Německý automobilový koncern Volkswagen vloni zvýšil provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek na 22,5 miliardy eur (535 miliard Kč) ze zhruba 20 miliard eur v předchozím roce.
VW vyrábí polovinu, ale brutálně zvedl ceny. V době kdy tady na dveře klepe spousta nových automobilek. H/K to vykopne ve vnímání k VW a když jsou o 200 t levnější , tak nikdo nebude uvažovat.
Myslíš když nám (za volání JEŠTĚ POMALEJI) UTEKLI https://www.tydenikhrot.cz/…usa-nemaji-sanci tak aby to samý platilo i pro spalovací motory https://www.epa.gov/regulations-emissions-vehicles-and-engines/final-rule-revise-existing-national-ghg-emissions ?
Emisní normy pro auta, jsou už počátku https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 VŠUDE na planetě ca STEJNÝ. Vyspělejší bohatší země bývají maličko napřed ale to co chceš VYŘAZENÍ z toho co běží už skoro 60 let (EUropa začala trochu pozdějš) a přidat se k zemím jako Rusko (Severní Korea, Kuba apod.) to fakt NE
Netřeba clo jaak prasa = prostě STEJNÝ podmínky jako dává čína nám = my na všechno jí. BLBÝ že jsme je nechali NAKRÁST snad od všeho naše https://en.wikipedia.org/wiki/Know-how ale i tak STEJNÝ (nevýhodný) PODMÍNKY
Zůstat u Euro 6 a přitvrzovat postupně jen mírně, by pomohlo všem. Auta by nemusely stát nesmysl a lidi by se křečovitě nedrželi starých vraků. Co z toho, že nově vyrobené auta plní přísné emisní normy, když za poslední tři roky se v ČR zvýšilo průměrné staří auta o rok na 16 let.
Re: Vzhledem k tomu, že jsou to usvědčení podvodníci
no že rejžujou ve velkém, o tom není pochyb
pořád brečí, že jsou EV ztrátové, pobírají dotace kam se podíváš, a nakonec vykazují vyšší zisky, Stellantis to samé
A ještě křičí, Euro7 ne ne ne, utratili bychom naše TĚŽCE vydělané penízky, které chceme pro sebe ...
Re: Vzhledem k tomu, že jsou to usvědčení podvodníci
Presne tak. Už ma normálne s*rú, len prosia o podporu a zvyšujú zisky pri nižšej výrobe.
Rozumné auto typu Fabia musí skončiť. Ak chýbajú čipy, odklonia ich zo Škody do Porsche, Audi, VW.
A investujú nezmyselné peniaze extrémne neefetívne s EU podporou do blbostí (30 mld Eur na Infotainment a Digital Services 2021-2025).
1 - Tesla "rozjíždí" továrnu u Berlína již 3. rokem :-)
jinak se asi dá souhlasit s tím že:
VW EV jsou předražené krámy
Nákupní horečka poklesla se snížením EV "bonusů"
Jinak PowerHouse je sice taky velký fanda EV, ale nemá zalepené oči růžovou elektrickou blánou :-)
Nojo KDO KDY KDE TAKHLE RYCHLE rozjel takovou továrnu? :-O:-!
Nojo KDO KDY jaká autombilka O TOLIK jako Tesla NAVÝŠILA výrobu? ;-)
Aktuální kapacita je (myslím) 1,9 milionu = to je asi zhruba číslo aktuálního PROPADU u VW ne?
hele UŽ si pochopil, že dieslový osobní auta BEZ DOTOVÁNÍ vlastně nemůžou exitovat? CELÉ to bylo postavené JEN na multi-miliardovém dotování ceny paliva DRSNÝ vím, ale léta (co to víš) běží, už to nepopíráš, takže CHÁPEŠ TO UŽ?
Tesla ešte rozbieha, vyrábala koncom roka 2500 ks / týždeň, aktuálne 4200 - 4500 ks/ týždeň, cieľ je 5000 ks / týždeň koncom Q1/2023.
Na to, že oznámili stavbu závodu v 11/2019 keď tam ešte behali srnky v lesoch neskutočný výsledok.
Boli úvahy o rozšírení kapacity na 10 000 ks / týždeň, ale neviem aký nabrali smer.
Tesla začala naplno šetriť, Každý jeden náklad podlieha prísnej kontrole. Robia všetko pre zlepšenie efektivity, dostupnosti áut a zvýšenie trhových podielov.
Tesla postaví za 1 mld Eur celý závod, VW dá 30 mld do infotainmentu a digitálnych služieb, ktoré nikto nechce a sú určené, aby vytiahli ďalšie peniaze z kupujúcich.
Trocha iný prístup ako VW - tí to riešia tlačením dodávateľov na ceny na hranici (za hranicou) prežitia, nedodržiavaním objemov, nepreberaním zákaziek a neustálym zvyšovaním cien.
Nie som fanda Tesla, ale v určitých oblastiach by sa nimi mali EU automobilky inšpirovať. Zatiaľ sa mi zdá, že od nich preberajú to najhoršie (obrovské displeje, hranaté volanty a podobné somariny)