Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč jsou názvy modelů elektrických aut někdy tak hrozné?

Nová čistě elektrická éra s sebou přináší i nová modelová označení, která občas snad ani nedávají smysl. Zjistěte, co k tomu automobilky vede.
Zpět na článek
12. 6. 2023 08:48
12. 6. 2023 09:12
12. 6. 2023 09:28
12. 6. 2023 09:31
12. 6. 2023 09:40
12. 6. 2023 10:00
12. 6. 2023 10:29
12. 6. 2023 10:32
12. 6. 2023 14:08
12. 6. 2023 11:11
12. 6. 2023 11:17
12. 6. 2023 11:28
12. 6. 2023 11:32
12. 6. 2023 11:42
12. 6. 2023 11:51
12. 6. 2023 12:44
12. 6. 2023 12:58
12. 6. 2023 11:53
12. 6. 2023 12:43
12. 6. 2023 13:32
12. 6. 2023 14:18
12. 6. 2023 14:32
12. 6. 2023 14:49
12. 6. 2023 16:27
12. 6. 2023 12:52
12. 6. 2023 13:24
13. 6. 2023 05:53
Avatar - Roland Von Wagen
12. 6. 2023 08:42
I love hybrid.
Vždycky když tohle vidím nalepené na nějaké toyotě, říkám si, co v tom sedí za úchyla.
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2023 08:48
Pro hrozné...
... elektrické samohyby hrozné názvy - to je logické, ne? :-[]
Rozbalit vlákno
16
12. 6. 2023 08:57
Re: Pro hrozné...
Tesla Model 3.
Hrozny nazev.
Mnohem horsi nez od BMW.
:D
Tomu rikam logika.
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 09:39
Re: Pro hrozné...
představ si, že by třeba model X se jemnoval TeslaQ. Jo vlastně to nesmyslné Q na konci už používá někdo jiný pro SUV. Tak nic.
Avatar - Emel
12. 6. 2023 09:39
Re: Pro hrozné...
Nepochybně mnohem horší. Pojmenovat svůj luxusní sedan S a sedan střední třídy 3, to by člověk čekal od Číňanů....
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 09:50
Re: Pro hrozné...
A velké SUV X, ale menší Y. Jako co je problém na tom, že velký sedan je S a malý sedan 3?

To je úplně stejné, jako u MB. Acko je v C segmentu, Ccko v D segmentu, Ecko aspon sedi, S classe je proč S a ne třeba H nebo F, když už je C a E?
Avatar - Emel
12. 6. 2023 09:57
Re: Pro hrozné...
No problém je ten, že střední sedan s jménem 3 už dělá BMW a velký sedan se jménem S dělá Mercedes... a v obou případech je to víceméně etalon dané třídy.

