Přestože je elektromobilita často prezentována jako všespásná, má mnoho stinných stránek. Reportáž magazínu Wired se zaměřila na situaci v Indonésii, která vyrábí polovinu světového niklu.
.... to se dá napsat o jakémkoliv odvětví na světě, včetně elektromobility.... že?
a těžba ropy je bezpečná a ekologická? a nehody tankerů a ty ekologické katastrofy si nikdo nepamatuje? jasně, dnes už to asi mají jakžtakž vychytané zatímco těžba surovin pro EV je pod drobnohledem. Však taky ropa se pod veřejnou kontrolou těží už posledních pár dekád, zatímco na suroviny pro EV se pozornost zaměřila až teď....
Čili za mě je správně že se o tom mluví, ale vůbec z toho nejde dělat nějaké strategické závěry.... (mimochodem, nechceš vědět, v jakých podmínkách chudáci někde v Bangladéši vyráběli tvoje značkové jeansy....)
Iz zas nekdo rozjel ty minusovaci roboty. Tahle redakce je proste zjevna neschopna to zastavit - pritom je to technicky tak snadne, uz jsem tady technicke reseni zminoval nekolikrat.
Necht mi kdyztak redakce napise, ja jom to rad vysvetlim, ani za to nic nechci.
Samozřejmě a taky každé malé dítě ví, že emise vzniklé mimo EU planetě neškodí. Navíc, jak se uvádí ve filmu Slavnosti sněženek, ztráty byly obrovské. Padlo tam 300 Indiánů a 150 koní.
Těžba ropy samozřejmě není nic ekologického, ale eko***sové prosazují elektromobilitu jako prostředek, díky kterému zachráníme planetu. Nějak tihle Hendlyové, DonVitové a Hamunové jaksi zapomínají (buď schválně nebo díky absenci technického vzdělání) na to, že baterky nerostou na záhoně nebo v sadu a jejich výroba je spojena s obrovským rozsahem ničení životního prostředí a to se ještě nebavíme o jejich likvidaci. Jasně, ten sajrat se těží jinde než v EU, takže bilanci zelenosti EU to nijak nenarušuje a my už koupíme hotový čistý produkt a politické špičky a zelená chátra se tváří jako že je to všechno v pořádku. My máme v EU své cíle a ty plníme. Na ostatních regionech světa je, aby si stanovily vlastní cíle a ty plnily taky. Jenže takhle naivně svět fakt nefunguje. Naše čistota v EU je vykoupená tím, že se ta špinavá výroba a těžba prostě jen přesunula do jiné chudší části světa a my se jen pokrytecky tváříme, že se nás to netýká.
Dalsi amatersky clanek na tema ev a dalsi nekonecna diskuse plna trollu, polopravd a lzi.
O problematice materialu pro baterie se mluvi neustale. Ale i odborne studie jsou mnohdy dost protichudne. Ostatne i v tomto clanku jsou zminovane jen emise CO2.
Dobře si to odbyl. Takže jinými slovy těžba surovin pro výrobu baterií je čistá do doby než nějaká studie, kterou ty uznáš dokáže opak. Čekal sem jestli se ozveš a co z tebe vypadne za paskvil, ale s tímhle si mě překvapil. Článek je amatérský, takže se to neděje a jsou to lži a polopravdy. Hotovo :yes::D BTW emise CO2 je to poslední co je v těžbě surovin na baterky problém.
Rád bych tě upozornil, že sis asi spletl článek nebo diskuzi. V článku se emise CO2 neřeší vůbec. Řeší se tam pracovní podmínky a zdravotní problémy lidí, kteří v dolech pracují, znečištění vod, kácení lesů a s tím spojené záplavy, ale ne emise CO2. Už nadpis by tě mohl ťuknout. "Znečištění, katastrofy a úmrtí". Takže to zkus znova a duchaplnější příspěvek bych prosil.
To si celý ten článek trochu špatně vysvětluješ. Konkrétně s kácením pralesa jsou tam zmíněné záplavy, které jsou daleko horší než nějaké imaginární emise spojené vykácením kusu lesa. Zkus nevidět emise CO2 všude kam se podíváš. Utíkáš, ale od podstaty článku, že EV nejsou žádná záchrana a spása planety. Prostě je to jen další způsob pohonu pro auta. Rozhodně ne ale ekologický. Něco jako ekologická auta je totiž nesplnitelný sen zelených pomatenců. Žádné auto není ekologické. To byl dřevěný žebřiňák tažený koňma.
Na plose 3000 ha se zpracovava 50% svetove spotreby niklu. Na te plose je letiste, pristav, ocelarny, elektrarny. Teda aspon tak to je v clanku popsane.
Jako negativum pro zivotni prostrwdi je produkce CO2 a kaceni pralesa.
Vse informace z clanku.
Prekvapive neni uvedena zadna dalsi chemikalie, emise atd.
A jen pro predstavu. Litvinovska rafinerka ma asi 800ha….
Ano tak je to v článku popsané a dál se tam píše o zdravotních potížích zaměstnanců, mizerném odvětrání pracoviště, vypouštění špíny přímo do řeky, ale o negativech pro životní prostředí v podobě CO2 tam nevidím ani slovo. Překvapivě se tam nepíše o žádných konkrétních chemikáliích a nebezpečných emisích, ale z kontextu vyplývá, že TOTO je problém. Nikoliv žádné CO2, který je v tom podniku, s ohledem na fakta vyčtená z článku, naprosto nicotný problém, kterým se nikdo ani neplánuje zabývat. Tím se zabýváme jen my v EU :D
Zdravotní problémy při zanedbání bezpečnosti, odvětrání atd budeš mít vě většině provozů. To opravdu není problém EV.
"kontextu vyplývá" - NE. V článku nic dalšího konkrétního není. Je to jen další amatérksy spatlaný článek proti EV od někoho bez znalostí. Ty na takovém braku děláš závěry o EV.... to o úrovni autora i tvých příspěvků.
Jestli máš konkrétní znalost problematiky zpracování niklu sem s ní.
Jinak o "kontextu": Při výrobě ropných paliv je nutné používat např louh, kyselina sírová atd...
Ja psal nekde ze je to problem EV? Bavime se o tezbe niklu preci?! A clanek vubec neni proti EV to jen ty nerozumis psanemu textu. Clanek jen poukazuje na problematiku kolem tezby surovin pro EV, aby si hlupaci jako ty uvedomili ze koupi EV nezachrani planetu. Ani to neni zadny bohuliby cin chranici zivotni prostredi. Je to stejny jako kdyz si nekdo jiny koupi spalovak. Ale neni potreba kvuli tomu EV zatracovat. Jen je to treba vedet.
