Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konečně dostupná Škoda Enyaq? Stojí pod milion, ale má malý výkon i baterku

Základní verze elektrického SUV nabízí dojezd 365 km za cenu pod milion korun.
Zpět na článek
26. 4. 2023 15:48
27. 4. 2023 20:10
28. 4. 2023 08:09
26. 4. 2023 15:30
Z takové cenové politiky
je patrné, že individuální zákazníci je nadále nezajímají. Jen si nejsem jistý, které firmy chtějí výkon 109kW a dojezd 365 km za ideálních podmínek, 250km v praxi s úplně novým autem. Jsem jen staré Husákovo dítě, tak můžu mít zkreslené představy o tom, co firmy chtějí.

Tak jistě, firma na rozdíl od Franty Pepy (pozor, neplést s rozvědčíkem, ten se jmenuje jinak) dostane brutální slevu. Ale ten dojezd ani výkon se tím nezlepší...
Rozbalit vlákno
9
26. 4. 2023 18:15
Re: Z takové cenové politiky
Jejich největší firemní zákazník - Komerční banka odebrala (v loňském roce) 117 aut a všechny s nejslabší dostupnou baterkou - 60 kWh.
26. 4. 2023 19:22
Re: Z takové cenové politiky
Přemýšlím kam jezdí bankéři. Ke mně zatím žádný nikdy nepřijel.
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2023 19:32
Re: Z takové cenové politiky
Trefná poznámka !!!
27. 4. 2023 09:01
Re: Z takové cenové politiky
Jezdí za tzv. Key Accounts a jsou to normální obchodní zástupci/dohlížeči nad stávajícími zejména firemními zákazníky s obratem nad miliardu, finančními aktivy ve výšce nad xx milionů a hlavně za těmi, kteří mají napůjčováno nad xx milionů.
26. 4. 2023 19:54
Re: Z takové cenové politiky
KB je tak progresivisticka firma, ze bych u nich ani bankomat nepouzil....
Avatar - skejpa
26. 4. 2023 20:27
Re: Z takové cenové politiky
Nase firma uz odebrala min 4 Enyaqi a 6 jich je pred dodanim. Jeden je 60ka a vsichni vam spolecne potvrdi, ze to je provar. Nikdo to nechce. A oni predstavej neco jeste pomalejsiho a s mensim dojezdem 🙈 Simply never ...
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2023 20:46
Re: Z takové cenové politiky
Nj, KB to kupovat "musí", ale že jsou ty je*ky drahé, tak to osekají na kost a řidičům dopřejí hodně, hodně přestávek na kafe. Jinak ty jejich sociální bílé Enyaqy s ekoteroristickými polepy vypadají pěkně hnusně.
26. 4. 2023 22:42
Re: Z takové cenové politiky
Prostě ničím nezajímavá kraksna s mizernými vlastnostmi za milion :no:
26. 4. 2023 15:44
Slepá a nebezpečná technologickà ulička
https://www.idnes.cz/…plzen-zpravy_lad
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2023 15:48
Dostupná???
Dostupná jako má znamenat to, že se nedá v ČR koupit? Kam na ty nadpisy chodíte....
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2023 16:00
Příští rok bude pod 37 000 (v Německu klesají dotace)
A komu se to zdá mnoho, bude si muset pár let počkat na ten nový model.
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2023 16:21
Kdo chce dostupnejsi EV
Musi se obratit na Dacii a v blizke budoucnosti na cinske znacky.
Bohuzel.

Doufam, ze evropske automobilky prijdou brzy s atraktivnejsimi a skutecne dostupnymi modely.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2023 19:34
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
jasně koupit si Dacii mrdku a potom cekat na Enykvaka :-)
Ty jsi opravdu mozkový trust ... :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
27. 4. 2023 06:51
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Do doby nez se zlevni baterky tezko. A s ohledem na fakt ze baterky jsou z Ciny to asi hned tak nebude. Cina na nas chce vydelat. Ne umoznit rozvoj nasemu automotive v oblasti EV, takze nam sem budou cpat jejich EV, ktera jsou levnejsi a nicit nam lokalni automotive vyrobu, ale tak to jste preci chteli ne?
27. 4. 2023 10:05
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Nejak nechapu tvoji myslenku.

