Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Outback 2.5i Touring 2023 – Skvělý parťák do rodiny

Změny uvedené s novým modelovým rokem jsou opět decentní a k jejich hledání je potřeba vzít si k ruce tiskovou zprávu, jenže nač něco měnit, když to funguje? A v případě Subaru Outback vlastně všechno funguje velmi dobře.
Zpět na článek
21. 6. 2023 13:24
21. 6. 2023 13:45
21. 6. 2023 16:04
21. 6. 2023 14:39
21. 6. 2023 14:55
21. 6. 2023 15:06
22. 6. 2023 23:14
23. 6. 2023 09:01
21. 6. 2023 20:03
22. 6. 2023 09:44
21. 6. 2023 19:45
22. 6. 2023 10:38
22. 6. 2023 11:33
22. 6. 2023 14:54
22. 6. 2023 16:25
22. 6. 2023 23:15
22. 6. 2023 16:55
22. 6. 2023 11:49
21. 6. 2023 16:04
21. 6. 2023 18:31
21. 6. 2023 20:42
22. 6. 2023 07:31
22. 6. 2023 13:20
22. 6. 2023 13:31
22. 6. 2023 18:49
22. 6. 2023 20:17
22. 6. 2023 21:46
24. 6. 2023 07:02
23. 6. 2023 17:04
23. 6. 2023 20:20
26. 6. 2023 08:43
24. 6. 2023 10:18
24. 6. 2023 13:04
Avatar - wakantanka
21. 6. 2023 13:12
Čo tomu autu chýba?
T v označení a turbo pod kapotou.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 13:25
Re: Čo tomu autu chýba?
V USA ho mají... to je velká škoda... stejně jako Forester přišel o ten 2.0T, s kterým jezdil obstojně...
Avatar - wakantanka
21. 6. 2023 17:01
Re: Re: Čo tomu autu chýba?
však práve, že v USA ho majú, robiť motory s turbom vedia a nám pošlú toto. Keď už nechceli turbo, mohli tam dať nejak hybrid od Toyoty ale nie toto.
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2023 14:59
Re: Čo tomu autu chýba?
Nižší spotřeba, loká to benzín jak nezavřený.
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 13:24
Přežil dobu
Pamatujete si doby, kdy jsme tu nad tímhle autem ohrnovali nos, protože atmosféra, slabý motor, zrychlení a tak ? No já byl jedním z nich, jezdil jsem dokonce i se starším Outbackem s třílitrem a i tak to nebyla proti TéDéÍ žádná palba a do stovky to bylo línější, jenže doba se změnila, normální auta vymírají a vymřeli a já osobně bych za takové "líné" auto jako hlavní rodinný přepravník byl vlastně docela rád. Deset sekund na stovku bych asi přežil.. a dálniční rychlost to v kopci jistojistě taky udrží.

V kontextu doby totiž už není moc konkurence, hlavně né v té střední třídě, pokud nechci SUV. Tento typ vozidla je pro mne ztělesněním ideálního rodinného auta - karoserie kombi (dnes bych už bral i zase sedan, vždy se mi líbil víc a řady kombíku prořídly), větší auto s normálním motorem, jako bonus 4x4 a dobrý podvozek... co nabízí konkurence z pohledu dlouhodobého užívání ?

Dovolím si jen malé srovnání, proč je to zajímavé auto.

Insignia - bohužel končí, je za zajímavé ceny, nicméně dle bazarových testů se u ní vyskytují nehezké závady a to i na pohonu 4x4 (nesoudím, jen jsem to četl), jízdně velmi dobré a schopné auto

Passat/Superb - tam je asi ještě pořád slušná nabídka motorizací, ale jako své auto na delší dobu bych koncern dnes nechtěl, všude kolem sebe slýchám (a to i rodinných řad) a čtu více a více nepříjemných závad a to i na pohonném ústrojí a u zánovních aut, nejen infotainmentu. Od Golfů, přes Oktávky, až po Passaty. Tabulkově Outabcka smázne, ale z pohledu dlouholeté životnosti už bych si nevsadil... opět nesoudím, prodávám, jak jsem nakoupil.

508 - končí, jen PHEV, které navíc po mé zkušenosti s 408PHEV asi nechci :D

Camry - není kombík, ale jinak zajímavá alternativa, tu bych si uměl představit

Mazda 6 - také jsem zaslechl, že bez nástupce, navíc má čerstvá zkušenost s autem po 130 tisících km mne od Mazdy odrazuje. Sice motor super, podvozek super, ale zbytek auta nic moc :)

No a to je vše.... pokud jsem na něco zapoměl (prémii neřeším, ta na těchto penězích začíná), omlouvám se, ale jak říkával Hamuna, ve střední třídě zbude jen Outback a Camry... no, možná na jeho slova dojde :)
Rozbalit vlákno
113
Avatar - donPedro
21. 6. 2023 13:38
Je Volvo "prémie" ?
Sám nevím, debat se na to tu vedly v minulosti spousty. Při kladné odpovědi není co řešit. Při odpovědi záporné však nelze opomenout Volvo V60 CC (B4 - 197k, 8,2s, B5 - 250k, 6,9s). ;-)
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 13:42
Re: Je Volvo "prémie" ?
Ano, Volvo tu je taky, já ho beru jako prémii, takže jsem ho nezařadil. Ale Volvo V60 i v obyčejné základní verzi začíná na 1 154 tisících s 163konovym benzinem (to je tak zkur.e.a doba, že tam napíšou výkon, emise, ale né objem motoru ! Hledat to nechci, ale tipuji dvoulitr) :/ To je o čem píšu..
Avatar - xxc
21. 6. 2023 13:45
Re: Přežil dobu
Ano, nechcem suv a kupim si auto so svetlou vyskou 21 cm :-) Nie celkom chapem nejaku vyhodu pre rodinu, ma to mensi kufor ako Enyaq, slabsi motor, je to dlhsie, ale ma mensi razvor. Ktovie, ci to vobec svieti, ale uplny ideal s tym jazdit po meste za 10l s vytocenym lineatronicom :-) Ale zase ostane 10 000 € na benzin a to sa oplati.
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 13:52
Re: Přežil dobu
Outback není SUV, je to zvýšené kombi, jestli si s tím někdy jel, tak víš, že to kombinuje prostornost kombíku s trochu vyšší světlou výškou. To není o litrech v kufru, ale o tvaru...Tady by si musel sáhnout pro dražší SUV, aby si to dohnal.

Slabší motor, než pojízdná bílá elektronika to má, zase s tím nemusíš jezdit po mekáčích a kavárnách u dálnice, než dojedeš na výlet.

