Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Alfy Romeo (v prémiovom segmente)

Nové modely, vyššia trhová pozícia značky, prebudovaná dealerská sieť, vstup do USA... To sú hlavné ciele Alfy Romeo v nasledujúcich rokoch. A vo väčšine prípadov bude pri plnení týchto zámerov asistovať sesterská značka Maserati.
Zpět na článek
12. 8. 2007 00:42
neregistrovaný "Adam"
12. 8. 2007 01:59
12. 8. 2007 11:30
12. 8. 2007 16:00
12. 8. 2007 07:41
neregistrovaný "Drcz"
12. 8. 2007 10:20
neregistrovaný "ja"
12. 8. 2007 11:32
12. 8. 2007 18:15
12. 8. 2007 21:12
12. 8. 2007 22:08
12. 8. 2007 10:37
12. 8. 2007 11:08
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 11:14
12. 8. 2007 11:47
13. 8. 2007 18:01
neregistrovaný "max"
12. 8. 2007 11:38
12. 8. 2007 15:33
12. 8. 2007 16:42
12. 8. 2007 10:52
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:05
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 11:27
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:34
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:42
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 11:55
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 12:03
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 12:10
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 12:16
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 11:31
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 12:03
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 20:40
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 10:58
anonym
12. 8. 2007 15:25
anonym
12. 8. 2007 15:25
anonym
12. 8. 2007 22:11
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 22:12
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 11:20
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 12:59
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 16:04
12. 8. 2007 16:40
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 16:42
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 19:07
12. 8. 2007 19:11
12. 8. 2007 19:31
12. 8. 2007 18:43
anonym
12. 8. 2007 19:20
12. 8. 2007 19:39
anonym
12. 8. 2007 22:07
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 22:25
12. 8. 2007 22:19
13. 8. 2007 19:56
neregistrovaný "majto"
12. 8. 2007 22:29
13. 8. 2007 10:52
12. 8. 2007 22:58
13. 8. 2007 08:36
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 10:01
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 10:20
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 10:49
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 11:06
anonym
13. 8. 2007 13:37
neregistrovaný "theo"
13. 8. 2007 10:45
anonym
13. 8. 2007 10:51
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 18:19
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 18:45
anonym
13. 8. 2007 18:14
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 10:58
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 11:11
anonym
13. 8. 2007 11:37
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 12:07
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 12:11
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:26
anonym
13. 8. 2007 12:34
13. 8. 2007 12:41
anonym
13. 8. 2007 12:54
13. 8. 2007 16:09
13. 8. 2007 12:44
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:55
13. 8. 2007 18:30
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 12:26
13. 8. 2007 12:37
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:55
13. 8. 2007 13:15
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 13:18
13. 8. 2007 12:09
13. 8. 2007 12:17
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:32
13. 8. 2007 12:46
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:57
13. 8. 2007 13:08
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 13:15
13. 8. 2007 13:27
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 13:53
13. 8. 2007 13:28
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 13:39
13. 8. 2007 14:01
13. 8. 2007 14:20
13. 8. 2007 14:31
anonym
13. 8. 2007 15:31
13. 8. 2007 16:59
neregistrovaný "mates"
13. 8. 2007 14:29
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 15:28
13. 8. 2007 17:03
neregistrovaný "mates"
13. 8. 2007 19:20
neregistrovaný "Deception"
13. 8. 2007 19:47
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 19:50
neregistrovaný "Deception"
13. 8. 2007 22:28
neregistrovaný "wolff"
14. 8. 2007 10:03
neregistrovaný "FX"
13. 8. 2007 12:58
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 12:21
13. 8. 2007 14:56
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 15:29
neregistrovaný "JAN"
13. 8. 2007 18:46
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 15:41
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 16:00
neregistrovaný "JAN"
13. 8. 2007 16:25
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 16:26
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 15:42
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 15:54
neregistrovaný "mr.modena"
14. 8. 2007 11:58
neregistrovaný "zmulin"
neregistrovaný "Adam"
12. 8. 2007 00:42
Alfa
Hrozne to Alfe preju, pohledet na jeji auta byla vzdy radost :-)
Rozbalit vlákno
0
12. 8. 2007 01:59
Platformy
Diky Marco za pekny clanek. O zameru pouzit platformu GP pro AR Junior a platformu Brava pro Lancii Deltu a AR 149 jsem se take docetl. Myslis, ze pro pouziti v techto modelech dostane podvozek viceprvkove zavesy zadni napravy? Predpoklam, ze pro implementaci 4x4 planovane pro verze GTA AR Junior i 149 bude multilink vzadu nezbytnosti. Nevis jestli pro 149 nepujde pouzit treba zadni naprava ze 159? Mirim tim k tomu, ze Toyota prisla u Aurise se zajimavym konceptem platformy s alternativou klasickych vlecnych ramen/multilinku u zadni napravy. Nechysta Fiat neco podobneho?
Rozbalit vlákno
2
12. 8. 2007 11:30
Re: Platformy
essesante...bohuzial, tak detailne informacie nemam. A ani sa necitim byt natolko povolany, aby som sa pustal na podobne pole. U AR som uz mal dost problem aj s motorom pre Breru GTA a 159 GTA... Problem je, ze okolo techniky pre Alfu je obrovske mnozstvo nejasnosti....
12. 8. 2007 16:00
Re: Platformy
No ja jsem se take dozvedel vesmes to, co jsi psal, vcetne nepotvrzeni V8 pro verze GTA 159/Brera/Spider. Od te doby co jsem prestal spolupracovat s lidmi z Fiat Auto, tak se clovek nedostane k drbum povazlive pravdivejsim nez oficialni informace ;-) Jinymi slovy se budeme muset nechat prekvapit :-)
neregistrovaný "Drcz"
12. 8. 2007 07:41
nepřišel jsem na chuť ...
Já nevím zvenku je každá ALfa moc zajímavá, ale vvnitř je to pro mě děs !!! Interiér se mi moc nelíbí a často je i špatně řešenej !.... tak snad se to zlepší :'-(
Rozbalit vlákno
1
12. 8. 2007 10:26
Re: nepřišel jsem na chuť ...
:yes: Tak v tom je kus pravdy.Alfa je za své interiéry často kritizována i od odborníků.
neregistrovaný "ja"
12. 8. 2007 10:20
OT
sorry za OT, uz som sa to pytal aj v tom spravnom fore... nevies marko, ako to bude s cliom kombi 3D?
inac to sport activity cuope je super
Rozbalit vlákno
4
12. 8. 2007 11:32
Re: OT
Myslim, ze 3d. Clio kombi nebude. Concept zo Zenevy bol iba na uputanie pozornosti. 5d. model z piatka je definitvna seriova verzia.
12. 8. 2007 18:15
Re: OT
Marko, přidám i já svůj OT. Nenašel jsem tvůj článek k Saabu (Opel i Cadillac ano). Předpokládám, že by to na celý díl nebylo, ale přesto by mě to zajímalo. Pokud máš nějaké info k značce Saab (myslím nové modely, směřování), mohl by si jej zveřejnit třeba ve zkrácené formě zde na diskuzi, jak si to činil dříve? Pokud bude článek, tak samozřejmě rád počkám. Jinak bych ti chtěl poděkovat za články, které zde zveřejňuješ. Činíš tento server prestižnějším. Díky.
12. 8. 2007 21:12
Re: OT
Dik ;-) SAAB je na programe niekedy na buduci mesiac. Do konca prazdnin by som mal dokoncit trojicu prestiznych talianskych znaciek. Prave po nich bude nasledovat dvojica svedskych. Potom tri francuzske, a cely serial clankov sa uzavrie znackami Audi a Skoda... :-)
12. 8. 2007 10:37
ALFA A OMEGA
Alfou a omegou Alfy bude v následujících létech skutečnost, zda dokáže vystevět konkurenční portfolio takovému gigantovi, jakým je BMW a samozřejmě i AUDI. Bohužel, i přes poměrně silné proklamace s náběhem prodejů 159 se to nezdařilo a tak ty projevy vedení Alfy, že konečně dostala bavorská trojka 159 úderů na solar jsou než milou křečí.

Podle článku se máme na co těšit. No, na co těšit, jsme se měli v minulosti u Alfy už mockrát. Tak doufejme, že to teď vyjde. A může to vůbec vyjít? Myslím, že tak jednoduché to nebude. U crossoveru/SUV bude muset alfa prolomit zvyky fandů... tak nějak ten terén s Alfou dohromady stále nejde. Ostatně (byť krásný) crosswagon ze 156ky se nijak nechytal.

Co je potřeba ocenit, že Alfa snad už konečně vytvoří úcelené základní portfolio modelových řad a fanoušek tak bude moci postupně kráčet modelově vzhůru. Je velmi zapotřebí velký sedan a nástupce 147. Ještě menší alfa má taktéž velkou naději.

Ovšem je nutno vše nahlížet v těch správných proporcích. Tak například BMW prodá jen v EU za rok kolem 700.000 aut. Alfa Romeo 150.000 :-) Volvo například 250,000 a to další velká procenta prodává v Americe...

Tedy, přejme Alfě, aby se důsledně držela v budoucnu Markova výborného článku a podařilo se jí rozšířit modelové portfolio, přejme jí úspěch, byla by škoda, aby taková legenda prodávala na svém rodném kontinentu méně aut, než například Hyundai... který prodal v Evropě za rok 2006 kolem 300.000 aut.

P.S. Zpráva pro Marka - dokonalé mezinadpisy, dokonalý celý článek :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
10
12. 8. 2007 11:01
Re: ALFA A OMEGA
Trochu se mi nezdá to spojení Alfa a Maserati. Používání stejné platformy pro 169 a budoucí Quattroporte. To znamená, že dostane podvozek z nedávno představeného Granturismo. Pro budoucí majitele Alfy to bude určitě plus, ale co na to majitel exklusivního Maserati se skoro dvojnásobnou cenou. Navíc uspořádání pohonu už nebude trans-axle, tak jak to bylo tradicí pro všechny předcházející modely Maserati. Kdy sekvenční převodovka byla nahrazena klasickým automatem ZF. A tak se Maserati vzdálí opravdu typické sportovní značce Ferrari.
Moc dobře se také četlo tvrzení, že 159 GTA pojede na osmiválci opět od Maserati. Dnes už je to povinnost pokud se chce opravdu srovnávat s vrcholným německým trojlístkem. Bohužel vypadá to "jen" na V6.
Pro mě je velkým zklamáním Brera. Studie nás všechny namlsala skvělým designem a série se od ní příliš neliší. Ale snad každý čekal, že pojede aspoň tak dobře jak vypadá. Auto je to samo o sobě velice rychlé, ale sportovní? Potenciál zůstal trochu nevyužitý, navíc je tam velká mezera mezi motorizacemi. Buď 2,2 JTS s předním pohonem nebo obtloustlá 3,2 V6 4x4. Chce to aspoň 100kg dolů. Jinak Alfe držím palec a pro Marka
:yes:
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 11:08
Re: ALFA A OMEGA
Co se tyce mezery mezi 2,2 a 3,2 tak souhlasim. Pokud jsem cetl dobre tak pro 159 maji prijit nove motory a myslim ze co se tyka 159 to se tyka Brery/spideru....tzn. ze AR dost veci zmeni :)
12. 8. 2007 11:47
Re: ALFA A OMEGA
Dik za pochvalu. K tej AR169. Mam przentaciu Faitu Auto, v ktorom to je takto napisane. Okrem toho nesmieme zabudat na to, ze nova AR169 bude niekde inde ako 166. Vratane ceny, ktora sa velmi citelne posunie hore. Aj tak to sice bude polovica z Qporte, ale zakaznici oboch znaciek nic nepoznaju.
Inak Maserati sa ma do buducnosti technicky zblizit prave s Alfou.

