Asociace z automobilového a elektromobilního průmyslu vyzvaly pražský magistrát, aby přehodnotil úvahy o ukončení bezplatného parkování elektromobilů v hlavním městě.
On je problém to nějak u phev uchytit. Naprosto chápu,že po městě může jezdit jako EV, ale pak tu jsou ti, kteří to nenabijou a jezdi jako obyčejný ICE.
doufám že si nebyl v neděli v centru, jeli sme přes václavák, Karlák, Národní divadlo na Pražskej Hrad s kámošem RR co neplní žádný Euro :-):-):-):-)
To bys okamžitě zkolaboval :-):-):-)
Asociace by měly nakopat výrobce do hlavy, aby konečně přestaly dělat z lidí idioty svojí propagandou, jak musí být ceny elektroaut nejméně milion kaček a víc ;-\
Je fakt, že pokud platí, že baterie EV stojí cca 40 % ceny, což tedy máme nějakých 400tis z 1 milionu, pak nechápu, proč zbytek auta stojí 600tis, když už je tam jenom jednoduchý elektromotor a jednostupňová převodovka. Zatímco u spalováku za stejných 600tis je složitý pístový motor, převodovka, celý ten megadrahý (přece Euro 6d, nedejbože Euro 7) výfukový systém atd... I při drahých bateriích by EV mohly být levnější. Ale nejsou, protože v Německu dotace...
Pokud je na něco dotace, je to právě o tu dotaci předražené...
Navíc opravdu nevím, proč musí EV mít autonomní řízení, kamery,, lidary, panoramy, a dalších milion nesmyslů.
Proč když třeba Škoda nabízí konečně dostupnou elektromobilitu, tak nedělá prostě Octavii, co má klimu, rádio, okna v elektrice a pár novodobých cypovin a místo 1.2 TSI nemá nějaký EV motor co má třeba 100 kW???
Místo toho se ČR vysmívají s reklamou, že dostupná EV mobilita je 15 tis./měs. za operák, což si 95% domácností nikdy nebude moct dovolit...
Teď jsem našel vysvětlení proč se vybíjejí 12V baterie u Ioniqu 5 - to je hodně dobré: "Problém je způsoben především neautorizovanými aplikacemi Bluelink třetích stran, které příliš často vyžadují informace z vozu Ioniq 5. Hlavním problémem je "nadměrně aktivní neautorizované používání Bluelinku aplikacemi třetích stran, které příliš často probouzí vůz". V podstatě jde o to, že neautorizované aplikace Bluelink třetích stran příliš často vyžadují informace od vozu Ioniq 5. Pokaždé, když se tak stane, probudí vozidlo a způsobí značný odběr, dokud se neuspí. Zatímco pohonná baterie má dostatek energie na několikanásobné dobití 12voltového akumulátoru, režim úspory baterie nedokáže držet krok se stovkami až tisíci požadavky denně - The Ioniq Guy říká, že mu PR zástupce sdělil, že některá vozidla zaznamenávají až 5 000 požadavků Bluelink denně. Podle společnosti Hyundai byl problém s vybíjením 12voltové baterie od 31. ledna vyřešen omezením provozu serveru Bluelink na 20 transakcí denně. Kromě toho byly některé problematické neautorizované aplikace serverem zablokovány, ačkoli jejich název nebyl zveřejněn. Zákazníci byli rovněž informováni, aby si změnili heslo k Bluelinku.
Jo, doba matrixu je tu. V pr*eli někde v Indii vyhořel server, tak se něco nepropojilo s něčím s čím se propojit mělo a milion Tesel zůstalo "mrtvých"...
Ten problém a jeho příčiny co popsal Xylo jsou úplně o něčem jiném a ”jen” to vývojáři nedomysleli, což je závažná chyba…ale to není o náhodě na serveru v Indii 😂 Podobné chyby co dokázaly vybít baterku se stávaly i u starších aut…
...dobrých nápadů. Však proč by měli mít elektromobilisti nějaké zvláštní výsady či výhody?! :-O Jejich těžkotonážní vehykly více opotřebovávají vozovky, nemluvě o riziku jejich extrémně nebezpečných požárů a nedořešené recyklace rozměrných baterií plných nebezpečných chemikálií! :-O:-(:no:
Pokud by platilo, že elektromobilisti by správně neměli mít výhody, pak by ovšem taky mělo platit, že dieseldezoláti by měli mít takové nevýhody, že by se báli vyjet na ulici, aby je to finančně nezruinovalo. :D
Jinak s těmi těžkotonážními vehikly fakt bavíš. 9 z 10ti smrdutých dieselových dodávek do 3,5 tuny jezdí přetížených (a to klidně o tunu a víc...). Ty opotřebovaná vozovko :D
A každý kuřák cigaret by mohlo platit o 600-3500% větší zdravotní pojištění ne, a taky pivař, smažka, alkoholik, žrout sladkého , klobás, stejků, hamburgerů a kýho vjra dlašího.
