Zajímavější bude, kolik farmářů si koupí ty EV pikapy v USA, kde to budou nabíjet, čím, a jak to bude spolehlivé, a jak to zlvádne přenosová sít místy z roku 1930 s dráty po sploupech.
A v takovém Coloradu mraky sněhu a v zímě -15 a v Chicagu když je extrémní zima klidně - 38 :-)
to budou pecky :-):-):-):-):-):-):-) A kde to ty 2,5-5 tunové monstra budou brát lithium.....když těžba už ten nepokrývá poptávku :-)
Spousta lidí kdyby měla 100 mega, koupí si luxusní moderní vilu, nebo dvě, jednu třeba tady, druhou třeba na Floridě, Kanárech nebo nevím kde.
Já bych si koupil starej zámek, chodil komnatami, nasával vůni dřeva, goblénů, kochal se obrazy starých mistrů , freskami, kochal se sloupy a schodišti.
A někomu se stačí kochat obývákem z Ikey nebo luxusnější verzí ale v Ikea stylu.
Spousta lidí říká, že kdyby vyhrála 500 mega, že by se zbláznila, že by nevěděli co s tím. Já přesně vím co s tím a jak říkám nejen v oblasti aut.
A ještě jedna věc - můj táta byl milovník aut, samouk co se naučil ty auta opravovat, sám si kamarády dělal generálku kastle, motoru, jako mladej psal automobilkám o prospekty , katalogy a ony mu je posílaly....
Měl přehled co kdo vyrábí, měl vysněné modely tehdá hlavně Mercedesy., porsche, tatru 603, simcy...
Ale nikdy si to nekoupil. Neměl na to odvahu nebo neměl vůli po tom jít a ten sen si splnil, třeba aspon ke konci totáče nebo po revoluci.
Nebo si koupit aspon něco podobného, něco blíž svému snu ve stylu Tatry 603, 613, Volhy.....To už bylo dostupné a šlo si na to vydělat.
Já jsem echtěl zůstat jen u snů a prohlížení obrázků a obcházení výloh bazarů a showroomů.
Mojí výhodou bylo, že už sem někdy od 15-17 přesně věděl co chci. Ted nemyslím konkrétní auto, ale designový směr, třídu, typ kastle, země které vyrábí to co se mi líbí.
Takže sem se na to zaměřil a jen sem dál a dál objevoval v daném okruhu další auta a věci kolem.
Lidi vypráví příběhy jak jezdili favoritem, felicí nebo něčím takovým a pak viděli na ulici auto co museli mít a začli ho hledat.
Já sem měl vybrané svoje koně a po těch sem šel. Jak začala být inzerce aut na netu, sledoval sem všechny své favority, ceny atd.
Mam rád historii, mam rád dřevo, mam rád kůži, umění starých mistrů.
A starou architekturu.
A mam fantazii.
Vždycky se mi líbilo, jak ve starých filmech jede lord s kočárem taženýma konmi nebo i s Rollsem dlouhou rovnou cestou ke svému hradu/zámku , cesta lemovaná stromy nebo lampami.....pro někoho je to kýč, pro někoho laciná romantika a někomu se to líbí. PS: koně mam taky rád, ale na těch sem nikdy nejel :)
Jako třeba mě.
Jinak světské v rodině fakt nemáme.
Otec a strejda oba technický směr a dělali v Avii a v Jawě, jeden děda mlynář a později řidič osobák i nákladáků a ještě později vedoucí skladu ND v pekárnách. A druhej děda, tiskař, sazeč, vedoucí výroby a nakonec 6 let náměstěk ředitele v SZN. Druhej strejda hudebník, uměl hrát na piano, kytaru, harmoniku a housle a ještě to uměl i naladit.
Takže všechno tech. směry mimo druhého strejdu.
Po kom mam rád historii nevím, mě nikdo na památky netahal, já tam naopak tahal druhé :-)
Sny se maj plnit.
Když sem listoval jako puberták časopisy a katalogy z 90. let, tak se mi ten RR Silver Spur, Spirit a nebo pak jinak označené modely jako Silver Dawn a Flying Spur prostě líbily. Tehdá sem to bral jako neodstupný sen.
