Jak už jsme dříve informovali, německý Mercedes-Benz se chce zaměřit na ještě luxusnější nabídku a především na zvýšení výdělků. To s sebou přinese konec mnoha dosavadních modelů.
Ukazuje cestu evropskym automobilkam.
https://electrek.co/2023/01/11/tesla-becomes-top-luxury-auto-brand-us/
Tesla becomes top luxury auto brand in the US :yes::yes::yes:
Ano, i Mercedes bude muset byt efektivnejsi. Tesle staci na milion aut dva modely. Tezko ji pak konkurovat cenove, kdyz se musi platit vyvoj uplnych zbytecnosti. A to nemluvim jen o karosarskych variantach, ale hlavne o vyvoji pitomych variant spalovaku, kterych uz dnes Mercedes proda v USA min, nez Tesla EV. :-O
Rad v teto souvislosti vzpominam na V10 TDI, V5, W8 motory. Absolutne promrhane penize za vyvoj. O karosarskych variantach plati to samy. K cemu je Octavia combi a Golf combi?? Nebo Golf a Leon?
Jen marketingovy bullshity.
Honda a Toyota to dela jinak. :yes: A muzou diky tomu nabidnout napr. s Civicem nebo Corollou lepsi value for money resp. umozni jim to vyssi zisk.
Kritizuješ tu množstvo verzií a tvrdíš, že Corolla to robí inak. Asi preto ponúka karosériu hatchback, sedan a kombi, plus odvodený ccrossover Corolla Cross. ;-)
To si sa teda pekne strelil do vlastnej nohy. :D
Porovnavam predevsim pristup Tesly (a Toyoty nebo Hondy) s tim evropskym.
Kdybys pozorneji cetl tento clanek, tak pochopis i tu Corollu:
"Ve výsledku prostě nepotřebujeme kombi nebo dvoudveřové modely s nedostatečným odbytem"
Toto se Corolly combi netyka!
PS Ja nemam proti kombikum vubec nic. Problem jsou promrhane prostredky (m. j. do vyvoje) mnoha variant s malym objemem prodeje. Z tohoto duvodu se mi vzdy vic libil pristup Japoncu!
Jak jako k čemu je dobrý? Kompaktní kombík je racionálně nejlepší rodinné auto. Aspoň v našem evropském pojetí toho pojmu. A tomu odpovídaly i prodeje.
Octavia Combi je nejprodávanější model značky, nejprodávanější kombík v Evropě. Určitě to není žádný nerentabilní okrajový model. Možná ho i Škodovka prodá víc, než Toyota Coroll?
Jak to bude teď, za soumraku automobilismu, kdy jediná budoucnost jsou EV (kde mimochodem Toyota žádnou extra výchozí pozici nemá), to uvidíme. Ale ignorace kombíků a jejich substituce pomocí CrosSUV je za mě chyba, já si vždycky radši koupím ten kombík.
Aha... no, dobrý je to na dvě věci :-D
První je, že ty auta můžeš trošku jinak koncipovat... Octavia bývala větší, Golf kompaktnější, Leon sportovnější. To se teď možná trošku vytrácí.
Druhá je, že automobilky mají někde vybudovanou nějakou pozici. Škodovka střední a východní Evropa, Seat jižní, Volkswagen ten zbytek.
A motorizace - náročný zákazník si chce vybírat. Já bych třeba pořád nejradši silný benzín s manuálem, většině už nevadí automat... pokud jsi chtěl prodávat nějaké objemy, potřeboval jsi mít širokou nabídku. Dneska je zákazník rád, že vůbec nějaké auto dostane...
PS: Corollu si taky můžeš koupit od Suzuki.
Ten souboj mezi evropskou konfigurovatelností a šíří nabídky a japonskou... hm, dejme tomu třeba efektivitou (ve smyslu soustředění se na několik málo variant) tu byl nakonec vždycky. V USA měl větší úspěch japonský přístup, v Evropě evropský. Ale nová legislativa holt té široké konfigurovatelnosti nepřeje.
A nepřeje spoustě dalších věcí - nepřeje levným autům, nepřeje lehkým autům, nepřeje silným autům (na benzín/naftu), nepřeje manuálním převodovkám.
