Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru Outback 2.5i Touring 2023
Subaru Outback 2.5i Touring 2023
Subaru Outback 2.5i Touring 2023
Subaru Outback 2.5i Touring 2023
39 Fotogalerie

TEST Subaru Outback 2.5i Touring 2023 – Skvělý parťák do rodiny

Změny uvedené s novým modelovým rokem jsou opět decentní a k jejich hledání je potřeba vzít si k ruce tiskovou zprávu, jenže nač něco měnit, když to funguje? A v případě Subaru Outback vlastně všechno funguje velmi dobře.

Design, interiér

Outback je stálicí v nabídce japonské automobilky Subaru již od roku 1995, kdy se zrodil jako dobrodružněji laděná verze druhé generace modelu Legacy, který byste ale na českém trhu už marně hledali. V roce 2019 představila automobilka v zámoří již šestou generaci, která se však na globální trhy dostala teprve v roce 2021.

Po stránce designu sice došlo jen k mírné evoluci, šestá generace modelu ale stojí na moderní platformě Subaru Global Platform (SGP), která vedle vyšší tuhosti nabízí i možnost zástavby širšího portfolia pohonných jednotek. Včetně těch elektrifikovaných, což nás ale tentokrát nemusí příliš pálit. K tomu se ovšem teprve dostaneme.

Nyní se ale pojďme podívat na testovaný vůz, který prošel modernizací pro modelový rok 2023. Pokud ale zabrousíte do staršího testu tohoto modelu na Auto.cz, pravděpodobně rychle zjistíte, že nový modelový rok nic extra zásadního nepřinesl. 

Vlastně abychom byli konkrétní – jedinou novinkou po stránce exteriéru je nový design 18“ litých kol, což je jediná dostupná velikost. V závislosti na výbavě zákazníci dostávají pouze jiný vzhled – tmavě šedý, tmavá metalíza a v případě testované vrcholné výbavy Touring ještě broušený vzhled, který vidíte v galerii.

Kromě specifického designu kol pak vrcholnou výbavu navenek prozrazuje pouze několik drobností z výbavy, jako jsou automaticky sklopná zrcátka při zamčení, kamery pro sledování prostoru okolo vozu Multi View Monitor Systém v masce a zrcátku nebo střešní okno. Jiné výbavové stupně tyto prvky užitečné a stylové drobnosti nenabízejí. Je ovšem sympatické, že jediným příplatkovým prvkem v nabídce je lakování za 12.000 Kč.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Celkově vzato ale Subaru Outback zatím příliš nezestárlo. Oplastovaný kombík s délkou 4870 mm, šířkou 1875 mm a výškou 1670 mm působí především robustně, docela moderně a především dává jasně najevo, že se nezalekne žádného dobrodružství. Ostatně minimální světlá výška 213 mm je velmi solidní, přední nájezdový úhel je 19,7 stupňů a zadní 22,6 stupňů. Při rozvoru 2745 mm je však potřeba si dávat pozor, abyste nezůstali viset na terénním zlomu.

Podobně jako u nedávno testovaného Subaru Forester mohu pochválit přední BiLED světlomety s přísvitem do zatáček, které jsou standardní výbavou a mají zkrátka parádní jas. Skvělým doplňkem pro aktivní rodiny jsou pak střešní ližiny s integrovanými příčníky, díky kterým vykouzlíte na střeše onu bájnou zahrádku během pár okamžiků.

Subaru Outback 2.5i Touring 2023Subaru Outback 2.5i Touring 2023 | auto.cz/Michal Kollert

Tady je hej

Více změn najdeme v kabině, ačkoliv ani tady nedošlo k žádné výrazné proměně a při jejich hledání jsem si nakonec vzal k ruce tiskovou zprávu a fotografie staršího modelu. Automobilka například upravila rozmístění tlačítek na volantu, ze kterého zmizel ovladač informačního displeje. Změna je to drobná a z uživatelského hlediska není zásadní, přinejmenším ale ničemu neuškodila. Po stránce ergonomie totiž kabina outbacku, podobně jako u forestera, patří k tomu lepšímu, co dnes trh nabízí.