A všichni kdo maj prokázanou šikanu nebo teriroizování na pracovišti, škole atd zdravotní pojištění o 2500-9000% vyšší. Všichni tito si sami sobě + ostatním ničí zdraví o 300% víc jak nějaký spalovák ve měste.
Co tomu říkáš? třeba 25 000 kč zdravotní pojištění z výžplaty 40 tis. To by šlo ne zelenej dezoláte?
Co ty na to jako skalní neostalinistický liberál (ostatní čtěte bolševik) ? :-)
Kdo to je dezolát? Smajlíkem myšlení komunisty fakt nezachráníš. Místo kňourání o výhody, které určitě nemají být nárokové a automatické, nikdy neslyšim o tom, že by někdo chtěl něco udělat pro společnost. A údajná ekologičnost elektroaut to fakt není. A hejty si nechte. Mě nevadí žádný pohon.
A taky bysme mohli vyrobit pandemii a zlikvodovat 70% důchodců, aby nezatěžovali rozpočet ne? Čína už to zkusila.
Nejvíc planetu přeci zatěžuje člověk, čím víc lidí, tím horší. To už elitní globalisté taky zjistili, tak ted jak ty lidi zlikvidovat..... To je dilema co.
Podobné myšlenky už tady byly anebo kdo se nepoučil z historie, budu si to muset zopáknout, natřený do zelena :-)
Více jedu ve městě, neni to znevyhodneni, ale spravedlive podle jedovatych emisi. A proč mají mít nějaká zvyhodneni?
NO2 má skoro největší podíl na poškození zdraví a smogove situace, a právě převážně je produkovan diesely. Dle RDE má camry 5mg NOx, dieslovy passat 40mg. Takze jeden passat zamori vzduch zdravi skodlivym NOX jako 8 camry. A to se ještě bavíme o průměru, kdy u hybridu jsou ve městě emise nižší a u dieselu vyšší než průměr.
Pak tu máme třeba zvýhodněnou spotřební daň na naftu, která je nižší jednotkově, v prepoctu na vypouštěné emise i na spotrebovanou energii. Kdyby diesel neměl zvýhodněnou daň, nebyla by 9.95, ale cca 14.20. Tedy by měl stát o cca 5.20kc ( vcetne dph ) více na litru než se vybírá teď. Vlastně si všichni ubírají od huby, chybí peníze na dalnice, aby dieseldezolati mohli ničit ostatním zdraví.
V principu emisně souhlas. Ale s tim zvýhodněním to není tak jednoduché. I přes vysoký podíl osobáků - v kterých to je podle mě taky nesmysl - je to kvůli užitkáčům, tj dodávky a náklaďáky. Takže zdražení nafty se bude rovnat zdražení všeho, což jde proti boji s inflací. Je to další z mnoha neřešených věcí v dobách kdy by to nebolelo.
Výhody mají mít v tom, ze ve městě ( kde potřebuji i parkovat ) nevypousti do ovzduší jedy, co ostatní auta. A opotrebovavaji více silnice? Můžeš rict o kolik?
Jed tramvají. Vejde se vás tam navíc dalších 299 progresivních zelených neomarxistů s propagandou vymytou kedlubnou.
Uděláš nejvíc pro město Lysenkisto :-)
Popřípad šmahem vyfič do Boubína, nikdo tě tady nedrží :-)
Kam nejede tramvaj, jede bus. Nebo peškobus. Krosknu na záda, tašku na kolečkách a makám, makám, neflákám se!
Nebo si kup kolo, prej je to fajn - soudruh Hřib to vychvaloval. Já jezdil takhle tramvají a busem po měste od roku 1995 do roku 2016. Každej pracovní den.