Ano, je to úplně stejné jako Mercedes... to je právě ten problém.
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 10:37
Re: Pro hrozné...
Ale to u Tesly se jmenuje Model S a Model 3. To bys rovnou mohl říct, že Mazda 3 nebo 6 je špatná, protoze to je jako bmw 3 nebo 6.
Avatar - Emel
12. 6. 2023 10:58
Re: Pro hrozné...
Jo, to je asi taky důvod, proč jim to prošlo... ale jinak za mě nic moc jméno s pachutí plagiátu.
U Mazdy to taky není nic moc, určitě by se mi víc líbilo, kdyby zůstali u 323 a 626... to bylo "jejich".
12. 6. 2023 14:19
Re: Pro hrozné...
No "jejich", zrovna třeba to 323 mělo BMW dřív.
Avatar - Emel
12. 6. 2023 14:25
Re: Pro hrozné...
Budiž... ale pro BMW je to jen označení motorizace, ne modelu.
Avatar - Ozzman
12. 6. 2023 13:48
Re: Pro hrozné...
Kdy si sem chodil jeden kolega diskutér, který s oblibou tvrdil, že jeho táta má M5... .a korát, že Mazdu 5 :D To bylo rozčílených komentujících a o zábavu postaráno :D
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 17:02
Re: Pro hrozné...
jo, M3 nebo tebou zminena M5 nevadi, ale model 3 nebo model S jo :-[]
Avatar - Emel
12. 6. 2023 20:38
Re: Pro hrozné...
Ale tak vadí, nevadí... určitě jsou i pitomější názvy.
Líbí se mi, jak auta pojmenovává Renault, vlastně od začátku opravdových jmen nepamatuju, že by šlápli vedle.
13. 6. 2023 06:31
Re: Pro hrozné...
No že by to u Renaultu byl nějaký zázrak, se říct nedá - Kadjar nebo Austral? Ani jedno takové jméno bych na autě nechtěl :no:
Avatar - Emel
13. 6. 2023 09:07
Re: Pro hrozné...
Austral je fajn, Kadjar... jo, dejme tomu Kadjar je trošku slabší, ale pořád ok.
Laguna, Megane, Safrane, Espace, Clio, Twingo, Talisman, Scenic - to jsou všechno hezká jména.
U Škodovky se mi líbí jména klasických modelů... trošku mi nešel přes ústa Superb, ale zvykl jsem si. Naopak Q móda je pitomá... jinak by byl Kodiak taky fajn, ale s tím q na konci se mi to nelíbí.
12. 6. 2023 22:14
Re: Pro hrozné...
Ale když se složí názvy aut od BMW za sebe v pořadí dle uvedení na trh, tak to nedá slovo S3XY jako u Tesly ;)
Avatar - KANKUNEN
12. 6. 2023 09:10
Nejen Evropa, ale celý svět se chová proti přírodě
Tím myslím logiku. Kdysi se logicky červenaly písmenka TDI a teď tam nacpou 50. Úplný nesmysl.
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2023 09:12
cílová skupina
Protože hrozná je cílová skupina ... tu nic normálního nepřitahuje ;)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
12. 6. 2023 09:28
Já doufám,
že se Honda e:Ny1 bude prodávat u nás, abych se z televizní reklamy konečně dozvěděl, jak se to čte :no: I když hjundaj za Vošického krutovlády o sobě taky oficiálně rozhlašoval, že je hjondé, takže čert jim věř.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
12. 6. 2023 09:31
kup
akuškoda má název po prvním předpotopním pc, u scaly si vzala jméno od renaultu, nevadí, že se pod stejným názvem vyrábí toaleťák nebo záchodové mísy
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 09:40
Re: kup
já myslel, že scala je po tom papíru. Ono to je od renaultu?
Avatar - Emel
12. 6. 2023 10:00
Re: kup
Scala je normálně slovo z latiny, znamená to schodiště... jinak je to známá opera v Miláně.
Avatar - Stejsn
12. 6. 2023 10:29
Re: kup
Scala se používá i v češtině, jen ve znění "škála", ve významu stupnice. Nevím co na tom nechápou.
Avatar - Emel
12. 6. 2023 10:32
Re: kup
Jasně, i to má původ v tom schodišti :-)
12. 6. 2023 14:08
Re: kup
...nebo "Skála" a to má tase původ v chlastu a jiných závislostech.... :-)
12. 6. 2023 11:11
bZ4X
Jestli dobře rozumím článku, tak hlavní kritika je vůči názvu první EV od Toyoty. Předpokládám, že dost diskutérů zná mangu/anime Initial D. Tam vůbec nepoužívají obchodní názvy aut, ale typová čísla R35 (Nissan GTR u nás také Godzilla), S13 (Nissan Z), AE 86 (Toyota Corolla), 180SX (Nissan), ... EK 9, AP1 ... Podle mého názoru je tohle auto z konstrukčního pohledu fajn, nižší nabíjecí proud je samozřejmě problém při delším cestování, ale velmi dobrý pro životnost baterie. Zettiho problém s 12V baterií je nejčastější poruchou EV. Myslím si, že zbytečně zazmatkoval (což vzhledem k pořizovací ceně není divu). Já tuhle závadu léčím prostým nabitím blbou nabíječkou (chytrá nedobíjí úplně vybitou, prý trvale poškozenou baterii).
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Emel
12. 6. 2023 11:17
Re: bZ4X
S13 není Nissan Z, ale 200SX... a obvykle se mu říká Silvia.
GTR tehdy ještě nebyl jenom GTR, ale Skyline GTR.
12. 6. 2023 11:28
Re: bZ4X
Máš pravdu, díky za opravu :yes: . Já si jen pamatuju, že v tom jezdila holka. Zapomněl jsem na FD Keisukeho RX 7.
Edit: Mám v tom bordel, jezdil v tom kámoš Takumiho Koichiro.
Avatar - Emel
12. 6. 2023 11:32
Re: bZ4X
Nojo, jako dlouholetý člen JDM komunity mám ty zkratky zažité, nejvíc teda FCS5TII
12. 6. 2023 11:42
Re: bZ4X
Já mám rád japonské anime. První stage Initial D mi dával hodně zabrat, protože jsem vůbec nechápal v jakých autech to jezdí. Od dvojky už to bylo lepší, tam jsem auta poznával, ale pořád jsem nechápal proč tomu říkají písmenama a číslama :D
Avatar - Emel
12. 6. 2023 11:51
Re: bZ4X
Pokud si to pamatuju, tak v první sérii je právě bílá RX-7 FC... i jedna od RE Amemiya
12. 6. 2023 12:44
Re: bZ4X
Já to viděl jenom jednou a znovu se na to nechystám, ale oceňuji tvůj rozhled :yes:
Avatar - Emel
12. 6. 2023 12:58
Re: bZ4X
Jednu dobu byl tohle můj vozový park
https://ctrlv.cz/Kozb
Avatar - Zetti
12. 6. 2023 11:53
Re: bZ4X
Jak zazmatkoval...., to auto je ucetne nove, navic do 6 mesicu. Baterie uz nebyla k nabiti, ale na vymenu. Kdyz ti klesne napeti na 4V ze dne na den, to nemas sanci podchytit. Toyota rozhodla ze ho odtahne a "opravi". Baterie u BZ4X je problem, v novinkach mas vysvetleni proc to tak je. Tohle neni vec ktera se resi tady, to je celosvetovy. Netyka se to jen bezetek, ale jinych aut, ktery byly odstaveny na delsi dobu z jakychkoliv duvodu. U bezetek to byly kola co padaly, jinde treba nedostatkove cipy, nebo jine dily bez kterych se nedalo auto dokoncit.
U elektromobilu se nemuze zdrava pomocna baterie vybit, pokud jsou splneny dve podminky. Baterie neni vybita pod kritickou hodnotu a trakcni baterie, ze ktere se nabiji ma dostatecnou kapacitu.