Do města to taky není, nicméně ve městě to auto fungovat bude, protože né každý musí stát choře na plynu při každém rozjezdu, takže občas 10 litrů na sto ustojíš (samotný mam do města auto s takvou spotřebou - když jsem změřil naposledy centrum Prahy, svítilo tam krásných 14.6 na sto... ještě, že už benzin stojí zase normálně :D ), pohonu to nic moc neudělá jako třeba suchým dvouspojkám, které milují poskakování v koloně... no a za těch ušetřených 10 tisíc E si mužeš koupit do města... ja nevim, třeba ojetýho Yarise hybrid, nebo hezkou dovolenou ... to je pořád dost peněz :D
21. 6. 2023 23:24
Re: Přežil dobu
Jenom poznámka. Ten “kombík” Outback má výšku 1.67m což je víc než některé crossovery, respektive na úrovni třeba Mazdy CX-60. Takový Formentor nebo Qashqai je nižší. Tomu asi odpovídá ta slabší dynamika nebo dálnice, protože to musí tlačit podobně vzduchu jako SUV.
21. 6. 2023 14:21
Re: Přežil dobu
Tento vůz vlastním od října 2022 ve verzi touring a jediné,co mě napadá po přečtení i Vašeho příspěvku je přesvědčení,že nikdo z Vás popisované auto nezná a těžko ho někdo řídil.Outback je naprosto skvělý vůz a srovnávat ho se škodovkou je vážně slušný úlet. Jděte si ho zkusit a potom pište.Mimochodem otec vlastní Audi SQ7 a hádejte,jakým autem se jezdí lépe?
Hezký den....
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 14:37
Re: Přežil dobu
Miroslave, já jsem Outback řídil v mnoha generacích (a mnohem více modelů Subaru, než by jste čekal), v té nejnovější sice ne, ale pokud vím, je to jen evoluce a několikátý facelift, přičemž pohon zůstává podobný. Vůbec jsem o autě nepsal negativně (podvozek jsem dokonce chválil - chtělo by to pozorně číst, než přehnaně reagovat) a srovnávat se Škodovkou je naprosto správně, protože Škodovka nabízí auto ve stejném segmentu a to je Superb, dokonce i s pohonem 4x4 a v oplastované zvýšené verzi zvané Scout. Takže zaměřením je to podobné auto, byť technicky odlišené... Shodou okolností jsem řídil i Audi SQ7 (ve verzi s V8TDI, nevím, jakou má váš otec, protože nyní je SQ7 s benzinovým V8) a i když to je velmi zajímavý vůz, také mne příliš nenadchl :) až na ten motor, ten byl bezva

Hezký den...
21. 6. 2023 15:35
Re: Přežil dobu
Jen mě mrzí,kolik blbin se tu okolo tohoto vozu píše,je to škoda.Minulou generaci jsem měl možnost vyzkoušet jen asi 100km,ale tato je jízdně jinde,zpracováním taktéž.Neustále skloňovaná spotřeba? Jezdím od prvního nastartování vozu s průměrnou spotřebou 7,9L,žádných 10 nebo 12,jak jsem tu v diskuzi zahlédl.Běžně na tato témata nereaguji,ale to se nedá vydržet.
Jinak Outback je to můj první, na blbnutí mám STI 2018,taky spokojenost.Koncern již nechci.
Avatar - xxc
21. 6. 2023 16:04
Re: Přežil dobu
Ja som tiez pocul jedneho cloveka, co starsiu generaciu Outbacku povazoval za najlepsie auto, ake kedy mal :-) Nehovorim, ze je to zle auto, len som sa velmi zacudoval nad idealizovanim ako rodinneho auta od cloveka, ktory nechce suv. V zivote som doteraz koncern nemal, nejazdil som tym, ale doba je uz inde a nemam pocit, zeby som o nieco prisiel, ze som nekupil zdochlinu co nesvieti za 45 000 € a za usetrene peniaze siel na dovolenku a mohol tankovat.
21. 6. 2023 16:33
Re: Přežil dobu
Ty si pako odjakživa. Tie tvoje vŕzgajúce sedačky, voda na okne cez ktorú nevidíš do späťákov a kopec ďalších volovín, čo si navymýšľal... Pochybujem, že si v Outbacku vôbec niekedy sedel a melieš tu okolo neho nezmysly... Ostatne ako vždy.
Avatar - xxc
21. 6. 2023 16:46
Re: Re: Přežil dobu
Ale aspoň nepijem a nenadávam ostatným 🙂
21. 6. 2023 17:13
Re: Re: Přežil dobu
Argument zakomplexovaného východniara...
Žiaľ, v tvojom prípade o nadávanie, len o konštatovanie smutnej-presmutnej reality. Ale nevadí, hlavne že ti chutí jesť a si inak zdravý.
Avatar - xxc
21. 6. 2023 17:39
Re: Re: Re: Přežil dobu
Akého vychodniara? Mne je tu jedno, ale aspoň sa snažím slušne diskutovať, aj keď so psychicky chorými je to ťažko. Všetko mám podložené, aj na enyaqu vrzgala sedačka, spomenul som to medzi rečou a opravili to v pohode popri inom servisnom úkone. V Renaulte to nikdy neopravili. Neviem načo to sem ťahať pri diskusii o subaru. Outback som niekedy chcel, ale bolo to drahé a nevyšlo mi to dobre ani s minulou generáciou C5. Čiže s kombi nejaké skúsenosti mám, ale rodinný ideál to fakt nebude 🙂
21. 6. 2023 18:00
Re: Re: Re: Přežil dobu
Si skrátka jelito, čo viac dodať.
Avatar - xxc
21. 6. 2023 20:48
Re: Re: Re: Re: Přežil dobu
Určite ma bude hodnotiť nejaký chorý dement na berlingu bez akéhokoľvek súvisu s diskusiou. Redakcia to vôbec nerieši aj napriek opakovaným výzvam, no ale nech, je to ich priestor. Možno ešte k tomu dodám, že ľutujem vaše okolie, lebo mne je to jedno, ale s takým debilom žiť, alebo pri takom dementovi, no chudáci ľudia okolo.
21. 6. 2023 22:00
Re: Re: Re: Re: Přežil dobu
Len si poplač... A potom, že ja nadávam. Dúfam, že sa ti aspoň uľavilo? :D
Chlapče, takých ako si ty, strčím do vrecka desiatich.
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 21:12
Re: Re: Re: Přežil dobu
V čem je stejně drahé SUV prostornější pro rodinu, než velké kombi ? To mi vysvětli, já totiž mám přímé srovnání a kombík je prostě lépe využitelný co se kufru týká, většinou je to tím, že za cenu SUV C segmentu máš kombi D segmentu +/-
Avatar - xxc
21. 6. 2023 21:39
Re: Re: Re: Přežil dobu
Outback je automobil triedy crossover a SUV, ktorý vyrába japonská automobilka Subaru. Model je charakteristický štandardným použitím permanentného náhonu všetkých kolies 4x4 a zvýšeným podvozkom. Je to typ automobilu, ktorý vypĺňa medzeru medzi veľkými SUV odvodenými z terénnych automobilov a bežným automobilom s náhonom všetkých kolies. Outback využíval ploché motory typu boxer.