TM3 vs. Golf - to si nejsem jistý že se držíš tématu. Že se TM3 dostala na zajímavé ceny podle mě není úplně tím, že by Tesla držela úzkou a efektivní nabídku, ale je to opět spíš dopad těch legislativních pravidel. Spíš naoopak, karoserie sedan je jedna z věcí, co Tesle brání v ukousnutí většího koláče (a částečně to řeší Y). Jak už jsem psal... že Tesla nevidí potřebu dělat EV kombík chápu, ale že nic takového nemá VW mě překvapuje.
Počkej až jednou budeš mít vlastní prachy v ruce a budeš si vybírat auto a možná budeš mít jednou nějakou rodinu a někam pojedeš, třeba k mamce na oběd. Teprv ti dojde, co tu píšeš za kraviny.
Zajímat tě nemusí, ale 100 lidi a 100 odlišných potřeb na auto.... TM3 je auto pro 4 lidi s lehkou bagáží...když opomenu omezení dojezdu na delší trase,pardon, 10 skvělých káv a cestě k moři.
Tak IQ nepusti a kedze DonVito ako elektromobilista ma najnizsie IQ spomedzi autickarov,tak prosim Vas neziadajte od neho ,aby si nieco premyslel.Tazko sa totiz rozmysla s nizkym IQ a urcite ho rozmyslanie bolí.
Tak ja som len u nás napočítal 18 modelov Toyoty (pritom napr. tá Corolla má 3 verzie karosérie), a to nepočítam množstvo modelov, ktoré sa na našom trhu neponúka. Takže dávať Toyotu ako príklad úzkeho modelového portfólia nie je zrovna dobrý argument.
Každopádne ja nie som fanúšikom obmedzenej palety modelov, Toyota to má vcelku primerané a dá sa tam vybrať. Na rozdiel od tej Hondy, ktorú uvádzaš ako druhý príklad. 4 modely (aj to všetky s jedinou karosárskou verziou) a koniec, to nie je racionálna ponuka, to je hrubo osekaná a obmedzená ponuka, kde sa nedá vybrať. Aké auto si u Hondy vyberie bežná rodina? A aké rodina so 4 deťmi? Aké auto si vyberie manažér ako služobné? Má Honda niečo reprezentatívne?
O Tesle je v tomto kontexte úplne zbytočné sa baviť.
O Tesle se bavime kvuli Mercedesu. Ukazuje, ze i ve vyssich cenovych hladinach uprednostnuji zakaznici value for money. A tudiz nema Mercedes sanci.
Bohuzel.
Civic hatch asi ťažko ako rodinné auto. Za rodinné auto ja i drvivá väčšina zákazníkov považuje minimálne kompaktné kombi, ideálne kombi strednej triedy. A nech pozerám ako pozerám, žiadne kombi v ponuke Hondy nevidím.
Mimochodom ten Civic je dokonalý príklad kompletného osekania modelu. Jediná karosárska verzia, jediný motor (ak nerátam type R, ktorý je aj tak nedostupný), jediná prevodovka, jediný druh pohonu, proste absolútne nič na výber. Presne štýl Tesly: máme akékoľvek auto chcete... pokiaľ chcete hybridný hatch. ;-)
Sice nebyl krásnej , ale dnes jako ojetina bych tohle upozadil a může to bejt slušný rodinný auto. Nedávno sem znovu jel 8G a to má tak dobrý řazení...
Vidno, ze nevies o com hovoris a kombi segmentu c alebo d si nikdy nevlastnil. Tak tu prestan poucovat ludi emel, kankunen, iudex atd co vsetci kombi myslim vlastnia/li, drz sa svojho ev kopyta o ktorom vies vsetko
Kdyz dojdou argumenty je treba prejit do osobni roviny. :D
Automobilky vam tleskaji, kdyz tu propagujete velka auta a "potreby rodin". Jeste jsi zapomnel zminit, ze spravna rodina potrebuje 4x4 na hory a poradnou svetlou vysku, aby mohla jezdit off-road. :D
Ved pisem, ze tu vsetci kombi vlastnime, tak asi vieme preco. Argumenty dosli tebe, tak tu zase podsuvas 4x4, zvyseny podvozok a o chvilu sa tu zacnes hadat sam so sebou, ze 4x4 je blbost. Pekny vikend a vela dusevneho zdravia.
ano rozpor v cislach je v tom, ze MB do poctu 70 pocita kazdu karosarsku verziu, teda E limo, kombi, coupe su 3 modely. Niektore automobilky ako napr Audi pocitaju napr aj A6 a S6 a RS6 ako samostantne modely. Tak to asi spravili aj pri MB, ked sa chcu chvalit poctom modelov
Keby sme pocitali modelove rady, cislo by bolo ovla nizsie, hoci 14 u Toyoty urcite nie je celosvetovo, mozno US market.
