Elektromobily
traveldrive
9
Všetci sa hrnuli do Číny, teraz ich Čína na oplátku vytlačí z domáceho trhu.
Přejít do diskuze
Myslíš ako poučenie sa z chýb? Na to sú Číňania príliš rýchli a agresívni. Ten vlak nie len české, ale európske ručičky a mozočky len tak nechytia. Neverím tomu, ale snáď sa mýlim.
Nie sú ale sú. 😉 Rovnako ako každý uznáva, že najdôležitejšie sú zdravie a láska, ale aj tak sa všetci ženú za peniazmi. 😉
Na designu oceňuju jedinou věc - nemá to fejkové výfuky. Jinak je zpola generický, zpola nesmyslný, v podstatě přesně takový, jak se od proruskočínské mrĐky očekává. Designem to bodovat opravdu nebude. :no: :no: 😁
https😐/echo24.cz/…-nemocna-planeta
😄 😄 😄
Vidím, že o tom vykládají lidé, kteří v životě nestudovali žádnou fyziku, žádné strojírenství a nemají ponětí, jak se třeba vyrábí ocel. Aktivisté, ekonomové a politici přijdou a řeknou: To a to se stane do roku 2030 nebo 2040. Unavuje mě říkat, že to není jako přechod od pevných telefonních linek k mobilům. To se uskutečnilo za deset let. Změnit světovou energetickou soustavu, systém, který obnáší miliardy tun paliv, jeden a půl miliardy automobilů, padesát tisíc obrovských lodí, desítky tisíc elektráren atd., to se musí dít organicky, postupně, generaci za generací. Bohužel, to je to, čemu říkáme ve filozofii kategoriální chyba. Lidé si myslí, že tohle můžu udělat stejně, jako jsem udělal tamto. Ale to nemůžu. Změna systémů je pozvolná a nepředpovídatelná. Mobily můžu vyrábět po miliardách. Ale vezměte si uhelnou elektrárnu. Jedna má výkon třeba jeden GW, tisíc MW. Kdežto průměrná větrná turbína má jeden MW. Tak si řeknete, že potřebujete tisíc větrných turbín. Ne ne. Ta elektrárna může pracovat 95 procent celého roku, něco potřebuje na údržbu. Kdežto ten větrník i na nejvíc větrných místech, uprostřed Severního moře, mi bude pracovat 45 procent roku. Nejen že těch větrníků tedy potřebuji dva tisíce, ale i to je špatně. To bylo srovnání faktorů kapacity. Když mám plynovou elektrárnu, což je lepší než uhelná, tak ji můžu vypnout a zapnout. Úplně stejně jako moderní dopravní letadlo, to, co ho pohání, jsou plynové turbíny. Plynovou elektrárnu můžu nastartovat za deset minut a pak ji provozovat celý den, anebo jenom hodinu. Mám to přesně podle potřeby a to je k nezaplacení. Kdežto s větrnou turbínou nebo solárním panelem mám elektřinu, ale ne tehdy, kdy ji potřebuji nebo chci. Navíc, ať toho postavím sebevíc, v noci to nebude nikdy pracovat, protože zhasne slunce a i vítr zpravidla přestane foukat. Takže potřebuji ohromné úložiště energie. Jezdím často do Tokia, to spí vlastně jen čtyři nebo šest hodin. Klimatizace v mrakodrapech běží v noci. A to město má 37 milionů lidí. Takže předělat Tokio na vítr…
😄 😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄
Vidím, že o tom vykládají lidé, kteří v životě nestudovali žádnou fyziku, žádné strojírenství a nemají ponětí, jak se třeba vyrábí ocel. Aktivisté, ekonomové a politici přijdou a řeknou: To a to se stane do roku 2030 nebo 2040. Unavuje mě říkat, že to není jako přechod od pevných telefonních linek k mobilům. To se uskutečnilo za deset let. Změnit světovou energetickou soustavu, systém, který obnáší miliardy tun paliv, jeden a půl miliardy automobilů, padesát tisíc obrovských lodí, desítky tisíc elektráren atd., to se musí dít organicky, postupně, generaci za generací. Bohužel, to je to, čemu říkáme ve filozofii kategoriální chyba. Lidé si myslí, že tohle můžu udělat stejně, jako jsem udělal tamto. Ale to nemůžu. Změna systémů je pozvolná a nepředpovídatelná. Mobily můžu vyrábět po miliardách. Ale vezměte si uhelnou elektrárnu. Jedna má výkon třeba jeden GW, tisíc MW. Kdežto průměrná větrná turbína má jeden MW. Tak si řeknete, že potřebujete tisíc větrných turbín. Ne ne. Ta elektrárna může pracovat 95 procent celého roku, něco potřebuje na údržbu. Kdežto ten větrník i na nejvíc větrných místech, uprostřed Severního moře, mi bude pracovat 45 procent roku. Nejen že těch větrníků tedy potřebuji dva tisíce, ale i to je špatně. To bylo srovnání faktorů kapacity. Když mám plynovou elektrárnu, což je lepší než uhelná, tak ji můžu vypnout a zapnout. Úplně stejně jako moderní dopravní letadlo, to, co ho pohání, jsou plynové turbíny. Plynovou elektrárnu můžu nastartovat za deset minut a pak ji provozovat celý den, anebo jenom hodinu. Mám to přesně podle potřeby a to je k nezaplacení. Kdežto s větrnou turbínou nebo solárním panelem mám elektřinu, ale ne tehdy, kdy ji potřebuji nebo chci. Navíc, ať toho postavím sebevíc, v noci to nebude nikdy pracovat, protože zhasne slunce a i vítr zpravidla přestane foukat. Takže potřebuji ohromné úložiště energie. Jezdím často do Tokia, to spí vlastně jen čtyři nebo šest hodin. Klimatizace v mrakodrapech běží v noci. A to město má 37 milionů lidí. Takže předělat Tokio na vítr…
😄 😄 😄 😄 😄 😄
Myslím, že je to dobře. Evropské automobilky potřebují nějaké zrcadlo.
