ja doufam, ze alespon nekteri evropsti vyrobci prechod na EV zvladnou.
Budou se muset ale sakra snazit a zestihlovat!
Uz dnes je vyvoj spalovaků, ktery do par let skonci, strelbou do vlastni... pneumatiky. :D
3. 2. 2023 18:58
Re: Správne
Hochu, wake up! :D

https://www.cnn.com/…ction/index.html

The electric automaker delivered 1.3 million vehicles in 2022, up 40% from 2021. It produced nearly 1.4 million vehicles, up 47% from the prior year.
:yes: :yes: :yes:

O tom je tento clanek!!!
Tesla roste rychlosti cca 50% rocne.
Proto se Mercedes musi starat o UDRZITELNOU ziskovost!

Tesla zacina ohrozovat Mercedes, BMW i VW. Presne jak rikal Diess (a ja) uz par let zpatky. :-!
Znas plan Tesly na 20M aut?
Ne?
3. 2. 2023 17:47
Re: Tesla ukazuje cestu
Ok, moje chyba. Nenapsal jsem to dostatecne jasne.

Mel jsem napsat mnozstvi variant kombi.
Leon kombi, Octavia Combi a Golf kombi.
Pro me tri stejna auta.
Proto jsem vyzdvihoval Corollu kombi!
3. 2. 2023 14:42
Nabobtnalá nabídka
Pravda je, že v posledních cca 20 letech došlo k obrovskému nabobtnání nabídky nejen u MB. Dřív byly v nabídce 3 sedany, 2 kombíky a nějaké to coupé a cabrio. To všechno zůstalo a k tomu přibyla různá 4dv coupé, řada SUV a SUV coupé. A to jsem určitě ještě na něco zapomněl. A to se nebavím o pohonech a jejich variantách.
3. 2. 2023 17:29
Re: Re: Tesla ukazuje cestu
Znovu, ja proti kombi nic nemam.

Asi jsem to mel napsat srozumitelneji.
Beru jako plytvani - mnozstvi variant kombiku (stejne tridy) jednoho vyrobce.

Sebereflexe? Mas pravdu. Nemel jsem se poustet do srovnavani kombi a HB. To bylo na zkusene kombikare prilis. :-)
Ke vsemu mi o to vubec neslo...
3. 2. 2023 17:32
Re: Správne
Ale je ti jasny, ze Tesla ukrojila ostatnim vyrobcum celosvetove cca 1,3 milionu kusu.
Vzhledem k tomu, ze trh, pokud vim, stagnuje.
3. 2. 2023 13:37
Re: Tesla ukazuje cestu
Uz jsem ti to psal vys.

Nezajimej se o me. ;-)
Ja se o tebe taky nezajimam. :D
3. 2. 2023 17:35
Re: Future is electric
Tak to budes potom muset delat pro Teslu.
:D :D :D
Neboj, plati dobre.
https://www.glassdoor.com/….6,12_IM1020.htm

Ale jen prizpusobive, to ty asi nebudes.
:-)
Ty budes brecet, ze nemas rucku a spojku.
Zrejme jediny nastroje se kterymi uplatnujes sve schopnosti.
:D

Ne, sorry. Vtip. Nemam rad osobni utoky.
3. 2. 2023 11:17
Re: Správne
https://electrek.co/2023/01/11/tesla-becomes-top-luxury-auto-brand-us/
Tesla becomes top luxury auto brand in the US

Celkove Tesla prodala 1,3 milionu aut a Mercedes asi 2 miliony. Tesla proda vic nez Mercedes za rok, maximalne dva. :D

Co je ale nejdulezitejsi, Tesla roste m. j. na ukor Mercedesu.
Proto se Mercedes musi zacit otacet.
O tom ten clanek je.
Chapes to? :-)
3. 2. 2023 13:41
Future is electric
A az tu sebevrazdu spacha, tak das pokoj? :D

Nebo budeme muset cekat na rok 2035?
3. 2. 2023 12:33
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
https://cleantechnica.com/…e-ev-sedan-2024/

“As things stand today, the E-Class with its derivatives is the last :yes: Mercedes-Benz model to be created on a pure combustion engine platform.”
:-! :-! :-!

Tohle na autoforech nepsali... :D

GAME OVER
3. 2. 2023 11:32
Re: Re: Tesla ukazuje cestu
Kdyz dojdou argumenty je treba prejit do osobni roviny. :D

Automobilky vam tleskaji, kdyz tu propagujete velka auta a "potreby rodin". Jeste jsi zapomnel zminit, ze spravna rodina potrebuje 4x4 na hory a poradnou svetlou vysku, aby mohla jezdit off-road. :D
3. 2. 2023 11:13
Re: Tesla ukazuje cestu
Proboha nemluv za vetsinu zakazniku.

Rozdil mezi Civicem a Octavii kombi neni zase tak podstatny... :-)

Je to predevsim marketing.
V USA chce vetsina rodin full-size pick-up. Kombi je pro jejich potreby smesne.

Vsechno je relativni. :D