je patrné, že individuální zákazníci je nadále nezajímají. Jen si nejsem jistý, které firmy chtějí výkon 109kW a dojezd 365 km za ideálních podmínek, 250km v praxi s úplně novým autem. Jsem jen staré Husákovo dítě, tak můžu mít zkreslené představy o tom, co firmy chtějí.
Tak jistě, firma na rozdíl od Franty Pepy (pozor, neplést s rozvědčíkem, ten se jmenuje jinak) dostane brutální slevu. Ale ten dojezd ani výkon se tím nezlepší...
Jezdí za tzv. Key Accounts a jsou to normální obchodní zástupci/dohlížeči nad stávajícími zejména firemními zákazníky s obratem nad miliardu, finančními aktivy ve výšce nad xx milionů a hlavně za těmi, kteří mají napůjčováno nad xx milionů.
Nase firma uz odebrala min 4 Enyaqi a 6 jich je pred dodanim. Jeden je 60ka a vsichni vam spolecne potvrdi, ze to je provar. Nikdo to nechce. A oni predstavej neco jeste pomalejsiho a s mensim dojezdem 🙈 Simply never ...
Nj, KB to kupovat "musí", ale že jsou ty je*ky drahé, tak to osekají na kost a řidičům dopřejí hodně, hodně přestávek na kafe. Jinak ty jejich sociální bílé Enyaqy s ekoteroristickými polepy vypadají pěkně hnusně.
Do doby nez se zlevni baterky tezko. A s ohledem na fakt ze baterky jsou z Ciny to asi hned tak nebude. Cina na nas chce vydelat. Ne umoznit rozvoj nasemu automotive v oblasti EV, takze nam sem budou cpat jejich EV, ktera jsou levnejsi a nicit nam lokalni automotive vyrobu, ale tak to jste preci chteli ne?
“ Ne umoznit rozvoj nasemu automotive v oblasti EV“
EU dlouha leta nerika nic jineho nez aby se evropsky automotiv probudil a zacal s EV coz je budoucnost.
Nastavil pro rozvoj EV pravidla i investoval prostredky.
EU hlavně nemá likvidovat výrobu spalováků a prodražovat nesmyslně motory dalšíma EURO normama. Tím by bylo umožněno vyrábět levná funčkní auta a prodávat je lidem jako náhradu za ojeté 15-20 let staré pekáče. Jejich tlačení na elektromobilitu a restrikce spalovacích aut mají přesně opačný efekt a automotive v EU zabíjí a vozový park stárne. Nikdy v EU nevyrobíme tak levné EV jako v Číně ze dvou důvodů a tím je cena práce a potom fakt, že Čína ovládá zdroje na výrobu baterií a výrobu baterií jako takovou. Takže tuhle zásadní komponentu pro výrobu EV od nich holt musí evropské automobilky nakoupit a tím je holt výsledný produkt za nekoupitelnou cenu.
Opět jen v tvé hlavě ;-) Dej lidem levná spalovaci auta (euro 6+) velikosti Golf/Astra/Focus s výkonem 100-130k do 400tis Kč v nějaké prostřední výbavě a vymění své 15-20let staré pekáče na nová auta a uděláš pro ekologii i automobilky víc než, když jim budeš tlačit násilím elektriku… jak prosté ;-)
Ano přesně tak. EU ovšem jde jiným směrem. Nastaví nerealistické požadavky na emise, přikáže automobilkám co všechno za asistenty a elektronické nesmysly musí do svých aut namontovat a zákazník po přečtení cenovky raději přijme kubánský model a bude opravovat svoji 20 letou rachotinu.
Tak ještě 2018 byl G7 1.4TSI 92kW Marathon Edition v pohodě za 450tis Kč a to byl hodně dobře vybavený Golf. s 1.2TSI 81kW byl levnější, případně stále dobře vybavený Comfortline lehce nad 400tis Kč a to byla doba, kdy se prodávali jak housky na krámě ;-) 5500 Golfů ročně v ČR, loni o 2400ks měně....
Nepřehlédl, ale podobně vybavený Golf 1.5TSI aktuálně 700-750tis Kč. Že by těch 300tis Kč byl nárůst kvůli pandemii? Dost pochybuji. Že by to bylo inflací od roku 2018 do 2021 to bylo vždy kolem 2-3%, až 12/2022 15.8%. Něco přibylo i nedostatkem dílů a válkou. Spíš toho koncern zneužil a nacpal tam náklady na vývoj elektra. Odměnou jsou mu klesající prodeje, tj navýšený zisk je krátkodobý, zákazníci si to nenechají dlouho líbit. Při jednoduchém inflačním výpočtu by si měl být někde kolem 590tis kč a ne 750Kč...