Stejně tak sem i kdysi líbil novej Stratus. To už sem bral jako víc dosptupnej sen. Když sem ho viděl poprvé naživo v roce 1997 v jednom bazaru na Libenáku, věděl sem že ho chci. A taky to bylo moje první auto.
A stejně tak sem vždycky chtěj Jaguar XJ. Už od 96 a testu ve Světe motorů - tehdá tam byla X300 jako XJ Soverign LWB a pak ještě tuším Daimler.
Některý lidi měli v pokojíčku plakáty a na něm svoje dětský auta snů.
Já sem si ta auta z plakátů (obrazně řečeno, já tam zas tolik plakátů neměl v reálu) následně kupoval.
A v tom je rozdíl mezi petrolheadem a olyzovači plakátů.
A postupem času sem do toho pronikal dál a objevoval další auta co bych chtěl. A kupodivu je mezi nimi víc veteránů než novějších aut.
Ty starý auta maj duši. Charakter, styl a je to umění.
Ty nový už ne. Ale to ne každej pochopí.
Když mi ted vedle sebe položíš klíče od novýho Hellcatu a pak od RR Silver Cloud II s tím že si můžu vybrat jen jedno, beru ten Silver Cloud.
Včera jakožto jediný majitel RR tvrdil, ze bez spalovacího motoru to vůbec nebude RR a ze se to nikdy nestane… což netrvalo ani den:)
Tak se omlouvám, ze mi to nestačí k tomu, abych bral jeho moudra jako vytesané do kamene.
no to vždycky zaváděl, taky 4st. převodovku měli až v roce 1991 :-)
A vstřikování pro Evropu až od roku 1988 :-) (dřív to měli jen trhy USA a Japonsko)
Pohon je dost podstatná část Rollse, na které si zakládal - sametový 12ti válec 6,75l ;-) To uměl udělat málokdo. Luxus bude totožný, to je jasné, ale exkluzivita pohonu ne…
To je jak srovnat odsirenou parni lokomotivu, ze kouri malo. V porovnani s elektrickou. Ktera lokalne nekouri vubec.
A po odklonu od uhli nebude "kourit" ani globalne.
Čím to uhlí nahradíte v zimním obdoví? Vodíkem, jasně, tak to je realita dle světových zemí cca 2045-2170 a investice v řádů trilionů a zvýšené riziko úspěšných teroristických útoků o cca 300 000 % protože to bouchá tak dokonale, že už nic lepšího není :-):-):-)
Všechno ostatní je těžká a nikdy nerealizovatelná utopie :-)
Kolik jaderných elektráren, nebo kolik reaktorů postavila Evropa od přijetí Kjotské dohody, s kterou tady zelená úderka šermuje?
Kolik jich za tu Dobu postavila Čína a kolik ich postavilo Rusku všem svým zákazníkům po celém světe? Začni počítat vyjde ti poměr cca 5:65 :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) a to staví neustále další a další
Krom toho čína a afrika za těch 30 let psotavili minimálně 50 nových uhelek :-):-):-)
A v USA staví pořád nové plynovky - postaví víc nových než zařou starých https://oenergetice.cz/…-nebo-zemni-plyn
Ručně vyrobit auto umí víc firem, luxusní materiály tam jdou teroreticky nacpat taky, takže akorát problém je, jestli ti u neznáméně značky je někdo ochoten zaplatit podobnou cenu jak u rollse.
Kdo umí dneska vyrobit V12? BMW, VW, Mercedes a Ferrari....ted z hlavy už mě nikdo další nenapadá.
Kolik firem umí vyrobit elektromotor? Tisíce že :-)
V tom je te obrovská degradace
VW vyrobil dvanáctiválec ze dvou šestiválců. Takže určitě by uměl vyrobit i Citroen dvanáctiválec ze tří čtyřválců, nebo Ford ze čtyř tříválců:)
Proč ty dvanáctiválce asi vyráběli? Aby dosáhnuli požadovaného výkonu. Řešení z dob atmosférických motorů. Oni určitě nebyli fascinování magickým číslem dvanáct...