“ Ne umoznit rozvoj nasemu automotive v oblasti EV“

EU dlouha leta nerika nic jineho nez aby se evropsky automotiv probudil a zacal s EV coz je budoucnost.
Nastavil pro rozvoj EV pravidla i investoval prostredky.

Celou tu dobu tady na to nadavas….
27. 4. 2023 10:56
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
EU hlavně nemá likvidovat výrobu spalováků a prodražovat nesmyslně motory dalšíma EURO normama. Tím by bylo umožněno vyrábět levná funčkní auta a prodávat je lidem jako náhradu za ojeté 15-20 let staré pekáče. Jejich tlačení na elektromobilitu a restrikce spalovacích aut mají přesně opačný efekt a automotive v EU zabíjí a vozový park stárne. Nikdy v EU nevyrobíme tak levné EV jako v Číně ze dvou důvodů a tím je cena práce a potom fakt, že Čína ovládá zdroje na výrobu baterií a výrobu baterií jako takovou. Takže tuhle zásadní komponentu pro výrobu EV od nich holt musí evropské automobilky nakoupit a tím je holt výsledný produkt za nekoupitelnou cenu.
27. 4. 2023 12:59
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Chapes ze to co pises nedava logicky smysl?

Nebo spis stavis cele na tom, ze evropani budou kupovat spalovaci auta u kdyz budou drazsi nez ev.
Coz jak se ukazuje neni spravny predpoklad.

Ty chces aby evropa na ev uplne rezignovala. To ale znamena smrt evropskeho automotiv
27. 4. 2023 14:04
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Opět jen v tvé hlavě ;-) Dej lidem levná spalovaci auta (euro 6+) velikosti Golf/Astra/Focus s výkonem 100-130k do 400tis Kč v nějaké prostřední výbavě a vymění své 15-20let staré pekáče na nová auta a uděláš pro ekologii i automobilky víc než, když jim budeš tlačit násilím elektriku… jak prosté ;-)
27. 4. 2023 14:13
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Ano přesně tak. EU ovšem jde jiným směrem. Nastaví nerealistické požadavky na emise, přikáže automobilkám co všechno za asistenty a elektronické nesmysly musí do svých aut namontovat a zákazník po přečtení cenovky raději přijme kubánský model a bude opravovat svoji 20 letou rachotinu.
27. 4. 2023 14:26
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Přesně :yes:
27. 4. 2023 15:53
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Dacia takova auta dela. Zmenilo to neco?
27. 4. 2023 16:12
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Vážně? Jaké auto dělá Dacie v nižší střední třídě na úrovni Golfa/Astry/Focusu? Fakt nevim ;-)
27. 4. 2023 16:18
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
To ale chces neco jineho.
Chces vybaveneho golfa za 400 a to realne neni nikdy.
27. 4. 2023 17:39
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Tak ještě 2018 byl G7 1.4TSI 92kW Marathon Edition v pohodě za 450tis Kč a to byl hodně dobře vybavený Golf. s 1.2TSI 81kW byl levnější, případně stále dobře vybavený Comfortline lehce nad 400tis Kč a to byla doba, kdy se prodávali jak housky na krámě ;-) 5500 Golfů ročně v ČR, loni o 2400ks měně....
27. 4. 2023 17:44
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Doufam ze jsi ale neprehlidnul fakt ze tu byla 3 roky prvni globalni pandemie?
27. 4. 2023 20:32
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Nepřehlédl, ale podobně vybavený Golf 1.5TSI aktuálně 700-750tis Kč. Že by těch 300tis Kč byl nárůst kvůli pandemii? Dost pochybuji. Že by to bylo inflací od roku 2018 do 2021 to bylo vždy kolem 2-3%, až 12/2022 15.8%. Něco přibylo i nedostatkem dílů a válkou. Spíš toho koncern zneužil a nacpal tam náklady na vývoj elektra. Odměnou jsou mu klesající prodeje, tj navýšený zisk je krátkodobý, zákazníci si to nenechají dlouho líbit. Při jednoduchém inflačním výpočtu by si měl být někde kolem 590tis kč a ne 750Kč...
27. 4. 2023 20:46
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Porovnavas tady akcni cenu konciciho modelu s cenou noveho v dobe nedostatku vozu na trhu.
A na tomhle zakladas nepodlozene teorie.