Úpravou prošel také infotainment s 11,6palcovou vertikálně orientovanou HD obrazovkou, respektive jeho software. Automobilka upravila panel s nastavením ventilace, který je větší a přehlednější. Přehlednější by mělo být také menu, nabízející ikonky s upraveným designem. Zajímavou novinkou je možnost uzpůsobit si rozmístění ikonek na displeji, podobně jako u mobilních telefonů. V přihrádce pod displejem pak posádka najde USB A i USB C konektor.

Tím se seznam novinek pro modelový rok 2023 uzavírá, jenže jak říká známé přísloví – nač měnit něco, co funguje? A v případě Subaru Outback, tedy přinejmenším v kabině, fungují věci opravdu parádně.

U vrcholné výbavy potěší čalounění sedadel prémiovou kůží Nappa, v našem případě v hnědé barvě, která působí opravdu příjemně. Komfortně tvarované sedadlo řidiče, které ale dokáže i podržet v zatáčkách, navíc ve vrcholné výbavě nabízí paměť spojenou s nastavením zrcátek.

Subaru Outback 2.5i Touring 2023Subaru Outback 2.5i Touring 2023 | auto.cz/Michal Kollert

Přístrojový štít je hezky jednoduchý, klasické analogové budíky navíc jasně ukazují, že jejich design je nestárnoucí a po mnoha modelech s podivnou grafikou na digitálním panelu je radost se na ně pohledět. Infotainment pak kromě již zmiňovaných inovací potěší ve vrcholné výbavě i audio-systémem Harman/Kardon s 11 reproduktory a parádním zvukovým projevem. 

V dolní části displeje je umístěn panel ventilace, který vypadá docela přehledně. Osobně bych sice uvítal raději otočné voliče teploty, pochvalu si ale zaslouží i řešení s dvojicí šipek po stranách obrazovky. Naopak v horní části displeje si řidič může zobrazit například nastavení režimu X-Mode nebo nechat zobrazit zajímavé provozní údaje, včetně teploty oleje. To už dnes bohužel mnoho aut nenabízí.

Po stránce prostoru skutečně není co řešit – při svých 183 centimetrech jsem neměl nejmenší problém si najít pohodlnou pozici za volantem a následně se posadit sám za sebe. Ve všech směrech mi navíc zbýval dostatek prostoru. Zadní dveře s širokým úhlem otevření navíc usnadňují nasedání i vystupování a jistě budou vítané například i při nakládání dětí. Zadní sedadla jsou navíc standardně vybavena vyhříváním a nechybí ani nabíjecí USB konektory.

Zavazadlový prostor, od druhé výbavy s elektricky ovládanými pátými dveřmi, nabízí standardní objem 561 litrů, po sklopení zadních opěradel pak ve výbavě Touring až 1739 litrů. Kufr má jednoduché tvary, dostatek ok k uchycení nákladu a po sklopení zadních opěradel vzniká rovná ložná plocha o délce přes 1862 mm, na které se můžete klidně i vyspat. Podobně jako u forestera ovšem zamrzí absence rezervy – pod podlážkou je pouze organizér se sadou na opravu defektu. 

Specialitou outbacku je pak bezdotykový senzor pro otevírání kufru, který je nezvykle integrován do loga značky. V praxi to ale funguje skvěle, zejména pokud máte ve zvyku nosit nákup v bedně či košíku. Stačí se k logu přiblížit a nemusíte komicky šmátrat nohou pod nárazníkem, kde si s trochou smůly ještě umažete nohavice.

Celkově vzato se bavíme o pohodlném, ergonomicky i technologicky zvládnutém a kvalitně zpracovaném prostoru, který potěší i volbou materiálů, vzdušností a svou celkovou vstřícností k celé rodině. Za volantem outbacku je zkrátka radost trávit čas.

