Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne: Ceny nové generace začínají na 1,524 milionu Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 18. 3. 2010 • 02:27
23
31
Zobrazit náhledy (23)
Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne
Současně s novým Touaregem přijde na trh taky nové Porsche Cayenne. Oficiální start prodeje je v celé Evropě stanoven na 8. května 2010. České ceny jsou zde již nyní.

Porsche letos v květnu vyšle na své hlavní trhy novou generaci SUV Cayenne. Model, který značce pomohl k mimořádnému růstu tržeb, bude vystřídán po dlouhých sedmi letech na trhu.

První cena patří zážehovému šestiválci 3,6 l (220 kW), který je jako jediný standardně dodáván s manuální převodovkou a za automat je nutno připlácet. O 74 tisíc korun dražší turbodiesel je nejpomalejším Cayenne i nejpomalejším Porsche aktuální nabídky. Sprint na 100 km/h zvládá za 7,8 s a nejvíce jede 218 km/h. Standardem je, na rozdíl od zážehového šestiválce, osmistupňová automatická převodovka. S ní umí velké Cayenne jezdit v kombinovaném cyklu za 7,4 l/100km.

Druhá generace vyrostla všemi směry. Kompaktnější a snad i elegantnější vzhled je výsledkem práce designérů. Hmotnost se podařilo snížit až o 185 kg, nové nebo modernizované motory jsou nejčastěji spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, rozšířenou o systém start-stop. Kombinovaná spotřeba tak klesla ve většině případů o neuvěřitelných 20 % nebo dokonce o 23 %.

Cestující na zadních sedadlech ocení nárůst rozvoru o 40 mm na nových 2895 mm.

Délkou 4846 mm se Cayenne přiblížilo největšímu současnému modelu, Panameře (4970 mm).

Uvnitř slibuje Porsche nejen více místa, ale taky větší variabilitu uspořádání. Zadní řadu sedadel je možné posunovat v podélném směru o 160 mm.

Zavazadelník se zvětšil z úctyhodných 540 l až na gigantických 670 l, v tuto chvíli však není zřejmé, v jaké poloze se při tomto objemu nacházejí zadní sedadla.

Porsche Cayenne 2010 - Zážehové motory
ModelCayenneCayenne SCayenne Turbo
Motor3,6 V64,8 V84,8 V8
Převodovka6M8A8A
Zdvihový objem [cm3]359848064806
Válce/ventily6/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]220/6300294/6500368/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]400/3000500/3500700/2250-4500
Max. rychlost [km/h]230258278
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,55,94,7
Komb. spotřeba [l/100 km]11,210,511,5
Pohotovostní hmotnost [kg]199521402245
Cena vč. 20% DPH [Kč]1.524.000,-1.985.000,-3.129.000,-

Přední náprava je tvořena dvojící příčných ramen na každé straně uspořádaných nad sebou, vzadu je víceprvková náprava.

Všechny modely jsou vybaveny stálým pohonem všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou lamelovou spojkou s přiřaditelnou uzávěrkou nebo se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.

Verze s odpružením ocelovými pružinami umí brodit vodou s hloubkou 500 mm, světlá výška měří 215 mm. Cayenne se vzduchovým odpružením zvládá brod s hloubkou 555 mm a světlá výška se z běžných 210 mm může v terénním režimu zvětšit až na 268 mm.

Standardem jsou pro nejslabší verze kola s pneumatikami 255/55 R18, z výroby jsou dodávány ale i rozměry s průměrem 19 nebo 20 palců.

Porsche Cayenne 2010 - Naftový motor + hybridní hnací ústrojí
ModelCayenne DieselCayenne S Hybrid
Motor3,0 V6 TDI3,0 V6 TFSI+ el.mot.
Převodovka8A8A
Zdvihový objem [cm3]29672995
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]176/4000-4400279/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250580/1000
Max. rychlost [km/h]218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,2
Pohotovostní hmotnost [kg]21752315
Cena vč. DPH [Kč]1.598.000,-2.143.000,-

Související články

Témata
Avatar - Dylan McKay
1. 4. 2010 22:58
příplatek
Dá se někde dohledat příplatková výbava? Např. k 3,6 V6:
automat
navigace
kůže
19. 3. 2010 13:22
Re: V6 TDI
Chtel jsem tim spis rict, ze vedle Cayenne bude Tuareg pusobit tak, jak v predchozi generaci, tedy jako levnejsi dric do lesa, klidne bambusoveho>:D , ale jen pri primem srovnani samozrejme.... ;-)
Avatar - white label
19. 3. 2010 12:56
Re: V6 TDI
Tak to je pro Duster parádní (i když "trochu" přehnaný) kompliment, ale aspoň zezadu vypadá Touareg (z těchto tří aut) nejméně "asijsky", a to je přitom relativně značně nefotogenický... ;-) :-)
19. 3. 2010 12:36
Re: V6 TDI
Vedle Cayenne pusobi Tuareg jako Duster >:D :yes: .
19. 3. 2010 12:35
Re: Cayenne vs.Touareg
Pod toto se muzu podepsat. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud