Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výkon
neregistrovaný "Urbi"
| 10. 8. 2007 11:19
Já to nechápu. Je tady snad někdo, kdo by si dobrovolně koupil auto s výkonem 20kw, který má maximální rychlost 105km/h. Dokud nebude sériový elektromobil schopnej dosáhnout dynamiky srovnatelný s normálním autem (0-100 za 10s, 190km/h maximálka), tak jsou to jenom trapný pokusy.
Jo a dojezd bych si představoval alespoň 300km a nabíjení na 80% tak za 10 minut (i když takovýhle množství energie se ze zásuvky nedá v takovém čase dostat...)
Výkon
neregistrovaný "blue.sun"
| 10. 8. 2007 11:42
Elektromobily jsou především auta do přeplněných a znečištěných měst a tam takové parametry stačí. Je to první krůček, ale díky takovým, jako jste vy, nemohou mít šanci.
Ad nabíjení. Ze zásuvky možná ne, ale na upravené nabíjecí stanici lze skrze ultrakapacitory dostat větší množství energie během pár sekund. Větší omezení, než nabíjecí zdroj, jsou akumulátory.
Jo, kdyby byly EV verze Smartu, Picanta, Mini, F500 a dalších aut, která město opustí dvakrát do roka... možná by se hnuly ledy.
Avatar - Falco
Výkon
Falco
| 10. 8. 2007 22:22
Souhlas! :yes:
Výkon
neregistrovaný "misoo"
| 10. 8. 2007 22:33
tiez suhlas! :yes:
Výkon
neregistrovaný "Qwerty"
| 10. 8. 2007 12:05
No ono taky ten výkon u elektromotoru je kapku něco jinýho, než u spalovacích motorů, protože elektro má plný výkon téměř od nulových otáček, takže až se podaří vyřešit baterie s rozumnou hmotností a kapacitou, popřípadě superkondenzátory(které by se daly nabíjet v řádech sekund) tak nebude problém udělat elektromotor, který zajistí dynamické vlastnosti srovnatelné se spalovacími motory.
Výkon
Wartburg 353W
| 10. 8. 2007 23:35
souhlas, nejde o max vykon, ale o stredni moment na kole (napriklad behem rozjezdu)
Výkon
neregistrovaný "ZZ"
| 10. 8. 2007 13:15
První větou jsi to přesně vystihl. Nechápeš to. Jsou lidé, kteří jezdí do práce 20km přes město, poskakují v zácpě a maximálně se rozjedou na obchvatu na nějakých 70, 80kmh, víc stejně provoz nedovolí. Těmto lidem je pak umožněno využívat pruhy pro autobusy, neplatí poplatky za vjezd do centra, mají výhody při parkování apod. Dokáži si to představit jako firemní vůz, který si vezmeš, když musíš na jednání do centra. Svůj dálniční expres pak necháš v klidu v garáži před kanclem.
Co na tom ještě nechápeš? ;-) Nebo sis fakt myslel, že je to auto na cesty po Evropě nebo na driftování v horách? :-)
Výkon
neregistrovaný "misogsk"
| 10. 8. 2007 15:24
Absolutne dokonale si to vystihol. Presne na taketo ucely je urceny tento fiat.Ovsem cena je dost vysoka a otazkou zostava nabijanie. Inak je to uzasne vozitko do mesta. :yes:
Výkon
neregistrovaný "ZZ"
| 10. 8. 2007 16:45
No jo cena.. jenže každá nová technologie je před hromadnou sériovou výrobou drahá. Je to jen otázka času.
Výkon
neregistrovaný "misoo"
| 10. 8. 2007 22:36
jasne, teraz este nie, ale onedlho pridaju nejaky ten kilowatik navyse, zniekolkonasobia dojazd a znizia cenu. potom uz nic nebrani zaplave takychto mestskych auticiek ! :yes:
Výkon
essesant
| 10. 8. 2007 16:37
Ano, jenzi ty jsi nepochopil, ze minimalne 2 ze 3 cechu jsou prilis omezeni na to, aby neco takoveho pochopili. Dokud nebude existovat "Fobie v elektromobilu" Tak to cesti Honzove automaticky zavrhnou... Kez by tomu tak nebylo ;-\
Výkon
neregistrovaný "Urbi"
| 10. 8. 2007 17:44
Tak v tom případě nechápu proč to cpou do palia. A do města (alespoň soudě podle Prahy) je blbost jakýkoliv auto pokud nechceš jezdit jenom v noci a o víkendu...
A výkon je vždycky jenom výkon, neboli kroutící moment krát otáčky. To že elektromotor nepotřebuje převodovku (příp. spojku), jelikož dokáže podávat slušnej výkon při nízkejch otáčkách je úplně jiná věc.
A pak bych řekl, že lidi kteří najedou denně přibližně do 100 km je mnohem víc než ty co žijou ve velkoměstech... A pokud se budeš chtí ohánět ekologií, tak se nedá uvažovat o autech jenom do města (ke kterým musíš mít minimálně jedno další), ale o autech který zvládnou i přesun na kratší vzdálenosti mimo město...