Jj. Aj Toyota u nás uvádza akože 31 modelov, ale to rozlišujú samostatne Corollu hatch a sedan či Yaris a GR Yaris. Každopádne u nás som napočítal 18 samostatných modelov a to je veľmi slušná ponuka. viac asi netreba.
Zúženie a racionálizácia modelovej ponuky sú samozrejme správny a logický krok. Mercedes má až zbytočné množstvo modelov, ktoré sa častokrát prekrývajú a navzájom kanibalizujú. Načo napríklad existujú paralelne A sedan aj CLA, dva sedany nižšej strednej triedy ? Alebo CLS a GT 4-door? To isté teritórium, minimálne rozdiely, teda tí istí zákazníci.
Ten druhý zámer zvýšiť profit a zamerať sa na vysokoziskové modely je z ekonomického hľadiska tiež správny, ale z pohľadu zákazníka je to naopak zle. Znamená to, že sa budú vypúšťať dostupnejšie modely (ono dostupnosť v ponímaní Mercedesu je tiež len relatívna) a tlačiť hlavne tie drahé. Takže nie obľúbené a racionálne modely ako A hatch či C kombi, ale opulentné SUV a ultradrahé EQ. Len okruh zákazníkov v tejto kategórii je podstatne nižší ako zákazníkov triedy C.
No tak celkově prodává Mercedes víc aut než Tesla, ne?
Tesla je netradiční... podvozkem nebo dynamikou je to prémie, provedením je to sotva mainstream, obecně to je zacílené jako lidový elektrický vůz. Mercedes bude asi chtít zůstat co do image nad Teslou, otázka je, jak se mu to v elektrické době povede.
Kdo roste na úkor koho v dnešní turbulentní době těžko říct, Mercedes je za loňský rok v plusu (v Evropě i v USA), jenže to je furt nějaký covid a čipy a válka a vlastně poslední normální rok byl 2019 a to už je přece jen dost dávno.
Nevím jak vnímají "luxury brands" v US, pro mě Tesla prémiová značka v evropském pojetí není, spíš se asi snaží být takovým "lidovým vozem" v době elektrické.
Tesla nemá šanci konkutovat Mercedesu co se týče kvality zpracování a hlavně už vůbec ne co se týče interiérů.
A o TOP luxusních značkách typu Bentley, Rolls Royce atd vůbec nemluvě, tam ztrácí tak 25 parníků :-):-):-)
Jako bonus značka bez tradic, historie, s dost divným designem.
To kupující v nejvyším segmentu moc neláká, navíc model S už je těžce zastaralý a žádného nástupce nemá. Takže kdo si koupí zastaralé S místo MB S-klasse, BMW 7xx nebo snad dokonce místo RR Ghost a Bentley Flying Spur :-):-):-)
X bude co nevidět ve stejné sitauci, jediné co frčí je obludný nejmenší model 3 a pak to Y.
to jsou auta pro lidi s absencí vkusu, kterým se líbí kuchyně z Ikey a nevadí jim rovný dle pravítka narýsovaný, recyklovaný plasty a kus falešnýho prkna v palubce a tablet o velikosti LCD co ukazuje trasu(zastávky) v linkovým Autobusus SOR :-):-):-) To je fakt etalon luxusu :-):-):-)
The electric automaker delivered 1.3 million vehicles in 2022, up 40% from 2021. It produced nearly 1.4 million vehicles, up 47% from the prior year. :yes::yes::yes:
O tom je tento clanek!!!
Tesla roste rychlosti cca 50% rocne.
Proto se Mercedes musi starat o UDRZITELNOU ziskovost!
Tesla zacina ohrozovat Mercedes, BMW i VW. Presne jak rikal Diess (a ja) uz par let zpatky. :-!
