Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Tato moderní funkce světel často nefunguje správně. Větší hrozba jsou ale protijedoucí řidiči

73 komentářů

McLoo
Oslnenie matrix svetlometmi je casto iba chvilkove a pod urcitym uhlom.
Ovela vacsi problem vidim v starych autach, ktorych vodici si namontuju cinske LEDky do svetlometov. To potom svieti vsade inde len nie na cestu. A za posledne 1-2 roky tych e😜erimentalnych svetiel pribudlo na cestach naozaj vela.
traveldrive
To "chvíľkové" oslnenie je najnepríjemnejšie, pretože ťa oslepí, keď to absolútne nečakáš, a dosť intenzívne. Takže by asi bolo vhodnejšie zamerať sa na vývoj, aby bol tento nepríjemný efekt čo najviac potlačený, nie na výchovu vodičov, aby matrixy v protismere akceptovali - zďaleka nie každé auto takými svetlami disponuje a človek za volantom bude ťažko dedukovať, či je to matrix, ktorý len preblikol alebo iný typ svetlometu a protiidúce auto sa len zahúpalo na nerovnosti.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono to funguje dobře, jen někteří pologramoti nejsou schopni pochopit, že na horizontu se budeme oslovovat i potkavacimi a pouštějí do toho dálkové
traveldrive
Ešte raz a zrozumiteľne...?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože spousta ridicu ( spíš tocvolantu) pouští dalkove, kdyz se potkáváme na horizontu, protoze jsou oslneni( všichni jsme a vždycky budeme, fyzika ) protoze mají pocit, že jim pouštím dálkové. A pak se vztekaji, kdyz jim je skutečně pustím.
rohor
"protoze mají pocit, že jim pouštím dálkové" Takže ty máš na autě něco, co hodně lidem vadí, ale chyba je v těch všech lidech. Já mám totiž z některých aut s automatickými dálkovými světly taky ten pocit. Budeš nás všechny muset vyměnit. Špatně chápeme přínos příjemného oslnění matrixem, oproti nepříjemnému oslnění halogenem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
OMG! 🤦‍♂️
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až na to, ze mam potkavacky. Automatické dálkové mám vypnuté, protoze to moc nefunguje. Že ti něco vadí, neznamená že to je spatne. Nebo co třeba zakázat fyziku, kdyz ti vadí?
rohor
Protože svítíš víc, než jsou lidi zvyklí, i na ty potkávačky? Když závodíš ve zbrojení, musíš počítat i s odporem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok beru. Od této doby mám pouštět dálkové každému, kdo mne na chvíli oslní na horizontu, kdyz chceš závodit ve zbrojení tam, kde nic takového není. Protoze na horizontu oslnuje každý.
traveldrive
Tak asi bude niečo špatne, keď majú ten pocit. Možno treba zmeniť nastavenie?
Avatar - Mokrous
Mokrous
OMG! 🤦‍♂️
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jak to uděláš na horizontu, abys nikoho neoslnoval ani potkavackami? Zatím jsem nepotkal žádné auto, a to ani s halogeny, které by neoslnovalo na horizontu.
traveldrive
Oslnenie cez horizont nie je jediný problém. A pokiaľ problémy sú, treba to nastaviť. Ak to nejde nastaviť, je treba ďalší vývoj. Kompromisy sú krysy. V tomto prípade zvlášť.
Add halogény - obvykle produkujú mäkké, rozptýlené svetlo, ktoré zďaleka nešlahne do očí tak ako ledkový projektor.
webpaja
Na mě ještě při použití automatického režimu s matrixy nikdo neblikal, bude záviset na výrobci a nastavení. Ale fakt je, že "jakoLEDky" místo klasických žárovek jsou příšernost a nechápu, jak něco podobného může dostat homologaci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na mne už několikrát, i když bylo jasně vidět, že oni jsou ve vykrytem segmentu světel. Stačilo vždy na chvilku vypnout matrix funkci a člověk viděl ten jejich kyselej ksicht a rychle ztlumovali.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z pohledu "být oslněn" - Já za sebe tedy mohu říct, že nejvíce jsem toto pozoroval u SUV BMW. Mnohokrát jsem pár vteřin (někdy i desítek) váhal, jestli pere dálkové, nebo je to Matrix, u osobních vozů ne, ale typicky Xkové BMW... neblikám, neb tuším, že je to Matrix. U jiných značek jsem to tolikrát nepozoroval - jo totálně mne vytáčí svítící lišty u nových Golfů, to je prasárna a světelný smog, ale to je jiná písnička.. hlavně v mlze je to super 😁

Z pohledu "oslnit" - Naopak až podivuhodně na mě nikdy nikdo neblikal s automatickým režimem u Fordu (on nemá matrix, ale umí dle rychlosti a režimu trochu přizpusobit světelný kužel + automatické dálkové)... automat nepozná jen staré auto, kterému svítí třeba jen jedno světlo a velmi slabě (něco jako jsme míval na Cliu, kdy už máš zašvihané plexi a vidíš tak na 2 metry 😁)... to nemohu říct o Toyotě o které píše Mikesus níže, protože jsem s ní jel v noci jen 1x (Corolla s Matrix) asi 150 km a za tu dobu na mne blikalo několik aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tam blikal kazdou chvili i při vypnutych dálkových, protoze trasa Vary Praha je samej horizont. To se mi dělo už za aurise, a s HL stále. Prostě lidi jsou dementi a nechápou, že horizont způsobí oslneni.
webpaja
Z pohledu exmajitele dvou generací X5 bych řekl, že i tlumená světla svítí dost nahoru. U sedanu se mi nikdy nestalo, že by na mě někdo blikl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Souhlas. Vidím to teď u HL. Evropská auta nejsou moc kompatibilní s velkými SUV a prostě světla vysoko vs nízko zrcátka ostatních aut udělají dost. Pak stačí drobný horizont a už to může svítit výše.
traveldrive
Najkrajšie oslňujú dodávky so svetlami až hore pod čelným sklom. Keď ide taký za tebou, je to mazec aj v späťákoch.

http😐/images.ctfassets.net/uaddx06iwzdz/32LSK1YElsBAlgDNnNwoD7/d959037e98284cb68e6382b7dc1e9a75/20210629_FP_FiatDucato_exteriors_33.jpg
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Čínské LED H7 a H4 svítí do paraboly nebo čočky bodově ze špatného ohniska. Některé. Stojí pár korun. Člověk by čekal, že se toho chytí Osram a Philips a za dvojnásobnou cenu nabídne LED co svítí na cestu. A oni se toho chytli, ale za cenu 10x vyšší. Jinak jedna hrozná věc, s halogenkou moc nevidíš jasně před autem, ale v šeru vidíš daleko před dosvit světel. S LED máš bílo až do lomu a za lomem je černá tma. Toto řeší právě Matrix.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nie sú LEDky ako LEDky a ono častokrát stačí len si nastaviť správne svetlá, lenže väčšina ľudí proste vyberie halogénové žiarovky a nahodí ich LEDkové ekvivalenty bez toho aby si ich nastavili prípadne dali nastaviť.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nepomůže nic, LED svítí bodově a když je ta LED žárovka blbě udělaná, tak svítíš po okolí a ne na cestu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pozri ja mám vo svojom aute LEDky a svietia správne tam kam majú. Je ale fakt, že som to netrafil na prvý pokus, ale keď som nahodil prvé a zistil som že sú nahovn* tak leteli do koša a dobre som vybral až na druhý pokus.
rohor
technologie je u konce. Naplno dálkové, žádné probliknuti. To jediné proti tomuto xyndlovstvi trošku zabírá.
webpaja
Myslím, že si to pleteš s funkcí automatických dálkových světel, která je u spousty značek velmi špatně nastavena.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na okreskách nemám problém, tam tie systémy väčšinou fungujú dobre. Najviac ma ak idem v kamióne oslňujú všetky tie automaty na diaľnici, kde očividne nedokážu pobrať pozičné svetlá na kabíne, pretože moje hlavné svetlá sú dole skryté za zvodidlami a ja som o 2 metre vyššie. A bohužiaľ väčšina vodičov si to proste neuvedomí a ostane v automate a páli mi do očí. V osobnom aute tento problém nemám.
_Teddy_
Presne to je ten problem: senzor svetiel proti-iduceho auta je u bezneho osobneho auta len o dakych 10cm vyssie ako oci vodica. Castokrat teda "nevidi" svetla oproti-iduceho kamionu, ktore su skryte za deliacim pasom (v AT su to bezne dva pasy zvodidiel nad sebou, plus daky porast). V tomto maju malu "vyhodu" suv a podobne vyssie auta, kde je mozne umiestnit ten senzor aspon trochu vyssie.

Tie pozicne co mas hore na kabine su vykonom ekvivalentne obrysovym, a teda dost slabe na to aby ich tento system detekoval. Casto to nezachyti ani bezne svetlo bicykla na okreske (najma ked ho cyklista ma sklonene tak ze svieti meter pred neho...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pozičné svetlo má výkon 5W a ako píšeš nielen v Rakúsku to tie senzory cez stredové zvodidlá proste "nevidia". U nás cez tie stredové betóny už vôbec nie a tomu v kamióne nepomôže ani osvetlenie alá vianočný stromček.
traveldrive
Istý čas som pravidelne stretával Scaniu s 4 prídavnými diaľkovými nad čelným sklom. Ale počítam, že mu za ne policajti vzali techničák...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Matrix funguje dobře. Pokud nejakej trouba mi pustil do Matrixu dálkové, tak jsem mu to vykrádání vypnul a čuměl jak puk, co jsou skutečná dálková.
rohor
Například Suzuki mne oslní vždy. Kupodivu například zrovna Das Skouda to má velmi kvalitně funkční. Toyota asi taky cajk, protože si nepamatuju problém. Ale to Suzuki, tam jedině naprat mu dálkové. Ony ty halogeny ze starého Priusu taky docela hezky svítí :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne nejvíc oslnují staré Škodovky s dobastelnýma šilhajícíma xenonama, Fabie 1, Ofce 1 a 2... no a pak Highlander ve zpětném, protože má debilně vysoko světla 😁
rohor
Pak jsou ještě strejcové ve Favoritech/Fábiích/Feliciích s kloboukem, kteří mají konstantně dálkové a pravděpodobně to ani nevědí.
Ono je to s tím svícením smutný příběh posledních 30. let. Nesmyslné denní svícení, které svádí pologramoty (díky Mikesusi za slovo dne, to se mi líbí!) nesvítit v noci, natož třeba pak v mlze. Závody ve zbrojení se světelným výkonem. Pak nefunkční paskvily s automatikou dálky. K tomu kloboučníci, kterým každé světlo jde jinam, někdy svítí jen jedno. Bída a hnus.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nesvícení v mlze je nešvar především Oktávek a Škodovek z jisté doby výroby, kdy automatika nepozná mlhu a tudíž nesvítí zadek, dnes už snad nová auta mají automaticky rozsvícený i zadek ? To je peklo a nejhorší je, že když na řidiče slušně blikneš, že v té bílé mlze není vidět, tak místo rozsvěcení světel uhne do pravého pruhu 😁
ptr078
Tak to je vec nastavenia denneho svietenia, ked ti svieti iba predok. A koncern vw nerozonava dobre hmlu, tak ti nezopne plnohodnotne svietenie predok zadok.. mozes si tak manualne zopnut hmlovky
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, však ano, o tom mluvím. Já služebně takovou Oktávkou jezdím, takže zapínám vše manuálně.
lukas13
Megane III bílou tmu také nepoznal a zadek mu při denním svícení nesvítil. Současné auto to dává v pohodě a přepne na potkávací +/- ve chvíli, kdy bych to udělal já sám (citlivost senzoru na střední stupeň). Ale uvítal bych volitelnou možnost mít rozsvícená při denním svícení i zadní světla.