Výkon
neregistrovaný "ZZ"
| 10. 8. 2007 18:56
No jo, je to stádo. Tupé sebestředné omezené neohleduplné stádo... Bohužel.
Výkon
neregistrovaný "carlbomb"
| 10. 8. 2007 19:55
rád bych videl plno elektromobilu ve mestech,nic proti tomu nemám,ale uvedomujete si ze ta elektrina je sice v zasuvce ale nejak se do te zasuvky musi dostat/vyrobit.a ted by mě zajímalo jestli je dobré vyrábět 50%energie z uhlí,45%jederně a 5%větrem a nebo vodou?ten smog a bordel cose usetri z vyfuku stejne vyprodukuje nejaka obrovská elektrarna...neni lepsi jezdit na etanol vyrobenej z obilí a tu trochu energie co vyrobime ekologicky vetrem nechat salinám,vlaku a metru?????
Výkon
neregistrovaný "pawelno"
| 10. 8. 2007 22:04
Z obilí, biomasy apod. nikdy nevyrobíme dost bioetanolu ani pro 50% (pravděpodobně ani zdaleka ne pro 30%) automobilů! Hektarové výnosy a vhnodné osevní plochy jsou naprosto nedostatečné! Bohužel.
Avatar - Falco
Výkon
Falco
| 10. 8. 2007 22:27
Na jihu Francie vzniká pod záštitou několika nejvyspelejších zemí (EU, USA, Japonsko, Korea atd.) termojaderný reaktor. Termojaderná fúze je samá podstata naší existence, neboť je to základní hnací motor Slunce...Energii by měl začít dodávat kolem roku 2050 a měl by se stát téměř nevyčerpatelným zdrojem energie s nulovou produkcí CO2...Samozřejmě, že energie nebude zadarmo, ale bude jí dost pro celý svět... Proto lze předpokládát, že elektřina bude poháňet vše od automobilů až po traktory...Klasický spalovácí motor bude sloužit jenom pro zábavu a potěchu nám staromodním bláznům
Výkon
neregistrovaný "Ada"
| 11. 8. 2007 01:44
To jsem slysel uz pocatkem 60-tych let. Jenomze to tenkrat byli vedci ze Sovetskeho svazu.
Výkon
Andy
| 11. 8. 2007 04:39
Jenze pro sovetske vedce byla prioritou vodikova puma a na investice do toho jejich Tokamaku nemeli money, teda dengy, protoze se museli ze vsech sil snazit drzet krok s Americanama ve zbrojeni (coz vedlo k jejich padu, zaplatpanbuh).
Výkon
neregistrovaný "Urbi"
| 11. 8. 2007 08:55
O fúzi se už 60 let říká, že za 50 let bude fungovat...
Výkon
neregistrovaný "Nicola Tesla"
| 21. 8. 2007 10:14
ked chceš zrýchliť 1 tonu z 0 na 100km/hod za 10 s stači ti 13kW.
Ad vykon
neregistrovaný "Whoever"
| 10. 8. 2007 14:36
Vykon, je len matematickou funkciou tociveho momentu a otacok, pri ktorych je ten moment dosahovany. Vykon mozno tiez definovat ako sucin prikonu a ucinnosti pri danych otackach. Kto by mi chcel oponovat, tak nech si najskor nieco precita na wikipedii alebo sa poradi s niekym, kto tomu rozumie.

Elektromotory maju tocivy moment k dispozicii uz od nulovych otacok (iked so stupajucimi otackami sa zvysuje, samozrejme, od urcitych zase klesa, ale to velmi neskoro a velmi pozvolne), takze neboj sa, 600kilove auto by ti asi vytrelo zrak na krizovatke... a to by ani nemuselo mat prevodovku. Uvedom si, ze moderne elektromotory su schopne tocit az cca 13000 otacok za minutu, co sa blizi k motorom F1tky..
Ad vykon
essesant
| 10. 8. 2007 16:34
Samozrejme. Pekne, strucne a vystizne napsano. Ostatne nedavno predstaveny kousek Tesly ukazal moznosti elektromobilu pomerne razne. Odmitani hybridu a elektromobilu je na hranici nepochopeni, omezenosti a blbosti lidi, kteri toto cini. :-!
Ad vykon
neregistrovaný "Urbi"
| 10. 8. 2007 17:50
Ale já neodmítám elektromobil... Hybrid jo, protože si myslím, že je tam ten spalovací motor jaksi navíc a zbytečně komplikuje konstrukci a zvedá váhu. Mě vadí, že většina automobilek koncipuje elektromobil jako něco méněceného (se zrychlením přes 50km/h na úrovni náklaďáku, to samý maximální rychlost) a něco o čem ani nemá cenu uvažovat jako o alternativě ke klasickému systému pohonu. Přitom elektromobil k variabilitě všech možných tvarů, koncepcí a výkonů přímo vybízí...