Znas plan Tesly na 20M aut?
Ne?
No tak pokud se bavíme o tom, kolik Tesla ukousla z trhu za rok, tak je to její roční přírůstek. Pokud se bavíme, že z trhu ukousla 1,31M, tak to ukousla od svého založení.
No realita je proste takova, ze Tesla ukusuje rocne ostatnim z celkoveho globalniho prodeje aut 1,3M. Ne? Ty jsi psal zrejme o tom, kolik jim ukusuje mezirocne navic... :D
Jestli ten plan vyjde, Mercedes uz mozna nebude existovat. :-O
Ja doufam, ze alespon nekteri evropsti vyrobci prechod na EV zvladnou.
Budou se muset ale sakra snazit a zestihlovat!
Uz dnes je vyvoj spalovaků, ktery do par let skonci, strelbou do vlastni... pneumatiky. :D
Buď to lze napsat tak, že Tesla od svého založení ukousla 1,3M (z ročního objemu prodejů aut - ale ne najednou, na to číslo vyrostla během x let), nebo že loni ukousla dalších 400t (opět z ročního objemu prodejů) - to je ten počet aut, o který loni teoreticky ostatní prodali méně (oproti roku 2021), protože si někdo místo třeba Mercedesu koupil Teslu.
Mercedes ale ztratil loni globálně jen jedno procento (a to odešel z ruského trhu), takže pokud je odliv od Mercedesu k Tesle, tak je zase příliv k Mercedesu odjinud... tohle už není matematika, ale nějaká kombinace kvalifikovaných odhadů a projekce vlastních názorů.
Taky nenapíšeš, že Mercedes ukousl dva miliony aut...
PS: co kupují amíci nebo číňani je mi dost jedno...
Myslim, ze uz se chapeme.
Samozrejme, ze Mercedes ukusuje z globalnich prodeju sve 2M. :yes:
Co kupuji Amici nebo Cinani zde poznas o par let pozdeji. Vetsina trendu prisla z USA a prijde z Ciny.
Viz klimatizace, automat, obliba SUV (USA) nebo elektrifikace (USA i Cina).
Ale klidne strkej hlavu do pisku. :D
PS Jako obvykle (treba u Toyoty) je dnesni stav u Mercedesu nepodstatny. Ten clanek je o budoucnosti.
Psal jsi, že "Co je ale nejdulezitejsi, Tesla roste m. j. na ukor Mercedesu."
Ano, to je to, o co jde... ta změna. Pokud Tesla někde získala (ukousla) 400t za rok a trh je dejme tomu stejně velký, tak těch 400t někomu chybí... Mercedes to ale není.
Cílem Mercedesu nemusí být nutně vyrábět co nejvíc aut. Prémiové značky se v poslední době pustily do modelů, které jim sice zajistí čísla, ale zase způsobují nějakou erozi exkluzivity těch značek. A nějaká revize je asi na cestě a výsledkem klidně může být méně aut.
Jen by bylo škoda, kdyby zmizely zrovna C a E kombi (a nepřišla adekvátní náhrada).
Asi je na čase koupit lehce zajetou 540i Touring :-)
Akorát to z toho USA přicházelo se zpožděním 15-65 let, si zapoměl dodat. Automat měly v usa auta ve 40. letech, tady to neměly auta ještě v roce 2000 :-):-):-):-):-):-)
Ano vývoj spalováků je střelbou do vlastní penumatiky, protože na Sibiři, v Kanadě atd kde bývá pravidleně v zimě mezi -25 až -58 elektromobily fungují geniálně, taková dieslová dodávka tam má dojezd něco mezi 105 až 25 km :-):-):-):-):-) a nabíjet se musí dieslovou nebo benzínovou elektrocentárlou vid.
A naopakv Africe a Arábii, kde je stabilně mezi +35 až 60 to funguje taky, tam 25-40% kapacity baterie sežere chlazení baterie a pokud náhodou přestanu fungovat, tak je baterie KO.
