Dokonale dokáží obkecat ty svoje nepodary. Ale kecama ze škaredé věci něco líbivého neuděláš. Holka co má zuby jak kobyla se nestane hezká tím, že si na to budeš 4 roky zvykat.
Na střední jsem měl spolužačku, která patřila k nejošklivějším holkám, Dost kilo navíc, divný mikádo atd. Dneska je suverénně nejhezčí Prostě vyzrála. Ale o moderních BMW od roku 2000 to říct nemůžu.
Dovolím si nesouhlasit. Jasně, Bangleova éra byla polarizující, ale E60 dnes vypadá stále dobře. F10 pak byla krásně čistá a definující tvar sedan vyšší střední. G30 potřebovala FL hlavně kvůli předním světlům, ale po něm to byla opět perfektní práce.
G60 se pere s nutností být "Bi" a vyšším pontonem, ten bych ještě odpustil, kdyby zbytek vozu nebyl křečovitý.
Proto u pětky zvolili konzervativnější design, protože "takto důležitý model nesmí vyvolávat rozporuplné reakce". Ale proč? Když se "zvláštní design začne v průběhu životního cyklu zákazníkům líbit"? A ke všemu "prodejní čísla vypadají dobře".
Tak buď má Hooydonk schizofrenii anebo lže jak bureš - okatě a bez špetky studu.
Hooydok je furt len zamestnanec, ktorému ide o kožu. Kto čakal, že povie, že jeho výtvory sa ľuďom nepáčia? Musí to prezentovať sebavedomo, to je jeho denný chlieb nielen pred médiami, ale hlavne pred vedením spoločnosti. A keďže dizajn je "mäkký faktor", nedá sa jednoznačne povedať, či je dobrý alebo zlý a potom sa dá argumentovať tým, že ľudia ho len nechápu, ale pochopia časom. Argument, že sa neriadime prvotnými názormi ľudí je fajn, ak tie reakcie sú len prvotné. Ak ale bude odmietanie dizajnu trvať dlhšie, žiadna argumentácia "viem, čo robím" Hooydonka pred vyhadzovom nezachráni.
Přesně. Všichni jen žvaní a melou h*ovna, o kterých si myslí, že jim upevní pozici a zajistí místo na slunci.
Hladina s*raček na internetu rok od roku stoupá bez kontroly a je jen na zdravém rozumu a duševní odolnosti čtenáře, jak se vypořádá s hodnotou předkládaných materiálů.
Udržitelná planeta, ekologie, zdraví našich dětí, CO2, čistota moří, OZE .....bez těchto témat si zaměstnání neudrží ani instalatér. A novinář co nenapíše o jízdním řádu nerůstu, o benzinu na příděl, zákazu létání, bourání silnic, letadlem jednou za tři roky, zákazu grilování a ....taky ne.
Pak v jednom textu napíšou, jak je ve Skotsku vše zalité sluncem, ekologista se rozplývá jak prodeje EV exponencxiálně rostou a v dalším odstavci uvedou, že 94% veřejných nabíjecích bodů nefunguje správně.
Pneumatiky z pampelišek, čalounění a koberečky ze starých petek, z kukuřičného šustí a třeba snad i z borových šišek a hned je z tebe vrcholný manager světové automobilky. Hlavně samá chytrá řešení a pokud možno co nejpatetičtější žvásty.
To chce svět slyšet, číst a věřit tomu. A za to se berou výplaty.
A tato se lže ze zákona: Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní. Takže je ve skutečnosti spotřeba 5 litrů a 20 kWh.
Ale on ten Hooydonk je v tom technicky nevinne. Iste, on, resp. jeho tým sú zodpovedný za to ako súčasne BMW-čka vyzerajú, ale ten design mu musel niekto schváliť. To nie je tak že designer, aj keď šefdesigner celého koncernu, si buchne po stole a pretlačí si svoj nápad.
To kam dnes smeruje design BMW je buď kolektívne rozhodnutie (asi) dozornej rady, alebo samotného CEO.
Tak samozrejme tie procesy sú zložitejšie, ani Hooydonk nepreslil auto sám, ale za celý tím dizajnérov zodpovedá on. A on to prezentoval vedeniu a nutne musel ospevovať, aké je to moderné a progresívne a lepšie ako predošlý dizajn.
