Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Zaděláno na nekonečný příběh? EU odkládá definitivní rozhodnutí o konci spalováků

60 komentářů

PowerHouse
Po naprosto změkčeném Euru 7, kde ponechali emise u benzínu na stejné úrovni, se dalo čekat to stejné u zákazu spalováků.
Já jsem to tady v komentech očekával.
Psal jsem - Přátelé, musím Vás uklidnit, dojde k změnám, k odkladům.

Jsem jednoznačně PRO.
DonVito
Ano. Bude to naprosto nepodstatne.

Jde jen o mindset lidi.

Ruku na srdce, vetsina lidi si prechod na EV nedokaze predstavit ani za sto let. 😁
ryccardo
Ruku na srdce vetsina lidi tak dlouho ani neplanuje 😁
DonVito
Presne tak.
Tak proc se tim zabyvas??

Je 12 let na to, aby se vyresily nejvetsi nedostatky EV.
Jejich cena, rychlost nabijeni a infrastruktura.

Pro me potreby (nadsence) je toto vyresene uz dnes.
Nejnovejsi (draha - absolutne) EV jako TM3 konkuruji fosilum zdatne uz dnes.
A uz dnes je TCO pro vetsinu EV nizsi nez pro fosil.

Kdyz vidim, o kolik se za poslednich deset let posunul automotive (bez ohledu na pohon), tak nepochybuju, ze co je navrhovano v r. 2035 de facto nastane uz o pet let driv. A ne diky zakazu EU. Ale kvuli obrovske podpore USA a Ciny a nasledne diky pokroku a masove vyrobe.

Nepodporovat EV v EU by znamenalo konec autoprumyslu v EU. 😲

PS Kdo by pred sesti lety rekl, kde bude Tesla dnes? Dokazes si predstavit, kde bude za pet let??? Bude chrlit levny TM2, Semi, Cybertruck. Bude mit pravdepodobne nejprodavanejsi model ve vetsine dulezitych segmentu....
https😐/www.auto.cz/…-oznameni-110707
Pycha predchazi pad.
https😐/youtu.be/wSklSKRkIpk

Muzes zpetne popremyslet o tom, kdo uvazoval racionalneji ve vedeni VW. Zda Müller (viz jeho nabubrelost a arogance v YT odkazu vyse) nebo skromny Diess rikajici veci takove jake jsou, ze ma Tesla obrovsky naskok. Mozna s odstupem pochopis motivaci Diesse - DLOUHODOBA prosperita VW / zachovani konkurenceschopnosti.
evocolt
Done,dufam a verim,ze ti do tej tvojej teorie hodia Nemci a Taliani vidle schvalenim syntetickych e-paliv 😉
Aj vlk syty (my,normalni ludia),aj ovca cela (vy,ekofasouni)

https😐/fdrive.cz/…toru-v6-tdi-8588

https😐/zive.aktuality.sk/…de-o-e-palivach/
DonVito
Heled, mne jsou e-paliva uplne ukradena.
Jestli se prosadi, nic proti.

Realita je takova, ze tezko budou e-paliva levnejsi nez ty tradicni.

Narozdil od ceny elektriny. Na kterou dnes jezdit je levnejsi.

Kdyz si to nekdo bude moct dovolit (typicky majitele Porsche nebo Lamba) a pujde to sehnat, at si na to jezdi.
Faktem je, ze jedine realne (a dnes dostupne) lokalne bezemisni individualni jezdeni je jen v BEV.
Bojkas
E-paliva jsou tupost podobně jako vodík, efektivita na prd, cena na prd, ale to hlavní, řeší to jen a jen CO2, kdy to může být teoreticky emisně neutrální, ale pořád bude ten smrad jezdit po městě!
Xylo
Souhlas. Jenom jednu poznámku CO2 to neřeší, protože nejde získat jinak než tím, že něco spálíš - typicky metan. Ze vzduchu ho nelze separovat, protože jeho zastoupení ve vzduchu je pouhá 0,04 %. Jediný kdo umí vázat CO2 bez nutnosti předtím něco spálit jsou rostliny.
Avatar - Anonym
Anonym
Němci počítat s investicemi bilionů dolar§, ted kde je vezmou a kdo to zaplatí

https😐/echo24.cz/…na-bilion-dolaru
ryccardo
Vyborne. Koupis novou Teslu za lehce pres mega a spocitas si TCO ve srovnani se spalovakem. Jiste v tom mas zapocitany taky propad hodnoty za nejakych 8 let az ji budes prodavat.