To se jich běž zeptat proč tam dali V12 když Rolls celou dobu používal V8 a předtím R6.
Asi chtěli aby tam bylo to nejlepší co jde vyrobit, protože dneska dostat z V8 500-800 koní vůbec není problém, takže dávat tam V12 čistě z důvodu výkonu je nesmysl.
Samozřejmě ta V12 má lepší charakteristiku a sametovější chod jak V8 dopovaná turby nebo kompresorem. A je to to nejlepší, co umí ty firmy vyrobit.
Takže proto.
Elektromotor umí vyrobit každej jouda z Guanz-Ghou a ještě za 60% nákladů co v Německu :-)
Ty provokuješ úplně stejně, jenom jste jako den a noc, co se týče svých preferencí.
Jinak, opravdu nevím o lepším nasazení elektromotoru, než je městská dodávka a Rolls Royce.
slouha a poskok číny, kdy po rozjetí Green dealu bude Evropa 100% závislá na Cíně - nikdo jiný krom Číny a jejich afrických a jihoamerických kamarádů, kde má pod palcem přímo těžbu nebo ty režimy podporuje investicemi a půjčkami ty suroviny nemá. Ještě Rusko a jeho afričtí kamarádi, které taky podporuje půjčkami, vojenskou technikou a vojáky. Navíc přes proklamace že tomu tak není spolu Čína a rusko nadále mohutně spolupracují a obchodují, nestoupl jenom dovoz z číny do ruska, ale mohutně i vývoz z ruska do číny. A nejen surovin.
Přitom ten troll tu furt šermuje jak jsme závislý díky fosilním palivům na rusku a arábii, ted ted bude pro změnu na Číně a jí překoupených/těžených materiálech z Ruska, Afriky a Jižní ameriky. A k tomu ještě na čínských továrnách. Dokonalá závilost, soudruh Si Tin si mne prsty a k tomu krásně zbrojí, takže až třeba za 10-15 let napadne ten Hong Kong, jako že ho 100% obsadí, tak aby pak proti 500 amerických stihačkách soudruzi z čajny neasadili cca 4000 svých. A můžou být klidně o 30% lepší ty americké, německé tygry byly taky lepší, ale měly akční radus kolem komína a pak s 200 tygry se blbě poráží 900 T-34 :-):-):-):-)
Takže takhle to dopadne.
A sankce nebuodu moc na čínu uvalit neměli by odkud brát zdroje nebo jim to čína ze den na den zdraží o 3000% a USA s EU totálně zkrachují :-):-):-):-)
A pokud vypukně světový konflikt, s Čínou půjde Rusko, KLDR, Sýrie, 70% Afriky, 40% Jižní ameriky a bůh ví kdo další.
STE V LOJI, ale totálním. Tak jen hezky pokračujte v absolutní závislosti na Číně, ono se vám to vrátí - i s úroky :-)
Smysl lidského rozumu spočívá v přemýšlení, zdálo by se.
Když nepřemýšlíš, stoupáš a potom padáš na samotné dno a zase znovu.
Člověk by řekl, že se někdo zamyslí nad tím jak to udělat, aby se nemuselo padat až na samotné dno.
Je to marný, marný, marný, bude to zase pád až na samotné dno a Číňan se tady rozleze jako ti "červi co se rozlezou". :-O
Haha provokatér volá na druhé ať neprovokují.
As jsi nepochopil smysl pojmu "exkluzivita".
Na bateriích a elektromotoru není opravdu nic exkluzivního.
Je možné, že budou RR dobře prodejné v elektru, stejně je to jen póza.
Na různé 10- válce, 12-válce, 16-válece mohly být výrobci pyšní. :yes::yes::yes:
Elektromotor, to jako vážně? :-[]:-[]:-[]
včera: K RR spalovák patří.
dnes: žádný nový RR nebude mít spalovací motor:)
jestli to učiní sto procent současných zákazníků nikdo neví. třeba budou takoví, co se stávajícím budou jezdit dalších 40 let. ale něco mi říká, že jim jde spíš o to, mít Rollse, než co je pod kapotou...