Po zkušenostech s tím jak to funguje například ve Škodě a jak fungují, respektive nefungují její auta a servis. Tak bude prostě nutná nějaká akce a to rychle. Ta rozežranost z posledních dvou let musí skončit jinak za 5 let padnou na hubu jako onehdy anglické automobilky.
Po zkušenostech s tím jak to funguje například ve Škodě a jak fungují, respektive nefungují její auta a servis. Tak bude prostě nutná nějaká akce a to rychle. Ta rozežranost z posledních dvou let musí skončit jinak za 5 let padnou na hubu jako onehdy anglické automobilky.
Může být třeba za 100 000 Kč - nemáte to čím nabíjet
A nevidíte do budoucna nějakou další možnost ukládání energie?
Baterie. Ale ty postupují pomalu a jsou maličké. Mají kapacitu v kilowattech. A ta cena. Přečerpávací elektrárna může vydržet sto let a některé taky vydržely. Kdežto žádná baterie vám nevydrží sto let. Takže to opravdu není jako přechod z pevných linek na mobily. Není otázka, jestli se to může změnit. Samozřejmě že může. Ale rozměr toho systému, který má být nahrazen, a prostředky, které máme, abychom ho nahradili… Z toho vidíte, že to musí být organický proces na desítky let. Lidé dostatečně nechápou rozměr toho problému. Když potřebuji vyrobit energii pro Dánsko, kde je pět milionů lidí, tak to není žádný problém. Když potřebuji vyrobit energii pro Indii, která má jeden a půl miliardy lidí… Lidé jsou schopni si uvědomit, co je malé auto a velké auto. Ale lidem, kteří nepracují s čísly a kteří neznají procesy, jak se vyrábí cement nebo hnojiva, to nedochází. Třeba 4,4 miliardy tun cementu ročně. Lidé ta čísla opakují, ale v hlavě si je neznázorní, nedomyslí, co znamenají.
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
krásný články pro prolhané, čínou placené žvanili že přechod na OZE a Ev jak jkao pevná linka a mobily
NE, není a nikdy N E B U D E !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A nevidíte do budoucna nějakou další možnost ukládání energie?
Baterie. Ale ty postupují pomalu a jsou maličké. Mají kapacitu v kilowattech. A ta cena. Přečerpávací elektrárna může vydržet sto let a některé taky vydržely. Kdežto žádná baterie vám nevydrží sto let. Takže to opravdu není jako přechod z pevných linek na mobily. Není otázka, jestli se to může změnit. Samozřejmě že může. Ale rozměr toho systému, který má být nahrazen, a prostředky, které máme, abychom ho nahradili… Z toho vidíte, že to musí být organický proces na desítky let. Lidé dostatečně nechápou rozměr toho problému. Když potřebuji vyrobit energii pro Dánsko, kde je pět milionů lidí, tak to není žádný problém. Když potřebuji vyrobit energii pro Indii, která má jeden a půl miliardy lidí… Lidé jsou schopni si uvědomit, co je malé auto a velké auto. Ale lidem, kteří nepracují s čísly a kteří neznají procesy, jak se vyrábí cement nebo hnojiva, to nedochází. Třeba 4,4 miliardy tun cementu ročně. Lidé ta čísla opakují, ale v hlavě si je neznázorní, nedomyslí, co znamenají.
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
krásný články pro prolhané, čínou placené žvanili že přechod na OZE a Ev jak jkao pevná linka a mobily
NE, není a nikdy N E B U D E !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Travele,kto ma take chore myslienkove pochody na tomto fore?
Myslim,ze hned na prvykrat trafis,ze kto sa skryva za tym "ten-ta-to" nickom :-!
Myslim,ze hned na prvykrat trafis,ze kto sa skryva za tym "ten-ta-to" nickom :-!
