Ojetiny
Zpět na článek
Češi stále chtějí normální ojetiny s dieselem, ukazuje statistika. Třetina sáhne po úvěru
106 komentářů
Mokrous
14
Už aby zakázali i agresivní povýšené blbce.
Přejít do diskuze
Mokrous
Tak kolikpak čistých km nám letos najezdila naše všechnyškolící ekopizda? A kolik km bylo letadlem? A kolik jich ještě letos bude s rodinkou? A kolik pítchovin ze zámoří přišlo domů balíčkem?
Nebo už jen všichni pěšky s ruksakem za město na první kopec a bez mobilů, pc, tabletů, sluchátek, v doma utkaných hadrech a kožených mokasínách? Co, debile?
Nebo už jen všichni pěšky s ruksakem za město na první kopec a bez mobilů, pc, tabletů, sluchátek, v doma utkaných hadrech a kožených mokasínách? Co, debile?
ptr078
Tak kde ste boli vsetci pred 25mi rokmi, ked sa sli z dizlu vsetci dokakat. Nic lepsie neexistovalo, ked si pamatam, tak napriklad britska vlada brutalne dizel propagovala, montovalo sa to do vsetkeho a zrazu je to diablovo dielo. A teraz su zrazu vsetci mudri jak radio
Mokrous
Je to trapný a smutný zároveň.
Nechápu proč se tady lidi nejsou schopni normálně bavit o autech a předávat si v klidu zkušenosti místo toho, aby od rána do večera jen uráželi všechny okolo, kteří zrovna nejsou v jejich "klubu".
Ty máš rád starý káry a ameriky a objemy a dáváš tam plyn a co? Sere mě to? Ne. Mám nutkání tě denně urážet? Ne. Proč bych to dělal. Maximálně ti řeknu svůj názor a postoj a jak to řeším já.
Ale jiní mají potřebu se furt jen do všech srát a překrucovat realitu a lhát a prudit a vybírat si jen to co se jim hodí. Mrzáci, demagogové, lháři, fanatici, devianti...
Já jsem občas sprostej, protože už prostě vyteču. Ale s normálním člověkem si můžu v klidu vyměnit názory i když mohou být často protichůdné. A občas to je i prospěšné pro obě strany, protože se mohou zamyslet a podívat se na věc z druhé strany.
Defektní cocot ale drží lajnu a neuhne.
Přitom mě vůbec netrápí jestli někdo jezdí ve Fabii 1.0 TSI, nebo v Citroenu 2.0 HDi, nebo v 30 let starým Rollsu 6,75 W12 na plyn. A nevadí mi, že si někdo koupí dobrovolně PHEV, či EV.
Vadí mi maximálně křupanství a nedodržování zákonů a provozování vykuchaných načipovaných vraků s podplacenou STK. Samozřejmě si taky myslím svoje o lidech, kteří si koupí vylágrovaný TDI čistě jen do města, ale neznamená to automaticky, že každej, kdo si koupí nový čistý naftový auto na dálkový trasy je debilní howado. Každej povoz má svoje pro a proti a stejně tak i emise. A žijeme do řiti všichni na jedný planetě.
Nechápu proč se tady lidi nejsou schopni normálně bavit o autech a předávat si v klidu zkušenosti místo toho, aby od rána do večera jen uráželi všechny okolo, kteří zrovna nejsou v jejich "klubu".
Ty máš rád starý káry a ameriky a objemy a dáváš tam plyn a co? Sere mě to? Ne. Mám nutkání tě denně urážet? Ne. Proč bych to dělal. Maximálně ti řeknu svůj názor a postoj a jak to řeším já.
Ale jiní mají potřebu se furt jen do všech srát a překrucovat realitu a lhát a prudit a vybírat si jen to co se jim hodí. Mrzáci, demagogové, lháři, fanatici, devianti...
Já jsem občas sprostej, protože už prostě vyteču. Ale s normálním člověkem si můžu v klidu vyměnit názory i když mohou být často protichůdné. A občas to je i prospěšné pro obě strany, protože se mohou zamyslet a podívat se na věc z druhé strany.
Defektní cocot ale drží lajnu a neuhne.
Přitom mě vůbec netrápí jestli někdo jezdí ve Fabii 1.0 TSI, nebo v Citroenu 2.0 HDi, nebo v 30 let starým Rollsu 6,75 W12 na plyn. A nevadí mi, že si někdo koupí dobrovolně PHEV, či EV.
Vadí mi maximálně křupanství a nedodržování zákonů a provozování vykuchaných načipovaných vraků s podplacenou STK. Samozřejmě si taky myslím svoje o lidech, kteří si koupí vylágrovaný TDI čistě jen do města, ale neznamená to automaticky, že každej, kdo si koupí nový čistý naftový auto na dálkový trasy je debilní howado. Každej povoz má svoje pro a proti a stejně tak i emise. A žijeme do řiti všichni na jedný planetě.
Mokrous
A cenu "Ignorant roku" vyhrává... Tamtadadáááááá!
Obrázek si každý udělá sám.
Obrázek si každý udělá sám.
Barrichello
Obydlená oblast je i vesnice nebo malé městečko.
Takže maj odstavit sazomet u pole na záčátku vsi a zas s ním dojet jen na pole k další vsi jo. Geniální myšlenka :-)
Takže maj odstavit sazomet u pole na záčátku vsi a zas s ním dojet jen na pole k další vsi jo. Geniální myšlenka :-)
Barrichello
Lokální emise nikdoho nezajímaj, z pohledu globálního oteplování to nemá naprosto žádný vliv a jak vidíš ty největší půšvihy způsobující Co2 nikdo neřeší nebo blbě.
Pokud ti vadí vzuch kolem sebe, odstěhuj se. Jiní lidé sou s ním naprosto spokojeni a potřebují se dostat do práce a z práce. Vlakem co jede v 18:01 a znovu ve 20:00 ti nikdo nejdzit nebude, nabíc je to 40 let starej šukfon s dieslovým motorem LIAZ, dezoláte :-)
A odpovědnost za rožšíření dieslu maj politici a fabriky, nucené díky bojům s CO2 do všeho montovat sazomet místo benzínu a taky cena, kdy díky nižším daním je ta nafta výrazně levnější.
Ale dřív byl benzín špatnej, že. Ted už najednou tak špatnej není a nafta je horší.
Evropská komedie v přímém přenosu. Jinde tenhle problém nemaj vid, např. USA.
Pokud ti vadí vzuch kolem sebe, odstěhuj se. Jiní lidé sou s ním naprosto spokojeni a potřebují se dostat do práce a z práce. Vlakem co jede v 18:01 a znovu ve 20:00 ti nikdo nejdzit nebude, nabíc je to 40 let starej šukfon s dieslovým motorem LIAZ, dezoláte :-)
A odpovědnost za rožšíření dieslu maj politici a fabriky, nucené díky bojům s CO2 do všeho montovat sazomet místo benzínu a taky cena, kdy díky nižším daním je ta nafta výrazně levnější.
Ale dřív byl benzín špatnej, že. Ted už najednou tak špatnej není a nafta je horší.
Evropská komedie v přímém přenosu. Jinde tenhle problém nemaj vid, např. USA.
Ozzman
Třeba cyklisté. Díky vyšší námaze rychlejí dýchají a vydechují více CO2, takže ničí ovzduší... zakázal bych je ! :D A navíc jsou to prasata, co jezdí po chodníku a nebo se pletou v silnici
Mokrous
Díky za kompliment :-! ale trošku tě popravím. Já nejsem zas tak moc slušnej chlap, protože když mě nějakej arogantní blb sejří dostatečně dlouho a vytrvale, tak už pak bouchnu a jsem sprostej jako dlaždič. A ani nemám nějak extra rád svoje auto. Jen ho považuju za rozumnou volbu z mého pohledu požadavků. A dokonce ani nemám vyhraněný názor na jeho pohon. Tak jak mi vyhovuje TDI EVO, určitě by vyhovovalo i TSI. Prostě jsem to jednou zkusil zase jinak. A je to v pohodě. (Viz můj elaborát pod Barikem) A Ta krabice od Toyoty rozhodně nejezdí za 5/100, ale běžně za 7,5 a na dálnici klidně za 10 a víc. Takže těch emisí nadělá taky dost, zvláště pokud najezdí den co den hromady km, že? Jinak souhlas. Nemám problém pokecat o autech obecně a celkově a nevadí mi ani EV fanoušci. Vadí mi jen jednostranně zaslepení fanatici a agresivní vnucovači své pravdy.
A nejspíš jsi chtěl napsat, že najezdíte do 10 tis. ročně, ne? Určitě to není měsíčně. Nebo jak jsi myslel 10tm?
Každopádně to tady upadlo už kompletně, takže se už ani člověku moc nechce sem cokoli psát. Ty nekonečné bitky cca 3-5 stejných lidí furt dokola už nejdou vydržet a vedle toho jsou jiné diskuze prázdné... :-(
A nejspíš jsi chtěl napsat, že najezdíte do 10 tis. ročně, ne? Určitě to není měsíčně. Nebo jak jsi myslel 10tm?
Každopádně to tady upadlo už kompletně, takže se už ani člověku moc nechce sem cokoli psát. Ty nekonečné bitky cca 3-5 stejných lidí furt dokola už nejdou vydržet a vedle toho jsou jiné diskuze prázdné... :-(
lukas13
Přesně proto zde diskuze upadají. Jako chápu, když zde trollí nějaký agresivní blázen. Ty jsi evidentně inteligentní a vzdělaný (a úspěšný) člověk a přesto velmi výrazně přispíváš k nenávisti na zdejších diskuzích a k jejich prznění. Ne, sorry jako, ale tohle už je opravdu hnus. :no:
Ps.: Zařídil jsem si život tak, že máme nájezdy do 10tm (až malej vyroste, budou o něco vyšší) a k životu nám stačí jedno auto. Kdo z nás je víc "eko", kdo z nás více zasírá naše město? Já s benzínem a spotřebou 8/100, nebo ty s hybridem a spotřebou něco pod 5/100? Oba motory plnící stejné EURO? Si to spočítej, své nájezdy znáš a školy na to evidentně máš.
Přesto mě nikdy na diskuzích nadšenců do aut nenapadlo tohle řešit - druh pohonu, nájezdy, kolik kdo má aut a jak moc je eko... Máme rádi auta, jízdu, sakra!
To navážení se do uživatelů dieselů tě není hodno. Je to ubohé. A už se tu vážně nedá normálně pokecat.