Tohle je clanek pro nastvani lidi proti EV a na to svet motoru a auto.cz chyta sve ctenare. Ne na odbornych clancich.
A vy se tu misto tlaku na redakci aby sla smerem kvality
snazite vykladat co tim autor myslel.
No tož voni jsou teda hlava, pane vachmajstr. Že se jedná o odpad z výroby pochopí z kontextu i dítě 1. stupně ZŠ. :-! Dále k tématu prosím viz můj příspěvek níže. Aneb je naprosto lhostejné zda-li se ono vytěžené používá pro výrobu EV nebo čehokoliv jiného, ekologie jde brutálně do kopru. A není to jediné místo na planetě, děje se na až děsivě mnoha místech a naše páky jak to změnit jsou menší než nulové, bohužel. Ergo, že my ve "vyspělém světě" si budeme jezdit lokálně (téměř) neemisními auty a že je to celý sluníčkově ekofrendly, jak se nám to snaží nacpat zelenorudí co jsou dnes v EU u vesla, no tak prostě není, ani omylem. Otázkou jest zda-li je to celý ekologicky v plusu - já si to teda nemyslím.
A je to podstatny? Neni. Jen svadis debatu uplne jinam a snazis se cilene celej clanek shodit. V clanku je uvedeno ze to znecistuje vodni toky a trpi tim ryby. To je podstatny. Zadny CO2 jak ty v tom clanku nekde vidis. Jasny voda jde vycistit a provozy trochu vylepsit, ale jedno zustane. EV potrebuji enormni mnozstvi kovu jako kobalt, nikl, med. Nasobne vic nez spalovaky. Tezba techto kovu je nakladna a neekologicka. Tim padem nelze tvrdit te je treba zacit jezdit EVckama, abychom zachranili planetu.Nijak ji tim nezachranujeme, ale budeme ji skodit stejne jako sme to delali do ted. Spalovaky nejsou zlo a EV nejsou dobro. To je obsah sdeleni toho clanku, ktery je naprosto pravdivy.
O tom, jak moc skodliva jsou EV muzeme polemizovat.
Jedno je ale jiste. Fosily jsou prokazatelne skodlive. Proto se take nastavuji EU, US atd. normy pro emise.
A k tomu fosily produkuji behem sveho provozu CO2 emise.
Narozdil od EV, jejichz provoz je napriklad v Norsku nebo ve Francii skutecne (temer) BEZEMISNI.
Sranda je, že výstavba továren, nabíječek, OZE a celé infrasktruktury na OZE, nabíjení, baterky a výrobu EV + těžba potřebných suroviny a jejich zpracování za posledních 15 let a budoucích 20 let vyprodukuje tolik škodlivých a rakovinotvorných látek jako provoz 7 miliard již vyrobencýh ICE za 60 let provozu :-):-):-):-):-):-):-)
Na druhou stranu. Určitý podíl EV v rámci vozového parku bude OK, takže nabíječky je asi dobrý stavět a žádnou posran-ou uhlíkovou stopu s tím spojenou neřešit. Důležitý je pro místní pitomečky pochopit, že EV není nic ekologického ani planetu zachraňujícího.
To sees trefil, vy utopisti jste ještě nebezpečnější jak radikální imámové vykládající si korán po svém a bojující s bezvěrci :-)
Vláda by měl zavést tým na boj se zelenými deifromacemi a potírající hlásání utopistických nemsmyslů a fantasmagorií mimo relaitau, vedoucích těžkému ožebračení obyvatel.
Koukám že natočili další díl Mimoňů, že?
Nějak sis nevšiml, že na ropu se kydá hnůj dlouhá desetiletí ale zkratomobily byly vždycky čistější než křišťál. Toto je PRVNÍ článek na Auto.cz, který na špinavost zkratomobilů poukazuje.
To jsou tak neuveritelne alibisticke kydy. Nikdo netvrdi, ze tezba ropy je ekologicka. Tady se ovsem ideologicky Tlaci predstava, ze vyroba baterek do aut je, a ze zakazem ICE aut se jako mavnutim kouzelneho proutku vsechno zmeni na vonavou zahradu plnou ruzi a ze to je ta jedina spravna cesta.
ale prd... jen píšu že když se zaměříš na jedno odvětví, vždycky na něm najdeš špínu. Úplně stejný článek ti můžu napsat o těžbě ropy a to tom, co napáchal třeba Shell za ta desetiletí, co těží. Ano, teď zakládají školky a tváří se jako světci.... realita je ale jiná.
Prostě jde o to psát analyticky a porovnávat alternativy. Čili za mě má hodnotu článek, který porovná ekologičnost celého životního cyklu včetně těžby surovin u aut s ICE a s EV. Dejme to do tabulky a pak se o tom bavme. Ale psát že Indonézii je to při těžbě surovin hrozné je zcela vytrženo ze souvislostí..... jinak je mi to ale dokonale jeno.... Debata v provinční zemi na provinčním webu nemá na nic vliv, jen zabíjení času ;-)
Výsledky nové studie potvrzují, co už dávno víme
Nicméně že to bude až takový rozdíl, jsme popravdě nečekali
Elektromobily jsou v celkovém cyklu mnohonásobně čistší než spalovací auta 8-s:-):-O:-!
https://electrek.co/2021/03/01/mining-electric-car-batteries-hundreds-of-times-better-than-petrol-car-emission-cycles/
chytlavý nadpis - elektromobilita - smrt, katastrofy, znečištění. To prodá prostor pro reklamu - auto.cz by bylo hloupé psát článek jinak zabarvený.
Napsat tak, že na otevření komplexu přijel osobně čínský prezident Xi, protože je to státní železárenský koncern, podle autora původního článku největší producent niklu, který těžko bude platit dělníkům minimum a BOZP je sprosté slovo. A víte kolik stojí vyčistit odpady? Mnohem víc než uplatit místní dozor.
Platí to ve všech odvětvích, německé DW před rokem v Indonésii s hrůzou zjistilo, jaké podmínky jsou v pneu průmyslu. Bylo velké haló, ale místní berou stale 2dolary a exekutiv v USA, EU, Číně, Indii, Rusku … 20mil dolaru. Dokud bude tlak na náklady kvůli par jednotlivcům vyšší než tlak na zlepšení podmínek všech pracovníků, budou tyhle články smutnou realitou.
Zneužít toho pro strach z nového konceptu dopravy je zatím bohužel pro auto.cz standard, škoda, občas napíšou hezkou recenzi.