Moderním milenálům přeci stačí kreditka ne? A kdo má moc věcí je materialista ničící životní prostředí. Nejlepší je přeci nic nevlastnit ne? :-):-):-):-)
To jsem zjistil čtením pokrokové zelené literatuy . A hlásal to Klausík Schwab a další experti ne. Ale tohle už se EV fans tak moc nelíbí co, vzít si ruksak a šlapat po svých jak před 150 lety :-)
Osel a kobyla jsou navíc taky zakázaní, ti produkují emise.
A vak musí být zásadně jutový, tkaný ručně v Bangladéši. Akorát holt ten nákladní airbus co ho sem dovleče má emise v přpočtu na jutový vak jako výroba 70 ks igelitek, ale to už nebudeme řešit přece :-):-):-)
Pletieš si pojmy a dojmy. ;-) Nič nemať = nič nedovážať = airbusy ostanú na zemi. Vak zásadne z ľanu dopestovaného u vás v podkrkonoší, Jesenníkoch alebo v Nízkych Tatrách. :-D:-D:-D
Pred pár týždňami som bol na trhu, mali tam krásne čerešne. Cena - 25,-€ za kg. Tak som sa ich spýtal, či ich z toho Španielska priviezli na kolobežke... :-[]:-[]:-[]
Tam seo nic takového nepěstuje. Blbý co. :-):-):-)
Globalisti co zlikvidovali veškerou výrobu v Evropě a úspěšně likvidují i zemědělství se diví, že se všechno dováží a že sou emise z dopravy :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Asi naráží na video PČR, kde ukazovali že údajně zastavili 10 skříňových dodávek a 9 bylo nadlimit, většina stovky kilo navíc. To je tím, že ty skříňové jsou většinou 5t papírově ponížené na 3.5t a je to běžná praxe. Jinak ano, přes 3.5t se dostaneš jako nic. Velký prázdný furgon má přes 2t. S chladírenskou vestavbou jsi k 2.5t jenom s řidičem. Takže EV proti tomu vážně nic moc nejsou. A taková EV dodávka, to je “nejlepší” obojího 😂
normální člověk se v Praze by měl být vděčný za každý EV, který se mu necudi pod nos rakovinotvorne a latky a nedělá hluk. Jen závistivec nebo zabednenec může být proti EV v Praze
Prídu ďalšie voľby, a všetko môže byť zase inak...
Popravde nevidím dôvod, aby EV mali zadarmo niečo, čo ostatní musia platiť. Lepšie by bolo aby to mali zdarma všetci, len za spaľováky sa vyrúbi emisná daň, aby to bolo spravodlivé. :-)
Áut je proste v mestách veľa. Záleží na prioritách, pokiaľ ide o priestor, nie je dôvod na rôzne podmienky pre rôzne typy motorov. Ak ide o emisie, je to jasné, keď je primárnym cieľom čistejšie ovzdušie, spaľováky musia byť znevýhodnené.
Za mňa by mali za vjazd do centra platiť všetci okrem obyvateľov s trvalým bydliskom v zóne, tí s vlastnou garážou zdarma a s vyhradeným parkovacím miestom za menší poplatok. S tým, že inde ako na svojom parkovať nesmieš. Aby všetci chodili po centre pešo alebo sa vozili električkou, nie že cudzí v MHD a rezidenti autami...
Aby to bylo spravedlivé, pak by měli platit ještě za každé vypustene emise ve městě. Pak to teprve bude spravedlivé a každé parkování se může zpoplatnit, nebo zrušit zpoplatnění.
Ev 0 lokálních emisi, 0. Poté odstupnovat podle emisni normy a kilometru v centru. Zavést zpoplatněné zóny pro všechny a vybírat daň ze znečištění podle RDE, případně nezávislých měření v provozu.
Je to nereálné, proto to parkování je smysluplnosti.
Na čo parkovanie? Buď v centre bývaš a zaparkuješ v garáži, alebo na zaplatenom mieste. alebo ideš do centra s MHD. Autá v centre, bez ohľadu na pohon, proste a jednoducho nebudú. Ako rezident dostaneš povolenie len na vjazd a výjazd. Spravodlivé, nie? :-D:-D:-D
Zásobovanie? Ráno medzi 4-6 hodinou. EV, vjazd, výjazd. Kancelárie, zákazníci? Záchytné parkovisko a MHD. Neunesieš diplomatku a noťas? Vezmeš si box na kolieskach. ;-)
:-D:-D:-D
Nakoniec nejde o nič svetoborného a nie je to pravdaže môj skvelý nápad. Je to vpodstate pešia zóna, do ktorej môžu autom domov zaparkovať len rezidenti na povolenie. Rozdiel je v tom, že tá pešia zóna je mnohonásobne väčšia a preto v nej funguje MHD, ideálne podzemka. Zásobovanie vo vyhradených hodinách, ina vjazd len pre policajtov, hasičov a sanitky v prípade nutnosti. Nemusí to byť až taká utópia.