Pps.: Vtipné je, že úplně stejně by se do tebe mohla začít navážet naše parta fandů EV. Z logiky věci na to mají plné právo. Docela bych ti to přál zažít.
Takovej Mokrous je slušnej chlap, co má prostě rád svoje auto a ty mu děláš ze zdejších diskuzí peklo. Zcela zbytečně.
Sorry jako, ale zamyslet se nad sebou by nebylo na škodu.
Ps.: Zařídil jsem si život tak, že máme nájezdy do 10tm (až malej vyroste, budou o něco vyšší) a k životu nám stačí jedno auto. Kdo z nás je víc "eko", kdo z nás více zasírá naše město? Já s benzínem a spotřebou 8/100, nebo ty s hybridem a spotřebou něco pod 5/100? Oba motory plnící stejné EURO? Si to spočítej, své nájezdy znáš a školy na to evidentně máš.
Přesto mě nikdy na diskuzích nadšenců do aut nenapadlo tohle řešit - druh pohonu, nájezdy, kolik kdo má aut a jak moc je eko... Máme rádi auta, jízdu, sakra!
To navážení se do uživatelů dieselů tě není hodno. Je to ubohé. A už se tu vážně nedá normálně pokecat.
Pps.: Vtipné je, že úplně stejně by se do tebe mohla začít navážet naše parta fandů EV. Z logiky věci na to mají plné právo. Docela bych ti to přál zažít.
Takovej Mokrous je slušnej chlap, co má prostě rád svoje auto a ty mu děláš ze zdejších diskuzí peklo. Zcela zbytečně.
Sorry jako, ale zamyslet se nad sebou by nebylo na škodu.
Mokrous
Mikesus je uvědomělý občan. Zkurwí klidně celou planetu, jen aby to měl voňavý u nich na ulici. Takovej Jája první, kterej je přesvědčenej, že bojuje za ty druhé.
Barrichello
Tak znovu, pamatuješ si ty léta kdy se tu řešil proč ne benzín?
Já moc dobře, až se budeš nudit, projed si staré diskuze, speciálně testy uberwagenů s TDI a CRD z těch let. Všechno tam najdeš.
Já moc dobře, až se budeš nudit, projed si staré diskuze, speciálně testy uberwagenů s TDI a CRD z těch let. Všechno tam najdeš.
Barrichello
S tou osvětou přicházíš ne 5 minut po dvanácté, ale 600 let po dvanácté :-):-)
Co ty lidi s těmi sazomety udělaj? Daj je do šrotu, dostanou za to 20 kč a půjdou si vzít úvěr a koupit si něco jiného ne? Kdes byl s osvětou v letech 95-15? Co?
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
že by třeba po vzoru neostalinsitů z EU co takhle navrhují u obalů https://echo24.cz/…ahve-pivo-niceni
Co ty lidi s těmi sazomety udělaj? Daj je do šrotu, dostanou za to 20 kč a půjdou si vzít úvěr a koupit si něco jiného ne? Kdes byl s osvětou v letech 95-15? Co?
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
že by třeba po vzoru neostalinsitů z EU co takhle navrhují u obalů https://echo24.cz/…ahve-pivo-niceni
Barrichello
Mě by zajímalo kde bojoval v letech 2000-2015, když tu v diskuzích padaly perly jako kdo by kupoval benzín, to je neprodejný,ztráta hodnoty, žere to, musím furt tankovat, benzín je nesmysl, moderní diesel je skvělá věc a je tak tichý že nepoznáš že je to diesel, plyn patří do sporáku a nejde parkovat v podzemce a další bláboly.....
Já tohle všechno tady pamatuju. Když sem propagoval benzín a LPG. Všichni byli proti mě.
Ted musím obhajovat paradoxně sazometáky, protože pokud budu kejhat a kejvat že musíme zlikvidovat sazomety z cest, další na řadě budou benzíny a LPG.
Známe myšlenkový pochody těhle fanatiků. Až zvlikvidují vše, přijdou nástupci co budou chtít rozbíjet asfalt a zaorávat cesty....
Já tohle všechno tady pamatuju. Když sem propagoval benzín a LPG. Všichni byli proti mě.
Ted musím obhajovat paradoxně sazometáky, protože pokud budu kejhat a kejvat že musíme zlikvidovat sazomety z cest, další na řadě budou benzíny a LPG.
Známe myšlenkový pochody těhle fanatiků. Až zvlikvidují vše, přijdou nástupci co budou chtít rozbíjet asfalt a zaorávat cesty....
Barrichello
Vadí ti lokální emise? Sbal si 5 švestek a val do Boubína. Nikdo tě tu nedrží
Mokrous
Dobrej hnus toto. No a EK nám v mezičase vymyslí, jak za jízdy olověnou baterii nedobíjet vůbec a výrobců nařídí dát do výbavy ruční dynamo. Což na papíře ušetří další 3 bublinky CO2 na 100km. A už se šušká, že se zakáže i Kofola, ta má těch bublinek víc. Ale nemá 4 kola, tak se to zatím asi ještě odloží.
Barrichello
:-):-):-):-) :yes: :yes: :yes:
Na komoru
https://www.seznamzpravy.cz/…menistanu-231914
Podle prezidenta společnosti Kayrros Antoineho Rostanda jsou emise Turkmenistánu zodpovědné „za téměř polovinu krátkodobého oteplování“ klimatu. „Víme, kde jsou tito super producenti a kdo to dělá,“ dodal. „Potřebujeme jen, aby tvůrci politik a investoři dělali svou práci, což je potírání emisí metanu,“ řekl pro list Guardian.
A tady se řeší nějaký auta :-):-):-):-)
Na komoru
https://www.seznamzpravy.cz/…menistanu-231914
Podle prezidenta společnosti Kayrros Antoineho Rostanda jsou emise Turkmenistánu zodpovědné „za téměř polovinu krátkodobého oteplování“ klimatu. „Víme, kde jsou tito super producenti a kdo to dělá,“ dodal. „Potřebujeme jen, aby tvůrci politik a investoři dělali svou práci, což je potírání emisí metanu,“ řekl pro list Guardian.
A tady se řeší nějaký auta :-):-):-):-)
ptr078
A este k tomu nove bicykle, sama baterka, deti v afrike nechodia do skoly, ale musia kobalt zo stromov oberat, karbonove ramy pecieme v cine, titan by sme mohli radsej na klby pre starnucich eurouradnikov odlozit a zelezne trubky by sme mohli pouzit radsej na lesenie, ked budeme tu nasu skvelu buducnost budovat
Barry Lyndon
Souhlas! Zdanění nafty je v reálných cenách sotva poloviční než před deseti lety, ale agresivní povýšená "chudina" stále otravuje se svými dezolátními žblebty o drahotě, co jí nakukal Bureš a spol. :no: :D
Mokrous
A ty máš jakej motor? Tu foukanou 1.3 130 koní? A už máš ten moderní uklizenej interiér a nebo původní barokní styl? :-! Přiznám se, že jsem v Compassu nejel, tak nemohu soudit. Překvapuje mne to odhlučnění. To musí být fajn. Já defacto nikdy neprahnul po extrémních výkonech a drahých luxusních autech. Já chtěl vždy jen solidní prostor, praktičnost, ergonomii, ovladatelnost a pohodlí. Mám rád co největší klid a pohodu na palubě a kvalitní audio. To je ovšem docela problém a v autech pod milion se to nějak moc nevidí. A jak jsem psal, ani B8 v tom není nijak skvělá. Kdyby věnovali větší péči odhlučnění, podvozku, brzdám a nezprasili to audio, tak bych byl nadšený. Ono do 120km/h je tam docela ticho taky, ale pak se to zvedne a v závislosti na kvalitě silnice a přesnosti vyvážení kol, které nejsou nikdy 100% se možná i díky DCC začnou projevovat občas mírné vibrace různé intenzity a přidává se pásmo motoru mezi 130-150, kde jakoby víc hučí. Nejvíc to člověk vnímá, když jede v klidu sám a bez hudby a mírně přidává na 7st. Při dynamické jízdě, kde se řadí to člověk nepostřehne. Mohlo to ležet aspoň v pásmu nad 150 a ne v těsném okolí dálničního tempa. Při 180 mi to už zase nevadí a nepřijde.
No a ty audiosystémy, to je taky trága dnešní doby. Hlavně, že to má na papíře 400, 700, 1000W, když v reálu člověku stačí 10W, ale když to nedrnčí, tak to duní. Místo čistého průzračného širokopásmového zvuku, člověk dostane zamatlanou hučící kouli zvuku s obří boulí někde nad 100Hz a bez výšek. A může tahat za EQ jak chce, ale normálního zvuku se nedočká. Zřejmě si výrobci dělají průzkumy v místních hiphop komunitách a čím víc dunění, tím víc Adidas. Ale asi jim nikdo neřekl, že dunění nerovná se basy. Zajímavé, že před lety to šlo. To je prostě pokrok. Čím lepší technologie máme, tím větší šmejdy vyrábíme a tím víc jsou lidi tupější ignoranti.
No a ty audiosystémy, to je taky trága dnešní doby. Hlavně, že to má na papíře 400, 700, 1000W, když v reálu člověku stačí 10W, ale když to nedrnčí, tak to duní. Místo čistého průzračného širokopásmového zvuku, člověk dostane zamatlanou hučící kouli zvuku s obří boulí někde nad 100Hz a bez výšek. A může tahat za EQ jak chce, ale normálního zvuku se nedočká. Zřejmě si výrobci dělají průzkumy v místních hiphop komunitách a čím víc dunění, tím víc Adidas. Ale asi jim nikdo neřekl, že dunění nerovná se basy. Zajímavé, že před lety to šlo. To je prostě pokrok. Čím lepší technologie máme, tím větší šmejdy vyrábíme a tím víc jsou lidi tupější ignoranti.
lukas13
Pro mě seš slušnej diskutér. Víc neřeším. ;-)
Jinak se vším souhlas, tady není o čem.
Ano, nájezd máme pod 10tkm ročně. Dřív to bylo přes 20tkm ročně, ale práce z domova, půlka potenciálních služebek se řeší videokonferencí (a na ten zbytek, hlavně cizinu, se těším, jednou za dva měsíce je to hezkej vejlet). Takže jedno auto a jsme eko jako blázen (tedy ne že bych to u sebe či u jiných řešil).
A jo, jinak se shodnem - delší štreky, mimoměsto+dálnice, ročně přes řekněme 25-30tkm - diesel. Větší nájezdy s větším podílem města a ideálně méně dálnic - hybrid. Kratší trasy, hoooodně peněz, možnost nabíjet (rodinný domek) - EV. Nebo ten hybrid. Ostatní - benzín.