Subaru Outback 2.5i Touring 2023Subaru Outback 2.5i Touring 2023 | auto.cz/Michal Kollert

Motor, jízdní vlastnosti

Jediná volba

Zatímco v zámoří je nový outback nabízen i s přeplňovaným motorem, v Česku se musíme spokojit se „základním“ 2,5litrovým atmosférickým čtyřválcem s protiběžnými písty. Na rozdíl od lesníka se navíc outback nedočkal žádné sofistikované elektrické asistence.

Podélně uložený boxer s interním označením FB25, který byl s představením v šesté generaci modelu výrazně přepracován a vedle jiného dostal i filtr pevných částic, nabízí nejvyšší výkon 124 kW a nejvyšší točivý moment 252 Nm, což ale na auto s provozní hmotností cca 1739 kilogramů není zas tak oslnivé. O přenos výkonu na systém pohonu všech kol se pak stará převodovka Lineartronic s osmi virtuálními stupni a možností „manuálního“ řazení pádly pod volantem.

Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy naznačuje, že nelze očekávat zrovna dechberoucí dynamiku. Pokud ale příliš nespěcháte, dokáže být outback velmi příjemným společníkem. Rozjezdy jsou plynulé, motor je v nižších otáčkách kultivovaný a skvěle odhlučněn, ve městě i na okreskách působí auto dostatečně agilně a při tachometrových 130 km/h točí kolem 2000 otáček, takže v kabině stále panuje příjemná atmosféra.

Subaru Outback 2.5i Touring 2023Subaru Outback 2.5i Touring 2023 | auto.cz/Michal Kollert

Situace je horší ve chvílích, kdy od auta požadujete vyšší dynamiku. Ať už jde o předjíždění nebo najíždění na dálnici, motor se při prudké akceleraci rychle dostane do vysokých otáček, začne řvát a… žádný velký elán se bohužel nedostavuje. Drobným zklamáním pro mě pak byl i celkem hrubý projev systému stop/start, který s autem při provozu ve městě občas nepříjemně trhal. Minimálně v tomhle by mohla alespoň lehká elektrifikace pomoci.

Vlastně docela milým překvapením se pak ukázala být spotřeba, kterou lze bez problému držet mezi 8 až 9 l/100 km. Při velmi lehké noze a předvídání se lze dostat i pod tuto hranici, naopak na dálnici ji můžete velmi snadno překonat. Pokud ovšem zapnete adaptivní tempomat na české legální maximum, svěříte se do rukou systému vedení v jízdních pruzích a nenecháte se rozhodit okolním provozem, budou i dálkové cesty příjemnou záležitostí s rozumnou spotřebou.

Jistě a pohodlně

Ostatně Subaru Outback vybízí k pohodové jízdě i naladěním svého podvozku, který dokáže bravurně žehlit většinu neduhů českých silnic. Současně je však podvozek krásně stabilní, v zatáčkách se zbytečně nenaklání a motivuje řidiče k ještě svižnějším průjezdům. Podobně jako u lesníka tedy platí, že co automobilka ztrácí na motoru, to dohání podvozkem.

Pokud byste ale přecenili svoje schopnosti, nebo naopak podcenili zrádnost některých silnic, je outback připraven hodit vám záchranné lano v podobě vektorování točivého momentu a různých asistenčních systémů. 

Pokud tedy podceníte silnici či aktuální podmínky, nebo naopak přeceníte schopnosti svoje či auta, palubní deska se v mžiku rozsvítí jak vánoční stromeček, auto se zklidní a během chvíle je připraveno dál upalovat. Klobouk dolů, důraz na bezpečnost u Subaru opravdu není plácáním do vody. 

Kromě toho je opět potřeba pochválit skvělý výhled z auta, který ve vrcholné výbavě doplňují kamery v přídi a zrcátku s vysokým rozlišením. Při velikostech outbacku už tak jde o vítaný doplněk, který vám na parkovišti ušetří pár šedivých vlasů nebo odřené disky.

