Elektromobilita
Jo a co teprve kobalt.
Ono ani tak nejde o tu samotnou tezbu jako spis o zeme, kde se tezi a jak nelidsky zachazeji s lidmi.
Pritom to neni o konkurencnim prostredi, aspon u kobaltu urcite ne (pres 90% tezby v jedne zemi) - uplne klidne muzou se svymi zamestnanci zachazet lidsky a my zakaznici baterii (treba v mobilu) to zaplatime bez mrknuti oka (tak bude baterka v mobilu o 5% drazsi no a co).
Jenze tohle jsou proste hovada a nenadelas s tim moc nic. Chovaji se k lidem nelidsky, ani k tomu nemaji duvod.
Ono ani tak nejde o tu samotnou tezbu jako spis o zeme, kde se tezi a jak nelidsky zachazeji s lidmi.
Pritom to neni o konkurencnim prostredi, aspon u kobaltu urcite ne (pres 90% tezby v jedne zemi) - uplne klidne muzou se svymi zamestnanci zachazet lidsky a my zakaznici baterii (treba v mobilu) to zaplatime bez mrknuti oka (tak bude baterka v mobilu o 5% drazsi no a co).
Jenze tohle jsou proste hovada a nenadelas s tim moc nic. Chovaji se k lidem nelidsky, ani k tomu nemaji duvod.
Důvod je maximalizace zisku. Myslíš, že si nějaká nadnárodní ***okorporace řekne "tak budeme mít o 5% menší zisk no a co" Neřekne. Tam sedí armády ***oekonomů a právnických hovad, kteří chtějí neustále víc a víc. Maximalizovat zisk a minimalizovat náklady. Tak svět bohužel funguje.
Historicky uz se to pri tezbe resilo a vyresilo nekolikrat a zisky nikomu neklesly, proste to stoji o 5%-10% vic, zaplati to spotrebitel a hotovo.
Neresi se to regulaci (v tech zemich to nejde), ale tim, ze zakaznik to odmita kupovat, kdyz se nedodrzuji nejaka pravidla, ve chvili, kdy to zacne poskozovat jmeno toho odberatele.
A aby se to stalo, je potreba o tom verejne mluvit a poukazovat na tyhle nedostatky, takze svym zpusobem i tento clanek jde spravnym smerem a to i presto, ze se z toho snazi delt senzaci ve smyslu “jak jsou EV spatny”… takovy paradox 😄
Neresi se to regulaci (v tech zemich to nejde), ale tim, ze zakaznik to odmita kupovat, kdyz se nedodrzuji nejaka pravidla, ve chvili, kdy to zacne poskozovat jmeno toho odberatele.
A aby se to stalo, je potreba o tom verejne mluvit a poukazovat na tyhle nedostatky, takze svym zpusobem i tento clanek jde spravnym smerem a to i presto, ze se z toho snazi delt senzaci ve smyslu “jak jsou EV spatny”… takovy paradox 😄
To je ako s kakaom. Každá druhá čoko má už pomaly na sebe fair trade, pýtajú si za to vyššie ceny a je to odrb - oplatí sa viac vyťažiť prales ako obnovovať aktuálne políčka.
Podobne to bude s baterkami do áut. Zničíme svet ťažbou, aby sme ho zachránili pred CO2. A mimochodom tá ťažba tiež vygeneruje emisie. Premyslené 8-s
Podobne to bude s baterkami do áut. Zničíme svet ťažbou, aby sme ho zachránili pred CO2. A mimochodom tá ťažba tiež vygeneruje emisie. Premyslené 8-s
Ok. Zisk je jedna věc, ale přežití v tvrdém konkurenčním boji je věc druhá a mnohem důležitější. Příklad. Firma Baťa se v 70-80 letech (s důvodů ochrany životního prostředí a pracovních podmínek pro zaměstnance) dlouho zdráhala přesunout svoji výrobu nebo alespoň její větší část do Číny, kde její konkurence již boty ("za hrst rýže") produkovala a přebírala Baťovi trhy. Nakonec byla donucena to udělat, ale ztracené trhy již nikdy zpět nezískala. Amen.
Kobalt je nutný v rafinériích pro odsiřování ropy aby ti nešel černej dým z vejfuku. Dále je nutný pro ocelárny aby vyrobili odolné nástroje pro výrobu spalováků a i pro tepelně vysoce odolné součásky spalováků a proudových motorů do letadel. Doposod byl každýmu pokrytci kobalt naprosto u zadele včetněně dětí v Africe, ale s nástupem EV se všichni najednou můžou jako na povel posr@t.
“Cobalt plays a vital role in catalysing the removal of sulphur from oil, contributing to a more sustainable society. Desulphurisation is the process by which sulphur is removed from oil. A significant use of cobalt globally is as part of catalysts in this desulphurisation process. The use of cobalt in desulphurisation reactions represents the highest tonnage of cobalt use in the catalyst sector. “
https😐/www.cobaltinstitute.org/…ytic-converters/
“Cobalt plays a vital role in catalysing the removal of sulphur from oil, contributing to a more sustainable society. Desulphurisation is the process by which sulphur is removed from oil. A significant use of cobalt globally is as part of catalysts in this desulphurisation process. The use of cobalt in desulphurisation reactions represents the highest tonnage of cobalt use in the catalyst sector. “
https😐/www.cobaltinstitute.org/…ytic-converters/
znecistovani zivotniho prostredi
otrocka prace 15 hodin denne vcetne sobot a nedeli za podprumernou mzdu
umrti diky nedodrzovani standardu bezpecnosti prace
to je soucasna china, kterou tady nekteri obdivujete
Zapad musi prijmout bezpecnostni, ekologicke a socialni standardy, bez jejichz splneni se chinsky produkty nedostanou na Zapadni trh. jinak je Zapad spolupachatelem
otrocka prace 15 hodin denne vcetne sobot a nedeli za podprumernou mzdu
umrti diky nedodrzovani standardu bezpecnosti prace
to je soucasna china, kterou tady nekteri obdivujete
Zapad musi prijmout bezpecnostni, ekologicke a socialni standardy, bez jejichz splneni se chinsky produkty nedostanou na Zapadni trh. jinak je Zapad spolupachatelem
Ale prosím tě, takovým spolupachatelem je Západ už dávno. Obvyklá omluva je, že vlastně těm chudákům dává vydělat 😄 Pokrytectví bylo a je už po staletí hlavní hybnou silou západní společnosti :yes:
Zapad je spolupachatelem v tom, ze pred pulstoletim udelal z chiny svetovou manufakturu a tim ji pozved na uroven, ze mu ted prerusta pres hlavu
nebejt Zapadu, tak chinani doted jedi jednu misku ryze denne a neroztahujou se
nebejt Zapadu, tak chinani doted jedi jednu misku ryze denne a neroztahujou se
To je pochopitelně velká chyba Západu a dost možná ta poslední 😄 😄 😄
ja se teda moc neusmivam
me z toho spis mrazi
komunisti meli vzdycky zalusk na celej svet bez ohledu na to, kolik povrazdi lidi
at vladli z kremlu nebo pekingu
me z toho spis mrazi
komunisti meli vzdycky zalusk na celej svet bez ohledu na to, kolik povrazdi lidi
at vladli z kremlu nebo pekingu
Já se směju tomu jak je Západ trapně hloupý. Nevím jestli jsem až tak moc vysoce inteligentní, ale to vykrmování Číny mě udivovalo už před 30 roky. Čekal snad někdo jiný výsledek?
Přesně. Tento vývoj nastartoval v 70tkách Nixon, který potřeboval zastavit válku ve Vietnamu. Začalo to zprvu nevinně se speciálními ekonomickými zónami a pak to postupně přerostlo v zakládání firem s povinnou 50% účastí čínského kapitálu po celé Číně a už to jelo.....
Máte s rohorem pravdu oba. Nenažranost Západu způsobila vzestup Číny.
Tak čínan není hloupý aby dělal otroka západu a v montovnách montoval za hrstku rejže výrobky pro jiný. Prostě to jednoduše okopíroval a začal vyrábět sám, ve vlastních továrnách a začal západu těžce konkurovat.
A ted jednam vytlačuje západní výrobky ze svého trhu a ještě mohutně e😜anduje v Evropě a Rusku.
A ted jednam vytlačuje západní výrobky ze svého trhu a ještě mohutně e😜anduje v Evropě a Rusku.
Hlavne e😜anduje v Africe. To je casto prehizeny fakt ktery bude za par let hodne podstatny.