Automobil bol koncipovaný pre ľudí, ktorý potrebujú náhon všetkých kolies a prechodnosť v teréne, ale zároveň potrebujú štandardný automobil s dobrými cestnými vlastnosťami. Svetlá výška automobilu je približne 20 centimetrov, atakuje tak svetlé výšky kategórie SUV a terénnych automobilov. Napríklad BMW X5 (22 cm), Nissan Qashqai (19 cm), Lada Niva (22 cm), Ford Ranger (23 cm), Mitsubishi L200 (20cm) a Toyota Hilux (22 cm).
21. 6. 2023 22:35
Re: Re: Re: Re: Přežil dobu
Odpovedz naco sa ta pytal, netoc tu dookola hluposti kolo svetlej vysky. Proste kombi je vzdy o triedu vacsie
Avatar - xxc
21. 6. 2023 23:25
Re: Re: Re: Re: Re: Přežil dobu
V čom je väčšie? Keď v dĺžke, tak to nepovažujem za výhodu. Možno niekto áno 🙂 zbytočne tu miešate kombi, c segment, d segment, nech si každý kúpi, čo mu vyhovuje. Hlavne ten, čo nechce suv, nech si ten suv/cross over kúpi a teší sa, aké má super priestorné kombi 😁 Nekritizujem auto, len ten prístup. A v čom je lepšie suv? Dokáže ponúknuť viac priestoru na menšom pôdoryse a navyše prejde väčšie prekážky na ceste. Viď porovnanie s enyaqom, ten je menší, nižší, má väčší kufor a rázvor. Ako je to vnútri, neviem, ale za rodinný ideál by som to nepovažoval. A už určite nie kombi, po jazdení v pár d kombi a sedanoch som z posledného utekal, naposledy sme skúšali volvo v60 a skončili v suv.
21. 6. 2023 23:26
Re: Re: Re: Přežil dobu
K té argumentaci SUV/kombík - SUV má posez na výšku, pasažéři pak nepotřebují tolik místa podélně. To byl v podstatě recept MPV, které šlo v maximalizaci kabiny ještě dál.
21. 6. 2023 16:51
Re: Přežil dobu
Taky bych přidal,že Outback nesvítí,to mě taky rozesmálo. :D
Avatar - xxc
21. 6. 2023 17:34
Re: Re: Přežil dobu
Tak asi svieti, ma to nejaké adb, pozeral som iba cenník. Fakt som v tom nešiel, verím, že to je dobré auto, ale už by som to asi nechcel. Hlavne pri vyzdvihovaní priestornosti kombi 🙂
21. 6. 2023 20:44
Re: Re: Přežil dobu
Už konečne sklapni. Pletieš tu jedno cez druhé a ešte si nič rozumného nevypotil.
Avatar - xxc
21. 6. 2023 20:52
Re: Re: Re: Přežil dobu
Vyjadril som pochybnosti, či to má adaptívne svetlá za tie peniaze. Podľa článku a cenníka to nevyzeralo, pri bližšom pohľade áno. Skôr sú zarážajúce tie hlúpe útoky. Hlúpy človek je ako mŕtvy človek, on o tom nevie a všetci okolo trpia.
21. 6. 2023 22:06
Re: Re: Re: Přežil dobu
Hlúpe sú leda tak tie tvoje plky.
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 22:12
Re: Re: Přežil dobu
Vlstne to vubec neznas, ale kritizujes :D
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 18:27
Re: Přežil dobu
Novinářské spotřeby jsou obecně vyšší. A také obecne spotřeba outbacku je vyšší oproti konkurenci. 7.9 mi nepřijde zrovna něco, čím by se mohlo Subaru chlubit.
21. 6. 2023 22:08
Re: Přežil dobu
Zase keď vezmeš v úvahu, že je to atnosféra, pomerne veľké auto a k tomu štvorkolka, nie je to žiadna tragédia. Škoda 120 brala na diaľnici cez Vysočinu viac. A Favorit tiež. :-[] :-[] :-[]
22. 6. 2023 13:16
Re: Přežil dobu
Není to facelift, je to úplně nové auto na nové platformě. Mám najeto s minulou i současnou generací v tisících KM a ačkoli už minulá jezdila dobře, nová je o pořádný kus dál.
22. 6. 2023 16:08
Re: Přežil dobu
I to je má osobní zkušenost,mohu potvrdit. :yes:
21. 6. 2023 14:39
Re: Přežil dobu
Mám skúsenosť s MY2011, prešiel som na Outback 2.5i 2011-2014 niečo nad 100 tis km, kým mu prasklo tesnenie hlavy motora.
To ma vzhľadom k povesti Subaru sklamalo, spolu s horšou dynamikou, vyššou spotrebou (ktoré zjavne ostali +- rovnaké) a prejavom CVT.
Inak to bolo veľmi fajn auto a v zime (aj v lete) radosť jazdiť, rád na neho spomínam. A príjemné bolo aj zdravenie sa medzi Subaristami.

Ako funguje aktuálny Lineatronic? Došlo k zlepšeniu prejavu?

Aktuálna verzia má veľmi fajn interiér, a verím, že aj asistenty sú top. Na dnešnú dobu aj fajn cena a alternatíva, pekne to popísal Ozzman.
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 14:52
Re: Přežil dobu
Díky, škoda, že né každý zde umí číst :D

K tomu lineatronicu, já ho zkoušel ve Forestru XT (2018/19? asi) a na mne je ta převodovka zvláštní, ona jakoby řadí, ale je cítit, že je to umělé. Na běžnou jízdu bych to moc neřešil, nicméně já jsem zkoušel co to umí (XT měl cca 177kw a turbo) a ta reakce nebyla přirozená jako u typické dvouspojky či hydroměniče. Neříkám, že je to špatně, jen jiné. Naopak v terénu se to chovalo velmi čitelně a dobře se dávkoval plyn, jezdil jsem s tim po tankodromu v Milovicích :D
21. 6. 2023 14:55
Re: Přežil dobu
To svoje som testoval vo vinici na zablatenom svahu pri daždi so snehom. Už som sa videl v stĺpikoch vinohradu, ale nejako zázračne sme sa odtiaľ dostali :D
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 14:58
Re: Přežil dobu
No tahle auta umí, i když ten Forester snad už měl nějakou formu připojitelného zadku a nebyla to stálá 4kolka. Ale to bych kecal, protože nevím, kdy se to tam lámalo v jakém roce.
Avatar - wakantanka
21. 6. 2023 17:07
Re: Re: Přežil dobu
Mno pokiaľ viem, tak ak to má variator tak bye bye penament awd a namiesto toho lepší haldex.
21. 6. 2023 23:31
Re: Re: Přežil dobu
Já teda mám za to, že Subaru právě už permanentní 4x4 nedělá jako dřív, což jsou další body dolů. Já v Outbacku vidím klasické dnešní SUV co se tváří jako kombík. Zas tak konzervativní mi snad kromě atmosféry pod kapotou nepřijde :)
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2023 15:01
Re: Přežil dobu
Ještě jsem nepotkal člověka, který by řekl že se mu s jeho plečkou jezdí špatně.
Pokud nechcete porovnávat Subaru se škodovkou, nemůžete porovnávat ani Outbacka s Audi SQ7, mudrci.
21. 6. 2023 15:54
Re: Přežil dobu
Přiznat,že s mým autem se nejezdí super,problém vážně nemám a nikdy jsem neměl.Před tímto vozem jsem celých deset let jezdil v Audi A4 Allroad a nebyl den,abych nelitoval,že jsem ho koupil,řízení strašný,ale má chyba,můj výběr.Nechci mudrcovat,jen poukazuji na skutečnost,že je třeba si vůz vyzkoušet a ne jen psát nějaké odvozené načtené závěry,myslím obecně.Auta mě baví,nás baví a tak to má být
22. 6. 2023 04:27
Re: Přežil dobu
"jsem celých deset let jezdil v Audi A4 Allroad a nebyl den,abych nelitoval,že jsem ho koupil,řízení strašný".