Ono ani tak nejde o tu samotnou tezbu jako spis o zeme, kde se tezi a jak nelidsky zachazeji s lidmi.
Pritom to neni o konkurencnim prostredi, aspon u kobaltu urcite ne (pres 90% tezby v jedne zemi) - uplne klidne muzou se svymi zamestnanci zachazet lidsky a my zakaznici baterii (treba v mobilu) to zaplatime bez mrknuti oka (tak bude baterka v mobilu o 5% drazsi no a co).
Jenze tohle jsou proste hovada a nenadelas s tim moc nic. Chovaji se k lidem nelidsky, ani k tomu nemaji duvod.
Důvod je maximalizace zisku. Myslíš, že si nějaká nadnárodní ***okorporace řekne "tak budeme mít o 5% menší zisk no a co" Neřekne. Tam sedí armády ***oekonomů a právnických hovad, kteří chtějí neustále víc a víc. Maximalizovat zisk a minimalizovat náklady. Tak svět bohužel funguje.
Historicky uz se to pri tezbe resilo a vyresilo nekolikrat a zisky nikomu neklesly, proste to stoji o 5%-10% vic, zaplati to spotrebitel a hotovo.
Neresi se to regulaci (v tech zemich to nejde), ale tim, ze zakaznik to odmita kupovat, kdyz se nedodrzuji nejaka pravidla, ve chvili, kdy to zacne poskozovat jmeno toho odberatele.
A aby se to stalo, je potreba o tom verejne mluvit a poukazovat na tyhle nedostatky, takze svym zpusobem i tento clanek jde spravnym smerem a to i presto, ze se z toho snazi delt senzaci ve smyslu “jak jsou EV spatny”… takovy paradox :-)
To je ako s kakaom. Každá druhá čoko má už pomaly na sebe fair trade, pýtajú si za to vyššie ceny a je to odrb - oplatí sa viac vyťažiť prales ako obnovovať aktuálne políčka.
Podobne to bude s baterkami do áut. Zničíme svet ťažbou, aby sme ho zachránili pred CO2. A mimochodom tá ťažba tiež vygeneruje emisie. Premyslené 8-s
Ne stojí to o 5-10% víc, ale těžba vypadá pořád stejně. Jen se zákazníkovi prodal dražší produkt a nakukalo se mu v rámci PR keců jak je výrobek bio eko a proto je dražší.
Ok. Zisk je jedna věc, ale přežití v tvrdém konkurenčním boji je věc druhá a mnohem důležitější. Příklad. Firma Baťa se v 70-80 letech (s důvodů ochrany životního prostředí a pracovních podmínek pro zaměstnance) dlouho zdráhala přesunout svoji výrobu nebo alespoň její větší část do Číny, kde její konkurence již boty ("za hrst rýže") produkovala a přebírala Baťovi trhy. Nakonec byla donucena to udělat, ale ztracené trhy již nikdy zpět nezískala. Amen.
Kobalt je nutný v rafinériích pro odsiřování ropy aby ti nešel černej dým z vejfuku. Dále je nutný pro ocelárny aby vyrobili odolné nástroje pro výrobu spalováků a i pro tepelně vysoce odolné součásky spalováků a proudových motorů do letadel. Doposod byl každýmu pokrytci kobalt naprosto u zadele včetněně dětí v Africe, ale s nástupem EV se všichni najednou můžou jako na povel posr@t.
“Cobalt plays a vital role in catalysing the removal of sulphur from oil, contributing to a more sustainable society. Desulphurisation is the process by which sulphur is removed from oil. A significant use of cobalt globally is as part of catalysts in this desulphurisation process. The use of cobalt in desulphurisation reactions represents the highest tonnage of cobalt use in the catalyst sector. “ https://www.cobaltinstitute.org/…ytic-converters/
znecistovani zivotniho prostredi
otrocka prace 15 hodin denne vcetne sobot a nedeli za podprumernou mzdu
umrti diky nedodrzovani standardu bezpecnosti prace
to je soucasna china, kterou tady nekteri obdivujete
Zapad musi prijmout bezpecnostni, ekologicke a socialni standardy, bez jejichz splneni se chinsky produkty nedostanou na Zapadni trh. jinak je Zapad spolupachatelem
Ale prosím tě, takovým spolupachatelem je Západ už dávno. Obvyklá omluva je, že vlastně těm chudákům dává vydělat :-) Pokrytectví bylo a je už po staletí hlavní hybnou silou západní společnosti :yes:
Zapad je spolupachatelem v tom, ze pred pulstoletim udelal z chiny svetovou manufakturu a tim ji pozved na uroven, ze mu ted prerusta pres hlavu
nebejt Zapadu, tak chinani doted jedi jednu misku ryze denne a neroztahujou se
ja se teda moc neusmivam
me z toho spis mrazi
komunisti meli vzdycky zalusk na celej svet bez ohledu na to, kolik povrazdi lidi
at vladli z kremlu nebo pekingu
Já se směju tomu jak je Západ trapně hloupý. Nevím jestli jsem až tak moc vysoce inteligentní, ale to vykrmování Číny mě udivovalo už před 30 roky. Čekal snad někdo jiný výsledek?
Přesně. Tento vývoj nastartoval v 70tkách Nixon, který potřeboval zastavit válku ve Vietnamu. Začalo to zprvu nevinně se speciálními ekonomickými zónami a pak to postupně přerostlo v zakládání firem s povinnou 50% účastí čínského kapitálu po celé Číně a už to jelo.....
Tak čínan není hloupý aby dělal otroka západu a v montovnách montoval za hrstku rejže výrobky pro jiný. Prostě to jednoduše okopíroval a začal vyrábět sám, ve vlastních továrnách a začal západu těžce konkurovat.
A ted jednam vytlačuje západní výrobky ze svého trhu a ještě mohutně expanduje v Evropě a Rusku.
Nejen lavrov, v řadě zemích v Africe působí Wagnerovci a poradci ruské armády, obecně řečeno co nemá v Africe Čína, to tam má rusko. Tyhle dvě země maj pod palcem 60% Afriky :-)
A prča je, že Západ, který měl ještě aspoň levný energie dopustil válku na Ukrajině a uřízl se od ruských zdrojů levných energií a nahrál je Číně. Teď se hlupáci ještě posmívají jak Rusko levně prodává plyn, uhlí, ropu a další suroviny do Číny, ale to je spíš k pláči. To není hřebík do rakve Ruska, ale nám, protože ty levný energie v Číně způsobí absolutní nekonkurenceschopnost průmyslových podniků v EU. Průmysl tady půjde pomalu do kytek a všechno se bude dovážet z Číny. Obávám se že nám to Čína levně prodávat nebude.