Na čínský autech je jediná zajímavá věc to, že dokázaly udělat z kund@jů a hovn@jů relevantní automobily. Posunuly dno o dva levely níže 😁 😁 .
aneb těšte se na totální krach evropského průmyslu, úpadek, obrovské zchudnutí evropského obyvatelstva a degradaci, ke které vedou a ještě povedou všechny zelené, neobolševické kroky kašparů z EU, což jsou trotlové bez technického vzdělání, zcela odtrženi od reality.
V podstatě se jedná o fanatické nástupce rudých Khmerů z Kambodže 😄
V podstatě se jedná o fanatické nástupce rudých Khmerů z Kambodže 😄
Asie ani USA nejsou takový socialistický byrokratický moloch, takže unreal
https😐/www.tydenikhrot.cz/…-amerikou-i-asii
https😐/www.tydenikhrot.cz/…-amerikou-i-asii
Predaje to bude mať podľa mňa horšie ako Enyaq (aj po odpočítaní 2/3 registrácií na Škoda Auto).
Elektromobil je aktuálne pre úzku skupinu ľudí a firiem. Cena v tomto prípade nie je hlavným argumentom.
Napriek tomu, to pre značku celkovo dáva zmysel mať v ponuke v ČR aj takýto model.
A som aj rád, že vytvárajú tlak na ceny áut.
Elektromobil je aktuálne pre úzku skupinu ľudí a firiem. Cena v tomto prípade nie je hlavným argumentom.
Napriek tomu, to pre značku celkovo dáva zmysel mať v ponuke v ČR aj takýto model.
A som aj rád, že vytvárajú tlak na ceny áut.
Voni maj dneska v PCHL Bohnice vycházky? Popros je at ti žádný nedávaj a odstřihnou tě od netu, lidstvo bude ušetřeno těchto pomatených výžbleptů.
Každej naopak ví, že electrofans sou zelený poamtenci placený Čínou, takže si vedle, dezoláte 😄 😄 😄 Dovzdělej se.
Každej naopak ví, že electrofans sou zelený poamtenci placený Čínou, takže si vedle, dezoláte 😄 😄 😄 Dovzdělej se.
Pokud vím, tak proruskočínští dezoláti si elektromobilitou moc netykají (ti budou onanovat nad svými dieseláky, dokud jim je nezakážeme 😁 ) a woke electrofans zase nepůjdou do proruskočínské mrĐky. Snad leda by někoho nachytali na britské tradice (jako se to daří "severskému" Volvu) :no: :no: 😁
loni jsem byl na Slovinsku a v Itálii (Lago di Garda, Benátky, Rimini, Modena, Maranello), letos se zatím motám hlavně v Německu. A na Tesla Superchargerech zatím nikde nebyl problém.
Kde problém je, tak v Bratislavě. Blbě umístěný, hromada "sockařů" s freenabíjením (leckdy taxikáři), nemožnost někde počkat na uvolnění stojanu (rozhání to tam městská) a hlavně málo stojanů a široko daleko nikde další.
Kde jsem se ještě blížil možnosti, že budu muset čekat, tak Brennero. Z 16 stojanů 1 volný. Ale naproti jsou další od jiných společností. A hlavně, jakmile jsem začal nabíjet, tak se začaly uvolňovat jiná místa.
Kde problém je, tak v Bratislavě. Blbě umístěný, hromada "sockařů" s freenabíjením (leckdy taxikáři), nemožnost někde počkat na uvolnění stojanu (rozhání to tam městská) a hlavně málo stojanů a široko daleko nikde další.
Kde jsem se ještě blížil možnosti, že budu muset čekat, tak Brennero. Z 16 stojanů 1 volný. Ale naproti jsou další od jiných společností. A hlavně, jakmile jsem začal nabíjet, tak se začaly uvolňovat jiná místa.
1. Čínske lacné automobily nezaplavujú Európu.
Skús si pozrieť konkrétne fakty miesto titulkov 😉
https😐/www.acea.aut👋files/20230517_PRPC_2304_FINAL.pdf
2. Smil má žiaľ pravdu, ale koho by zaujímali fakty 😲
Skús si pozrieť konkrétne fakty miesto titulkov 😉
https😐/www.acea.aut👋files/20230517_PRPC_2304_FINAL.pdf
2. Smil má žiaľ pravdu, ale koho by zaujímali fakty 😲
Taky mám ten pocit, ale tohle MG4 míří spíš na iD.3/e-C4/e-Megane a řekl bych, že jim dost zatopí 😉
V tom máš určitě pravdu, protože pokud peníze nemusíš řešit, pak se to snáze hledá spokojenost. Myslím, že jsme si už poměrně dost aut vyzkoušeli a není to pro nás takové waw, jako po 89. Samozřejmě uznávám, že většinově lidé visí na sociálních jistotách dané zaměstnáním, i když nic potřebného a užitečného netvoří.
