Dacia významně posílila svůj zatím jediný elektromobil, maličký městský Spring. S novinkou s výrazně vyšším výkonem jsme se poprvé svezli ve Vídni a tady jsou naše první dojmy.
Ptám se, protoze mám 3 děti, auto do kterého se pohodlně vejdou sedačky, manželka s tím nemá problém jezdit a zároveň po městě to má menší spotřebu a emise než litrová fabie.
Tak mne zajímalo, proč je tu taková představa, že větší auto má větší spotřebu.
Ano ono vic lidi uvazuje co dava ekonomicky smysl a pak mame vozovy park 17 let stary :D Ale jinak mas samozrejme pravdu. Jen blazen by koupil tohle kdyz muze koupit neco lehce jetyho za zlomek ceny s malym benzinackem a nic neresit. :yes:
Vito opet jako vzdy, uplne mimo. Auto si kupujes pro vsechny situace, ne jen tu nejcastejsi. Taky si koupis domu 6 hrnku i kdyz to kafe doma chlemtas sam.
Když máš velkou rodinu, potřebuješ auta dvě. Jedno velké rodinné na cestování (kamkoliv) a jedno menší pro manželku, pro cesty do práce, do města a na nákupy… A většinou, světe div se, je to malé levné auto….
Cena se řešit musí, většina těhle prcků se kupuje z druhé ruky do 150tis Kč. Za bezmála 600tis Kč to nemáš šanci soukromníkům prodat. Za půlku už by to mnohé nalomilo, dáš 150tis a zbytek půjčka ;-)
Výkon motoru 65k, zrychlení za 13,7s z 0-100kmh a dojezd slabých 200km za brutálních 576tis? To si z nás v Dacii/Renaultu dělá někdo opravdu dobrý den :no:
Jak být to za 276tis Kč neřeknu ani slovo, to by tak na malé městské auto odpovídalo. Jako druhé/třetí auto do rodiny na dojezdy do práce, proč ne? Nicméně ne za tyhle peníze. Lepší koupit malé benzinové Twingo 2010-2012 s 1.2l benzinem za 80-100tis, nic neřešit a mraky peněz ušetřt ;-)
Kdyby se jim takové vozítko vyplatilo, zustalo by Citigo e ve výrobě. Slibem nezarmoutis a diky různým faktorum neverim, ze se BEV Skoda dostanou pod sedmiciferne ceny. A kdo vi, jestli bude nrjake mensi BEV nez kokta. Chteli by se stat konkurenci premie a s tim se cenotvorba dacky neslucuje.