Neochota vyjednávat s Ruskem a snaha o integraci Ukrajiny do NATO je za mě prapůvodní příčina celé války. Rusko to mohlo buď nechat být a sklapnout uši a spokojit se s tím, že jednoho dne v takovém Bachmutu bude vojenská posádka NATO a na Krymu bude parkovat flotila lodí NATO nebo předvést co předvedli. A jestli na mě vytáhneš moudra o tom, že každý národ má právo na sebeurčení, tak samozřejmě má, akorát si to sebeurčení musí někdy krvavě vybojovat. Blbý je že Západ celou válkou ekonomicky trpí a jediný komu to vyhovuje je USA, kteří dosáhli svého tj. Rusko do Evropy nedodává plyn a oni jo. Nemluvě o tom, že jejich zbrojovky můžou dodávat na Ukrajinu zbraně. EU měla s tím magorem mnohem intezivněji jednat, ale už od dob Krymu. Vidím aroganci na obou stranách a to nemohlo nikdy dopadnout dobře.
dodavky plynu jsou ted levnejsi nez pred rokem, kdyz jsme byli diky StBakoj buresoj z 99% zavisli na rossiji
o cem chces vyjednavat s ruskejma nackama?
ty bys vyjednaval i s hitlerem ??
Plyn poslaný trubkou po dně moře bude vždycky levnější než LNG, který musíš zkapalňovat a vozit tankerama přes oceán. S ruskejma náckama se mělo vyjednávat o statutu Ukrajiny jakožto vojensky neutrálního státu. Přinejmenším do doby než Putin natáhne brka a třeba se tam změní poměry.
Rusko nebude nikdy součástí žádného spolku kde bude hrát druhé housle a bude muset poslouchat. Co by dělali v NATO? Poslouchali amíky? To nevidím jako reálný očekávání.
Rus takhle ale neuvažuje. On bude součástí takového spolku kde bude mít minimálně 50% a tím pádem rozhodující slovo. Někde kde se bude cítit v menšině nebude. To je si myslím důvod proč není v NATO. Navíc proti komu by pak Rusko zbrojilo že?
Západ žije v predstave, že sme niečo viac. Pritom môžeme poďakovať za svoje bohatstvo a náskok za to, že sme vojensky ovládli a zkolonizovali väčšinu sveta od nájdenia Ameriky po 19. storočie.
To samozrejme poskytlo náskok a prostriedky na výskum a vývoj. A na tejto vlne sa vezieme.
Preto nás zvyšok sveta vidí trocha inak ako my sami. A aj myšlienky ktoré šíri Európa sú možno vznešené, ale po tom akú majú ostatní s nami historickú skúsenosť ich ťažko prijmú.
telefon mam z malajsie, pocitace HP mozna smontovany v chine taiwanskym foxconem ze soucastek povetsinou z taiwanskyho TSMC, nektery hadry sice z jihovychodni asie jako barma banglades, ale taky samozrejme od mistni svadleny a krejsiho a to je uplne jina liga.
tak jako jsme se behem par mesicu zbavili energeticky zavislosti na fasisticky rossiji, tak se zbavime zavislosti na komunisticky chine, i kdyz to bude trvat dyl.
china nema moc zarnou budoucnost, demograficka krivka je neuprosna, prichazi generace starejch, nemocnejch a zavislejch, ktery nebude mit kdo zivit, protoze politika jednoho ditete znamena, ze mladejch v produktivnim veku je malo a bude jeste min
Telefon zaručeně obsahuje materiály z Číny, stejně jako ten počítač. Čipy jsou jak správně podotýkáš z Taiwanu tj Číny. Hadry možná nějaký budou už z Bangladéše, ale ruku do ohně bych za to nedával. Jestli ale myslíš, že je to výhra, když ti triko šijou děti v Bangladéši a ne v Číně, tak za mě je to úplně jedno. Naopak Čína má zářnou budoucnost, protože dokázala vytvořit závislost celýho světa na svých výrobcích a některých surovinách. Za mě to mají dobře v hrsti. O nedostatek pracovníků, v zemi kde žije asi 1,3 mld lidí, fakt nemám strach. Rozhodně to ani náznakem nevypadá, že bychom se zbavili závislosti na Číně. Naopak ji ještě víc prohlubujeme.
Vůbec jim to nešlape vid, mam ti poslat prodejní čísla značek jako Jaguar, Alfa romeo, Mitsubishi, Jeep, Nissan, Honda, Subaru, Lexus či Fiat atd?
Radši ne vid, a to už si MG brousí zuby na Mazdu (únor 159 ks) ; Volvo (178 ks ) a Seat ( 209 ks) či Citroen (263 ks).
Západ je na Číně plně závislý a pokud donutí udělat čínu to co píše, tak Čína masivně zdraží veškeré suroviny, plotovary a finální výrobky, které sem pošle, takže ve finále to zaplatí zákazník, který toho koupí méně a rozjede se to krásně.
Takže zas další krachy. Bravo soudruhu - pokračujte :-):-):-):-)
Zničí konkrétní těžební nebo průmyslový odvětví ve světě, vytvoří závislost na dodávkách od nich a zdraží. Za mě to dělají velmi dobře a rozcapený západní svět jim v tom jen nahrává.
Ále houno ČÍna zdraží. Kitájci dobře ví, že by hrozilo nebezpečí, že se to Západu v určitý moment vyplatí vyrábět doma. Což se už v některých odvětvích děje.....
jj pohádka s názvem průmysl 4.0 :-D Jakože všechno bude robotizovaný a automatizovaný a lidi už nebudou muset pracovat? Místní výroba je a bude drahá. Leda by lidé chtěli míň peněz a my měli levnější energie a suroviny. To se mi nezdá jako reálné.
Tož my dědci už to pravda moc nevytrhnem. Dneší mládež se bude, chca nechca, víc učit oborům, a to na všech stupních, tedy počínaje učňákama a konče VŠ, kde se při práci ušpiní, jináč to tady s náma, resp. s nima dobře nedopadne.
Chtěl jsi asi napsat, že Západ by měl sankcemi přinutit Čínu (a další "divoké země"), aby dodržovaly relevantní evropské standardy. O tom tady píši již roky, především v oblasti ne-fungování svobodných odborů v Číně. Zeman měl na to 10 let, aby se Středulou spřátelené Číně s tím pomohli, ale neudělali pro to nic. Lautr nic. Amen.