Konkurencia z Číny nie je zdravá. Toto nie je súťaž, v ktorej obe krajiny hrajú podľa tých istých pravidiel...
Tak to určitě, zlatý český ručičky sou v důchodů a mileniálové sou schopni se těžce zranit při práci s kladívkem a ráčnou 😄 😄 😄 😄
Navíc maj ručičky dozadu a manuální práce jim smrdí. Takhle děla jůůůůtubera, infuencera nebo online štětku na onlyfans, to jo. 😄
Navíc maj ručičky dozadu a manuální práce jim smrdí. Takhle děla jůůůůtubera, infuencera nebo online štětku na onlyfans, to jo. 😄
Ty žiješ pořád ten svůj malej svět. Fakt, že se elektromobily prodávají už dávno neurčuje nějaká EU. Čínské levné elektromobily zaplavují Evropu a nepotřebují žádné příkazy a zákazy a dotace. Prostě bude výhodnější si pořídit elektromobil. U nás ve firmě dostal management TM3, protože si vedení spočítalo, že to vyjde výhodněji. Dotace nečerpali žádné. A je otázkou času, kde elektromobily u nás dostanou i obchoďáci, protože budou k dispozici levnější čínské elektromobily.
Evropa se na to může vy_rat. Elektromobily, i ty nejlevnější, jsou ve své podstatě tady pro lidi nedostupné.
Německo a Francie je Číňanům dotují ale Němci s tím skončí ke konci roku a Frantíci už vymýšlejí jak podporovat jen evropské výrobce.
Číňani žádnou díru s EV v Evropě neudělají, zato benzínů prodají docela dost, dnes jsem potkal 3 benzínové MG.
Německo a Francie je Číňanům dotují ale Němci s tím skončí ke konci roku a Frantíci už vymýšlejí jak podporovat jen evropské výrobce.
Číňani žádnou díru s EV v Evropě neudělají, zato benzínů prodají docela dost, dnes jsem potkal 3 benzínové MG.
Dávno nic takového neexistuje. Češi dnes excelují jen v tunelování, výběru dovolené a grilování.
Ešte trocha iná téma. Ako to máš s cestovaním na dovolenku v lete? Všetky testy cesta do Chorvátska sa robia v zásade v květnu, začiatkom června.
A potom mi kamarát hovorí o jeho 29 hodinovej ceste v červenci na Istriu kvôli obsadeným nabíjačkám.
Skutočne by ma zaujímala aj iná reálna skúsenosť.
A potom mi kamarát hovorí o jeho 29 hodinovej ceste v červenci na Istriu kvôli obsadeným nabíjačkám.
Skutočne by ma zaujímala aj iná reálna skúsenosť.
Jj, stále je to pre úzku skupinu ľudí a ešte nejakú dobu bude.
Samozrejme, počet užívateľov BEV stúpa a je to ok. Ale kombináciu cenovej bariéry, nedostatočných možností nabíjania, spôsobu používania auta a mentálnej bariéry nejde jednoducho preklenúť.
A keď už si niekto má vybrať BEV, tak si radšej kúpi niečo “overené” TM3, Enyaq, i4, ako o 10-20 tis Eur lacnejšie MG4.
Samozrejme, počet užívateľov BEV stúpa a je to ok. Ale kombináciu cenovej bariéry, nedostatočných možností nabíjania, spôsobu používania auta a mentálnej bariéry nejde jednoducho preklenúť.
A keď už si niekto má vybrať BEV, tak si radšej kúpi niečo “overené” TM3, Enyaq, i4, ako o 10-20 tis Eur lacnejšie MG4.
Ten Enyaq, který stojí dalece přes milion a automobilka má na něm zisk max 6%? Jak to udělá automobilka, která už je 3 roky ve ztrátě?
U Tesly je největší problém to, že z nich nelze postavit vozový park s hierarchií. Zatím. TMS je moc drahá. A levný model Tesla zatím neuvedla.
Holt je to nutné pytlíkovat ještě dalšími značkami.
Nicméně až se tahle auta rozmůžou i mezi obchoďáky, tak ta poptávka po nabíjecích stanicích začne růst. Hlavně po těch přímo u zákazníků, či naopak dodavatelů. A to je dobře.
Holt je to nutné pytlíkovat ještě dalšími značkami.
Nicméně až se tahle auta rozmůžou i mezi obchoďáky, tak ta poptávka po nabíjecích stanicích začne růst. Hlavně po těch přímo u zákazníků, či naopak dodavatelů. A to je dobře.
