Re: Zajimave, ze ten nejvetsi skandal automobilismu neni zmi
V době kdy se přidávalo olovo jezdila možná desetina aut co dnes. Za mě největší průšvih jednoznačně dieselgate, který odstartoval začátek konce spalovacích motorů.
Re: Zajimave, ze ten nejvetsi skandal automobilismu neni zmi
Olovo se prestalo pridavat v osmdesatych a devadesatych letech, v nekterych zemich az v tomhle stoleti. Nemyslim, ze tehdy jezdila "desetina aut co dnes".
Re: Zajimave, ze ten nejvetsi skandal automobilismu neni zmi
Je to tak, v USA byl bezolovnatý benzín uveden na trh v sedmdesátých letech a prodej benzínu s tetraethylolovem (jako antidetonační přísadou) byl tamtéž ukončen v roce 1996. Stejně se nemluví (možná neví) o jednom z největších zveřejněných skandálů farmaceutického průmyslu - Conterganová aféra.
Re: Zajimave, ze ten nejvetsi skandal automobilismu neni zmi
O olovu se celkem vi.
Ja zase beru za nejvetsi skandal emise dieselovych motoru.
Bez ohledu na podvody. Jeste prvni EU6 diesely predstavuji znacne ohrozeni lidskeho zdravi.
Dieselove emise jsou prokazatelne rakovinotvorne.
Ve vetsine zemi sveta jsou dieselova osobni auta kvuli svym emisim (limitum shodnym s benzinovymi) prakticky zakazana - napr. v USA, Japonsku, Cine atd. https://www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Uralt-Diesel nicht schmutziger als (viele) EU6-Diesel
Obwohl bei 6d-Temp der sogenannte Conformity Factor (CF, 2,1) vorübergehend den Grenzwert von 80 auf 168 mg/km nach oben korrigierte, sanken die Messwerte teils um mehr als den Faktor zehn. :no::no:
Zaver? I prvni EU6 (CF, 2,1) diesel je emisne naprosto neprijatelne auto. A starsi dieselova auta doslova zabijeji. Bohuzel tenhle skandal skonci az kdyz dojezdi VSECHNY diesely vyrobene do r. 2016. 8-s
PS Lokalne je pro me nejvetsim skandalem nefunkcni STK a nulove kontroly emisi v provozu. Coz umoznuje provoz jeste skodlivejsich dieselu - napr s chiptunningem, s odstranenym DPF apod.