To V8 pre 156 je napisane kurzivouprave pre to, ze to je nepotvrdena sprava. Ale existuju naznaky, ze take auto by sa mohlo objavit....

Brera - suhlasim...Medzi konceptom a seriovym autom sa nieco stratilo...
12. 8. 2007 17:55
Re: ALFA A OMEGA
Pokud ja vim, tak by mely byt zachovany obe varianty podvozku/prevodovky a tedy transaxle pro cambiocorsu/selespeed a klasicke usporadani pro verzi s automatem ZF tak, tak je tomu o Quattroporte. 169 by nemela stat na podvozku vychazejiciho ze soucasne platformy Granturisma, ale na nove spolecne vyvyjene modularni platforme, cili na dalsim vyvojovem stupni navazujicim na soudobe platformy vychazejici ze spoluprace Ferrari-Maserati... Soucasne granturismo s automatem neni vrcholovou verzi a Maserati rozhodne dostane pro vsechny modely robotizovanou prevdovku konstrukce Ferrari a tato by se mela objevit i v nevyssich verzich modelu 169. A konecne o motoru V8 pro GTA jde jen suskanda a vedeni automobilky tu informaci ani nepotvrdilo ani nevyvratilo...
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 18:01
Re: ALFA A OMEGA
..prosím ťa čo sa čuduješ....aj ty si môžeš kúpiť "luxusne športovú" A3 za luxusnú cenu na rovnakej platforme ako má napr. Oktávia, Golf či Leon s rovnako "osvedčene športovým" žravým motorom 1.6 8 ventil ....a takto môžeme pokračovať A4 rovná sa Pssat atd atd.....
12. 8. 2007 11:38
Re: ALFA A OMEGA
Dik... :-) To SAV je sice zaujimave, ale aj ja by som bol za to, aby sa jednotlive automobilky venovali segmentom, ktore su pre ne tradicne, alebo prijatelne. SAV od Alfy je trochu zvlastne...ale na druhu stranu uz Alfa mala v ponuke v 50. rokoch AR51 / AR52 (co bol "obslahnuty" Jeep) a aj sucasny trh si nieco podobne ziada...
12. 8. 2007 15:33
Re: ALFA A OMEGA
Tak to ani nevím, že dělali toho "Jeepa..."
12. 8. 2007 16:42
Re: ALFA A OMEGA
[odkaz] Myslim, ze s tym zavodili aj v Targa Florio, pod civilnym oznacenim 1900M. Taliani to auto volali Matta - co je vraj v preklade nieco ako "Blazniva" ;-)
12. 8. 2007 18:33
Re: ALFA A OMEGA
Taky v 80. letech spolupracovala (minimálně motorově) Alfa s italskou společností Rayton Fissore na jejich modelu Magnum 4x4, což byl klasický luxusní SUV. [odkaz] Později výroba přešla pod známější americkou Laforza, ale už s jinými motory.
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 10:52
Guláš ala FIAT
Když jsem tu před týdnem četl o plánech na revitalizaci Lancie, tak mi to přišlo OK. Dneska čtu článek o plánech posunout AR do prémiového segmentu a už si nejsem vůbec jistej. Kdyby to byla cesta a) nebo cesta b), tak všechno v pořádku ale obě? FIAT chce mít zastoupení v prémii rovnou dvakrát? No, dobrá, ale myslím, že takhle jen ztěžuje pozici Lancii, která to zrovna teď vůbec nepotřebuje. Alfa Romeo se tedy zřejmě odpoutá od svého Cuore Sportivo, což dokladuje i stažením z motorsportu 8-s Lancia také nebude v motorsportu. Takže to vypadá, že jedinou FIATovou účastí v motorsportu bude i nadále sponzoring tovární stáje Yamaha v MotoGP, resp. Valentina Rossiho, bez kterého by asi těžko někdy u FIATu uvažovali o něčem podobném. Ferrari teď neberu v potaz.
Nevím nevím, přijde mi to jako moc podobné zaměření značek v rámci koncernu, které si nakonec budou vyzobávat klientelu. Použitím stejné techniky, podobnou koncovou cenou a v podstatě jen rozdílným designem.. no nevím nevím..
Možná se ale pletu a Lancia zůstane výhradně luxusní značkou, u které bude důraz na vysokou individualitu, jedinečnost a možná i větší extravaganci, kdežto AR bude stále více sportovní a zároveň luxusní značkou, ovšem bez zastoupení v motorsportu :-!
Fakt mi to nějak neštimuje ;-\
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 11:05
Re: Guláš ala FIAT
AR stazenim z motorspotu deklaruje pouze to, ze se hodla plne soustredit na ozdraveni sebe sama a na vybudovani modeloveho portfolia, ze ktereho pote bude mozne vybirat modely pro nazaseni do urcitych soutezi. Pro AR je nyni doba, kdy sve finance musi davat jinam, nez do vyvoje sportovniho specialu a je to dosti pochopitelne. Mimochodem GP je v rallye dosti uspesne (jen reakce na tvoje placani o FIATu a motorsportu)
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:27
Re: Guláš ala FIAT
K profilaci značky nějakým směrem právě potřebuješ onu marketingovou podporu opřenou o nějaké úspěchy. Jestliže hraješ na sportovní notu, tak pak to chce úspěchy nebo alespoň účast v motorsportu. A myslím, že právě účast ve WTCC AR celkem jde. Další věci, kde je vidět a zákazník to vnímá, jsou např. Safety cary při SBK. Nebo myslíš, že by Alfa měla začít dělat MKT na základě prázdných keců typu "Náskok díky technice"? Jak chceš značku stavět jako sportovně-luxusní, pokud nebude zastoupena v motorsportu? Zkus mi sem "naplácat" nějaký tvůj názor, jestli jsi schopen ho vymyslet a zprostředkovat :-)
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:34
Re: Guláš ala FIAT
Tak vidím, že tu píšu blbosti. Účast AR ve WTCC právě už nejde. Zapomněl jsem, že už tam oficiální tovární tým vyklidil pozice dříve. Ale to je právě ono. Nijak to extrémně nesleduji, ale v podvědomí jsem si spojil AR s WTCC. Takže to zjevně na zákazníky funguje takováhle účast v motorsportu ;-) A přitom ty rudé Alfy s logem přes celé auto byly 156 a ne 159. Tak proto je tak důležité to stavět na něčem reálném ;-)
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 11:42
Re: Guláš ala FIAT
Samozrejme ze marketing je nutne podporit necim hmatatelnym a v pripade AR je to motorsport. Bohuzel ve WTCC to AR moc nejde a to nemluvim o tom, ze 156 ktere jezdi WTCC nejsou tovarni, ale patri teamu N technology. AR bohuzel nyni neni v takovem financnim postaveni aby se mohla zaroven soustredit na vytvareni modelove portfolia a zaroven financovat motorsport. Pouha ucast v motorsportu je dle mne jen plytvani financemi a vysledek je asi takovy jako ony prazdne fraze (i kdyz audi to vychazi >:-[] ) Proto si myslim, ze je dobre nejdriv udelat ucelene modelove portfolio a pote se tovarne vratit treba do WTCC. Ono by bylo hezke mit AR se soucasnym modelem a tovarnim teamem ve WTCC, ale k cemu by to bylo, kdyby byl v prodeji v podstate jen jeden aktualni model a 4 bohuzel "zastarale". Ano chapu jak to myslis, ale bohuzel vse je otazka financi, kterych AR nema nazbyt
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:55
Re: Guláš ala FIAT
No, hned lepší odpověď ;-) :yes: Ty finance v tom určitě hrají velkou roli. Uvidíme, jak se bude Alfě dařit a snad si vydělá i na návrat k pořádnému motorsportu.
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 12:03
Re: Guláš ala FIAT
Ver mi ze jako fanousek AR nejsem ze soucasne situace nadsen, nicmene nejake obeti jsou nutne. A dle toho co tu napsal Marko mam pocit ze lepsi casy se kvapem blizi. I kdyz nektere modely by byly k dlouhe diskuzi (SUV atd..) ale co....i AR musi predevsim vydelavat a tudiz reagovat na pozadavky trhu
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 12:10
Re: Guláš ala FIAT
To já jsem k tomu více skeptický. Nevěřím moc tomu, že bude Alfa schopná nabídnout tak velké radikální změny, aby za ni byli zákazníci ochotni platit ještě více peněz. Možná je to moc krátkodobě vymyšleno. Skokově. Jenže vnímání zákazníků tak rychle nezměníš. V tomhle mi tu chybí trpělivost.
neregistrovaný "sys."
12. 8. 2007 12:16
Re: Guláš ala FIAT
Nevim, tohle uz je velka spekulace do ktere se poustet nechci.
12. 8. 2007 11:06
Re: Guláš ala FIAT
Nejsi sám, hlavně spojení Alfa a Cuore Sportivo mi už dnes moc nehraje. A si ani zákazníkům,já vídám Alfy jen s naftou.
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:31
Re: Guláš ala FIAT
Cuore Sportivo a Alfa mi nehraje od doby, co jsem se svezl 159. To už mi snad víc hraje na sportovní notu buřtík Leon ;-) ovšem taky jsem ho jinak než v TDI neviděl...
Avatar - VDC
12. 8. 2007 11:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 8. 2007 11:55
Re: Guláš ala FIAT
Ono to je trosku inak. Lancia sice bude mat Aureliu, ale ta ma byt mensia ako 159. Ma byt na hornej hranici vyssej strednej triedy, takze Lancia bude tam kde doteraz. V subpremiovom (alebo po angl. "near-luxury") segmente. Fiat tak bude mať pokryte takmer cele spektrum trhu: Fiat = mainstream , Lancia (s dorazom na luxus) = subpremia, AR (s dorazom na sportovost) = premia, Maserati = hranica premie a exclusive, a Ferrari = exclusive.