A nejlepší moudro nakonec - ať si každý koupí co chce a ostatní se chovají jako lidi a respektují to. Boha jeho.
Za stejné/nižší peníze jsem si mohl koupit Corollu hybrid, to by byla voba rozumu. Ale vždycky když jdu do/z Jeepu tak se v duchu uculuju. A to mi za to fakt stojí. I těch 8l/100.
Jinak se vším souhlas, tady není o čem.
Ano, nájezd máme pod 10tkm ročně. Dřív to bylo přes 20tkm ročně, ale práce z domova, půlka potenciálních služebek se řeší videokonferencí (a na ten zbytek, hlavně cizinu, se těším, jednou za dva měsíce je to hezkej vejlet). Takže jedno auto a jsme eko jako blázen (tedy ne že bych to u sebe či u jiných řešil).
A jo, jinak se shodnem - delší štreky, mimoměsto+dálnice, ročně přes řekněme 25-30tkm - diesel. Větší nájezdy s větším podílem města a ideálně méně dálnic - hybrid. Kratší trasy, hoooodně peněz, možnost nabíjet (rodinný domek) - EV. Nebo ten hybrid. Ostatní - benzín.
A nejlepší moudro nakonec - ať si každý koupí co chce a ostatní se chovají jako lidi a respektují to. Boha jeho.
Za stejné/nižší peníze jsem si mohl koupit Corollu hybrid, to by byla voba rozumu. Ale vždycky když jdu do/z Jeepu tak se v duchu uculuju. A to mi za to fakt stojí. I těch 8l/100.
lukas13
Ale jasně, píšu ve spěchu. Myslím prostě vygajdovaná auta (dobrej terminus technicus). Myslím, že si rozumíme.
Vykuchané EURO 6 auto je fakt vrah. Bez legrace.
Vykuchané EURO 6 auto je fakt vrah. Bez legrace.
lukas13
:yes: :yes: :yes:
Tesat do žuly.
Tohle je za mě příspěvek roku.
Copy+Paste pod každou diskuzi.
Díky. Přesně jsi vystihl, co tady s*r* i mě. :yes:
Tesat do žuly.
Tohle je za mě příspěvek roku.
Copy+Paste pod každou diskuzi.
Díky. Přesně jsi vystihl, co tady s*r* i mě. :yes:
Mokrous
Třeba to, že díky ekopíšusům se díky tlaku na snížení CO2 zvýšily lokální NOx a globální CO2 nejmíň 5x. Ale to ekopíšus nepochopí, protože se mu už přehřívá mozek díky globálnímu eko-oteplování a tak bude jeho myšlení brzy na úrovni průměrného talibánce. V mezičase si ekopíšus zaletí do Dubaje, nebo Thajska, nebo Karibiku na dovču, aby krom pár set kil CO2 vypustil i nějaký ty jeho oblíbený NOxy v objemu půl gramu na kilák x třeba 10000, že? Krát x miliónů podobných lítacích píšusů plus každoročně 5% k tomu. Což zajisté spolu s vytvořenými parami a O3 přispěje k záchraně klimatu. Protože abychom planetu zachránili, tak musíme co? No přece víc lítat a víc nakupovat. To dá rozum, že milí píšusové.
Každopádně bude ekopíšus ve zbylém čase píšovat do normálních lidí, kteří nikam nelítají a za rok spálí pár set litrů nafty nebo benzínu s minimálními emisemi.
Každopádně bude ekopíšus ve zbylém čase píšovat do normálních lidí, kteří nikam nelítají a za rok spálí pár set litrů nafty nebo benzínu s minimálními emisemi.
Barrichello
V tom případě se zítra širokým obloukem vyhni Uhřínevsi a okolí. Tam bude aut bez katalyzátoru že si to ještě neviděl :-):-):-)
Barrichello
češi už nemaj peníze ani na jídlo a služby, o kultuře vůbec nemluvě, však se stačí podívat, jak se propadá maloobchod :-)
Jinak dneska sem potkal VW Transporter T2, Citroen 2CV, MB 124, včera Toyoty Camry generace XV20 (96-02), Chrysler Neon a českou multikáru Magma z devadesátek a v úterý Jaguar XKR, další MB 124 a VW Brouk ze 70. let a Favorit.
Krom toho mraky jedničkových oktávek, fabiií atd
Ale starými auty prej nikdo nejezdí :-)
Jinak dneska sem potkal VW Transporter T2, Citroen 2CV, MB 124, včera Toyoty Camry generace XV20 (96-02), Chrysler Neon a českou multikáru Magma z devadesátek a v úterý Jaguar XKR, další MB 124 a VW Brouk ze 70. let a Favorit.
Krom toho mraky jedničkových oktávek, fabiií atd
Ale starými auty prej nikdo nejezdí :-)
gil54
Přesně, každý uvědomělý člověk by se měl, v rámci zachovaní zdravé planety, co nejdříve ukončit. A jestli je takové nekulturní hovado a zplodil nějaké potomky, tak spolu s nimi. :-)
Je třeba obětovat maximum pro naší krásnou modrou planetu.
Je třeba obětovat maximum pro naší krásnou modrou planetu.
Mikesus
To je trefné. Nadávají na drahotu a že nemají na jídlo, ale kupují diesely s nasobne většími servisním náklady.
Mikesus
Kupují auto pro rodinu a vezmou diesel, kterým mj. ničí zdraví svých dětí.
Zbývá už jen doporučit dieslovou čističku vzduchu.
Zbývá už jen doporučit dieslovou čističku vzduchu.
Barry Lyndon
Evropská komise by měla zasáhnout, protože s Polskem za humny není rozumné nastavení spotřební daně z nafty možné... :-)
Pokud by snad někdo chtěl apelovat na ohleduplnost apod., tak dieseldezolátům je nějaká ohleduplnost u řiti. Na ty platí jen příkazy, zákazy a sáhnout jim na prachy. :no: :D
Pokud by snad někdo chtěl apelovat na ohleduplnost apod., tak dieseldezolátům je nějaká ohleduplnost u řiti. Na ty platí jen příkazy, zákazy a sáhnout jim na prachy. :no: :D
lukas13
Jo, je to ta foukaná 1.33. Mimochodem, na netu jsem si našel graf výkon/krouťák a ten motor má useklý výkon, průběh je do té doby identický s variantou 186hp. Takže to táhne jako 180hp motor, teoreticky do cca 4900 otáček. V praxi (někde jsem četl, že 130hp je nějaká hraniční hodnota pro výši povinného ručení v Itálii) to táhne do cca 5300-5400 a pak to, z logiky toho useklého výkonu, pomalu uvadá. Tzn. je tam cca 150-160hp. A 270 Nm krouťák od 1550 otáček. Takže ve finále nejsvižnější 130hp motor, co jsem kdy jel ;-)
Interiér - původní baroko. Je to už vyrobené v Itálii, nastavení podvozku a řízení faceliftové, pro Evropu, design původní. Dělalo se to cca 3/4 roku, takový facelift 0,5.
Upřímně - ten interiér je takový spartánský, ale mě naprosto vyhovuje a k Jeepu mi sedí. Objektivně je to slabina toho auta, takový P3008 to kvalitou interiéru zadupává do země. Ale nikdy nic ani nevrzne a vše je tam, kde má být.
Nová palubka je objektivně kvalitou o třídu výš. Bohužel zbytek interiéru je stejný a ta palubka se mi zdá taková násilím naroubovaná. A má to vysokánský středový tunel, což nemusím. Od dob Meganů mám rád nízký a prostor pro pravé koleno. Jo a nemám rád ty naroubované tablety ve prostřed palubky.
Odhlučnění je - na svou třídu - opravdu výborné, nebál bych se říci až prémiové. Spolu s nevrzajícím interiérem opravdu jeden z velkých plusů toho auta.
K audiu - s mým hudebním hluchem budu určitě méně náročný než ty ;-) Každopádně tvé postřehy chápu, rozumím a souhlasím. Ano, všude je přebasováno a počet W je irelevantní hodnota. Naše auto hraje "slušně", má to alespoň dynamické nastavení volume vůči rychlosti, osm repráků a zvuk lze "posunout" dopředu (kvůli synovi).
BTW - jeden vtipný postřeh k MIII. Ta auta hrála mizerně (šlo dokoupit audio BOSE s 10-ti repráky, to prý bylo naopak nadprůměrné). Na Renault fóru jsem zjistil, že ve specifikaci pro střední Evropu neosazují výškáče do palubky, takže to má čtyři repráky dole ve dveřích. Origo výškáče jsem objednal (i s montáží cca osm stovek) a zvuk byl úplně jinde. Jako pořád mizernej, ale dalo se to poslouchat. ;-)
Ještě jednou díky za fajn pokec a doufám, že to v dalších diskuzích zopakujeme. Upřímně, já už ty hatery prostě, až na výjimky, ignoruji. Myslím, že jiná obrana ani není možná.
Interiér - původní baroko. Je to už vyrobené v Itálii, nastavení podvozku a řízení faceliftové, pro Evropu, design původní. Dělalo se to cca 3/4 roku, takový facelift 0,5.
Upřímně - ten interiér je takový spartánský, ale mě naprosto vyhovuje a k Jeepu mi sedí. Objektivně je to slabina toho auta, takový P3008 to kvalitou interiéru zadupává do země. Ale nikdy nic ani nevrzne a vše je tam, kde má být.
Nová palubka je objektivně kvalitou o třídu výš. Bohužel zbytek interiéru je stejný a ta palubka se mi zdá taková násilím naroubovaná. A má to vysokánský středový tunel, což nemusím. Od dob Meganů mám rád nízký a prostor pro pravé koleno. Jo a nemám rád ty naroubované tablety ve prostřed palubky.
Odhlučnění je - na svou třídu - opravdu výborné, nebál bych se říci až prémiové. Spolu s nevrzajícím interiérem opravdu jeden z velkých plusů toho auta.
K audiu - s mým hudebním hluchem budu určitě méně náročný než ty ;-) Každopádně tvé postřehy chápu, rozumím a souhlasím. Ano, všude je přebasováno a počet W je irelevantní hodnota. Naše auto hraje "slušně", má to alespoň dynamické nastavení volume vůči rychlosti, osm repráků a zvuk lze "posunout" dopředu (kvůli synovi).