Já už to říkal poměrně dávno, to neděláš s tím outsorcováním výroby dobře Jaromíre, jednou se ti to vymstí a nejen skláři nebudou mít co žrat. První taková vašťovka, co evidentně jaro v palicích europolitiků neudělala, byly výrobně triviální roušky. Jediný kdo se to ve své zemi snažil jakž takž zvrátit byl "Trumpeta". Jediná věc na které jsem s ním souhlasil byla jeho "America first", což nebylo nic jiného nežli vrátit co možná nejvíce výroby z5 do USA. Taky tím, mimo jiné, oslovil "modré límečky", jinak tradiční to voliče demokratů.
Na druhé straně, abychom mohli provozovat elektromobily, musíme těžit a chemicky zpracovávat rudy obsahující:
Měď
Kobalt
Nikl
Fosfor
Fluor
Lithium
schválně se nerozepisuji o běžnějších kovech, jako je třeba hliník, jehož je pro těžké elektromobily zapotřebí opravdu mnoho
Opravdu si někdo myslí že tyto těžby nebudou mít dopad na životní prostředí?
Uvádím příklad těžby a chemického zpracování prvků težkých zemin, které jsou zapotřebí pro výrobu permanentních magnetů:
Výroba všech lanthanoidů probíhá podobným způsobem. Základní operací je loužení lanthanoidových rud směsí kyseliny sírové a chlorovodíkové. Ze vzniklého roztoku solí se lanthanoidy působením hydroxidů alkalických kovů vysráží ve formě svých nerozpustných hydroxidů.
Separace jednotlivých kovů ze sraženiny se provádí různými metodami. Nejčastěji selektivní kapalinovou extrakcí, frakční krystalizací nebo pomocí iontoměničů. Pouze cer a europium se od ostatních lanthanidů obvykle oddělují chemicky.
Poslední fází výroby kovových lanthanoidů je redukce fluoridů nebo oxidů kovovým vápníkem nebo lanthanem. Některé kovy vzácných zemin se také vyrábějí elektrolýzou taveniny svých chloridů. Vzhledem k velmi podobným chemickým vlastnostem a nákladnosti jejich separace, se pro technické využití některé lanthanoidy nevyrábějí jako čisté kovy, ale ve svých různých směsích.
Básnenia o ekonomike s nulovým dopadom v rokoch končiačich 0 a 5 (2050, 2035, 2040, ...) sú žiaľ blúznením.
Celý svet stojí na oceli, plastoch, amoniaku (hnojivá) a cemente. Nič z toho nevieme vyrobiť bezemisne. K tomu sa za posledných 6 rokov vyťažilo viac hornín ako za celé 20. storočie (https://www.circularity-gap.world/)
A bude oveľa horšie, ťažba sa ešte mnohonásobne rozbehne vďaka nástupu elektromobility.
A to pod ilúziou záchrany sveta. :'-(
Jediné riešenie je zníženie spotreby. Ale vzhľadom na to, že 6-7 mld ľudí sa snaží doháňať zvyšných 1-2 mld, kde vzniká väčšina spotreby, riešenie nevidím.
A už vôbec v 2,5t elektroautách, ktoré vyhlásime za ekologickú dopravu, a navyše s nulovým dopadom na emisie.
Jirka to možná myslel ironicky, ale ta ironie byla celkem trapná a nepravdivá. V normálním spalovacím autě je naprostý minimum problematických kovů jako je meď, kobalt, platina atd. EV jich obsahují násobně víc. Na běžné auto potřebuješ vzácných kovů daleko menší množství a některé jako třeba kobalt vůbec nepotřebuješ. I té mědi potřebuješ daleko menší množství než na EV. Takže ano normální auta umíme vyrobit bez těchto prvků.
OK, ten clanek je sice dost spatny (zrejme napsany nejakym automatizovanym prekladacem), ale prinutil me dohledat si ze nikl se pouziva i v Li-Ion baterkach, takze na te zvysene spotreba asi neco bude.
Tak to je obecne problem, ktery ted vyplouva napovrch po nadseni zelenych pomatencu ze ICE konci a EV jsou budoucnost. Jenze krom niklu neni na Zemi kuprikladu ani dostatek medi, takze to stejne dopadne tak, ze plany v podobe EV only padnou. Proste to nelze realizovat. Dovedu si predstavit do budoucna (cca 20 let) tak 30% EV a zbytek budou jine druhy pohonu vcetne spalovaku na vsechny mozny paliva a hybridu u kterych predpokladam celkem renesanci. VW se sice zblaznili do EV, ale to si myslim tvrde narazi 🤔
Máš to blbě moulo, i pro výrobu spalovacích rakovinometů je taky potřeba těžit
Měď
Kobalt
Nikl
Fosfor
Fluor
Lithium
+
hliník aj.
Kobalt je například nutný v rafinériích pro odsiřování ropy aby ti nešel černej dým z vejfuku. Dále je nutný pro ocelárný aby vyrobili odolné nástroje pro výrobu spalováků a i pro tepelně vysoce odolné součásky spalováků a proudových motorů do letadel.
“Cobalt plays a vital role in catalysing the removal of sulphur from oil, contributing to a more sustainable society. Desulphurisation is the process by which sulphur is removed from oil. A significant use of cobalt globally is as part of catalysts in this desulphurisation process. The use of cobalt in desulphurisation reactions represents the highest tonnage of cobalt use in the catalyst sector. “ https://www.cobaltinstitute.org/…ytic-converters/
Joudo, měd, nikl, ocel, hliník, kobalt, měd, ropa atd se při výrobě EV zgarbů vůbec nepoužívaj vid, z čeho máte elektromotor, kastli, plasty , nápravy atd atd
:-):-):-)
Navíc celá infrastrktura na ICE je dávno vybudovaná, na EV jste začli od nuly, takže miliardy tun jedů do ovzduší i vody při těžbě suroviny a výstavbě všeho :-):-):-)
Tesla zrovna oznámila, že bude vyrábět elektromotory BEZ vzácných zemin! Kdy začnou ropný rafinérie odsiřovat ropu nečím jiným než kobaltem? Co tam máš dalšího experte? :D:-!
...který možná i objektivně posuzuje z určitého pohledu negativa výroby niklu, vybízí podsunutím souvstažnosti s elektromobilitou, k příkrým kontraverzním reakcím v diskuzi.
Tak splním tedy svou povinnost a zadiskutuji si také. Nikl se vyrábí víc jak 200 let. Odjakživa neekoloigicky, ale nemůže za to jen elektromobilita, jak nám chce nadpis sdělit. A to přesto, že ke způsobu prosazování elektromobility mám stále jisté výhrady.