Mám takovou úvahu k zamyšlení. Jaký je rozdíl mezi emisemi ve městě a emisemi vypouštěnými v přírodě, např. krásných Krušných hor? Je to jen o blízkosti lidí? A nebo chceme ulevit přírodě? Proč se takhle ptám: auto s normou euro 6 poslední verze je už čistší než elektromobil jedoucí na elektřinu z hnědouhelné elektrárny. Natož pak až jednou začne platit něco jako euro 7. Mě osobně se líbí všechny pohony, ale to politikaření jak tu už zaznělo je větší zlo, než emise jako takové. Já za tím vidím něčí byznys a ne snahu o zlepšení životního prostředí. To jak se komunikuje elektromobilita ve veřejném prostoru mi přijde jako když říkáme dětem "přijde Ježíšek, buď potichu". Já to chápu že má někdo solár a jezdí EV na slunce, ale nejde to nijak určit na vjezdech do měst. Stejně jako hybridy nejde nijak určit jestli pojedou městem nebo kdekoliv na elektriku nebo spalovák. Myslím si, že je v tom informační chaoz. A stejně jako církve nechtějí připustit že jsme možná z opic a ne z Adama a Evy, tak stejně tu vidím povídky o tom, že elektromobil nevypouští žádné emise. Až na ty fotovoltaicky nabíjené je to zhola nesmysl, a i ty fotovoltaicky nabíjené mají emisní zatížení zpočátku větší než obyčejný spalovák euro 6 poslední verze. Jen to u EV jaksi nečoudí přímo z autíčka, ale někde jinde ano. A větší množství EV je větší množství někde jinde větších emisí, často někde v blízkosti hezké přírody. Tak tolik o té naší vysněné bezemisní Praze. Nevidíme si dál jak na špičku vlastního nosu, když bychom chtěli v Praze jen EV. A zahranicemi Prahy není snad stejně důležitá příroda?
Tak mi napište, jestli vám došla moje myšlenka. A řešení? Více objektivní pravdy v komunikaci, více svobody při vývoji, ... já nevím.
EV auto nabíjené jen za pomoci FVe je v zimě utopie, a v létě do jisté míry taky, ono záleží jak máš velkou střechu, kolik tam můžeš dát panelů, jak velkou máš spotřebu domu (spotřebiče + klima + svícení + nabíjení) a halvně jaké je počasí.
Když máš spotřebu velkou a počasí je zrovna blbé, furt dál jedeš na uhlí, atom a plyn. Nic jiného ení a hodně dlouho nebude nebo za naprosto astronomické částky umělě narvané do výstavby a vývoje .
v Krusnych horách se NOx neotravite, že ale v Praze ano. Dává smysl emise vypustit ve vzdálené elektrárně, pro zdraví Pražanů a kterých je milion. Staré diesely a při krátkých trasách po městě až 40x překračují povolené limity NOx
"auto s normou euro 6 poslední verze je už čistší než elektromobil jedoucí na elektřinu z hnědouhelné elektrárny" - to je absolútna blbosť, vykonštruované tvrdenie nezakladajúce sa na pravde
Smog v meste je problém, tam majú EV najväčší zmysel. Ani Euro 6 neznamená fialkovú vôňu z výfuku. Stále je to benzín a nafta, stále sú to spaliny putujúce do vzduchu, ktorý priamo dýchame. Globálny význam je takmer zanedbateľný. Lokálny pre zmenu obrovský. Menej alergií, astmatických ochorení, rakoviny pľúc alebo hrtanu. Má to zmysel. Do mesta len elektrina, MHD (tiež elektrina) alebo na manuálny pohon.
Nejvíc těhle nemocí na na svědomí cigára, chlast, reflux jícnu, nepřirozené sterilní prostředí v dětství kdy Pepíček, co má neutále vatičkama vytřený ouška, nesmí sníst nic co spadlo na zem, je nabalenej jak pumpa i v 18 nad nulou apod. pak tito jedinci trpí alergiema a sou furt nemocný. A mohou za to jen pošahané maminky a babičky.
Za mýho dětství někomu spadlo lízátko na pískovišti, tak se odpláchlo pod pumpou a lízalo se dál. Nikomu nic nebylo, alergie mělo o 75% lidí méně jak dnes.
Ne, ty věci spolu přímo souvisí a to co jsem jmenoval zabijjí milionnásobně víc lidí než váš hon na domnělé čarodejnice, tedy na spalovací motory. O Alergiích už vůbec nemluvě.
Tohle celé lze napsat jednoduše v jedné větě - Elektromobilita a celá fit for 55 se stala ideologií. A kde je ideologie, nejsou žádné argumenty. To je celé. EU je ekofašistický spolek.
Protože se míchají lokalni a globální emise. Zároveň v jednom komíně je možné je snadněji kontrolovat a dodrzovat, než v milionech.
A ano, jde o to, aby ty emise nebyly v úrovni 1.5m nad zemí v huste obydlene oblasti, ale třeba v 70m nad zemí v neobydlene oblasti, kde jsou lepší rozptylove podmínky a k zemi se již dostanou v nizke koncentraci.
To není o zamyšlení, to už je dávno vymyšlené a vedecky prokázané. Presto tu spoustu dieseldezolátů se snaží ukazovat na elektrárny a že tím pádem oni mohou smrdet ve městech a přitom přesně tohle je ukázka jejich chorého argumentu. Míchají nejedovate co2 z elektraren ( a jedovate emise jsou vysoko nad zemi rozptylovany do nizkych koncentrací ) s jejich jedy vypousetnymi ve mestech v úrovni výšky malých dětí.
Souhlasím, ze euro6d je zatím ( snad ) ok, ale jak dlouho. Už potkavam o3, sup3, kterým se hulí od výfuku a smrdí k zblití, uprostřed centra.
Hele, jedna drobnost. Když zaparkuji, tak auto stojí. Stojící auto = emise NILA ať je to třeba Euro nula nula nic. Takže nevím proč bych měl platit parkovné dle emisí.
Když už, tak by se musely řešit ujeté kilometry nebo mtohodiny v rámci popojíždění v koloně. Jinak řešeno - Tesla co najede ve městě za rok 100.000 km je (celkově) emisně horší než Trabant, který najede za rok ve městě 1000 km.
Navíc pokud pojedu s Euro4 dieselem a v autě budu mít dalších 5 lidí, tak jsem asi menší ekologickou zátěží než kdyby všech 6 lidí jelo svým Euro6d PHEV suprzeleným hybridem.
Samozrejme. Už si videl dôsledné využívanie áut vodičom a ďalšími 5 ľuďmi inde ako na papieri? Čo je to za koninu, že s dieslom budeš viezť ďalších 5 ľudí a porovnávaš to s PHEV iba s vodičom? Samozrejme, že je to vykonštruovaná situácia s nulovou spojitosťou s realitou.
až stát a firmy nacpou peníze do OZE a vodíku, pak teprve poznáte co je drahá elektřina. 1 Kwh za 15-30 Kč :-):-):-) A všichni si dejte Fv panel na střechu, ideálně od firmy co za rok zkrachuje a až se Vám to po*ere, bude platit jiné firmě dál, za opravy. Deal století :)
Někdo to zaplatit musí, i kdyby mělo 80% lidí zdechnout hlady. My tu dekarbonizaci prosadíme za každou cenu. Hladomor funguje nejlíp.A když bude elektřiny málo, vypnem Vám jí.
Státní dotace na EV = naše peníze, které stát rozdává pochybným firmičkám jako zisk za jejich pochybné podnikání. Není to nic než obchod se strachem a drahou energií.
Stát (=vláda Fialy) selhává na plné čáře. Neřeší žádné příčiny. A následky řeší těmi nejhloupějšími způsoby.
zadne dotace na EV v ČR nedostávají ani občané, ani firmy, jen státní sektor si z našich daní a prilepsil. Fialova vláda Babisovou vládou navrhované dotace zrušila.
V severských zemích to zrušili dávno, ale až potom, co se trh elektromobily nasytil, ne že tam elektroauta tvoří 2 procenta. Jenže skandinávie má úplně jiné podmínky.
To jako polde Hřiba dříve EV nezabirali stejné jako místo jako spalovak ale od příštího roku už by zabrali. Dříve dávalo smysl zajistit Pražanům čistší a vzduch a méně hluku, nyní už to smysl nedává. Pak tedy nedává smysl smysl Hřiba volit.