To byl dar, že jsi tak trpěl? Měl jsem A4 B8 (o té se budeš zřejmě bavit) před cca 12-ti lety taky a s parametrickým řízením fungovala velmi pěkně.
22. 6. 2023 10:32
Re: Přežil dobu
Byla to B8 jak zmiňuješ s klasickým 130KW 2.0TDI a dar to nebyl. :-) Kamarád má tuto s benzínovým dvoulitrem a auto se chová podstatně lépe.Trochu mi pomohly pružiny od Eibachu,ale stejně jsem si na jízdní projev za tu dobu nezvykl.Primárně s ním jezdila manželka a ta byla spokojená :-) Většinu času stejně dřepím v tranzitu...
21. 6. 2023 16:43
Re: Přežil dobu
Nemám problém uznat,že mám špatný vůz.Právě před Outbackem jsem deset let jezdil v Audi A4 Allroad a to bylo co se jízdních vlastností hodně špatné,špatně jsem vybral,má chyba.A mohl bych dále vypisovat,co mi na mých současných vozech nebo předešlých vadí a vadilo.S tím vážně nemám problém.
21. 6. 2023 15:06
Re: Přežil dobu
Já s ním jel a i když netrhá asfalt, tak jsem o něm dost uvažoval. A je pravda že to jak jezdí se dá dost obtížně představit na základě tabulek.
21. 6. 2023 15:44
Re: Přežil dobu
Přesně tak,při výběru jsem samozřejmě zvažoval více vozů,ale vždy jsem se vrátil v myšlenkách k Otbacku a jsem spokojený,pro rodinu nemá chybu.
21. 6. 2023 23:39
Re: Přežil dobu
Když jsem měl v garáži vedle sebe BMW 540i a Toyotu CHR, tak jsem do města radši jezdil Toyotou, bylo to příjemnější. Ale hádejte co bylo lepším autem? :D Nemám nic proti vaší spokojenosti s Outbackem, to je úplně v pořádku. Jenom tohle vážně není nějaké měřítko.

Já jezdím hodně dálnice a mimo město nemám problém předjíždět kamiony. A tam se třeba motoricky láme chleba co si vybrat za auto…
22. 6. 2023 10:33
Re: Přežil dobu
Ano,souhlas,540i je bezva a na dálniční časté přesuny super :-)
22. 6. 2023 11:20
Re: Přežil dobu
Mimochodem nepsal jsem,že je lepší,jen ve kterém voze se lépe jezdí,to je velký rozdíl ;-)
23. 6. 2023 10:08
Re: Přežil dobu
Jasně já to pochopil. Chtěl jsem jen říct, že nevyužití lepší techniky každý den neznamená, že je zbytečná.
21. 6. 2023 15:48
Re: Přežil dobu
A ešte si zabudol na mastné ceny za opravy!!!
Avatar - Josef-Kratochvil
22. 6. 2023 20:29
Re: Přežil dobu
Pardon, ale tohle uz kombik neni. S hooodne privrenyma ocima crossover, ale podle me je to SUV. Sel jsem ho projet - je to opravdu skvele auto. Ale s jinym motorem. Tak jsem skoncil u CX 60 v nafte.
Kombik v D tride je 5er, E klasse, Passat/Sup, V90 a Mazda 6. Aktualni Outback je vysoka krava na chudach, co se jen jako kombik tvari.
Avatar - Emel
22. 6. 2023 23:14
Re: Přežil dobu
Otázka názoru. Za mě to zvýšený kombík je. Od SUV se to liší posazem - v Outbacku se sedí jako v kombíku, ne jako v SUVku.
Oficiálně je D střední třída, u prémiovek je to BMW 3/4, MB C a Audi A4/A5. Ale prémiovky jsou tradičně menší a je v nich méně místa, takže chápu tu logiku hodit do jednoho pytle Superba a A6 / 5er... no, ale formálně je to špatně, jsou to prémiové vyšší střední.
22. 6. 2023 23:16
Re: Přežil dobu
Nepleť. Karoséria proste je kombi. Že je trochu vyššie posadená a poplastovaná? To na skelete nič nemení.
23. 6. 2023 00:07
Re: Přežil dobu
No z pohledu argumentu, že na dálnici je oplastovaný kombík lepší než SUV, to tady neplatí. Outback je vyšší než spousta SUV nižší střední třídy.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2023 07:40
Re: Přežil dobu
Fakt? O 2 třídy menší suv a stále stejné vysoké.

https://www.carsized.com/…utback-2014-suv/
Avatar - Emel
23. 6. 2023 09:01
Re: Přežil dobu
Jak o dvě třídy? Outback je D a Karoq je C, ne?
Avatar - Mikesus
23. 6. 2023 12:05
Re: Přežil dobu
Jo sorry. Jasně
23. 6. 2023 09:59
Re: Přežil dobu
Vždyť v tom odkazu je přesně o čem píšu. Outback je o 2 cm vyšší než Karoq (nižší střední).
Avatar - Mikesus
23. 6. 2023 12:07
Re: Přežil dobu
No a vidíš kde jsou ty 2 cm? Světla výška rozdíl 6 cm, takže karoserie jako taková je o 4cm nižší. Kdyz ještě vezmu v potaz, že podle obrázku jsou ty 2 cm střešní nosiče a střechy vypadají na stejno, máme 6cm rozdíl výšky. A to je hodně.
25. 6. 2023 18:54
Re: Přežil dobu
Tak já píšu o celkové výšce, která se oficiálně udává. Ty přepočítáváš samotnou karoserii. Z pohledu odporu na dálnici je to jedno. Vyšší světlá výška je snad horší než vyšší karoserie.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2023 20:15
Re: Přežil dobu
Fakt vyšší světla výška je horší než výška karoserie a tím pádem větší čelní plocha? Můžeš to nějak rozvést?
26. 6. 2023 16:47
Re: Přežil dobu
Jestli a jak moc horší by asi musel říct test v aerotunelu. Tohle by ti asi lépe vysvětlil nějaký odborník, ale laicky tvoří se tam vířivé proudy, které nějakým způsobem (a to teď nedokážu říct přesně) ten odpor vytváří i pod autem. Plus tuším že vedení vzduchu okolo karoserie bude mít tupější úhel a tím vyšší odpor. Já to znám z praxe u offroadů. Zvednutý podvozek i se zachováním stejných kol (což se teda většinou nedělá a dávají se i větší kola) výrazně zhoršuje schopnost zrychlovat na dálnici.

Samozřejmě ty plasty na střeše ti na dálnici taky zvýší odpor, to snad zná každý co někdy něco vozil na střeše. Chtěl jsem prostě jen říct, že spousta lidí vytahuje nevýhodu SUV na dálnici, ale Outback v tomhle bude trpět naprosto stejně.