Očekávám, pokud jsme tedy na ekologickém webu, že se brzy objeví články o neekologických výrobách oceli, hliníku, mědi, olova, plastů a já nevím čeho všeho. Neví někdo o nějakém ekologicky vyrobeném vteřiňáku, abych se mohl přilepit na Nuselák?
Tak nejak. Kdyz jsem si koupil prvni hybrid, bylo zrovna v mode hlasat "tezba niklu pro hybridy znicila kanadske Sudbury". Kdyz jsem pak patral po faktech, zjistil jsem ze pro vyrobu baterek se vyuzilo cca 1% produkce ze Sudbury. Kde byla mimochodem tezba na mnohem nizsi urovni nez za 2. svetove valky, kdy bylo potreba valecnou masinerii krmit niklem mnohem vic nez dnesni automotive.
Ale "senzacni" titulky prodavaji, po faktech skoro nikdo nepatra.
tak tak.... tyhle články jsou jen krmivo pro hatery.... eko-weby zase krmí svoje ovce jinýma ***ma.... každý si jede to svoje, inzerentům vykážeš čtenost a svět se točí..... Jen mě fascinuje že to ti čtenáři fakt berou vážně a dokážou se o tom do krve emočně pohádat :D:D:D
Ale vůbec to není krmivo pro hatery. Nejsem proti výrobě EV. Jen jsem proti tomu, že se o nich píše jako o náhradě ICE a HEV a vůbec se nemluví o jejich negativních dopadech na životní prostředí. Za mě mají existovat všechna řešení pohonů paralelně vedle sebe. Žádné nezakazovat a žádné neprotěžovat. Trh si musí určit čím se bude jezdit. Ekologický a čistý není ani jedno.
Trh neni vsemocny a nebere v uvahu vsechny faktory. Psal to uz Adam Smith, autor terminu "neviditelna ruka trhu", ktery v 18. stoleti vydal prvni bibli ekonomie.
Tahle doba je trochu divná a můj dojem je, že to co se "řeší" v médiích hubou není to co je problémem. Připadá mi, že není ani tak problém v oxidu uhličitém nebo jiných "osvětlených" ekologických problémech (třeba to že máme strašně kontaminovanou vodu a půdu nikoho netrápí). Problém asi bude v budoucí dostupnosti surovin a aktuální naprosté neschopnosti v technologickém vývoji v rámci energetiky. Uváděl jsem to na příkladu paliva pro jadernou energetiku - vsádka do temelínského reaktoru jednoho bloku je 81 tun uranu. Pro srovnání bomba svržená na Hirošimu obsahovala něco přes 60 kg.
Přesně. Nadbytek oxidu uhličitého lze řešit jinými způsoby, kde vysazování lesů místo jejich likvidace, by hrálo podstatnou roli. Místo toho si ekologové zvolili "měkký terč" ....automobily. Zvolili??? Co když k tomu byli nasměrováni????? :-[]:-[]:-[]
Nadbytek oxidu uhličitého - jeho podíl ve vzduchu je 0,04 %. Lesy rozhodně - více zeleně je jedna rozumná cesta (k vylepšení životního prostředí) nebo bychom mohli vrhnout síly na výzkum/vývoj fotosyntézy (místo syntetických paliv a takových blbin). Myslím si, že jak politici tak i ekologové (a i vědci) jsou převážně jen nástroje (něco jako zaměstnanci svých sponzorů).
BTW a jestiže bude dál tát permafrost a to jakože bude, to jest proces cyklicý a nezastavitelný, tož poletí k nebíčku mraky a mraky metanu, A nedej bože aby se nějak ro*esraly oceány, kde je jeho zásoba u dna největší. A jestli při stále stoupající geomagnetické aktivitě pšoukne jeden malý supervulkánek (a že jich tu spících máme), tak jsme tam kde Slunce nesvítí a záda tam ztrácejí svůj slušný název dřív než řeknete famfrpál. No a na to všcko + XYZ dalších přírodních lidsvem neovlivnitelných řekněmež šoků (např. mimoplanetární EMP, keré nám to můžou, vzhledem k závislosti lidstva na elektronice, zavařit, a to doslova, hodně fest) musí býti lidstvo připraveno, což se nyní neděje ani omylem, neb ta snaha musí býti celoplanetární, jinak nemá smysl a čeká nás osud dinosaurů. Tož tak.
Ten metan k tomu nebíčku letí tak posledních 10 let a každej rok víc, pokrytecká Čína , které na papíře bojuje za záchranu světového klima totiž krásně drancuje sibiřské lesy. (krom toho že pořád staví nové uhlené elektrárny)
A ten metan ještě podpořil Vladík Putík, kterej dal nařídit spálit přebytečný plyn, který nebyl dodán EU jako oodvetný krok za EU sankce. Vyletělo toho do vzduchu komíny v druhém pololetí 2022 mraky :-)
Elektromobilita len presunie emisie s bohatého západu na chudobný východ, do Afriky a Ázie, prípadne južnej Ameriky. Tak ako sa špinavý priemysel presunul na východ v 90 tich rokoch. My budeme vyrábať elektrinu, a západná európa jazdiť.
... do celé skládanky. Neb to, co jest popisováno na jednom příkladu se děje na mnoha a mnoha místech Afriky, Jižní Ameriky, Asie, obecně tam kde jest obyvatelstvo velmi chudé a u moci jsou nejrůznější despocie, které shrábnou zisk z onoho drancování a ti "obyčejní" lidi tam můžou leda makat za hrstku jídla, dokavaď nepadnou. Celý to investuje a řídí Čína a něco Russko. A ekologie? No ta nezajímá nikoho. Ani ty co těžej, ani ty co zpracovávají a už vůbec ne ty, co pak ty produkty používají pro svou výrobu. A lhostejno, je-li to výroba EV či čehokoliv jiného. No a my se to tady v Evropě snažíme vytrhnou zákazem "pár" spalováků (BTW, a co stáří vozového parku třeba u nás? Stále stoupá, stále stoupá. A v zemích postRVHP to bude stejný. A ti ostatní se brzo přidají, jestli už v tom teda nejedou taky - nechce se mi to fčíl hledat). Tož mi řekně co fčíl s tím, když páky na to aby těžba a zpracování byly eke-logické a práce nebyla ta nejhoří otročina máme 00 p.r.d. Tož tak.
