Novinky
Vykon, je len matematickou funkciou tociveho momentu a otacok, pri ktorych je ten moment dosahovany. Vykon mozno tiez definovat ako sucin prikonu a ucinnosti pri danych otackach. Kto by mi chcel oponovat, tak nech si najskor nieco precita na wikipedii alebo sa poradi s niekym, kto tomu rozumie.
Elektromotory maju tocivy moment k dispozicii uz od nulovych otacok (iked so stupajucimi otackami sa zvysuje, samozrejme, od urcitych zase klesa, ale to velmi neskoro a velmi pozvolne), takze neboj sa, 600kilove auto by ti asi vytrelo zrak na krizovatke... a to by ani nemuselo mat prevodovku. Uvedom si, ze moderne elektromotory su schopne tocit az cca 13000 otacok za minutu, co sa blizi k motorom F1tky..
Elektromotory maju tocivy moment k dispozicii uz od nulovych otacok (iked so stupajucimi otackami sa zvysuje, samozrejme, od urcitych zase klesa, ale to velmi neskoro a velmi pozvolne), takze neboj sa, 600kilove auto by ti asi vytrelo zrak na krizovatke... a to by ani nemuselo mat prevodovku. Uvedom si, ze moderne elektromotory su schopne tocit az cca 13000 otacok za minutu, co sa blizi k motorom F1tky..
Samozrejme. Pekne, strucne a vystizne napsano. Ostatne nedavno predstaveny kousek Tesly ukazal moznosti elektromobilu pomerne razne. Odmitani hybridu a elektromobilu je na hranici nepochopeni, omezenosti a blbosti lidi, kteri toto cini. :-!
Ale já neodmítám elektromobil... Hybrid jo, protože si myslím, že je tam ten spalovací motor jaksi navíc a zbytečně komplikuje konstrukci a zvedá váhu. Mě vadí, že většina automobilek koncipuje elektromobil jako něco méněceného (se zrychlením přes 50km/h na úrovni náklaďáku, to samý maximální rychlost) a něco o čem ani nemá cenu uvažovat jako o alternativě ke klasickému systému pohonu. Přitom elektromobil k variabilitě všech možných tvarů, koncepcí a výkonů přímo vybízí...
Mozno je koncepcia elektromobilov chapana zle, mozno dobre.. predovsetkym je to auto, ktore sa dokaze efektivne rozbehnut a prepravit na kratsie vzdialenosti a to vsetko s nulovymi emisiami a velmi nizkym hlukom ale zial zatial nevelkym dojazdom. Z toho jasne vyplyva urcenie pre mesto... Ale skus si predstavit 300k elektromotor spojeny s bezstupnovou prevodovkou CVT... Asi by vyzral baterky velmi rychlo (nizka kapacita) ale s akym stylom... z nuly na sto by isiel bozsky kludne aj pod 3 sekundy... a tak skoro by sa nezastavil. To by aj rovinkar s 1.9 v turbodechte cumel...
rád bych videl plno elektromobilu ve mestech,nic proti tomu nemám,ale uvedomujete si ze ta elektrina je sice v zasuvce ale nejak se do te zasuvky musi dostat/vyrobit.a ted by mě zajímalo jestli je dobré vyrábět 50%energie z uhlí,45%jederně a 5%větrem a nebo vodou?ten smog a bordel cose usetri z vyfuku stejne vyprodukuje nejaka obrovská elektrarna...neni lepsi jezdit na etanol vyrobenej z obilí a tu trochu energie co vyrobime ekologicky vetrem nechat salinám,vlaku a metru?????
Ano, tu elektřinu je nutné vyrobit v klasické elektrárně. Ovšem výroba bioetanolu je rovněž energeticky taky hodně náročná, takže tady bych řekl že pokud to srovnáme takhle tak nula od nuly pojde.
Jenomže i uhelná elektrárna má minimálně dvojnásobnou elektrickou účinnost ve srovnání se spalovacím motorem (než mě ukamenujete - spalovací motor v autě málokdy pracuje v optimálním režimu), navíc odpadní teplo se dá narozdíl od auta nějak využít a emise elektrárny (teď nemyslím CO2) jsou také někde jinde...
jen tak mimochodem parni stroj ma ucinost 8-10% a benzinovy motor 30% a naftovy 40%.takze myslim ze to je spis naopak.pomatuju si kdyz u nas jeste fungovala uhelna elektrarna tak me deda rikal ze tam vozily 150vagonu uhli denne a to bylo mestecko 4000-5000obyvatel.a co jeste zezral ten vlak kazdej den....
Jako ze elektrarnu pohani parni stroj ???? >😁 >😁 Ne parni turbina opravdu neni "parni stroj" s ucinnosti 8%.
Ale parní stroj je úplně něco jinýho než parní turbogenerátor elektrárny. Spalovací motor má účinnost o trochu menší než si uvedl, ale pouze za ideálních podmínek (plně otevřená škrtící klapky, otáčky v oblasti maximálního točivého momentu atd.) a v těchto podmínkách se můžeš pohybovat tak 5% času jízdy. Elektrárna jede na maximální účinnosti prakticky pořád a moderní uhelné elektrárny dosahují účinnosti 50% (teoretická maximální účinnost je cca 70😖. Navíc se jedná o kogeneraci tepla a elektřiny, takže k tý účinnosti musíš ještě připočíst teplo použitelné např. na vytápění...
Jen bych rád reagoval na příspěvky že elektřinu musíš stejně vyrobit v uhelné elektrárně....ale pokud vím tak energie z obnovitelných zdrojů se vyrábí čím dál víc....
A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii?
A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii?
Jen bych rád reagoval na příspěvky že elektřinu musíš stejně vyrobit v uhelné elektrárně....ale pokud vím tak energie z obnovitelných zdrojů se vyrábí čím dál víc....
A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii? 😄
A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii? 😄
Urbi má u mne možnost vyzkoušet elektromobil dle vlastního výběru, ostatní, pokud podepíší petici na www.elektromobil.wz.cz také
Urbi má u mne možnost vyzkoušet elektromobil dle vlastního výběru, ostatní, pokud podepíší petici na mých www
také
také
Jo a dojezd bych si představoval alespoň 300km a nabíjení na 80% tak za 10 minut (i když takovýhle množství energie se ze zásuvky nedá v takovém čase dostat...)
Ad nabíjení. Ze zásuvky možná ne, ale na upravené nabíjecí stanici lze skrze ultrakapacitory dostat větší množství energie během pár sekund. Větší omezení, než nabíjecí zdroj, jsou akumulátory.
Jo, kdyby byly EV verze Smartu, Picanta, Mini, F500 a dalších aut, která město opustí dvakrát do roka... možná by se hnuly ledy.
Co na tom ještě nechápeš? 😉 Nebo sis fakt myslel, že je to auto na cesty po Evropě nebo na driftování v horách? 😄
A výkon je vždycky jenom výkon, neboli kroutící moment krát otáčky. To že elektromotor nepotřebuje převodovku (příp. spojku), jelikož dokáže podávat slušnej výkon při nízkejch otáčkách je úplně jiná věc.
A pak bych řekl, že lidi kteří najedou denně přibližně do 100 km je mnohem víc než ty co žijou ve velkoměstech... A pokud se budeš chtí ohánět ekologií, tak se nedá uvažovat o autech jenom do města (ke kterým musíš mít minimálně jedno další), ale o autech který zvládnou i přesun na kratší vzdálenosti mimo město...