Což umí třeba Megane IV. A již před dávnou dobou to mělo zajímavě vyřešené GrandePunto - při denním svícení svítilo levé zadní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já si tohle hlídám jak u služební Ofce, Ford většinou pozná, ale né vždy (záleží i na dalších světelných podmínkách), ale jinak mu taky svítí jen předek, stejně jako Ofci. Myslím, že na diag umí zapnout i zadek, není to žádný problém, jen ta auta to tak neměla z výroby.
lukas13
Jj, taky myslím že na diag by to neměl být problém.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Poslal bych ti za to do ksichtu světelnou houkačku a přečtu si tvůj nápis na triku.
kozakm
Jak je to s ostrikovaci svetel? U xenonu musely byt ostrikovace (pokud mely svetelny tok mensi nez 2000 lumenu, tak ne, viz napr. Rapid), ale u LED svetlometu uz nebyvaji. Proc?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Protože jsou zákonodárci pitomci a nedomyslí nic ani do poloviny. Už ta pitomost slabé světlo neostřikuješ a silné jo. Ještě jsem nezaznamenal, že by špína z cesty udělala krystaly co lomí světlo. Xenon má jediný zdroj světla, ale LEDka jich má jako více a tak máš dvě LEDky po 1500 lumen a zákon dodržíš.
kozakm
Ok, takže je to světelný tok ne na celý světlomet, ale na jednotlivé zdroje světla v něm. Zní to logicky (a hloupě zároveň), díky.
šofér
část problému je barva svetla. To diamatnové bílé či zabarvené do fialova je k prdu. Všichni odborníci vám řeknou, že pro oko je pro lidské oko je přirozenější "teplá barva světla"
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Teda já bych zažloutlou barvu světel nechtěl. Přes den jsou bílé čáry bílé, tak proč by měly být v noci žluté. Teplá bílá je fajň k odpočinku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co je na žlutém světle přirozeného? Teplota svetla 6000K je cca poledne. Takze chceš říct, že světlo v poledne je neprirozene světlo?
Ja bych zlutej hnus nechtěl. Má to horší osvětlovací schopnosti, zkresluje barvy. Vidím to doma, kde mám veškerá světla na 6000K a každý je překvapen, jak v noci je hezky osvětleno. Při žluté barvě se špatně čte, bolí toho oči, pri přirozené bílé barvě se čte dobře.
Jakou teplotu má světlo ze slunce?
Mag
Od tehle LED svetel byvam vzdy natolik oslepen, ze po projeti auta vidim pred sebou takovou svetelnou cmouhu, ze sam musim zpomalit. Nejvice se mi to stava u koncernovych vozidel VW a vozu BMW. Pokud to neni moc, tak si toho nevsimam ale kdyz jsem osvetlen, tak nezbyva nic nez pouzit dalkova svetla ktere ty jejich LED svetla prinuti jeste vice sklopit. Bohate firmy si prosadily tyto Svetla, ktery by nikdy nebyly myslitelny ale sviti stejne, jako kdyz si nekdo da silnejsi zarovky ktery jsou zakazany. Tady nejde o bezpecnost, tak jak nejde o zachranu planety ale jde o to, co nejvice vydelat nebo si z lidi udelat poslusne otroky!
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
...bych přivázal k židli, oční víčka jim přilepil na čelo a v temné místnosti bych jim blikal do xichtu těma jejich nesmyslama, až by sami sebe nenáviděli. Ať je v autě automatické co chce, ale věci, které přímo ohrožují ostatní, by měly být ovládané manuálně. Kdo nezvládá přepínat světla, neměl by mít řidičák.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty jsi asi nepochopil princip Matrixů, že.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Jakože by to toho přivázaného vynálezce vykrylo? Tak to by mohl být v klidu. Ale proč potom tady ten článek. :-!
_Teddy_
Ono je to mozno povodne dobre mysleny system, ale ma svoje limity, ktore treba respektovat (vyssie popisuje wakantanka)...
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Já chápu, že to byl dobrý úmysl, a že nikdo nechtěl z lidí dělat ještě línější ignoranty. Akorát to nefunguje ani z daleka na 100 procent. U automatických stíračů je to asi jedno, ale spoléhat se na automatická světla (jsou i lidi, co v noci jezdí na denní svícení, zezadu tma, je jim to fuk) nebo nouzové brždění je IMHO špatně.
Buffalo007
Já teda paradoxně zažívám nejčastější oslnění od I. generace Fábií. Většinou zřejmě vzadu naložený a je několik možností proč se tak děje (spíše i několik současně)😒br /> - úplně kašlou na nastavení polohy světel
- kufr mají přeložený tak, že už jim ani nastavení polohy nepomůže
- podvozek je tak unavený, že sedí na zemi (např. prasklé pružiny)

Jinak Matrix mám a funguje to docela dobře. Už se třeba stalo že na mě někdo bliknul, ale vždy to bylo kvůli občasnému zpoždění při náhlém objevení auta v protisměru.
Zajímavě se to chová pokud trouba před Vámi nesvítí vůbec. Pak se Matrix pomalu rozsvěcí, zaznamená rozsvícení odrazek a hned vypne a tak stále dokola. Takže na něj pak automaticky blikáte.
Milenius
Jak to tady čtu, tak to reflektuje dobu. Všichni se spoléhají na techniku a nechápou, že oni jsou zodpovědní, ne technika. Ta jen pomáhá tlumit jejich hloupost. Tak tady vyznavači různých systémů hájí jejich funkci, aniž by si sedli do protijedoucího auta a zkusili si to. Z argumentů zde vybírám😒br /> - na horizontu se auta osvětlují, ale je rozdíl, pokud je řidič oslněn halogenkou nebo něčím s 5x takovým s rtelnym tokem. Tak se nedivte, že na vás někdo bliká dálkovými, když je oslňujete stejně jako dálkové
- automatické a matrix světlomety nenahrazují zodpovědnost za přepnutí na potkávací, řidič je zodpovědný za neoslnění ostatních, tyto systémy jen částečně opravují ignoranci řidičů a jejich ego, tyto systémy nejsou 100% a řidič má i tak sám světla ztlumit. Řidič protijedoucí auto vidí daleko dříve, např. za horizontem, za zatáčkou, ale technika je hloupá a nepozná to, přepíná pozdě až po oslnění. Navíc často oslňuje i chodce a cyklisty, protože je nepozná. Nechci se domýšlet, jaký to má vliv na automatické řízení - oslnění kamer apod.

Takže bych prosil všechny chytráky, aby si uvědomili, že oni jsou zodpovědní za neoslňování a chovali se jako lidi a ne jako hloupé stroje - tedy hlavně ohleduplně a když je někdo problikne, tak to znamená, že je protijedoucí oslněn a ne to, že nepoznal matrix světlomety. A když to na vás dělá někdo často, tak je asi chyba u vás.

Jelikož jezdím nejen autem, ale i na kole, tak zrovna předevčírem jsem jel na kole v noci, dlouhá rovinka, svítil jsem sklopeným světlem 3W a protijedoucí bílé SUV BMW stejně celou dobu rozsvícené dálkové, neviděl jsem vůbec nic. Tak nevím, jestli spoléhal na automat nebo to byl prostě ignorant...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze kdyz nejsi schopen pochopit, že to řidič neovlivni to oslneni na horizontu, tak mu budeš palit dálkové?
Jak říkám, pologramoti.
Ve výsledku dostaneš ještě silnější dálkové na oplátku.

Btw měl jsi někdy matrixy? Jinak bys nenapsal takovou blbost. Čidlo je výš než světla a právě na tom horizontu to ztlumi dříve než dojde k oslneni.
A pak taky, když jezdíš v noci na kole, bys mohl vědět, že to světlo sklopene k zemi vůbec nemusel zaznamenat.
Milenius
1. Já ten horizont chápu a nikomu halogen nerozsvěcím, tak nemel nesmysly. Ale jseš schopen pochopit světelný tok a že když ty moderní světlomety svítí 3x tolik, tak to taky tolikrát víc osvětluje? Tady prostě zase předpisy zaspaly za vývojem a ten světelný tok má být omezen. Nebo když už jsou ty světlomety tak "chytré" a u LED to jde obzvlášť, tak tu svítivost v těchto podmínkách omezit?

2. Matrixy jsem neměl, ale vím, jak se chovají světla ostatních. A vypínají to pozdě, pokud vůbec. A to čidlo? Je výše než řidičova hlava? Tedy v podstatě někde za zrcátkem nebo na střeše? Možná ano, ale stejně - ono totiž pro tu techniku není jednoduché poznat třeba protijedoucí aut👋motorku/kol👋chodce třeba od lampy pouličního osvětlení, reklamy apod. To by ses pak možná divil, že bys jel pořád při tlumených, když to bude nastavené moc restriktivně. Nevím, čím se živíš, ale zkus si něco takového vyvinout (já se tím živím), jinak bys nepsal takové nesmysly....

3. A to že mne řidič neviděl při rozvícení 4x30W LED je tuplem nesmysl, všichni ostatní mne vidí a ztlumí to už z dálky a on mne s tímto nevidí? Ten by mne měl vidět i kdybych nesvítil. Jinak za volant takový člověk nepatří.

Za tím, že zodpovědný je řidič a ne technika si stojím. Ono to asi nikdy nebude z právního hlediska jinak. Viz třeba FSD...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak znovu a zkusím ještě jednodušeji. Jak jsem zodpovědný za oslnovani potkavackami na horizontu, kdy mi nevzdelanci nechapajici fyziku pouští dálkové?
Milenius
Tak tedy trochu podrobněji:
1. správně jsou světlomety seřízeny tak, že mají nějaký tvar kužele, svítí tradičně tuším 10cm/7,5m směrem k zemi, což zajišťuje osvětlení vozovky tak, aby řidič viděl, ale nikoho neosvětloval - jak vozidla, tak chodce. V obci máš povinnost jet jen na potkávačky. u SUV nebo vyšších dodávek jsou světla výše a i s tímto nastavením mohou z blízka oslňovat. Třeba i pokud takové auto stojí za tebou a svítí ti přímo do zadního okna.
2. PRO MIKESUS: na horizontu samozřejmě s tím neuděláš nic, ale míra sklopení určuje jak dlouho budeš oslňovat, než přejedeš horizont.
3. dálková světla definovaný kužel tuším nemají, ale zákon vymezuje, kdy je lze použít. Systémy automatického vypnutí dálkových světel nebo matrix led nebo laser se snaží fungovat většinu času jako dálková světla s tím, že se snaží detekovat protijedoucí auta/mot👋chodce a automaticky je vypnout nebo vypnout částečně. Jenže tento systém není 100%ní, většina prostě jen detekují nějaké protisvětlo, ale těžko rozlišují auto od lampy, světla u baráku apod., chodce už stěží. Když na to někdo spoléhá, tak prostě s tou chybovostí systému osvětluje ostatní.
4. PRO MIKESUS: když necháš na horizontu tento systém aktivní a nepřepneš ručně na potkávačky, tak v momentě, kdy systém špatně vyhodnotí situaci (což může být třeba 10% i víc), tak osvětluješ daleko déle než když předem přepneš na potkávačky. Takže oslňuješ těch cca 10% lidí více a za to jsi zodpovědný. A dále - i když jsi za horizontem a ještě nesvítíš přímo do očí protijedoucího, tak pokud necháš systém aktivní, vytváříš už z dálky na horizontu světelnou stěnu a stín, což je dost nepříjemné, zhoršuje to orientaci a bezpečnost provozu. Takže přepínat na potkávačky máš předem, když vidíš za horizontem auto a ne až potom. Pokud toto nejsi schopen pochopit, tak už ti není pomoci. Jednodušeji to vysvětlit neumím.