K tym sportovym aktivitam. Cely koncern Fiat teraz stopol vrcholne motorsport aktivity a sustredi sa obnovu portfolia. Dokedy tento stav bude trvat, to neviem, ale minimalne Alfa sa skor-neskor do motorspotu urcite vrati...
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 12:03
Re: Guláš ala FIAT
Nemůžu se ubránit pocitu, že právě ta Alfa a Lancia by měly být zacíleny/zaměřeny obráceně. Lancii jsem dycky chápal jako více luxusnější a tedy by mi její posun do luxusního (prémiového) segmentu byl bližší než právě u Alfy. Nejsem si jistej, jestli budou zákazníci ochotní dávat za AR ještě více peněz než teď. Trochu se bojím, aby jen nezůstalo u zbožných přání managementu. Vždyť co víc může prémiovější AR nabídnout? Posun v interiérech dělá dnes každý a možnost výběru typů pohonů bude tak jako tak stát koncového zákazníka více peněz. Jen aby pak AR nedopadla jako Lancia, kterou teď kupují jen v Itálii.
12. 8. 2007 16:37
Re: Guláš ala FIAT
...to, ze do premie bude posunuta ALfa suvisi s dvoma vecami. Prva je pragmaticka: Lanciu treba najprv ozdravit. Zo situacie v ktorej je teraz nejde naraz aj sanovat jej image, aj ju posunut do premie. Najprv jej treba vratit povodny lesk...a potom sa daju robit posuny vramci pozicii. Ta druha vec suvisi s tym, ze je celkovo lepsie ponukat ako premiovu znacku tu, kde je sportovost. U Lancie nie je, a to je trochu problem. Pre Alfu sa totiz budu rozhodovat dynamicki mladi (mladsi) muzi - teda skupina ktora je z hladiska disponibilnej sumy na nakup draheho auta najzaujimavejsia. Presadit luxusne rafinovanu Lanciu uz nebude tak lahke - vzhladom k cielovym skupinam, ktore som minule spomenul. Pre konzervativnejsich ludi hladajucich rafinovanu eleganciu totiz nemusi byt (aj ked maju peniaze nazvys) auto nakupnou prioritou. Dileri Lancie tak budu musiet bojovat o zakaznikov s kdecim inym (nabytok, oblecenie, galerie,....)
12. 8. 2007 19:23
Re: Guláš ala FIAT
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 20:40
Re: Guláš ala FIAT
Díky, Marko. PS: Něco teď plánujeme, tak to zkusím vymyslet "mezi" ;-)
anonym
12. 8. 2007 10:58
Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
Tyhle "budoucnosti" jsou nesmyslné doměnky, nic víc!
Rozbalit vlákno
12
12. 8. 2007 11:01
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
No, já bych spíše řekl, že nesmyslnou domněnkou je tvůj příspěvek...
12. 8. 2007 11:09
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
Jsi na omylu. Až se o automobilismus budeš zajímat opravdu dlouho a pronikneš do vztahů mezi jednotlivými značkami a pochopíš směr, kterým se chtějí ubírat. Pak se dá vydedukovat mnohé, zvlášť když máš zákulisní info tak jako Marko.
anonym
12. 8. 2007 15:25
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
No o zakulisnich info bych dost pochypoval. Je to prelozena kopie clanku z nemeckyho Auto Bildu. :-)
anonym
12. 8. 2007 15:25
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
No o zakulisnich info bych dost pochyboval. Je to prelozena kopie clanku z nemeckyho Auto Bildu. :-)
12. 8. 2007 15:37
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
Pominu-li nesmyslnost sousloví - "přeložená kopie", pak snad jen... opatrně, stydlíne... to cos napsal tě tu staví do role neználka. Dokonale :no:
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 22:11
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
No, ty si tady v roli Neználka už proklatě dlouho... A jak vidím, vůbec tě to netrápí...
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 22:12
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
No, ty si tady v roli Neználka už proklatě dlouho... A jak vidím, vůbec tě to netrápí... >:-[]
12. 8. 2007 16:20
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
:-)

1.) Alfa Romeo vacsinu informacii o svojich novych modeloch zverejnila sama. Aj s datumami uvedenia a cenovym rozpatim. Takze tazko hovorit o spekulaciach...

2.) Pisanie toho clanku, ako aj celej serie predchadzajucich som si "oddrel". Preto by som na strankach AutoBildu rad nasiel original, ktory som prelozil. Pre "ulahcenie" prace ti prikladam odkaz na stranky AutoBildu, kde su vygenerovane vysledky vsetkych zverejnenych clankov na temu "Alfa Romeo": [odkaz]
12. 8. 2007 17:39
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
Ano, tak kolega anonym, co zrejme nikdy zadny clanek nenapsal ve tve praci vidi kopirovani z autobildu. Jak ubohe. Ja tam vidim solidni praci s informacemi napric ruznymi zdroji a jejich vecna shoda je ne vadou, ale naopak potvrzenim kvality tve prace. Samozrejme, ze se spusta informaci z clanku da najit i jinde. Velky prinos tvych clanku je predevsim ve srozumitelnem a vyvazenem shrnuti informaci navic provedenem s velkou porci pozornosti k detailum a spolehlivosti udaju (spekulace jsou oznaceny jako spekulace, oficialni info jako oficialni info a pod.) coz se vidi predevsim v ceskem tisku cim dal mene.
12. 8. 2007 18:03
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
Ano, Alfa Romeo je jedna z tych znaciek v pripade ktorych ani nie je potrebne pouzivat ine ako oficialne zdroje. Prakticky vsetko co sa dalo povedali sami a verejne. Dokonca toho bolo nezvykle vela. :-)
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 11:20
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
Po přečtení tohodle tvého pokusu o příspěvek jsem si vzpomněl na Forresta Gumpa a jeho "pro hloupého každý hloupý" 8-s
Avatar - Ricardo
12. 8. 2007 21:59
Re: Kdo tohle pořád čte, ..?!!!
:no: 8-s :no:
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 12:59
pro ZZ
No já si myslím, že si děláš starosti zbytečně. Trochu hloupě bych to přirovnal asi takhle. Lancia by měla konkurovat Mercedesu a AR BMW. A je přece úplně jedno co budou ty auta používat za techniku (v obou případech je výtečná), ale spíše na ztvárnění. Takže například u koncernu všechny auta mají taky stejný střeva, ale Seat má mít punc sportovnosti a škoda klasiky, tak Lancie bude ta klasická a AR ta sportovní... Myslím, že už to takhle funguje i teď. Nevidím v tom problém. A každý si vybere podle konkrétních preferencí. Usedlý,a le při tom aristokraticky smýšlející člověk koupí Lancii (nepochybuji o tom, že nástupce Thesis bude sdílet stejnou platformu jako AR 169, byť se o tom nemluví), tak divočák, sportovně smýšlející koupí AR. Ostatní koupí Fiat... Pohoda...

Co se motorsportu týká,ta pauza u AR je jen dočasná... Myslím, že se čeká právě na příchod 149.
Rozbalit vlákno
15
12. 8. 2007 16:04
Re: ALFA SEAT
Tak... lancia bude konkurovat Mercedesu? A čím, prosím tě? A Alfa Romeo bavorákům... a... čím, prosím tě? To spíše již bych přitakal té tvé druhé větě, že Lancia je jakousi Italskou Škodovkou a Alfa Romeo jakýmsi Seatem. Je to sice odvážné tvrzení, ausgerechnet od tebe, leč, jak vidím, musím se ještě dost učit, neb já bych tedy v případě lancie (myslím budoucí Lancie, o aktuální bídě raději nepišme) tak skromný nebyl. Jinak souhlas, ostatní koupí fiat. Vlastně, kdo to je, ti ostatní?

P.S. Wolffe, jestli opravdu to cos napsal myslíš vážně... jestli jsi opravdu přesvědčen, že skomírající automobilka Lancia bude konkurovat Mercedesu, světové extratřídě, pojmu, nad který vlastně v masově vyrábené produkci aut není, Mercedesu, který jen v Evropě prodal v roce 2006 přes 700.000 aut, pak se sebou hodně rychle něco udělej. Lancia bude ráda, když bude do deseti let konkurovat autům jako je Volvo. Já tvrdím ovšem, že je to vyloučené. Mimochodem všech modelů Lancia se prodalo v roce 2006 v Evropě tolik co MINI... a Mercedes prodal jen modelu E-klase tolik co komplet Lancia.
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 16:40
Re: ALFA SEAT
Sem rád, že si s tím už něco udělal. Konečně si začal brát vážně ty odkazy na acea a jiné co sem ti tady urputně dával... už asi dva roky... No možná už s tebou začne být rozumná diskuze... Jinak nezaměňuj prodeje s kvalitou auta... to jsou dvě rozdílné věci... Já bych ani po Lancii nechtěl aby vyráběla Vito a jiné zvěrstva... Jinak, pokud už na ty statistiky koukáš, tak si prosím tě všimni, že Lancia prodala víc aut, jak loni (cca o 18 000 ks), tak letos (to je o víc, letos se Lancii daří). Tak se měj...
P.S. Do Volva ji chybí cca 100 000 aut... Myslím, že tahle meta bude překonána do roku 2009. Ale nevím jestli si schopen to pochopit...
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 16:42
Re: ALFA SEAT
Samozřejmě ve srovnání s Mini, to mi tam chybělo... ;-)
12. 8. 2007 19:07
Re: ALFA SEAT
Škoda, žes nenapsal, jakým že to modelem bude Lancia konkurovat Mercedesu a Alfa BMW...
12. 8. 2007 18:09
Re: ALFA SEAT
Tak poprve musim uznat ze Markove clanky su vazne skvele citanie ;-) obdivujem tvoj prehlad a mnozstvo informacii ktore do svojich clankou vkladas. BRAVO :yes:
a nieco pre GTI-ho. to ze lancia predala tak maly pocet automobilov je dosledok toho ze nema dostatocne velku paletu modelov. (ked uz zrovnavas pocty lancie a mini tak je to skoro to iste pretoze lancia zije len modelom Y). dalsi problem je ten ze ako Alfa tak aj Lancia nemaju bohvie aku dilersku siet. to ze maju nemecke premie take dobre predajne vysledky je sposobene aj tym ze sa predavaju po celom svete a v severnej amerike. verim ze ak alfa taktiez zrevitalizuje svoj modelovy rad a pribudnu nove svieze modely a konecne aj reprezentacna limo na podvozku maserati tak sa bude dat hovorit o alfe ako plnohodnotnej premiovej znacke ktorej predajne pocty pojdu na 100% hore. Drzim palce jednej aj druhej znacke :yes: :yes:

PS:nechapem jednu vec. preco clovek s tak genialnym blogom je takto neskutocne neustupcivy a zastava len a len nemecke automobilky. vazne to nechapem
12. 8. 2007 19:11
Re: ALFA SEAT
Capajevko, já nejsem slapým zastánce německé produkce. Ovšem pokud nahoře kolega Wolff staví Lancii jako konkurenta Mercedesu, no tak to se tedy musím ozvat... protože to je absolutní, ale absolutní přehmat. P.S. Těší mě, že si ti líbí můj blog ;-) :yes:
12. 8. 2007 19:23
Re: ALFA SEAT
ano je pravda ze ani poctami predanych kusov, paletov modelov a ani technickymi inovaciami momentalne Lancia Mercedesu nemoze v ziadnom pripade konkurovat. a musim povedat za asi uz ani nikdy nebude:'-( tiez by som to videl skor na konkurenciu pre Saab a Volvo pretoze to su tiez auta pre ludi ktori nevidia v aute len dopravny prostriedok ale aj nieco viac. deviza lancie bude vzdy v krasnych krivkach karoserie a primeranom luxuse...
anonym
12. 8. 2007 18:43
Re: ALFA SEAT
Nemyslím si, že jediným znakem úspěšnosti, je počet prodaných vozidel. Exkluzivita, ke které Alfa směřuje, nebo chce směřovat, by se měla odrazit v přesně cíleném portfoliu modelů (ne všeobjímající výčet vč. užitkovývh vozů), cena pak obstará počet prodaných kusů - samozřejmě s tím, že technická vyspělost je minimálně srovnatelná, designově pak výše. Myslím, že exkluzivita (nejen u aut) se vytrácí, setkávám-li se s týmž výrobkem denodenně, "na každém rohu".
12. 8. 2007 19:20
Re: ALFA SEAT
To je proto, že Evropa bohatne. Samozřejmě, že počet prodaných aut není jediným měřítkem úspěšnosti. Ovšem také, samozřejmě, že Lancia nemá šanci konkurovat Mercedesu a samozřejmě, že alfa nemůže konkurovat BMW. O tom přece nemá cenu diskuzovat. Považuji tuto rétoriku za projev "italokomplexu" vždyť přece, proč bychom měli alfu cpát někam k BMW, to je prostě automobilové nebe. Copak někdo poměřuje Jaguar s BMW, směje se tu snad někdo, že X-type má podvozek z Mondea? Nikoli, Je jaguar a je BMW, tak jako je Alfa. Alfa je dobrý vůz, ale holt když pustí do oběhu poměrně nadváhovou 159ku, když nemá ucelenou modelovou paletu, když když když... je to prostě výborné... italské auto. A to je vše. P.S. U BMW není žádné když... ;-)
anonym
12. 8. 2007 19:39
Re: ALFA SEAT
Ano, BMW má image výše, s tím nikdo nepolemizuje, článek hovoří, kam Alfa směřuje, nebo chce směřovat. Spíše jde o to, zda má Alfa potenciál - v článku je naznačena cesta, jakou se chce ubírat - a ta je sympatická - ale až výsledky se počítají. K poslední větě ... u BMW není žádné když - u těchto kategorických prohlášení je obvykle zřejmé, že znak na přídi předem určuje hodnocení - i BMW má určité prvky, které pro někoho mohou být negativem - konkr. tužší, méně pohodlný podvozek, oproti 159, daleko položené ovladače na madle dveří řidiče, úzká
(byť tvarovatelná) sedačka řidiče, design přístrojovky odpovídá špíše usedlým limuzinám, než sportovně laděným, základní potahová látka se nedá srovnávat s alfatexem u 159, exteriér je věc subjektivní ... atd.
neregistrovaný "wolff"
12. 8. 2007 22:07
Re: ALFA SEAT
NA tohle se asi už reakce nedočkáš.. prostě Mercedes je Mercedes a BMW BMW.. Jenže každý to chápe jinak. GTI jako automobilové nebe, já jako předražené bezduché v případě mercedesu nespolehlivé, v případě BMW ukodrcané plečky... Samozřejmě s trochou nadsázky... Do komfortu jízdy Thesis si pětkové BMW může nechat jen zdát, taktéž éčkový Mercedes.. To není komplex, to je realita...
12. 8. 2007 22:25
Re: ALFA SEAT
Škoda, že tohle víš jenom ty, protože být to obecně známé, jsou u Lancie fronty až z Hamburku >:D ;-) :yes: P.S. Nahoře ses nějak pozapomněl vyjádřit k té modelové konkurenci Mercedesu a k BMW. Už předem tě ale žádám, nepiš nesmysly kalibru, že Ypsilónka bude konkurencí pro S-klasse...
12. 8. 2007 22:19
Re: ALFA SEAT
Tak samozřejmě, že člověk vždy objeví u auta něco co jemu zrovna tak úplně nepásne. Zde (v kontextu k Alfě) jsi ovšem na velmi tenkém ledě... Jde o něco jiného... jde o to, kdo posouvá svět aut, kdo tvoří jeho špici. A tím nesporně BMW je. Alfa ne. Alfa je s odřenými zády respektovanou automobilkou, která dnes má vlastně jen dva prodatelné modely - 159 a Breru. a to je velmi nedostatečné. Kolega Wolff má na tohle geniální odpověď - máme čekat, vše se prý obrátí k lepšímu. Jako by u BMW mezitím spali... :-) ;-) :yes:
neregistrovaný "majto"
13. 8. 2007 19:56
Re: ALFA SEAT
Aka nadvaha, kaydz tu mele o nadvahe. tak si potom zisti kolko vazia konkurentim s rovnakym motorom a vybavou. Minule som cital test kde boli VW Passat Ford Mondeo,a este nejake auto. Ked som videl ich vahu a porovnal 159, tak ford a VW boli tazsi. Jednalo sa o kombi verzie.
neregistrovaný "Tom"
12. 8. 2007 18:37
OT: když už se bavíme o té budoucnosti.. že by konečně nové
Viz [odkaz] už jsem o tom pár věcí četl - Tooyta na tom dělá společně se Subaru :yes: Třeba to dopadne tak, že tohle coupe dostane techniku z WRX..
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "ZZ"
12. 8. 2007 20:49
Re: OT: když už se bavíme o té budoucnosti.. že by konečně n
Nechci ti kazit radost, brácho, ale už jsem to tu linkoval asi před týdnem ;-) Včetně údajů o motoru a velikostí >:-[] Každopádně je na co se těšit. Podle info, co jsem dával já, to má být ale zadokola. S tím WRX asi nééé...
neregistrovaný "Tom"
12. 8. 2007 22:08
Re: OT: když už se bavíme o té budoucnosti.. že by konečně n
Aha.. když já jsem tu, brácho, už docela dlouho nebyl, tak že tohle jsem fakt nemohl tušit ;-\ Můžeš mi sem pls hodit link? Docela by mě zajímali tu údaje o motoru..
neregistrovaný "ZZ"
13. 8. 2007 09:33
Re: OT: když už se bavíme o té budoucnosti.. že by konečně n
Máš to v mejlu ;-)
Avatar - Ricardo
12. 8. 2007 22:29
Alfa Bravo
Asi tak.... ta prémiová pozice mě k Alfě taky moc nesedí, ale ono je to jenom slovo. Samotné vnímání značky je víc komplexní záležitost, těžko vložitelná do slov, natož pak do jednoho. Rozumím tomu tak, že Alfa má být sportovně-prémiová jako BMW a Lancia má být luxusně-prémiová jako Mercedes (nebo prémiová/neprémiová značka Audi). Oboje však na italský způsob, tak jako Volvo a Saab jsou prémiové na švédský způsob. Jinak samotný článek nepotřebuje komentovat :-! :yes: PS: Marko, dělám na tom ;-)
Rozbalit vlákno
1
13. 8. 2007 10:52
Re: Alfa Bravo
Ok..nemusis sa s tym ponahlat. Ako sa ti bude dat...
12. 8. 2007 22:58
KVALITA ALFA
Nedávno tu Coulin odkazoval na velmi podrobný článek v AUTO Tipu (č. 16/2007), který se zabývá spolehlivostí aut, spokojeností zákazníků s nimi a kvalitou aut obecně. Jo, ten článek je rozsáhlý, má 13 stran a je opravdu co číst... a opravdu si například Toyota stojí na čelním místě, a od roku 2001 nebyla hodnocena hůře než druhá :yes: O řád méně radosti však nesou výsledky Alfy Romeo.

Celkové výsledky:
- Nejspolehlivější jsou Mazda, TTT, Honda
- Poslední 4 z 24 hodnocených automobilek jsou Alfa Romeo, Renault, Fiat a Peugeot.
- (Škoda je na 11 místě).

Článek je zakončen překrásnou sentencí, cituji: "Svůj podíl na současné situaci některých automobilek ale máme i my, zákazníci. Tlačíme firmy k co nejnižším cenám, a když se vyrábí ultralevně, musí se občas někde něco odbýt. Kvalita má svou cenu a kdo vidí dále než k nejbližší výplatě, si tuto věčnou pravdu dobře uvědomuje." :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 08:36
Pininfarina a dvě poznámky
1. Jen větu na doplnění k Markovu skvělému (jako vždy :yes: ) článku - byl jsem v červenci na návštěvě v muzeu Pininfarina v Turíně. Provázela nás tam velmi milá dáma z jejich PR oddělení. A jak tak šla řeč, zeptal jsem se (ani jsem nečekal odpověď), jestli teď spolupracují s Alfou na 149 nabo 169. Paní se lišácky usmála apovídá: můžu vám říct jen to, že v současnosti Pininfarina s Alfou SPOLUPRACUJE. Takže některý z budoucích modelů značky bude mít karoserii střiženou mistrem Pininfarinou :-)

2. Kvalita Alfa v AutoTipu: GTI má jako obvykle z poloviny pravdu. Alfa je skutečně na jednom z posledních míst, ovšem je také značkou, která se od posledního hodnocení nejvíc zlepšila pokud jde o spokojenost zákazníků (měřeno jakýmsi dotazníkem). OT: o metodice toho hodnocení Auto Tipu bychom mohli dlouho diskutovat (zahrnují se např. zkušenosti s NĚMECKÝMI servisy nebo obligátní a dokonale nicneříkající TÜV).