Subaru Outback 2.5i Touring 2023Subaru Outback 2.5i Touring 2023 | auto.cz/Michal Kollert

Závěr

Závěr

Subaru Outback je neskutečně příjemným rodinným vozem, se kterým se nemusíte bát do hor ani k moři. Motor sice není z nejsilnějších, v rukou klidnějších řidičů se ale jedná o příjemného společníka, který je kvalitně odhlučněný a jeho spotřeba není nesnesitelná.

Kabina potěší propracovanou ergonomií, bohatou výbavou, kvalitním zpracováním a především prostorem pro celou rodinu. Třešničkou na dortu je pak opět fenomenální podvozek, který skvěle kombinuje pohodlí a dynamické schopnosti. Zkrátka skvěle univerzální záležitost, ovšem za nemalou cenu.

Základní konfigurace Active startuje od ceny 1.100.000 Kč, což opravdu není málo. V testované nejvyšší výbavě Touring už se bavíme o ceně 1.270.000 Kč, s lakem 1.282.000 Kč. A to už jsou na dobrodružný rodinný kombík, bez ohledu na jeho přednosti, docela vysoké částky. Pokud ale nespěcháte a skutečně občas potřebujete zdolat horší terén, najdete na trhu jen minimum podobně schopných alternativ. A to i mezi SUV, protože většinu z nich strčí outback mimo silnice do kapsy.

Nejlevnější verze modelu1.110.000 Kč (Outback 2.5 Active)
Základ s testovaným motorem1.110.000 Kč (Outback 2.5 Active)
Testovaný vůz bez příplatků1.270.000 Kč (Outback 2.5 Touring)
Testovaný vůz s výbavou1.282.000 Kč (Outback 2.5 Touring)

Plusy

  • Design
  • Komfort podvozku
  • Vnitřní prostor
  • Bohatá výbava
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Slabší dynamika
  • Pouze jedna motorizace
  • Vyšší základní cena

Subaru Outback 2.5i Touring 2023
Cena základní sestavy
1 270 000 Kč
Výbava základní sestavy
BiLED světlomety, LED mlhovky, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, 18“ kola z lehkých slitin, střešní ližiny, , kožený volant, elektricky nastavitelná sedadla vpředu, elektricky ovládaná okna, bezklíčový vstup, možnost přístupu do vozu pomocí PIN, bezdotykové, elektricky ovládané víko zavazadelníku, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaný multifunkční volant, vyhřívání předních a zadních sedadel, multimediální systém s 11,6“ HD obrazovkou, funkcemi Android Auto a Apple CarPlay a navigací, adaptivní tempomat, hliníkové pedály, aktivní udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvých úhlů, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, osm airbagů, zadní parkovací kamera, dojezdová opravná sada na pneumatiky, střešní okno, čalounění kůží Nappa, paměť sedadla řidiče, porty USB A 2.4A, USB C 3.0A,
Cena testované sestavy
1 282 000 Kč
Výbava testované sestavy
metalický lak (12.000 Kč)
Motor
Typ motoru:
zážehový
Válce / ventily:
4 / 4
Zdvihový objem (ccm):
2498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):
124 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):
252 / 3800 - 0
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min):
0 / 0 - 0
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min):
0 / 0
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min):
0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):
193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s):
10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km):
0 / 0 / 7.4
Emise CO2:
169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):
561 / 1750
Objem nádrže (l):
63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):
1739 / 461
Subaru Outback 2.5i Touring 2023 schema
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):
4870
b) šířka (mm):
1875
c) výška (mm):
1670
d) rozvor (mm):
2745
e) rozchod vpředu (mm):
1570
f) rozchod vzadu (mm):
1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):
840 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):
630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):
1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):
940
k) šířka vpředu (mm):
1540
l) šířka vzadu (mm):
1520
délka sedáku vpředu (mm):
460
délka sedáku vzadu (mm):
460
výška opěradla vpředu (mm):
620
výška opěradla vzadu (mm):
620
místo vzadu pod předním sedadlem:
Ano