A ted ale jiny priklad. Vezmi si kupujiciho ojetiny, ktery si pujde kupovat 8-10 let stary auto a spocitej TCO v tomhle pripade. EV versus spalovak. Pocitej ze si takovy auto bude chtit dotycny 5 let nechat a pak ho jeste za neco prodat. Dozije se vubec EV takovyho veku? Co v tu dobu bude delat asi baterka a jeji kapacita? Jeste porad ti EV prijde tak supr?
DonVito
Ano dozije. Baterka bude tak na 75%.

Ano, EV mi prijdou super, jelikoz maji uz ted delsi zivotnost nez spalovaky. Minimalne co se tyce najezdu. A kazda nova generace baterek ma zivotnost delsi.

Jestli EV vydrzi 20 let nebo 30 let nikdo nevi.

Prijde ti, ze dnes maji desetileta EV nulovou hodnotu?
https😐/www.sauto.cz/inzerce/osobni?…
Treba 12i lety Citroen C-zero za 198k???

Nejdriv je lepsi znat realitu EV, nez se pustis do komentaru. 😉

Takze shrnovacka?
TCO u ojeteho EV je naprosto bezkonkurencni. Vzhledem nizsi cene ojetin (v porovnani s novym), bezporuchovemu provozu a minimalnim nakladum na palivo. :yes:
ericn
Done, ty si fakt mimoň. Tesla je po 8-10 letech s baterií out. Těch příběhů, článků a videí je dost, dojezd při plném nabití pod 100km je fakt pecka 😒] Btw nechci videt ten interiér, co byl nekvalitní už od výroby, vrže po 3 letech. Jak bude vypadat po 10letech nechci ani pomyslet 😒]
DonVito
Zkus se oprostit od Tesly.

A dosadit si do svych myslenek treba BMW i4 nebo Toyotu bZ4X... :yes:
Dnesni EV (snad krome Springa) fakt nebudou mit po 10i letech dojezd 100km. 😁

Citace zaruky na bZ4X😒br /> Důvěra výrobce v použitou technologii se odráží v programu prodloužené péče, který garantuje, že baterie bude i po 10 letech provozu (s omezením na 1 mil. kilometrů) vykazovat 70 % původní kapacity
https😐/www.e-flotila.cz/…jetych-kilometru

Milion :yes: km zaruky na baterku vokecas jen tezko...
:-! :-! :-!
Staci?

PS Zivotnost spalovaku taky posuzujes optikou potkanych TSI pri 80.000km???
Takovych videi najdes obdobne jiste dost.
😉
Na bZ4X mas zaruku milion km. Jakou mas zaruku na svy auto?
😁
Miroslav Sláma
Příspěvek podléhá schvalování.
Freddka
Kdepak, to riziko s ojetinama EV je mnohem vetsi.
Kdyz ta baterka klekne, neni co opravovat, je to na novou baterku. To je cena 50-100% noveho auta, tudiz je v tu chvili ojetina do srotu.
Dnesni auta jsou opravitelna a bezne vydrzi 20 let.