3. Alfa vs. BMW: jistěže Alfa v současnosti nemá konkurenta ke všemu, co BMW nabízí, vlastně jen k řadám 1, 3 a Z4, brzy se objeví (jak jsme četli) konkurence proti 5, X3 a Mini. Ale soupeření Alfa proti BMW je tradiční, datuje se už od 60. let a myslím, že spousta zákazníků dnes vybírá, jestli BMW 3 nebo Alfu 159, tak jako kdysi volila mezi Giulií a 2002. Většina testů co jsem četl, označuje 159 jako dobrou alternativu k BMW 3. Navíc pokud někdo chce sportovně laděný sedan prémiové (pro GTI: sub-prémiové) kategorie, tak skoro nemá na vybranou (Saaba a Volvo si vážím, ale nepovažuji je za sportovně laděné).
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 09:31
Re: Pininfarina a dvě poznámky
Jen poznámku k soupeření Alfy a BMW, to, že by dnes spousta zákazníků vybírala mezi trojkou a 159, je spíše přáním fanouška Alfy. Z hlediska postavení na trhu současná 159 soupeří spíše se zástupci mainstreamu, premie se přetahuje mezi sebou, pokud tedy alternativa k trojce, pak nové céčko nebo IS, to jsou jediní relevantní soupeři jak z hlediska tržního zařazení tak z hlediska schopností na silnici. (A4 do uvedení nové generace stojí stranou). Pokud bychom nebrali ohled na premiovost, pak z hlediska jízdních vlastností má šanci obstát jako konkurent trojky z mainstramových předokolek pouze Accord. 159 je relat. velké, těžké a neobratné auto, agilitou nestačí ani špičku mainstreamu.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 10:01
Re: Pininfarina a dvě poznámky
Nemáš pravdu. 159 je podle mě lepší alternativou BMW řady 3. Mnoho testů to už dokázalo a doknce i Německých. To, že je 159 prostornější nemůžeš brát jako její mínus.. A to stejné platí i proto, že dokáže být komfortnější, ybť je stejně rychlá... IS ztrácí a staré Céčko taky ztrácelo. Nové se snad dotáhne. A4 tam taky neřadím, snad nová se trochu posune... Já osobně znám 3 lidi kteří se rozmýšleli mezi trojkou a 159. Záruka + cena, plus vzhled, plus prostor + komfort a výbava sehrála důležitou roli pro to, že si nakonec vybrali 159 aniž ybch já měl an tom nějaký podíl... Mimoto sem si všiml i jedné věci, která je i například u Jaguaru, že hodně lidí řadí AR, případně i ten Jaguar cenově výš než je třeba i to BMW, tak z těch důvodů o to autě ani neuvažují.. ANo to je stále u nás chybou marketingu... TAkže AR má punc prémiovosti už dnes...
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 10:18
Re: Pininfarina a dvě poznámky
Promiň, zapoměl jsem, že znáš osobně tři lidi, co se rozhodli pro 159, no to je fajn, brácha zná určitě další dva, a když se poptáš tady na fóru, určitě bude někdo taky znát někoho, kdo zná někoho, kdo slyšel že... a zná jednoho, co si koupil 159. To už je skoro na klub. Uf. :-! Wolffe neper to do mě tak pod tlakem, ty testy, lidé řadící Alfu cenově nad BMW :-) , sepiš to, "Svět podle Wolffa", třeba to někomu prodáš a budeš si moct skutečně vybírat auto v cenové relaci trojkového BMW, pak bych si rád přečetl kapitolu s názvem, "Tak nakonec jsem koupil...", i když celkem vím, co by v ní stálo, asi proto, že jsem těmi auty, o kterých mluvíme, jezdil všemi, ty sjíždíš hlavně italiaspeed.com., to má pak AR punc premiovosti už teď, to je jasné. >:D >:D :no: Ale jinak, dík za vtipné pondělí. :-) :yes:
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 10:20
Re: Pininfarina a dvě poznámky
Reinkarnace? reinkarnace... To je pak zbytečné... Nehodlám tady ztrácet čas...
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 10:26
Re: Pininfarina a dvě poznámky
>:-[] >:-[] Chápu, máš plno práce s chytáním zákazníků před showroomem BMW, to by v tom byl... abys dneska aspoň další dva neobrátil na tu správnou víru. Tak good luck! ;-)
13. 8. 2007 10:29
Re: Pininfarina a dvě poznámky
Na tu "prémiovost" musíme velmi opatrně. Nleze si jaksi představovat, že mám pěkné auto s dobrým motorem a koženými sedaldy a že je to tedy prémiovka. Jde především o prémiovost automobilky jako celku. Především tedy jde o to, aby ta automobilka byla technickým a koneckonců i designovým tahounem. Aby značka měla svou náležitou hodnotu. K tomuhle se pak druží pohled na prémiové portfolio modelů, tedy musí samozřejmě vyrábět pětimettrovou limuzínu..., musí mít bohatou škálu modelů. Píšeš to dobře - Alfa má než punc prémiovosti, ovšem nyní nikoli mezi odborníky. Odbornou věřejností je vnímána jako subprémiová značka, dnes s malou modelovou nabídkou. Nahoře Dinar dokonale dovozuje, že aktuální 159 vlastně nesoupeří s BMW 3 či MB C-klasse, že vlastně soupeří s premianty mainstreamu, s Accordem, s novým Mondeem...

Když se podíváme na dlouhodobý vývoj u prémiových značek, pak je zcela zřejmé, že německý triumvirát jde strmě stále vzhůru a poučit od něho se dokázali především japonci (Lex), evropská prémie a subprémie mimo němců prožívá těžké roky. Jaguara máme více v srdci než na silnicích, Saab složite hledá cestu jak dál, o lancii snad je lepší tiše pomlčet, Alfa vyrábí velmi redukovaný počet modelů, a tak jen Volvo, dokonale vyprofilované, zvolna vytváří velmi silnou odpověďna na to, kam a jak se má neněmecká prémie (subprémie) orientovat.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 10:49
Re: Pininfarina a dvě poznámky
S tímhle by se dalo i souhlasit... a jak říkám, bude líp... Jne mě neustále rozčilují ty vaše kecy... ve stylu prémiovost určuhe technologický pokorok.. s čímž já souhlasím...a paks e tedy ptám, co do automobiového světa přineslo Audi a co BMW? O Mercedesu nepochybuji,s tím problém enmám,a le s BMW a jeho technologickým přínosem (rozuměj větším než AR)problém mám. NApříkald Lancia byla první, kdo přinesl samonosnou karoserii, například AR byla první kdo přinesl přímé vstřikování u naftových motorů atd... NApříklad dvě svíčky na válec atd... Někdo tady neustále zpochybňuje prémivost ALncie a AR. Dyť to jsou typické prémiové značky v chápání německých značek. Jediné co jim chybí je pod vlivem kritického předchozího období široká paleta modelů a 5m limuzína. Ale to se má do dvou let změnit. Tak nevím co tady řešíte... Tomu nerozumím. To, že AR jako značka stejně tak jako LAncia nestačí na BMW to vím i bez Vás. Ale nemůžu souhlasit, že modely, které an trhu jsou od AR a LAncie nedokážou konkurovat obdobným modelům od BMW. To je vše. Kdo to enchápe jeho problém...
Jinak AR nemá zase až tak úzké portfolio... 147,159,166, GT, Brera, Spider. V nejbližších dvou letech bude: Junior, 149, 159, 169, Brera, Spider, GT, Crosswagon, SAV. To je 9 modelů. A možná se dočkáme nějakých derivátů. To není až tak úzká modelová řada.
LAncie na tom bude podobně. Z toho co je známé: Ypsilon, Delta, Thesis, SAV, MUSSA, Coupé Cabrio a možná na něco ještě kápneme... To si také myslím, že není špatné...
anonym
13. 8. 2007 11:06
Re: Pininfarina a dvě poznámky
S tou šíří modelů - když si kupuji auto, tak většinou jen jedno, které odpovídá mým potřebám, vkusu, peněžence a ... postavení. Škála modelů mě zajímá, jsem-li akcionář té či oné společnosti - no - nejsem - takže mě zajímá spíš jen ten jeden konkrétní automobil.
neregistrovaný "theo"
13. 8. 2007 13:37
Re: Pininfarina a dvě poznámky
to GTI : zkusím naskenovat asi půl roku starej článek o vnímání prémiových značek v Německu. A musím Tě dopředu zklamat, německý trio šlo na DOMÁCÍM trhu u zákazníků strmě dolů. Zato Alfa poskočila proti předešlýmu roku tuším ve všech z cca 12 parametrů, nahoru šel i Lexus. Snad ten článeček ještě někde vyštrachám ;-)
13. 8. 2007 16:03
Re: Pininfarina a dvě poznámky
Jo.
anonym
13. 8. 2007 10:45
Re: Pininfarina a dvě poznámky
No já nevím - asi před několika týdny jsem viděl na videu (You Tube ... nevím, možná) test vyhýbacího manévru na vodě - pořadí 1. Alfa 159, 2. BMW 3 atd. testována auta Mercedesu, Accord, 407, asi ještě další, co si pamatuji - některá auta šla do smyku. 159 možná velká, možná těžká (a bezpečná - o tom se mnoho nehovoří), ale rozhodně ne neohrabaná.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 10:51
Re: Pininfarina a dvě poznámky
159 je výborné auto, byť těžké,a le hold někteří jedinci to ještě nepřijali... Onos emusí vždycky něco najít. Dokud byla AR 156, tak se tak nějak zapomělo, že to byl nejobratnější sedan ve třídě, ale hold byla málo ybtelná atd.. TeĎ je to naopak... TAk se tak nějak pozapomíná na to, že to je tank...a vytahuje se hmotnost...
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 18:19
Re: Pininfarina a dvě poznámky
..to je test AMS čiže nemeckého magazínu, kde AR 159 porazila BMW3 aj MB triedy C....nejaký Accord či 407 sa na nich ani nedotiahla to sú tu subjektívne a nijakými faktami nepodložené želania Dinara....
anonym
13. 8. 2007 18:45
Re: Pininfarina a dvě poznámky
Děkuji za upřesnění, takže si to pamatuji dobře - ty rozdíly byly hodně značné ... některá auta jsou až nebezpečná.
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 18:14
Re: Pininfarina a dvě poznámky
..to sa velmi pletieš...vid test AMS...Alfa 159 beter car than BMW3/velavravný nadpis celého testu/...tu 159tka porazila v nemeckom opakujem v nemeckom teste auto-motor-sportu BMW3 práve v jezdných vlastnostiach a ten tvoj Accord nebol ani v prvej 5...1 159...2.BMW3...3.MBC.... :yes:
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 10:58
jen pro pořádek
U BMW sem napočítal 8 modelů. Když zauvažuji že do těch 2 let to ještě o 1 - 2 modely rozšíří, pak bude mít za 2 roky, pokud vše půjde podle plánů BMW o jedne max. 2 modelové řady víc než bude mít AR. ;-) MYslím, že to je pádná odpovědˇ...
Jinak Lexusu to trvalo se probojovat do premiovky 10 let. AR se tam pouze vrací.. Nevidím důvod proč by to neměla s pomocí MAserati zvládnout nejpozději do 5 let.
Rozbalit vlákno
46
anonym
13. 8. 2007 11:11
Re: jen pro pořádek
Přejme i BMW, aby se do těch pěti let dotáhlo na Alfu v designu - zatím mě ty korejské inspirace neoslovují - vidím-li zadní partie leckterého vozu značky BMW, poradil bych výrobci, aby ten znáček zvětšil, při letmém pohledu by člověk auto řadil do JV Asie.
13. 8. 2007 11:22
Re: jen pro pořádek
A s tvojí do dvou, viď ;-) Wolffe, to přece nemůžeš myslet vážně. Tys sice sečetl počet modelů, ale absolutně rezignuješ na ponor do modelů samotných. Jednička má hatch, coupe, připravuje se cabrio. Trojka jede na sedanu, combi, coupe cabrio, (do toho ještě zcela ojedinělé eMko)... atd. Vedle toho vyrábí BMW dva zástupce SUV - velké a malé, vyrábí raketu světa (M5)... přece tomuhle nemůžeš stavět hráz tím, co bude za pět let... a co sedmička od BMW, co bys postavil proti ní? Nic, Wolffe. Ty to stavíš tak, že Alfa se probudila a ostatní (včetně BMW) se ukládají ke spánku... Proč máš ten BMW mindrák? Copak je něco špatného na tom, že existuje Alfa? Ber Alfu takovou jaká je. Miluj jí, ovšem nedávej jí nerealistické postavení ve světě aut.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 11:37
Re: jen pro pořádek
No já nemám BMW mindrák,ale ty máš Alfa mindrák...Já mám na tebe otázku. Je nutné mít BMW1 coupé a BMW3 Coupé, když ty auta jsou si tak stranšně podobná (s tím rozdílem, že jednička je ošklivá a trojka snesitelná...)? A když už si zmínil Mkové BMW, proč nezmíníš Autodeltu, která se do jisté míry už dá považovat za tovární tuning (alepsoň AR to oficiálně potvrdila), tak jako je tomu u Mkové řady... Proč srovnáváš tak striktně. Čemu bude konkurovat 169? sedmičce a nebo pětce a nebo šestce? Víš to nebo nevíš? Třeba zvládne nahradit jak 5ku tak 6ku... Já to dneska nevím. ty si jasnovidec ty to víš... Já ne, v této chvíli... Pokud Alfa nepostaví auto, které nebude moct konkurovat min. 6ce, nebude se moct řadit mezi prémiové značky. S tím souhlasím... Ale uvidíme.. Jinak já samozřejmě netvrdím, že se vývoj u BMW zastaví. Jinak X3 a X5... No to je zajímavá otázka.. Ale.. Víš v čem se ty auta vlastně liší? Už dnes mají například u Audi problém, že si vzájemně leze A4 a A6 do zelí.. Někdy méně znamená více... P.S. Jaké jsou rozměrové rozdíly mezi budoucí A4 a současnou A6? Ber to jako kontrolní otázku. >:D
13. 8. 2007 11:50
Re: jen pro pořádek
No, ten rozdíl je (bude) přesně takový, jako rozdíl mezi 159 a novou 169kou. Ano, na to nemusím být jasnovidec, abych tohle věděl. Je to rozdíl třídy - je střední třída a třída vyšší střední. Někteří (nikoliv alfa) vyrábí ještě větší auta - Mercedes S-klasse, BMW sedmičku a Audio A8. Pokud by mohl někdo atakovat tento segment z koncernu Fiat, nebude to alfa ale Lancia. Jsem ovšem přesvědčen, že do tohoto chomoutu Fiat hlavu nestrčí.