BTW - jeden vtipný postřeh k MIII. Ta auta hrála mizerně (šlo dokoupit audio BOSE s 10-ti repráky, to prý bylo naopak nadprůměrné). Na Renault fóru jsem zjistil, že ve specifikaci pro střední Evropu neosazují výškáče do palubky, takže to má čtyři repráky dole ve dveřích. Origo výškáče jsem objednal (i s montáží cca osm stovek) a zvuk byl úplně jinde. Jako pořád mizernej, ale dalo se to poslouchat. ;-)
Ještě jednou díky za fajn pokec a doufám, že to v dalších diskuzích zopakujeme. Upřímně, já už ty hatery prostě, až na výjimky, ignoruji. Myslím, že jiná obrana ani není možná.
lukas13
Tak přesně tenhle druh příspěvků mi tu chybí, dík 👍
Před Jeepem jsme měli Megane III v kombíku. První koupený 2010, základ s atmo 1.6, 100hp. Druhý 2015, 1.2 TCe 130hp, v podstatě fullka, vyjma dvou příplatků. Volba z rozumu. Velmi podceňovaná auta, ale v praxi super. Nerezne to. Krom žraní oleje u druhého vozu to nemělo problém. Interiér v době prodeje (cca 120tkm) jako nový - skvělá volba materiálů.
BTW. Někdy v létě 2016 (drzhý Megane nový) mi kolega z DE půjčil svůj služební Passat, za téměř 50t Euro - jako bylo to ve všech ohledech lepší auto, krom kultivanosti motoru, ale nebylo lepší 3.5 krát (cena).
Jeep - byl kovid. Nuda. Jen tak, z té nudy, jsem púvodně plánoval Mustanga. No a v den oznámení mého super plánu mi manželka oznámila, že nás bude o jednoho víc. Tak jsem zkrouhl rozpočet na půlku.
První favorité - Corolla a Focus ST line 1.0 150hp. Také nejsem (nebyl jsem) fanda SUV. Ale pak jsem zachytil akci na Jeep Compass NightEagle. Ta první zmiňovaná auta jsem projel. Vyhrál Focus. A pak jsem sedl do Jeepu. Dotek Ameriky a Itálke. V dokonalé kombinaci - jde o ten pocit. Cana na úrovni, vlastně o fous lepší, než u těch kombíků, výbava +/- stejná (importér zaspal dobu - Italové - a to SUV bylo za cenu těch kombíků).
Sedl jsem do toho a bylo jasno. Manželka druhý den a krásně to popsala - "ten Focus byl fajn auto, ale tohle je naše auto". Takže jo, srdce. Byť s omezeným rozpočtem. - tím možná lépe. ;-)
K autu - žijeme v širším centru Prahy a SUV o délce 4.4m je na parkování prostě super. Specialita Jeepu a Dodge - zadní dveře otevírající se v úhlu 90 jsou perfekní vychytávka, když máš malého závodníka. Obrubníky neřešíš. S mými zlobivými zády si za mě v kombíku nikdo nesedl. V Jeepu se posadím sám za sebe, s velkou rezervou (186cm).
Máme FWD, ale je to jen o tom, že to nemá diferenciál. Vše ostatní zůstává - zesílené zavěsy, FSD tlumiče, chapmanova náprava vzadu, zakrytování podvozku. Lak s dvojitou vrstvou, nevidïš żadnou stopu třeba po nárazu kamínku ze předu - fakt nic.
Auto samo je neskutečně odhlučněné - izoluje tě od okolí. Nepoznáš, jestli jedeš 100 nebo 140... Projevem je to "Rolling Stone". Myslím, že zadání znělo udélat "baby Grand Cherokee" a povedlo se.
Jo, nenï to závoďák, ač svižný být umí.
Ale je toauto, ke kterému přicházím a uculuji se. A synovo třetí slovo bylo "Jeep"😉
Před Jeepem jsme měli Megane III v kombíku. První koupený 2010, základ s atmo 1.6, 100hp. Druhý 2015, 1.2 TCe 130hp, v podstatě fullka, vyjma dvou příplatků. Volba z rozumu. Velmi podceňovaná auta, ale v praxi super. Nerezne to. Krom žraní oleje u druhého vozu to nemělo problém. Interiér v době prodeje (cca 120tkm) jako nový - skvělá volba materiálů.
BTW. Někdy v létě 2016 (drzhý Megane nový) mi kolega z DE půjčil svůj služební Passat, za téměř 50t Euro - jako bylo to ve všech ohledech lepší auto, krom kultivanosti motoru, ale nebylo lepší 3.5 krát (cena).
Jeep - byl kovid. Nuda. Jen tak, z té nudy, jsem púvodně plánoval Mustanga. No a v den oznámení mého super plánu mi manželka oznámila, že nás bude o jednoho víc. Tak jsem zkrouhl rozpočet na půlku.
První favorité - Corolla a Focus ST line 1.0 150hp. Také nejsem (nebyl jsem) fanda SUV. Ale pak jsem zachytil akci na Jeep Compass NightEagle. Ta první zmiňovaná auta jsem projel. Vyhrál Focus. A pak jsem sedl do Jeepu. Dotek Ameriky a Itálke. V dokonalé kombinaci - jde o ten pocit. Cana na úrovni, vlastně o fous lepší, než u těch kombíků, výbava +/- stejná (importér zaspal dobu - Italové - a to SUV bylo za cenu těch kombíků).
Sedl jsem do toho a bylo jasno. Manželka druhý den a krásně to popsala - "ten Focus byl fajn auto, ale tohle je naše auto". Takže jo, srdce. Byť s omezeným rozpočtem. - tím možná lépe. ;-)
K autu - žijeme v širším centru Prahy a SUV o délce 4.4m je na parkování prostě super. Specialita Jeepu a Dodge - zadní dveře otevírající se v úhlu 90 jsou perfekní vychytávka, když máš malého závodníka. Obrubníky neřešíš. S mými zlobivými zády si za mě v kombíku nikdo nesedl. V Jeepu se posadím sám za sebe, s velkou rezervou (186cm).
Máme FWD, ale je to jen o tom, že to nemá diferenciál. Vše ostatní zůstává - zesílené zavěsy, FSD tlumiče, chapmanova náprava vzadu, zakrytování podvozku. Lak s dvojitou vrstvou, nevidïš żadnou stopu třeba po nárazu kamínku ze předu - fakt nic.
Auto samo je neskutečně odhlučněné - izoluje tě od okolí. Nepoznáš, jestli jedeš 100 nebo 140... Projevem je to "Rolling Stone". Myslím, že zadání znělo udélat "baby Grand Cherokee" a povedlo se.
Jo, nenï to závoďák, ač svižný být umí.
Ale je toauto, ke kterému přicházím a uculuji se. A synovo třetí slovo bylo "Jeep"😉
lukas13
První véta - 👍
Druhá - ale ta auta prošla homologací. Pokud výrobce podváděl , ať nese následky. Ale majitelé za to nemohou. Co vím, situace dnes je OK (insider).
Druhá - ale ta auta prošla homologací. Pokud výrobce podváděl , ať nese následky. Ale majitelé za to nemohou. Co vím, situace dnes je OK (insider).
Barrichello
My loboujeme proti Ev pouze z důvodu, že nám chcete zakázat benzíny , zdanit je a nakazovat nám kam s tím můžem jezdit.
Jinak by mi tu bylo putna, jezdětě si třeba v autíčku na baterie Duracell. Já sem se svými V8 spokojen.
Nemam důvod to měnit za něco jiného.
Jinak by mi tu bylo putna, jezdětě si třeba v autíčku na baterie Duracell. Já sem se svými V8 spokojen.
Nemam důvod to měnit za něco jiného.
lukas13
Tak to je hezký, na tvou těžkou nohu. ;-)
Hele, to jel do té Plzně za kamionem? :-[]
A jaký hybrid táta vybral, pokud to není tajné. Mno, uč se, uč. S hybridy se to musí umět. (Právě jsem si vzpomněl na Top Gear, jak Jeremy jel zívačku s BMW M3 za naplno jedoucím Priusem a Prius jel za 11/100, zatímco M3 za 9,5. Geniální.)
Hele, to jel do té Plzně za kamionem? :-[]
A jaký hybrid táta vybral, pokud to není tajné. Mno, uč se, uč. S hybridy se to musí umět. (Právě jsem si vzpomněl na Top Gear, jak Jeremy jel zívačku s BMW M3 za naplno jedoucím Priusem a Prius jel za 11/100, zatímco M3 za 9,5. Geniální.)
Mokrous
Chápu, někdo to má víc na srdce, někdo víc na praktičnost. Já jsem spíš praktik a hnidopich a chci tak nějak všechno akorát a v symbióze.
Nadčasový a hezký design mi určitě nevadí, ale není pro mne na prvním místě. Řeším hlavně poměr cena/výkon (hlavně reálná cena po slevách), prostor, praktičnost, ergonomii, výbavu, uživatelskou přívětivost, spotřebu, hluk, pohodlí, výhled, odolnost, servisovatelnost, následný prodej atd... Mám rád kombíky. Jednak se mi líbí, ale hlavně jsou praktické a jízdně a spotřebou blízko sedanu. Sedany se mi tolik nelíbí, ale hlavně se do nich nic nevejde... SUV zatím moc nemusím. Nevyužil bych vůbec jejich výhody. Jsou zbytečně dražší, mají větší jízdní odpory a horší jízdní vlastnosti dané těžištěm. Časem jim možná dám šanci, ale to jen kvůli nastupování a proto, že už budu asi i jezdit hodně pomalu. :-!