15 lety EV je tudiz do srotu na 90%, takze to pak nechce nikdo ani osmilety, protoze to vi.
DonVito
To neni tak uplne pravda.
Zalezi co je pricina problemu. Kdyz jsou degradovany vsechny clanky, tak samozrejme ano. Ale jsou i jiny zavady.
Zkus trochu pogooglit. 😉
Naopak opravy jsou celkem bezne.

https😐/evsenhanced.com/…nd-re-balancing/

A jak pisu niz. Degradace u soucasnych EV uz temer nehrozi. Spis zdegraduje auto nez baterka...
ericn
No uvidíme za 10 let, jak na tom budou baterky u i4 😉 Ale tak BMW zrovna s interiéry moc problém nemá, na rozdíl od Tesly je to prémie. Hlavně materiálově, takže je to znát. Máme už několikáté BMW v rodině od nového, Aktuálně 218d Active Tourer 2015 a po 8 letech a 150tis km je interiér jak nový, nikde nic nevrže, ani se nerozpadá :yes:

A k tomu TSI - ty potkané byli z kraje výroby řady EA111, sám jsem měl/mám 3 (EA211) a jestě jedno máme v rodině s různými nájezdy a bez ztráty květinky - vše 1,4 nebo 1.5 TSI :yes:
ryccardo
Nemas pravdu. TSI skakaly retezy az do roku 2012. Vsechny objemovy verze. Byl to obrovsky pruser VW a neexistovalo asi retezovy TSI ktery by nemelo problem. Osobne jedno takovy vlastnim. Koupil sem ho preskoceny. Klika byla ze origo servis nalhal predchozimu majiteli ze je to na vymenu motoru, takze sem ho mel za nesmyslne nizkou cenu. Stacilo vymenit rozvody a jezdit :yes:
Avatar - hugino
hugino
EA 211 je v poho a čo sa týka ICE vs BEV tak trh to vyrieši a asi už na to pomaly v EU prichádzajú že na BEV bežný motoristi nemajú peniaze + je to o veľkých kompromisoch / aspoň zatiaľ / a je to vidno aj na predajoch napr. v ČR aj SR sa ročne predá z celkového predaja nových áut max. 2-3 % a to ide hlavne o firemné autá. Ja viem je to malý trh ale žijeme predsa tu tak treba pozerať na to čo sú ľudia schopný zaplatiť v našich končinách.
ryccardo
Tak o interier bych strach nemel. Ani bych neresil Teslu, ale EV obecne maji problem se starnouci baterkou a prudce klesajici kapacitou. Baterka totiz nestarne linearne.
Bojkas
Jsi pomalejší, to je v pořádku, někdo musí dělat pomocníka na stavbě. Bude to pro tebe asi velké překvapení, ale když během jednoho měsíce vyjde 2000 článků o hořící Tesle, bude to velmi pravděpodobně jedna a za samá. Na milióny nových prodaných tesel jsou to nižší jednotky. Dokonce když srovnáme 1000000 nových EV a 1000000 nových spalovacích aut, tak vyjde tak 1:10 ve prospěch EV, které prostě hoří méně, ale spousta z vás jsou hysterky, tak to neřeš. Jaké byly protesty s Vrabelem a komunisty?
ericn
Na co prosím tě reaguješ? Možná by bylo fajn, si ten příspěvek přečíst a pochopit jej. A pak až reagovat 😉
Avatar - Anonym
Anonym
To sis hezky naběhl.
Citroen C-zero stával v roce 2012 zhruba 700 tisíc Kč. Desetileté kusy s nájezdem cca 50 tkm stojí cca 190 tisíc Kč. Ztráta hodnoty 75 %. Amortizace 10 Kč/km. TCO bude opravdu "bezkonkurenční", někde kolem 15 Kč/km.
Pro srovnání Škoda Citigo stávala v tom samém roce zhruba 200 tisíc Kč a dnes s nájezdem cca 50 tkm stojí cca 150 tisíc Kč. Ztráta hodnoty 25 %. Amortizace 1 Kč/km.
ryccardo
To si mu to ale nedobre spocital. To nechtel slyset 😁 Ano TCO u EV je katastrofa a koupe takoveho auta ekonomicky nesmysl.
DonVito
Ja se fakt nebavil o TCO elektromobilu pred dvanacti lety. 😁
Videl jsi snad, ze bych pod testem C-Zero psal, ze je to skvela value for money???