Ani nie, vyzera to lepsie a je to lacnejsie, ako hocico napr. zo stellantisu. A vraj to aj jazdi dobre. Europa ma co dohanat 😄
Má pravdu, předsedo !!! Koukám že už si tady zase vyskakuješ, vy nemáte na diskuzi žádné slovenské servery?
ne MECHANIK ani vyměńovač dílů sou to samý - o konstrukci ví HO.NO
TY si pleteš možná asistentku se sekretářkou, ale ani jedna neni ředitel 😉
viz dny co se bavíme o konstrukci auta = NETUŠÍŠŠ která bije
a je to DOUBLE blbost 1) nevíš neznáš netušíš (to se dá pominout JE to složitější a většina neví) 2) ty ale machruješ že SI chytrej znalej JAK KONSTRUKTÉR (a to už je směr https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Oligofrenie
TY si pleteš možná asistentku se sekretářkou, ale ani jedna neni ředitel 😉
viz dny co se bavíme o konstrukci auta = NETUŠÍŠŠ která bije
a je to DOUBLE blbost 1) nevíš neznáš netušíš (to se dá pominout JE to složitější a většina neví) 2) ty ale machruješ že SI chytrej znalej JAK KONSTRUKTÉR (a to už je směr https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Oligofrenie
ano O TOMLE MLUVÍM (tady slovo trapko nestačí) = kolik je to let od https😐/www.youtube.com/watch?… ?
další AUTO NEznalost = dát TADY za příklad motor RR (trapko :😉
FURT DOKOLA to samý trapko = množství info DOBRÝ :yes:
práce s nima KATASTROFA :no:
další AUTO NEznalost = dát TADY za příklad motor RR (trapko :😉
FURT DOKOLA to samý trapko = množství info DOBRÝ :yes:
práce s nima KATASTROFA :no:
No a když máš mozek a všechny plusy a mínusy a co a jak si dáš dohromady = vyjde ti: BARIK JE FAKT VŮL 😲 😁 :-!
NE jako urážka = prostě NEMYSLÍCÍ BLB (za svý IQ nemůžteš, za to denní machrování EUroatlantická civilizace BLBÁ všechno dělá BLBĚ = to čína ruSSko to je můj svět, TAK BLBEJ (snad :😉 ) nejsi
nicméně DENNĚ to tu HLÁSÁŠ
NE jako urážka = prostě NEMYSLÍCÍ BLB (za svý IQ nemůžteš, za to denní machrování EUroatlantická civilizace BLBÁ všechno dělá BLBĚ = to čína ruSSko to je můj svět, TAK BLBEJ (snad :😉 ) nejsi
nicméně DENNĚ to tu HLÁSÁŠ
To říkáš i o Akademiích věd planety = jen ta naše to počítá v tisících JEŠTĚ ŽE MÁ SVĚT TVŮJ "zdravý rozum" jak mu říkáš = trochu BLBÝ co všechno neví a co pomotá
a že se AŽ TAK NEorientuješ v konstrukci aut = to mě přiznám maličko překvapilo
a že se AŽ TAK NEorientuješ v konstrukci aut = to mě přiznám maličko překvapilo
Za to Ev plečky nepotřebujou vůbec přepravu surovin na výrobu baterií, samotných těch pleček, nabíječek a wallboxů a hlavně na to aby bylo čím nabíjet, takže vše neostlinistické, utopistické OZE😒br />
to je statisíců lodí, co každej rok křižují oceány a vozí suroviny z afriky, jižní ameriky a ruska hezky do číny, kde to čínan ve fabrice poháněný ruským uhlím hezky zpracuje a pošle ti to do zeleného Eurosajuzu 😄 😄 😄
to je statisíců lodí, co každej rok křižují oceány a vozí suroviny z afriky, jižní ameriky a ruska hezky do číny, kde to čínan ve fabrice poháněný ruským uhlím hezky zpracuje a pošle ti to do zeleného Eurosajuzu 😄 😄 😄
Zajímavý je trapko, že ten karubátor měly ty evropské auta až do roku 1984, některé i později a to včetně renomovaných západních značek a včetně té nejluxusnější - Rolls-Royce.
Zatímco na e😜ort už to mělo od roku 1980 vstřikování.
Tak byla Evropa snižující emise pokroková, že ještě několik let co to v USA, Japonsku a jinde nepoužívali montovala do aut karburátory. A samozřejmě to v tom roce 1984 nemělo ani katalyzátor 😄
Kdybys o tom něco věděl, trapně by ses tu nehádal.
Zkus si ještě naštudovat zkratky typu EFI, TBI, TPI, MPI a kdy a od jakého roku to automobilky mimo evropu používaly 😄 😄
Zatímco na e😜ort už to mělo od roku 1980 vstřikování.
Tak byla Evropa snižující emise pokroková, že ještě několik let co to v USA, Japonsku a jinde nepoužívali montovala do aut karburátory. A samozřejmě to v tom roce 1984 nemělo ani katalyzátor 😄
Kdybys o tom něco věděl, trapně by ses tu nehádal.
Zkus si ještě naštudovat zkratky typu EFI, TBI, TPI, MPI a kdy a od jakého roku to automobilky mimo evropu používaly 😄 😄
Pleteš si práce mechnika s prácí vyměnovače dílů.
Mechnika musí vědět jak co funguje aby mohl opravit.
Měnič dílů mění díly a netuší která bije 😄
Mechnika musí vědět jak co funguje aby mohl opravit.