Tak Golf VII nebyl v roce 2018 končící model, ale čerstvě po FL. Končil až 2020, jen tak na okraj ;-) A za nedostatek vozů si VW může sám, jedna sázkou na špatného koně (iD.3) a jednak špatně nastaveným procesem. Toyota ten problém neměla a vesele prodávala vše :yes:
Jinak řečeno - Dacie dnes stoji to co před 4 lety stával VW.
Jinak řečeno - kdo si dřív mohl dovolit VW, dnes dosáhne jen na Dacii a kdo dřív měl na Dacii tak má dnes smůlu nebo může směle vybírat z bazarových jeb-ek, kterých tu je 9 z 10 z bazarových aut...
Bohužel jsou ale zatím spalovací auta cenově dostupnější. Ano vývoj baterií dělá celkem pokroky a určitě nejsem proti EV tam kde dávají smysl, ale ze strany EU se jedná o cílené poškozování spalováků a protěžování EV a tím deformování trhu. Pokud by fungovalo tržní prostředí a EV se normálně prosadily protože budou lepší, pak proti tomu neřeknu ani popel. Ovšem cílené zdražování spalovacích aut legislativníma požadavkama a do toho vykřikování termínů, kdy je trh musí přestat vyrábět a nabízet. To je fakt úchylárna. Takový socialismus 2.0 pod křídly Bruselu. Smrt evropského automotive je myslet si, že vyrobíme EV levněji než číňan. Neumíme nic vyrobit levněji než číňan a to EV už tuplem ne. Automotive bude jen další odvětví průmyslu, které si vedení EU cíleně zničí a výroba se odsune do Asie.
Dokazu si predstavit, ze si nekdo, kdo jezdi casto daleko, koupi ORS.
Ale jsem presvedceny (a prodejni cisla to jednoznacne potvrzuji) ze vetsina lidi da prednost TM3/TMY za obdobnou cenu.
The best-selling cars in Europe in 2023 (Q1 2023)
1. Tesla Model Y, 71,683, +173% year-on-year :yes::yes::yes::yes::yes::yes:
10. Volkswagen Golf, 42,903 sales -8% year on year :'-(
Kdypak se o tomto dozvime na acz?
Na vikend?
Diskuze bude plna frustratu, ktery tu leta hlasali opak. Ze Tesla zkrachuje... :D
Koneckonců- je tu v EU hrubý socialismus tak co chceme že. Jen jiná podoba. Všechno bude na papíře Bio eko, akorát v reálu nebude nic protože vše bude nedostupné.
Budeme mít zelenou elektřinu. Ale na příděl. Budeme mít ekologická EV. Ale jen v showroomech ale ne v reálném provozu... a zbytek světa se jen bude smát a dívat se na nás qstejně jako my se dnes díváme na Severní Koreu nebo Kubu...
přičemž ti co chtějí 700 000 lidí vzít práci, jsou ve vládě v přesile TOP09, STAN, Piráti, část ODS proti části ODS ... blicí smajlík
tato vláda velmi usilovně pracuje na tom, aby byl příště zase zvolen a to s převahou, Babiš
a přitom tomu mohli hodit klacky pod nohy - zelenému aktivizmu - před rokem
malá omluva je že Babiš na to měl 8 let ale neudělal proti zelenému aktivizmu NIC
Těžko říct. Já chápu co říká třeba Vondra... třeba bych s ním občas i opatrně souhlasil, jenže pro ČR je to nebezpečná pozice. Snadno bychom se mohli ocitnout na slepé koleji evropského automotive (jak jako uživatelé, tak hlavně jako výrobci)
Mezi "dělat auto méně nedostupné" a "dělat auto ještě dostupnější" je rozdíl, který je dán navýšením výrobních nákladů EV proti běžným spalovacím autům.
Což aktuálně činí cca 0,5M v českých zlatkách.
Vyřešit tuto rovnici tím, že místo drahé baterie tam dám jen půl baterie, mi úplně simply clever nepřijde.
Možná by se někdo mohl konečně zamyslet nad rovnici i jinak. Třeba že méně výbavy a výkonu znamená méně hmotnosti. A to znamená jednak větší dojezd, jednak nižší cenu. Jinak řečeno raději méně nesmyslné výbavy ale více baterie :-!
S výkonom problém nemám, chcelo by to skôr ( v mene ekológie) tento pohon implementovať do klasického kombi a hneď bude o kúsok nižšia spotreba a lepší dojazd. A možno by vznikol aj priestor na zníženie ceny