Ten tvůj mindrák z BMW přece je zcela zbytečný. Bezhlavě přirovnáváš Alfu k BMW a degraduje tě to v diskuzi. Německé prémiové značky snesou srovnání jen mezi sebou a do jisté míry se vklíňuje do tohoto segmentu jen japonský Lex, který ovšem postrádá image a zase tento nedostatek vyvažuje velmi pokrokovou technologií. Alfa je přece jiná liga... to je liga Saabu, to je do jisté míry i liga Hondy. a tvrdit, že za pět deset let bude Alfa na úrovni BMW... platí co je, ne, co bude.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 12:07
Re: jen pro pořádek
Neodpověděl si, teda pokud jo, tak sem ti nerozuměl. POdívej se na rozměry nové A4. Rozvor stejný jako A6, na délku stejný jako A6. A6 snad v příští generaci taky povyroste. A co A8, kam ta poroste? Bude mít 5,5 m? Takže znovu. POkud bude mít 169 5m délky, čemu bude konkurovat. BMW 5, 6, či 7? A nebo může být s cenou kolem 1,8 mil mezi 5 a 7 s nádechem sportovna třídy 6? Už mi rozumíš co myslím? Já vím, je to těžký... Ale...proč neudělat prémiové značce právě takové auto.. Alespoň an začátku.. Až bude silnější pozice, bude moci zaměřovat přesněji své modely a nebo naopak, bude moci BMW, nebo Mercedes zaměřovat své modely proti ALfě... Mimoto... Když už sme u toho.. Sme rád, že AR nezaměřuje cíleně své modely, ale jde vlastní cestou... Prootže jen silní jdou vlastní cestou.. A jak Marko psal, AR je relativně silnáa bdue silnější.
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:11
Re: jen pro pořádek
Alfa samozřejmě žádnou konkurenci pro BMW 6 ani 7 nedělá a dělat v dohledné době nebude. Od toho je tady jiný hráč v koncernu Fiat - Maserati! Pokud to vidíš tak, že značku (Alfu) degraduje z prémiového segmentu to, že přenechala nejvyšší segmenty trhu jiné části koncernu, prosím, je to legitimní názor. Já to tak nevidím. Řekl bych, že tam, kde Alfa nějaký model nabízí (zejména ve třídě 3 vs. 159 a 1 vs. 147), je přímou konkurencí BMW. Nasvědčuje tomu i to, že po vstupu 159 na trh udělala skoro všechna motoristická periodika srovnávací test těchto aut. Uznávám, že častěji bylo vítězem BMW. Ale pokud všichni (odborníci i laikové) něco srovnávají, asi to bude tím, že je to podobné, určené pro podobnou skupinu zákazníků a tedy asi konkurenční.
13. 8. 2007 12:20
Re: jen pro pořádek
Ano, jeden model, 159, se provnává s trojkovým BMW... ale nahoře píšeme o konkurenci automobilek... proto píši, že BMW je jiný svět než svět Alfa Romeo. To jen kolega Wolff pro mne z neznámých důvodů staví alfu někam k BMW a neustále je porovnává... což je samozřejmě nesmysl. Ta 147ka je u konce s dechem, čeká se na novou a samozřejmě nemůže přece konkurovat takovým esům, jakým je BMW 1 či AUDI A3...
anonym
13. 8. 2007 12:26
Re: chyba
prosím o opravu chyby v posledním řádku - ...k takovým esům ... - tam AUDI je zmíněno navíc, to tam nepatří
anonym
13. 8. 2007 12:41
Re: chyba
čím A3 vyniká nad konkurencí ? - nenašel jsem nic, co by opravňovalo používat synonymum "eso" - eso chápu jako něco "extra", "nejvíc", něco nahoře - to A3 není.
13. 8. 2007 12:54
Re: chyba
No, to si piš, že A3 je eso. Je to klenot kompaktních prémiovek. Ostrá sportovní verze je velmi ceněným náčiním. jen si porovnej Golf, Focus a pak se podaď do A3... to je jiný svět, materiály, celková sportovní kompozice přístrojovky, vizualita auta je takřka dokonalá, jak u tří tak u pětdveřové mutace, a společně s BMW 1 a Volvem C30 nastvují kompaktní prémiovou laťku pěkně vysoko.
13. 8. 2007 16:09
Re: chyba
No tu musim trocha oponovat. nechapam preco sa neda zrovnavat 147(aj ked ako model uz dost prestarnuta) minimalne s Audi A3. hore si asi myslel S3-ku a alfa ma ako supera 147 GTA co by som povedal ze by kludne porazila audi. za dalsie alfa pouziva v GT a 147 nove technologie ako napr Q2 diferaky a podobne... :-!
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:44
Re: chyba
Jo, to my nevíme, proč jsi to tam napsal >:D
13. 8. 2007 12:55
Re: chyba
Za vaše mezery ve vzdělání nemohu nést odpovědnost ;-) >:D
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 18:30
Re: chyba
..ty naouzaj píšeš samé "skvosty" a tá tvoja zaslepenosť je až smiešna....že 147 ka nemôže konkurovať takým "esám" ako je BMW 1 či dokonca na platforme a z motormy z oktávie postvenej "luxusnej" /asi len cenou"/ A3 to už hraničí naozaj z aroganciou a nevedomosťou.... dovolím si tvrdiť, že tá podla teba zastaralá 147ka /ináč v roku 2005 kompletne prerobená/ má v nižšej strednej triede najlepší podvozok, ktorý asi ani nevieš má vpredu lichobežníkové štvorprvkové zavesenie prevzaté z F1...ktorý s týchto dvoch "es" to má??? ani jeden...všetko je to len o reklame a marketingu, ktorej tu niketorý ako stádo oviec naletí....., že A3 je eso...ha ha ha....O2 s inými plechmy a Oktávia má od esa a vynikajúcich jazdných vlastností na míle daleko...
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 12:26
Re: chyba
Motoristická periodika srovnávají s BMW3 i Passat, takže VW je premiová značka? Beaumonte, 159ku, marketingem Alfy nasazovanou proti BMW3, srovnávali při příchodu na trh s trojkou (etalonem sportovnosti ve třídě) v očekávání vývoje modelu od 156ky, která byla jednou z nejobratnějších předokolek své doby. Jenže u 159 ta sportovnost jaksi zmizela, auto narostlo, zkomfortnělo, ale logicky (zázraky se nedějí) ztratilo část své agility. Podle mě bylo chybou marketingu Alfy právě zacílení na BMW3, svým charakterem mnohem více vyhoví např. majiteli S60ky.
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:37
Re: chyba
Podle toho, co jsem já četl a viděl, bývala Alfa srovnávána s BMW vždy - Giulia s 2002 v 70. letech, 75 s BMW 3 (E30) v 80., pak 155 s BMW 3 (E36), 156 s E46 no a dnes logicky 159 proti E90... Však on ten Bavorák za ta léta taky ztěžkl, zpohodlněl a narostl ve všech směrech. Jen holt ten největší skok stihl o dvě generace dřív než Alfa. Přečti si někdy v dobovém časopise, jak milovníci BMW nadávali při nahrazení E30 řadou E36, že novinka je těžká a že už to není ono...

Nepolemizuji s tím, že 159 přišla o část tradiční agility Alfy - osobně je mi to velmi líto a raději bych si dnes koupil Alfu GT než 159 nebo kterýkoliv její derivát včetně Brery. Ale to nic nemění na přímé konkurenci 159 s BMW 3...
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 12:55
Re: chyba
Ale o té historii nikdo nepochybuje, přece říkám, že 159ku srovnávali s trojkou jaksi logicky, protože byla nástupkyní 156ky, auta dynamicky předchozí trojce nejbližšímu. Ale časy se mění, u Alfy změnili produkt a zapoměli změnit marketing, resp. doufali, že to odehrají s tím starým. Bohužel, to nefunguje.

Jo, ta argumentace váhou, to mi přijde jako zaklínadlo, jistě váha hraje podstatnou roli, ale jen v ní to není.

Problémem Alfy do budoucna bude, že těch vlčáků, kteří chtějí na post přímého konkurenta BMW při srovnávání jízdních vlastností, je a bude více. Céčko dnes hraje na sportovní notu (a velmi dobře), IS je ve variantě s V6 nejlepší konkurencí 325i, a o nových Audi se píše všude. Velmi lehce se může stát, že až bude někdo příště dělat srovnání sportovně zaměřených premiových sedanů a bude mít v testu třeba pět aut, Alfa se mezi ně ani nedostane. A to přesto, že tu na českém fóru budete dokola opakovat,... ale 159 je přímý konkurent trojky, a je a je, dup nožkou. ;-)
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 13:15
Re: chyba
A máš dojem, že současný marketing Alfy zdůrazňuje 159 jako vysloveně sportovně laděné auto? Já bych řekl, že reklamy směřují spíš na technologie a design, než na sportovní vlastnosti nebo závodní minulost značky.
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 13:18
Re: chyba
Souhlas, současná reklama na 159 je jiná než ta zkraje roku 2005, zdůrazňuje se v ní mnohem více krása designu (maskováno poukazováním na technické vymoženosti) než Cuore Sportivo.
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 12:09
Re: chyba
Místo argumentace zmatek, jako vždy. A ten konec, Wolffe :-O " Už dnes mají například u Audi problém, že si vzájemně leze A4 a A6 do zelí.." "Jaké jsou rozměrové rozdíly mezi budoucí A4 a současnou A6?" >:D Tak pro pořádek, současná A4 je menší o 33cm než současná A6, což je větší rozdíl (o 4cm) než byl mezi extrémně (na poměry třídy) krátkou 156kou vs. 166. A to nemluvím o souběžně prodávaných 159 a 166, kde je rozdíl pouhých 6 cm, takže pokud by měl být problém ve velikosti, pak spíše u Alfy. Nová A4 bude dlouhá 4,6 m takže pořád cca 30 cm rozdíl od A6. Ale celá tahle argumentace je nesmyslná, tady jde o hodnocení premiovosti vyjádřené nabídkou modelů, tam je to bída, Alfa dnes nabízí auta ve třech třídách, z toho ta v nižší střední a vyšší střední jsou zastaralá a přesluhující, pouze 159 a její deriváty jsou moderní, s konkurencí srovnatelná auta. Tohle má být premiová značka, leader??? Možná ve Světě podle Wolffa, to ano. :-!
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:17
Re: chyba
Jen pro úplnost: výroba Alfy 166 už byla zastavena, lze ji koupit snad už jen ze skladových zásob (jsou - li ještě nějaké). Společně s ní také byla ukončena výroba klsického šestiválce Alfa 3,2 litru (bez přímého vstřiku JTS) s chromovanými koleny sání. Tento motor se tak už nenabízí ani pro kupé GT, jehož výroba samozřejmě stále běží.
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 12:32
Re: chyba
Ano vím, ale vyráběla se snad ještě letos, ne? Tzn. skoro dva roky souběžně se 159kou. Ale jak jsem psal, celá ta argumentace velikostmi je nesmysl, to není podstata problému.
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 12:46
Re: chyba
Jasně, to nebyla polemika, jen info... 166 opravdu neměla vedle 159 moc smysl, i když já bych asi raději zvolil právě 166.
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 12:57
Re: chyba
Tak to mi vysvětli z jakého důvodu, opravdu by mě to zajímalo. ;-)
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 13:08
Re: chyba
Jako proč bych chtěl 166 raději než 159? Odpověď: obě jsem řídil, byť krátce. 166 je Alfa "staré školy", přestože je velká a pohodlná, dělá dojem lehkosti a agility. Fantasticky reaguje na řízení, kupodivu je zábavná i v serpentinách, dá se dokonce lehce řídit plynem. Kromě toho se dala koupit právě s výše zmíněným motorem 3.2 V6 s chromovanými koleny sání, nádherným zvukem a fantastickou chutí do otáček. A jiný motor než V6 benzín bych do velké Alfy nikdy nezvolil (nafta mi nevoní). 159 je bezpochyby modernější, bezpečnější atd., ale má už novou generaci motoru V6 a méně živý podvozek (jasně, mj. díky hmotnosti). Velká + pro 159 jsou pasivní bezpečnost, pohon všech kol (V6) a lepší brzdy. Ale i tak bych volil srdcem (to se u Alfy musí) a tedy 166.
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 13:15
Re: chyba
:-) Ta otázka byla trochu schválnost, šlo o to, aby sis sám odpověděl na to, co je na 159ce špatně. Cos napsal, sedí, teď si odpověz na otázku, zda můžeš, při hodnocení jízdních vlastností, postavit 166ku proti trojkovému BMW. ;-)

