Víme, co děláme, řekl šéf designu BMW k tvarům nových modelů

BMW i7 xDrive60
BMW i7 xDrive60
BMW i7 xDrive60
BMW i7 xDrive60
52 Fotogalerie

Šéf designu dává nahlédnout do budoucího směru vzhledu modelů BMW.

Nejnovějším přírůstkem ve vozovém parku automobilky z Mnichova je BMW řady 5 osmé generace. Ostře sledovaná novinka rozvířila fanouškovské vody v oblasti technologií a motorizace, zatímco u designu byla na rozdíl od předchozích novinek konzervativnější. 

Plynule klesající střecha ve vás může vyvolávat pocit, že se díváte na liftback, ale nenechte se mýlit! Stále se jedná o luxusní sedan s krátkým víkem kufru. Designéři věděli, že takto důležitý model nesmí vyvolávat rozporuplné reakce jako větší řada 7 nebo hybridní model XM. Je tohle cesta, kterou se bude automobilka vydávat u dalších nově příchozích modelů?

“Neignorujeme komentáře. Slyšíme to, vidíme to. Také se díváme na naše prodejní čísla a ta vypadají dobře,” řekl Adrian van Hooydonk, šéf designu BMW. “Cítíme, že potřebujeme přidávat nové prvky do designu. Nemůžeme se stále opakovat. Někdy musíme udělat krok stranou a dělat nové věci. Důvodem toho všeho je mít úspěch i za 10 let,” dodal.

Van Hooydonk tím naráží na fakt, že ač může design vozu působit na začátku zvláštně, v průběhu životního cyklu se začne těm samým zákazníkům líbit. “Když auto poprvé představíte, lidé si tím nejsou jistí - někomu se líbí, někomu ne. Ve středu životního cyklu už ale se vzhledem většina souhlasí.”

“Máme docela jasnou představu o tom, kam míříme, takže to není tak, že experimentujeme a čekáme, jak se design uchytí. Je to velmi promyšlený proces,” prohlásil van Hooydonk. Jako automobilový designér si uvědomuje, že vzhled vozu musí být víceméně aktuální přibližně 8 let, což je průměrná životnost jedné generace u BMW. Zároveň dodává, že ačkoliv BMW není jeho společnost, cítí odpovědnost za její budoucnost. 

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Jak se staví k hojně komentovaným mřížkám chladiče? “Když se podíváte do naší historie, všimnete si, že jsme dělali všechny variace od vertikálních, tenkých až po široké nebo velmi nízké. Myslím, že v budoucnu bude důležité, že náš design bude čistší. Mřížku navrhneme podle proporcí vozidla nebo podle výrazu, který mu chceme dát,” uzavírá Adrian van Hooydonk.