Kamkoliv se podívám, tak všude se píše o SsangYongu. Auto.cz, Automotosvět, Svět motorů, Garáž.cz a mnohé další motoristické weby. Tolik se toho nedočtete o Fordech, Fiatech a všech autech na F dohromady. :'-(
Ako byvaly fordak s tymto musim jedine suhlasit :( To, co urobili z genialneho Focusu je hanba, maloco jazdilo tak dobre ako Mondeo 2.5T, o prvej Kuge s 2.5T ani nehovorim. Tieto ich nove vyciny su hanba modreho ovalu. Urobit z Pumy SUV, dat do Mustangu EcoBoost a na zaver z neho este urobit SUV elektricku, to je na prasky :(
Množí se na cestách geometrickou řadou. A já se nedivím. Jen tedy co budu do hlavy dostávat delší dobu je ta změna jména. Když už Ssangyong začne dělat fakt dobrý auta a navíc slučitelý s evropským vkusem, tak přijdou se změnou jména. A ještě tak hloupou...
V prodejích budou následovat čínské značky. Tradiční automobilky půjdou s prodejem do kytek.
Jsem opravdu zvědavý třeba na Forthing T5 Evo...
Když evropské značky sebevražedně ukončují výrobu žádaných modelů a naopak vnucují svým zákazníkům takové, o které nestojí (hybridy, zkratomobily), jinak to dopadnout nemohlo! :-O:-(:no:
V Korande mas ine chutovky, spytaj sa Maestra Vaculika, ako ho vypnuty asistent strazenia jazdnych pruhov skoro vyhodil z cesty. Je to aj na jeho videu.
Korando je ako modelka v luxusnych satoch na mole. Ked jej ale v zakulisi siahnes pod tie saticky, najdes iba celulitidu, botox a silikon.
SY je ukázka, že kvalitní auta bez zbytečných hovadin a digitálně-elektrické přirážky jednoznačně mají na trhu své místo. Pro mě by to nebylo (nechci SUV a nelíbila by se mi spotřeba), ale nedivím se, že jsou čím dál častěji vidět.
S tou zmenou mena aj loga suhlas... to nam nechybalo ku stastiu... ale inak je korando na cestach u nas fakt vidiet ... ma idealne rozmery a aj cenovo ako jedna z mala znaciek este hraje ferovu hru... k tomu sikovne strihnuty turbobenzin plus 4kolka... a razom je to velmi zaujimavy hrac... urcite lepsia volba ako nejaky p3008 a pofobne suv fejky od akoze zvucnejsich eu znaciek ... v reale sa dnes uz ale nehra na zvucne meno ale zakaznik chce za dane peniaze uz fakt solidne suv... a toto dnes uz korejci vedia lepsie ako nejedna skostnatela eu legenda... yong :yes:
A čo spotreba? S ohľadom na použitý motor to odhadujem tak na 8-10 litrov v praxi. Za 6 to jazdiť nebude.
Inak je zaujímavé, že rovnaká akčná výbava stojí na Slovensku rovnako ako tá, z ktorej vychádza - nie je lacnejšia.
Spotřeba nic moc, ale výkon slušný. Zjevně zákazníky spotřeba moc neděsí, důležitá je cena od. A i když v nabídce oficiálně není, diesel se do Koranda dá objednat.
Pokud je Korando tak dobré jako je Rexton (mám ho ve firmě), tak se úspěchu SYM nedivím. :yes:
Dieselu je škoda, taky sice nebyl moc úspornej, vůči vznětové konkurenci, ale u téhle těžké almary s čelní plochou paneláku bylo i těch 7 dobrých... určitě lepších než 8,5-9L benzínu. Díval jsem se na něj, při současných cenách na trhu se vůbec nedivím, že přibývají na našich silnicích geometrickou řadou. Je to pěkně zpracované, dostatečně velké a bez hovadin.
Slusny vykon ? Precitaj si hodnotenie dynamiky v SM 23/2023, 110 kW/250 Nm Duster ho totalne vygumoval, 95 kW/235 Nm Vitara mu je viac ako rovnocenny super. Pisem o verzii s manualom a 4x4.
Neviem či zrovnáva s cenou, ale naopak spotreba sa obvykle nerieši, ak si kupuješ srdcovku pre radosť a pre zábavu, nie spotrebák na denné jazdenie za povinnosťami.
Mne sa paci aj to kusok mensie MG ZS.. co by konkurent pre mensieho yonga tivoli... uz u nas vedla jeden ma ZS a vyzera fakt vyborne... v tej krasnej modrej je priam bozske... kusok mozno tie 17tky vyzeraju utopene ale inak je to sympaticke a velmi kukatelne auto... a s tym litrovym turbom akurat aj na bezne pouzitie uplne postacuje ... zbohom dnes uz nejaka predrazena vitara .... v celej eu inak predaje MG uz tento rok brutalne stupaju.... a niet sa comu cudovat... zasluzene...
To litrove turbo ma tendenciu pluvat tesnenie zpid hlavy uz po 20k km. Britske MG fora su zaplnene nadavkami na ten motor, je este problematickejsi, ako legenda HTP. Ani ta atmosfericka 1.5ka nie je vyhra, tam zasa vo velkom odchadzaju spojky. HS ale problemytohto typu nema.
Ked mam kupit SUV, tak jedine stvorkolku. Vo vysledku to potom smeruje k Dusteru, Korandu, S-Crossu alebo Vitare.
Duster ma ale problem s ochranou posadky, Korando je OK, ale len na prvy pohlad, technicky je to prepadak, bez solidnej spodnej ochrany chladicov, poddimenzovana spojka pohonu zadku sa vie prehriat uz po 2 minutach zataze, takze zostava povestne Japonec na konec, aj ked jeho interier je az prilis starosvetsky, co vela ludom extremne vadi. Mna irituju iba tycinky ovladania palubneho pocitaca, v aute za 26 tisic nemaju co hladat. Ked porovnam dynamiku, Duster to natrie vsetkym, papierovo najsilnejsie Korando je vdaka mizernej prevodovke na chvoste a porazi ho aj o 25kW slabsia Vitara.
Je to krabice, no. O moc vyšší než má Tucson to nebude... Kdysi, v diskuzi po testem, mi jeden majitel psal, že dálnice ve 130 cca 8.5-9, ve 120 7.5. To prostě není špatné a po zajetí ten motor i jede... 280Nm a 160Hp není marný, to musí každý uznat.
Já jezdím v SUV stejné třídy a s podobně silným motorem za 8 (v drtivé většině město/dálnice) a nijak mi to žíly netrhá - při mých nájezdech by se diesel nevyplatil.
Pokud s tím jezdíš často extravilán, jsi na sedmi, i pod...
Podle databáze spritmonitor je ta spotřeba tak kolem 9 l/100 km (manuál ,automat pak ještě trochu více). Tucson s 1,6 T-GDI jezdí o cca 1,5 l/100km méně....
To vím. Otázkou je samozřejmě kdo kde a jak jezdí - u moderních turbomalorážek zvlášť.
Za mě - Megane III kombi, 1.6 atmo 100 hp cca 7,1-7,4. Megane III kombi 1.2 TCe 130hp 7,3-7,6. Jeep Compass 1.33 Firefly 8,0-8,3, po zajetí k těm osmi, s tím že manželka teď nejezdí velmi úsporné trasy po městském okruhu, tzn. ubral bych něco pod 0,5l. Dlouhodobá spotřeba, dva stejní řidiči, až na Jeep totožné užívání.
Jízda na limitech, no... lehce přes, město a dálnice převažují.
Ta nabízená sleva je jak od Chytré horákyně.
30 tis. platí pouze pro nová auta zadaná do výroby dle nového ceníku. Těch dalších 30 tis. platí naopak pouze na skladovky, které jsou ceněny dle starého ceníku (tj o těch 3 0tis .dražší)
Takže ta nabídka na první pohled vypadá, že v případě skldaovky lze ušetřit 60 tis., ale realita je jiná.
Vybava Club je uz tak orezana, ze nema ani parkovacie senzory. V kombinacii s mizernou ochranou spodku chladicov potom pri aj slabom kontakte spodnych plastov s terenom hrozia skody za tisice EUR, pretoze sa prehybaju uz ked sa na ne clovek pozrie. Korando je ako SUV tak neskutocne odflaknute, akoby to bolo ssangyongacke prve SUV. Ked k tomu pridam poddimenzovanu spojku pohonu zadku s kapacitou iba 800 Nm, s idiotsky riesenym ESP az privelmi dusiacim motor, ako bonus po jeho vypnuti potom clovek pride o simulaciu uzavierok diferakov.
No nekup to.