A prča je, že Západ, který měl ještě aspoň levný energie dopustil válku na Ukrajině a uřízl se od ruských zdrojů levných energií a nahrál je Číně. Teď se hlupáci ještě posmívají jak Rusko levně prodává plyn, uhlí, ropu a další suroviny do Číny, ale to je spíš k pláči. To není hřebík do rakve Ruska, ale nám, protože ty levný energie v Číně způsobí absolutní nekonkurenceschopnost průmyslových podniků v EU. Průmysl tady půjde pomalu do kytek a všechno se bude dovážet z Číny. Obávám se že nám to Čína levně prodávat nebude.
"Zapad dopustil valku na Ukrajine" - co je to za nesmysl?
Neochota vyjednávat s Ruskem a snaha o integraci Ukrajiny do NATO je za mě prapůvodní příčina celé války. Rusko to mohlo buď nechat být a sklapnout uši a spokojit se s tím, že jednoho dne v takovém Bachmutu bude vojenská posádka NATO a na Krymu bude parkovat flotila lodí NATO nebo předvést co předvedli. A jestli na mě vytáhneš moudra o tom, že každý národ má právo na sebeurčení, tak samozřejmě má, akorát si to sebeurčení musí někdy krvavě vybojovat. Blbý je že Západ celou válkou ekonomicky trpí a jediný komu to vyhovuje je USA, kteří dosáhli svého tj. Rusko do Evropy nedodává plyn a oni jo. Nemluvě o tom, že jejich zbrojovky můžou dodávat na Ukrajinu zbraně. EU měla s tím magorem mnohem intezivněji jednat, ale už od dob Krymu. Vidím aroganci na obou stranách a to nemohlo nikdy dopadnout dobře.
dodavky plynu jsou ted levnejsi nez pred rokem, kdyz jsme byli diky StBakoj buresoj z 99% zavisli na rossiji
o cem chces vyjednavat s ruskejma nackama?
ty bys vyjednaval i s hitlerem ??
o cem chces vyjednavat s ruskejma nackama?
ty bys vyjednaval i s hitlerem ??
Plyn poslaný trubkou po dně moře bude vždycky levnější než LNG, který musíš zkapalňovat a vozit tankerama přes oceán. S ruskejma náckama se mělo vyjednávat o statutu Ukrajiny jakožto vojensky neutrálního státu. Přinejmenším do doby než Putin natáhne brka a třeba se tam změní poměry.
LNG od amiku je dnes levnejsi nez pred rokem z trubky z rossiji
https😐/www.penize.cz/…56161-zemni-plyn
meles nesmysle
https😐/www.penize.cz/…56161-zemni-plyn
meles nesmysle
Plyn je tak levný že všichni vypnuli vytápení skleníků a proto stojí papriky a rjačata a další zelenina a ovoce kolik stojí, jasná věc.
https😐/www.irozhlas.cz/…a_2303051711_aur
Jedeš bomby dneska. Už ti někdo vysvětlil rozdíl mezi cenou nových kontraktů na burze a cenou, kolik platí konoví odběratelé? Pokud ne, tak by měl
https😐/www.irozhlas.cz/…a_2303051711_aur
Jedeš bomby dneska. Už ti někdo vysvětlil rozdíl mezi cenou nových kontraktů na burze a cenou, kolik platí konoví odběratelé? Pokud ne, tak by měl
Rusko mělo v 90tkách šanci vstoupit do NATO také. Kdyby to udělalo, tak by dnes žádný problém nebyl. Proč to neudělalo???
Rusko nebude nikdy součástí žádného spolku kde bude hrát druhé housle a bude muset poslouchat. Co by dělali v NATO? Poslouchali amíky? To nevidím jako reálný očekávání.
Pořád lepší hrát druhé housle než žádné..... :-!
Přepisuješ ruskou propagandu. Proč?
NATO vedlo s ruskem jednání dlouho. Rusko se i účastnilo interních jednání NATO jako pozorovatel.
Zásadní problém je, že nikdo neche být dobrovolně s ruskem.
NATO vedlo s ruskem jednání dlouho. Rusko se i účastnilo interních jednání NATO jako pozorovatel.
Zásadní problém je, že nikdo neche být dobrovolně s ruskem.
Západ žije v predstave, že sme niečo viac. Pritom môžeme poďakovať za svoje bohatstvo a náskok za to, že sme vojensky ovládli a zkolonizovali väčšinu sveta od nájdenia Ameriky po 19. storočie.
To samozrejme poskytlo náskok a prostriedky na výskum a vývoj. A na tejto vlne sa vezieme.
Preto nás zvyšok sveta vidí trocha inak ako my sami. A aj myšlienky ktoré šíri Európa sú možno vznešené, ale po tom akú majú ostatní s nami historickú skúsenosť ich ťažko prijmú.
To samozrejme poskytlo náskok a prostriedky na výskum a vývoj. A na tejto vlne sa vezieme.
Preto nás zvyšok sveta vidí trocha inak ako my sami. A aj myšlienky ktoré šíri Európa sú možno vznešené, ale po tom akú majú ostatní s nami historickú skúsenosť ich ťažko prijmú.
Zahoď telefon, počítač a svlíkni se z hadrů, když jsi takový proti čínský bojovník 😁
telefon mam z malajsie, pocitace HP mozna smontovany v chine taiwanskym foxconem ze soucastek povetsinou z taiwanskyho TSMC, nektery hadry sice z jihovychodni asie jako barma banglades, ale taky samozrejme od mistni svadleny a krejsiho a to je uplne jina liga.
tak jako jsme se behem par mesicu zbavili energeticky zavislosti na fasisticky rossiji, tak se zbavime zavislosti na komunisticky chine, i kdyz to bude trvat dyl.
china nema moc zarnou budoucnost, demograficka krivka je neuprosna, prichazi generace starejch, nemocnejch a zavislejch, ktery nebude mit kdo zivit, protoze politika jednoho ditete znamena, ze mladejch v produktivnim veku je malo a bude jeste min
tak jako jsme se behem par mesicu zbavili energeticky zavislosti na fasisticky rossiji, tak se zbavime zavislosti na komunisticky chine, i kdyz to bude trvat dyl.
china nema moc zarnou budoucnost, demograficka krivka je neuprosna, prichazi generace starejch, nemocnejch a zavislejch, ktery nebude mit kdo zivit, protoze politika jednoho ditete znamena, ze mladejch v produktivnim veku je malo a bude jeste min
Telefon zaručeně obsahuje materiály z Číny, stejně jako ten počítač. Čipy jsou jak správně podotýkáš z Taiwanu tj Číny. Hadry možná nějaký budou už z Bangladéše, ale ruku do ohně bych za to nedával. Jestli ale myslíš, že je to výhra, když ti triko šijou děti v Bangladéši a ne v Číně, tak za mě je to úplně jedno. Naopak Čína má zářnou budoucnost, protože dokázala vytvořit závislost celýho světa na svých výrobcích a některých surovinách. Za mě to mají dobře v hrsti. O nedostatek pracovníků, v zemi kde žije asi 1,3 mld lidí, fakt nemám strach. Rozhodně to ani náznakem nevypadá, že bychom se zbavili závislosti na Číně. Naopak ji ještě víc prohlubujeme.
cas ukaze a ja verim ze je na nasi strane, tedy na ty Zapadni
ne na ty chinsky a tvoji
ne na ty chinsky a tvoji
Má houno zářnou budoucnost. Pokud budou komunisté stále strkat do byznysu prsty, tak se byznys z Číny časem přesune jinde. Což se vlastně už děje....
Hadry sem teď chodí i z Turecka a Maroka...a to je dobře....čím blíž k Evropě, tím líp.... :yes:
MG v únoru 144 ks 😄
Vůbec jim to nešlape vid, mam ti poslat prodejní čísla značek jako Jaguar, Alfa romeo, Mitsubishi, Jeep, Nissan, Honda, Subaru, Lexus či Fiat atd?
Radši ne vid, a to už si MG brousí zuby na Mazdu (únor 159 ks) ; Volvo (178 ks ) a Seat ( 209 ks) či Citroen (263 ks).
Až překoná i tyhle, bude to ještě víc sranda.
Vůbec jim to nešlape vid, mam ti poslat prodejní čísla značek jako Jaguar, Alfa romeo, Mitsubishi, Jeep, Nissan, Honda, Subaru, Lexus či Fiat atd?
Radši ne vid, a to už si MG brousí zuby na Mazdu (únor 159 ks) ; Volvo (178 ks ) a Seat ( 209 ks) či Citroen (263 ks).
