Mercedes-Maybach S580e je prvním plug-in hybridem značky, nabídne 510 koní
Čtvrtá motorizace prémiové limuzíny zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,1 sekundy a čistě na elektřinu ujede až 100 kilometrů.
Mercedes-Maybach se pochlubil první plug-in hybridní motorizací s označením S580e, která v nabídce doplní vrcholný dvanáctiválec S680, osmiválec S580 a pro Čínu určený základní šestiválec S480. Technickým základem je nepřekvapivě plug-in hybridní Mercedes-Benz S580e, díky kterému Maybach poprvé nabízí bezemisní kilometry.
Vezměme to ale trochu detailněji. Základem pohonného ústrojí je přeplňovaný 3litrový řadový šestiválec o výkonu 270 kW s nejvyšším točivým momentem 500 Nm, který doplňuje elektromotor o výkonu 110 kW s nejvyšším točivým momentem 440 Nm.
Nejvyšší kombinovaný výkon dosahuje 375 kW (510 k) a 750 Nm točivého momentu. Luxusní limuzína tak sprintuje z klidu na stovku za 5,1 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h. Baterie s kapacitou 28 kWh pak slibuje elektrický dojezd až 100 km (dle WLTP) a možnost uhánět na elektřinu rychlostí až 140 km/h.
Díky volitelné rychlonabíječce podporuje vůz nabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 60 kW, díky čemuž lze baterii dobít za 30 minut. Standardem je palubní nabíječka o výkonu 11 kW.
Po stránce designu prozradí elektrifikovanou motorizaci pouze označení na kufru, víčka na obou zadních blatnících (pod jedním se ukrývá zásuvka) nebo modré dekory ve světlometech. Kabina je tradičně luxusní a nově řidiči nabízí možnost pracovat s elektrickým pohonem prostřednictvím menu v infotainmentu. Nové informace pak nabízí i digitální přístrojový štít.
Nový Mercedes-Maybach S580e bude nejprve uveden na čínském trhu, poté bude následovat Thajsko, Evropa a další globální trhy. Daniel Lescow, šéf značky, navíc potvrdil, že se prvního čistě elektrického Maybachu dočkáme ještě letos. Jeho základem by s největší pravděpodobností mohl být Mercedes-Benz EQS SUV.