Pritom ja osobne novú 5ku vnímam ako ešte jeden z z tých lepších dizajnov v rámci noviniek, rozhodne lepší, ako 7er, XM, iX a i. ALE problém je, keď to porovnáme s predchodcom. G30 bolo pre mňa absolútne najkrajšie súčasné BMW, po facelifte v M pakete je to auto dizajnovo dokonalé, čisté, nadčasové, elegantné, pritom nie fádne. No a takúto dizajnovo vybrúsenú G30ku nahradiť... týmto, to je proste zhoršenie vo všetkých ohľadoch.
Ak k tomu priradíme radikálne okresanie motorov, tak som ochotný staviť sa, že predajné čísla G60 budú padať prudko dolu.
To máš samozrejme pravdu. Zodpovednosť je na jeho pleciach. Ale tá jeho základná idea - najlepšie zosobnená nevzhľadnými megaľadvinami, musela na najvyšších miestach zarezonovať. Inak by sa porúčal podobne ako Kabaň.
Plus technické obmedzenia ako je platforma spoločná pre EV aj spaľovací reťazec, display namiesto interiéru etc. asi ťažko budú z jeho hlavy.
Iste, všetko sa to dá asi implementovať aj pre naše oko lahodiacim sposobom ( a možno aj nie), ale Hoydoonk je ako si sám skonštatoval "iba zamestnanec" a finálne rozhodnutie nerobí on.
Svoj "hnev" by som teda asi skor smeroval na Zipseho a spol.
Hlavne nikto nahlas nepovie, že vkus a názor európskych zákazníkov je druhoradý. Sú väčšie a dôležitejšie trhy, podľa ktorých sa primárne dizajn riadi. Preto je podľa mňa taký markantný rozdiel medzi dizajnom päťka a sedmičky - cieľový zákazník je v pre každé auto v inej časti sveta. Ale to sa asi nesmie verejne priznať, lebo by to bolo nekorektné s ohľadom na rasu, národnosť, pohlavie alebo vierovyznanie...
Oni si lidi nakonec ta BMW se skřípěním zubů koupí, přece jen je BMW pořád pojem. A protože prodeje jsou a budou, může pan "z Houwen do Houwen" dál plkat tyto nesmysly.
Možná se ukazuje světlo na konci tunelu. Minimálně jeden model zase dostal ledwinky místo LEDWIN :-[]:-[]:-[]
Mimoto se musí nějak poprat s faktem, že je to elektromobil a spalovák v jednom, přičemž oboje si žádá úplně jiné řešení... A těžiště světa se přesouvá do Asie - jiný vkus. :D:yes:
Ješte nedávno auta od BMW, až na pár výjimek, byla elegantní a designově velmi zdařilá, ale od doby, kdy naroubovali na 7 ty dinosauří ledviny, to jde pěkně do kopru. Aktuální 7 je vyloženě škaredé auto a nová 5 také žádný zázrak. Už zbyla jen klasická trojka, kterou snad v brzké době také „nevylepší."
Dnešný automobilový dizajn sa dá nazvať prinajlepšom znesiteľným. Na mnohé sme si už zvykli, ani mám to nedošlo. Od určitej doby ale u áut absentuje krása a elegancia. Dôležité je byť vidieť, vsádza sa na expresívnosť, dravosť, agresiu. Úpadok automobilového dizajnu začal s úpadkom automotive ako takého, začalo sa šetriť na všetkom a prví to odniesli dizajnéri. Odborníci a umelci v dizajnových štúdiách ostali bez práce a nahradili ich druhoradí robotníci z radov zamestnancov automobiliek. Na ázijský vkus to stačilo, biznis je biznis a produkcia sa riadi trhom, na ktorom sa dá najviac zarobiť. pretože nikdy o nič iné ako o zisk nešlo a nepôjde.
Teraz sa začína karta obracať. Číňania sa tlačia na trhy starého kontinentu a prichádzajú s dizajnom, na ktorý sa pozerá o niečo lepšie ako na ten domáci. Deje sa to naopak, oni sa prispôsobujú európskemu vkusu. Dúfam a verím, že sa európski výrobcovia spamätajú, uvedomia si nezanedbateľnú dôležitosť domáceho trhu (v rámci svetadielov) a opäť prispôsobia dizajn svojich produktov európskemu vkusu, na úrovni a s pomocou renomovaných odborníkov, nie patlaním poloamatérov v privátnych dielňach.