Až překoná i tyhle, bude to ještě víc sranda.
Západ je na Číně plně závislý a pokud donutí udělat čínu to co píše, tak Čína masivně zdraží veškeré suroviny, plotovary a finální výrobky, které sem pošle, takže ve finále to zaplatí zákazník, který toho koupí méně a rozjede se to krásně.
Takže zas další krachy. Bravo soudruhu - pokračujte 😄 😄 😄 😄
Takže zas další krachy. Bravo soudruhu - pokračujte 😄 😄 😄 😄
Hele tohle bylo 10 let zpátky např. s magnetama.
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_mla
A stejně to Čína zopakuje se surovinama na baterky, případně celýma baterkama.
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_mla
A stejně to Čína zopakuje se surovinama na baterky, případně celýma baterkama.
Ále houno ČÍna zdraží. Kitájci dobře ví, že by hrozilo nebezpečí, že se to Západu v určitý moment vyplatí vyrábět doma. Což se už v některých odvětvích děje.....
navic prumysl 4.0 znamena, ze se bude snizovat vyhoda nizkych mezd a bude se zvysovat vyhoda mistni vyroby
jj pohádka s názvem průmysl 4.0 😁 Jakože všechno bude robotizovaný a automatizovaný a lidi už nebudou muset pracovat? Místní výroba je a bude drahá. Leda by lidé chtěli míň peněz a my měli levnější energie a suroviny. To se mi nezdá jako reálné.
Průmysl 4,0 a na vesnici jezdí fekální vůz Praga V3S, vláček zvaný šukafon z 80. let https😐/cs.wikipedia.org/…%BD_v%C5%AFz_810
a asfaltky připomínají spíš tankodrom 😄 😄 😄
HAHAHA
a asfaltky připomínají spíš tankodrom 😄 😄 😄
HAHAHA
Jo a kde?
Dyt tu nejsou žádný továrny s volnou kapacitou, Evropa nemá suroviny z kterých to vyrábět a hlavně nemá lidi co by to uměli a byli ochotný dělat.
Dyt Němci chtěj dovážet Indy, aby jim montovali větrníky a FV elelektrárny.
nenech se vysmát 😄
Dyt tu nejsou žádný továrny s volnou kapacitou, Evropa nemá suroviny z kterých to vyrábět a hlavně nemá lidi co by to uměli a byli ochotný dělat.
Dyt Němci chtěj dovážet Indy, aby jim montovali větrníky a FV elelektrárny.
nenech se vysmát 😄
Chtěl jsi asi napsat, že Západ by měl sankcemi přinutit Čínu (a další "divoké země"), aby dodržovaly relevantní evropské standardy. O tom tady píši již roky, především v oblasti ne-fungování svobodných odborů v Číně. Zeman měl na to 10 let, aby se Středulou spřátelené Číně s tím pomohli, ale neudělali pro to nic. Lautr nic. Amen.
Já už to říkal poměrně dávno, to neděláš s tím outsorcováním výroby dobře Jaromíre, jednou se ti to vymstí a nejen skláři nebudou mít co žrat. První taková vašťovka, co evidentně jaro v palicích europolitiků neudělala, byly výrobně triviální roušky. Jediný kdo se to ve své zemi snažil jakž takž zvrátit byl "Trumpeta". Jediná věc na které jsem s ním souhlasil byla jeho "America first", což nebylo nic jiného nežli vrátit co možná nejvíce výroby z5 do USA. Taky tím, mimo jiné, oslovil "modré límečky", jinak tradiční to voliče demokratů.
Na jedné straně máme ropu a plyn.
Na druhé straně, abychom mohli provozovat elektromobily, musíme těžit a chemicky zpracovávat rudy obsahující😒br /> Měď
Kobalt
Nikl
Fosfor
Fluor
Lithium
schválně se nerozepisuji o běžnějších kovech, jako je třeba hliník, jehož je pro těžké elektromobily zapotřebí opravdu mnoho
Opravdu si někdo myslí že tyto těžby nebudou mít dopad na životní prostředí?
Uvádím příklad těžby a chemického zpracování prvků težkých zemin, které jsou zapotřebí pro výrobu permanentních magnetů😒br /> Výroba všech lanthanoidů probíhá podobným způsobem. Základní operací je loužení lanthanoidových rud směsí kyseliny sírové a chlorovodíkové. Ze vzniklého roztoku solí se lanthanoidy působením hydroxidů alkalických kovů vysráží ve formě svých nerozpustných hydroxidů.
Separace jednotlivých kovů ze sraženiny se provádí různými metodami. Nejčastěji selektivní kapalinovou extrakcí, frakční krystalizací nebo pomocí iontoměničů. Pouze cer a europium se od ostatních lanthanidů obvykle oddělují chemicky.
Poslední fází výroby kovových lanthanoidů je redukce fluoridů nebo oxidů kovovým vápníkem nebo lanthanem. Některé kovy vzácných zemin se také vyrábějí elektrolýzou taveniny svých chloridů. Vzhledem k velmi podobným chemickým vlastnostem a nákladnosti jejich separace, se pro technické využití některé lanthanoidy nevyrábějí jako čisté kovy, ale ve svých různých směsích.
Na druhé straně, abychom mohli provozovat elektromobily, musíme těžit a chemicky zpracovávat rudy obsahující😒br /> Měď
Kobalt
Nikl
Fosfor
Fluor
Lithium
schválně se nerozepisuji o běžnějších kovech, jako je třeba hliník, jehož je pro těžké elektromobily zapotřebí opravdu mnoho
Opravdu si někdo myslí že tyto těžby nebudou mít dopad na životní prostředí?
Uvádím příklad těžby a chemického zpracování prvků težkých zemin, které jsou zapotřebí pro výrobu permanentních magnetů😒br /> Výroba všech lanthanoidů probíhá podobným způsobem. Základní operací je loužení lanthanoidových rud směsí kyseliny sírové a chlorovodíkové. Ze vzniklého roztoku solí se lanthanoidy působením hydroxidů alkalických kovů vysráží ve formě svých nerozpustných hydroxidů.
Separace jednotlivých kovů ze sraženiny se provádí různými metodami. Nejčastěji selektivní kapalinovou extrakcí, frakční krystalizací nebo pomocí iontoměničů. Pouze cer a europium se od ostatních lanthanidů obvykle oddělují chemicky.
Poslední fází výroby kovových lanthanoidů je redukce fluoridů nebo oxidů kovovým vápníkem nebo lanthanem. Některé kovy vzácných zemin se také vyrábějí elektrolýzou taveniny svých chloridů. Vzhledem k velmi podobným chemickým vlastnostem a nákladnosti jejich separace, se pro technické využití některé lanthanoidy nevyrábějí jako čisté kovy, ale ve svých různých směsích.
Ja Prvni a Posledni
Příspěvek podléhá schvalování.
Básnenia o ekonomike s nulovým dopadom v rokoch končiačich 0 a 5 (2050, 2035, 2040, ...) sú žiaľ blúznením.
Celý svet stojí na oceli, plastoch, amoniaku (hnojivá) a cemente. Nič z toho nevieme vyrobiť bezemisne. K tomu sa za posledných 6 rokov vyťažilo viac hornín ako za celé 20. storočie (https😐/www.circularity-gap.world/)
A bude oveľa horšie, ťažba sa ešte mnohonásobne rozbehne vďaka nástupu elektromobility.
A to pod ilúziou záchrany sveta. 😢
Jediné riešenie je zníženie spotreby. Ale vzhľadom na to, že 6-7 mld ľudí sa snaží doháňať zvyšných 1-2 mld, kde vzniká väčšina spotreby, riešenie nevidím.
A už vôbec v 2,5t elektroautách, ktoré vyhlásime za ekologickú dopravu, a navyše s nulovým dopadom na emisie.
Celý svet stojí na oceli, plastoch, amoniaku (hnojivá) a cemente. Nič z toho nevieme vyrobiť bezemisne. K tomu sa za posledných 6 rokov vyťažilo viac hornín ako za celé 20. storočie (https😐/www.circularity-gap.world/)
A bude oveľa horšie, ťažba sa ešte mnohonásobne rozbehne vďaka nástupu elektromobility.
A to pod ilúziou záchrany sveta. 😢
Jediné riešenie je zníženie spotreby. Ale vzhľadom na to, že 6-7 mld ľudí sa snaží doháňať zvyšných 1-2 mld, kde vzniká väčšina spotreby, riešenie nevidím.
A už vôbec v 2,5t elektroautách, ktoré vyhlásime za ekologickú dopravu, a navyše s nulovým dopadom na emisie.
Tak jeste ze ostatni auta umime vyrobit bez techto prvku, to mame docela stesti.
Jenže ty jsme si od roku 2035 (prozatím) zakázali.
Ironie? 😉
Jirka to možná myslel ironicky, ale ta ironie byla celkem trapná a nepravdivá. V normálním spalovacím autě je naprostý minimum problematických kovů jako je meď, kobalt, platina atd. EV jich obsahují násobně víc. Na běžné auto potřebuješ vzácných kovů daleko menší množství a některé jako třeba kobalt vůbec nepotřebuješ. I té mědi potřebuješ daleko menší množství než na EV. Takže ano normální auta umíme vyrobit bez těchto prvků.
Zajimave, ze ten nikl, o kterem je zrovna tenhle clanek, jsi nezminil. Bez nej take umime vyrobit moderni auto se spalovacim motorem?
Ano při výrobě spalováků je potřeba niklu zanedbatelná ve srovnání s EV. Takže ten sem sice nezmínil, ale platí to pro něj taky.
https😐/burzovnisvet.cz/…-letech-znasobi/
https😐/burzovnisvet.cz/…-letech-znasobi/
Rozumim. A ktere soucasne EV pouziva Ni-MH baterku? Nebo je ten nikl pouzity nekde jinde v EV v nejakem zasadnim mnozstvi?
S ohledem na fakt, že se očekává 4 násobná potřeba na EV ve srovnání se spalováky bych skoro řekl, že se používá i jinde než jen na NiMH baterie.
"se ocekava" - kym?
To bylo v tom odkazu co sem ti posílal.
OK, ten clanek je sice dost spatny (zrejme napsany nejakym automatizovanym prekladacem), ale prinutil me dohledat si ze nikl se pouziva i v Li-Ion baterkach, takze na te zvysene spotreba asi neco bude.
Tak to je obecne problem, ktery ted vyplouva napovrch po nadseni zelenych pomatencu ze ICE konci a EV jsou budoucnost. Jenze krom niklu neni na Zemi kuprikladu ani dostatek medi, takze to stejne dopadne tak, ze plany v podobe EV only padnou. Proste to nelze realizovat. Dovedu si predstavit do budoucna (cca 20 let) tak 30% EV a zbytek budou jine druhy pohonu vcetne spalovaku na vsechny mozny paliva a hybridu u kterych predpokladam celkem renesanci. VW se sice zblaznili do EV, ale to si myslim tvrde narazi 🤔
Máš to blbě moulo, i pro výrobu spalovacích rakovinometů je taky potřeba těžit
Měď
Kobalt
Nikl
Fosfor
Fluor
Lithium
+
hliník aj.
Kobalt je například nutný v rafinériích pro odsiřování ropy aby ti nešel černej dým z vejfuku. Dále je nutný pro ocelárný aby vyrobili odolné nástroje pro výrobu spalováků a i pro tepelně vysoce odolné součásky spalováků a proudových motorů do letadel.
“Cobalt plays a vital role in catalysing the removal of sulphur from oil, contributing to a more sustainable society. Desulphurisation is the process by which sulphur is removed from oil. A significant use of cobalt globally is as part of catalysts in this desulphurisation process. The use of cobalt in desulphurisation reactions represents the highest tonnage of cobalt use in the catalyst sector. “
https😐/www.cobaltinstitute.org/…ytic-converters/
Měď
Kobalt
Nikl
Fosfor
Fluor
Lithium
+
hliník aj.
Kobalt je například nutný v rafinériích pro odsiřování ropy aby ti nešel černej dým z vejfuku. Dále je nutný pro ocelárný aby vyrobili odolné nástroje pro výrobu spalováků a i pro tepelně vysoce odolné součásky spalováků a proudových motorů do letadel.
“Cobalt plays a vital role in catalysing the removal of sulphur from oil, contributing to a more sustainable society. Desulphurisation is the process by which sulphur is removed from oil. A significant use of cobalt globally is as part of catalysts in this desulphurisation process. The use of cobalt in desulphurisation reactions represents the highest tonnage of cobalt use in the catalyst sector. “
https😐/www.cobaltinstitute.org/…ytic-converters/
Joudo, měd, nikl, ocel, hliník, kobalt, měd, ropa atd se při výrobě EV zgarbů vůbec nepoužívaj vid, z čeho máte elektromotor, kastli, plasty , nápravy atd atd
😄 😄 😄
Navíc celá infrastrktura na ICE je dávno vybudovaná, na EV jste začli od nuly, takže miliardy tun jedů do ovzduší i vody při těžbě suroviny a výstavbě všeho 😄 😄 😄
😄 😄 😄
Navíc celá infrastrktura na ICE je dávno vybudovaná, na EV jste začli od nuly, takže miliardy tun jedů do ovzduší i vody při těžbě suroviny a výstavbě všeho 😄 😄 😄
Hlavně zrušte tu výrobu spalovacích aut ve 2035 a bude hned všechno na planetě v pořádku.. Celá ta Bruselská parta by se měla rozprášit..
...který možná i objektivně posuzuje z určitého pohledu negativa výroby niklu, vybízí podsunutím souvstažnosti s elektromobilitou, k příkrým kontraverzním reakcím v diskuzi.
Tak splním tedy svou povinnost a zadiskutuji si také. Nikl se vyrábí víc jak 200 let. Odjakživa neekoloigicky, ale nemůže za to jen elektromobilita, jak nám chce nadpis sdělit. A to přesto, že ke způsobu prosazování elektromobility mám stále jisté výhrady.
Očekávám, pokud jsme tedy na ekologickém webu, že se brzy objeví články o neekologických výrobách oceli, hliníku, mědi, olova, plastů a já nevím čeho všeho. Neví někdo o nějakém ekologicky vyrobeném vteřiňáku, abych se mohl přilepit na Nuselák?
Tak splním tedy svou povinnost a zadiskutuji si také. Nikl se vyrábí víc jak 200 let. Odjakživa neekoloigicky, ale nemůže za to jen elektromobilita, jak nám chce nadpis sdělit. A to přesto, že ke způsobu prosazování elektromobility mám stále jisté výhrady.
Očekávám, pokud jsme tedy na ekologickém webu, že se brzy objeví články o neekologických výrobách oceli, hliníku, mědi, olova, plastů a já nevím čeho všeho. Neví někdo o nějakém ekologicky vyrobeném vteřiňáku, abych se mohl přilepit na Nuselák?
Tak nejak. Kdyz jsem si koupil prvni hybrid, bylo zrovna v mode hlasat "tezba niklu pro hybridy znicila kanadske Sudbury". Kdyz jsem pak patral po faktech, zjistil jsem ze pro vyrobu baterek se vyuzilo cca 1% produkce ze Sudbury. Kde byla mimochodem tezba na mnohem nizsi urovni nez za 2. svetove valky, kdy bylo potreba valecnou masinerii krmit niklem mnohem vic nez dnesni automotive.
Ale "senzacni" titulky prodavaji, po faktech skoro nikdo nepatra.
Ale "senzacni" titulky prodavaji, po faktech skoro nikdo nepatra.
Jeden z největších producentů niklu na světě je ruský Norilsk Nikl 😄
Nebojte se, čína vám to ráda přeprodá s patřičnou marží 😄 😄 😄
Nebojte se, čína vám to ráda přeprodá s patřičnou marží 😄 😄 😄
tak tak.... tyhle články jsou jen krmivo pro hatery.... eko-weby zase krmí svoje ovce jinýma ***ma.... každý si jede to svoje, inzerentům vykážeš čtenost a svět se točí..... Jen mě fascinuje že to ti čtenáři fakt berou vážně a dokážou se o tom do krve emočně pohádat 😁 😁 😁
Ale vůbec to není krmivo pro hatery. Nejsem proti výrobě EV. Jen jsem proti tomu, že se o nich píše jako o náhradě ICE a HEV a vůbec se nemluví o jejich negativních dopadech na životní prostředí. Za mě mají existovat všechna řešení pohonů paralelně vedle sebe. Žádné nezakazovat a žádné neprotěžovat. Trh si musí určit čím se bude jezdit. Ekologický a čistý není ani jedno.
Trh neni vsemocny a nebere v uvahu vsechny faktory. Psal to uz Adam Smith, autor terminu "neviditelna ruka trhu", ktery v 18. stoleti vydal prvni bibli ekonomie.
