Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMercedes-Maybach S580e je prvním plug-in hybridem značky, nabídne 510 koní
35 komentářů
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Lubo
Máte niekto skúsenosť s X1 30e?
Síce mimo témy Maybach, ale zo súčasnej ponuky zaujímavé parametre.
Síce mimo témy Maybach, ale zo súčasnej ponuky zaujímavé parametre.
Tak to by mě taky zajímalo. Přiznám se, že jsem až teď podle tvého příspěvku zjistil, že tam je 30e s papírovýma 240 kw :-O
Po zkušenosti s 2022 330e bych byl skeptický. Ten pohon funguje velmi dobře, ale dokázal jsem ho “utahat” aby ho táhl jen spalovák, ten však má v 330e 135kw, takže to bylo furt v pohodě a tyhle přiznávám trochu extrémy byli spíš o zvýšené spotřebě než nedostatku výkonu. Takže tam si zjednodušeně řečeno motor pomáhal dalšími 50 kw z elektra. A to je úplně v pohodě, vlastně je to ideální, protože se ve většině situací chová konzistentně.
Jenže nedokážu si představit jak jezdí 1.5 110kw s dodatečnými 130 kw elektrickými. Tam bych to viděl jako primárně EV co si spalovák vozí spíš jako nouzovku, takže budou jízdní výkony odvislé od stavu baterky, ale to jen přemýšlím nahlas od stolu, to mě teda zajímá teď taky :) Tak se určitě dočkáme testu :)
Po zkušenosti s 2022 330e bych byl skeptický. Ten pohon funguje velmi dobře, ale dokázal jsem ho “utahat” aby ho táhl jen spalovák, ten však má v 330e 135kw, takže to bylo furt v pohodě a tyhle přiznávám trochu extrémy byli spíš o zvýšené spotřebě než nedostatku výkonu. Takže tam si zjednodušeně řečeno motor pomáhal dalšími 50 kw z elektra. A to je úplně v pohodě, vlastně je to ideální, protože se ve většině situací chová konzistentně.
Jenže nedokážu si představit jak jezdí 1.5 110kw s dodatečnými 130 kw elektrickými. Tam bych to viděl jako primárně EV co si spalovák vozí spíš jako nouzovku, takže budou jízdní výkony odvislé od stavu baterky, ale to jen přemýšlím nahlas od stolu, to mě teda zajímá teď taky :) Tak se určitě dočkáme testu :)
Ako si ho uťahal? :-!
Ako si na tom bol s dojazdom na elektriku a so spotrebou v rôznych situáciách?
Motor B38 1.5l bol aj v i8, s ešte o čosi nižším výkonom.
Ako si na tom bol s dojazdom na elektriku a so spotrebou v rôznych situáciách?
Motor B38 1.5l bol aj v i8, s ešte o čosi nižším výkonom.
Na i8 jsem zapomněl, máš pravdu, tam ta 1.5 je a nějak to asi funguje. Já bych tipoval, že je to díky větší baterce a v hybridním režimu si to nechává velké rezervy tak aby to zvládlo pokrýt špičky a mimo špičky si spalovákem tu rezervu rychle vytvoří (dobije). Jen můj odhad. S novými lehčími baterkami se asi tento princip zefektivňuje. Ta X1 30e uvádí 16.3kwh což je na malý PHEV hodně.
Co se týče 330e, tam jsem to poznal po pár prudkých a dlouhých akceleracích na dálnici. Byly momenty kdy se po plném sešlápnutí plynu nedostavil “kopanec” ani souvislá akcelerace, takže např. v hustém provozu kdy člověk chce jet rychle a neustále někdo vjíždí do levého pruhu, tak bylo znát že dokud to pohon/baterka zvládala, tak 330e po uvolnění pruhu mizelo Superbům a Octávkám za sebou, jakmile došlo na to “utahání”, tak už se žádné ujíždění nekonalo. Nicméně tu rezervu si to dokázalo poměrně rychle vytvořit, minimálně na pár vteřin akcelerace, takže nešlo o nic zásadního, ale při vyšší zátěži na té dálnici to prostě nebylo jak 30i natož 30d. Jinak ale dobrý pohon. Co se týče spotřeby, měl jsem to jen pár dní a už si nepamatuju přesně, ale nedokázal jsem s tím jezdit za skvělé spotřeby (v hybridním režimu) jako třeba s CLA 250e, tzn. tam kde mi CLA 250e jelo za 6l, 640i MHEV za 9l, tak 330e jelo tak za 7l. Přišlo mi to hodně optimalizované na výkon v hybridním režimu, tam to fungovalo asi nejlépe z hybridů co jsem jel. EV režim postačoval a mám pocit, že zapojoval spalovák při plném plynu, ale už si nepamatuju přesně. Parametrově jak jsem psal, odpovídalo to v praxi tomu, že hlavní silou pohonu byl 2.0 135 kw. Samotnou EV jízdu jsem moc nezkoušel, protože to auto mělo ostudně pomalou nabíječku, takže jsem to dokázal nabít asi max na 40%. Ještě jedno negativum, baterky v 330e zabírají hodně místa v kufru a je velmi nízký a těžko využitelný. Takže moje osobní shrnutí: jízdně skvělý hybrid, který má určité hybridní mezery, ale zase nevyžaduje změny jízdního stylu a chová se jako klasické BMW, na drouhou stranu na veřejných dobíječkách prakticky nemožné ho plně dobít a kvůli prostoru uvnitř a v kufru max pro dva lidi, kteří nepotřebují vozit moc zavazadel. V sedanu bych to teda asi nechtěl, v kombíku už mohou odpadat ta praktická negativa s místem.