rohor
Proč do toho pleteš vzdělanost? Jakoby pořád vnucuješ, že kdo si dostatečně nenastuduje funkčnost tvých světel, tak si oslnění zaslouží. Takhle tedy prosím ne 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tka znovu. Jak ovlivním oslneni, kdyz mám potkavacky s autonivelaci? Že s tím neudělám nic, tak si zaslouzim dálkové, jen proto, že mám na auto s ledkami a ne jen s halogen?
rohor
Na vině je samozřejmě zaspání nebo prolobování legislativy. Tahle zbraň neměla být nikdy hromadně povolena. Když ji chceš vlastnit, tak musíš přijmout fakt, že někoho nasereš a on se bude bránit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja jsem v pohodě. Portoze lidi co mají ledky v autě chápou, že se na horizontu oslňují všechna auta a dalkove zpravidla nedavaji. Ti co mají halogeny, tak dostanou ještě větší nálož kdyz pustí ty žluťásky. Jsou to pologramoti a pokud chtějí někoho vychovávat, vrátí se jim to z úroky.
Jsou vlastně stejní jako vybrzdovaci.
Ten halogen ani na dálku tolik neoslnuje, takže když ty dálkový pustí, tak pustím taky dálky, abych si posvitil tedy na cestu.
Avatar - Anonym
Anonym
Hdně štěstí až to uděláš tirákovi nebo pikapau, co má na utě 5 světelných ramp a pustí ti je co xichtíčku 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Fakt je že mnohá moderní auta oslnují. Akorát já jim nepouštím dálkové, já na ně troubím 😄 😄 😄
webpaja
Základní fakt je, že zodpovědný je řidič. To je neoddiskutovatelný fakt. už to tu zaznělo, ale spousta lidí nechává automatické dálkové nebo matrixy i na dálnici, kde pro svodidla čidlo nezaznamená protijedoucí auto a speciálně řidiči kamionů, autobusů dostávají plnou nálož.
traveldrive
Nepíš fakty, generujú palce dolu. 😉
Avatar - xxc
xxc
Ako moze zodpovedny vodic ovplyvnit svetla? Neviem ako matrixy, ale Renault uplne normalne nechaval zapnute dialkove na dialnici. Trosku som sa tomu na zaciatku cudoval, ale auto bolo homologizovane do premavky, neskor aj skontrolovane na stk, tak asi automobilky vedia, co robia 😄 Co sa tyka tych horizontov, tak auto ma mapu, je pripojene na internet, ma kameru, ma rozne senzory, tak snad vie prisposobit svetla. Najviac oslepovania vidim pri starych halogenovych autach, ktore svietia stale rovnako, kopec, nekopec.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Souhlasím, že nejčastěji oslnuji neserizene halogeny. Podle rohora jim můžeme pouštět libovolne dálkové.
Avatar - xxc
xxc
To nijak nepomoze a este to ohrozi toho svietiaceho. Myslim to bolo aj v clanku. Jedine vtedy to pomoze, ked zabudne niekto vypnut dialkove, lebo nema automaticke a prave najlepsi sofer je ten, kto neomylne ovlada cele auto 😄
radimfll
Já si myslím, že matrix, laser, digitální dlačítka přístrojové obrazovky, mraky obrazovek, start/stop, asisten pruhů atd. je postupně úmyslně a řízeně zaváděno, aby řidiči i protiřidiči znepříjemnily život.
Abychom potom sami rádi přešli na plně autonomní řízení. Budeme moct zavřít oči, spinkat, či dělat jinou činnost během přepravy.
A tím naše svoboda z jízdy skončí. Protože už to auto nebudeme ovládat a ono nám bude říkat kam smíme jet a kam ne a kdy atd. = digitální gulag / digitální měna.
Tento článek je... bez komentáře.
Podobně jako Vaculík který mi ve středu řekne, že si mám jít rychle koupit auto na celý život obrovskou dieselovou Toyoutu Landcruiser a ve čtvrtek mi řekne, že jedině airodinamická elektrická auta nejsou pro ovce. Změnil se. Koho chleba jíš tomu..
Avatar - lordlord
lordlord
než to pochopí, že v protisměru jede auto, tak to oslňuje