Udávané parametry tomu i odpovídají. Tady https://www.auto.cz/…beho-testu-86843 máš srovnatelný kombík s podobně výkonným motorem. A podívej se na maximálku a dojmy z jízdy. Bližší srovnání mě nenapadá, vzhledem k tomu že už nikdo nedělá atmosférické motory mimo základu.
Avatar - Mikesus
27. 6. 2023 01:18
Re: Přežil dobu
Ano u stejného auta změna výšky je k neprospěchu, oproti tomu na co bylo konsturovano. Podvozek je nějak uzpůsoben, aby při daně výšce ty proudy eliminoval, resp usměrnil. Pokud zvysim nebo i snizim výšku bez dodatečně úpravy, rozhodně to bude mít vliv. I to snížení nejspíš negativní. Protoze bude méně prostoru pro daný nápor vzduchu než bylo počítáno a může dojít k hrnuti kapsy před nabeznou hranou nárazníku/spoileru.
Našel jsem, že karoq ma Cx mezi 0.31 a 0.37. U subaru to bylo těžší, našel jsem jednu hodnotu, která se neměnila od roku 2008, a to 0.34, takže za správnost neručím. Jen spis na pokracovani myslenky. Takze přesně napůl v rozmezi karoqu. Tedy za mne to je zatím na stejno, a teď to určí právě ta čelní plocha.
Takze pokud má odhadem karoq čelní plochu ( laicky orientačně z rozměrů. Ano vim, neni to presny obdelnik, ale pro jednoduchost) 184.1x(160.3-16.3)cm vychází na čelní plochu cca 2.65m². Outback ma cca 182.1x140.2, což je 2.55m². No a aerodynamický odpor je plocha krát koeficient ( snad ). Tedy outback by měl 0.867. Karoq mezi 0.821 a 0.98. Při stejném soucinitelu 0.34 by to bylo 0.901. Jak moc ty rozptyly jsou hodně nebo ne, to nejsem schopen posoudit.
21. 6. 2023 15:29
Re: Přežil dobu
Outback je asi kvalitou i pocity jina liga, pravda ale je ze Sup v nafte 4x4 se zvysenym podvozkem (ani nemusis mit tu kycovitou verzi Scout, staci do dokliknout k bezne vybave) poslouzi dost podobne a v nafte na dalnici bude brat min. o 3 litry min....

A sam mam Supa PHEV coz je to nejslozitejsi co muze byt a za 3 a pul roku absolutne jediny problem. Cista nula.
Avatar - Emel
21. 6. 2023 20:03
Re: Přežil dobu
Každému dle jeho gusta. Za 1,25 bych vzal do Superba 2.0TSI a jezdil o 3 litry víc :-)
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 07:22
Re: Přežil dobu
Možná ani o tolik ne.
Avatar - Emel
22. 6. 2023 09:44
Re: Přežil dobu
Já myslím to 206kW TSI :-)
To 140kW TSI by jezdilo určitě za míň než Outback, taky je levnější.
Avatar - Emel
21. 6. 2023 19:45
Re: Přežil dobu
Asi jo - Sbaru je pořád tam kde bylo, relativně drahé a relativně slabé, pro někoho kdo nevyužije jeho specifické kvality mimo silnici ve výsledku nic moc value for money... ale ta řada konkurentů, které bych dal jasně přednost, přece jen za poslední rok nebo dva prořídla, postupně se aplikují televize místo tlačítek a tak.
V tuhle chvíli je to za mě jasné, vzít skladovou Insignii dokud jsou, tam je za mě ta price/value nejlepší... věčná alternativa Mazda 6 2.5G nebo zkusit uhádat nějakou slevu na Superb 2.0TSI.
22. 6. 2023 09:33
Re: Přežil dobu
Zrychlení na 100 přes 10 vteřin považuju za vysloveně nebezpečné. Nic nepředjedeš, nikde se s tím nepřipojíš (z vedlejší, na dálnici apod.). Takhle si ideální rodinné auto nepředstavuju. V koktejlu totiž chybí bezpečnost v podobě přiměřeného výkonu motoru, který ti umožní reagovat na situace v provozu, kdy potřebuješ rychle "zmizet".

Naprosto nechápu, že Subaru do takto velkého auta nenabízí nějaké silnější motory. Jinak je Outback určitě skvělý, ale ty slabé motorizace to zabíjí.
Avatar - twistedTSD
22. 6. 2023 09:57
Re: Přežil dobu
Zas to nedramatizuj. Když nebude plně naložený, při použití mozku předjedeš a připojíš se bez problémů. Silnější motor dávají, ale v Evropě ho nechceme.
Avatar - speedfred
22. 6. 2023 10:37
Re: Přežil dobu
Samozrejme že sa s tým jazdiť dá, ale práve pri tejto hustote premávky sa výkon hodí keď nechceš plávať s davom. Ďalšia vec je keď si zvyknutý aj na niečo silnejšie tak dolu sa ti už moc nechce ísť.
Avatar - Emel
22. 6. 2023 10:38
Re: Přežil dobu
Budeš to mít těžký ;-)
Avatar - speedfred
22. 6. 2023 10:51
Re: Přežil dobu
Tu v diskusii alebo v živote?
Avatar - Emel
22. 6. 2023 11:33
Re: Přežil dobu
Při hledání nového auta s požadavkem na vyšší výkon :-)
Avatar - speedfred
22. 6. 2023 13:09
Re: Přežil dobu
áááá sóóóó takto si to myslel. Ja už výkonnejšie auto nepotrebujem ale tiež by som nechcel mať ako hlavné vozidlo (či na zábavu) nekaké povedzme 100-150PS.
Avatar - woody-alien
22. 6. 2023 13:49
Re: Přežil dobu
Pořád se musím jednoho takového zastávat ;-) Po výměně gum mi docela stoupla spotřeba. O důvod víc to zase rychle obrousit... :-[] Jinak souhlas s výše řečeným. Tvrdit, že se s autem podobného zrychlení (10 s) nedá jezdit, je hodně přehnané. Ono dnes je to často kolona proti koloně, takže si neškrtneš ani s Porsche. Nicméně jasně, radosti z jízdy s takovým autem moc není.
Avatar - speedfred
22. 6. 2023 13:56
Re: Přežil dobu
Súhlas.
Jazdim teraz so 100 koňovym dízlom. O čo je pomalší na rovinkách tak o to viac sa s ním na okreske vrhám do zákrut aby som udržal tempo a podľa toho vpadajú predné pneu. :D
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 14:03
Re: Přežil dobu
Proč mám pocit, že to není osobák, ale nějaká dodávka? :D :D
Avatar - woody-alien
22. 6. 2023 19:16
Re: Přežil dobu
No, tak to jste mě asi blbě pochopili. Auto, na kterým jsem sedřel gumy na doraz, bych nejspíš v tý dodávce mohl vozit. :D A (zatím) se opravdu vejde do té kategorie do 150 PS. ;-)
Avatar - speedfred
22. 6. 2023 22:24
Re: Přežil dobu
Však vieme o aké auto sa jedná ale pre teba asi není to hlavné, okolo komína a trošku ďalej je fajn.
Avatar - Emel
22. 6. 2023 14:54
Re: Přežil dobu
V Praze si škrtneš každou chvíli, retardéry jsou svinstvo.
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 16:17
Re: Přežil dobu
v Praze jsou nějaké retardéry? :-[] :-[]
Avatar - Emel
22. 6. 2023 16:25
Re: Přežil dobu
Běžný auta jsou v pohodě, ale takový ty laciný káry bez klimatizace s výškou do metru a karoserií z laminátu a uhlí mají problém.
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 17:07
Re: Přežil dobu
aha. nemají si kupovat laciný káry z bakelitu. :-[] :-[]
teď vážně. Některé zvýšené přechody jsou fakt dost. Už jsem viděl třeba na Sokolovské jak si tam štrejchnul superb a octavka
Avatar - Emel
22. 6. 2023 23:15
Re: Přežil dobu
Neblázni, to jsou chudý kluci, postavili si to sami ze stavebnice :-)
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 10:55
Re: Přežil dobu
Myslim, že hlavně je pravdivé to poslední co píšeš... jet s tim Outbackem svižněji určitě pujde, ale pokud si zvykly na více, bude ti to vadit, což ovšem neznamená, že se s autem s takovou dynamikou nedá jezdit :)
22. 6. 2023 19:38
Re: Přežil dobu
"Nechceme" - to je dobrej eufemismus. :) Za mne je to škoda. Outbacka považuju za dobré auto. Kamarád měl minulou generaci s tou 3.6 a to bylo moc fajn auto.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 10:44
Re: Přežil dobu
Mám druhé auto, které má papírově asi 10-12s na stovku (technické data se různí zdroj od zdroje), je to hydroměnič a atmosféra... nemám problém s tím jezdit velmi svižně, předjíždět, ani jinak jezdit po dálnici, kdy pokud ti nevadí spotřeba, držíš se v levém a auto je překvapivě svižné a drží krok s modernějšími vozy, které mají 0-100 papírově rychlejší. Ona totiž ta cifra 0-100 v reálné dynamice vůbec nemusí znamenat pomalé auto, zvláště u atmo motoru, který při předjíždění netočíš přeci od nuly, ale rovnou tam narveš kvalt (nebo to udělá automat za tebe), který vyžene otáčky... Troufnu si říct, že by na dálnici tento Outback měl s tímto autem problém, protože má vyšší čelní plochu a je těžší a né o tolik silnější, ale ten údaj 0-100 opravdu nemusí vypovídat o tom, že auto nezvládne najet na dálnici či předjet...

Takže kecy o tom, že je takové auto nebezpečné... to možná pro někoho, kdo neumí jezdit a předjíždět a jen se spoléhá na motor... sorryjako. 10s je naprosto v klidu, Fabie HTP má 14s a že jich jezdí a řidiči žijí
22. 6. 2023 11:10
Re: Přežil dobu
Má zkušenost je taková,že na dálnici nemám žádný problém držet krok s provozem v levém pruhu,spíš mě překvapilo,jak dobře si Outback vede,přeci jen jsem byl zvyklý jezdit v naftovém autě s větším kroutícím momentem,ale subjektivně je auto vážně svižné a prostě funguje.
22. 6. 2023 16:49
Re: Přežil dobu
Zase treba brať v úvahu, že krútiaci moment pred prevodovkou a na kolesách je dosť zásadný rozdiel. Samotné číslo nie je meradlom, treba to vzťahovať k otáčkam a sprevodovaniu. Už sa mi stalo, že niekto rýpal ohľadne malého krútiaku benzínového motora a po prerátaní otáčok a sprevodovania vyšlo, že na kolesá ide v niektorých situáciách viac Nm ako u diesla. Akurát priebeh je pravdaže iný, ale to asi nebudem rozoberať, bolo by to nozenie dreva do lesa.
Avatar - Emel
22. 6. 2023 16:55
Re: Přežil dobu
Prostě a jednoduše... dynamika auta je přímo úměrná aktuálnímu výkonu, nikoli momentu.
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 11:43
Re: Přežil dobu
To je stejne jako to, ze hybrid je pomalý na dalnici, protoze má přeci maximalku jen 180. To ze to zaráží elektronicky omezovač je přeci jedno. Tak to je jako ty papírové 0-100 a tím předpokladu dynamické akcelerace.
22. 6. 2023 19:43
Re: Přežil dobu
Tak já nevím, na co jiného se při předjíždění spoléháš než na motor. Nebo pomocí čeho jiného zrychluješ? :) Netvrdím, že se nedá jezdit i s Fábii HTP (kdysi jsem to zkoušel), ale předjíždět se s tím na okresce teda fakt nedalo. V 90 jsem podřadil, zašlápnul pedál do podlahy, motor zaječel a ... nic se nestalo. :D Tak jsem zase zalezl zpátky za to auto, co jsem chtěl předjet.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 21:36
Re: Přežil dobu
Jenže Fabie HTP a auto, co má cca +/-10s stovku je trochu podstatně jiná liga. Za 10s má stovku třeba Fabie RS TDI, která rozhodně není pomalým autem ani dnes.... Těch 0-100 může být taky zpusobeno převodovkou, zpřevodováním, která ve vyšších rychlostech funguje lépe. Máš spousty aut, která jsou při přímém srovnání pomalejší na 0-100, ale na 100-200 rychlejší. Měli jsme tehdy na letišti krásný příklad, u manuálu, kde Honda Civic 1.8 byla celou dobu línější, než Giulietta 1.4T, ale ta Alfa musela při cca 95 přeřadit a už ztratila :)

BTW měl jsem před pár lety pujčenu náhradní Fabii 2 HTP s nejsilnějším 51kw motorem a docela mne překvapilo, jak se rozjela po dálnici... jako trvalo to, ale držela 160 v Německu :D