Ja mam pomocnou baterii ted novou s vyssi kapacitou 60Ah misto 45, ze by podobny kolaps nastal prilis nehrozi. Navic Toyota osadila bezetko klasickou kyselinovou baterii, citlivou na podpeti. Ja mam ted baterii AGM, ktera se nabiji o nejakou desetinku vic a je odolnejsi a navic ma o ctvrtinu vic kapacity. I kdyby se cokoliv podobneho stalo zas, je zrejme ze se na servis Toyoty nelze obratit, protoze proste o tech autech nikdo nevi nic.
12. 6. 2023 12:43
Re: bZ4X
Díky za informace. Ve Smartu mám 40Ah taky klasickou elektrolytovou- olovo vodní roztok H2SO4 značky FIAMM. "Baterie neni vybita pod kritickou hodnotu a trakcni baterie, ze ktere se nabiji ma dostatecnou kapacitu. " - to u Smarta neplatí, protože jsem poprvé (když se vybila do mrtva) měl trakční na 23 % a podruhé na 47 %. Poprvé jsem takto mrtvou (a citlivou na podpětí) baterii dobil v prosinci 2021 a podruhé v listopadu 2022 a mám jí tam pořád (tu stejnou). Trochu víc jí tedy hlídám. Jak jsem psal naprosto chápu situaci, kdy se tak stane u nového auta koupeného za poměrně hodně peněz.
Avatar - Zetti
12. 6. 2023 13:32
Re: bZ4X
Ta kapacita se meri napetim, ty procenta nejsou uplne rozhodujici. U te male taky. Ta stara v garazi bez zateze ted taky drzi pres 12V, asi 12,6 ja ale spoleh na ni neni, ta cena nove je zlomek ceny auta. Plna nadrz do mercedesa je drazsi, neni co resit.

Ja ani nevedel jestli tu baterku muzu vymenit sam. V toyote meli kecy tak jsem to udelal na vlastní riziko přes jinou baterku a nestalo se nic
12. 6. 2023 14:18
Re: bZ4X
Měl jsem to trochu lehčí v tom, že jsem si koupil ojetinu a tudíž se nebojím, že něco zvořu. Dost mi otevřelo oči video, které má majitel Ioniqu 5 (tady bývá velmi sporadicky pod nickem Stealth 01) na youtube. Je to normální servisní kontrola a první co technik udělá je, že napojí na 12 V baterku nabíječku. Dřív jsem baterku vyndával na nabití, ale teď je to pohodlnější. I když jsem baterku odpojil (a odnesl na osm hodin k nabíječce) , tak po připojení velmi rychle naběhly hodiny a nevyzkoumal jsem žádný problém. Znovu zdůrazňuju, že naprosto chápu rozdílné rozpoložení u auta hodně přes milion fungl nového.
Avatar - Zetti
12. 6. 2023 14:32
Re: bZ4X
Znovu opakuju, u bezetka to neni treba. Auto baterku nabiji v nejakych intervalech, jestli po case nebo poklesu napeti, spis asi to prvni. To b meli rict v servisu, bohuzel nikde nikdo o tom nic nevi. Prodavaji co neznaji. Kdyz jsem prijel ze servisu, casto jsem baterii meril, obcas vyskocily hodnoty ktere baterie nemuze mit, takze nabijeni funguje. Kdykoliv dam ted multimetr na baterku ukazuje 12,7+V. Tipoval bych ze je nadlouho po problému.