Další pokryteckej FUD článek snažící hodit aspoň ňákou špínu
… na EV
Kdy čerstvě ekoaktivistické Auto.cz naposled psalo o podílu ropných firem na devastaci a popravách v Africe kvůli těžbě ropy, o korupci ropáků v Africe či o vyžívání otrocké práce obyvatelstva v diktátorské Barmě? Nějak si na to nemůžu vzpomenout. Náhoda? Nemyslím si. Vypadá to na slušnou bandu fosilních pokrytců. :no:
Kdy pokrytečtí milovníci rakovinometů a pálení ropy pořeší spoluúčast ropáků na vraždění, znásilňování a mučení nigerijských obyvatel kvůli těžbě ropy? https://www.amnesty.org/…ape-and-torture/
Proč ropáci BP stále ničí Afriku obří korupcí a milovníci rakovinometů nad tím v klidu pokrytecky zavírají oči? 🤔
BP to pay billions for suspicious Senegal gas deal https://www.bbc.com/…-africa-48475068
Hlavně že pokryteckejm milovníkům rakovinometů nikdy nevadilo že po desetiletí spalovali ropu těženou v diktátorskej státech, kde k tomu využívaj otrocké práce obyvatelstva. 🙈👎 https://www.france24.com/…an-rights-abuses
To že nikl se z 68 % používá hlavně na výrobu nerezu a z 16 % na výrobu slitin a pak taky do nářadí pro automechaniky evidentě dosud každýmu bylo u zadele, ale teď s nástupem EV se všichni pokrytci můžou posr@t a jsou to největší ekoaktivisti na planetě. Lol. Stejná morálka jeko populistickej křivopáteřník estébák Bureš. :no: https://nickelsearch.com/nickel/
Chlapče řeknu ti překvapující zprávu. Většina výplodů civilizace negativně ovlivňuje životní prostředí. Těžba ropy a její doprava přes půl Zeměkoule je neekologický stejně jako vaše elektromobily, který mají suroviny z dolů v Africe nebo Asii těžený a zpracovávaný za fujtajbl podmínek a nikdo neví co budeme dělat s těma tisícema tun baterek, který ti z toho budou vznikat. Všechno je to nějakým způsobem na prd. Takže přestaňte bojovat proti ICE a blábolit o tom jak EV je to pravý ořechový co nás zachrání. Obojí není ideální, ale prostě to obojí musíme používat a snažit se vyvíjet technologie, aby to poškozovalo planetu co nejmíň. Nebojovat proti jednomu ani druhému. Žádný celoplanetární konec ICE aut se ani nechystá blbneme jen my tady v Evropě a spíš než přestat CO2 vypouštět se musíme soustředit na to jak ho používat jako surovinu.
Já bych ty fosilní paliva vypnul na celém světě, hned zejtra jako to chtěj aktivisti.
Co ty na to Trofime?
To by vyřešilo všechny problém ne, do 5 let cca 70% lidí pochcípá hlady a ve válkcáh a bude vymalováno.
Co ty na to těžký, zelenou propagandou dokonale vymytý, fanatický utopistický, Bruselem placený agente ??
Druhá možnost je do 3 let postavit 110 milionů větrníků zabrat 15 milionů hjekatrů půdy Fv panely a postyavait po světě 300 000 jednotek na výrobu vodíku elektrolýzou, které budeou míst spotřebu jako 1,2 milionu rafinerií, problém je že tolik rafinerek nikde na světe není trofime.
A MĚLI BYSTE SI PŘIVZT NA TO DO eVROPY CCCA 60 000 INDICKCÝH A 90 000 MONGOLSKÝCH DĚLNÍKŮ, ABY vÁM TO MĚO KDO STAVĚT, VID :-):-):-):-):-):-)
A měli byste si natisknout tak 15 trilionů britských liber, třeba Vám to na to bude stačit, drazí NEOSTALINSITICKÝ UTOPISTISTI VYZNAVAJICI FANTASMAGORIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kolik drahý utopistický fanatiku vyrobily OZE v české republice za rok 2022?
Kolik energie vyrobily OZE v Německu od 1.11. 2022 do 28.2.20023? A podíl oproti fosilním palivům?
Umíš odpovědět na tak jednoduchou otázku, TROFIME???????
Ale budete lepší vid, přivezete 200 000 indů a budete za 20 bilionů stavět větrník FV elektrárny, dobíječky, rekonstruklvat veškeré přenosové sítě v EU a rozdávat dotace na EV zgarby :-):-):-):-):-):-):-)
Lysenko by z Vás měl radost, proti Vám byl čučkař :a těžkej amatér -) :-):-):-):-):-):-)
A v hrobce bledne závistí i mistr Pepííík Géééébls, protože jeho propaganda je proti té vaší, zelené, které denně rvete lidem do hllav hodně slabý, neškodný a amatérsky vařený čajíček.
Já to neporovnávám. Jen se tě snažím upozornit na fakt, že obojí poškozuje životní prostředí. Navíc těžby ropy se stejně nezbavíš. Bude se těžit paralelně s tím niklem, kobaltem, mědí a dalšíma surovinama. O kolik předpokládáš, že se lidstvu podaří snížit těžbu ropy třeba za 10-20-30 let. Aktuálně je to asi 100 milionů barelů denně. Nebo si myslíš, že se třeba za 30 let už nebude ropa vůbec těžit?
Ano poskozuje, ale ty objemy tezby jsou o naprosto odlisne a o nekolik radu jinde.
Ad druha cast: na tohle ale vsichni upozornuji. Ropu budeme jeste dlouho potrebovat a je nesmysl tak cennou surovinu palit s mizernou ucinnosti. A i pri teoretickem prodeji 100% EV bude trvat desitky let nez odstranime ropna paliva.
Proc ty zastavas nazor , ze reseni je palit ropu jeste rychleji?
My víme že je nejlepší vyrábět vodík elektrolýzou vody z letních přebytků OZE a pak v zimě z toho vodíku zpátky vyrábět eletrickou energii, abyste měli v zimě čím topit a čím nabíjet vaše EV hajtry.
to je efektivita jak svin a ještě se ten vodík bomba skladuje vid :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Kolik lidí ti tyhle pohádky žere?
Před tou školkou , kterou se tady furt ohnáš musíš bejt King ne, rozdáváš jim lízátka u vyprávění těhle pohádek?
Aha a na to mas nejakou studii nebo sis to vycucal z prstu? A ja nezastavam nazor ze je potreba palit ropu jeste rychleji. Myslim ze je dobry napad cast vozoveho parku elektrifikovat, ale nepovazuju EV jako nahradu za ICE. Jen jako dalsi druh pohonu.
Nic se z USA dopravovat nemuselo. Teče to trubkou z Ruska.