Prostě nejlepší je být zelený neostalinistcký utopista, vid TROFIME
se tohle dá pochopit, protože jeho modelové portfolio je opravdu široké a auta jako C-kupé a E-kupé vedle sebe nedávají moc smysl, když jde vývoj pohonů směrem k unifikaci. Tím myslím, že C180 kupé a E500 kupé byl vždycky nějaký rozdíl, i když kastle podobné a na parkovišti to nikdo moc nepoznal, ale teď když jsou prakticky všechny MB motorizace kombinací R4 s baterkou, nedávají takové kupé a kabria z tříd vedle sebe smysl. Stejně jako CLS a AMG GT 4d nebo CLA vedle céčka. Uvidíme, co z toho nakonec bude.
To je takový ten typ informace, jako když v roce 2013 mercedes tvrdil, že do pěti let, tj. od roku 2018, bude už prodávat výhradně auta s el. pohonem.
A o kombíky bych se nebál, na tom pro ně není, z hlediska prodejů, nic okrajového.
Právě... Mercedesy nejsou úplně můj styl, ale éčkový kombík byl klasika, na kterou bych se ukecat nechal... a v některých generacích i céčkový.
Jenže... dneska je možné všechno. PSA taky s úsměvem na tváři zařízlo Berlingo i Riftera...
33 je prostě moc, chápu. Navíc CLA, vs A sedan, GT sedan a CLS... to se prostě nemůže nekanibalizovat. C a E kupé a kabriolety rozdíly hledat lupou... GLC kupé a GLE kupé jsou kusovky... Ale pouhých 14 karosářských provedení? A není to Antone Pavloviči málo? Prosím, alespoň C a E kombi ponechat v produkci. E kombi s velkou naftou miluji, ano, asi jsem prostě typický Evropan...
Typický "Evropan" miluje ékombík - to myslíš třeba Itala, Španěla, Anglána nebo Francouze ? Kombíky se ve velkém prodávají v Německu, ČR, Holandsku. Mám hypotézu, že obliba kombíků je u nás datována s nástupem prodeje aut s mřížkama (až do března 2009).
Pro Anglány jsem pracoval od 2001 do 2005 a v mé sociální bublině se jezdilo kupéčkama. Tady je docela aktuální článek včetně grafu podílu na registracích v 2021. http://uk.motor1.com/…n-sales-outlook/
UK je šestá s cca 75 tisíci kombíky, u nás něco přes 40 tisíc.
Doplnění: Tohle je dobrá hláška - " a to proto, že si je tamní lidé spojují s pohřebními vozy" (je to o Latinské Americe). Mám to stejně zejména ve vztahu s éčkovým kombíkem, i když jsem ve služebáku měl pětilitrový motor. Sedany jsem měl dva a vzpomínám na ně rád (s výjimkou návštěv autorizovaných servisů).
Graf podílu na registracích tam nevidím, ale z čísel je jasné, že ten podíl je nižší než u nás... UK trh je cca. 7x větší a kombíků mají ani ne 2x víc. Pořád je to ale relativně combi-friendly trh a Superb Combi tam vyhrává různé ankety typu nejlepší rodinné auto.
To asi jo. Ten nekombíkovej postoj může být (v mém případě) i věkem. Je fajn, že pořád se u nás objevují zajímavá auta vedle záplavy nezajímavých kombíků. V lednu si kdosi z nejmenované plzeňské softwarové firmy udělal radost a pořídil McLaren 600LT coupe.
A tak já taky budu radši jezdit kupátkem, až s ním budu jezdit sám. Moje první auto bylo kupé, může být i poslední :-)
Pokud vedle sebe postavím... abychom byli tématičtí tak třeba C43 AMG sedan a kombi... nebo v reáliích českého trhu Superb a Superb combi... tak pro mě ten sedan / liftback o nic zajímavější není.
Jo, Insignii jsem vzal v liftbacku... ale to je proto, že se mi kombík nelíbí. U Superbu je to designově remis (za mě).
Kombi je v uk oblubene, ale vela zakaznikov preslo do suv. V uk sa kombi zvykli vo velkom pouzivat na prevoz psov, ale tie klietkove zastavby sa zmestia aj do suveciek typu tiguan. Takze mozes vidiet vela aut s klietkovou zastavbou namiesto kufra
V tomhle bych bohužel viděl obecně důvod úpadku střední třídy a jejich kombíků, protože SUV nižší třídy přesně tyhle obyčejné praktické požadavky naplní. Zrovna v případě Mercedesu se nedivím, protože rodiny a prakticky založení zákazníci očividně kupují GLB, GLC, GLE a dokážu si představit úbytek E kombi.
