První návrh Škody Auto v kolektivním vyjednávání počítá podle odborů s růstem tarifních mezd od května a listopadu vždy o jedno procento. Odbory s tím nesouhlasí, dál s vedením podniku jednají.
cituji "Asi jsem přeslechl, ale já generálního Škody nadávat neslyšel. Nebo ty pod pojmem "lidi" chápeš profese od vrátného níže?"
Asi ti začnou stávkovat a nemám pocit že by to byl vrátný z 9 brány!!
Re: hezky,GTI včera byla o tom řeč a ty jsi napsal
Opět si dokázal, že tvůj mozek není sto, pochopit něco, co zde prezentoval včera GTI.
Zaměstnanci v odborech jsou z drtivé většiny dělnických profesí. Troufnu si říct, že z managementu tam opravdu nikdo není. A o tom včera GTI psal.
Re: hezky,GTI včera byla o tom řeč a ty jsi napsal
na tohle: "Jenže to není jen Hyundai,ve Škodovce lidé taky nadávají.On to bude problém všech těhle nadnárodních společností,co si v mateřské zemi nedovolí to v Čechách projde bez problémů." Gti reagoval,o čem myslíš že jsem psal?? Právě o těch obyčejných lidech! V souvislosti s tímhle to dává trochu jiný význam ne?
Re: hezky,GTI včera byla o tom řeč a ty jsi napsal
Hledáš probémy tam kde nejsou, reaguješ neuváženě, nemáš dostatek informací a píšeš nepřesně.
GTI včera na tvé povšechné prohlášení ("ve Škodovce lidé taky nadávají"), napsal, že nadávají jen ti obyčejní dělníci. Nikoli všichni lidi, jak si asi nepřesně psal ty. Nebo ty snad lidi v managementu nepovažuješ za lidi?
Příště napiš, že ve škodovce nadávají dělníci a budeš mít klid. :-!
ale to víš, že takové prachy mají. proč by neměli. vím jaké platy má kvalifikovaný dělník v tatře ( před krizí, ted je to na 80%) a pod 20 čistého se nešlo.
Vy *** ******* běžte do ****** i s celou stávkou, právě koncem dubna mám dostat nový vozík. Jestli bude prodloužení termínu dodání, byť jenom o jediný den, díky stávce, tak vám, vy ***, objednávku stornuji :no:8-s
Tak nevím, když loni vykazovala automobilka zisk, tak okamžitě se jim muselo pořádně přidat. Teď, když je krize a automobilka je na tom podstatně hůř, tak se jim musí přidat taky. Spravedlivé by bylo, kdyby se jim spíš ubralo - je to běžný jev. Všude, kam docházím do firem se berou prémie, pohyblivé položky a propouští se (každý je rád, když nepřijde o místo a uskromní se). Navíc jsem četl článek v Německém Spieglu (a tuším, že na auto.cz se o tom také psalo), že je VW naštvaný na Škodovku, protože nejen že konkuruje mateřským značkám, ale má nejvyšší výrobní náklady a tím pádem nižší zisk. Já VW rozumím a bojím se, aby právě kvůli takovým úletům neskásnul technologie pro Škodovku. Přeci je úžasně, když např. Fabia RS bude mít motor 1,4 se 132kW a ne třeba s 90kW - což se klidně mohlo stát a nekonkurovalo by to Polu, které bude mít ten samí motor s tou samou převodovkou, nebo např. do Superbu se bude dávat 2.0 TFSI - všichni reptali, že má buď 1.8, nebo 3.6. Jenže kolik lidí si teď o to radši koupí Suprba, než Passata. Když se vrátím na začátek - bylo by dobré se nad tím vším zamyslet, umíme udělat heká, praktická auta a relativně za rozumný peníze. Díky VW máme k dispozici velmi dobrou techniku. Nebylo by Škoda to všechno kvůli nějaké tisícovce navíc zahodit? Měli se u nás vyrábět malá auta, místo toho se vyrábí na Slovensku, protože tam je vyrobí s nižšími náklady. Abychom pak nedopadly, že se někde ve Vrchlabí budou vyrábět pouze určité motory a tím to zhasne. Kdyby se tenkrát prodala škodovka místo VW Renaultu, tak dnes už se u nás nebudou vyrábět žádná auta - Renault by to zavřel a nám by zbyly oči pro pláč a 24 000 lidí nezaměstaných.
Na Slovensku tuto investici chtěli, u nás ne. My už prý máme montoven dost. A z kolektivního vyjednávání nedělej strašáka. Nikde nejsou tak umírněné odbory jako tady. A věř tomu, že německé vedení je zvyklé s odbory jednat a nemá s tím žádný problém. Jsou si moc dobře vědomy, že udržet dlouhodobou prosperitu nejde bez spokojených zaměstnanců. Dobrý vztah mezi zaměstnanci a zaměstnavateli patří k německé firemní kultuře, která nám může být jen vzorem.
A na to si ako prišiel, že v Čechách malý VW vyrábať nechceli? Naopak, chceli ho, ale nedostali. Kto by nechcel ďalšiu výrobu, ktorá znamená peniaze, navyše keď má na to kapacity?
Nemecké vedenie má samozrejme iný meter na odbory doma a iný inde - podľa situácie. Sú to tvrdí biznismani a dajú len to, čo musia.
Německé vedení se vždy chová podle toho jakého má partnera. Servilnímu vledopr..... to dá vždy sežrat. A tak to má být. A to, že je v ČR moc montoven a jsme moc zaměření na autoprůmysl, slyšíš na každém kroku. Navíc jsme nezavedli šrotovné a věř tomu, že zrovna v Německu si dobře pamatují.