Ale zajimavy namet. Muzes dohledat cenu Tesla 3 v roce 2018 a dnes?
28. 4. 2023 08:40
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Tak Golf VII nebyl v roce 2018 končící model, ale čerstvě po FL. Končil až 2020, jen tak na okraj ;-) A za nedostatek vozů si VW může sám, jedna sázkou na špatného koně (iD.3) a jednak špatně nastaveným procesem. Toyota ten problém neměla a vesele prodávala vše :yes:
28. 4. 2023 09:52
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Golf 7 startoval produkci v roce 2012, Golf 8 predstaven v roce 2019…. mluvis o roce 2018.
O cem se chces dohadovat?

Co bylo za nedostatkem vozu je z tohohle pohledu jedno.
Je nedostatek= zveda se cena. Ty ale dve naprosto rozdilne situace na trhu chces srovnavat.

Co ta Tesla 3?
Avatar - rohYpnol
27. 4. 2023 19:59
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Jinak řečeno - Dacie dnes stoji to co před 4 lety stával VW.

Jinak řečeno - kdo si dřív mohl dovolit VW, dnes dosáhne jen na Dacii a kdo dřív měl na Dacii tak má dnes smůlu nebo může směle vybírat z bazarových jeb-ek, kterých tu je 9 z 10 z bazarových aut...
27. 4. 2023 20:21
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
A neni to treba tak, ze po letech nedostatku aut muzou automobilky zvedat ceny? Zisky jsou i pri malem objemu prodeje rekordni.

Nenavisti si zabijis mysleni. …
27. 4. 2023 14:11
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Bohužel jsou ale zatím spalovací auta cenově dostupnější. Ano vývoj baterií dělá celkem pokroky a určitě nejsem proti EV tam kde dávají smysl, ale ze strany EU se jedná o cílené poškozování spalováků a protěžování EV a tím deformování trhu. Pokud by fungovalo tržní prostředí a EV se normálně prosadily protože budou lepší, pak proti tomu neřeknu ani popel. Ovšem cílené zdražování spalovacích aut legislativníma požadavkama a do toho vykřikování termínů, kdy je trh musí přestat vyrábět a nabízet. To je fakt úchylárna. Takový socialismus 2.0 pod křídly Bruselu. Smrt evropského automotive je myslet si, že vyrobíme EV levněji než číňan. Neumíme nic vyrobit levněji než číňan a to EV už tuplem ne. Automotive bude jen další odvětví průmyslu, které si vedení EU cíleně zničí a výroba se odsune do Asie.
27. 4. 2023 15:51
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Takze znova.
Jak chces trzne konkurovat Cine ktera do EV leje obrovske prostredky?

O tom to je. Je jen otazka casu kdy tu bude cinske EV pod 500 tis.

Stale dokola opakujes stejnou logickou chybu.
Predpokladas, ze lide budou kupovat spalovak i kdyz bude drazsi.
Tak to ale neni.
27. 4. 2023 17:51
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Ano.
O tom to je.

Dokazu si predstavit, ze si nekdo, kdo jezdi casto daleko, koupi ORS.
Ale jsem presvedceny (a prodejni cisla to jednoznacne potvrzuji) ze vetsina lidi da prednost TM3/TMY za obdobnou cenu.

To je realita.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe-2023

The best-selling cars in Europe in 2023 (Q1 2023)
1. Tesla Model Y, 71,683, +173% year-on-year
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
10. Volkswagen Golf, 42,903 sales -8% year on year
:'-(

Kdypak se o tomto dozvime na acz?
Na vikend?
Diskuze bude plna frustratu, ktery tu leta hlasali opak. Ze Tesla zkrachuje...
:D
Avatar - rohYpnol
27. 4. 2023 19:54
Re: Kdo chce dostupnejsi EV
Zcela přesně.