WTF

C-Zero bylo samozrejme tragicky, dnesni optikou obzvlast.
Ale to dvanactilety C-Zero dokazuje, ze ty auta jsou i po tolika letech v pohode.
Avatar - Anonym
Anonym
Stará EV auta sou v pohodě, jasně, proto všechny Tesly z rvních 3-4 roků výbroby maj vyměnněný baterky a elektromotory, nebo se někde válí jako neprodejné držáky, popř skončily už ve šrotáku 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Tohle je na prodej už asi rok https😐/www.sauto.cz/…odel-s/183082466
ryccardo
A na tech 75% si prisel nejakym vyzkumem nebo sis to vymyslel?

Prijde mi ze dnes si koupit 10 lety EV, tak nikam nedojedes jak bude v haji kapacita a budes se modlit, aby baterka nelehla uplne. Kdyby to bylo jak pises, tak se lidi perou o jety EV a ne ze kupuji v bazarech houfne spalovaky.
DonVito
Odhadem podle tohoto😒br /> Citace zaruky na bZ4X😒br /> Důvěra výrobce v použitou technologii se odráží v programu prodloužené péče, který garantuje, že baterie bude i po 10 letech provozu (s omezením na 1 mil. kilometrů) vykazovat 70 % původní kapacity

Samozrejme zalezi na typu baterky, najezdu, poctu plnych cyklu, rychlostech nabijeni.
Ale obecne dnesni baterky uz vydrzi pravdepodobne vic nez auto.
https😐/topelectricsuv.com/…-battery-update/
Tady mas treba novou baterku BYD, ktera udava 3.000+ cyklu.
I kdybys na cyklus ujel jen 200km, tak to dela 600.000km!!! 😲
A to nemluvim o tom, ze kdyz budes delat polovicni cykly, tak tech polovicnich cyklu budes mit vic nez 2 krat tolik.
Tahle baterka v realu vydrzi klidne milion km.

It promises a life of over 1.2 million km after 3,000 charging/discharging cycles.

Nespolehlive spalovaky GAME OVER

PS Ano, jak pises, dnes kdyz si poridis desetilety EV, jestlize to nebude Tesla, tak skutecne nikam nedojede. Protoze i kdyz byl novej, tak ujel sotva 150km (odtud historky o tom, ze v EV nemuzes topit apod.). Ale doba se zmenila. Dnes ujedou EV bez problemu dvojnasobek, takze za dalsich deset let uz dostanes normalne pouzitelnou elektrickou ojetinu.
ericn
Počkej na co možná bude, až to bude 😉 Proklamace výrobce, ikdyž je to Toyota, nerovná se realita… bZ4X na silnici ještě nikdo neviděl a ty už víš jak na tom bude baterka po 10 letech? To si jasnovidec, gratuluju 😒]
DonVito
Ja uz jsem ji videl a dokonce jsme ji spolecne s jednim nejmenovanym diskuterem spolecne nabijeli. Narozdil od zdejsi redakce jsme si dali tu "praci" najit nabijecku s vykonem vyssim, nez je maximum bZ4X. Tak aby nabijeni nebylo limitovane nabijeckou, ale autem.

Mne osobne se libi. Skoda ze Toyota na EV doposud tak kaslala...
ericn
Vidiš u Louwmana na Zličíně vidět není...
Avatar - Anonym
Anonym
Zase lžeš, chci vidět EV s nájezdem 400 000 -1,3 milionu km a STÁŘÍ 35-90 let. Jak budou fungovat po 60 letech baterky, sběrnice a dipsleje prolhaný utopisto.

Tyto spalováky stále jezdí, ulhaný fanatický ideologu 😄 😄


Tyto pohádky si vyprávěj lidem s vymytou palicí a dětem ve školkách, ty ti možná uvěrí. Ne My - co s těmi auty staršími 30 let jezdíme a známe tisíce dalších co maj ještě starší.