Měnič dílů mění díly a netuší která bije 😄
jj ZLATÝ STARÝ ČASY = nedostupnost vzdělání a vrchol práce rukama = se nedivím že TOBĚ s TVÝM mozkem, se po tom stýská
Tohle (nejen) barikovo a tvoje ZPOŽDĚNÍ VYŘEŠME JEŠTĚ VĚTŠÍM ZPOŽDĚNÍM (model SKANZEN) je zábavný ne že ne
ale VY TO MYSLÍTE VÁŽNĚ žejo 😲 😁
hele - už VÍŠ že nafta je VÍCE-STUPŇOVĚ multi-miliardami ZVÝHODŇOVANÁ proti benzínu. A že nebýt těch MULTI-MILIARD ročně = žádný osobní auto na naftu asi ani není = rozhodně jeho provoz by byl EKONOMICKÝ NESMYSL
nebo ani to = po letech vyvětlování + odkazů = nedošlo?
ale VY TO MYSLÍTE VÁŽNĚ žejo 😲 😁
hele - už VÍŠ že nafta je VÍCE-STUPŇOVĚ multi-miliardami ZVÝHODŇOVANÁ proti benzínu. A že nebýt těch MULTI-MILIARD ročně = žádný osobní auto na naftu asi ani není = rozhodně jeho provoz by byl EKONOMICKÝ NESMYSL
nebo ani to = po letech vyvětlování + odkazů = nedošlo?
Nojo koncern šíleně zaVWostal = především s MOTORY/pohony aut
To když se tu v diskuzích objevilo (nejen ode mě) před léééty SKLIDILO TO BOUŘI
Je to ale tak = a dost možná to začíná "být vidět" čím dál většímu počtu lidí. Rozhodně vidí (vynucené) EXTRÉMNÍ ZDRAŽOVÁNÍ právě VW (a tím jeho dál zmenšující se konkurenceschopnost). No vedení VW je ale tak nějak furt stejné https😐/www.idnes.cz/…000_automoto_fdv
To když se tu v diskuzích objevilo (nejen ode mě) před léééty SKLIDILO TO BOUŘI
Je to ale tak = a dost možná to začíná "být vidět" čím dál většímu počtu lidí. Rozhodně vidí (vynucené) EXTRÉMNÍ ZDRAŽOVÁNÍ právě VW (a tím jeho dál zmenšující se konkurenceschopnost). No vedení VW je ale tak nějak furt stejné https😐/www.idnes.cz/…000_automoto_fdv
á panáček co 80ti letýho Smila zná od včera (z novinovýho článku) JE V ÚZKÝCH
no tak až si PŘEČTEŠ jeho KNIHY = tak ti dojde JAK MOC si TRAPÁK
a jo je trapný člověka co má za to nejhorší KOMUNISTY a RUSSÁKY a kritizuje POLITIKY překroucený SPRÁVNÝ "boj" za lepší práci s energií a preferuje OZE atd. atp. = používat PŘESNĚ OBRÁCENĚ jako argument
no stejně jako včera NAPROSTÁ NEZNALOST konstrukce aut (TRAPNOST NA DRUHOU že sis fyziku a konstrukci auta POPLETL se schopnosti umět vymontovat zamontovat = to už je trochu imbecilita
ale jo JE TŘEBA ABY POLITICI potírali emise (kdyby jen) metanu :😉
no tak až si PŘEČTEŠ jeho KNIHY = tak ti dojde JAK MOC si TRAPÁK
a jo je trapný člověka co má za to nejhorší KOMUNISTY a RUSSÁKY a kritizuje POLITIKY překroucený SPRÁVNÝ "boj" za lepší práci s energií a preferuje OZE atd. atp. = používat PŘESNĚ OBRÁCENĚ jako argument
no stejně jako včera NAPROSTÁ NEZNALOST konstrukce aut (TRAPNOST NA DRUHOU že sis fyziku a konstrukci auta POPLETL se schopnosti umět vymontovat zamontovat = to už je trochu imbecilita
ale jo JE TŘEBA ABY POLITICI potírali emise (kdyby jen) metanu :😉
Dík za přihrávku = ty lpíš ZOUFALE na tom co bylo v 70tkách (umíš seřídit karburátor podle zvuku motoru? no tak nic proti, jen si holt FOSIL - asi proto chceš dojezdit na FOSILní paliva 😁 což ve svym věku a VŽDY OJETINA = taky v pohodně dojezdíš ANI TO NEVÍŠ? 😉
Jen prostě NECHÁPEŠ ani konstrukci aut (to NENÍ totéž jako vyšroubovat zašroubovat = jak si fakt TUPĚ argmunetoval 😲 ) ani předpokládám HYBRIDy (to ti bylo kolik když před čtvrt STOLETÍm začaly? :-!
