Současně s novým Touaregem přijde na trh taky nové Porsche Cayenne. Oficiální start prodeje je v celé Evropě stanoven na 8. května 2010. České ceny jsou zde již nyní.
Chtel jsem tim spis rict, ze vedle Cayenne bude Tuareg pusobit tak, jak v predchozi generaci, tedy jako levnejsi dric do lesa, klidne bambusoveho>:D , ale jen pri primem srovnani samozrejme.... ;-)
Tak to je pro Duster parádní (i když "trochu" přehnaný) kompliment, ale aspoň zezadu vypadá Touareg (z těchto tří aut) nejméně "asijsky", a to je přitom relativně značně nefotogenický... ;-):-)
Pro vás "maloměšťáky" >:D vypadal líp vždycky, ale hlavně proto, že to má být Porsche, ale přesto že se Cayenne snažil vytěžit maximum z tradice a krásy 911ky, byl (nejen) pro mě úplně původní Cayenne (vnějším designem) i docela "slušný" kýč...
Např. u toho Rocco R a Cayman S se právě naopak o diferenci (jako p.rase) jednoznačně jedná. Od koncepce pohonu, motoru a prakticky všeho...
Tam si i podstatně větší cenový rozdíl obháji každý i "s prstem v nose"... ;-)
Tohle je (při shodné motorizaci) prokazatelně stále "především" sportovněji převlečený Touareg s "cedílkem" vzadu...
Tahle"neDiferenciace" má v tomto případě (s V6 TDI) obdobu mnohem spíš někde u Golfu a A3..
S tím souhlasím, vůbec si nemyslím, že Cayenne nějaký předražený, taky mě spíš (příjemně) překvapila cena Touaregu.
Psal jsem jen úvahu o absolutním cenovém rozdílu základních motorizací při prakticky "stejné" technice..., ale tak kdo chce mít na "klíči" logo Porsche, ať si klidně pořádně připlatí, osobně mně ale dieselový Cayenne (s touhle cenou vedle Touaregu) příliš velký smysl nedává, přesto že to u něj bude určitě velmi populární motorizace...
Také mne rozdíl téměř 400k zarazil, ale pak jsem se nad tím zamyslel a jsem v klidu. Cena Cayenne není určena jen náročnější výrobou, marketingem atp. ale především poptávkou a ochotou kupců zaplatit tuto cenu...no a takových bude dost na vytížení výrobních kapacit, takže Porsche :yes: btw proč by měl být Cayenne levnější než taková X6? Chtělo by se říct, že tedy naopak Touareg podstřelil cenovou hladinu, ale také to není pravda. V I.generaci byla situace na trhu úplně jiná, bylo to jedno z prvních "velkých" SUV s prémiovými technologiemi (vzduch)a nemělo (koncernovou) konkurenci. Dnes vyrábí velké SUV každý prémiový výrobce a VW prémie není, tedy stanovuje cenu tak, aby byla přijatelná pro kupce VW. To je celé. Takže podle mne má Cayenne i Touareg zajímavou cenovku. :yes:
Já tam ten rozdíl zase až tak moc "nevidim". To není jako roccoR a CaymanS, nebo dokonce 911ka... To je jako bys Cayamana S postavil na "podvozku" rocca R a dal mu i stejný motor... a chtěl za něj o 370 litrů víc... a to hlavně jen k vůli interiéru a značce na kapotě + subjektivnímu dojmu...
Vnější design prvního Cayennu (zejména toho pčed faceliftem) byl hodnocen (právem) velmi negativně i některými profesionálními designery a dostával se často do čela "nejškaredších" vozů vůbec s čímž Touareg nikdy problém neměl, spíš naopak. Trochu se to zlepšilo po face Cayennu a teď je to lepší podstatně (hlavně předek a výška střechy), ale stále nevidím vnější design jako něco, co by se blížilo celkovou kvalitou nejen 911ce, ale ani Caymanu..., navíc to stále (podle mě) celkovým vnějším designem nepřekonává ani samotného současného Touarega...
Já myslím, že Cayenne ten rozdíl dokáže obhájit. Touareg vypadá (hlavně vevnitř, ale částečně i zvenku) jako auto. Pocitvý, ale prostě jenom dobře udělaný auto. Zatímco Cayenne má v sobě něco víc.
V Q7 je šestilitrové V!12 TDI 368 kW (500 koní) točivý moment 1000! Nm v 1750–3250 ot./min...
Tady se běžně ohrnuje nos nad vším "koncernovým", přitom zrovna na tento "sériový" dieselový V12 nemá nemá ve světě obdoby, ale je to koncern, tak v diskusích na auto.cz je prostě nějaký "divný"... ;-) >:-[]
To jo, ale aby si se s tou naftou nedivil. Podle mě to bude v dnešní Evropě právě naopak jedna z nejprodávanějších motorizací Cayennu vůbec, případně k ní časem přibude i V8 TDI od AUDI... ;-)
A když ne, tak co? >:-[] Audi a VW bych chápal, ale tady jde o Porsche a to je přesně to, co si myslim, že dělá Rendl naopak, resp. špatně. Taky ta nafta nebude u Porsche stěžejní a udělali jí "jen tak" aby natáhli pár jedinců a hlavně nejen z koncernu. Oni i ty stejný brzd. destičky v krabici s nápisem Porsche budou stát 2x tolik.
Nikdo logicky nečeká, že budou stát stejně, ale rozdíl by měl být (zvlášť u této zákl. motorizace) malinko "přiměřenější".
Rozdíl (v %) např. mezi A3 a Golfem je také mnohem menší, a podobně při prakticky totožném "technickém základu" a motorizaci...
Snad to částečně vykompenzují větší sériovou výbavou v základu...
Ono je to o interieru...a o imáge no... kazdopadne predchozi generaci Caenne se nedalo uprit to, ze interier Tuarega zahanbil...a soucasna generace s prvky z Panamery je take zdarila... ;-)
Jsou hnusny no, ale treba maji poskytnout trosku sebevedomi , tomu chudakovi, ktereho v tom predjedes...vis...ze mu aspon davaji moznost zanadavat si na to, jak ma to Porsche hnusny svetla.... ;-) .
BTW nema podobne ,,superelegan" Koleos >:-[] ?
U základní dieselové motorizce mi rozdíl 370 tis. (proti sourozenci Touaregovi) nedává příliš velký smysl...
Designově je to (proti první generaci) podstatně méně "znásilněná 911", a to zejména zepředu a celkově díky níže položené střeše.... zadek ale vypadá (hlavně díky světlům) zbytečně asijsky (jako "kříženec" např. se "Subaru").
Podstatně lepší než předchůdce, ale stále je designově (jako SUV) Touareg celkově vyváženější a "čistší"...
Hybrid má dobrou cenu - stačí se podívat na cenovku X6 Activehybrid (asi 2,6 mega) nebo na to, co nabízí za nižší cenu Lexus RX. Škoda stájové konkurence v podobě Cayenne S V8, ta asi bude bránit větším prodejům hybridu ze všeho nejvíc (aspoň u nás).
Nový Cayenne vypadá po všech stránkách hodně slušně, jenom okamžitě potřebuje akutní "asslift". A u Porsche by měli zavčas vyhodit toho koreského designéra,co jim kreslí zadní světla