Včera byl na srazu mustangů Cadillac z 50 let, TROFIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DonVito
DonVito
4. 3. 2023 11:41
...
Ano, EV mi prijdou super, jelikoz maji uz ted delsi zivotnost nez spalovaky. Minimalne co se tyce najezdu.
....
Jestli EV vydrzi 20 let nebo 30 let nikdo nevi.
...
Avatar - Anonym
Anonym
Všechno je vyřešené, jasně drahý UTOPISTO.

třeba kamiony sou vyřešené vid, mam 4 kamarády kamioénáky, ty znaj dalších 40 kamionáků. Docela slušný vzorek. Jeden z nich je u firmy, co nakoupila alektrická Volva. Trasu, co jezdí kamarád naftovou Scaniií dávaj tím eV Volvem o 9,5-13 hodin delším čase a to Volvo je o 35-53% (dle konfigurace) dražší.

To se hodně vyplatí.

Nejsou rchlonabíječky, není přebudovaná přenosová sít, její kompletní rekonstrukce v EU bude stát biliony.

Lži, nesmysly, fantasmagorické utopie, žvásty, plky o tom jak se vše samo vyřeší za 10-15 let a skutek utekl.

Opravdu Mičurinci a Lysenkisti Vám mohou jen závidět jakou propagadnu dokážete jet.
Arese
...ze světa bruselského antiautomobilního šílenství. Ekoteroristi všech zemí, vyližte si...! 😄 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
EU jen odložila vlastní popravu. Je to dílčí úspěch, který dává stále naději.

Ale není to žádný významný úspěch. EU svojí politikou a ekofašistickým smýšlením stále míří do zelené pr*ele lidstva. EU se stále bohužel nezamyslela nad udržitelností a smysluplností navrhovaných opatření.
Avatar - Katikakus
Katikakus
.. ocekavane a spravne rozhodnuti. A nebylo posledni v tomto gardu. Ekosilenstvi a zeleno-rudy terorizmus budou porazeny...
gutex
Nikdo nezpochybnil původní dohodu o ukončení výroby a prodeje aut na fosilní paliva. Jedná se pouze o předložení návrhu výjimky pro auta spalující syntetická paliva.
Avatar - Stejsn
Stejsn
V podstatě budou všechny udržovat v maximální nervozitě.
ryccardo
Ne, jen proste budou na trhu jak spalovaky, tak hybridy a EV a tak to ma presne byt.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Investoval bys do technologie kde hrozí neustále její politický exodus?!? Asi stěží....
Robert Hlavaty
Mílí petrolheadi, přátelé,

je důležité, že je to i v našich rukou... příští rok budou volby do Europarlamentu, tak je potřeba na to myslet a předtím si nalézt co ten konkrétní kandidát, který se vám zamlouvá míní o této problematice..než mu hodíte lístek do urničky..
ryccardo
Presne tak. Jeste aby to tak udelali i Nemci.
evocolt
Rici,padol komunizmus,padne aj tato ekoliberalna koko.ina.
Ziadna diktatura tu nebola a nebude vecne,ani ta ekofasisticka z Bruselu.
Ako pise Robo,treba ist volit a poslat ich do analnych dejin co najskor.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Souhlas. Bohužel ten náš europoslanec aspoň musí umět mluvit anglicky.

A i tak volíme bohužel jen třetí housle a rozhodují ekofašisté z Německa a Francie...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Jak furt hutorim.. Nejake to elektro... nejaky ten benzin.. plugin a pod... ciste elektro ale v r 2035 urcite nehrozi... nie su na to moznosti ... a prichadza sa na to uz pomalicky konecne ... nakoniec opat budem mat pravdu 8-s ... to je sila
Arese
ydenikhrot.cz/…-nejvetsim-zemim?…
https😐/www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/stat-zavedl-dan-pro-majitele-elektromobilu-a-hybridu-maji-platit-podle-toho-kolik-ujedou?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#…
https😐/zpravy.aktualne.cz/…1f50cc47ab5f122/?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zelený eurosocialistický sen o zeleném zítřku dostává tím větší trhliny, čím více a urputněji se ho Ursula a její nochsledi snaží protlačit.