p.s. já reagoval na to, že je to nebezpečné = to je pro mne synonymum, že se s tim neda jezdit :) Jak jsem řekl, máme auto s atmosférou, co má stovku 10-12 a na najezdu na dálnici za sebou nechá nejedno moderní SUV s dvoulitrovou naftou (nemyslím ted nejaky biturba) a že jich není málo... (jasny, je to malej kombik)
23. 6. 2023 09:31
Re: Přežil dobu
Ono to má dynamiku asi ako Auris HSD alebo 1.6 benzin. https://zeperfs.com/…uel9708-3757.htm
Ako budget voľba je to fajn, jazdiť sa s tým isto dá, ale za 1.2mega bez možnosti dostať lepší motor je to bieda.
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 11:32
Re: Přežil dobu
Na rychle zmizet ti nestačí 90% aut, protoze ten výkon nemají v daný moment k dispozici. Předjíždět můžeš, ne musíš. Připojení je problém řidiče, ne výkonu. I ozzman se starým cílem byl schopen se připojit na dalnici v pohodě. To samé treba hybridní auris nebo trojkovej hybridni yaris s 11s na 100 úplně v pohodě. Takze tohle bude/je taky ok.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 11:42
Re: Přežil dobu
S Cliem už to bylo hodně o přemyšlení,ale s Meganem je to s prstem v nose.. před rozlétlé auto, co valí 160 bych to nešoupl ani s 300k bavorem.. asi tak
Avatar - xxc
22. 6. 2023 11:49
Re: Přežil dobu
Ale so 400k Volvom mozno bez problemov a stresov. A aj o tom to je :-)
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 11:50
Re: Přežil dobu
Které 400k Volvo stojí 1,1milionu? S Ferrari to bude ještě lepší... co si tím chtěl říct? :D
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 11:58
Re: Přežil dobu
:-[] :-[] :-[]
Chybí mi tu "facepalm" :-[]
Avatar - xxc
22. 6. 2023 12:05
Re: Re: Přežil dobu
Alebo možno tesla po zlacnení sa tomu blíži. Nestojí toľko, ale kto kupuje drahé subaru, tak už peniaze má. Otázka je, koľko si človek môže priplatiť a za čo.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 12:23
Re: Re: Přežil dobu
No jasny, příjde takhle člověk, který má na 2 rohlíky a 20 deka vlašáku do obchodu a XXC mu tam bude říkat, že si má koupit toho humra, protože je to lepší.... :D :D
Avatar - xxc
22. 6. 2023 17:21
Re: Re: Re: Přežil dobu
Áno, príde človek po subaru za 1 270 000 CZK a ponúknu mu teslu y za 1 380 000. Neviem, neporovnaval som rozmery a kufor, ale pokiaľ je ta cena s DPH, tak asi fakt nie je o čom. Už len nech dorobia tie svetlá.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 21:42
Re: Re: Re: Přežil dobu
Ještě jednou, kde je to Volvo s 400HP ? :D
Avatar - xxc
23. 6. 2023 15:21
Re: Re: Re: Přežil dobu
1 600 000 czk stoji, ale zase, kto hlada motor, jedna z mala volieb :-) A dokonca symetricka stvorkolka, nie ako subaru :-D
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 18:46
Re: Re: Přežil dobu
spíš bych to přirovnal k tomu, že si jdeš pro mouku, aby sis mohl dělat na celý týden pečivo. Nabídnou ti o malinko dražší již hotový chléb, jen ho musíš sníst do zítra, jinak se zkazí.
22. 6. 2023 16:53
Re: Re: Přežil dobu
No a po takýchto kravinách sa čuduj, že si za vola...
22. 6. 2023 19:46
Re: Přežil dobu
Promiň, jsem zmlsanej výkonem V8. Člověk si na to zvykne a pak už si neumí představit, jak se to dělá s auty, která mají podstatně menší výkon.
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 20:11
Re: Přežil dobu
uplne stejne jako s temi vykonnejsimi. pouziva se mozek.
Avatar - speedfred
22. 6. 2023 22:27
Re: Přežil dobu
S vykonejšim motorom to nemusíš dlho premýšľať a plánovať, slapneš na to a si tam.
22. 6. 2023 23:19
Re: Přežil dobu
Ale nie, netvrď mi, že silné auto je pre hlupákov alebo pre ľudí lenivých rozmýšľať... :-[] :-[] :-[]
Avatar - speedfred
23. 6. 2023 12:01
Re: Přežil dobu
To nikto netvrdí, akurát sa s tým lepšie žije/jazdí.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 21:42
Re: Přežil dobu
řadit, řadit, řadit ! :D Pak to někdy i jede...
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2023 15:03
Jediný dobrý Forester a Outback byly v dieselu ...
Ovšem s motorem 3. generace, 1. generace byla proser, 2. generace lepší ale 3. generace super. A CVT tam díky nízkým otáčkám neječela a neřvala.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 22:15
Re: Jediný dobrý Forester a Outback byly v dieselu ...
Jediny dobry forester byl ten s turbomotorem z imprezy WRX
22. 6. 2023 19:02
Re: Jediný dobrý Forester a Outback byly v dieselu ...
Když se tak dívám na naše silnice, tak dobré Forestery a Outbacky byly ještě klasiky z přelomu tisíciletí, často s konverzí benzín na LPG. Modernějších je opravdu málo.
Avatar - hugino
21. 6. 2023 16:04
Outback
Design je písaný v plusoch :-). Veď to auto už tretiu generáciu vyzerá stále rovnako s archaickým motorom a asi aj preto sa tak skvele predáva https://www.sauto.cz/…passat/192076195 Za tie prachy jedine toto.
Rozbalit vlákno
13
21. 6. 2023 16:35
Re: Outback
Asi je to dobré auto, škoda, že ti to nič nehovorí.
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 18:31
Re: Outback
No tak to asi ten outback radši. Sice s ním nemám tolik zkusenosti jako právě s tímto passatem, ale horší to být určitě nemůže.
21. 6. 2023 20:42
Re: Outback
To urcite ne, Subo je totiz nejvic kam se na to hrabe 500hp audi narvana podvozekem, akustikou, technologii podvozku a vetranejma sedackama. Natoz nejakej naftovej passat…
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 07:31
Re: Outback
Alltrack passata máme v rodině, tak moc dobře vím co je zač a jaké jsou s tím problémy. Jízda určitě je lepší, to nerozporuju, spotřeba už o tolik lepší není ( aktuálně je tam průměr nějakých 6.7 )
To je tak, když někdo bere jako bernou mincí výkon, aby si mohl zvětšovat.....
Ja mam radši pohodu, bez vibrací dieselu ( ted to beru s tím passatem, sq7 byla ok a obzvlast pak s benzinem ), cukání, výkon dostačující na dnešní provoz.
22. 6. 2023 13:20
Re: Outback
ja najezdil s passatem tdi a podobnejma skvostama stovky tis km a od B7 jsou to strepy strasny, jen co je pravda. Ale outback zase priserne nejede, jako kazdy dnesni subaru. Cest vyjjimce a to preplnovanymu forestru, kterej se hejbe ale pro zmenu to asi nejde koupit. Ja bych si mezi passatem tdi a timdle subaru, nevybral. Jedno by me kazdej den nasralo dobela lineassitem s vecnym podtacenim (o tom ze 147kw tdi zere vic oleje a adblue nez nafty ani nemluve) a druhy je pixla se kterou nejde predjet, coz proste s autem co ma 10 na sto nejde.Takhle slaby auto jsem mel v zivote tri roky a doted vim jak me to sralo. Pokud tomu nekdo rika rodinna pohoda tak klidne, za me je to strep. Za 1,5 je 330e s 15% slevou a cus parek dobam kdy subaru delalo auta
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 13:31
Re: Outback
Přeplnovanej Forester už se neprodává v ČR, on se docela hejbe, ale i ze strany na stranu, hlavně v zatáčkách..
Avatar - Mikesus
22. 6. 2023 18:49
Re: Outback
ano, to nerozporuju. Za mne ten vykon je slabina v porovnani s konkurenci, ale neco co by mne extra stavlo to zrovna neni. Ale chapu. 10s na sto neni dle meho zadna tragedie. Par let zpet to bylo naprosto bezne a v pohode.
22. 6. 2023 20:17
Re: Outback
Co mám srovnání, tak Outback jede v reálném provozu o něco lépe, než Superb II se 103 kw TDI, což nebylo auto, o kterém by se říkalo, že je extra líné.

Je to o prioritách, kdo si koupi Outback, musí vědět, co kupuje.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2023 21:46
Re: Outback
Záleží, jestli to byla 4x4. Jezdil jsem s tím služebním a střídal s FWD 125kw a to byl brutální rozdíl v dynamice...
22. 6. 2023 21:50
Re: Outback
Podle testu na YT je to v realu 9s a ne 10,2s jak uvadi vyrobce. Chci na Outbacka prejit z Leona 2021 1.5TSI 110kW, protoze potrebuji 4x4, rodinny kombik a něco pohodlnějšího na české tankodromy. V přímém srovnání lze říci, že je Subaru o vesmír pohodlnější. Leon je zase mrstnejsi v zatackach a nenaklani se. Charakter atmosfery mi sedi vic nez 1.5TSI. Infotaiment vime vsichni, ze je u koncernu nadale průšvih. V Subaru bez pripominek. Ergonomie u obou OK. Vyhled z auta u Subaru perfektní. U Leonu se mi několikrát schoval clovek za boční sloupek. Materialy v interieru ma lepsi Subaru. Poměr cena/vybava lepsi u Subaru. Spotřeba Leonu je dlouhodobe 7l, u Outbacku cca 8,5l, coz je vzhledem k rozdilu ve hmotnosti a 4x4 logicke. Bezpecnost ma lepsi Subaru - eyesight, bytelne provedeni. Designove je Leon za me hezci auto. Spolehlivost cekam lepsi u Subaru, ale nemohu posoudit. Ceny náhradních dílů a servisu vyjdou lepe pro Leona...
23. 6. 2023 14:49
Re: Outback
Moc hezké racionální shrnutí,fakta,žádné bludy.Jinak těch 8,5l je spíš maximální hodnota spotřeby,reálná je nižší.Spotřebu 8,3L má moje paní,která dojíždí každý den do práce 7km,takže hodně na sytič,na mém profilu v autě mi spořeba klesá a nyní je na 7,9L.Je také třeba napsat,že rozptyl spotřeby paliva je minimální,je skoro jedno,jestli jedeš v klidu nebo jestli na to šlapeš,výhoda atmosféry.Není třeba si lhát,foukané motory jsou se spotřebou při zátěži mnohem žíznivější,třeba Dacia Dokker 1,2T,se kterou rozvážím zboží,tak si vezme při delších přesunech 9l bravurně,ve městě 12LTo jen navysvětlenou k tomuto omílanému tématu,jak je to strašně žíznivé auto.
24. 6. 2023 07:02
Re: Outback
Tak mýtys je, že atmo motory majú malý rozptyl spotreby:). Možno tak z doby, keď mavali 50kw, manuál a žrali veľa aj pri kľudnej jazde.