Já teda E kombi považuju za skvělé auto a E63 kombík je unikát, kterých ale jezdí v Česku i v Německu docela hodně, respektive já osobně ho vidím víc než bych čekal (na to o jak drahý model jde). Určitě E63 kombík přitáhl k Mercedesu zákazníky od BMW (znám osobně takový případ), protože BMW končí na 540i a RS6 je už moc přehnaná.
Ano, ale zalezi ako kufor pouzivas. Ja velmi casto na dlzku pri sklopenych sedadlach, a tam uz musis ist do full size suv aby si dorovnal kombi c segmentu.
Na délku to SUV určitě nesupluje, ale reagoval jsem spíš na toho psa a podobné věci, tam si myslím že právě pomáhá využitelná výška, možná někdy i šířka.
taky už jsem skončil v gazíku.... prostě proto že Alfa kombi nedělá tak jsem šel do Stelvia. Ale kdyby byl za stejný prachy identicky praktický kombík, tak neváhám..... ale taky jsem asi dinosaur no :-)
Viděl jsem teď před salonem vedle sebe Stelvio a Tonale... a ten rozdíl v designu je za mě jasně ve prospěch Tonale. Tak jsem zvědavý jak se mu bude dařit.
no blbě, protože je drahý a nějak extra to nejede.... :-( Stelvio musí mít pěknou barvu a kola, pak je to paráda.... naopak v bílé/černé atd. je to úplná tuctovka.... Každopádně oproti Tonale je to úplně jiná kvalita jízdy.
Největší rozdíl jsou přední světla. Myslím, že Stelvio má taky různý varianty těch světel, ale speciálně ty stříbrný, nota bene třeba na červeným autě... to se mi nelíbí. Tonale je prostě návrat k 159... sláva.
Nedávno jsem měl na den Jeep Compass 1.3 110kw. Auto se mi celkově líbilo, interiér na úrovni, pohodlné a tiché. Jenom těch 110 kw tam jaksi nebylo, pocitově to jelo jak atmosféra 80 kw nebo nevim. Zrovna taky nedávno jsem jel 1.3 120kw v MB A a to jelo jak střelené :) (sice menší auto, ale motoricky i tak byl znát velký rozdíl)
Hviezdne casy skoncili.... doba ked kazdy vacsi vyrobca aut mal aspon 10 modelov a 6-7 typov kasni je uz definitivne fuc... a nepomoze dnes uz ani historia ani premiove meno ani duch svaty ... este 5 rokov a pocet kasni a modelov medveda bude na urovni nedavno oziveneho MG alebo low cost dacie... to bude sranda... v pripade medveda pojde pram az o premiovy humor :D
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Víš že jsem zastánce nafty, (na budoucí jarní nedostatek nafty pumpaři reagují zdražením benzínu),
ale autoforum jsou štěky, které z reálného odpůrce EV dělají šaška. Promiň mi ten výraz.
“As things stand today, the E-Class with its derivatives is the last :yes: Mercedes-Benz model to be created on a pure combustion engine platform.” :-!:-!:-!
pro čínany Trofime, pro čínany, už tu prodávaj víc jak tvoje Teslička. V Lednu Teslička 48 kusů a čínan 49.
Už prohráváte nejejn se spalovacíma amerikama, ale i s čínanem.
Ako som uz pisal,tak poznam zopar ludi co maju zlozenu zalohu a im som spominal,ze pise na fore chalan co vie vsetko o EV a ma vestecku gulu.Tak som im slubil,ze sa opytam,ze preco zas nie je ten top model pick up-u v predaji a ci sa ho vobec dockaju aspon v roku 2024 po 153 odklade.Diky za odpoved :-!
Pravda je, že v posledních cca 20 letech došlo k obrovskému nabobtnání nabídky nejen u MB. Dřív byly v nabídce 3 sedany, 2 kombíky a nějaké to coupé a cabrio. To všechno zůstalo a k tomu přibyla různá 4dv coupé, řada SUV a SUV coupé. A to jsem určitě ještě na něco zapomněl. A to se nebavím o pohonech a jejich variantách.