Článek nám chtěl bratře sdělit, co se děje v Indonésii při výrobě a zpracování niklu. Nic víc a nic míň. Tečka!
A co tedy ten nadpis?
Nevím, že bych měl bratra. Tečka! 😄
Nevím, že bych měl bratra. Tečka! 😄
Tahle doba je trochu divná a můj dojem je, že to co se "řeší" v médiích hubou není to co je problémem. Připadá mi, že není ani tak problém v oxidu uhličitém nebo jiných "osvětlených" ekologických problémech (třeba to že máme strašně kontaminovanou vodu a půdu nikoho netrápí). Problém asi bude v budoucí dostupnosti surovin a aktuální naprosté neschopnosti v technologickém vývoji v rámci energetiky. Uváděl jsem to na příkladu paliva pro jadernou energetiku - vsádka do temelínského reaktoru jednoho bloku je 81 tun uranu. Pro srovnání bomba svržená na Hirošimu obsahovala něco přes 60 kg.
Přesně. Nadbytek oxidu uhličitého lze řešit jinými způsoby, kde vysazování lesů místo jejich likvidace, by hrálo podstatnou roli. Místo toho si ekologové zvolili "měkký terč" ....automobily. Zvolili??? Co když k tomu byli nasměrováni????? 😒] 😒] 😒]
Nadbytek oxidu uhličitého - jeho podíl ve vzduchu je 0,04 %. Lesy rozhodně - více zeleně je jedna rozumná cesta (k vylepšení životního prostředí) nebo bychom mohli vrhnout síly na výzkum/vývoj fotosyntézy (místo syntetických paliv a takových blbin). Myslím si, že jak politici tak i ekologové (a i vědci) jsou převážně jen nástroje (něco jako zaměstnanci svých sponzorů).
Zadny nadbytek CO2 ve vzduchu neni. To placaji jenom nevzdelani zeleni ekok0koti.
BTW a jestiže bude dál tát permafrost a to jakože bude, to jest proces cyklicý a nezastavitelný, tož poletí k nebíčku mraky a mraky metanu, A nedej bože aby se nějak ro*esraly oceány, kde je jeho zásoba u dna největší. A jestli při stále stoupající geomagnetické aktivitě pšoukne jeden malý supervulkánek (a že jich tu spících máme), tak jsme tam kde Slunce nesvítí a záda tam ztrácejí svůj slušný název dřív než řeknete famfrpál. No a na to všcko + XYZ dalších přírodních lidsvem neovlivnitelných řekněmež šoků (např. mimoplanetární EMP, keré nám to můžou, vzhledem k závislosti lidstva na elektronice, zavařit, a to doslova, hodně fest) musí býti lidstvo připraveno, což se nyní neděje ani omylem, neb ta snaha musí býti celoplanetární, jinak nemá smysl a čeká nás osud dinosaurů. Tož tak.
Ten metan k tomu nebíčku letí tak posledních 10 let a každej rok víc, pokrytecká Čína , které na papíře bojuje za záchranu světového klima totiž krásně drancuje sibiřské lesy. (krom toho že pořád staví nové uhlené elektrárny)
A ten metan ještě podpořil Vladík Putík, kterej dal nařídit spálit přebytečný plyn, který nebyl dodán EU jako oodvetný krok za EU sankce. Vyletělo toho do vzduchu komíny v druhém pololetí 2022 mraky 😄
A ten metan ještě podpořil Vladík Putík, kterej dal nařídit spálit přebytečný plyn, který nebyl dodán EU jako oodvetný krok za EU sankce. Vyletělo toho do vzduchu komíny v druhém pololetí 2022 mraky 😄
Elektromobilita len presunie emisie s bohatého západu na chudobný východ, do Afriky a Ázie, prípadne južnej Ameriky. Tak ako sa špinavý priemysel presunul na východ v 90 tich rokoch. My budeme vyrábať elektrinu, a západná európa jazdiť.
... do celé skládanky. Neb to, co jest popisováno na jednom příkladu se děje na mnoha a mnoha místech Afriky, Jižní Ameriky, Asie, obecně tam kde jest obyvatelstvo velmi chudé a u moci jsou nejrůznější despocie, které shrábnou zisk z onoho drancování a ti "obyčejní" lidi tam můžou leda makat za hrstku jídla, dokavaď nepadnou. Celý to investuje a řídí Čína a něco Russko. A ekologie? No ta nezajímá nikoho. Ani ty co těžej, ani ty co zpracovávají a už vůbec ne ty, co pak ty produkty používají pro svou výrobu. A lhostejno, je-li to výroba EV či čehokoliv jiného. No a my se to tady v Evropě snažíme vytrhnou zákazem "pár" spalováků (BTW, a co stáří vozového parku třeba u nás? Stále stoupá, stále stoupá. A v zemích postRVHP to bude stejný. A ti ostatní se brzo přidají, jestli už v tom teda nejedou taky - nechce se mi to fčíl hledat). Tož mi řekně co fčíl s tím, když páky na to aby těžba a zpracování byly eke-logické a práce nebyla ta nejhoří otročina máme 00 p.r.d. Tož tak.
… na EV
Kdy čerstvě ekoaktivistické Auto.cz naposled psalo o podílu ropných firem na devastaci a popravách v Africe kvůli těžbě ropy, o korupci ropáků v Africe či o vyžívání otrocké práce obyvatelstva v diktátorské Barmě? Nějak si na to nemůžu vzpomenout. Náhoda? Nemyslím si. Vypadá to na slušnou bandu fosilních pokrytců. :no:
Kdy pokrytečtí milovníci rakovinometů a pálení ropy pořeší spoluúčast ropáků na vraždění, znásilňování a mučení nigerijských obyvatel kvůli těžbě ropy?
https😐/www.amnesty.org/…ape-and-torture/
Proč Shell musel po desetiletí devastovat Nigerijskou deltu? 🤔
https😐/corpaccountabilitylab.org/…-destructionnbsp
Proč ropáci BP stále ničí Afriku obří korupcí a milovníci rakovinometů nad tím v klidu pokrytecky zavírají oči? 🤔
BP to pay billions for suspicious Senegal gas deal
https😐/www.bbc.com/…-africa-48475068
Hlavně že pokryteckejm milovníkům rakovinometů nikdy nevadilo že po desetiletí spalovali ropu těženou v diktátorskej státech, kde k tomu využívaj otrocké práce obyvatelstva. 🙈👎
https😐/www.france24.com/…an-rights-abuses
To že nikl se z 68 % používá hlavně na výrobu nerezu a z 16 % na výrobu slitin a pak taky do nářadí pro automechaniky evidentě dosud každýmu bylo u zadele, ale teď s nástupem EV se všichni pokrytci můžou posr@t a jsou to největší ekoaktivisti na planetě. Lol. Stejná morálka jeko populistickej křivopáteřník estébák Bureš. :no:
https😐/nickelsearch.com/nickel/
Kdy čerstvě ekoaktivistické Auto.cz naposled psalo o podílu ropných firem na devastaci a popravách v Africe kvůli těžbě ropy, o korupci ropáků v Africe či o vyžívání otrocké práce obyvatelstva v diktátorské Barmě? Nějak si na to nemůžu vzpomenout. Náhoda? Nemyslím si. Vypadá to na slušnou bandu fosilních pokrytců. :no:
Kdy pokrytečtí milovníci rakovinometů a pálení ropy pořeší spoluúčast ropáků na vraždění, znásilňování a mučení nigerijských obyvatel kvůli těžbě ropy?
https😐/www.amnesty.org/…ape-and-torture/
Proč Shell musel po desetiletí devastovat Nigerijskou deltu? 🤔
https😐/corpaccountabilitylab.org/…-destructionnbsp
Proč ropáci BP stále ničí Afriku obří korupcí a milovníci rakovinometů nad tím v klidu pokrytecky zavírají oči? 🤔
BP to pay billions for suspicious Senegal gas deal
https😐/www.bbc.com/…-africa-48475068
Hlavně že pokryteckejm milovníkům rakovinometů nikdy nevadilo že po desetiletí spalovali ropu těženou v diktátorskej státech, kde k tomu využívaj otrocké práce obyvatelstva. 🙈👎
https😐/www.france24.com/…an-rights-abuses
To že nikl se z 68 % používá hlavně na výrobu nerezu a z 16 % na výrobu slitin a pak taky do nářadí pro automechaniky evidentě dosud každýmu bylo u zadele, ale teď s nástupem EV se všichni pokrytci můžou posr@t a jsou to největší ekoaktivisti na planetě. Lol. Stejná morálka jeko populistickej křivopáteřník estébák Bureš. :no:
https😐/nickelsearch.com/nickel/
A teď něco pro skalní dezolátský milovníky naftovejch rakovinometů, odteď budou do svejch dízl miláčků nalejvat Americkou naftu! 😁 😁 😁
https😐/www.hybrid.cz/…-americka-nafta/
https😐/www.hybrid.cz/…-americka-nafta/
A doprava nafty pres pul zemekoule se samozrejme do (primych - ktere jsou s oblibou srovnavany s neprimymi u EV) emisi fosilu nepocita...
