Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Definitivní zářez? V Evropě už nikdo nevyvíjí nové spalovací motory, tvrdí šéf Renaultu

Všechny investice prý směřují do vývoje elektromobilů a vozů využívajících vodík.
Zpět na článek
28. 3. 2023 10:46
28. 3. 2023 20:24
27. 3. 2023 15:03
Myslím, že neříká pravdu
Nové spalovací motory se u evropských automobilek možná nevyvíjí pro Evropu, ale pro všechny ostatní trhy se spalovací motory dále vyvíjejí. Jeden příklad nového pořádného ICE, nový dvanáctiválec s označením L545 pro novou generaci Aventadoru. A všichni se připravují na Euro 7 i když jej ještě do detailu neznají, tak vývoj motorů běží i v oblasti mainstreamu.
https://www.automobilrevue.cz/…konci_49260.html
Rozbalit vlákno
6
Avatar - LEGOPARK
27. 3. 2023 16:54
Re: Myslím, že neříká pravdu
Clanok vysiel 10.02.2023, ale pise sa tam:

"Od konce srpna začala automobilka Volkswagen nasazovat tuto jednotku také do typu Touran a od 48. týdne letošního roku (přelom listopadu a prosince) ji dostanou typy Taigo a T-Cross. Nový motor se samozřejmě objeví i u ostatních koncernových značek. Například Škoda ho už začala montovat do typu Karoq letos v červnu, koncem tohoto roku by měl agregát 1.5 TSI Evo2 dorazit do typů Fabia, Scala a Kamiq."

Letos v cervnu? Uz bol cerven?
27. 3. 2023 19:58
Re: Myslím, že neříká pravdu
Pravděpodobně říká pravdu:
"Nemyslím si, že by v Evropě někdo vyvíjel zcela nový motor. Víte, nikdo v Evropě nevyvíjí nový spalovací motor od nuly. Všechny peníze jdou do elektrifikace nebo vodíkových technologií“
Dvanáctiválec Lamborghini je pravděpodobně modernizací předchozé řady dvanáctiválců. A u motorů VW je to klasicky evoluce za evolucí. Vždyť třeba diesely 2.0 TDI Evo mají stále rozteč válců 88 mm, kterou v koncernu VW zavedli v roce 1972 při představení první generace Audi 80 (tehdy to byly benzínové motory).
27. 3. 2023 20:29
Re: Myslím, že neříká pravdu
No pokud to bereš takto, tak se nový motor nevyvíjí už 50 let, ale není to kvůli tomu, že peníze jdou 50 let do elektrifikace, ale kvůli tomu, že každý výrobce má nějakou řadu motorů, která rozměrově vyhovuje i dnes a ano, motor Lamba bude mít stále stejných 6,5 litru.
27. 3. 2023 21:42
Re: Myslím, že neříká pravdu
Tak třeba 1.0 Ecoboost byl kompletně nový motor, kdy se Ford v roce 2012 "chlubil", že nemá vůbec žádnou spojitost s dřívějšími motory Fordu.
Avatar - Ozzman
28. 3. 2023 08:43
Re: Myslím, že neříká pravdu
Hm, protoze ty starsi atmosféry v tehle kategorii 4 valcu byly japonsky :D
Avatar - Ozzman
28. 3. 2023 08:43
Re: Myslím, že neříká pravdu
Hmm Nemci, 88…. Neni to jeste od petačtyřicátého ? :D
Avatar - WinDiesel
28. 3. 2023 10:46
SEDMILHÁŘ
Nedávno tu běžel článek popisující další vývoj motorů VW pod hlavičkou Škody Auto.
Blbeček z Renaultu kolem sebe kope, protože v RSA zrušili diesely, všechno vsadili na PHEV a BEV a teď jejich prodeje padají skoro volným pádem.
Kope kolem sebe, protože RSA jako jediné automobilové konsorcium utrpělo velké ztráty více let po sobě, zatímco VW a PSA vykazují enormní zisky.
Kope kolem sebe, protože spalováky neskončí - ani dnes, ani zítra, ani v roce 2035 ani později.

A kdyby chtěl příklad firmy, která pokračuje ve vývoji spalováků, tak je tady Mazda, která letos a vloni uvedla na trh benzíny 3,0 a 3,3 a diesely 3,3. Všechny Mazdí menší benzínové motory dostanou MHEV a tím pádem bude Mazda vysmátá, co se týče spotřeby paliva. Mazda má i PHEV a s ním další motor 2,5. Takže spalováků celá škála a vývoj pokračuje :-)
Pardon, Mazda vyvíjí spalovací motory PRO Evropu, ne v Evropě. Tím hůř.

Jinak ale pisálek článku recykluje často omílané bláboly o konci spalováků v Jaguáru apod. Jo, ať to Jaguar zkusí a neskončí nej spalováky v Jaguaru ale Jaguar celý :-) Už teď to mají pěkně nahnuté.
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2023 20:24
Auta
V článku se motají dvě věci a to drahé auta na víkend. Tam elektropohon nevadí, je to hračka, jezdí se s ní občas na pařby nebo na okruh.

Ale na běžné dojíždění? Je to milión aut které se denně musí dobít. Řekněme 50kWh/ 10 hodin = 5 kW na jednu přípojku. Tedy zhruba 5 jaderných bloků.
Kde tu elektřinu vezmou? Už teď elektřina v Evropě chybí. Jak chtějí za 7 roků přebudovat kompletně celou energetickou síť? Pochybuji že má ČEZ aspoň nějaký projekt, protože už teď je problém na spoustě míst získat povolení ke stavbě protože kapacita vedení je vyčerpaná.
Milión přípojek. Kolik vyjde jedna na 100 tisíc? Plus nabíječka To je 100 - 200 miliard korun.
Rozbalit vlákno
0