No KARBURÁTOR už v autech (no veteráni) NENAJDEŠ :😉
co dělal tehdy KATALYZÁTOR (a fakt nevim jestli to byla chyba moje nebo aut. oprava) jsem ti psal = na tvou OPRAVDOVOU DEBILITU = trapko když chceš kydat hnuj TAK HOLT ŠUP POD NĚJ
Jen prostě NECHÁPEŠ ani konstrukci aut (to NENÍ totéž jako vyšroubovat zašroubovat = jak si fakt TUPĚ argmunetoval 😲 ) ani předpokládám HYBRIDy (to ti bylo kolik když před čtvrt STOLETÍm začaly? :-!
No KARBURÁTOR už v autech (no veteráni) NENAJDEŠ :😉
co dělal tehdy KATALYZÁTOR (a fakt nevim jestli to byla chyba moje nebo aut. oprava) jsem ti psal = na tvou OPRAVDOVOU DEBILITU = trapko když chceš kydat hnuj TAK HOLT ŠUP POD NĚJ
píšu že TO JE PRAVDA!!!!!!! 😁
chce to konečně KONEC socialistického myšlení a OPRAVDOVÝ přechod ke KAPITALISMU 😉
chce to konečně KONEC socialistického myšlení a OPRAVDOVÝ přechod ke KAPITALISMU 😉
Trefil jsem to? 😲 😁
no takže KOLIK LET TI BUDE ZA 15-20 let??? :😉
jen HYSTERČÍŠ = čím maj jednou jezdit (TVÁ pro ruSSká DNA doufám SSkončí s tebou :-! ) vnoučata = je tak že? trapný jako bez urážek prostě TRAPNÝ
Přechod na auta NE NA SMĚS UHLOVODÍKŮ co jsou s ní problémy od těžby přes přepravu při zpracování zas přepravu až po tankování elektřinou (který na to ABYs mohl použít tu tekutou směs uhlovodíků POTŘEBUJEŠ NA TO ŠÍLENĚ MOC ELEKTŘINY!!) TAK TEN PŘECHOD UŽ PROBÍHÁ i když tys včera psal NIKDO TO NECHCE NIKDO TO NEKUPUJE https😐/elektrickevozy.cz/…davanejsim-autem
Letos na konci roku po letech nebude 1čka Toyota Corolla (výborný hybrid dneska 196 koní) ale VÝKONNĚJŠÍ Tesla Y
no takže KOLIK LET TI BUDE ZA 15-20 let??? :😉
jen HYSTERČÍŠ = čím maj jednou jezdit (TVÁ pro ruSSká DNA doufám SSkončí s tebou :-! ) vnoučata = je tak že? trapný jako bez urážek prostě TRAPNÝ
Přechod na auta NE NA SMĚS UHLOVODÍKŮ co jsou s ní problémy od těžby přes přepravu při zpracování zas přepravu až po tankování elektřinou (který na to ABYs mohl použít tu tekutou směs uhlovodíků POTŘEBUJEŠ NA TO ŠÍLENĚ MOC ELEKTŘINY!!) TAK TEN PŘECHOD UŽ PROBÍHÁ i když tys včera psal NIKDO TO NECHCE NIKDO TO NEKUPUJE https😐/elektrickevozy.cz/…davanejsim-autem
Letos na konci roku po letech nebude 1čka Toyota Corolla (výborný hybrid dneska 196 koní) ale VÝKONNĚJŠÍ Tesla Y
V tom že ste utopisti podporující fantasmagorie 😄 😄
PS: Zdraví tě Turkmenistán
Podle prezidenta společnosti Kayrros Antoineho Rostanda jsou emise Turkmenistánu zodpovědné „za téměř polovinu krátkodobého oteplování“ klimatu. „Víme, kde jsou tito super producenti a kdo to dělá,“ dodal. „Potřebujeme jen, aby tvůrci politik a investoři dělali svou práci, což je potírání emisí metanu,“ řekl pro list Guardian.
😄 😄 😄 😄
PS: Zdraví tě Turkmenistán
Podle prezidenta společnosti Kayrros Antoineho Rostanda jsou emise Turkmenistánu zodpovědné „za téměř polovinu krátkodobého oteplování“ klimatu. „Víme, kde jsou tito super producenti a kdo to dělá,“ dodal. „Potřebujeme jen, aby tvůrci politik a investoři dělali svou práci, což je potírání emisí metanu,“ řekl pro list Guardian.
😄 😄 😄 😄
Tady žádný kapitlastický vlády nevládnou, sou to zelený bolševici co se tak styděj si říkat 😄
Zlaté české ručičky nejsou a nikdy nebyly. A i kdyby byly, tak je dnes už nikdo nepotřebuje.
Auta jsou důležitá, protože se vyrábí. A jelikož nic jiného neumíme a není tu potenciál, který by dokázal táhnout ekonomiku jako výroba aut, tak je to velký špatný. Transformace udělat lze, ale v našem případě stejně pouze částečně a navíc to trvá celá desetiletí. Jsme pěkně v ...., ale malí Češi nechápou velký svět.
přesně, proto teď Škoda Auto poptává vývojáře motorů EA211. Asi pro rozvojové trhy někde v Africe.