Co se týče 330e, tam jsem to poznal po pár prudkých a dlouhých akceleracích na dálnici. Byly momenty kdy se po plném sešlápnutí plynu nedostavil “kopanec” ani souvislá akcelerace, takže např. v hustém provozu kdy člověk chce jet rychle a neustále někdo vjíždí do levého pruhu, tak bylo znát že dokud to pohon/baterka zvládala, tak 330e po uvolnění pruhu mizelo Superbům a Octávkám za sebou, jakmile došlo na to “utahání”, tak už se žádné ujíždění nekonalo. Nicméně tu rezervu si to dokázalo poměrně rychle vytvořit, minimálně na pár vteřin akcelerace, takže nešlo o nic zásadního, ale při vyšší zátěži na té dálnici to prostě nebylo jak 30i natož 30d. Jinak ale dobrý pohon. Co se týče spotřeby, měl jsem to jen pár dní a už si nepamatuju přesně, ale nedokázal jsem s tím jezdit za skvělé spotřeby (v hybridním režimu) jako třeba s CLA 250e, tzn. tam kde mi CLA 250e jelo za 6l, 640i MHEV za 9l, tak 330e jelo tak za 7l. Přišlo mi to hodně optimalizované na výkon v hybridním režimu, tam to fungovalo asi nejlépe z hybridů co jsem jel. EV režim postačoval a mám pocit, že zapojoval spalovák při plném plynu, ale už si nepamatuju přesně. Parametrově jak jsem psal, odpovídalo to v praxi tomu, že hlavní silou pohonu byl 2.0 135 kw. Samotnou EV jízdu jsem moc nezkoušel, protože to auto mělo ostudně pomalou nabíječku, takže jsem to dokázal nabít asi max na 40%. Ještě jedno negativum, baterky v 330e zabírají hodně místa v kufru a je velmi nízký a těžko využitelný. Takže moje osobní shrnutí: jízdně skvělý hybrid, který má určité hybridní mezery, ale zase nevyžaduje změny jízdního stylu a chová se jako klasické BMW, na drouhou stranu na veřejných dobíječkách prakticky nemožné ho plně dobít a kvůli prostoru uvnitř a v kufru max pro dva lidi, kteří nepotřebují vozit moc zavazadel. V sedanu bych to teda asi nechtěl, v kombíku už mohou odpadat ta praktická negativa s místem.
Díky za zhrnutie.
Ja mám aj fotovoltaiku s letným prebytkom cca 2 MWh. A dosť pracujem z domu. To hrá pre PHEV a nabíjanie cez deň.
Negatívom je, že mestské jazdy takmer nemám. Keď už niekam idem tak 160 km raz, dvakrát týždenne, alebo do Nemecka apod. X1 už má deklarovaný dojazd 80 - 90 km na elektrinu, čo by aj na tú 160 km cestu potešilo. Testy veľmi nie sú, akurát nejakí severania pod mínus 10 dali 70 km, takže to asi nebude úplný nezmysel.
Aktuálne mám X5 G05, diesel, záruka ešte 15 mesiacov, nájazd 77 tis. Uvažujem či ísť do niečoho ľahšieho typu X1 (možno aj s využitím prebytkov z FVE v lete). Alebo využiť aktuálne zľavy na predfacelift X5 + už dávajú zaujímavé zľavy aj na nový facelift X5. Menší kufor s PHEV je problém, ale možno sieť na oddelenie batožinového priestoru by to vyriešila. Potom už len manželku presvedčiť na horší interiér :). Do X5 sa mi benzín / PHEV nechce dávať, to už skôr diesel.