Ta baterka trochu zlobila od zacatku, bezetko si umi rict ze je slabší, ale nerika to po startu. Jen pri praci s inforainmentem bez nastartovani.
12. 6. 2023 14:49
Re: bZ4X
Přiznám se, že do dneška taky nevím kdy se nabíjí 12V z trakční baterie. Jakýsi Francouz doporučoval na prevenci vybití 12V používat předehřev. V mém autě se to dá nastavit na určitou hodinu a auto se automaticky připraví na odjezd. To je pro mě neupotřebitelné, protože nemám pravidelný režim a cesty. Řekl bych, že asi se 12V baterka dobíjí společně s trakční při nabíjení ze zásuvky nebo na veřejné stanici. Taky mám kontrolku, která by měla upozornit na slabší 12V, ale nikdy mi nesvítila. Určitě ta nová silnější baterka to vyřeší. Podle mě je fakt nemístné šetření, že do BZ dávají 44Ah. Je to alespoň japonská baterka? Měl jsem jakousi popsanou "rozsypaným čajem" v Lanceru a preventivně jsem jí měnil před prodejem po dvanácti letech v autě.
12. 6. 2023 16:27
Re: bZ4X
Tohle je technicky vzato úplně nesmyslné řešení a pochybuju, že by ho někdo fakt takto implementoval a prodával. Samozřejmě, že po dobu, kdy je připojená trakční baterie, se musí dobíjet 12V AKU pořád, prostě pořád. Normální člověk fakt nechce "cukat" s 12V tam a zpět, nabít vybít. Po dobu připojené trakční baterie má elektronika krmit palubní přístroje a 12V agregáty neustále z trakční baterie (přes dc/dc měnič) a 12V AKU to celé jen stabilizuje.
Avatar - Barry Lyndon
12. 6. 2023 12:52
Re: bZ4X
Problém s 12V baterií je prý masový a měla ho i naše RAV4 PHEV. Když se v zimě jezdilo hodně v EV režimu, tak 12V baterie klekla. Prý se z trakční baterie nabíjí málo a pořádně se dobíjí jen když se jede na spalovák. Za mě tedy dobrý bizár. Jinak odtahovka potvrdila, že je to u Toyoty masový jev. Od tý doby, když se nejezdí moc dálnice (na spalovák), baterku jednou za měsíc (teda pokud si vzpomeneme), radši preventivně dobíjíme...

jen doplním, že když klekla ta 12V, tak trakční měla 100 % (resp. byla v zásuvce) :no: :D
Avatar - Zetti
12. 6. 2023 13:24
Re: bZ4X
Ja jsem v Outlander phev 12V baterku nikdy nedobijel s výjimkou toho ze čekal na noveho majitele. To uz s nim nikdo nejezdil, tak jsem jen predchazel potizim. 70% z 5,5 roku zivota jezdil jen na elektriku a nikdy nebyl problem.
13. 6. 2023 05:53
Predaje
Som zvedavý na vývoj predajov. NIO kvôli slabým predajom zlacňuje.

Buď ich valcuje Tesla, alebo sú drahé, alebo napĺňajú svoj trhový potenciál (kto chcel kúpil, príp využil dotáciu).

https://www.kurzy.cz/…-a-prodeje-dale/
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
13. 6. 2023 09:49
Skúsenosti z bz4x na Moje auto
Toto by malo byť povinné
čítanie pre EV vizionárov byťhttps://moje.auto.cz/…tti/bezetko.html hlavne dole ako sa žije z BEV.
Rozbalit vlákno
1
13. 6. 2023 11:47
Re: Skúsenosti z bz4x na Moje auto
Som rád, že to za nás niekto testuje.

Včera som sa rozprával s jedným nemcom ako sa mu jazdí s EV. Má dojazd 400 km v lete na celú batériu, v zime o 1/3 menej + drží baterku v rozsahu 20-80% = na 160 km do práce a späť fajn).
Je s tým veľmi spokojný. Síce drahé aj pre nich, ale ok, lebo nabíja vo firme. ;-)

Vravel, že v kombinácii s dieselom čo majú doma dobrá voľba. :D