B8FL má taky spoustu chyb. Mizerné brzdy už z principu a kašlou na to dlouhé roky. (Jen 206kW verze je má lepší a pak až Audi) Podvozek by mohl být taky lepší. Odhlučnění by mohlo být lepší, příplatkové audio stojí za starou bačkoru, Matrix světla na 88 segmentů vyřezávají jako by jich měly 10x míň (pracují, ale hrozně opatrně a dělají takové "V" příliš daleko od aut přede mnou - reklamace neuznána - prý OK), po FL zmizela CD mechanika, dvojité dno kufru ti je k hownu, když tam zavazí rezerva a nářadí (kdo tohle vymejšlel, toho bych postavil ke zdi) + už ne zcela 100% stabilní software MIB3 atd. Na druhou stranu je vše ostatní tak jak má být. Sedneš a všechno pasuje. Místa je dost všude, výhled na dnešní dobu perfektní (hlavně dopředu a do stran - A-sloupky s malým okénkem u zrcátek), sedačky parádní - drží, masírují, skvěle se udržují, místo na nohy i pod sedačkami, kufr velkej, praktickej rovnoměrnej (až na tu neexistující druhou polohu dna - leda bys vyházel všechno na chodník), sklápění zadních sedadel páčkou 40/2040 + průvlak (to nesnáším zejména u japonců, kteří na to rezignují a nabízí maximálně 60/40 bez průvlaku a já pak rezignuju na ně). Volant je přehlednej a s mechanickými tlačítky, infotainment opět přehlednej a perfektně nastavitelnej a využitelnej a hlavně si pamatuje nastavení a člověk nemusí jako debil před každou jízdou dělat hodinovou předletovou přípravu. ACP bezdrátově, což je pro mě zásadní. 360° kamery, ale hlavně zadní je v logu a tudíž vždy čistá (opět pro mě zásadní), výhřev čelního skla kovovou fólií - to nenabízí ani BMW 5er. Vše je po ruce a není potřeba nic lovit v podmenu, jak u moderních střepů. DSG má svoje specifika, ale dá se s ní naučit v pohodě žít a ten motor už jsem psal. Reakce a síly má dost a nežádá za to mnoho. Za 2 roky mám celkový průměr včetně zimních km 5,5/100. Na dálky většinou 4,8-5,3 podle toho jak se rozvášním. A to se často svezu dost nad limit. TSI by bylo o fous příjemnější při klidné jízdě, ale otázka jak při ostřejší a co by si za to žádalo. Ale asi bych se dlouhodobě cca do 7-7,5 /100 vešel. Optikou dnešních cen je to sice cca o 1,- Kč/km víc (V podstatě 2 vs 3 Kč/km), což vypadá děsivě. Ale pokud člověk najezdí 10-15 tisíc km ročně, tak to v ceně vozu nehraje roli, zvlášť, když TSI stojí o cca 70 tisíc méně.
Vím, že jsem dost specifický kus. Většina lidí jde do salónu a podívá se na barvu a velký kola a jede, aniž by tušili, co mají pod kapotou... :-!
Nadčasový a hezký design mi určitě nevadí, ale není pro mne na prvním místě. Řeším hlavně poměr cena/výkon (hlavně reálná cena po slevách), prostor, praktičnost, ergonomii, výbavu, uživatelskou přívětivost, spotřebu, hluk, pohodlí, výhled, odolnost, servisovatelnost, následný prodej atd... Mám rád kombíky. Jednak se mi líbí, ale hlavně jsou praktické a jízdně a spotřebou blízko sedanu. Sedany se mi tolik nelíbí, ale hlavně se do nich nic nevejde... SUV zatím moc nemusím. Nevyužil bych vůbec jejich výhody. Jsou zbytečně dražší, mají větší jízdní odpory a horší jízdní vlastnosti dané těžištěm. Časem jim možná dám šanci, ale to jen kvůli nastupování a proto, že už budu asi i jezdit hodně pomalu. :-!
B8FL má taky spoustu chyb. Mizerné brzdy už z principu a kašlou na to dlouhé roky. (Jen 206kW verze je má lepší a pak až Audi) Podvozek by mohl být taky lepší. Odhlučnění by mohlo být lepší, příplatkové audio stojí za starou bačkoru, Matrix světla na 88 segmentů vyřezávají jako by jich měly 10x míň (pracují, ale hrozně opatrně a dělají takové "V" příliš daleko od aut přede mnou - reklamace neuznána - prý OK), po FL zmizela CD mechanika, dvojité dno kufru ti je k hownu, když tam zavazí rezerva a nářadí (kdo tohle vymejšlel, toho bych postavil ke zdi) + už ne zcela 100% stabilní software MIB3 atd. Na druhou stranu je vše ostatní tak jak má být. Sedneš a všechno pasuje. Místa je dost všude, výhled na dnešní dobu perfektní (hlavně dopředu a do stran - A-sloupky s malým okénkem u zrcátek), sedačky parádní - drží, masírují, skvěle se udržují, místo na nohy i pod sedačkami, kufr velkej, praktickej rovnoměrnej (až na tu neexistující druhou polohu dna - leda bys vyházel všechno na chodník), sklápění zadních sedadel páčkou 40/2040 + průvlak (to nesnáším zejména u japonců, kteří na to rezignují a nabízí maximálně 60/40 bez průvlaku a já pak rezignuju na ně). Volant je přehlednej a s mechanickými tlačítky, infotainment opět přehlednej a perfektně nastavitelnej a využitelnej a hlavně si pamatuje nastavení a člověk nemusí jako debil před každou jízdou dělat hodinovou předletovou přípravu. ACP bezdrátově, což je pro mě zásadní. 360° kamery, ale hlavně zadní je v logu a tudíž vždy čistá (opět pro mě zásadní), výhřev čelního skla kovovou fólií - to nenabízí ani BMW 5er. Vše je po ruce a není potřeba nic lovit v podmenu, jak u moderních střepů. DSG má svoje specifika, ale dá se s ní naučit v pohodě žít a ten motor už jsem psal. Reakce a síly má dost a nežádá za to mnoho. Za 2 roky mám celkový průměr včetně zimních km 5,5/100. Na dálky většinou 4,8-5,3 podle toho jak se rozvášním. A to se často svezu dost nad limit. TSI by bylo o fous příjemnější při klidné jízdě, ale otázka jak při ostřejší a co by si za to žádalo. Ale asi bych se dlouhodobě cca do 7-7,5 /100 vešel. Optikou dnešních cen je to sice cca o 1,- Kč/km víc (V podstatě 2 vs 3 Kč/km), což vypadá děsivě. Ale pokud člověk najezdí 10-15 tisíc km ročně, tak to v ceně vozu nehraje roli, zvlášť, když TSI stojí o cca 70 tisíc méně.
Vím, že jsem dost specifický kus. Většina lidí jde do salónu a podívá se na barvu a velký kola a jede, aniž by tušili, co mají pod kapotou... :-!
lukas13
Mám teď trochu času - hezky popsaný výběr. Tvůj motor se mi zdá pro Passat ideál. A ano, jak píšeš - to auto v ničem extra nevyniká, ale nemá slabiny. Za mě - jeden z posledních VW ze staré školy. Dohromady to prostě dává solidní, funkční a fajn celek. Tohle ve VW vždy uměli, je to jejich hlavní deviza a děsí mě, že nové modely už toto nemají.
Moje auto je z jiného ranku - má pár zbytečných vad na kráse, ale také věci, které jsou naprosto špičkové. Jako krásná holka, se kterou je to občas těžké, ale prostě to s ní (více než) stojí za to. ;-)
Moje auto je z jiného ranku - má pár zbytečných vad na kráse, ale také věci, které jsou naprosto špičkové. Jako krásná holka, se kterou je to občas těžké, ale prostě to s ní (více než) stojí za to. ;-)
Mokrous
Já si taky chtěl koupit Corollu 2.0 TS Hybrid a nakonec jsem to odpískal. Mnoho nedostatků. A ušetřil bych ranec. Chtěl jsem i Golf 8 Variant, ale po představení a brutálním zničení všeho dobrého jsem to taky odpískal. Zkusil jsem Peugeot a musel z domu, fiasko. No a tak po zavrhnutí příliš drahé prémie na to aby stála na ulici jsem vzal B8 FL Var. A "hodil jsem si korunou" jestli TDI, nebo TSI a jestli 110, 140, 147, nebo 206kW. A nakonec jsem vzal 147kW naftu. Až na občasné regenerace v cíli mi nafta v ničem nevadí a auto jako celek dělá všechno co chci i když v ničem není excelentní. Nejsem vyloženě posedlý spotřebou, ale když dá člověk dovču za těch hospodských 5 na 100 i v tak velkém a těžkém autě, tak to potěší. Hlavně ve smyslu dojezdu a nezávislosti na pumpách a tak. Já poslední dobou jezdím taky hrozně málo, takže se TDI jeví jako cocotina, ale nejezdím po městě až na naprosté výjimky, když to jinak nejde. Taky mám nohy. A naprostá většina cest je nad 100km, často 300, 500, 1000 a tak... Plus se člověk zamýšlí nad trvanlivostí agregátu, následným zájmem kupců atd... Ale věřím, že bych to zvládnul i s TSI, který by mi asi bralo do 7/100 a stálo úměrně méně. Škoda, že přišlo o nepřímý vstřik. Kdyby ho nezničili, nejspíš bych šel do benzínu i navzdory delším trasám.
gil54
Hmm, to na úrodnou půdu asi nepadne.
Ta tebou předpokládaná inteligence a vzdělanost je, jak víme, poněkud relativní pojem.
Je to sice hodina a čtvrt času, ale kromě nějakých údajů o klimatu a pohledu na ně, je také rozebráno jak má vypadat zdravá diskuze, s kým diskutovat téměř nemá smysl, jak je třeba vyhodnotit priority, míru problému, hledání a přijímání pravdy, možnosti řešení a ochotu systému problémy řešit a ochotu hledat vhodný způsob řešení. Ne, že každý musí ze 100% se vším z odkazu souhlasit, ale je to rozhodně přínosnější materiál, než se snažit o diskuzi tam, kde to nejde.
https://www.youtube.com/watch?…
Ta tebou předpokládaná inteligence a vzdělanost je, jak víme, poněkud relativní pojem.
Je to sice hodina a čtvrt času, ale kromě nějakých údajů o klimatu a pohledu na ně, je také rozebráno jak má vypadat zdravá diskuze, s kým diskutovat téměř nemá smysl, jak je třeba vyhodnotit priority, míru problému, hledání a přijímání pravdy, možnosti řešení a ochotu systému problémy řešit a ochotu hledat vhodný způsob řešení. Ne, že každý musí ze 100% se vším z odkazu souhlasit, ale je to rozhodně přínosnější materiál, než se snažit o diskuzi tam, kde to nejde.
https://www.youtube.com/watch?…
Ozzman
Nejekologictejsi je jezdit MhD ve meste, idealne elektrickym. Jezdim metrem a tramvaji, vyhral sem diskuzi :-! Ani Donvito nema tak malou uhlikovou stopu :D
lukas13
Vaculíka nesleduji. Ale 2.0 TDI 110kW je pro Karoq ideální motor. Jel jsem v AWD s DSG a FWD s manuálem a v obou případech je to prostě dobré auto s dobrým motorem. Fyziku sice neoblbneš, hlavně při vyšších rychlostech, ale lidé, co to mají jezdí kolem 6ti.
Pokud někdo jezdí delší štreky, intravilán + dálnice a má vyšší nájezdy, je to ideální motor. A to říkám jako někdo, kdo je benzínovej.