Ja mám aj fotovoltaiku s letným prebytkom cca 2 MWh. A dosť pracujem z domu. To hrá pre PHEV a nabíjanie cez deň.
Negatívom je, že mestské jazdy takmer nemám. Keď už niekam idem tak 160 km raz, dvakrát týždenne, alebo do Nemecka apod. X1 už má deklarovaný dojazd 80 - 90 km na elektrinu, čo by aj na tú 160 km cestu potešilo. Testy veľmi nie sú, akurát nejakí severania pod mínus 10 dali 70 km, takže to asi nebude úplný nezmysel.
Aktuálne mám X5 G05, diesel, záruka ešte 15 mesiacov, nájazd 77 tis. Uvažujem či ísť do niečoho ľahšieho typu X1 (možno aj s využitím prebytkov z FVE v lete). Alebo využiť aktuálne zľavy na predfacelift X5 + už dávajú zaujímavé zľavy aj na nový facelift X5. Menší kufor s PHEV je problém, ale možno sieť na oddelenie batožinového priestoru by to vyriešila. Potom už len manželku presvedčiť na horší interiér :). Do X5 sa mi benzín / PHEV nechce dávať, to už skôr diesel.
Nová X1 vypadá zajímavě a ten nový 30e dvojnásob. Cena je na dané parametry poměrně příznivá (na dnešní ceny). Určitě to budu chtít zkusit. Pro tvoje potřeby by to mohlo fungovat dobře tím že se s tím dá jezdit primárně na elektriku a dokážeš to doma dobíjet z FVE. Ten pohon je ale i koncepčně novinka, takže osobně si netroufnu tvrdit jak to pojede. Zatím jsem neviděl (nemám zkušenost) PHEV, který by fungoval dobře na elektriku i na trochu delší trasy a hlavně na dálnici. Vše co jsem jel byla ta dnešní klasika, která je určená do města a sotva tím otočíš větší město tam a zpátky, EV tak do 120 km/h a od 80 km/h si občas pomáhají spalovákem.
Máme doma rok a půl CLA 250e a to funguje jako přesný kompromis mezi benzínem a EV. Tzn. na výkon nebo dálnici to nejezdí tak příjemně jako 250 benzín, v EV režimu to nejezdí tak dobře jako čistý EV a je potřeba to neustále dobíjet na 100% (v zimě ujede cca 40-45 km, v létě 60-70 km), ale ani jedno nedělá špatně, v hybridním režimu to je úsporné, dynamiku v hybridu to má taky velmi slušnou i na dálnici (maximálka 240) a v celkovém mixu to jezdí velmi hezky (nikoliv dokonale), s tím jsem spokojený, ale od další generace bych čekal víc.
Máme doma rok a půl CLA 250e a to funguje jako přesný kompromis mezi benzínem a EV. Tzn. na výkon nebo dálnici to nejezdí tak příjemně jako 250 benzín, v EV režimu to nejezdí tak dobře jako čistý EV a je potřeba to neustále dobíjet na 100% (v zimě ujede cca 40-45 km, v létě 60-70 km), ale ani jedno nedělá špatně, v hybridním režimu to je úsporné, dynamiku v hybridu to má taky velmi slušnou i na dálnici (maximálka 240) a v celkovém mixu to jezdí velmi hezky (nikoliv dokonale), s tím jsem spokojený, ale od další generace bych čekal víc.
Tu je test k X1 30e, pre milovníkov nemčiny. Wolfgang dal v mínus 14 stupňoch 70 km podľa jeho slov (cca v minúte 7:30). A že to nešetril.
Wolfieho kolega o minútu predtým hovoril, že takmer 60 km. Ani jedna z tých hodnôt nie je zlá.
https://youtu.be/ZCMBZ6NxLh8
Wolfieho kolega o minútu predtým hovoril, že takmer 60 km. Ani jedna z tých hodnôt nie je zlá.
https://youtu.be/ZCMBZ6NxLh8
×
Sdílení komentáře
×
nikdy v zadnym rezimu tech 200-300 kg neni ztratou a vzdycky se s tim jezdi lip nez s obyc spalovakem
zatim to nechapes ale to prijde
Bohužel u V12 to bývá většinou to za B)
Jinak mě stačí bohatě V8, mam 3, každej jiná konstrukční škola a dělaj radost všechny.
Bouranýho na tom nebylo nic a servis to má 100%, hřejou se všechny a abych ti rovnou odpověděl, i Mercedes v manuálu píše do 115 stupňů voda neřešit. Což ale vede k dalším a dalším potížím..