Současný Peugeot 3008 se sice v blízké budoucnosti odebere na odpočinek, stále však jde o zajímavou volbu v segmentu kompaktních SUV. Zvlášť s naftovým motorem.
Auto je to hezké, mne se 3008 svým způsobem líbí, né tak, abych ho chtěl, ale líbí, je jiné, poznáš ho na parkovišti, nezapadne a je hezké.
Nejezdí asi zle a vlastně pokud by mi někdo dal na výběr 1.2PT vs tohle malé HDI, jdu do nafty, u SUV ten "krouťák" a pár deci objemu poznáš v běžných rychlostech, pojede to za solidní spotřebu... takže za 500 tisíc, s automatem za 600 tisíc, proč vlastně ne, jiný benzín tam nemontují, tak jako rodinné auto to asi fungovat bude.
No a pak se podíváš dolu, kolik ta sranda stojí a začneš počítat, jestli se ti nevyplatí mnohem silnější srandy jako Kuga HEV, či RAV HEV pro každého, kdo auto provozuje denně pár desítek km v příměstském provozu a občas někam po dálnici (asi jako drtivá většina soukromníků v kategorii SUV C segmentu), nebo něco s větší naftou, kdo jezdí hodně po dálnici, popřípadě, kdo chce ušetřit, tak se silnějším (zrovna Kuga má pořád Ecoboost, Renault Austral TCE140 a to je jen to, co takhle z hlavy vím kolik stojí, co jsem za poslední dobu koukal.... určitě přidáte další kousky) .
Já jako majitel lehce čiplého 2,0 HDI na 148 kW musím říct, že ten motor na to jak jede nic nežere. Na volnoběh trochu nýtuje, to umí konkurence líp, ale naopak v tahu je velmi kulturní.
Peugeot ale emisní cíle plní, ne? Nenašel jsem teda rychle loňský čísla, ale za 2020 mělo PSA nejnižší průměrné emise z velkých značek.
https://www.eea.europa.eu/ims/co2-performance-of-new-passenger
No, do 3008 mi moc nepasuje - v poslední emisní verzi to nebyl trhač asfaltu ani etalon úspornosti, pokud vím. Kupodivu ani 1.6 mi u předváděček 3008 nikdy úplně nesedla skrz sladění s převodovkou. Ale proč tam nedávají třeba 1.2 PT v nejsilnější variantě, to jsem nikdy nepochopil.
to je jednoduché. Udržet diesel čistý, aby splňoval emise, je drahé. Dále, pokud dnes nemáš použitelný hybrid/EV, nebo extra úsporný motor, který ti sníží flotilové CO2, tak musíš pokutu zahrnout do ceny. No a u Peugeotu je to přesně tohle všechno dohromady.
Úsporný motor nemají ( dosahující 95g bez elektrifikace už asi není ani technicky reálný ), použitelný hybrid taky ne, o EV ani nemluvě a do toho ještě narvou do kompaktního auta nesmyslný diesel, který je nákladný na vývoj, výrobu a údržbu, aby vůbec nějaké emise plnil.
K ceně bych jen dodal, že to stojí jako Corolla Cross s 200k hybridem v maximální výbavě.