Při našem způsobu užívání auta byl byl ideál hybrid, klidně s turbomotorem (nejezdíme extrémně krátké trasy, máme nožičky). Protože Praha. Ale to znáš.
Pokud někdo jezdí delší štreky, intravilán + dálnice a má vyšší nájezdy, je to ideální motor. A to říkám jako někdo, kdo je benzínovej.
Při našem způsobu užívání auta byl byl ideál hybrid, klidně s turbomotorem (nejezdíme extrémně krátké trasy, máme nožičky). Protože Praha. Ale to znáš.
lukas13
Promiň, ale ty jsi evidentně vůbec nepochopil (či nechceš pochopit) gró mého příspěvku. No, zkusil jsem to. :'-(
Ps.: Za emise NOx v Praze mohou drtivou měrou auta s vykuchanými DPF či dokonce katalyzátorem - tohle se nedomnívám, tohle, z hlediska mé profese, vím. Za tohle bych bral řidičáky na doživotí, šrotoval ta auta a dával obří pokuty. Neboť tito lidé vědomě tráví své okolí.
Majitelé moderních dieselů rozhodně ne.
A je trestuhodné, že PČR toto dosud neumí účině kontrolovat.
Ps.: Za emise NOx v Praze mohou drtivou měrou auta s vykuchanými DPF či dokonce katalyzátorem - tohle se nedomnívám, tohle, z hlediska mé profese, vím. Za tohle bych bral řidičáky na doživotí, šrotoval ta auta a dával obří pokuty. Neboť tito lidé vědomě tráví své okolí.
Majitelé moderních dieselů rozhodně ne.
A je trestuhodné, že PČR toto dosud neumí účině kontrolovat.
lukas13
No, to je pravda. Na druhou stranu "za pět na sto" je mantra. A vyšší náklady na údržbu se snižují když ti to dělá Franta vod vedla a repasované ND.
Barry Lyndon
Jak souvisí nějaká nezvládnutá kreténská těžba zemního plynu v Tramtárii s dieselovým smradem v naší ulici? Whataboutismus jak vyšitý...
Přestaňte směšovat CO2 a GO a lokální emise smradů a jedů z dieselových jedometů trávících městské ženy a děti :no: :no: :D
Jinak taky si myslím, že z hlediska GO je zemní plyn "paradoxně" možná horší než uhlí (nicméně je taky otázka, jaké jsou přírodní úniky metanu i bez těžby - to nevím...)
Přestaňte směšovat CO2 a GO a lokální emise smradů a jedů z dieselových jedometů trávících městské ženy a děti :no: :no: :D
Jinak taky si myslím, že z hlediska GO je zemní plyn "paradoxně" možná horší než uhlí (nicméně je taky otázka, jaké jsou přírodní úniky metanu i bez těžby - to nevím...)
3_diamanty
To bol vtedy ten boom ohladom prichodu novych dizlov uz so systemom common rail... zrazu ich pchali vsade... vtedy este aj kabriolety mali dizle... aj male lupo ... takisto premia nepremia... bolo to jedno ... sekali to vsade bez ohladu na ucel aj velkost auta .. a teraz sa im za to mozeme podakovat ako pekne nam tym len urychlili prichod elektroaut...
Barry Lyndon
To bylo tenkrát, co se poprvé začalo řešit CO2 a vznikaly megaabsurdity jako Smart CDI. Pak zjistili, že se v centru metropolí nedá dýchat (už zase, ono to v 70-80tých letech nebylo dobré ani bez dieselů) a začali po pár letech omezovat to, co předtím propagovali.
Já diesely hejtím kontinuálně, co jsem na světě :D
Já diesely hejtím kontinuálně, co jsem na světě :D
Mikesus
Které absurdity likvidují ovzduší v huste zabydlenych oblastech jako diesel?
Mikesus
Viz moje reakce níž. Je prokázáno, že to jsou jedomety v provozu. A nebrec potrefená husa.
Mikesus
Potrefená husa se ozvala?
https://theicct.org/…ving-conditions/
https://www.toi.no/transport-technology-and-environment/diesel-cars-have-high-emissions-in-real-traffic-article33388-1314.html
https://theicct.org/…Europe-mar23.pdf
Naprostá většina přesahuje nasobne emise v provozu.
A tihle dieseldezoláti ( díky Barry, budu používat) jen vidí cenu u stojanu a z vesela kupujou tyhle emisne neplnici vraky. Pak s tím skáčou v kolonach po městech
https://theicct.org/…ving-conditions/
https://www.toi.no/transport-technology-and-environment/diesel-cars-have-high-emissions-in-real-traffic-article33388-1314.html
https://theicct.org/…Europe-mar23.pdf
Naprostá většina přesahuje nasobne emise v provozu.
A tihle dieseldezoláti ( díky Barry, budu používat) jen vidí cenu u stojanu a z vesela kupujou tyhle emisne neplnici vraky. Pak s tím skáčou v kolonach po městech
Lubo
Tak už ich zakáž nech je pokoj, vedúci. A čo zakážeš zajtra?
Diskusia Mokrouša a Lukáša super. :yes: :yes: :yes:
Možno by si sa mohol inšpirovať trochou rešpektu a záujmom o autá. Hádam by si sa dočkal aj iných reakcií.
PS: Tvoje príspevky k výberu auta a potom praktické skúsenosti boli veľmi fajn.
Vysvetlenia a odkazy kto je dement, príp čo treba zakázať fakt nie. Ale možno je to presne to čo niekto potrebuje a treba pridať, neviem, posúď sám.
Diskusia Mokrouša a Lukáša super. :yes: :yes: :yes:
Možno by si sa mohol inšpirovať trochou rešpektu a záujmom o autá. Hádam by si sa dočkal aj iných reakcií.
PS: Tvoje príspevky k výberu auta a potom praktické skúsenosti boli veľmi fajn.
Vysvetlenia a odkazy kto je dement, príp čo treba zakázať fakt nie. Ale možno je to presne to čo niekto potrebuje a treba pridať, neviem, posúď sám.
lukas13
A nebylo to kvůli spolehlivosti? Ten 1.0 je údajně naprosto bezproblémový...
Barrichello
No a dneska bylo další desítky aut na srazu Rolls Royce a Bentley v Dubči.
Krásně sme Vám to zamořili, takže doufám že si emigroval na víkend do toho Boubína. Pokukd ne, tak si to nemohl dneska přežít, takovou koncentraci spalin z aut bez katalyzátorů, hehehe
Krásně sme Vám to zamořili, takže doufám že si emigroval na víkend do toho Boubína. Pokukd ne, tak si to nemohl dneska přežít, takovou koncentraci spalin z aut bez katalyzátorů, hehehe
Lubo
A takto dopadajú zákazy a príkazy… nasilu Euro 7 a EV a zostane nám vďaka tomu väčšina áut v uliciach Euro 0 - 4… :-O
Domácnosti nemají peníze na zdražující nová auta. Automobilky čelí propadu prodejů
https://www.e15.cz/…-prodeju-1398554
Domácnosti nemají peníze na zdražující nová auta. Automobilky čelí propadu prodejů
https://www.e15.cz/…-prodeju-1398554
Mikesus
Jak DPF ovlivní množství NOx? To je snad na PM10 ne?
Aut bez katalyzatoru asi moc nebude, tedy pokud nemáš na mysli SCR. To pak souhlasím a taková auta by vůbec po městě neměla jezdit.
A ano, i ta auta bez dpf srotovat a brát ridicaky.
Aut bez katalyzatoru asi moc nebude, tedy pokud nemáš na mysli SCR. To pak souhlasím a taková auta by vůbec po městě neměla jezdit.
A ano, i ta auta bez dpf srotovat a brát ridicaky.
Mikesus
Ne. Tady se řeší jedovaté emise z dieselu ve městech.
Ale to nedokážou dezolati pochopit rozdíl lokální a globální emise a hrají si na whataboutismus
Ale to nedokážou dezolati pochopit rozdíl lokální a globální emise a hrají si na whataboutismus
Mikesus
Lokální emise zajma všechny, kdo se pohybuje v obydlených oblastech. Globální emise zajímá jen politiky, nikoho jiného.
Ozzman
Ale je nutné znát okolnosti.... proč se berou diesly ? Protože jich je v ojetinách drtivá většina - samozřejmě u větších aut, které původně sloužila jako služebáky ještě pár let napřed před "ekovlnou" a dnes pak kupec z druhé a třetí roky prostě nemá na výběr. Za pár let, až budou na trhu ojetá dnešní auta, kdy se misky vah přiklání k ostatním palivům, tak to taky bude vypadat jinak :D Aneb, vyber si jakou chceš ojetinu, když to bude nafta... :D
lukas13
Mě to na kočičích hlavách právě ani nevrzne. Dva úseky máme kousek od bydliště, takže to testuji pravidelně. To auto je tuhé jak ingot. 😉 Ale je samozřejmě možné, že mám kliku na konkrétní kus. A taky - uvidíme pi 100tkm.
Páčky to má jen po jedné na každé straně, vůbec to ovládání vychází z DE školy, áž na pár detailů. Na druhou stranu - Renault měl pár věcí jinak a třeba ovládání rádia pod volantem bylo to nejlepší, co jsem zkusil. Jen to chtělo trochu cviku (tak měsíc), takže v recenzích to spíše kritizovali... Blbost 😉
Dostat to z matrixů musí být darda. Tak snad je ten člověk OK. Ale prostě jasně, člověk nechce, ale stát se může. Nevýhoda automatiky.
A ta poslední věta - myšlenka dobrá. 😉 Neblížil se tomu Phaeton?
Jinak - dík za super pokec a dúkaz, že to na ACZ stále jde. 👍
Tak zase někdy budu, se těšit.
Páčky to má jen po jedné na každé straně, vůbec to ovládání vychází z DE školy, áž na pár detailů. Na druhou stranu - Renault měl pár věcí jinak a třeba ovládání rádia pod volantem bylo to nejlepší, co jsem zkusil. Jen to chtělo trochu cviku (tak měsíc), takže v recenzích to spíše kritizovali... Blbost 😉
Dostat to z matrixů musí být darda. Tak snad je ten člověk OK. Ale prostě jasně, člověk nechce, ale stát se může. Nevýhoda automatiky.
A ta poslední věta - myšlenka dobrá. 😉 Neblížil se tomu Phaeton?
Jinak - dík za super pokec a dúkaz, že to na ACZ stále jde. 👍
Tak zase někdy budu, se těšit.