Narozdil od EV, kde do emisi zapoctes i co2 vystavby vodni elektrarny.
Narozdil od EV, kde do emisi zapoctes i co2 vystavby vodni elektrarny.
Chlapče řeknu ti překvapující zprávu. Většina výplodů civilizace negativně ovlivňuje životní prostředí. Těžba ropy a její doprava přes půl Zeměkoule je neekologický stejně jako vaše elektromobily, který mají suroviny z dolů v Africe nebo Asii těžený a zpracovávaný za fujtajbl podmínek a nikdo neví co budeme dělat s těma tisícema tun baterek, který ti z toho budou vznikat. Všechno je to nějakým způsobem na prd. Takže přestaňte bojovat proti ICE a blábolit o tom jak EV je to pravý ořechový co nás zachrání. Obojí není ideální, ale prostě to obojí musíme používat a snažit se vyvíjet technologie, aby to poškozovalo planetu co nejmíň. Nebojovat proti jednomu ani druhému. Žádný celoplanetární konec ICE aut se ani nechystá blbneme jen my tady v Evropě a spíš než přestat CO2 vypouštět se musíme soustředit na to jak ho používat jako surovinu.
Clanek: rocni produkce niklu 1,6 mil tun a jde o 50% rocni spotreby a to EV delaji jen 1/3.
Rocni spotreba fosilnich paliv pouze v CR- 6,7 mil tun.
Co jako chces porovnavat?
Rocni spotreba fosilnich paliv pouze v CR- 6,7 mil tun.
Co jako chces porovnavat?
Já bych ty fosilní paliva vypnul na celém světě, hned zejtra jako to chtěj aktivisti.
Co ty na to Trofime?
To by vyřešilo všechny problém ne, do 5 let cca 70% lidí pochcípá hlady a ve válkcáh a bude vymalováno.
Co ty na to těžký, zelenou propagandou dokonale vymytý, fanatický utopistický, Bruselem placený agente ??
Druhá možnost je do 3 let postavit 110 milionů větrníků zabrat 15 milionů hjekatrů půdy Fv panely a postyavait po světě 300 000 jednotek na výrobu vodíku elektrolýzou, které budeou míst spotřebu jako 1,2 milionu rafinerií, problém je že tolik rafinerek nikde na světe není trofime.
A MĚLI BYSTE SI PŘIVZT NA TO DO eVROPY CCCA 60 000 INDICKCÝH A 90 000 MONGOLSKÝCH DĚLNÍKŮ, ABY vÁM TO MĚO KDO STAVĚT, VID 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A měli byste si natisknout tak 15 trilionů britských liber, třeba Vám to na to bude stačit, drazí NEOSTALINSITICKÝ UTOPISTISTI VYZNAVAJICI FANTASMAGORIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co ty na to Trofime?
To by vyřešilo všechny problém ne, do 5 let cca 70% lidí pochcípá hlady a ve válkcáh a bude vymalováno.
Co ty na to těžký, zelenou propagandou dokonale vymytý, fanatický utopistický, Bruselem placený agente ??
Druhá možnost je do 3 let postavit 110 milionů větrníků zabrat 15 milionů hjekatrů půdy Fv panely a postyavait po světě 300 000 jednotek na výrobu vodíku elektrolýzou, které budeou míst spotřebu jako 1,2 milionu rafinerií, problém je že tolik rafinerek nikde na světe není trofime.
A MĚLI BYSTE SI PŘIVZT NA TO DO eVROPY CCCA 60 000 INDICKCÝH A 90 000 MONGOLSKÝCH DĚLNÍKŮ, ABY vÁM TO MĚO KDO STAVĚT, VID 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A měli byste si natisknout tak 15 trilionů britských liber, třeba Vám to na to bude stačit, drazí NEOSTALINSITICKÝ UTOPISTISTI VYZNAVAJICI FANTASMAGORIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kolik drahý utopistický fanatiku vyrobily OZE v české republice za rok 2022?
Kolik energie vyrobily OZE v Německu od 1.11. 2022 do 28.2.20023? A podíl oproti fosilním palivům?
Umíš odpovědět na tak jednoduchou otázku, TROFIME???????
Ale budete lepší vid, přivezete 200 000 indů a budete za 20 bilionů stavět větrník FV elektrárny, dobíječky, rekonstruklvat veškeré přenosové sítě v EU a rozdávat dotace na EV zgarby 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Lysenko by z Vás měl radost, proti Vám byl čučkař :a těžkej amatér -) 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A v hrobce bledne závistí i mistr Pepííík Géééébls, protože jeho propaganda je proti té vaší, zelené, které denně rvete lidem do hllav hodně slabý, neškodný a amatérsky vařený čajíček.
Kolik energie vyrobily OZE v Německu od 1.11. 2022 do 28.2.20023? A podíl oproti fosilním palivům?
Umíš odpovědět na tak jednoduchou otázku, TROFIME???????
Ale budete lepší vid, přivezete 200 000 indů a budete za 20 bilionů stavět větrník FV elektrárny, dobíječky, rekonstruklvat veškeré přenosové sítě v EU a rozdávat dotace na EV zgarby 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Lysenko by z Vás měl radost, proti Vám byl čučkař :a těžkej amatér -) 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A v hrobce bledne závistí i mistr Pepííík Géééébls, protože jeho propaganda je proti té vaší, zelené, které denně rvete lidem do hllav hodně slabý, neškodný a amatérsky vařený čajíček.
Já to neporovnávám. Jen se tě snažím upozornit na fakt, že obojí poškozuje životní prostředí. Navíc těžby ropy se stejně nezbavíš. Bude se těžit paralelně s tím niklem, kobaltem, mědí a dalšíma surovinama. O kolik předpokládáš, že se lidstvu podaří snížit těžbu ropy třeba za 10-20-30 let. Aktuálně je to asi 100 milionů barelů denně. Nebo si myslíš, že se třeba za 30 let už nebude ropa vůbec těžit?
Ano poskozuje, ale ty objemy tezby jsou o naprosto odlisne a o nekolik radu jinde.
Ad druha cast: na tohle ale vsichni upozornuji. Ropu budeme jeste dlouho potrebovat a je nesmysl tak cennou surovinu palit s mizernou ucinnosti. A i pri teoretickem prodeji 100% EV bude trvat desitky let nez odstranime ropna paliva.
Proc ty zastavas nazor , ze reseni je palit ropu jeste rychleji?
Ad druha cast: na tohle ale vsichni upozornuji. Ropu budeme jeste dlouho potrebovat a je nesmysl tak cennou surovinu palit s mizernou ucinnosti. A i pri teoretickem prodeji 100% EV bude trvat desitky let nez odstranime ropna paliva.
Proc ty zastavas nazor , ze reseni je palit ropu jeste rychleji?
My víme že je nejlepší vyrábět vodík elektrolýzou vody z letních přebytků OZE a pak v zimě z toho vodíku zpátky vyrábět eletrickou energii, abyste měli v zimě čím topit a čím nabíjet vaše EV hajtry.
to je efektivita jak svin a ještě se ten vodík bomba skladuje vid 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Kolik lidí ti tyhle pohádky žere?
Před tou školkou , kterou se tady furt ohnáš musíš bejt King ne, rozdáváš jim lízátka u vyprávění těhle pohádek?
to je efektivita jak svin a ještě se ten vodík bomba skladuje vid 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Kolik lidí ti tyhle pohádky žere?
Před tou školkou , kterou se tady furt ohnáš musíš bejt King ne, rozdáváš jim lízátka u vyprávění těhle pohádek?
Aha a na to mas nejakou studii nebo sis to vycucal z prstu? A ja nezastavam nazor ze je potreba palit ropu jeste rychleji. Myslim ze je dobry napad cast vozoveho parku elektrifikovat, ale nepovazuju EV jako nahradu za ICE. Jen jako dalsi druh pohonu.
Nic se z USA dopravovat nemuselo. Teče to trubkou z Ruska.
