Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Mercedes-Benz C série 202: První generaci céčka je třicet (1. díl)

5 komentářů

gil54
... :yes: :yes: :yes: , už se těším se na druhý díl.

Děkuji.
Aleš Dragoun
Díky. Druhý díl bude kratší :-). Nakonec jsem se rozhodl původně devítistránkový text rozdělit, aby se vám to lépe četlo.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Vcera jsme jednu c180 viděli. Pan ji měl v automatu a krásnou tm.zelenou barvu. Nikde ani kousek rzi. Udržovaný kousek, jak ze škatulky.
Jaký to byl motor nevim, ale jel dost svižně.
Aleš Dragoun
Já během psaní článku taky jednu W202 potkal. Po dlouhé době. Verzi netuším, na zádi chybělo označení. Ale nestála ani za cvak.
Avatar - mariov8
mariov8
C 220 Diesel Esprit byl můj první "moderní" mercedes. Koupeno již ojeté, ale v pěkném vizuálním stavu. No v česku tradičně pod kapotou už to tak O.K. nebylo. Udělal se servis pod kapotou i na podvozku a poté mi několik let spolehlivě sloužil. Ještě nedávno s ním jezdil ten samý člověk kterému jsem ho prodal. Byl to přechodový model, staré kastle a interiér, ale již to mělo novou elektriku a techniku. Třeba CAN sběrnici. Dělalo se to snad necelých 6 měsíců v roce 1996, pak už byl facelift kompletní. Se vstřikovacím čerpadlem Lucas EPIC (měl ho pouze OM604), které řada lidí nenáviděla (nemělo prý rádo ruskou sírnatou naftu) jsem kupodivu žádné potíže neměl. Akorát to mělo zvláštní charakteristiku. Asi jako starý benzín. Pravděpodobně kvůli konstrukci sání a čtyřventilovým rozvodům. Do 3000 otáček to jelo jak by každý od atmosférického dieselu čekal, ale pak v tom "bouchli saze" a do 5000 otáček letěl motor (v rámci možností těch 70kW) jako o závod. V 5100-5200 umřel a v 5500 vypínalo čerpadlo dodávku paliva, červené pole otáčkoměru. Kdo pak řadil a řadil, v "Buchlákách" si užil srandy... s ohledem na instalovaný výkon bezpečné... :-D Podvozek to podporoval, teda, s vydatnou pomocí poněkud nadrozměrných kol... no jo, to jsem byl ještě mladej...