Mokrous
Neboj, on si i Pašyk sem tam maličko vrzne a na kočičích hlavách taky není přeborník v kultivovanosti. Naštěstí už jich tolik není.
Ty páčky to je taky věc. Nechápu co se pořád snaží vymyslet. V Pažoutovi to byl děs ty páčky. Ještě tam narvali ovládání tempomatu tak, aby na to člověk neviděl a tudíž nevěděl co dělá a tam bylo tolik přepáčkováno, že měl člověk problém dát blinkr. Jsou to drobnosti, ale když tě to sejří den co den, tak se to přejí.
Mě se taky už stalo, že jsem zapomněl přepnout matrixy z dálkových do automatu a chudák to schytal naplno. Ten asi mžourá ještě dneska...
Já bych chtěl Passata s komfortem Rollse :D
Ty páčky to je taky věc. Nechápu co se pořád snaží vymyslet. V Pažoutovi to byl děs ty páčky. Ještě tam narvali ovládání tempomatu tak, aby na to člověk neviděl a tudíž nevěděl co dělá a tam bylo tolik přepáčkováno, že měl člověk problém dát blinkr. Jsou to drobnosti, ale když tě to sejří den co den, tak se to přejí.
Mě se taky už stalo, že jsem zapomněl přepnout matrixy z dálkových do automatu a chudák to schytal naplno. Ten asi mžourá ještě dneska...
Já bych chtěl Passata s komfortem Rollse :D
lukas13
Má to provozní hmotnost přesně 1.5t, s řidičem. Jako trhač asfaltu to není, ale pružné zrychlení v běžných rychlostech cajk. Na bezpečné předjíždění a nějakou výkonovou rezervu dobrý...
Interiér je v reálu vlastně docela fajn. A vím, není moc fotogenický, také jsem se před setkáním naživo vyděsil. A jak říkám - nevrže, vše tam kde má být, včetně materiálů - měkčené plasty/kůže tam kde člověk hmatá, tvrdé snadno čistitelné tam, kde to špiní. Ale já do toho vlezl z Meganu, který to měl pojjaté stejně. Dovedu si představit, že pro někoho kdo přesedne z D segmentu to může být kulturní šok.
Ale v praxi tam je jediná ergonomická bota - páčka blinkrů/světel moc daleko od volantu. Pro lidi s malýma rukama by to mohl být problém. A dost dlouho trvalo vychytat, aby si člověk s blinkrem nepřepl na dálkové. Přes den to nezjistíš a když ti čidlo zapne potkávací, hned to tam střelí dálkové. Stalo se mi to jednou, v tunelu, a tomu nebožákovi, co jel proti mně, se v duchu omlouvám doteď.
Peugeot - já měl na mysli vyloženě statický dojem. Jinak mě to povrzávání (taky) vytáčí a radši něco jednoduššího, ale bytelného a s výdrží. (teda ideál by byl mít oboje, ale na Rollse nemám :-[] )
Interiér je v reálu vlastně docela fajn. A vím, není moc fotogenický, také jsem se před setkáním naživo vyděsil. A jak říkám - nevrže, vše tam kde má být, včetně materiálů - měkčené plasty/kůže tam kde člověk hmatá, tvrdé snadno čistitelné tam, kde to špiní. Ale já do toho vlezl z Meganu, který to měl pojjaté stejně. Dovedu si představit, že pro někoho kdo přesedne z D segmentu to může být kulturní šok.
Ale v praxi tam je jediná ergonomická bota - páčka blinkrů/světel moc daleko od volantu. Pro lidi s malýma rukama by to mohl být problém. A dost dlouho trvalo vychytat, aby si člověk s blinkrem nepřepl na dálkové. Přes den to nezjistíš a když ti čidlo zapne potkávací, hned to tam střelí dálkové. Stalo se mi to jednou, v tunelu, a tomu nebožákovi, co jel proti mně, se v duchu omlouvám doteď.
Peugeot - já měl na mysli vyloženě statický dojem. Jinak mě to povrzávání (taky) vytáčí a radši něco jednoduššího, ale bytelného a s výdrží. (teda ideál by byl mít oboje, ale na Rollse nemám :-[] )
Mokrous
Souhlas. Občas mi bouchnou saze, ale většinou to nechávám bez reakce, stejně to nemá cenu a je to jak házet hrách na zeď.
Ten výkon je na tu 1.3 dost slušnej. Kolik to má kg? Pokud to je pod 1,5T tak to může docela frčet.
Na mě je ten původní interiér trošku divočina, takhle z fotky, ale zase na druhou stranu pokud je v tom ticho, jak říkáš a nic nevrže a je v tom místo na koleno (což taky považuju za tragický přohřešek u poloviny aut na trhu) a máš po ruce mechanické ovladače čehokoliv, tak to ve finále může být fajn místo k žití a člověk si rychle zvykne a už mu to pak nepřijde.
A nemysli si. P3008 se sice tváří jakože má prémiový interiér, ale opak je pravdou. Jezdil jsem to chvíli spolu s novou 508SW GT a první dojem je WOW, v praxi ovšem bída s bídou. Vrznout si umí, čím prémiovější materiály, tím hůř po týdnu používání vypadají a ovladatelnost a ergonomie děs běs...
Ten výkon je na tu 1.3 dost slušnej. Kolik to má kg? Pokud to je pod 1,5T tak to může docela frčet.
Na mě je ten původní interiér trošku divočina, takhle z fotky, ale zase na druhou stranu pokud je v tom ticho, jak říkáš a nic nevrže a je v tom místo na koleno (což taky považuju za tragický přohřešek u poloviny aut na trhu) a máš po ruce mechanické ovladače čehokoliv, tak to ve finále může být fajn místo k žití a člověk si rychle zvykne a už mu to pak nepřijde.
A nemysli si. P3008 se sice tváří jakože má prémiový interiér, ale opak je pravdou. Jezdil jsem to chvíli spolu s novou 508SW GT a první dojem je WOW, v praxi ovšem bída s bídou. Vrznout si umí, čím prémiovější materiály, tím hůř po týdnu používání vypadají a ovladatelnost a ergonomie děs běs...
Barrichello
Všechna auta plní emisní limity k roku výroby, takže když byl dnes na srazu Panhard Levassor z roku 1913, plní limity k roku 1913 = žádné.
A tak je to vpořádku.
Nikdo nemá nikomu právo zakazovat s tím jezdit.
A tak je to vpořádku.
Nikdo nemá nikomu právo zakazovat s tím jezdit.
Ozzman
Vezl zrcadlo :D
Vzal trojkovyho Yarise ten poslední facility, ještě je to v záruce, vyměnil to za toho jeho dvojkovyho. Chtěl nového, ale vymluvit sem mu to, že na ty jeho 3 tisíce km ročně jako druhé auto jsou to vyhozené peníze:D ostatně i ten dvojkovy byl v top stavu :D Chtěl automat
Vzal trojkovyho Yarise ten poslední facility, ještě je to v záruce, vyměnil to za toho jeho dvojkovyho. Chtěl nového, ale vymluvit sem mu to, že na ty jeho 3 tisíce km ročně jako druhé auto jsou to vyhozené peníze:D ostatně i ten dvojkovy byl v top stavu :D Chtěl automat
Ozzman
Diskuzne se popravim, ale dlouhodobou mam 7.3. Cesy k mori s rakvi davam za 6.8. Mieksus s tim jednou otocil Plzen snad za 5, ale to musi bejt opruz :D Na Meganu mam 9.5 . Ale tata ted koupil hybrid, tak se na tom treba zacnu ucit :D kdyz mi ho pujci
lukas13
Hele, pět na sto je pět na sto... To bych neházel na venkovský lid :-[]
BTW - za kolik vlastně jezdí to tvoje Mondeo, s tvou, poněkud těžší, nohou?
BTW - za kolik vlastně jezdí to tvoje Mondeo, s tvou, poněkud těžší, nohou?
Ozzman
Ja myslim, ze tohle plati uz nekde na venkove :D Nebo u lidi, co kradou naftu z prace :D
Mikesus
Kdyz oznaci někdo za debila, jako reakci na vložené odkazy, to ti přijde slušně vychování?
Mikesus
On někdo zakazuje benzin?
Zakazuje se diesel, protoze neplní emise v provozu.
Zakazuje se diesel, protoze neplní emise v provozu.
Mikesus
A co euro6b, které taky neplní emise.
Ja neříkám, že na následky nést majitel. Tedy pokud nekupuje ojetinu, ale nové auto. Kdyz kupuje ojetinu, je již seznámen s problematikou a riziko bere na sebe
Ja neříkám, že na následky nést majitel. Tedy pokud nekupuje ojetinu, ale nové auto. Kdyz kupuje ojetinu, je již seznámen s problematikou a riziko bere na sebe
Mikesus
Zmiňoval tam, že ten výkon nijak rozdílný není a že to tdi je hrozně klepe a je hlučné. Doporučuji shlédnout pro pobavení.
Mikesus
Fakt. A proč bl tedy dieselgate? Proč je další studie o tom, ze diesely euro 6b překračují normu NOx až 20x?
Mikesus
Tak doporučuji kouknout na TV svět motorů. Teď nevím přesně díl. Měl tam karoq 110kw tdi bazarovku a doporučoval do toho 1.0tsi, že to je lepší než ten 110kw tdi :-[]
Mikesus
Koukam, ze vycucane spotřeby. 7.5 kombinace je převážně dalnice. Ano, dá se jet za 10, což je cca při 150. Jinak dalnice je při 130gps 7.8 ( zmereno praha zlicin-plzen a zpět a Praha Průhonice- Velké Meziříčí a zpět ).
Ale co se vlastně rozepisuju, ty máš s HL najeto dostatek kilometrů, abys věděl za kolik jezdi.
Vytahnul jsem posledních 5 jízd, nějak tam nevidím ty tvoje spotřeby, ani na dálky ani po městě.
https://ibb.co/PQfJhmW
https://ibb.co/T1nLsQN
https://ibb.co/w4VP9bd
https://ibb.co/ym9WTNN
https://ibb.co/LStpYZz
Výmysly ti jdou, stejně jako nevychovanost. Kdybys aspoň byl podobne zdatný v technice a netvrdil například, že brake-by-wire v autech není, nebo že HL jezdi za 7.5 bezne.
Ale co se vlastně rozepisuju, ty máš s HL najeto dostatek kilometrů, abys věděl za kolik jezdi.