Sankce EU a USA způsobily zvýšení světových emisí o 500% a bude to jen stoupat. EU musí tahat LNG a ropu a naftu tankery, rusko zkoupilo foltilu 25 starých tankerů a dalších cca 50 si najímá u různých přepravců půlující pod banánovými vllajkami a posílá do všechno do Číny a Indie a k tomu pašerácí na obou stranách importují ruské zbozí s jinými papíry do EU, Afriky a Jižní ameriky a z celého světa západní zboží do ruska a iránu. Nové heslo - bilion jarních km :-)
Ekologie nejvíc :-):-):-) Na na Ukrajině se projhání 40-75 let stará technika co žere v terénu 100-320 litrů na 100 km :-):-):-)
Nikomu to nevadí, těžká pohoda, bude se pokračovat. Rusko mělo před začátkem invaze ve skladem cca 27-38 000 ks uskladněné techniky typy tanky, bvp, kolové tranportery, raketomety typu GRAD atd z let 1950-1991 takže se může ještě pár let pokračovat ne.Co nemá rusko má Kim a irán nebo dodá komponenty tajně čína a překupníci, výroba v ruských zbrojovkách jede oproti 2020 o 150-600% víc.
Myslím že ekologická zátež na Ukrajině v letech 2022-2026 stoupne proti roku 2020 o 900-7000% podle druhu škodlivin a jedovatých látek vypuštěných do vzduchu a vody a půdy a to jsem hodně velký optimista.
Ale utopisti v Evropské Uhniji to zahchrání EV plečkama a zákazem topení v krbu :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-) :-) :-) :-)
O žádnou ekeologii totiž vůbec nejde, jde o mocenské zajámy a nahrabání si peněz. Vytáhnout prachy lidem z kapes a udělat z nich žebráky závislé na dávkách.
Jste pokrytecký prolhaní šasci bojující s imaginárním nepřítelem (světové klima), kterým jde ve škutečnosti o větší kontrolu nad lidma a jejich větší zotročení a zbídačení.
Budu radeji, kdyz budou lidi vozit deti do skolky v EV a moje deti nebudou dychat rakovinotvorne NOx a castice ze studenych dieselu.
I kdyby to bylo tak, jak uvadi clanek, tak ja jsem sobec.
Zalezi mne vic na mne a mych detech, nez na par lidech okolo neodnitridovanych uhelnych elektraren nebo na druhem konci sveta.
Je az neuveritelna starost petrolheadu o zivotni prostredi. :yes:
Kdyz se to tyka vyroby EV, tak je pro petrolheada dulezitejsi zdravi indoneskeho delnika nez vlastniho ditete. 8-s
PS Po nastupu EV se deti pred skolkou budou dusit emisema z pneumatik.
PPS PS plati jen v pripade, ze matky budou odjizdet driftem...
PŘED ŠKOLKOU SE BUDE JEZDIT NA KOLE A CHODIT DO NÍ BUDOU DĚTI 14 KM PĚŠKY KAŽDÉ RÁNO.
To si tady lidem neřekl, proč neustále lžeš!!!!
Nikdo na aut mít nebude, díky vaší pltiice zdraží potraviny do dalších 3 let o 45-111% proti dnešku a - brutálně totiž zdražují hnoijva, energie, nafta, a ještě chcete zakazovat dovozy potravin z dalekých zemí + nutíte 3 země aby to pěstovali po vašem - ekologicky což neustále požene ceny nahoru.
Takže hezky pěšky Trofime, Vzbud díte ve 3 ráno a at maže do školky pešky!!!
Hele ono to nebude asi tak divoký. Stačí, aby v příštích EURO volbách nevyhrála nevzdělaná zelená chátra a všechno může být jinak. Není zase takový problém prohlasovat odložení ukončení výroby spalováků, až na rok 2045 a ty jejich nesmyslný cíle na dekarbonizaci naházet do koše.
Jenže ona bohužel ZASE VYHRAJE, protože ta varovná červená kontrolka svítí jen generaci 50+ co zažili komunisty i demokracii a ještě pár lidem 40+ - mladší sou dokonale vymytý propagandou co do nich tlačili, utopistické plány šílenců za socialismu neznaj, protože historie je nuda a osobně to nezažili , vyprávět si to nedali.
Relativní svobodu v 90. letech si taky nepamatují a tak jim utahování šroubů zabalené do rádoby líbivé, vylhané pohádky o záchraně planety nepřijde divný.
Stinná stránka autožurnalistiky: Hazení špíny na elektromobi
Zaslepenecký boj za další pálení ropy a vdechování koncentrovanejch jedů nikdy nekončí. Prodloužování životnosti spalovacích rakovinometů, to je jejich parketa. ;-\ :no:
Re: Stinná stránka autožurnalistiky: Hazení špíny na elektro
Nastesti EV uz svuj boj vyhrala. Aneb:
“To deliver attractive BEVs to more customers, we must streamline the structure of the car, an – with a BEV-first mindset :yes::yes::yes: – we must drastically change the way we do business :yes: , from manufacturing to sales and service” Toyota’s incoming CEO Koji Sato said.
Nechci znit namyslene, ale ja jsem to Toyodovi rikal. :D
Aby klasicky automobilky mohly Tesle alespon trochu konkurovat, budou muset VESKERE sve vyvojove prostredky investovat do BEV.
Zcela dobrovolne. :D
V opacnem pripade je ceka zanik.
A pozor. Nebavime se (jen) o EU.
Ale o Japonsku, Cine, Koreji a predevsim USA.
Takze shrnovacka?
BEV first. :yes::yes::yes:
U VW a uz i u Toyoty.
Kooooonecne. :-)
PS Zda se, ze posledni, kdo to jeste nepochopil je BMW. Se svou neutuchajici virou ve spalovaky nebo vodik. Jejich hloupost, maji vetsi sanci stat se automotive Nokii.
Bravo Tesla
Bravo Toyota
Bravo VW
Uz vsechny nejhodnotnejsi a nejvetsi automobilky nepochybuji o elektromobilite a brzke dominanci EV. Pokud jim to tedy arese nevysvetli. :D
Re: Stinná stránka autožurnalistiky: Hazení špíny na elektro
Kolik tě platí utopisto?
Koupil sis za prachy od Gazpromu, které vám zeleným aktivistům posílal na podporu OZE, díky které se se stali závislý na plynu, kterým ty OZE musíte vykrývat v zimě vilku a EV autíčko?
Nebo jen špatnej matroš? Čínská syntetická droga?
To musí mít grády to co bereš :-):-):-) Nebo jen šnupeš utopistický marxismus jako Radek Holodnák od Pijátů ?