Outback má na Spritmonitore priemer 8.7l a sú tam autá do 7l a aj nad 10l.

Mal som Corollu 1.6 CVT a rovnaká trasa sa dala ísť za 9l aj za 5l rozdiel bol práve v tom, ako na to človek šľapal.

Ale 8.5 priemer pri benzíne, SUV a 4x4 nie je nič hrozné, problém je, že sa neponúka nič silnejšie. Kľudne keby si od toyoty požičali ten systém so 160kw a spotrebou 6l.
Avatar - Emel
23. 6. 2023 17:04
Re: Outback
Jak porovnáváš poměr cena/výbava? Outback stojí 1,270 a Leon ST FR 725t...
23. 6. 2023 17:28
Re: Outback
Mea culpa. V Seatu mi rekli, ze Leon jedině od Cupry. Pokud bych se drzel 1.5TSI, coz uz bych nechtel, tak mi z konfigurátoru padala auta okolo 900k. S lepsim motorem, to bylo uz okolo 1M a zalezelo, jak moc se clovek rozsoupl. U Subaru bych sel urcite do zakladni vybavy Active, ktera ma vse, co potřebuji a prohlížím k tomu, ze uz je tam prave 4x4 i automat - oboje chci. Cupra ve 4x4 a automatu je v nafte od 1MIO a benzinu 1,3MIO...takze ano, kdo nepotřebuje 4x4, popř. automat, tak může v Cupre koupit levněji s pěknou výbavou subjektivně hezčí vůz...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lamal
23. 6. 2023 20:20
Re: Outback
to jo a pak si sadneš do cupry leon a zistis co je to za chliev (materialy, infotaiment, dizajn)... 150k s vlečkou k tomu, outback je interierom (uplne v kazdom smere), podvozkom resp technikou a bezpecnostou uplne inde, svoju cenu si tazko obhajuje jedine kvoli CVT a jej prejavom, pripadne kvoli max dynamike, ktora vo vysledku nie je tak tragicka
Avatar - Emel
26. 6. 2023 08:43
Re: Outback
Tak to záleží... ty lepší konfigurace ano, ale 1.5TSI má i SEAT.
Za mě když Leon 1.5, tak v nějaké normální konfiguraci okolo 800 ceník a aspoň 10% slevu, za mě třeba nějak takhle https://konfigurator.seat.cz/cc-cz/cs_CZ_SEAT21/S/detail/445/KL85EX24/N1N1/AZ/P29@PB2@PCK@PDC@PQS@PUK@PW1@PXX@PZ4@R3C@R3D@YW8@ZN1/@?variant=FR
Pak je o stupínek výš Cupra 2.0TSI 140kW DSG... mně by na tom vadilo to DSG, ale pokud automat chceš, tak ceníkovka 939 taky nevypadá tak zle, vzhledem k tomu, že už to má FullLed a vyhřívaný volant s pádlama a třízónu a tak, fakticky za takhle vybavené auto moc velký příplatek oproti SEATu není.
webpaja psal, že jsou aktuálně slušné nabídky na Formentor, že reálně vychází líp než Octavia... pocitově mi to auto nic moc neříká, ale za správnou cenu... no nic, to jen tak na okraj.
23. 6. 2023 22:04
Re: Outback
Jezdim v tom Leonu skoro 3 roky a tak kritický bych nebyl, ale je to subjektivní. Na palubě se cítím celkem příjemně, ale jak jsem psal prve, Infotaiment prostě doteď blbne - restarty, obcas zamrzy, hlasova asistentka se zapne kdykoli vyslovim slovo s výrazným "L" a hlasové ovládání např. telefonování někdy jde a někdy ne... zadní náprava mlátí a kdykoli sedí žena vzadu s dítětem, tak trpí a prosí mě, abych jel delší trasu, kde je lepší silnice, aby to tak nemlatilo. Pravda ale je, že v Ústí jsou teď nejhorší silnice co si pamatuji a spíš než Leon za to můžou ti idioti, kteří na to dlouhá léta kašlou. Výsledkem je i vrzání v palubce, což mě irituje a v Outbacku, co měl najeto 3x tolik jsem nic podobného nezaznamenal. Na druhou stranu ale porovnáváme celkem dost odlišné vozy. CVT mě vlastně bavilo, ale chápu, že někoho to může otravovat. Je to prostě o zvyku a vkusu každého řidiče...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lamal
24. 6. 2023 10:18
Re: Outback
V Usteckom kraji su lepsie cesty nez v Stredoceskom, ktory ma uplne peklo, hlavne smer Milovice a pod. Kazdopadne presne to co popisujes pri aute za ´´ Cupra ve 4x4 a automatu je v nafte od 1MIO a benzinu 1,3MIO´´ nechceš, preto je Outback auto uplne inde a preto je Cupra za tie prachy chliev.
Od kombika kde vozis rodinu potrebujes nech z toho nie su unaveni, co sa im v Outbacku urcite nestane. ´´žena vzadu s dítětem, tak trpí a prosí mě, abych jel delší trasu, kde je lepší silnice, aby to tak nemlatilo´´
Avatar - Mikesus
24. 6. 2023 13:04
Re: Outback
Obecně nejsou ty cesty tak špatné. Ano, najdou se rozbité, ale není to obecně. A pořídit si rodinné auto, aby mne pak rodina prosila, abych jezdil jen po uplne hladké cestě, protoze je to ji ak utrpení, to bych fakt za to 1M chtěl dát.
24. 6. 2023 13:18
Re: Outback
V Usteckem kraji obecne ano, ale ve městě je to katastrofa. Absence silnějšího motoru zamrzí, i když 2,5T i starší 3,6 V6 se sehnat dají (Impexta/ Jase) za vcelku rozumné ceny. Bojim se vsak historie i servisnich nákladu, takze nejspis vezmu klasiku. Ta dynamika je pro moje potreby rodinneho auta OK a nerekl bych, ze je nebezpecne nizka, jak tu take zaznělo...rocne najedu max. 15-20k, takze jestli to bude za 8 nebo 9l ve vysledku neresim. Co se tyce vstupních nákladů, tak mi prijde fajn, ze Outbacka lze mit ve slusnem stavu a najedzdu uz od cca 600k, za 840k lze mit novy v MY2020 a novy model se da pod 1MIO, take sehnat. A to uz mi přijde jako velice slusna nabidka.
Rozbalit vlákno
0