Vytahnul jsem posledních 5 jízd, nějak tam nevidím ty tvoje spotřeby, ani na dálky ani po městě.
https://ibb.co/PQfJhmW
https://ibb.co/T1nLsQN
https://ibb.co/w4VP9bd
https://ibb.co/ym9WTNN
https://ibb.co/LStpYZz
Výmysly ti jdou, stejně jako nevychovanost. Kdybys aspoň byl podobne zdatný v technice a netvrdil například, že brake-by-wire v autech není, nebo že HL jezdi za 7.5 bezne.
Mikesus
Jo s tím souhlasím, že jakkoliv upravena auta nemají na silnici co dělat. Stejně tak ta, která neplní emisni limity aniž by je kdokoliv upravoval.
Mikesus
Mne vadí chování cyklistů, co2 z nich je menší než z tvých limonád co vypijes.
Mikesus
Ospon někdo tě ocení.
Je vtipné dvojnásob, že zrovna ty a barik tady bojujete proti EV, protote globální emise co2 to neovlivni ( resp. zanedbatelné, protoze z dopravy v eu to je cca 2% ) a najednou ie to důležitější než jedovaté lokální emise od dieseldezolátů.
Je vtipné dvojnásob, že zrovna ty a barik tady bojujete proti EV, protote globální emise co2 to neovlivni ( resp. zanedbatelné, protoze z dopravy v eu to je cca 2% ) a najednou ie to důležitější než jedovaté lokální emise od dieseldezolátů.
Barry Lyndon
Propadl, protože půlka opič@nů nakupuje levněji za hranicemi a ta druhá půlka chudáků odletěla na první z letoších tří dovolených.
S těmi auty máš bohužel pravdu, 1.9TDI v kombinaci s pozinkem nám byl čert dlužen. :no: :D To jim vydrží snad věčnost.
A mimochodem ten propad obchodu je potřeba chápat co do reálného množství, nominálně se utratí samozřejmě víc, lidi peníze mají (ale díky Zemanovi, Michlovi, Burešovi a i Fialovi (a i Rusnokovi) tu máme takovou inflaci, jakou máme...) :no: :no: :-[]
S těmi auty máš bohužel pravdu, 1.9TDI v kombinaci s pozinkem nám byl čert dlužen. :no: :D To jim vydrží snad věčnost.
A mimochodem ten propad obchodu je potřeba chápat co do reálného množství, nominálně se utratí samozřejmě víc, lidi peníze mají (ale díky Zemanovi, Michlovi, Burešovi a i Fialovi (a i Rusnokovi) tu máme takovou inflaci, jakou máme...) :no: :no: :-[]
Mikesus
slusnej, kdyz ostatním nadává, za to, ze mu dají odkaz z reálného měření emisí. Zajimave máš nastavenou laťku.
Za mne je to nevychovanej hulvat, ale chapu to. Ne každý má štěstí na aspoň trochu slušnou rodinu, tak se to nemá jak naučit.
Za mne je to nevychovanej hulvat, ale chapu to. Ne každý má štěstí na aspoň trochu slušnou rodinu, tak se to nemá jak naučit.
Mikesus
Jo no. A pak přijde Vaculík s bazarovym karoqem se 110kw dieselem a řekne, že jezdi v průměru za sedm a motor se trápí v takovém autě na dalnici. Do toho, ze ten motor klepe vic nez ve Felicii a lidi to stejné za 550tis z acek koupi.
Mikesus
Oslovení "debil" jsi použil jen ty místo diskuze. Chapu, ze se toa zdravíme v rodině, ale na veřejnou diskuzi to nepatří.
"kdo si koupí nový čistý naftový auto na dálkový trasy je debilní howado. "
Tohle taky nikdo netvrdí. Je debilní hovado, pokid s tím jede do města. A je prokázáno, že v realu neplní emise ani euro6b, tak uvidíme brzy, jak na tom skutečně euro6d je.
"kdo si koupí nový čistý naftový auto na dálkový trasy je debilní howado. "
Tohle taky nikdo netvrdí. Je debilní hovado, pokid s tím jede do města. A je prokázáno, že v realu neplní emise ani euro6b, tak uvidíme brzy, jak na tom skutečně euro6d je.
Mikesus
"Všichni byli proti mě."
Takové nesmyslné zobecnění. Jednoznačně lživé. I když jsme měli mj.jeden diesel na dálky, vždy byl jeden benzin na jízdu do města. Od dob rozsirovani diesel každý normální člověk, co se zajimal ( nebo aspoň rozpoznal smrad ), aspoň tušil, že emise dieselu nejsou v poradku.
Takové nesmyslné zobecnění. Jednoznačně lživé. I když jsme měli mj.jeden diesel na dálky, vždy byl jeden benzin na jízdu do města. Od dob rozsirovani diesel každý normální člověk, co se zajimal ( nebo aspoň rozpoznal smrad ), aspoň tušil, že emise dieselu nejsou v poradku.
Mikesus
Stačí s nimi nejezdit do města. Nikdo jim nezakazuje s nimi jezdit. Nikdy nikde jsem nepsal, že se mají vyhodit. Ale v obydlených oblastech nemají co delat.
Mikesus
Tak povídej, ať se zasmějeme. Pořád tu otacis diskuzi od jedovateho plynu ve městech od dieseldezolatu k nejedovatemu plynu na celé planetě.
Mikesus
Ne, vadí mi překračování emisních limitu, které diesel v provozu překračuje pořád.
Mikesus
Takze žádný. Jen píšeš o dvou rozdílných věcech. Takze dík za potvrzení, že diesely mají problémy s jedovatých emisemi.
Ale souhlasím s tím, že tihle aktivisti létající po světě jsou stejní dezolati jako v těch dieselech.
Ale pořád nechápu, proč mluvíš o globálních emisích, kdyz reaguje na moje lokální emise.
Ale souhlasím s tím, že tihle aktivisti létající po světě jsou stejní dezolati jako v těch dieselech.
Ale pořád nechápu, proč mluvíš o globálních emisích, kdyz reaguje na moje lokální emise.
Mikesus
Protože vedes věcnou diskuzi. Nemám problém pokračovat.
Otázka na začátek, co je to za trolení, kdyz to jsou fakta?
Zas a znovu připomenu, že celou dobu ( včetně těch odkazů) se jedná o lokální emise primo dopadající na zdraví člověka v obydlených oblastech.
Je prokázáno, že dieselové emise obsahují nasobne více jedovatých plynů, dále že do euro 6d v reálném provozu diesely vypouští nadlimitně násobky emisi těchto jedů, dlouhodobé měření v Praze prokázalo překročení zdravotních limitů nox na všech merenych mistech u hlavních křižovatek. V těchto oblastech je minimum lokálních topenišť, která by to mohla ovlivňovat v takové míře. Jak se tedy stane, že je překročen limit 10 mikrogramů NO2 až 5nasobne v rocnim průměru?
Hlavním zdrojem je dieslovy motor, kdy jeden diesel v osobaku ( převážná většina, čest výjimkám ) vyprodukuje podle měření v reálu 4-10x vic nez autobus mhd. Odkazy výše.
Ja chapu, ze je problém v násilným tlačení dieselu v 90.letech kvůli co2, a dokud neodejde tahle stará generace, ktera neni schopna si zjistovat nove informace, tak se to moc nezlepší. Proto je potřeba osvěta a zároveň mi to přijde vtipné, že si kupujou diesel pro rodinu, aby ji pomalu zabíjeli.
Otázka na začátek, co je to za trolení, kdyz to jsou fakta?
Zas a znovu připomenu, že celou dobu ( včetně těch odkazů) se jedná o lokální emise primo dopadající na zdraví člověka v obydlených oblastech.
Je prokázáno, že dieselové emise obsahují nasobne více jedovatých plynů, dále že do euro 6d v reálném provozu diesely vypouští nadlimitně násobky emisi těchto jedů, dlouhodobé měření v Praze prokázalo překročení zdravotních limitů nox na všech merenych mistech u hlavních křižovatek. V těchto oblastech je minimum lokálních topenišť, která by to mohla ovlivňovat v takové míře. Jak se tedy stane, že je překročen limit 10 mikrogramů NO2 až 5nasobne v rocnim průměru?
Hlavním zdrojem je dieslovy motor, kdy jeden diesel v osobaku ( převážná většina, čest výjimkám ) vyprodukuje podle měření v reálu 4-10x vic nez autobus mhd. Odkazy výše.
Ja chapu, ze je problém v násilným tlačení dieselu v 90.letech kvůli co2, a dokud neodejde tahle stará generace, ktera neni schopna si zjistovat nove informace, tak se to moc nezlepší. Proto je potřeba osvěta a zároveň mi to přijde vtipné, že si kupujou diesel pro rodinu, aby ji pomalu zabíjeli.
Mikesus
A co má co2 společného s jedy z dieselu?
Pořád tu jsou lidi, co nechápou rozdíl lokální a globální emise a mezi jedy z dieselu ( NOx, benzoapyreny,... ) argumentují nejedovatym CO2.
Pořád tu jsou lidi, co nechápou rozdíl lokální a globální emise a mezi jedy z dieselu ( NOx, benzoapyreny,... ) argumentují nejedovatym CO2.
Mikesus
Nejsem dement, co jezdí dieselem do města. Pořád si tihle primitivove pletou globalni a lokální emise.
Snížená inteligence se projevuje?
https://www.news-medical.net/news/20230124/Brief-exposure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
Až se naučíš rozeznávat jednoduchou věc jako lokální a globální emise, tak dej vědět.
Jo a debile si rikej ve své rodině, evidentne to na vás sedí. Rodiče asi moc schopnosti tě vychovat neměli.
Ale ne promiň, já zapomněl. ty jsi tak skvele vychovaný, že ti padají sekery od pana boha z oblohy na auto, jak mu upadne při údivu.
A odpoved na tvoji otázku. Letadlem neletam, ze zahraničí nepřišly žádné balíčky a nikam letadlem neplánuju.
Snížená inteligence se projevuje?
https://www.news-medical.net/news/20230124/Brief-exposure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
Až se naučíš rozeznávat jednoduchou věc jako lokální a globální emise, tak dej vědět.
Jo a debile si rikej ve své rodině, evidentne to na vás sedí. Rodiče asi moc schopnosti tě vychovat neměli.
Ale ne promiň, já zapomněl. ty jsi tak skvele vychovaný, že ti padají sekery od pana boha z oblohy na auto, jak mu upadne při údivu.
A odpoved na tvoji otázku. Letadlem neletam, ze zahraničí nepřišly žádné balíčky a nikam letadlem neplánuju.