Co to značí? Jednoznačné a jedině to, že cíle jsou totálně utržené od reality, neřeší přání ani potřeby obyvatel, a jde jen o zvůli eurohujerských ekofašistických spolků.

Jsem rád i za tento dílčí úspěch který je důkazem, že naděje umírá poslední a je třeba proti evropské zelené zlovůli bojovat na všech frontách!!!
Avatar - Anonym
Anonym
Neboj, brzy budou mít kilowatku v cenách 15-35 kč a ožebračený lidi přestanou všechno kupovat a rozjede se taková série krachů, že to ještě nidko neviděl. Krach na Newyorské bude proti tomu bude večerníček pro děti.

Čína už se těší jak levně zkoupí 70% Evropských firem 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Předlužená EU n a to nikdy mít nebude, investice do EV, OZE a vodíků s řádech desítek bilionů EURO. UTOPIE? stalinistická pavěda
Freddka
Prirozene musi prijit vystrizliveni a nejaka korekce toho fanatismu. Ted to hlavne nevzdavat.

PS jsem fanda EV ale nejsem fanatik.

https😐/cs.m.wikipedia.org/wiki/Fanatismus
Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Arese
Přesně tak, šílené rudozelené totalitě, kterou nás chce EU postupně zotročit a ožebračit, je třeba se tvrdě bránit všemi dostupnými prostředky!!! 😲 😲 😲
DonVito
Fanatismus take nesnasim. :yes😒br />
Je treba znat vsechny aspekty.
Vyhody i nevyhody.
Cim hlubsi znalost tematu, tim lip.
Uprednostnuji vecnou diskuzi podlozenou argumenty. Ne virou nebo pranim.
Avatar - Anonym
Anonym
Napsal utopistický fanatický milovník EV 😄
Avatar - Anonym
Anonym
„Mně to připomíná něco jako židovský výbor, jo, když nám řekli, že máme vypravit transport a my jenom tak jako rozhodujeme, že ty nemocné ženy ještě nepošleme, ty půjdou až příštím vlakem, ale jinak prostě děláme to, co nám řeknou,“ řekl Klaus a přirovnal schvalování zákonů kvůli předpisům EU k rozhodování o složení židovských transportů do nacistických koncentračních táborů.
Snaha o pát let posunout zákaz, nebo dát výjimku syntetickým palivům, nic neřeší. Má to stejný účinek jako odsouvání transportu na příští vlak. Je to potřeba "konečné řešení automobilové otázky" odmítnout jako celek.
Bojkas
Zákaz je zbytečný, stačí ty emisní poplatky, ale z nich neustupovat, možná, být EU, tak navrhni buď euro7, nebo ponechání euro 6 do 2030, ale zpřísnit povolenky autům. Souhlasíte pánové? :-! 8-s 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nesouhlasíme utipistický neostalinisto, povolenky si narvi do zádele.

Zkrachujete, ale totálně fantatický neostalinistický utopisti.

Chcete zakazovat něco , za co není náhrada a kde kompeltní přechod je za desítky bilionů EUR, pokud se bavvíme o kompeltu . osbáky, nákladní doprava,a utubusy, vlaky, letadla, stavební průmysl, armáda, vytápněí tak jde o strovky bilionů až triliony.

To Vám nikdy nevyjde, z lidí uděláte žebráky co budou mít akorát n a housku, takže všechno totálně zkrachuje a zkoupí Vás čínan.

Teště se ze zelená LUZO!!!
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/echo24.cz/…topeni-plyn-olej

Těste se, brzy i tady. Probruselská zelená figura Hladík to tady všechno odkejvá podle un ijních notiček.

Rozklad začal.

https😐/www.tydenikhrot.cz/…i-kdo-za-to-muze
Avatar - Anonym
Anonym
jen si to užijte 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
to bude kvalitka https😐/oenergetice.cz/…rnich-elektraren

😄 😄 😄

Blahoslaveni budíž neostalinističtí zelení utopisté.
Avatar - Anonym
Anonym
EUROSOUDRUZI, zatím Vám to moc nejde
https😐/oenergetice.cz/…stava-za-evropou