Jo, a ten motor 3,2 V6, jen pro ten by se 166ka vyplatila, to byl opravdu koncert. :yes:
neregistrovaný "Beaumont"
13. 8. 2007 13:27
Re: chyba
Dobrý pokus ;-)
Jenže současné trojkové BMW (E90) se podvozkově a chováním na silnici mnohem víc podobá právě Alfě 159 než 156 (nebo 166). Je stavěné na maximální stabilitu při rychlé jízdě po dálnici a lehké rozhodně taky není. Neříkám, že je to špatně, zákazníci to tak většinou chtějí. Jen menšina (včetně mě) dává přednost agilitě na okreskách i za cenu nervóznějšího chování na dálnici a menšího komfortu. Však taky nemám ani 159 ani trojkové BMW.
Čili to, co taky komentujeme a částečně kritizujeme u 159 proběhlo v Mnichově už před mnoha lety.
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 13:53
Re: chyba
Ale no tak, k E90 jsou docela výtky, ale týkají se spíš zpracování auta nebo pokud jde o věci s jízdou související ponejvíc kvality jízdy, u některých motorizací slabších brzd a všeobecně málo komunikativního řízení. Agilita podvozku nemá (stále) ve střední třídě konkurenci.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 13:28
Re: chyba
KOnečně s tebou mohu souhlasit.. s tím motorem... Mám kvůli němu totiž strašné svrbění v peněžence... sáhnout po GT a nebo 166...
13. 8. 2007 13:39
Re: chyba
Schovej si tu peněženku na pětistovku. Víš, domnívám se Wolffe, že tohle tě tu také dokonale degraduje. Každé auto od fiatu jsi tu zatím za poslední rok koupil. Bravo, Punto, pětistovku (na tu se chystáš), Sedici, a teď už tě prsty svědí i na Alfu romeo. Už jen to žánrové rozpětí - 166ku nebo GT... :-) to přece každý soudný člověk okamžitě rozklíčuje, nemyslíš? Ostatně, vždyť ses tu jednou ve slabé (asi v hodně slabé ;-) chvilce přiznal, že jezdíš v Bravu někdy z roku 1997... tuším. Tak proč máš tu podivnou potřebu vypisovat, že určitě koupíš každý nový model, který se tu od fiatu objeví? Tohle mi prosím vysvětli.
Avatar - Dinar
13. 8. 2007 14:01
Re: chyba
Posledně mě tu Mates "sekal přes prsty", prý proč by si Wolff nemohl sbírat Fiaty, kdyby prý sbíral Mercedesy, tak bych se do něj nenavážel. >:D Tak bacha, ať nedostaneš nadáno, raději nechej našeho "sběratele" rozšiřovat svou sbírku turínských vozidel pro každou příležitost. :-) ;-)
13. 8. 2007 14:20
Re: chyba
Už jen těch garáží... >:D ;-)
anonym
13. 8. 2007 14:31
Re: chyba
Vy jste nezažili ten pocit, to nutkání - to chci, to musím mít, to si koupím - pak přejdou emoce, představí se nový typ, daleko lepší, než ten původní - a ... ten si koupím ...?
13. 8. 2007 15:31
Re: chyba
Ne, tohle zažívám jen u ženskejch >:D
neregistrovaný "mates"
13. 8. 2007 16:59
Re: chyba
Chovas se uz jako zdejsi "ikona" ;-\ Mas to zapotrebi? Nikdo te po pres prsty nesekal. Bylo to v trochu jine souvislosti a ty jsi navic ani neodpovedel a nechal nas tapat, jak jsi to vlastne myslel. Koukam, ze to asi bude nakazlivy, skoda :-O
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 14:29
Re: chyba
Co je na tom špatně? Já mám 3 garáže a jedno auto. Chci koupit motorku, to není problém. A chci koupit jedno rodinné auto a jedno pro zábavu, jen tak. Bravu prodávat nehodlám, neb se to nevyplatí. To každý chápe... A variant jak koupit a co koupit je mnoho, protože každý nový model co Fiat vypustí je hřích... A samozřejmě v mém rozhodování nehrají roli jen auta,ale i jiné věci... Tzn., že nad něčím uvažuji neznamená, že to kupuji. Všimni si, třeba Stilo 5D se mi nelíbí a nikdy sem ho "nekupoval", protože mě nepřirostlo k srdci. To, že o něčem řeknu že nad tím uvažuji, nebo že to koupím ještě neznamená, že proto zítra jdu. To přece chápe každý, s výjimkou tebe. No možná budu mít brzy rodinu a moje preference se stočí jinam... malé auto už nebude stačit a bude potřeba velké.... Už si to tady úplně zbytečně rozebíral několikrát a nemyslím si, že by mě to degradovalo. Za a) je ti do toho prd. Já auto mám, ty žádné a nebo si to aspoň neprozradil. Nevidím nic špatného na tom, že sem v roce 1996 koupil úplně první Bravu, co byla do ČR dovezená na zakázku (tedy ne skladovku) a že ji mám dosud. To auto je ve výtečné kondici, už sem psal, že možná v lepší než některé auta jsou jako nové. Nevím proč ti to tak vadí co já bych koupil. Mimo jiné kdyby tě to zajímalo, moje holka chce taky teď kupovat auto... A já do teď nejem rozhodnutý jestli pro ni něco koupíme malého (třeba to F 500) a nebo většího (třeba to GP) a nebo třeba Cromu oba dohromady a k tomu F500 + Bravu (kteroun třeba nechám jejím rodičům na chatu). Fakt teď nevím a věř mi, že nad tím přemýšlím dost často... Mimo jiné o té AR 166 sem už uvažoval několikrát s tím motorem 3,2, neboť se dobře jetá dá koupit za dobré peníze a je to opravdu čistokrevná Alfice... Auto pro radost... Proč bych si nemohl udělat radost...? Myslíš že nemám 200 000 na to abych si udělal radost, třeba i ojetou Alfou, když vím, že bych ji měl na víkendy? No ano, bazarovej kovboj... chápu.. já bych to tak ale nebral...

P.S. DOcela si mě naštval. Protože za a) o mě nevíš vůbec nic, za b) ty si o sobě tady nikdy nic neřekl, tudíž oprávněně si o tobě spousta lidí myslí to co myslí, za c) soudíš lidi aniž by si cokoliv o nich věděl a dělíš lidi jen podle aut... Si na tom dost špatně. Reagoval sem takhle jen ze dvou důvodů. Za 1. si mě naštval, za 2. já na rozdíl od tebe se nemám za co stydět. Mám slušné auto, mám holku, mám dva domy, mám chalupu, mám relativně slušnou práci, mám jednu školu dokončenou, na druhé mě chybí dodělat státnice, sem zdravý, v kolektivu oblíbený a upozorňuji, že tobě je do mě NIC. A pokud se hodláš do mě navážet, budu to akcepotovat jedině po tom, co se se mnou sejdeš osobně. Pokud ne, pokud nemáš tu potřebu a nebo ti chyní dovaha, tak co se mé osoby a osobních věcí týká, nekomentuj je.
13. 8. 2007 15:28
Re: chyba
Prosím, nevysvětluj si má slova špatně, k dotazu mě vede jen a než lidská zvědavost - jak totiž asi žijí lidé, kteří si auta do svých garáží kupují podle toho, jaké články vychází zrovna na auto.cz. Děkuji ti za vysvětlení.

