Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Maybach S580e je prvním plug-in hybridem značky, nabídne 510 koní

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Čtvrtá motorizace prémiové limuzíny zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,1 sekundy a čistě na elektřinu ujede až 100 kilometrů.

Mercedes-Maybach se pochlubil první plug-in hybridní motorizací s označením S580e, která v nabídce doplní vrcholný dvanáctiválec S680, osmiválec S580 a pro Čínu určený základní šestiválec S480. Technickým základem je nepřekvapivě plug-in hybridní Mercedes-Benz S580e, díky kterému Maybach poprvé nabízí bezemisní kilometry.

Vezměme to ale trochu detailněji. Základem pohonného ústrojí je přeplňovaný 3litrový řadový šestiválec o výkonu 270 kW s nejvyšším točivým momentem 500 Nm, který doplňuje elektromotor o výkonu 110 kW s nejvyšším točivým momentem 440 Nm.

Video se připravuje ...

Nejvyšší kombinovaný výkon dosahuje 375 kW (510 k) a 750 Nm točivého momentu. Luxusní limuzína tak sprintuje z klidu na stovku za 5,1 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h. Baterie s kapacitou 28 kWh pak slibuje elektrický dojezd až 100 km (dle WLTP) a možnost uhánět na elektřinu rychlostí až 140 km/h.

Díky volitelné rychlonabíječce podporuje vůz nabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 60 kW, díky čemuž lze baterii dobít za 30 minut. Standardem je palubní nabíječka o výkonu 11 kW.

Po stránce designu prozradí elektrifikovanou motorizaci pouze označení na kufru, víčka na obou zadních blatnících (pod jedním se ukrývá zásuvka) nebo modré dekory ve světlometech. Kabina je tradičně luxusní a nově řidiči nabízí možnost pracovat s elektrickým pohonem prostřednictvím menu v infotainmentu. Nové informace pak nabízí i digitální přístrojový štít.
Video se připravuje ...

Nový Mercedes-Maybach S580e bude nejprve uveden na čínském trhu, poté bude následovat Thajsko, Evropa a další globální trhy. Daniel Lescow, šéf značky, navíc potvrdil, že se prvního čistě elektrického Maybachu dočkáme ještě letos. Jeho základem by s největší pravděpodobností mohl být Mercedes-Benz EQS SUV.

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Doporučujeme

13. 2. 2023 17:15
Re: Neprodejné
Ale prdlajs, hřeje se to všechno. Mercedes jak m120 tak nástupce, BMW totéž. O servisu vím asi to co každej majitel V12, mám to 10 let.
Bouranýho na tom nebylo nic a servis to má 100%, hřejou se všechny a abych ti rovnou odpověděl, i Mercedes v manuálu píše do 115 stupňů voda neřešit. Což ale vede k dalším a dalším potížím..
13. 2. 2023 17:14
Re: Re: Neprodejné
co?! Bavorak je dvouletej, kupovanej novej. Co máš za auto ty že víš přesně co řeší člověk co na auto má? Dát PHEV do zásuvky mi trvá každý den 5 vteřin, na to čas mám.
12. 2. 2023 16:55
Re: PHEV
Tu je test k X1 30e, pre milovníkov nemčiny. Wolfgang dal v mínus 14 stupňoch 70 km podľa jeho slov (cca v minúte 7:30). A že to nešetril.
Wolfieho kolega o minútu predtým hovoril, že takmer 60 km. Ani jedna z tých hodnôt nie je zlá.

https://youtu.be/ZCMBZ6NxLh8
12. 2. 2023 13:50
Re: PHEV
Nová X1 vypadá zajímavě a ten nový 30e dvojnásob. Cena je na dané parametry poměrně příznivá (na dnešní ceny). Určitě to budu chtít zkusit. Pro tvoje potřeby by to mohlo fungovat dobře tím že se s tím dá jezdit primárně na elektriku a dokážeš to doma dobíjet z FVE. Ten pohon je ale i koncepčně novinka, takže osobně si netroufnu tvrdit jak to pojede. Zatím jsem neviděl (nemám zkušenost) PHEV, který by fungoval dobře na elektriku i na trochu delší trasy a hlavně na dálnici. Vše co jsem jel byla ta dnešní klasika, která je určená do města a sotva tím otočíš větší město tam a zpátky, EV tak do 120 km/h a od 80 km/h si občas pomáhají spalovákem.

Máme doma rok a půl CLA 250e a to funguje jako přesný kompromis mezi benzínem a EV. Tzn. na výkon nebo dálnici to nejezdí tak příjemně jako 250 benzín, v EV režimu to nejezdí tak dobře jako čistý EV a je potřeba to neustále dobíjet na 100% (v zimě ujede cca 40-45 km, v létě 60-70 km), ale ani jedno nedělá špatně, v hybridním režimu to je úsporné, dynamiku v hybridu to má taky velmi slušnou i na dálnici (maximálka 240) a v celkovém mixu to jezdí velmi hezky (nikoliv dokonale), s tím jsem spokojený, ale od další generace bych čekal víc.
12. 2. 2023 12:48
Re: PHEV
Díky za zhrnutie.

Ja mám aj fotovoltaiku s letným prebytkom cca 2 MWh. A dosť pracujem z domu. To hrá pre PHEV a nabíjanie cez deň.

Negatívom je, že mestské jazdy takmer nemám. Keď už niekam idem tak 160 km raz, dvakrát týždenne, alebo do Nemecka apod. X1 už má deklarovaný dojazd 80 - 90 km na elektrinu, čo by aj na tú 160 km cestu potešilo. Testy veľmi nie sú, akurát nejakí severania pod mínus 10 dali 70 km, takže to asi nebude úplný nezmysel.

Aktuálne mám X5 G05, diesel, záruka ešte 15 mesiacov, nájazd 77 tis. Uvažujem či ísť do niečoho ľahšieho typu X1 (možno aj s využitím prebytkov z FVE v lete). Alebo využiť aktuálne zľavy na predfacelift X5 + už dávajú zaujímavé zľavy aj na nový facelift X5. Menší kufor s PHEV je problém, ale možno sieť na oddelenie batožinového priestoru by to vyriešila. Potom už len manželku presvedčiť na horší interiér :). Do X5 sa mi benzín / PHEV nechce dávať, to už skôr diesel.