Už párkrát jsem potkal opravdu šikovného mlaďase, takže jsou i výjimky. Já si myslím, že nebudou mít na výběr, buď budou věřit tomu co hulákají propagandistické trouby nebo se začnou zařizovat po svém/pro sebe a pro své okolí. Vždyť s tím máme bohaté zkušenosti 😉
Taky myslím že to jsou vymyšlené báje a pověsti = nikdy nebyly
Zrovna teď by jich teda SAKRA BYLO TŘEBA https😐/www.seznamzpravy.cz/…-na-brzdu-231894 ale nejsou no (vtipné jsou reakce odborů apod. MY CHCEME DÁL ŽÍT NA DLUHy JE TO NAŠE PRÁVO 😲 :😉 😁 :-! 😒]
Zrovna teď by jich teda SAKRA BYLO TŘEBA https😐/www.seznamzpravy.cz/…-na-brzdu-231894 ale nejsou no (vtipné jsou reakce odborů apod. MY CHCEME DÁL ŽÍT NA DLUHy JE TO NAŠE PRÁVO 😲 :😉 😁 :-! 😒]
No jasně že PŘED sezónou = je to info "co a jak" to je v letošní sezóně! Dřív se takhle dělal text co a jak "jen" cesta, dneska včetně (protože to je v rozvoji, i když jsme furt na začátku) dobíjecích míst. Než se přejde aby většina (nikdy to nebudou všechny) z tý miliardy a půl na ropu přejde na efektivnější menší pro konstrukci auta vhodnější elektromotůrky = tak to BUDE ještě TRVAT dekády (a jako HODNĚ DEKÁD
proto je to (už léta trvající) šílení bariků apod. TAK strašně TRAPNÝ (už proto, že ONI se toho nedožijou = sorry no :😉 😁 :-!
proto je to (už léta trvající) šílení bariků apod. TAK strašně TRAPNÝ (už proto, že ONI se toho nedožijou = sorry no :😉 😁 :-!
Jj za HÝKání a KVÍKání bariků areseů apod. jsme HROZNĚ ZASPALI
Zaostali jak za Amerikou tak Asií
Zaostali jak za Amerikou tak Asií
KOLIK ti je extrémisto? Budeš tu za 15-20 let? CO TY PAK budeš si asi říkat?https😐/oenergetice.cz/…vitelnou-energii
řekneš si TO SEM BYL ale KRETÉÉÉÉN zavostalej tupej, nebo.. za ty protiEUropský zpátečnický demagogie bereš prachy - takže i když neuspěješ a přirozenou evoluci (furt jen CRT televize na placatý - ani tahle obměna celosvětově furt ještě neskončila) NEZASTAVÍŠ
bude z toho HNUSu co léta děláš pocit ne JÁ DEBIL ale PRAACHYYYY CHECHTÁKYYY :😉
řekneš si TO SEM BYL ale KRETÉÉÉÉN zavostalej tupej, nebo.. za ty protiEUropský zpátečnický demagogie bereš prachy - takže i když neuspěješ a přirozenou evoluci (furt jen CRT televize na placatý - ani tahle obměna celosvětově furt ještě neskončila) NEZASTAVÍŠ
bude z toho HNUSu co léta děláš pocit ne JÁ DEBIL ale PRAACHYYYY CHECHTÁKYYY :😉
to je pravda KAPITALISMUS je tady fakt slabej = hodně HODNĚ "socialistickej" (nejvíc "sociálních jistot" atd. chtělS pomlouvat jako vždy, ale PRO JEDNOU SPRÁVNĚ 😁
pro úzkou skupinu lidí? Když jsem před 2 lety přijel Teslou do fabriky, kde jsem dělal, tak samozřejmě probíhali diskuze proč jsem si to koupil. A ve výsledku jsem zjistil, že spousta lidí není vůbec proti, naopak o elektromobilitě uvažuje. Vše naráželo na jednu překážku - cenu. Ale ta postupně padá. Ti, co si kupovali nové Oktávky ve fullu, klidně koupí tohle MG, nebo TM3. Ti, co kupovali ojetiny za pár šupů, tak ti si budou muset ještě chvíli počkat.
no ale právě TECHNICKÉ ZNALOSTI tu nemáš právě ty = možná veteráni ale ZASEKL seS v minulosti a poslední dekády SE vůbec NECHYTÁŠ https😐/fdrive.cz/…ky-stoupla-10724
ty blbosti cos napsal o bateriích a elektromotorech, jsou bez urážení v překladu: VŮBEC ale fakt vůbec SE NEORIENTUJU 😒
ty blbosti cos napsal o bateriích a elektromotorech, jsou bez urážení v překladu: VŮBEC ale fakt vůbec SE NEORIENTUJU 😒