Sankce EU a USA způsobily zvýšení světových emisí o 500% a bude to jen stoupat. EU musí tahat LNG a ropu a naftu tankery, rusko zkoupilo foltilu 25 starých tankerů a dalších cca 50 si najímá u různých přepravců půlující pod banánovými vllajkami a posílá do všechno do Číny a Indie a k tomu pašerácí na obou stranách importují ruské zbozí s jinými papíry do EU, Afriky a Jižní ameriky a z celého světa západní zboží do ruska a iránu. Nové heslo - bilion jarních km 😄
Ekologie nejvíc 😄 😄 😄 Na na Ukrajině se projhání 40-75 let stará technika co žere v terénu 100-320 litrů na 100 km 😄 😄 😄
Nikomu to nevadí, těžká pohoda, bude se pokračovat. Rusko mělo před začátkem invaze ve skladem cca 27-38 000 ks uskladněné techniky typy tanky, bvp, kolové tranportery, raketomety typu GRAD atd z let 1950-1991 takže se může ještě pár let pokračovat ne.Co nemá rusko má Kim a irán nebo dodá komponenty tajně čína a překupníci, výroba v ruských zbrojovkách jede oproti 2020 o 150-600% víc.
Myslím že ekologická zátež na Ukrajině v letech 2022-2026 stoupne proti roku 2020 o 900-7000% podle druhu škodlivin a jedovatých látek vypuštěných do vzduchu a vody a půdy a to jsem hodně velký optimista.
Ale utopisti v Evropské Uhniji to zahchrání EV plečkama a zákazem topení v krbu 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-)
O žádnou ekeologii totiž vůbec nejde, jde o mocenské zajámy a nahrabání si peněz. Vytáhnout prachy lidem z kapes a udělat z nich žebráky závislé na dávkách.
Jste pokrytecký prolhaní šasci bojující s imaginárním nepřítelem (světové klima), kterým jde ve škutečnosti o větší kontrolu nad lidma a jejich větší zotročení a zbídačení.
Sankce EU a USA způsobily zvýšení světových emisí o 500% a bude to jen stoupat. EU musí tahat LNG a ropu a naftu tankery, rusko zkoupilo foltilu 25 starých tankerů a dalších cca 50 si najímá u různých přepravců půlující pod banánovými vllajkami a posílá do všechno do Číny a Indie a k tomu pašerácí na obou stranách importují ruské zbozí s jinými papíry do EU, Afriky a Jižní ameriky a z celého světa západní zboží do ruska a iránu. Nové heslo - bilion jarních km 😄
Ekologie nejvíc 😄 😄 😄 Na na Ukrajině se projhání 40-75 let stará technika co žere v terénu 100-320 litrů na 100 km 😄 😄 😄
Nikomu to nevadí, těžká pohoda, bude se pokračovat. Rusko mělo před začátkem invaze ve skladem cca 27-38 000 ks uskladněné techniky typy tanky, bvp, kolové tranportery, raketomety typu GRAD atd z let 1950-1991 takže se může ještě pár let pokračovat ne.Co nemá rusko má Kim a irán nebo dodá komponenty tajně čína a překupníci, výroba v ruských zbrojovkách jede oproti 2020 o 150-600% víc.
Myslím že ekologická zátež na Ukrajině v letech 2022-2026 stoupne proti roku 2020 o 900-7000% podle druhu škodlivin a jedovatých látek vypuštěných do vzduchu a vody a půdy a to jsem hodně velký optimista.
Ale utopisti v Evropské Uhniji to zahchrání EV plečkama a zákazem topení v krbu 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-)
O žádnou ekeologii totiž vůbec nejde, jde o mocenské zajámy a nahrabání si peněz. Vytáhnout prachy lidem z kapes a udělat z nich žebráky závislé na dávkách.
Jste pokrytecký prolhaní šasci bojující s imaginárním nepřítelem (světové klima), kterým jde ve škutečnosti o větší kontrolu nad lidma a jejich větší zotročení a zbídačení.
Budu radeji, kdyz budou lidi vozit deti do skolky v EV a moje deti nebudou dychat rakovinotvorne NOx a castice ze studenych dieselu.
I kdyby to bylo tak, jak uvadi clanek, tak ja jsem sobec.
Zalezi mne vic na mne a mych detech, nez na par lidech okolo neodnitridovanych uhelnych elektraren nebo na druhem konci sveta.
Je az neuveritelna starost petrolheadu o zivotni prostredi. :yes:
Kdyz se to tyka vyroby EV, tak je pro petrolheada dulezitejsi zdravi indoneskeho delnika nez vlastniho ditete. 8-s
PS Po nastupu EV se deti pred skolkou budou dusit emisema z pneumatik.
PPS PS plati jen v pripade, ze matky budou odjizdet driftem...
I kdyby to bylo tak, jak uvadi clanek, tak ja jsem sobec.
Zalezi mne vic na mne a mych detech, nez na par lidech okolo neodnitridovanych uhelnych elektraren nebo na druhem konci sveta.
Je az neuveritelna starost petrolheadu o zivotni prostredi. :yes:
Kdyz se to tyka vyroby EV, tak je pro petrolheada dulezitejsi zdravi indoneskeho delnika nez vlastniho ditete. 8-s
PS Po nastupu EV se deti pred skolkou budou dusit emisema z pneumatik.
PPS PS plati jen v pripade, ze matky budou odjizdet driftem...
PŘED ŠKOLKOU SE BUDE JEZDIT NA KOLE A CHODIT DO NÍ BUDOU DĚTI 14 KM PĚŠKY KAŽDÉ RÁNO.
To si tady lidem neřekl, proč neustále lžeš!!!!
Nikdo na aut mít nebude, díky vaší pltiice zdraží potraviny do dalších 3 let o 45-111% proti dnešku a - brutálně totiž zdražují hnoijva, energie, nafta, a ještě chcete zakazovat dovozy potravin z dalekých zemí + nutíte 3 země aby to pěstovali po vašem - ekologicky což neustále požene ceny nahoru.
Takže hezky pěšky Trofime, Vzbud díte ve 3 ráno a at maže do školky pešky!!!
To si tady lidem neřekl, proč neustále lžeš!!!!
Nikdo na aut mít nebude, díky vaší pltiice zdraží potraviny do dalších 3 let o 45-111% proti dnešku a - brutálně totiž zdražují hnoijva, energie, nafta, a ještě chcete zakazovat dovozy potravin z dalekých zemí + nutíte 3 země aby to pěstovali po vašem - ekologicky což neustále požene ceny nahoru.
Takže hezky pěšky Trofime, Vzbud díte ve 3 ráno a at maže do školky pešky!!!
Hele ono to nebude asi tak divoký. Stačí, aby v příštích EURO volbách nevyhrála nevzdělaná zelená chátra a všechno může být jinak. Není zase takový problém prohlasovat odložení ukončení výroby spalováků, až na rok 2045 a ty jejich nesmyslný cíle na dekarbonizaci naházet do koše.
Jenže ona bohužel ZASE VYHRAJE, protože ta varovná červená kontrolka svítí jen generaci 50+ co zažili komunisty i demokracii a ještě pár lidem 40+ - mladší sou dokonale vymytý propagandou co do nich tlačili, utopistické plány šílenců za socialismu neznaj, protože historie je nuda a osobně to nezažili , vyprávět si to nedali.
Relativní svobodu v 90. letech si taky nepamatují a tak jim utahování šroubů zabalené do rádoby líbivé, vylhané pohádky o záchraně planety nepřijde divný.
A to je celý ten problém.
Relativní svobodu v 90. letech si taky nepamatují a tak jim utahování šroubů zabalené do rádoby líbivé, vylhané pohádky o záchraně planety nepřijde divný.
A to je celý ten problém.
Zaslepenecký boj za další pálení ropy a vdechování koncentrovanejch jedů nikdy nekončí. Prodloužování životnosti spalovacích rakovinometů, to je jejich parketa. ;-\ :no:
Nastesti EV uz svuj boj vyhrala. Aneb😒br />
“To deliver attractive BEVs to more customers, we must streamline the structure of the car, an – with a BEV-first mindset :yes: :yes: :yes: – we must drastically change the way we do business :yes: , from manufacturing to sales and service” Toyota’s incoming CEO Koji Sato said.
Nechci znit namyslene, ale ja jsem to Toyodovi rikal. 😁
Aby klasicky automobilky mohly Tesle alespon trochu konkurovat, budou muset VESKERE sve vyvojove prostredky investovat do BEV.