Kdybych z tvých slov měl vypíchnout to věcné a rozhodné, pak sis před deseti roky koupil auto - Fiat Brava, s nímž dodnes jezdíš, přičemž jiné auto nevlastníš. Na to, po čem toužíš jsem se neptal. Díky :yes:
neregistrovaný "mates"
13. 8. 2007 17:03
Re: chyba
wolffe, ted jsi tomu dal teda na perdel *smajlik kroutici hlavou*
neregistrovaný "Deception"
13. 8. 2007 19:20
Re: chyba
Jak tak čtu, tak zjišťuju, že tady někdo pěkne lže jak baron Prášil. Nejdřív se chvástá dvěma tituly z VŠ, pak z něho vypadne, že jako nemá ještě státnice (mimochodem takové jednání je trestný čin ), pak začne vykládat o svých nemovitostech, které (pokud za něco stojí) tak nějak nejdou nabýt normálním způsobem v jeho letech. Spíš bych to viděl tak, že tu malý wolfík shrnul majetk celé rodiny a najednou ho vydává za automaticky svůj. Spíš mi připadá, že kdyby to četl jeho tatík, tak wolfíkovo pozadí nezůstane ušetřeno inkvizice.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 19:47
Re: chyba
Pokud ti PhD + Ing. a státnice k titulu Mgr připadají jako lhaní, pak je mi tě líto... To jen tak na okraj. Ale s tíms e asi těžko srovnáš...
neregistrovaný "Deception"
13. 8. 2007 19:50
Re: chyba
V klidu chlapečku, taky mám titul. Mluvím tady o tvém příspěvku, kde jsi se chvástal Mgr. a Ing. a tuto kombinaci nemáš, tedy přestaň lhát.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 22:28
Re: chyba
za to že si trouba, za to já nemůžu... To už nijak nespravíš...
neregistrovaný "FX"
14. 8. 2007 10:03
Re: chyba
Trouba? To seš tu jenom ty, ty tady motáš o něčem, co očividně není pravda. Hold svět podle Wolffa, sere na zákony, on ví vše nejlíp, on má patent na rozum.
Někdy jsi opravdu velmi trapně ubohý.
neregistrovaný "wolff"
13. 8. 2007 12:58
Re: chyba
Taky bych bral 166
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 14:56
Uvidíme
Vždycky, když přišel nový sedan Alfy Romeo, byl jsem unešený. Nejvíce v případě 156, kterou jsem si nakonec i koupil (až trochu zestárla a dala se sehnat za slušné peníze). V případě 159 ale vůbec poprvé přišlo zklamání. Z přehnaných rozměrů (jejich nárůst vůbec neodpovídá zvětšení interiéru a kufru ve srovnání se 156), z nevyvážených proporcí (přední převis má rovný 1 m, naopak víko kufru je ultrakrátké a vstup do něj ještě horší než u 156), z nové generace benzinových motorů na bázi GM/Holden) a samozřejmě hrozivé hmotnosti. A proč je nejžravnější z nich, 3.2 V6 "povinně" nabízen pouze s pohonem všech kol, to už vůbec nechápu... I ten interiér teď působí studeně, jako kdyby jej navrhoval nějaký Němec "ve stylu AR". 159 je prostě jeden obrovský kompromis. Každý, kdo někdy řídil alfy starších typových řad a pak sedne do 159 či Brery, musí potvrdit, že toto auto je opravdu úplně o něčem jiném. Ano, pasivní bezpečnost a zřejmně i spolehlivost se zásadně zlepšily, ale Cuore Sportivo je pryč. To je ovšem hodnota, na které ta značka stavěla prodeje od zahájení sériové výroby v 50. letech. Kardinální otázka proto zní - kupuje 159 více nových zákazníků, než kolik alfistů si ji kvůli výše uvedenému nekoupí? Data, kolik 159 AR za první dva roky výroby celkově prodala ovšem nemám, takže nemohu soudit. Že mne ale tato situace velice mrzí, je jasné. Já, jako majitel 156, bych si totiž 159 nikdy nekoupil. Já bych chtěl nějakou "157", která bude oproti 156 jen mírně větší a mírně těžší, bude mít čistokrevné benzinové motory AR (vč. zvuku a gradace výkonu ve vysokých otáčkách), a která bude i nadále vysoce sportovní, v duchu tradice giulií, Giuliett, 75, 155 či 156. Pokud jsem ovšem jeden z posledních mohykánů milujících kompaktní sportovní sedany, tak mám prostě smůlu, jsme asi druh na vymření... Ale pokud mi Alfa nepřinese tu opravdovou sportovnost a agresivitu, tak to sorry, ale nemám už důvod si ji příště koupit. "Nesportovních" značek je totiž na trhu hromada!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "JAN"
13. 8. 2007 15:29
Re: Uvidíme
Myslim ze muzu by trochu "protinazorovy", mam zkusenosti se vsemi 156 vcetne GTA, a taky jsem se svezl se vsemi 159, vyjma 3,2 JTS. Mam 166 a pravidelne si porovnavam jednotlive ALFY jak jezdi, zataci a zrychluji....
Akorat pred tydnem jsem si sedl do 156 24 JTDm, asi tak po roce jezdeni se 166 a s 159 a musim napsat jsem trvde proti nazoru ze 156 mela mit nastupce ve 157!!!!
Ano souhlas 159 je tezsi a jakoby "pomalejsi" ale teprve pokud si presednete ze 159 do 156 chapete ten rozdil. Tam kde 159 je dramaticky jista a sebevedoma je 156 neklidna a "jankovita". Tam kde 159 zehli nerovnosti, odskakuje 156 jak zajic. Jedine vcem je jakoby 156 vyraznejsi je akcelerace v primce a zrychleni, zvlaste petivalec 2,4JTDm ve 175 konich.
Presto moje absolutni a jednoznacna volba je 159!!! Oba diesely jak 1,9 tak 2,4 jednoznacne doporucuju a jeden z nich urcite bude muj cil po prodeji 166. Jen poznamka - jenom se smeju nazoru ze 159 neohrabana a tezka....Ten kdo to pise v ni nikdy nejel!!!!!
neregistrovaný "max"
13. 8. 2007 18:46
Re: Uvidíme
samozrejme to tu spomenul nejaký novinár a teraz papagáji ako Dinar či GTI sa toho chytili a nustále tu papagájuju o nejakej virtuálnej neohrabanosti a vysokej váhe 159tky...keby sme sa tu pred niekoľkými rokmi bavili o 156 ke určite by im vadilo málo hviezdižiek v EURONCAP a kritizovali by tu malú váhu a gracílnosť tohto nádherného auta...pre nich je dobré všetko len Made in Germany...keby ste nalepili na nejakú KIU či Hyundaj nálepku BMW hned by to bolo to najlepšie a najkrajšie auto na svete... a púritom dizaj BMW či Audi je katastrofálny, kto sa za tým autom na ulici otočí, kto sa pri nom na parkovisku zastaví...odpoved...nikto...a prečo?? lebo je tuctové....to je definícia prémiového segmentu??? Tuctovosť??? postav na parkovisko krásnu Breru alebo aj novú 147 ludia si ich obzerajú, obdivujú....postav tam BMW3..človek ani nerozozná aký to je vloastne model..BMW3 či BMW5??? Podobne Audi...nafukneš A3 a vznikne A4 nafúkneš ju a vznikne A6...atd až po kreatúru na 4 kolesách skrinu Audi Q7.....
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 15:41
Jan
Tak to se velice mýlíš, já jsme ve 159 i Breře jezdil několikrát. Aby bylo jasno, já vůbec netvrdím, že to jsou špatná auta, jen to prostě nejsou Alfy podle mého gusta. Mně právě ta plavnost a jistota 159 nudí, já mám rád ten sportovní "neklid". Ve 156 stačí na velmi pěkné svezení dvoulitr, ale jízda ve 159 2.2 JTS je nebetyčná nuda - auto je odpodu líné (nic na tom nemění ani krátce poskládaný "šestikvalt" a nemá patřičnou výkonovou špičku jako Twin Spark. Taky nemů vůbec žádný (natož alfácký) sportovní zvuk. O dieselech v mém případě nemá smysl mluvit, nikdy bych si naftovou Alfu nekoupil.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "JAN"
13. 8. 2007 16:00
Re: Jan
Proc pises ze se mylim a vzapeti nechavas nazorovou volnost....???? Ja se nemylim!!!!, Ja naopak mam rad jistotu, rychlou jizdu a bezpecnost a to 159 vsechno nabizi, a zvlaste v turbodiesech, ktere ma alfa vynikajici!!!! BRERA v 2,4 JTDm je super auto, jinak souhlas 2,2 JTS je trochu nudny motor, ale da se nacipovat az na 260 koni, coz je jiste uz dost....
Ma ale prijit 3,6 JTS alfacke vyroby a ten jiste po "beprizornich General Motors" benzinovych motorech bude stary dobry alfacky motor, zvlaste s foukackou :)
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 16:25
Re: Jan
Ty pořád mluvíš o špičkových drahých verzích. Mně se ale jedná o jakž takž dostupná provedení - čtyřválcové benzíny. Proto by ta 159 měla být kompkatnější a lehčí, aby pěkně jela i třeba s atmosférickým dvoulitrem. Udělat nejtěžší auto v segmentu a dohánět to zvětšováním objemu válců je ten nejhorší možný postup. Je to nejen proti sportovním tradicím značky, ale také v příkrém rozporu se současným trendem snižování C02. S mojí 156 2.0 T.S. svižně jezdím za 8,5-9 l/100 km, se 159 2.2 JTS to bylo stejným tempem za 11,4 l/100 km, s Brerou 3.2 JTSQ4 za 15,5 l/100 km! A ne každý je naftomil...
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 16:26
Re: Jan
Ty pořád mluvíš o špičkových drahých verzích. Mně se ale jedná o jakž takž dostupná provedení - čtyřválcové benzíny. Proto by ta 159 měla být kompkatnější a lehčí, aby pěkně jela i třeba s atmosférickým dvoulitrem. Udělat nejtěžší auto v segmentu a dohánět to zvětšováním objemu válců je ten nejhorší možný postup. Je to nejen proti sportovním tradicím značky, ale také v příkrém rozporu se současným trendem snižování C02. S mojí 156 2.0 T.S. svižně jezdím za 8,5-9 l/100 km, se 159 2.2 JTS to bylo stejným tempem za 11,4 l/100 km, s Brerou 3.2 JTSQ4 za 15,5 l/100 km! A ne každý je naftomil...
neregistrovaný "Italofil"
13. 8. 2007 15:42
Odpověď
Tak to se velice mýlíš, já jsme ve 159 i Breře jezdil několikrát. Aby bylo jasno, já vůbec netvrdím, že to jsou špatná auta, jen to prostě nejsou Alfy podle mého gusta. Mně právě ta plavnost a jistota 159 nudí, já mám rád ten sportovní "neklid". Ve 156 stačí na velmi pěkné svezení dvoulitr, ale jízda ve 159 2.2 JTS je nebetyčná nuda - auto je odpodu líné (nic na tom nemění ani krátce poskládaný "šestikvalt" a nemá patřičnou výkonovou špičku jako Twin Spark. Taky nemů vůbec žádný (natož alfácký) sportovní zvuk. O dieselech v mém případě nemá smysl mluvit, nikdy bych si naftovou Alfu nekoupil.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mr.modena"
13. 8. 2007 15:54
ARC Tour 2007
Alfa Romeo Club Česká republika pořádá ve dnech 18-19.8 další ročník největšího českého srazu majitelů vozů Alfa Romeo, více info naleznete na klubových stánkách www.alfaromeoclub.cz
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "zmulin"
14. 8. 2007 11:58
jízda
Hoši já bych vám doporučil se v těch autech taky někdy svézt a neplkat takový hovadiny.Honda-Accord je na jízdní vlastnosti plečka stejná jako Passat,nebo 407.Sportovnost se ztratila kdesi v dáli.Nový Type-R má super motor,charakteristikou až do motorky.Skvěle udělanej omezovač,co neubírá,ale jenom zabrzdí rozlet.Bohužel ten zadek se až moc snadno usmejkne.Nový Mondeo pokračuje ve zlepšování jízdních vlastností,ale je to spíš pro rodinu.Novel Focus ST je super,jenom malilinko gumovej podvozek,ale jinak celkem bez výtek.BMW 3 a Alfa 159 jsem si projel v podobnejch motorizacích a je to rozdíl,jenže rozdíl v charakteristice pohonu a ne rychlosti průjezdu zatáčkou v naší republice často rozbitou a tem kde 3-ka poskakuje (vážně je to trochu větší žebřiňák),tam ještě 159-ka stíhá "žehlit".To,že momentálně nemá Alfa odpověď na M3 je fakt a doufám,že se to změní,ale nepište mi tady něco o prémiovosti a jízdních vlastnostech srovnatelnejch modelů.Mimochodem těch hypersportovních BMW taky vídám většinu v 320D ;-)
Rozbalit vlákno
0