Ad vykon
neregistrovaný "Whoever"
| 10. 8. 2007 18:20
Mozno je koncepcia elektromobilov chapana zle, mozno dobre.. predovsetkym je to auto, ktore sa dokaze efektivne rozbehnut a prepravit na kratsie vzdialenosti a to vsetko s nulovymi emisiami a velmi nizkym hlukom ale zial zatial nevelkym dojazdom. Z toho jasne vyplyva urcenie pre mesto... Ale skus si predstavit 300k elektromotor spojeny s bezstupnovou prevodovkou CVT... Asi by vyzral baterky velmi rychlo (nizka kapacita) ale s akym stylom... z nuly na sto by isiel bozsky kludne aj pod 3 sekundy... a tak skoro by sa nezastavil. To by aj rovinkar s 1.9 v turbodechte cumel...
jedna otázka?
neregistrovaný "carlbomb"
| 10. 8. 2007 19:54
rád bych videl plno elektromobilu ve mestech,nic proti tomu nemám,ale uvedomujete si ze ta elektrina je sice v zasuvce ale nejak se do te zasuvky musi dostat/vyrobit.a ted by mě zajímalo jestli je dobré vyrábět 50%energie z uhlí,45%jederně a 5%větrem a nebo vodou?ten smog a bordel cose usetri z vyfuku stejne vyprodukuje nejaka obrovská elektrarna...neni lepsi jezdit na etanol vyrobenej z obilí a tu trochu energie co vyrobime ekologicky vetrem nechat salinám,vlaku a metru?????
jedna otázka?
geroc I.
| 10. 8. 2007 20:24
Ano, tu elektřinu je nutné vyrobit v klasické elektrárně. Ovšem výroba bioetanolu je rovněž energeticky taky hodně náročná, takže tady bych řekl že pokud to srovnáme takhle tak nula od nuly pojde.
jedna otázka?
neregistrovaný "Urbi"
| 11. 8. 2007 09:00
Jenomže i uhelná elektrárna má minimálně dvojnásobnou elektrickou účinnost ve srovnání se spalovacím motorem (než mě ukamenujete - spalovací motor v autě málokdy pracuje v optimálním režimu), navíc odpadní teplo se dá narozdíl od auta nějak využít a emise elektrárny (teď nemyslím CO2) jsou také někde jinde...
re:
neregistrovaný "carlbomb"
| 11. 8. 2007 09:46
jen tak mimochodem parni stroj ma ucinost 8-10% a benzinovy motor 30% a naftovy 40%.takze myslim ze to je spis naopak.pomatuju si kdyz u nas jeste fungovala uhelna elektrarna tak me deda rikal ze tam vozily 150vagonu uhli denne a to bylo mestecko 4000-5000obyvatel.a co jeste zezral ten vlak kazdej den....
re:
anonym
| 11. 8. 2007 11:46
Jako ze elektrarnu pohani parni stroj ???? >:D >:D Ne parni turbina opravdu neni "parni stroj" s ucinnosti 8%.
re:
neregistrovaný "Urbi"
| 11. 8. 2007 11:52
Ale parní stroj je úplně něco jinýho než parní turbogenerátor elektrárny. Spalovací motor má účinnost o trochu menší než si uvedl, ale pouze za ideálních podmínek (plně otevřená škrtící klapky, otáčky v oblasti maximálního točivého momentu atd.) a v těchto podmínkách se můžeš pohybovat tak 5% času jízdy. Elektrárna jede na maximální účinnosti prakticky pořád a moderní uhelné elektrárny dosahují účinnosti 50% (teoretická maximální účinnost je cca 70%). Navíc se jedná o kogeneraci tepla a elektřiny, takže k tý účinnosti musíš ještě připočíst teplo použitelné např. na vytápění...
Fiat Palio Elétrico
neregistrovaný "majklef"
| 10. 8. 2007 20:49
Jen bych rád reagoval na příspěvky že elektřinu musíš stejně vyrobit v uhelné elektrárně....ale pokud vím tak energie z obnovitelných zdrojů se vyrábí čím dál víc....
A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii?
Fiat Palio Elétrico
neregistrovaný "majklef"
| 10. 8. 2007 20:50
Jen bych rád reagoval na příspěvky že elektřinu musíš stejně vyrobit v uhelné elektrárně....ale pokud vím tak energie z obnovitelných zdrojů se vyrábí čím dál víc....
A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii? :-)
EUTO
neregistrovaný "EKOLO"
| 19. 8. 2007 00:06
Urbi má u mne možnost vyzkoušet elektromobil dle vlastního výběru, ostatní, pokud podepíší petici na www.elektromobil.wz.cz také
elektromobil
neregistrovaný "EKOLO"
| 19. 8. 2007 00:07
Urbi má u mne možnost vyzkoušet elektromobil dle vlastního výběru, ostatní, pokud podepíší petici na mých www
také