Zcela dobrovolne. 😁
V opacnem pripade je ceka zanik.
A pozor. Nebavime se (jen) o EU.
Ale o Japonsku, Cine, Koreji a predevsim USA.
Takze shrnovacka?
BEV first. :yes: :yes: :yes:
U VW a uz i u Toyoty.
Kooooonecne. 😄
PS Zda se, ze posledni, kdo to jeste nepochopil je BMW. Se svou neutuchajici virou ve spalovaky nebo vodik. Jejich hloupost, maji vetsi sanci stat se automotive Nokii.
Bravo Tesla
Bravo Toyota
Bravo VW
Uz vsechny nejhodnotnejsi a nejvetsi automobilky nepochybuji o elektromobilite a brzke dominanci EV. Pokud jim to tedy arese nevysvetli. 😁
Nechci znit namyslene, ale ja jsem to Toyodovi rikal. 😁
Aby klasicky automobilky mohly Tesle alespon trochu konkurovat, budou muset VESKERE sve vyvojove prostredky investovat do BEV.
Zcela dobrovolne. 😁
V opacnem pripade je ceka zanik.
A pozor. Nebavime se (jen) o EU.
Ale o Japonsku, Cine, Koreji a predevsim USA.
Takze shrnovacka?
BEV first. :yes: :yes: :yes:
U VW a uz i u Toyoty.
Kooooonecne. 😄
PS Zda se, ze posledni, kdo to jeste nepochopil je BMW. Se svou neutuchajici virou ve spalovaky nebo vodik. Jejich hloupost, maji vetsi sanci stat se automotive Nokii.
Bravo Tesla
Bravo Toyota
Bravo VW
Uz vsechny nejhodnotnejsi a nejvetsi automobilky nepochybuji o elektromobilite a brzke dominanci EV. Pokud jim to tedy arese nevysvetli. 😁
Kolik za tu propagandu dostáváš peněz. Jestli je to dobře placený, tak vám s Hamunou klidně půjdu pomoct 😉
Kolik tě platí utopisto?
Koupil sis za prachy od Gazpromu, které vám zeleným aktivistům posílal na podporu OZE, díky které se se stali závislý na plynu, kterým ty OZE musíte vykrývat v zimě vilku a EV autíčko?
Nebo jen špatnej matroš? Čínská syntetická droga?
To musí mít grády to co bereš 😄 😄 😄 Nebo jen šnupeš utopistický marxismus jako Radek Holodnák od Pijátů ?
Svěř se nám 😄
Koupil sis za prachy od Gazpromu, které vám zeleným aktivistům posílal na podporu OZE, díky které se se stali závislý na plynu, kterým ty OZE musíte vykrývat v zimě vilku a EV autíčko?
Nebo jen špatnej matroš? Čínská syntetická droga?
To musí mít grády to co bereš 😄 😄 😄 Nebo jen šnupeš utopistický marxismus jako Radek Holodnák od Pijátů ?
Svěř se nám 😄
a těžba ropy je bezpečná a ekologická? a nehody tankerů a ty ekologické katastrofy si nikdo nepamatuje? jasně, dnes už to asi mají jakžtakž vychytané zatímco těžba surovin pro EV je pod drobnohledem. Však taky ropa se pod veřejnou kontrolou těží už posledních pár dekád, zatímco na suroviny pro EV se pozornost zaměřila až teď....
Čili za mě je správně že se o tom mluví, ale vůbec z toho nejde dělat nějaké strategické závěry.... (mimochodem, nechceš vědět, v jakých podmínkách chudáci někde v Bangladéši vyráběli tvoje značkové jeansy....)
Nechápem, aký cvok ti za túto poznámku mohol dať palec dolu. Jedine nejaký retard.
Necht mi kdyztak redakce napise, ja jom to rad vysvetlim, ani za to nic nechci.
Však uvidíme za chvíli podle mých mínusů tady
EDIT - jo měl jsem pravdu, už to běží
O problematice materialu pro baterie se mluvi neustale. Ale i odborne studie jsou mnohdy dost protichudne. Ostatne i v tomto clanku jsou zminovane jen emise CO2.
Nic jineho tam z ekologicke stranky konretniho neni.
Na plose 3000 ha se zpracovava 50% svetove spotreby niklu. Na te plose je letiste, pristav, ocelarny, elektrarny. Teda aspon tak to je v clanku popsane.
Jako negativum pro zivotni prostrwdi je produkce CO2 a kaceni pralesa.
Vse informace z clanku.
Prekvapive neni uvedena zadna dalsi chemikalie, emise atd.
A jen pro predstavu. Litvinovska rafinerka ma asi 800ha….
"kontextu vyplývá" - NE. V článku nic dalšího konkrétního není. Je to jen další amatérksy spatlaný článek proti EV od někoho bez znalostí. Ty na takovém braku děláš závěry o EV.... to o úrovni autora i tvých příspěvků.
Jestli máš konkrétní znalost problematiky zpracování niklu sem s ní.
Jinak o "kontextu": Při výrobě ropných paliv je nutné používat např louh, kyselina sírová atd...
Tohle je clanek pro nastvani lidi proti EV a na to svet motoru a auto.cz chyta sve ctenare. Ne na odbornych clancich.
A vy se tu misto tlaku na redakci aby sla smerem kvality
snazite vykladat co tim autor myslel.
Odpadni vodu produkuje kazdy provoz. Jde o slozeni.
Jedno je ale jiste. Fosily jsou prokazatelne skodlive. Proto se take nastavuji EU, US atd. normy pro emise.
A k tomu fosily produkuji behem sveho provozu CO2 emise.
Narozdil od EV, jejichz provoz je napriklad v Norsku nebo ve Francii skutecne (temer) BEZEMISNI.
Vlastne nejde o to co je v clanku, ale o to co si mam domyslet….
Ten clanek je nekvalitni. Proc z nej dels nejake zavery?
Opet jen kontext. Potreba medi se u spalovacich aut za poslednich 30 let zvysila z jednotek kg na desitky kg. Delal z toho nekdo tragedie?
Vláda by měl zavést tým na boj se zelenými deifromacemi a potírající hlásání utopistických nemsmyslů a fantasmagorií mimo relaitau, vedoucích těžkému ožebračení obyvatel.
Asi Evropské a norské fondy 😄
Nějak sis nevšiml, že na ropu se kydá hnůj dlouhá desetiletí ale zkratomobily byly vždycky čistější než křišťál. Toto je PRVNÍ článek na Auto.cz, který na špinavost zkratomobilů poukazuje.
A to sme len na začiatku. Výroba bateriek sa má x násobne zvýšiť.
Prostě jde o to psát analyticky a porovnávat alternativy. Čili za mě má hodnotu článek, který porovná ekologičnost celého životního cyklu včetně těžby surovin u aut s ICE a s EV. Dejme to do tabulky a pak se o tom bavme. Ale psát že Indonézii je to při těžbě surovin hrozné je zcela vytrženo ze souvislostí..... jinak je mi to ale dokonale jeno.... Debata v provinční zemi na provinčním webu nemá na nic vliv, jen zabíjení času 😉
Výsledky nové studie potvrzují, co už dávno víme
Nicméně že to bude až takový rozdíl, jsme popravdě nečekali
Elektromobily jsou v celkovém cyklu mnohonásobně čistší než spalovací auta
8-s 😄 😲 :-!
https😐/electrek.c👋2021/03/01/mining-electric-car-batteries-hundreds-of-times-better-than-petrol-car-emission-cycles/
Napsat tak, že na otevření komplexu přijel osobně čínský prezident Xi, protože je to státní železárenský koncern, podle autora původního článku největší producent niklu, který těžko bude platit dělníkům minimum a BOZP je sprosté slovo. A víte kolik stojí vyčistit odpady? Mnohem víc než uplatit místní dozor.
Platí to ve všech odvětvích, německé DW před rokem v Indonésii s hrůzou zjistilo, jaké podmínky jsou v pneu průmyslu. Bylo velké haló, ale místní berou stale 2dolary a exekutiv v USA, EU, Číně, Indii, Rusku … 20mil dolaru. Dokud bude tlak na náklady kvůli par jednotlivcům vyšší než tlak na zlepšení podmínek všech pracovníků, budou tyhle články smutnou realitou.
Zneužít toho pro strach z nového konceptu dopravy je zatím bohužel pro auto.cz standard, škoda, občas napíšou hezkou recenzi.
Tvoje nenávist ICE ja barevná vid utopistický trolle 😄
😄 😄 😄 😄