Koneckonců- je tu v EU hrubý socialismus tak co chceme že. Jen jiná podoba. Všechno bude na papíře Bio eko, akorát v reálu nebude nic protože vše bude nedostupné.

Budeme mít zelenou elektřinu. Ale na příděl. Budeme mít ekologická EV. Ale jen v showroomech ale ne v reálném provozu... a zbytek světa se jen bude smát a dívat se na nás qstejně jako my se dnes díváme na Severní Koreu nebo Kubu...
26. 4. 2023 19:26
Toto nám hrozí kvůli idiotismu EU...
https://echo24.cz/…ady-normy-euro-7?…
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2023 19:38
Re: Toto nám hrozí kvůli idiotismu EU...
potentáti se probudili pozdě,

přičemž ti co chtějí 700 000 lidí vzít práci, jsou ve vládě v přesile TOP09, STAN, Piráti, část ODS proti části ODS ... blicí smajlík
tato vláda velmi usilovně pracuje na tom, aby byl příště zase zvolen a to s převahou, Babiš

a přitom tomu mohli hodit klacky pod nohy - zelenému aktivizmu - před rokem
malá omluva je že Babiš na to měl 8 let ale neudělal proti zelenému aktivizmu NIC
Avatar - Emel
27. 4. 2023 14:18
Re: Toto nám hrozí kvůli idiotismu EU...
Těžko říct. Já chápu co říká třeba Vondra... třeba bych s ním občas i opatrně souhlasil, jenže pro ČR je to nebezpečná pozice. Snadno bychom se mohli ocitnout na slepé koleji evropského automotive (jak jako uživatelé, tak hlavně jako výrobci)
Avatar - rohYpnol
27. 4. 2023 14:51
Re: Toto nám hrozí kvůli idiotismu EU...
:yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
26. 4. 2023 19:32
Když se něco nedá označit za dobré ...
... je to vždycky označeno za "zajímavé" ... :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
27. 4. 2023 14:50
Re: Když se něco nedá označit za dobré ...
:yes: byla to zajímavá zkušenost... :-[] ;-)
=nikdy více :D
27. 4. 2023 03:52
Takto to nyní v Praze (a Brně) "funguje"...
https://www.reflex.cz/…brazu-svemu.html
https://www.reflex.cz/…ale-trestat.html
:-O :-O :-O :-( :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
27. 4. 2023 14:44
Zase ty PR lži od Škody?!?
Mezi "dělat auto méně nedostupné" a "dělat auto ještě dostupnější" je rozdíl, který je dán navýšením výrobních nákladů EV proti běžným spalovacím autům.

Což aktuálně činí cca 0,5M v českých zlatkách.

Vyřešit tuto rovnici tím, že místo drahé baterie tam dám jen půl baterie, mi úplně simply clever nepřijde.

Možná by se někdo mohl konečně zamyslet nad rovnici i jinak. Třeba že méně výbavy a výkonu znamená méně hmotnosti. A to znamená jednak větší dojezd, jednak nižší cenu. Jinak řečeno raději méně nesmyslné výbavy ale více baterie :-!
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2023 17:43
Ten bol fakt dobry!
Auto za milion, s ktorym realne prejdem na nabitie ~200km?
A ja som sa uz bal, ze sa dnes nezasmejem...
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2023 20:10
Enyaq Junior
Ak táto verzia zaznamená úspech už asi plánujú verziu z čiernymi nárazníkmy a 4 x AAA baterkamy za 30 000 €
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2023 08:09
Teoreticky
S výkonom problém nemám, chcelo by to skôr ( v mene ekológie) tento pohon implementovať do klasického kombi a hneď bude o kúsok nižšia spotreba a lepší dojazd. A možno by vznikol aj priestor na zníženie ceny
Rozbalit vlákno
0